Je mag het zelf invullen, ik vind het niet zo netjes dat hier te noemen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:46 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Om welke webshop gaat het dan?
quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:09 schreef craziness het volgende:
gewoon een juridisch proces starten tegen de webwinkel voor oplichting
Als er sprake is van meerdere gevallen dan is er sprake van oplichting, want dan gaat het niet om een foutje, maar om iets systematisch. Ik las dat andere ook een oplader hebben ontvangen i.p.v. een telefoon. Webwinkel is ook verantwoordelijk voor het gedrag van (magazijn) medewerkers.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:55 schreef Eix het volgende:
[..]
Oplichting is een begrip uit het strafrecht. En daar is hier geen sprake van. Tenzij je kan aantonen dat de webwinkel bewust de boel besodemietert.
Dit is civielrecht en betreft het niet nakomen van een overeenkomst door een van de twee partijen.
Precies dit. Gebeld met thuiswinkel waarborg, en zou midden volgende week wat horen van mijn case. Hun vonden dit uiterst opmerkelijke gang van zaken van de webwinkel.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou niet weten waarom je zou moeten meewerken op deze manier.
Het is toch Echt een gevalletje non conformiteit en de wet is daar duidelijk over.
Interne onderzoeken zijn leuk enzo, maar daar heb jij geen boodschap aan en tevens ook geen inzicht in.. immers wie zegt dat het echt zo is dat het zogenaamd uitgerekend in jouw buurt zoiets gaande is? Beetje te toevallig allemaal.
Het kan natuurlijk wel tijd schelen, maar om aan zoiets toe te geven uit gemakzucht.. hmm ik zou ook op z’n minst twijfelen en als ik al een kopie van ID zou sturen dan wel goed watermerken met kopie erop enzo, dat kan vaak al automatisch.
Ik weet nog altijd niet om welke webwinkel het gaat. Dat doet er ook wat mij betreft niet toe, ik vind het wel zo correct dat TS niet gelijk de naam van de winkel te grabbel gooit. Maar het is daarmee maar de vraag of het dus vaker gebeurd. En dan nog hoeft er geen opzet in het spel te zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:54 schreef craziness het volgende:
[..]
Ik las dat andere ook een oplader hebben ontvangen i.p.v. een telefoon.
En in dat geval kan de webwinkel aangifte doen tegen die medewerker. Er is ook dan geenszins sprake van moedwillig bedrog door de webwinkel waardoor TS aangifte van oplichting kan doen. Zie ook https://www.ad.nl/nieuws/(...)noffensief~a069e5ea/quote:Webwinkel is ook verantwoordelijk voor het gedrag van (magazijn) medewerkers.
Dus kan ik geen aangifte doen zeg je? Huh? Ze leveren een artikel van een paar tientjes in plaats van kleine ¤1000.quote:Op vrijdag 27 september 2019 19:28 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik weet nog altijd niet om welke webwinkel het gaat. Dat doet er ook wat mij betreft niet toe, ik vind het wel zo correct dat TS niet gelijk de naam van de winkel te grabbel gooit. Maar het is daarmee maar de vraag of het dus vaker gebeurd. En dan nog hoeft er geen opzet in het spel te zijn.
[..]
En in dat geval kan de webwinkel aangifte doen tegen die medewerker. Er is ook dan geenszins sprake van moedwillig bedrog door de webwinkel waardoor TS aangifte van oplichting kan doen. Zie ook https://www.ad.nl/nieuws/(...)noffensief~a069e5ea/
Civiel recht. Er is geen sprake van een strafbaar feit. Enkel een overeenkomst die niet wordt nagekomen door de wederpartij. Tenzij je kan aantonen dat dit moedwillig is, dan ligt het anders. Overigens gaat de politie ook als er wel sprake zou zijn van oplichting jouw civielrechtelijk probleem niet zonder meer oplossen. Daarvoor zijn ze niet.quote:Op zaterdag 28 september 2019 06:17 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dus kan ik geen aangifte doen zeg je? Huh? Ze leveren een artikel van een paar tientjes in plaats van kleine ¤1000.
Waaronder moet ik dat anders plaatsenn dan oplichting?
Heb je dit gesprek dan wel opgenomen?quote:Op zaterdag 28 september 2019 08:07 schreef Newone82 het volgende:
Update; vanmorgen contact opgenomen met de webwinkel en mevrouw van de klantenservice gaf aan dat her werkelijk waar schandalig is hoe er met me wordt om gegaan. Zou binnen een uurtje mailtje krijgen met een update.
Ben benieuwd.
Ja. Via skype.quote:Op zaterdag 28 september 2019 08:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Heb je dit gesprek dan wel opgenomen?
Klinkt alsof er meer mensen 'opeens' powerbanks hebben ontvangen. Of ze willen onderzoeken of jij op grote schaal fraudeert, of ze onderzoeken of er iemand intern structureel telefoons achterover drukt.quote:Op vrijdag 27 september 2019 08:19 schreef Newone82 het volgende:
Update, dit stuurt de webwinkel net.
Alsof ik even mijn id kaart ga opsturen, en dat willekeurige medewerkers dit krijgen. Dacht het even niet.
Bedankt voor uw mail.
Vanwege een onderzoek in uw omgeving e.o. i.v.m. andere claims vraag ik u om een kopie ID bewijs toe te sturen zodat we uw claim in behandeling kunnen nemen.
Ik dank u alvast voor uw medewerking.
Waaat?!
Ja precies gewoon doen wat een bedrijf onterecht en tegen de wet in van je vraagt, want het is de snelste oplossing. Door dat soort gedrag denken die zaken dus dat ze overal mee weg kunnen komen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 10:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Zelf weten![]()
Het had misschien een shortcut naar een oplossing kunnen zijn, maar juridisch traject kan natuurlijk ook.
Fijn dat je TS vanaf je zolderkamer beschuldigd van meermaals plegen van fraude. Waar zijn je bewijzen, of lul je maar weer wat in de ruimte zoals je wel vaker doet?quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:21 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Klinkt alsof er meer mensen 'opeens' powerbanks hebben ontvangen. Of ze willen onderzoeken of jij op grote schaal fraudeert, of ze onderzoeken of er iemand intern structureel telefoons achterover drukt.
Ik hoop voor hun het laatste, ik vermoed het eerste
Huh, waar zeg ik dat?quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Fijn dat je TS vanaf je zolderkamer beschuldigd van meermaals plegen van fraude. Waar zijn je bewijzen, of lul je maar weer wat in de ruimte zoals je wel vaker doet?
Zij denkt dat de webshop vermoed dat hij fraude pleegtquote:Op zaterdag 28 september 2019 10:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Fijn dat je TS vanaf je zolderkamer beschuldigd van meermaals plegen van fraude. Waar zijn je bewijzen, of lul je maar weer wat in de ruimte zoals je wel vaker doet?
Dat zeg ik helemaal niet joh.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:23 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja precies gewoon doen wat een bedrijf onterecht en tegen de wet in van je vraagt, want het is de snelste oplossing. Door dat soort gedrag denken die zaken dus dat ze overal mee weg kunnen komen.
De medewerkster had het al over een flinke case vanmorgen, bel straks nog eens.quote:Op zaterdag 28 september 2019 09:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geef het nog een half uur, dan gewoon weer bellen, alles opnemen.
Altijd een goeie verdediging als alles opgenomen word.
Ik lees het niet goed dan, ik dacht dat jij zelf vermoedde dat TS fraude pleegt. Neem m'n woorden dus terug.quote:
Heb me natuurlijk al wat meer ingediept in de wetgeving, de webshop moet binnen 30 dagen pas leveren. Of zit ik mis?quote:Op zaterdag 28 september 2019 11:04 schreef Postbus100 het volgende:
Ik gok dat ze zelf intern iets op het spoor zijn, dat jij slechts één van de slachtoffers bent. Maar ja, waarom ze dan zo moeilijk blijven doen met het verzenden van een nieuwe telefoon....?
Dit inderdaad. Als ze iets vermoeden, moeten ze zsm HUN FOUT goed maken. Vermoeden en verder onderzoeken doen ze maar in hun moeders tijd. Webshop die TS heeft genaaid, als je dit leest: hup, snel nieuwe telefoon sturen godverdomme.quote:Op zaterdag 28 september 2019 11:04 schreef Postbus100 het volgende:
Ik gok dat ze zelf intern iets op het spoor zijn, dat jij slechts één van de slachtoffers bent. Maar ja, waarom ze dan zo moeilijk blijven doen met het verzenden van een nieuwe telefoon....?
Kan zijn dat iemand het dan weer onderschept, maar ja dan sturen ze maar een koerier.quote:Op zaterdag 28 september 2019 11:04 schreef Postbus100 het volgende:
Ik gok dat ze zelf intern iets op het spoor zijn, dat jij slechts één van de slachtoffers bent. Maar ja, waarom ze dan zo moeilijk blijven doen met het verzenden van een nieuwe telefoon....?
Kan een thuiswinkel waarborg de webshop op de vingers tikken voor dit gedrag en een boete uitdelen? Iemand die dit weet? Aangezien ik klacht heb ingediend thuiswinkel waarborg.quote:Op zaterdag 28 september 2019 11:20 schreef craziness het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Als ze iets vermoeden, moeten ze zsm HUN FOUT goed maken. Vermoeden en verder onderzoeken doen ze maar in hun moeders tijd. Webshop die TS heeft genaaid, als je dit leest: hup, snel nieuwe telefoon sturen godverdomme.
En zou het boetebedrag dan in mindering op jou rekening moeten komen?quote:Op zaterdag 28 september 2019 11:56 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Kan een thuiswinkel waarborg de webshop op de vingers tikken voor dit gedrag en een boete uitdelen? Iemand die dit weet? Aangezien ik klacht heb ingediend thuiswinkel waarborg.
Ow nee hoor, meer voor andere klanten van dit bedrijf.quote:Op zaterdag 28 september 2019 12:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En zou het boetebedrag dan in mindering op jou rekening moeten komen?![]()
Wacht nu maar even af het zal wel weer goed komen alleen helaas voor jou niet zo snel als gehoopt.
Sterkte.quote:Op zaterdag 28 september 2019 18:25 schreef Newone82 het volgende:
Nog eens gebeld met de klantenservice. Ze sluiten de case en ik mag alleen nog klacht indienen.
Ze doen er voor de rest niks meer mee. Ongekend dit, en zo boos. Ongelofelijk.
Nee. Dankje voor de sterkte. Rechtsbijstandsverzekering ben ik pas 2 maanden geleden over gegaan na nieuwe, doen er niks mee. Ben nu dus dadelijk ¤1000 kwijt door dit geintje. Ontzettend boos nu.quote:Op zaterdag 28 september 2019 18:51 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Sterkte.
Had die ene vrouw nog teruggebeld die erkende dat je zo niet behandeld had mogen worden?
Nou nou, rustig aan. Nog niet.quote:Op zaterdag 28 september 2019 18:55 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee. Dankje voor de sterkte. Rechtsbijstandsverzekering ben ik pas 2 maanden geleden over gegaan na nieuwe, doen er niks mee. Ben nu dus dadelijk ¤1000 kwijt door dit geintje. Ontzettend boos nu.
iDeal.quote:Op zaterdag 28 september 2019 18:56 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Nou nou, rustig aan. Nog niet.
Hoe heb je 'm eigenlijk betaald? Creditcard? PayPal? IDeal?
Wat denk je dat thuiswinkel waarborg met zo’n klacht zal doen? Dit heb ik ingevuld. https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienenquote:Op zaterdag 28 september 2019 18:56 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Nou nou, rustig aan. Nog niet.
Hoe heb je 'm eigenlijk betaald? Creditcard? PayPal? IDeal?
Welke tent gaat dit over, mag evt per dm. Dan zal ik even voor je kijken of ik iets kan vinden over een klachtencommissie oid.quote:Op zaterdag 28 september 2019 18:55 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee. Dankje voor de sterkte. Rechtsbijstandsverzekering ben ik pas 2 maanden geleden over gegaan na nieuwe, doen er niks mee. Ben nu dus dadelijk ¤1000 kwijt door dit geintje. Ontzettend boos nu.
Ben pas lid, kan geen dm of pm versturen.quote:Op zaterdag 28 september 2019 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welke tent gaat dit over, mag evt per dm. Dan zal ik even voor je kijken of ik iets kan vinden over een klachtencommissie oid.
Waarom doen die niets? Is er een wachttijd?quote:Op zaterdag 28 september 2019 18:55 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee. Dankje voor de sterkte. Rechtsbijstandsverzekering ben ik pas 2 maanden geleden over gegaan na nieuwe, doen er niks mee. Ben nu dus dadelijk ¤1000 kwijt door dit geintje. Ontzettend boos nu.
dit. een verkeerd geleverd product kan ik nog inkomen (barcode fuckup), maar zo afhandelen, nee. dat doet vermoeden dat er meer aan de hand is.quote:
quote van TS paar dagen terug.. waarom heeft hij niet met geprinte bevestiging de boel direct teruggestuurt?quote:Het rare is, via Twitter heb ik al te horen gekregen dat ik foutieve artikel moest terug sturen en geld terug zou krijgen. Heb dus zwart op wit dat ik geld terug krijg.
Omdat ik de dag erna deze mail terug kreeg:quote:Op zondag 29 september 2019 08:59 schreef mschol het volgende:
[..]
dit. een verkeerd geleverd product kan ik nog inkomen (barcode fuckup), maar zo afhandelen, nee. dat doet vermoeden dat er meer aan de hand is.
[..]
quote van TS paar dagen terug.. waarom heeft hij niet met geprinte bevestiging de boel direct teruggestuurt?![]()
oke, maar als jij op twitter, ik neem aan via DM, zwart op wit (op twitter) hebt dat je hem terug mag sturen, waarom nog gevraagd naar iets zwart op wit (van het hoofdkantoor) in de mail?quote:Op zondag 29 september 2019 10:01 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Omdat ik de dag erna deze mail terug kreeg:
Beste meneer ,
Vanmorgen heb je met mij en een aantal van mijn collega's gesproken via Twitter. In ons gesprek gaf je aan dat je het besluit van ons hoofdkantoor graag zwart op wit wilde hebben. Zoals beloofd is hier dan ook de mail die dit besluit bevestigd.
In je eerdere contact liet je weten dat je een powerbank had ontvangen in plaats van de bestelde iPhone. De collega die je toen hebt gesproken heeft deze kwestie bij ons hoofdkantoor neergelegd om te kijken wat we voor je konden betekenen.
Het hoofdkantoor heeft op haar beurt laten weten dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd om aan te tonen dat er inderdaad een powerbank is geleverd in plaats van de iPhone. Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen. Hoe graag ik je ook zou helpen, het besluit van het hoofdkantoor staat vast.
Hopelijk heb ik je hiermee voldoende kunnen informeren. Voor nu in ieder geval nog een prettige dag.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice webwinkel
Net gebeld nog eens met klantenservice en de dame gaf aan dat als ik powerbank terug stuur gewoon mijn geld terug krijg. Heb dit gesprek ook opgenomen.
Wacht eerst eens thuiswinkel waarborg klacht behandeling af die uiterlijk woensdag behandelt moet worden.quote:Op zondag 29 september 2019 10:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg..
Wat moet je daar bij voorstellen?
Ik zou gewoon naar de rechter stappen, niet teveel afwachten.
Ok. Super tips. Powerbank ga ik vamiddag inleveren ter retour.quote:Op zondag 29 september 2019 11:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou er niet teveel van verwachten.
Ze zijn geen rechter of ook maar ergens toe in staat qua juridisch iets voor elkaar krijgen namens jou of bijv. dat je dan opeens je geld terug kan krijgen, het is geen garantiefonds immers.
Ze zullen hoogstens navraag gaan doen op basis van de klachten maar kunnen het niet afdwingen dat ze je het geld teruggeven.
Zo'n keurmerk stelt ook niet zoveel voor, iedere webwinkel kan wel zo'n logo op hun site plaatsen zelfs als je er niet voor betaalt hebt. (dat is wel eens in radar voorbij gekomen, of kassa)
Voor 1000eu zou ik het persoonlijk niet laten afhangen van een keurmerk site.
Edit : misschien wel handig als na deze klacht er nog niks gebeurt : geschillencommissie.
Dat is goedkoper dan naar de rechter gaan in ieder geval.
Wel even filmen/foto's maken dat je het inpakt he? En even op een weegschaal zetten wat het gewicht is. Desnoods zegelen/sealen, weet ik veel.quote:Op zondag 29 september 2019 11:18 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ok. Super tips. Powerbank ga ik vamiddag inleveren ter retour.
Is natuurlijk ook wat minder fraudegevoelig. Ik bedoel: je hebt er geen belang bij om een verkeerd studieboek te veinzen om zo meer geld terug te krijgen.quote:Op zondag 29 september 2019 11:26 schreef roos94 het volgende:
Zo, daar zit je dan lekker mee.
Heb dit ook wel eens gehad maar dit ging om een vrij prijzig studieboek, kreeg de verkeerde thuis, en heb toen uiteindelijk gewoon wel het goeie boek gekregen nadat ik de situatie uitlegde. (Bol.com)
Maar sowieso voortaan, producten boven de 100 euro nooit online bestellen. Er gaat zoveel mis.
Zie post boven je. Bol.comquote:Op zondag 29 september 2019 11:35 schreef Ixnay het volgende:
Mogen wij niet even weten om welke webshop het gaat?
Zodat we hier nooit iets bestellen.
Behalve als het snel en netjes opgelost wordt nu.
Nee, is al gepost in het topic door iemand.quote:Op zondag 29 september 2019 11:37 schreef J.B. het volgende:
Kan TS ook geen aangifte van oplichting doen of iets dergelijks?
Dat is jammer, ik heb altijd enkel heel goeie ervaringen bij bol.com.quote:Op zondag 29 september 2019 11:35 schreef Newone82 het volgende:
Ik ben er ook erl klaar mee om te webwinkel te beschermem als ik zie hoe ze met me omgaan. De webwinkel is Bol.com. Wees gewaarschuwd dus.
Heb je dan nog tips trein2000?
Hoezo dat?quote:Op zondag 29 september 2019 11:37 schreef J.B. het volgende:
Kan TS ook geen aangifte van oplichting doen of iets dergelijks? Overigens nog een les voor een volgende keer: betaal indien mogelijk dit soort bedragen altijd met PayPal of Creditcard, bij iDeal is het geld sowieso weg.
Ik heb geen iPhone meer, dus kan het niet vergelijken. Powerbank weegt iedergeval 250 gram met doos.quote:Op zondag 29 september 2019 11:44 schreef unlimitedzxr het volgende:
Wel toevallig dat een andere user een lege doos van Bol.com heeft gekregen.
Is de verkoper daadwerkelijk Bol.com of is het een webshop die via Bol.com verkoopt?
Ik zou gewoon een dikke klacht indienen via Radar en Kassa en daar ook zeker niet geheimzinnig over doen.
Heb je de doos nog waarin alles zat? Gooi het eens bij een PostNL punt op de weegschaal incl de powerbank en vergelijk dat eens precies met het gewicht van een iPhone (inclusief doos, oplader, etc.!) Hier zullen vast een paar gram verschil in zitten en daarmee zou je zomaar eens je gelijk kunnen bewijzen.
Hij zei al dat het één van de grotere webshops was, en dan zonder fysieke winkel. nou, dan vielen Belsimpel en Coolblue af. Heel veel andere webshops ken ik dan niet meer.quote:Op zondag 29 september 2019 11:48 schreef archito het volgende:
Heb je in het verleden toevallig een powerbank bij bol.com besteld TS? Of al eerder problemen gehad met een bestelling bij ze?
Ik heb zelf echt alleen maar goede ervaringen met bol.com gehad eigenlijk. Ik ging er stiekem vanuit dat je bij een of ander kleine onbekende webshop had besteld.
Nee, bestel nooit dit soort producten bij bol maar bij coolblue.quote:Op zondag 29 september 2019 11:48 schreef archito het volgende:
Heb je in het verleden toevallig een powerbank bij bol.com besteld TS? Of al eerder problemen gehad met een bestelling bij ze?
Ik heb zelf echt alleen maar goede ervaringen met bol.com gehad eigenlijk. Ik ging er stiekem vanuit dat je bij een of ander kleine onbekende webshop had besteld.
Bij Creditcardbetalingen heb je meestal een aankoopverzekering en bij PayPal ben je ook beschermd:quote:
M.a.w.: je kunt in die gevallen nog een tussenpersoon aanspreken, bij iDeal gaat dat niet en ben je volledig afhankelijk van de welwillendheid van de andere partij.quote:Met PayPal kun je zorgeloos shoppen. Als een online besteld artikel niet wordt bezorgd of niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet, kunnen we je het volledige bedrag van de aankoop terugbetalen.
Creditcard heb ik niet, en Paypal heb ik wel maar kan niet bij bol.comquote:Op zondag 29 september 2019 11:52 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bij Creditcardbetalingen heb je meestal een aankoopverzekering en bij PayPal ben je ook beschermd:
[..]
M.a.w.: je kunt in die gevallen nog een tussenpersoon aanspreken, bij iDeal gaat dat niet en ben je volledig afhankelijk van de welwillendheid van de andere partij.
Zeer zeker. Alleen een hard soort karton achtig papier zat om de bestelling gerold.quote:Op zondag 29 september 2019 11:59 schreef Morodeepdelver het volgende:
Je geeft aan dat je geen pakbon bij je bestelling hebt gehad, nu bestel ik bijna wekelijks bij bol.com en ik krijg er al-tijd een pakbon bij. Weet je het écht, écht zeker dat je er geen pakbon bij hebt gehad?
Want een bestelling zonder pakbon zou direct argwaan bij me opwekken, dan is er iets in het proces fout gegaan (wat ook blijkt, want je hebt het verkeerde product ontvangen). Wat zei bol.com ervan dat je een pakket zonder pakbon hebt ontvangen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |