abonnement Unibet Coolblue
pi_189134425
VVD, nieuw geld en middenklassers die zich elitair wanen/corpsballen.

D66, daadwerkelijk elitair/kak.

GL, provinciaal die zich een Randstedelijk accent aanneemt zodra ze in Utrecht of Amsterdam studeren.

Cda, provinciale cultuurchristenen.

Sgp, creationistische christentaliban uit vissersdorp.

Cu, idealistische zendeling.

Pvda, ?

Denk, allochtoon

In hoeverre klopt dit beeld en uit zich dit concreet? Eventuele aanvulling?
pi_189134783
Leuk topic. Maar past beter in ONZ denk ik.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189135946
Deze mate van oppervlakkig hokjes denken gaat je niets goeds brengen in de rest van je leven.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 26 september 2019 @ 22:11:32 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189136792
Hij is wel aan herijking toe

VVD
-Kakbuurtbewoners die lijken op buurman en buurvrouw Neuteboom en die op de VVD stemmen omdat het voor ons soort mensen is
-Laagopgeleide ondernemers zoals schroothandelaren en frietboeren die regels maar lastig vinden en belastingen kut
-Verzuurde vinexwijkbewoners die zichzelf aangesproken voelen als de hardwerkende Nederlander en zich tekort gedaan voelen omdat ze vinden dat degenen die minder succesvol zijn dan hen het slechter moeten hebben.

PVV
-Shagrokende, halve liter drinkende tokkies die boos zijn dat de politiek hun problemen niet oplost
-Verzuurde bewoners van verpauperde gebieden die politiek beschouwen als een onvolwassen voetbalfan, en waarbij het pesten van linkse mensen het enige verzetje lijkt
-Types die de schuld of rekening altijd bij een ander willen neerleggen
-Mensen die niet tegen compromissen kunnen en altijd hun zin door willen duwen

CDA
-Het kader van de voetbalclub, harmonie, carnavalsvereniging, schutterij en nog meer ons kent ons uit het zuiden
-De boerenlobby/LTO/Rabobank
-De bouwlobby
-Brave burgermannetjes en hun vrouwen, die zich thuisvoelen in het kleffe moralistische toontje
-Ouderen die van hun vader en moeder geleerd hebben dat ze op de KVP/ARP/CHU moeten stemmen

D66
-Gladde marketing/consultancy mannetjes met kleurige jasjes en hippe brillen
-Warrige en dromerige wetenschappers, docenten en aanverwante beroepen die een nogal rommelig leven leiden en een hoog alcoholverbruik hebben
-Verstokte vrijgezellen/gescheiden types die graag zoveel mogelijk reizen, naar festivals gaan en drugs willen gebruiken
-Keurige smetteloze yuppen met aangeleerd kakaccent, die een hoogopgeleide functie in de advocatuur, ambtenarij, financiele wereld etc. hebben en hun carriere al helemaal uitgestippeld zien. En ohja woon je niet in Amsterdam/Utrecht dan hoor je er niet bij

SP
-Gestaalde kaders en beroepsdemonstranten die overal en altijd tegen zijn en graag schreeuwerig hun punt maken. Doorgaans 100% humorloos.
-Lagere vakbondskaderleden
-Iedereen die ziek, zwak en misselijk is
-12 ambachten 13 ongelukken types die er ook geen vertrouwen meer in hebben dat het wat wordt

Groenlinks
-Veganistische idealistische meisjes met bloemetjes op hun fiets die in de ochtend muesli eten
-Hipsteryuppen, lijkt veel op de D66-yup maar draagt een hoedje en tattoos, en houdt van singer/songwriter gejengel
-Verbeten feministen en SJW's die zich heel druk maken over wc's en zwarte Pieten
-Krakerstypes
-Lui die normaal eigenlijk PvdA of D66 stemmen maar soms ineens een soort van principiele aanval krijgen om even luidruchtig op het maagdelijk idealistische Groenlinks te stemmen.

PvdA
-Ambtenaren, Zorgpersoneel, Welzijnssector en alles dat nog meer belang heeft bij een zo groot mogelijke overheid
-De vakbondsleden met de wat betere banen en veel privileges
-Allochtonen die graag gebruik maken van het pampercomplex van de PvdA
-Bejaarden die nog uit de rode zuil stammen

FvD
-Incels die denken dat een FvD het feminisme gaat terugdraaien
-Verzuurde misantropische kleinburgers met een zeikende kort pittig kapsel dragende, nooit seks willende vrouw, een te hoge hypotheek en twee verschrikkelijke rotkinderen. En die dus afgunstig zijn naar iedereen die een leuker leven heeft
-Figuren die hun eigen falen graag aan een groot complot wijten
-Bewonderaars van dictators en andere dubieuze leiders

Christenunie
-Fanatiek protestantschristelijke gelovigen
-CDA-schroot

SGP
-Zwarte kousen
-Een verdwaalde ultraconservatieve kiezer

PvdD
-Vrijgezelle vrouwen met een huis vol katten
-Dierenactivisten
-Milieufreaks voor wie Groenlinks nog te rechts is

50+
-Verzuurde babyboomers en ouderen die vooral zoveel mogelijk naar zich toe trekken en voor wie na hen de zondvloed kan komen

Denk
-Erdogan stemmende Turken
-Naieve migranten uit andere islamitische landen die geloven dat Denk er ook voor hen is

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 27-09-2019 11:50:11 ]
pi_189136869
Van Kooten Arissen mis je nog hexagon
Ik had verwacht van je dat je d66 de hemel in zou prijzen maar valt reuze mee ;)
  donderdag 26 september 2019 @ 22:19:13 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189136925
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:16 schreef Geytenbeekje het volgende:
Van Kooten Arissen mis je nog hexagon
Ik had verwacht van je dat je d66 de hemel in zou prijzen maar valt reuze mee ;)
Iedereen krijgt dezelfde behandeling natuurlijk ;)

En van Kooten Arissen heeft geen kiezers
pi_189136985
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Iedereen krijgt dezelfde behandeling natuurlijk ;)

En van Kooten Arissen heeft geen kiezers
Maar jij bent ook niet een persoon die mensen bekeert tot D66
Jij erkent ook wel de fouten enzo
  donderdag 26 september 2019 @ 22:33:05 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189137215
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:22 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Maar jij bent ook niet een persoon die mensen bekeert tot D66
Jij erkent ook wel de fouten enzo
Als je de spot drijft met andere partijen moet je jezelf ook niet sparen.

Maar verder wil ik hier inderdaad niet een soort D66-webcare zijn. Als een D66-politicus iets doms doet/zegt (zoals minister Van Engelshoven vandaag) dan ga ik dat hier in ieder geval niet verdedigen.

En je kan het simpelweg niet altijd eens zijn met iedere partijfunctionaris.
  Moderator vrijdag 27 september 2019 @ 01:33:12 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189138878
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je de spot drijft met andere partijen moet je jezelf ook niet sparen.

Maar verder wil ik hier inderdaad niet een soort D66-webcare zijn. Als een D66-politicus iets doms doet/zegt (zoals minister Van Engelshoven vandaag) dan ga ik dat hier in ieder geval niet verdedigen.

En je kan het simpelweg niet altijd eens zijn met iedere partijfunctionaris.
Mooi lijstje wel :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189139552
Mooi lijstje @Hexagon (en ik voel me niet eens beledigd :P).

Ben wel benieuwd waar de niet zieke/bejaarde/verzuurde man die gewoon van 9 tot 5 naar kantoor gaat en geen milieufreak/christen/yup is op stemt, zo te zien hebben die geen partij en zit daar nog een gat :D
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189140467
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 07:45 schreef Hanca het volgende:
Mooi lijstje @:Hexagon (en ik voel me niet eens beledigd :P).

Ben wel benieuwd waar de niet zieke/bejaarde/verzuurde man die gewoon van 9 tot 5 naar kantoor gaat en geen milieufreak/christen/yup is op stemt, zo te zien hebben die geen partij en zit daar nog een gat :D
Alle mensen hebben wel idealen of zaken waar ze tegen zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')