abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189143656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:44 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Hebben ze niet ;)
Om welke webshop gaat het dan?
pi_189143674
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:46 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

Om welke webshop gaat het dan?
Je mag het zelf invullen, ik vind het niet zo netjes dat hier te noemen.
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:50:18 #83
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189143705
Maar je hebt dus geen rechtsbijstand?

In principe is de eerste stap nog niet heel lastig. Namelijk je stuurt ze een aangetekende brief waarin je helder uiteenzet wat er gebeurd is. Dus kortweg op dag x item y besteld, z echter geleverd gekregen. Hierover contact gehad met de klantenservice et cetera. Kortom, duidelijk verhaal schrijven. Met als uitsmijter dat je nakoming van de overeenkomst wenst alsmede instructies over wat er met het verkeerd geleverde artikel moet gebeuren. Met tot slot een redelijke termijn waarbinnen je die oplossing verwacht. Op internet staan zat voorbeelden van hoe zo'n brief eruit kan zien ( bijvoorbeeld Consuwijzer, zie https://www.consuwijzer.n(...)enkomst-niet-op-tijd ).

Vraag is wat je doet als zij voet bij stuk houden. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:54:50 #84
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_189143769
Nogmaals: heb je al contact gehad met het Juridisch Loket?
Als er toch één partij is die jou het beste advies kan geven, dan zijn zij dat wel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:55:02 #85
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189143773
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:09 schreef craziness het volgende:
gewoon een juridisch proces starten tegen de webwinkel voor oplichting

:)
:?

Oplichting is een begrip uit het strafrecht. En daar is hier geen sprake van. Tenzij je kan aantonen dat de webwinkel bewust de boel besodemietert.

Dit is civielrecht en betreft het niet nakomen van een overeenkomst door een van de twee partijen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189143882
Zinloze aanvulling, reeds gezegd.

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2019 14:09:20 ]
pi_189144569
Ik zou niet weten waarom je zou moeten meewerken op deze manier.
Het is toch Echt een gevalletje non conformiteit en de wet is daar duidelijk over.

Interne onderzoeken zijn leuk enzo, maar daar heb jij geen boodschap aan en tevens ook geen inzicht in.. immers wie zegt dat het echt zo is dat het zogenaamd uitgerekend in jouw buurt zoiets gaande is? Beetje te toevallig allemaal.

Het kan natuurlijk wel tijd schelen, maar om aan zoiets toe te geven uit gemakzucht.. hmm ik zou ook op z’n minst twijfelen en als ik al een kopie van ID zou sturen dan wel goed watermerken met kopie erop enzo, dat kan vaak al automatisch.
pi_189144672
Welke webshop is het?
pi_189145329
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:55 schreef Eix het volgende:

[..]

:?

Oplichting is een begrip uit het strafrecht. En daar is hier geen sprake van. Tenzij je kan aantonen dat de webwinkel bewust de boel besodemietert.

Dit is civielrecht en betreft het niet nakomen van een overeenkomst door een van de twee partijen.
Als er sprake is van meerdere gevallen dan is er sprake van oplichting, want dan gaat het niet om een foutje, maar om iets systematisch. Ik las dat andere ook een oplader hebben ontvangen i.p.v. een telefoon. Webwinkel is ook verantwoordelijk voor het gedrag van (magazijn) medewerkers.
pi_189146533
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 14:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou niet weten waarom je zou moeten meewerken op deze manier.
Het is toch Echt een gevalletje non conformiteit en de wet is daar duidelijk over.

Interne onderzoeken zijn leuk enzo, maar daar heb jij geen boodschap aan en tevens ook geen inzicht in.. immers wie zegt dat het echt zo is dat het zogenaamd uitgerekend in jouw buurt zoiets gaande is? Beetje te toevallig allemaal.

Het kan natuurlijk wel tijd schelen, maar om aan zoiets toe te geven uit gemakzucht.. hmm ik zou ook op z’n minst twijfelen en als ik al een kopie van ID zou sturen dan wel goed watermerken met kopie erop enzo, dat kan vaak al automatisch.
Precies dit. Gebeld met thuiswinkel waarborg, en zou midden volgende week wat horen van mijn case. Hun vonden dit uiterst opmerkelijke gang van zaken van de webwinkel.
  vrijdag 27 september 2019 @ 19:28:20 #91
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189148182
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:54 schreef craziness het volgende:

[..]

Ik las dat andere ook een oplader hebben ontvangen i.p.v. een telefoon.
Ik weet nog altijd niet om welke webwinkel het gaat. Dat doet er ook wat mij betreft niet toe, ik vind het wel zo correct dat TS niet gelijk de naam van de winkel te grabbel gooit. Maar het is daarmee maar de vraag of het dus vaker gebeurd. En dan nog hoeft er geen opzet in het spel te zijn.

quote:
Webwinkel is ook verantwoordelijk voor het gedrag van (magazijn) medewerkers.
En in dat geval kan de webwinkel aangifte doen tegen die medewerker. Er is ook dan geenszins sprake van moedwillig bedrog door de webwinkel waardoor TS aangifte van oplichting kan doen. Zie ook https://www.ad.nl/nieuws/(...)noffensief~a069e5ea/
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189148613
Er kan ook geen sprake zijn van moedwillig bedrog door TS, dat moet de winkel dan wel heel hard kunnen maken.

Dit hoort nou eenmaal bij het ondernemersrisico van koop op afstand.
pi_189155376
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:28 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik weet nog altijd niet om welke webwinkel het gaat. Dat doet er ook wat mij betreft niet toe, ik vind het wel zo correct dat TS niet gelijk de naam van de winkel te grabbel gooit. Maar het is daarmee maar de vraag of het dus vaker gebeurd. En dan nog hoeft er geen opzet in het spel te zijn.
[..]

En in dat geval kan de webwinkel aangifte doen tegen die medewerker. Er is ook dan geenszins sprake van moedwillig bedrog door de webwinkel waardoor TS aangifte van oplichting kan doen. Zie ook https://www.ad.nl/nieuws/(...)noffensief~a069e5ea/
Dus kan ik geen aangifte doen zeg je? Huh? Ze leveren een artikel van een paar tientjes in plaats van kleine ¤1000.
Waaronder moet ik dat anders plaatsenn dan oplichting?
  zaterdag 28 september 2019 @ 07:03:15 #94
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189155421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 06:17 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dus kan ik geen aangifte doen zeg je? Huh? Ze leveren een artikel van een paar tientjes in plaats van kleine ¤1000.
Waaronder moet ik dat anders plaatsenn dan oplichting?
Civiel recht. Er is geen sprake van een strafbaar feit. Enkel een overeenkomst die niet wordt nagekomen door de wederpartij. Tenzij je kan aantonen dat dit moedwillig is, dan ligt het anders. Overigens gaat de politie ook als er wel sprake zou zijn van oplichting jouw civielrechtelijk probleem niet zonder meer oplossen. Daarvoor zijn ze niet.

In mijn ogen ben je trouwens ook opgelicht hoor. Ik snap je frustratie. Maar in het strafrecht is het begrip oplichting dus net iets anders.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189155469
Edit
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_189155527
Update; vanmorgen contact opgenomen met de webwinkel en mevrouw van de klantenservice gaf aan dat her werkelijk waar schandalig is hoe er met me wordt om gegaan. Zou binnen een uurtje mailtje krijgen met een update.

Ben benieuwd.
pi_189155559
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:07 schreef Newone82 het volgende:
Update; vanmorgen contact opgenomen met de webwinkel en mevrouw van de klantenservice gaf aan dat her werkelijk waar schandalig is hoe er met me wordt om gegaan. Zou binnen een uurtje mailtje krijgen met een update.

Ben benieuwd.
Heb je dit gesprek dan wel opgenomen?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_189155601
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Heb je dit gesprek dan wel opgenomen?
Ja. Via skype.
pi_189155922
Nog niks ontvangen per mail van medewerkster. Wat een bedrijf.
pi_189155948
Geef het nog een half uur, dan gewoon weer bellen, alles opnemen.
Altijd een goeie verdediging als alles opgenomen word.
pi_189156273
nvm
Somebody that I used to know
pi_189156325
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:19 schreef Newone82 het volgende:
Update, dit stuurt de webwinkel net.

Alsof ik even mijn id kaart ga opsturen, en dat willekeurige medewerkers dit krijgen. Dacht het even niet.

Bedankt voor uw mail.

Vanwege een onderzoek in uw omgeving e.o. i.v.m. andere claims vraag ik u om een kopie ID bewijs toe te sturen zodat we uw claim in behandeling kunnen nemen.

Ik dank u alvast voor uw medewerking.

Waaat?!
Klinkt alsof er meer mensen 'opeens' powerbanks hebben ontvangen. Of ze willen onderzoeken of jij op grote schaal fraudeert, of ze onderzoeken of er iemand intern structureel telefoons achterover drukt.

Ik hoop voor hun het laatste, ik vermoed het eerste :')
Somebody that I used to know
pi_189156334
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:54 schreef Piles het volgende:

[..]

Zelf weten :)
Het had misschien een shortcut naar een oplossing kunnen zijn, maar juridisch traject kan natuurlijk ook.
Ja precies gewoon doen wat een bedrijf onterecht en tegen de wet in van je vraagt, want het is de snelste oplossing. Door dat soort gedrag denken die zaken dus dat ze overal mee weg kunnen komen.
  Redactie Frontpage zaterdag 28 september 2019 @ 10:31:55 #104
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189156413
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:21 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Klinkt alsof er meer mensen 'opeens' powerbanks hebben ontvangen. Of ze willen onderzoeken of jij op grote schaal fraudeert, of ze onderzoeken of er iemand intern structureel telefoons achterover drukt.

Ik hoop voor hun het laatste, ik vermoed het eerste :')
Fijn dat je TS vanaf je zolderkamer beschuldigd van meermaals plegen van fraude. Waar zijn je bewijzen, of lul je maar weer wat in de ruimte zoals je wel vaker doet?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189156454
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:31 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Fijn dat je TS vanaf je zolderkamer beschuldigd van meermaals plegen van fraude. Waar zijn je bewijzen, of lul je maar weer wat in de ruimte zoals je wel vaker doet?
Huh, waar zeg ik dat? :o :{w :(
Somebody that I used to know
pi_189156488
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:31 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Fijn dat je TS vanaf je zolderkamer beschuldigd van meermaals plegen van fraude. Waar zijn je bewijzen, of lul je maar weer wat in de ruimte zoals je wel vaker doet?
Zij denkt dat de webshop vermoed dat hij fraude pleegt
pi_189156527
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:23 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja precies gewoon doen wat een bedrijf onterecht en tegen de wet in van je vraagt, want het is de snelste oplossing. Door dat soort gedrag denken die zaken dus dat ze overal mee weg kunnen komen.
Dat zeg ik helemaal niet joh.
pi_189156674
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geef het nog een half uur, dan gewoon weer bellen, alles opnemen.
Altijd een goeie verdediging als alles opgenomen word.
De medewerkster had het al over een flinke case vanmorgen, bel straks nog eens.
Nog steeds geen mail.
pi_189156686
Ik gok dat ze zelf intern iets op het spoor zijn, dat jij slechts één van de slachtoffers bent. Maar ja, waarom ze dan zo moeilijk blijven doen met het verzenden van een nieuwe telefoon....?
Somebody that I used to know
  Redactie Frontpage zaterdag 28 september 2019 @ 11:13:23 #110
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189156745
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:36 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Huh, waar zeg ik dat? :o :{w :(
Ik lees het niet goed dan, ik dacht dat jij zelf vermoedde dat TS fraude pleegt. Neem m'n woorden dus terug.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189156760
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:04 schreef Postbus100 het volgende:
Ik gok dat ze zelf intern iets op het spoor zijn, dat jij slechts één van de slachtoffers bent. Maar ja, waarom ze dan zo moeilijk blijven doen met het verzenden van een nieuwe telefoon....?
Heb me natuurlijk al wat meer ingediept in de wetgeving, de webshop moet binnen 30 dagen pas leveren. Of zit ik mis?
pi_189156806
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:04 schreef Postbus100 het volgende:
Ik gok dat ze zelf intern iets op het spoor zijn, dat jij slechts één van de slachtoffers bent. Maar ja, waarom ze dan zo moeilijk blijven doen met het verzenden van een nieuwe telefoon....?
Dit inderdaad. Als ze iets vermoeden, moeten ze zsm HUN FOUT goed maken. Vermoeden en verder onderzoeken doen ze maar in hun moeders tijd. Webshop die TS heeft genaaid, als je dit leest: hup, snel nieuwe telefoon sturen godverdomme.
pi_189157091
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:04 schreef Postbus100 het volgende:
Ik gok dat ze zelf intern iets op het spoor zijn, dat jij slechts één van de slachtoffers bent. Maar ja, waarom ze dan zo moeilijk blijven doen met het verzenden van een nieuwe telefoon....?
Kan zijn dat iemand het dan weer onderschept, maar ja dan sturen ze maar een koerier.
pi_189157184
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:20 schreef craziness het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Als ze iets vermoeden, moeten ze zsm HUN FOUT goed maken. Vermoeden en verder onderzoeken doen ze maar in hun moeders tijd. Webshop die TS heeft genaaid, als je dit leest: hup, snel nieuwe telefoon sturen godverdomme.
Kan een thuiswinkel waarborg de webshop op de vingers tikken voor dit gedrag en een boete uitdelen? Iemand die dit weet? Aangezien ik klacht heb ingediend thuiswinkel waarborg.

[ Bericht 3% gewijzigd door Newone82 op 28-09-2019 12:06:45 ]
pi_189157497
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:56 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Kan een thuiswinkel waarborg de webshop op de vingers tikken voor dit gedrag en een boete uitdelen? Iemand die dit weet? Aangezien ik klacht heb ingediend thuiswinkel waarborg.
En zou het boetebedrag dan in mindering op jou rekening moeten komen? ;)

Wacht nu maar even af het zal wel weer goed komen alleen helaas voor jou niet zo snel als gehoopt.
pi_189157931
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En zou het boetebedrag dan in mindering op jou rekening moeten komen? ;)

Wacht nu maar even af het zal wel weer goed komen alleen helaas voor jou niet zo snel als gehoopt.
Ow nee hoor, meer voor andere klanten van dit bedrijf.
pi_189162377
Nog eens gebeld met de klantenservice. Ze sluiten de case en ik mag alleen nog klacht indienen.

Ze doen er voor de rest niks meer mee. Ongekend dit, en zo boos. Ongelofelijk.
pi_189162720
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:25 schreef Newone82 het volgende:
Nog eens gebeld met de klantenservice. Ze sluiten de case en ik mag alleen nog klacht indienen.

Ze doen er voor de rest niks meer mee. Ongekend dit, en zo boos. Ongelofelijk.
Sterkte.

Had die ene vrouw nog teruggebeld die erkende dat je zo niet behandeld had mogen worden?
Somebody that I used to know
pi_189162789
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:51 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Sterkte.

Had die ene vrouw nog teruggebeld die erkende dat je zo niet behandeld had mogen worden?
Nee. Dankje voor de sterkte. Rechtsbijstandsverzekering ben ik pas 2 maanden geleden over gegaan na nieuwe, doen er niks mee. Ben nu dus dadelijk ¤1000 kwijt door dit geintje. Ontzettend boos nu.
pi_189162814
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:55 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Nee. Dankje voor de sterkte. Rechtsbijstandsverzekering ben ik pas 2 maanden geleden over gegaan na nieuwe, doen er niks mee. Ben nu dus dadelijk ¤1000 kwijt door dit geintje. Ontzettend boos nu.
Nou nou, rustig aan. Nog niet.

Hoe heb je 'm eigenlijk betaald? Creditcard? PayPal? IDeal?
Somebody that I used to know
pi_189162845
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nou nou, rustig aan. Nog niet.

Hoe heb je 'm eigenlijk betaald? Creditcard? PayPal? IDeal?
iDeal.
pi_189163023
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nou nou, rustig aan. Nog niet.

Hoe heb je 'm eigenlijk betaald? Creditcard? PayPal? IDeal?
Wat denk je dat thuiswinkel waarborg met zo’n klacht zal doen? Dit heb ik ingevuld. https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
pi_189163183
Als dat de houding is dat zij wel even gaan vertellen wat je nog mag doen.

Dan heb je geen keus dan ermee naar de rechter te stappen.
Dit ga je ongetwijfeld winnen (ik ga van je onschuld uit) omdat ze zich niet aan wet koop op afstand houden en zover ik hier kan lezen ze niet aan hebben getoond dat jij iets verkeerd zou hebben gedaan.

Kost wat, maar als je wint krijg je dat wel weer terug.
pi_189164307
Ik zou dit niet pikken, jouw naam maken ze zwart..
Gewoon alle mogelijke middelen inzetten.. desnoods ermee naar de media gaan ofzo
pi_189164449
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:55 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Nee. Dankje voor de sterkte. Rechtsbijstandsverzekering ben ik pas 2 maanden geleden over gegaan na nieuwe, doen er niks mee. Ben nu dus dadelijk ¤1000 kwijt door dit geintje. Ontzettend boos nu.
Welke tent gaat dit over, mag evt per dm. Dan zal ik even voor je kijken of ik iets kan vinden over een klachtencommissie oid.
zie email 27 oktober
pi_189164685
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Welke tent gaat dit over, mag evt per dm. Dan zal ik even voor je kijken of ik iets kan vinden over een klachtencommissie oid.
Ben pas lid, kan geen dm of pm versturen.
  zondag 29 september 2019 @ 00:28:19 #127
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_189168505
Ik vandeweek een bestelling gedaan bij bol. Kreeg een lege doos! Belletje gedaan en moest die doos terugsturen kreeg m'n geld meteen terug. Ging om een bestelling van 35 euro. Vraag me nu wel af stel dat dit een iPhone 11 was geweest...
pi_189170004
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:55 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Nee. Dankje voor de sterkte. Rechtsbijstandsverzekering ben ik pas 2 maanden geleden over gegaan na nieuwe, doen er niks mee. Ben nu dus dadelijk ¤1000 kwijt door dit geintje. Ontzettend boos nu.
Waarom doen die niets? Is er een wachttijd?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 29 september 2019 @ 08:49:11 #129
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_189170249
Raar verhaal
Ik heb al een boek.
pi_189170314
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 08:49 schreef Rio het volgende:
Raar verhaal
dit. een verkeerd geleverd product kan ik nog inkomen (barcode fuckup), maar zo afhandelen, nee. dat doet vermoeden dat er meer aan de hand is.


quote:
Het rare is, via Twitter heb ik al te horen gekregen dat ik foutieve artikel moest terug sturen en geld terug zou krijgen. Heb dus zwart op wit dat ik geld terug krijg.
quote van TS paar dagen terug.. waarom heeft hij niet met geprinte bevestiging de boel direct teruggestuurt? :?
pi_189170865
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 08:59 schreef mschol het volgende:

[..]

dit. een verkeerd geleverd product kan ik nog inkomen (barcode fuckup), maar zo afhandelen, nee. dat doet vermoeden dat er meer aan de hand is.
[..]


quote van TS paar dagen terug.. waarom heeft hij niet met geprinte bevestiging de boel direct teruggestuurt? :?
Omdat ik de dag erna deze mail terug kreeg:

Beste meneer ,

Vanmorgen heb je met mij en een aantal van mijn collega's gesproken via Twitter. In ons gesprek gaf je aan dat je het besluit van ons hoofdkantoor graag zwart op wit wilde hebben. Zoals beloofd is hier dan ook de mail die dit besluit bevestigd.

In je eerdere contact liet je weten dat je een powerbank had ontvangen in plaats van de bestelde iPhone. De collega die je toen hebt gesproken heeft deze kwestie bij ons hoofdkantoor neergelegd om te kijken wat we voor je konden betekenen.

Het hoofdkantoor heeft op haar beurt laten weten dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd om aan te tonen dat er inderdaad een powerbank is geleverd in plaats van de iPhone. Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen. Hoe graag ik je ook zou helpen, het besluit van het hoofdkantoor staat vast.

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende kunnen informeren. Voor nu in ieder geval nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice webwinkel


Net gebeld nog eens met klantenservice en de dame gaf aan dat als ik powerbank terug stuur gewoon mijn geld terug krijg. Heb dit gesprek ook opgenomen.
pi_189171026
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:01 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Omdat ik de dag erna deze mail terug kreeg:

Beste meneer ,

Vanmorgen heb je met mij en een aantal van mijn collega's gesproken via Twitter. In ons gesprek gaf je aan dat je het besluit van ons hoofdkantoor graag zwart op wit wilde hebben. Zoals beloofd is hier dan ook de mail die dit besluit bevestigd.

In je eerdere contact liet je weten dat je een powerbank had ontvangen in plaats van de bestelde iPhone. De collega die je toen hebt gesproken heeft deze kwestie bij ons hoofdkantoor neergelegd om te kijken wat we voor je konden betekenen.

Het hoofdkantoor heeft op haar beurt laten weten dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd om aan te tonen dat er inderdaad een powerbank is geleverd in plaats van de iPhone. Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen. Hoe graag ik je ook zou helpen, het besluit van het hoofdkantoor staat vast.

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende kunnen informeren. Voor nu in ieder geval nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice webwinkel


Net gebeld nog eens met klantenservice en de dame gaf aan dat als ik powerbank terug stuur gewoon mijn geld terug krijg. Heb dit gesprek ook opgenomen.
oke, maar als jij op twitter, ik neem aan via DM, zwart op wit (op twitter) hebt dat je hem terug mag sturen, waarom nog gevraagd naar iets zwart op wit (van het hoofdkantoor) in de mail?

de logische reactie zou mijn inziens zijn: oke, ik stuur het terug

maar aangezien je nu telefonisch weer een oke hebt gehad: gelijk terugsturen. let wel dat de eerdere communicatie van het hoofdkantoor vermoedelijk bij de order staat en dit gezeik kan gaan opleveren

uiteraard heb je wel gewoon recht op terugsturen van het product, maar ik snap wel waarom ze eventueel niet zomaar een ander (verkeerd geleverd) product terugnemen, iphones zijn risicoproducten.
pi_189171272
De omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg..

Wat moet je daar bij voorstellen?

Ik zou gewoon naar de rechter stappen, niet teveel afwachten.
pi_189171400
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg..

Wat moet je daar bij voorstellen?

Ik zou gewoon naar de rechter stappen, niet teveel afwachten.
Wacht eerst eens thuiswinkel waarborg klacht behandeling af die uiterlijk woensdag behandelt moet worden.
Goede tip!

Wat ze ermee bedoelen met niet betrouwbaar genoeg? Ik zou het niet weten.
pi_189171663
Ik zou er niet teveel van verwachten.

Ze zijn geen rechter of ook maar ergens toe in staat qua juridisch iets voor elkaar krijgen namens jou of bijv. dat je dan opeens je geld terug kan krijgen, het is geen garantiefonds immers.

Ze zullen hoogstens navraag gaan doen op basis van de klachten maar kunnen het niet afdwingen dat ze je het geld teruggeven.

Zo'n keurmerk stelt ook niet zoveel voor, iedere webwinkel kan wel zo'n logo op hun site plaatsen zelfs als je er niet voor betaalt hebt. (dat is wel eens in radar voorbij gekomen, of kassa)

Voor 1000eu zou ik het persoonlijk niet laten afhangen van een keurmerk site.

Edit : misschien wel handig als na deze klacht er nog niks gebeurt : geschillencommissie.

Dat is goedkoper dan naar de rechter gaan in ieder geval.
pi_189171852
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou er niet teveel van verwachten.

Ze zijn geen rechter of ook maar ergens toe in staat qua juridisch iets voor elkaar krijgen namens jou of bijv. dat je dan opeens je geld terug kan krijgen, het is geen garantiefonds immers.

Ze zullen hoogstens navraag gaan doen op basis van de klachten maar kunnen het niet afdwingen dat ze je het geld teruggeven.

Zo'n keurmerk stelt ook niet zoveel voor, iedere webwinkel kan wel zo'n logo op hun site plaatsen zelfs als je er niet voor betaalt hebt. (dat is wel eens in radar voorbij gekomen, of kassa)

Voor 1000eu zou ik het persoonlijk niet laten afhangen van een keurmerk site.

Edit : misschien wel handig als na deze klacht er nog niks gebeurt : geschillencommissie.

Dat is goedkoper dan naar de rechter gaan in ieder geval.
Ok. Super tips. Powerbank ga ik vamiddag inleveren ter retour.
  Miss 200.000.000! zondag 29 september 2019 @ 11:26:45 #137
367000 roos94
pi_189171977
Zo, daar zit je dan lekker mee.

Heb dit ook wel eens gehad maar dit ging om een vrij prijzig studieboek, kreeg de verkeerde thuis, en heb toen uiteindelijk gewoon wel het goeie boek gekregen nadat ik de situatie uitlegde. (Bol.com)

Maar sowieso voortaan, producten boven de 100 euro nooit online bestellen. Er gaat zoveel mis.
pi_189172041
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:18 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ok. Super tips. Powerbank ga ik vamiddag inleveren ter retour.
Wel even filmen/foto's maken dat je het inpakt he? En even op een weegschaal zetten wat het gewicht is. Desnoods zegelen/sealen, weet ik veel.
Somebody that I used to know
pi_189172053
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:26 schreef roos94 het volgende:
Zo, daar zit je dan lekker mee.

Heb dit ook wel eens gehad maar dit ging om een vrij prijzig studieboek, kreeg de verkeerde thuis, en heb toen uiteindelijk gewoon wel het goeie boek gekregen nadat ik de situatie uitlegde. (Bol.com)

Maar sowieso voortaan, producten boven de 100 euro nooit online bestellen. Er gaat zoveel mis.
Is natuurlijk ook wat minder fraudegevoelig. Ik bedoel: je hebt er geen belang bij om een verkeerd studieboek te veinzen om zo meer geld terug te krijgen.

Verschil powerbank - iphone is natuurlijk wel aanzienlijk.
Somebody that I used to know
pi_189172113
Ik ben er ook erl klaar mee om te webwinkel te beschermem als ik zie hoe ze met me omgaan. De webwinkel is Bol.com. Wees gewaarschuwd dus.

Heb je dan nog tips trein2000?
  zondag 29 september 2019 @ 11:35:32 #141
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_189172121
Mogen wij niet even weten om welke webshop het gaat?

Zodat we hier nooit iets bestellen.

Behalve als het snel en netjes opgelost wordt nu.
pi_189172136
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:35 schreef Ixnay het volgende:
Mogen wij niet even weten om welke webshop het gaat?

Zodat we hier nooit iets bestellen.

Behalve als het snel en netjes opgelost wordt nu.
Zie post boven je. Bol.com
pi_189172149
Kan TS ook geen aangifte van oplichting doen of iets dergelijks? Overigens nog een les voor een volgende keer: betaal indien mogelijk dit soort bedragen altijd met PayPal of Creditcard, bij iDeal is het geld sowieso weg.

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2019 11:38:29 ]
  zondag 29 september 2019 @ 11:38:07 #144
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_189172165
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:36 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Zie post boven je. Bol.com
Dat had ik dan weer niet gedacht.

Voorzichtig zijn dus.
pi_189172174
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:37 schreef J.B. het volgende:
Kan TS ook geen aangifte van oplichting doen of iets dergelijks?
Nee, is al gepost in het topic door iemand.
pi_189172232
Ik zou het ook allemaal niet te ingewikkeld maken.

Je hebt een iPhone besteld, maar niet geleverd gekregen. Daar mag je ze op aanspreken. De rest is ruis.
Somebody that I used to know
  Miss 200.000.000! zondag 29 september 2019 @ 11:43:45 #147
367000 roos94
pi_189172252
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:35 schreef Newone82 het volgende:
Ik ben er ook erl klaar mee om te webwinkel te beschermem als ik zie hoe ze met me omgaan. De webwinkel is Bol.com. Wees gewaarschuwd dus.

Heb je dan nog tips trein2000?
Dat is jammer, ik heb altijd enkel heel goeie ervaringen bij bol.com.

Niet verwacht van hen dit.
pi_189172256
Wel toevallig dat een andere user een lege doos van Bol.com heeft gekregen.

Is de verkoper daadwerkelijk Bol.com of is het een webshop die via Bol.com verkoopt?

Ik zou gewoon een dikke klacht indienen via Radar en Kassa en daar ook zeker niet geheimzinnig over doen.

Heb je de doos nog waarin alles zat? Gooi het eens bij een PostNL punt op de weegschaal incl de powerbank en vergelijk dat eens precies met het gewicht van een iPhone (inclusief doos, oplader, etc.!) Hier zullen vast een paar gram verschil in zitten en daarmee zou je zomaar eens je gelijk kunnen bewijzen.
  Miss 200.000.000! zondag 29 september 2019 @ 11:44:13 #149
367000 roos94
pi_189172257
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 11:37 schreef J.B. het volgende:
Kan TS ook geen aangifte van oplichting doen of iets dergelijks? Overigens nog een les voor een volgende keer: betaal indien mogelijk dit soort bedragen altijd met PayPal of Creditcard, bij iDeal is het geld sowieso weg.
Hoezo dat?
pi_189172306
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:44 schreef unlimitedzxr het volgende:
Wel toevallig dat een andere user een lege doos van Bol.com heeft gekregen.

Is de verkoper daadwerkelijk Bol.com of is het een webshop die via Bol.com verkoopt?

Ik zou gewoon een dikke klacht indienen via Radar en Kassa en daar ook zeker niet geheimzinnig over doen.

Heb je de doos nog waarin alles zat? Gooi het eens bij een PostNL punt op de weegschaal incl de powerbank en vergelijk dat eens precies met het gewicht van een iPhone (inclusief doos, oplader, etc.!) Hier zullen vast een paar gram verschil in zitten en daarmee zou je zomaar eens je gelijk kunnen bewijzen.
Ik heb geen iPhone meer, dus kan het niet vergelijken. Powerbank weegt iedergeval 250 gram met doos.

Is gekocht via Bol.com rechtstreeks.
pi_189172314
Ik zou ook trouwens niet akkoord gaan met een eenzijdige afsluiting van de case. Hallo klant... 8)7
Somebody that I used to know
pi_189172321
Heb je in het verleden toevallig een powerbank bij bol.com besteld TS? Of al eerder problemen gehad met een bestelling bij ze?

Ik heb zelf echt alleen maar goede ervaringen met bol.com gehad eigenlijk. Ik ging er stiekem vanuit dat je bij een of ander kleine onbekende webshop had besteld. :P
pi_189172351
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:48 schreef archito het volgende:
Heb je in het verleden toevallig een powerbank bij bol.com besteld TS? Of al eerder problemen gehad met een bestelling bij ze?

Ik heb zelf echt alleen maar goede ervaringen met bol.com gehad eigenlijk. Ik ging er stiekem vanuit dat je bij een of ander kleine onbekende webshop had besteld. :P
Hij zei al dat het één van de grotere webshops was, en dan zonder fysieke winkel. nou, dan vielen Belsimpel en Coolblue af. Heel veel andere webshops ken ik dan niet meer.

Grappig dat jullie zo biased zijn door je eigen ervaringen dat je niet kunt geloven dat het bol.com is ;) (geen oordeel, gewoon een observatie).
Somebody that I used to know
pi_189172353
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:48 schreef archito het volgende:
Heb je in het verleden toevallig een powerbank bij bol.com besteld TS? Of al eerder problemen gehad met een bestelling bij ze?

Ik heb zelf echt alleen maar goede ervaringen met bol.com gehad eigenlijk. Ik ging er stiekem vanuit dat je bij een of ander kleine onbekende webshop had besteld. :P
Nee, bestel nooit dit soort producten bij bol maar bij coolblue.
Daar ging alles vlekkeloos.
pi_189172382
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:44 schreef roos94 het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Bij Creditcardbetalingen heb je meestal een aankoopverzekering en bij PayPal ben je ook beschermd:
quote:
Met PayPal kun je zorgeloos shoppen. Als een online besteld artikel niet wordt bezorgd of niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet, kunnen we je het volledige bedrag van de aankoop terugbetalen.
M.a.w.: je kunt in die gevallen nog een tussenpersoon aanspreken, bij iDeal gaat dat niet en ben je volledig afhankelijk van de welwillendheid van de andere partij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2019 11:53:26 ]
pi_189172397
Schiet me trouwens net iets te binnen, dat ze het een onbetrouwbare bestelling vonden lijken kan misschien zijn dat ik met een VPN aan de bestelling heb gedaan.

Heb altijd VPN standaard aanstaan ( nord vpn).

Als dat echt de reden is dat ze alles zo onderzoeken, is dat ronduit lachwekkend. Ik bestel al jaren bij coolblue met vpn aan.
pi_189172429
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 11:52 schreef J.B. het volgende:

[..]

Bij Creditcardbetalingen heb je meestal een aankoopverzekering en bij PayPal ben je ook beschermd:
[..]

M.a.w.: je kunt in die gevallen nog een tussenpersoon aanspreken, bij iDeal gaat dat niet en ben je volledig afhankelijk van de welwillendheid van de andere partij.
Creditcard heb ik niet, en Paypal heb ik wel maar kan niet bij bol.com
pi_189172442
Je geeft aan dat je geen pakbon bij je bestelling hebt gehad, nu bestel ik bijna wekelijks bij bol.com en ik krijg er al-tijd een pakbon bij. Weet je het écht, écht zeker dat je er geen pakbon bij hebt gehad?

Want een bestelling zonder pakbon zou direct argwaan bij me opwekken, dan is er iets in het proces fout gegaan (wat ook blijkt, want je hebt het verkeerde product ontvangen). Wat zei bol.com ervan dat je een pakket zonder pakbon hebt ontvangen?
pi_189172454
Ik begrijp bol.com wel gezien wat ik hier lees
pi_189172456
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2019 11:59 schreef Morodeepdelver het volgende:
Je geeft aan dat je geen pakbon bij je bestelling hebt gehad, nu bestel ik bijna wekelijks bij bol.com en ik krijg er al-tijd een pakbon bij. Weet je het écht, écht zeker dat je er geen pakbon bij hebt gehad?

Want een bestelling zonder pakbon zou direct argwaan bij me opwekken, dan is er iets in het proces fout gegaan (wat ook blijkt, want je hebt het verkeerde product ontvangen). Wat zei bol.com ervan dat je een pakket zonder pakbon hebt ontvangen?
Zeer zeker. Alleen een hard soort karton achtig papier zat om de bestelling gerold.
Dat er geen pakbon bij zat kwam wel vaker voor volgens de medewerkers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')