abonnement Unibet Coolblue
pi_189134109
quote:
Dipsaus blog van Sabine Ingabire

In haar debuutessay voor Dipsaus Exclusives vertelt journaliste Sabrine Ingabire waarom steeds meer zwarte schrijvers en makers liever door zwarte journalisten geïnterviewd willen worden.

Reni Eddo-Lodge, de jonge schrijfster van de bestseller Why I’m No Longer Talking To White People About Race, zou afgelopen weekend geïnterviewd worden door een reeks Nederlandse media, naar aanleiding van de vertaling van haar boek naar onze taal. Na een interview van 45 minuten, die ze in een tweet zelf beschrijft als “excruciating”, ‘ondraaglijk’, besloot ze naar huis te gaan in plaats van haar interviewronde af te ronden. De journalist stelde haar namelijk vragen over ‘afwezige zwarte vaders’ en ‘mesmoorden’ in plaats van over de inhoud van haar baanbrekend boek.

Deze onwetende journalist was wit.

Verbaasd?

Ik niet.
Zo gaat het nog wel even verder.

Stelling: Sabine Ingabire en mensen die zo denken als zij zijn niet zo gediend van kritische vragen
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 26 september 2019 @ 20:04:37 #2
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_189134175
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:00 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Zo gaat het nog wel even verder.

Stelling: Sabine Ingabire en mensen die zo denken als zij zijn niet zo gediend van kritische vragen
Wat hebben die vragen dan ook met het boek te maken? :')
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_189134201
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:00 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Zo gaat het nog wel even verder.

Stelling: Sabine Ingabire en mensen die zo denken als zij zijn niet zo gediend van kritische vragen
Je bedoelt: zijn niet zo gediend van mensen die je verantwoordelijk houden voor zaken op basis van je huidskleur.
pi_189134272
Dat van die afwezige zwarte vaders is toch wel een serieuze vraag, om juist die reden heeft notabene Sylvana ooit gezegd dat je nooit een relatie met een zwarte kerel moet beginnen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189134321
quote:
De journalist stelde haar namelijk vragen over ‘afwezige zwarte vaders’ en ‘mesmoorden’ in plaats van over de inhoud van haar baanbrekend boek.
Als je een interview komt geven over je nieuwe boek is dat ook vrij achterlijk natuurlijk.
pi_189134353
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Als je een interview komt geven over je nieuwe boek is dat ook vrij achterlijk natuurlijk.
Hangt van de inhoud van het boek af natuurlijk.
pi_189134394
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:16 schreef silverhill het volgende:

[..]

Hangt van de inhoud van het boek af natuurlijk.
Dat is waar. En als het interview wat "breder" is ook niet, maar dat haal ik niet uit de tekst.
pi_189134431
Samenvatting:

quote:
In 2014, award-winning journalist Reni Eddo-Lodge wrote about her frustration with the way that discussions of race and racism in Britain were being led by those who weren't affected by it. She posted a piece on her blog, entitled: 'Why I'm No Longer Talking to White People About Race'.

Her words hit a nerve. The post went viral and comments flooded in from others desperate to speak up about their own experiences. Galvanised by this clear hunger for open discussion, she decided to dig into the source of these feelings. Exploring issues from eradicated black history to the political purpose of white dominance, whitewashed feminism to the inextricable link between class and race, Reni Eddo-Lodge offers a timely and essential new framework for how to see, acknowledge and counter racism. It is a searing, illuminating, absolutely necessary exploration of what it is to be a person of colour in Britain today.

https://www.amazon.de/Lon(...)-About/dp/1408870568
Lijken me dus wel degelijk relevante inhoudelijke vragen.
  donderdag 26 september 2019 @ 20:20:46 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189134443
Helemaal niet raar dat persoonlijke vragen aan een schrijver worden gesteld. Men wil graag weten of er bepaalde autobiografische elementen zijn. Indien bepaalde zaken autobiografisch zijn, dan is de schrijver in enige mate ervaringsdeskundige, hetgeen de geloofwaardigheid van de karakters en het boek vergroot.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189134451
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bedoelt: zijn niet zo gediend van mensen die je verantwoordelijk houden voor zaken op basis van je huidskleur.
Moet je vooral je boek zo'n titel meegeven.
pi_189134494
Sinds wanneer is "zwart" eigenlijk weer salonfähig en hoe is dat gebeurd?

[ Bericht 1% gewijzigd door Maverick_tfd op 26-09-2019 20:30:01 ]
pi_189134503
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:21 schreef silverhill het volgende:

[..]

Moet je vooral je boek zo'n titel meegeven.
De mensen die die vragen stellen bevestigen eerder het gelijk er van.
pi_189134647
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De mensen die die vragen stellen bevestigen eerder het gelijk er van.
Dat is een je reinste cirkelredenering.
pi_189134656
Als een blanke schrijver zou zeggen dat hij liever alleen nog maar door blanke journalisten geïnterviewd wil worden dan is de wereld te klein.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189134724
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:31 schreef silverhill het volgende:

[..]

Dat is een je reinste cirkelredenering.
Nou nee, de auteur van het boek wordt bevraagd over onderwerpen die niets te maken hebben met het boek. In haar boek werpt ze zich niet op als autoriteit m.b.t. afwezige vaders, noch daarbuiten, maar omdat ze donker is is ze de aangewezen persoon om daar vragen over te stellen?
pi_189135040
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, de auteur van het boek wordt bevraagd over onderwerpen die niets te maken hebben met het boek. In haar boek werpt ze zich niet op als autoriteit m.b.t. afwezige vaders, noch daarbuiten, maar omdat ze donker is is ze de aangewezen persoon om daar vragen over te stellen?
De samenvatting van de inhoud is vrij vaag, maar ze lijkt zich vooral te richten op de (ontwikkeling van) de sociale en maatschappelijke positie en problemen van zwarten, en dan vooral t.o.v. blanken. En zij schrijft het boek, dus zij claimt zelf daarmee een bepaalde mate van expertise over zwarten te hebben. Met die informatie lijken me de vragen uit de OP niet irrelevant. Als jij meer details hebt hoor ik het graag.

Los daar van blijft het een cirkelredenering. Als kritiek op je stelling de stelling onderbouwt, dan is er iets mis met de stelling, want dan is ie niet falsificeerbaar.
pi_189135128
Klein racistje die Reni.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189135137
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:50 schreef silverhill het volgende:

[..]

De samenvatting van de inhoud is vrij vaag, maar ze lijkt zich vooral te richten op de (ontwikkeling van) de sociale en maatschappelijke positie en problemen van zwarten, en dan vooral t.o.v. blanken. En zij schrijft het boek, dus zij claimt zelf daarmee een bepaalde mate van expertise over zwarten te hebben. Met die informatie lijken me de vragen uit de OP niet irrelevant. Als jij meer details hebt hoor ik het graag.
Dus als iemand een boek schrijft over racisme en dergelijke mechanismen dan is iemand direct een autoriteit op het gebied van sociologische vraagstukken? Natuurlijk niet, bovendien blijkt nergens uit dat ze nu over deze specifieke kwestie iets heeft geschreven. Als ze daar wel iets expliciet over had benoemd was het een logische vraag geweest maar zoals ze zelf ook al aangeeft is ze niet op de inhoud van haar boek bevraagt.

quote:
Los daar van blijft het een cirkelredenering. Als kritiek op je stelling de stelling onderbouwt, dan is er iets mis met de stelling, want dan is ie niet falsificeerbaar.
Het was geen kritiek op de stelling. Het was een volledig uit de lucht gegrepen vraag die niets met de stelling te maken had.
  donderdag 26 september 2019 @ 21:05:45 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189135304
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus als iemand een boek schrijft over racisme en dergelijke mechanismen dan is iemand direct een autoriteit op het gebied van sociologische vraagstukken?
Waarom zou wie dan ook de moeite moeten nemen om dat boek überhaupt te lezen?

Dan is het je tijd toch niet waard?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189135342
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus als iemand een boek schrijft over racisme en dergelijke mechanismen dan is iemand direct een autoriteit op het gebied van sociologische vraagstukken? Natuurlijk niet
Dit boek gaat toch juist over sociologische vraagstukken? Ja, dat wil niet zeggen dat alles behandeld wordt, en dat kan ook niet, maar de kans dat die kritische vragen relevant waren acht ik aannemelijk.
pi_189135423
Racisme is blijkbaar weer prima als het tegen blanken is. Weer meten met twee maten.
Land of the free. Home of the brave.
pi_189135489
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Waarom zou wie dan ook de moeite moeten nemen om dat boek überhaupt te lezen?

Dan is het je tijd toch niet waard?
Stel je voor dat Jamie Oliver een nieuw boek over de Mediterrane keuken lanceert, maar gepikeerd raakt over een vraag over een land, gerecht of ingrediënt dat er niet centraal in voor komt.

Je kunt immers totaal niet verwachten dat ie daar de kennis over heeft, of zo.
  donderdag 26 september 2019 @ 21:22:02 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189135715
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:13 schreef silverhill het volgende:

[..]

Stel je voor dat Jamie Oliver een nieuw boek over de Mediterrane keuken lanceert, maar gepikeerd raakt over een vraag over een land, gerecht of ingrediënt dat er niet centraal in voor komt.

Je kunt immers totaal niet verwachten dat ie daar de kennis over heeft, of zo.
Goh. Stel je eens voor. ;)
Edit: Sowieso. Kritische vragen...
Dat is helemaal niet inclusief.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189135814
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bedoelt: zijn niet zo gediend van mensen die je verantwoordelijk houden voor zaken op basis van je huidskleur.
Zonder de inhoud van het interview en het boek te kennen, evengoed slecht te onderbouwen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189135908
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Als je een interview komt geven over je nieuwe boek is dat ook vrij achterlijk natuurlijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:04 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Wat hebben die vragen dan ook met het boek te maken? :')
Gezien de titel van het boek lijkt mij dit relevant.

Verder is het gewoon een achterlijke racist, de auteur die geen vragen wenst that is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')