abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 september 2019 @ 09:35:39 #1
408813 crew  trein2000
pi_189125155
Na de ProblematischeAanpakStikstof lijkt het volgende probleem er aan te komen, toekomstige Europese wetgeving gaat het stelsel van de vrijwillige brandweer zoals wij die nu kennen onmogelijk maken. Vrijwilligers moeten in dienst én loon krijgen.

Dat kost niet alleen een hoop geld. Maar is voor veel brandweerlieden ook gewoon onmogelijk, ze kunnen niet zomaar weg bij hun hoofdwerk.

Het algemeen dagblad heeft daar een heel verhaal over: https://www.ad.nl/binnenl(...)t-te-raken~ab6b919e/

Hoe moeten we dit in godsnaam gaan oplossen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189125271
Voorstel: De verzekeringen betalen de brandweer. De premies hoeven niet omhoog als er een eindelijk eens een winstplafond wordt ingesteld. Het is dan in ieders belang dat de brandweer zijn zaakjes goed voor elkaar heeft.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_189125273
Meer EU is de oplossing.
And so is the past
  donderdag 26 september 2019 @ 10:12:31 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_189125544
Eerst dat rapport wat in december komt maar afwachten dan. :)
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_189125625
In bijvoorbeeld Duitsland hebben ze in elk dorp of gehucht een vrijwillige brandweer, ik kan me niet voorstellen dat dit er door gaat komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 26 september 2019 @ 10:20:17 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189125655
Misschien moet Rutte dit in Europa aan de kaak stellen om tot een oplossing te komen? Ik zeg zomaar wat
pi_189125800
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:18 schreef Hanca het volgende:
In bijvoorbeeld Duitsland hebben ze in elk dorp of gehucht een vrijwillige brandweer, ik kan me niet voorstellen dat dit er door gaat komen.
Volgens mij komt de brandweer ook een stuk sneller in Duitsland met allerlei dingen dan in NL
pi_189125936
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:35 schreef trein2000 het volgende:
Maar is voor veel brandweerlieden ook gewoon onmogelijk, ze kunnen niet zomaar weg bij hun hoofdwerk.
En er kunnen heel veel mensen nu niet bij de vrijwillige brandweer aan het werk omdat ze geen vaste loondienst bieden..

Waarom hebben ze anders iets van "hoofdwerk"
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 september 2019 @ 10:54:17 #9
408813 crew  trein2000
pi_189126010
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:48 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En er kunnen heel veel mensen nu niet bij de vrijwillige brandweer aan het werk omdat ze geen vaste loondienst bieden..

Waarom hebben ze anders iets van "hoofdwerk"
Er bestaat gewoon beroepsbrandweer :?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189126044
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er bestaat gewoon beroepsbrandweer :?
Alleen in grote steden
  donderdag 26 september 2019 @ 10:57:29 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189126063
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er bestaat gewoon beroepsbrandweer :?
Ik heb hier tig brieven liggen van de brandweer die toevallig mijn buren zijn.. sturen ze al jaren..
En ik wil er best bij hoor.. Maar wel gewoon in dienst en niet via een vage constructie..

De beroepsbrandweer zit 20km verderop
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 september 2019 @ 11:15:34 #12
408813 crew  trein2000
pi_189126296
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:56 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Alleen in grote steden
Ja. Daar kun je dus solliciteren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189126335
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja. Daar kun je dus solliciteren.
Moet je wel binnen een bepaalde straal wonen
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 september 2019 @ 11:22:38 #14
408813 crew  trein2000
pi_189126387
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:18 schreef Hanca het volgende:
In bijvoorbeeld Duitsland hebben ze in elk dorp of gehucht een vrijwillige brandweer, ik kan me niet voorstellen dat dit er door gaat komen.
Het schijnt te gaan om een rechtelijke uitspraak. Het is dus al een feit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189126514
Rare situatie. De mensen willen het vrijwillig doen maar mogen dat niet van de rechter. Er is in dit geval ook echt geen sprake van chantage oid waardoor ze doen alsof ze het vrijwillig willen doen, daarvoor gaat het om veel te veel mensen. Maar hoe maak je als rechter daar inderdaad onderscheid tussen? Hoe zie je of iemand graag vrijwilliger is, of gedwongen?

Ik hoop dat de oplossing ligt in het geven van betaalde mensen meer bevoegdheden oid, dan doen ze niet meer hetzelfde werk. Want anders hebben we straks niet alleen een tekort aan geld (dat is wel aan te vullen), maar vooral een tekort aan brandweerlieden. Want er zal een enorme uitstroom zijn, denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 26 september 2019 @ 11:34:21 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189126558
Ik denk dat het met reparatiewetgeving allemaal wel te fixen valt. Ik geloof niet dat er nu iemand is die dit nu echt wil.
  donderdag 26 september 2019 @ 11:38:14 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189126621
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik geloof niet dat er nu iemand is die dit nu echt wil.
Ik begin morgen.. er is hier geen reet te doen en daarvoor wil ik wel betaald krijgen..
Zie het als basisinkomen.. waardoor de maatschappij verbeterd..
pi_189126770
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:20 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet Rutte dit in Europa aan de kaak stellen om tot een oplossing te komen? Ik zeg zomaar wat
In Europa? Zwitserland, Noorwegen, Rusland? Waar moet hij heen?

Hij kan natuurlijk bij de EU aan de bel trekken, maar ja, de bevoegdheid om nee te zeggen is weggegeven/ ons door Rutte en co op achterbakse en leugenachtige wijze ontstolen. Daarmee ook de mogelijkheid om tot een compromis te komen. Dit wordt nu beslist door mensen die geen verantwoording hoeven af te leggen en niet door kiezers aan de kant kunnen worden gezet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 26 september 2019 @ 12:26:52 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189127365
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In Europa? Zwitserland, Noorwegen, Rusland? Waar moet hij heen?

Hij kan natuurlijk bij de EU aan de bel trekken, maar ja, de bevoegdheid om nee te zeggen is weggegeven/ ons door Rutte en co op achterbakse en leugenachtige wijze ontstolen. Daarmee ook de mogelijkheid om tot een compromis te komen. Dit wordt nu beslist door mensen die geen verantwoording hoeven af te leggen en niet door kiezers aan de kant kunnen worden gezet.
Hoop onderbuikgelul weer

Maar hee, die bestuurders zijn ook gewoon mensen die niet altijd helemaal het overzicht hebben over alle gevolgen van zeer ingewikkelde besluiten. Dus over bijstellingen valt best te praten. Gewoon de figuurlijke telefoon pakken om te zien hoe je het oplost. Een stuk beter dan meteen gaan schelden en verder niks.
pi_189130662
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:31 schreef Hanca het volgende:
Rare situatie. De mensen willen het vrijwillig doen maar mogen dat niet van de rechter. Er is in dit geval ook echt geen sprake van chantage oid waardoor ze doen alsof ze het vrijwillig willen doen, daarvoor gaat het om veel te veel mensen. Maar hoe maak je als rechter daar inderdaad onderscheid tussen? Hoe zie je of iemand graag vrijwilliger is, of gedwongen?

Ik hoop dat de oplossing ligt in het geven van betaalde mensen meer bevoegdheden oid, dan doen ze niet meer hetzelfde werk. Want anders hebben we straks niet alleen een tekort aan geld (dat is wel aan te vullen), maar vooral een tekort aan brandweerlieden. Want er zal een enorme uitstroom zijn, denk ik.
Zo'n beetje iedereen die vrijwilliger is bij de brandweer heeft daarnaast een betaalde baan. Vaak gaat het om een fulltime baan en in die gevallen gaat het vaak ook om een baan waar ze meer mee verdienen dan wanneer ze fulltime brandweerman cq vrouw zouden zijn.

Een brandweerman moet, ongeacht of het een vrijwilliger is of niet, aan allerlei verplichtingen voldoen. Als rechter zou je iemand kunnen vragen of ze het liefste vrijwillig op oproepbasis bij de brandweer willen werken of daar fulltime bij in dienst willen zijn.
Maar veel vrijwilligers kunnen die keus nu al maken en 80% van het personeel bij de brandweer is vrijwilliger. Dus dat antwoord is al duidelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 26 september 2019 @ 16:39:20 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189130953
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het met reparatiewetgeving allemaal wel te fixen valt. Ik geloof niet dat er nu iemand is die dit nu echt wil.
Dat lijkt mij ook niet maar het is wel interessant om in de gaten te houden. Er wordt in complexe bureaucratieen wel vaker wetgeving ingevoerd met uitwerkingen die niemand echt wil.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189131223
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook niet maar het is wel interessant om in de gaten te houden. Er wordt in complexe bureaucratieen wel vaker wetgeving ingevoerd met uitwerkingen die niemand echt wil.
De regel dat een vrijwilliger die hetzelfde werk doet als iemand die betaald wordt gewoon een vergoeding moet krijgen is wel goed. Dat voorkomt dat mensen gedwongen worden om 'vrijwillig' te werken, bijvoorbeeld om een uitkering te houden. En het voorkomt dat vrijwilligers werk afpakken van werknemers. Het heeft nu alleen bij de brandweer nu een raar effect waar denk ik niet aan gedacht is. Misschien dat er gewoon een uitzondering voor de brandweer in de wet kan komen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 26 september 2019 @ 17:12:07 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189131371
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

De regel dat een vrijwilliger die hetzelfde werk doet als iemand die betaald wordt gewoon een vergoeding moet krijgen is wel goed. Dat voorkomt dat mensen gedwongen worden om 'vrijwillig' te werken, bijvoorbeeld om een uitkering te houden. En het voorkomt dat vrijwilligers werk afpakken van werknemers. Het heeft nu alleen bij de brandweer nu een raar effect waar denk ik niet aan gedacht is. Misschien dat er gewoon een uitzondering voor de brandweer in de wet kan komen?
Ja, bovendien is het een overheidsinstantie die niet concurreert met private partijen of andere overheden dus het is een vrij specifiek en geisoleerd geval, lijkt me dat daar wel een mauw aan te passen valt.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 26 september 2019 @ 18:08:52 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189132319
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het met reparatiewetgeving allemaal wel te fixen valt. Ik geloof niet dat er nu iemand is die dit nu echt wil.
Nu onderschat je wat Brusselse bureaucraten denk ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 26 september 2019 @ 18:10:50 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189132358
Al is het idee nog niet eens zo gek, als ze bedoeld is om dwangarbeid tegen te gaan. Maar daar is slechts in enkele gevallen sprake van. Kun je beter die aanpakken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189132470
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
Al is het idee nog niet eens zo gek, als ze bedoeld is om dwangarbeid tegen te gaan. Maar daar is slechts in enkele gevallen sprake van. Kun je beter die aanpakken.
In Nederland kwam het bijvoorbeeld wel voor: https://joop.bnnvara.nl/n(...)kering-straten-vegen

Dat de man uit bovenstaand voorbeeld gewoon salaris moet krijgen ben ik het helemaal mee eens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 26 september 2019 @ 18:31:14 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189132659
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nu onderschat je wat Brusselse bureaucraten denk ik.
"Brusselse bureaucraten" is een mooi hol containerbegrip en een fijne vijand om alle ellende op af te schuiven.

Maar er wordt voortdurend reparatiewetgeving gemaakt voor onbedoelde effecten van wetten. De werkelijkheid is immers zo complex dat het bijna niet te doen is om het in een keer goed te doen.

Dus onze regering en onze EP-delegatie moet nu gewoon in actie komen om te gaan regelen dat dit gefixt wordt.
  donderdag 26 september 2019 @ 18:52:45 #28
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_189132984
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar veel vrijwilligers kunnen die keus nu al maken en 80% van het personeel bij de brandweer is vrijwilliger. Dus dat antwoord is al duidelijk.
Er zijn een hoop vrijwilligers die maar wat graag beroeps willen worden, die vacatures zijn nogal schaars.
pi_189133158
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:52 schreef Nobu het volgende:

[..]

Er zijn een hoop vrijwilligers die maar wat graag beroeps willen worden, die vacatures zijn nogal schaars.
Hoe worden de beroeps betaald ?
gwn 40 uurs contract of oproep ?
pi_189133241
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:52 schreef Nobu het volgende:

[..]

Er zijn een hoop vrijwilligers die maar wat graag beroeps willen worden, die vacatures zijn nogal schaars.
Dat is een zeer kleine minderheid. De meeste brandweerlui zijn vrijwilliger en zouden niet anders willen. De EU heeft een oplossing voor een niet-bestaand probleem en die oplossing zorgt voor een daadwerkelijk probleem.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189133296
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is een zeer kleine minderheid. De meeste brandweerlui zijn vrijwilliger en zouden niet anders willen. De EU heeft een oplossing voor een niet-bestaand probleem en die oplossing zorgt voor een daadwerkelijk probleem.
In andere landen gaat het anders ?
pi_189133345
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:11 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

In andere landen gaat het anders ?
Het zou mij niet verbazen als Nederland het hoogste percentage vrijwilligers heeft. Niet dat dat veel uitmaakt. Brussel heeft het recht niet om eigenhandig ons goede systeem van de vrijwillige brandweer te verbieden als niemand daar op zit te wachten hier.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189133360
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen als Nederland het hoogste percentage vrijwilligers heeft. Niet dat dat veel uitmaakt. Brussel heeft het recht niet om eigenhandig ons goede systeem van de vrijwillige brandweer te verbieden als niemand daar op zit te wachten hier.
Het is al in stemming gebracht ?
Hoe stemde de NL fracties ?
pi_189133438
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:15 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Het is al in stemming gebracht ?
Hoe stemde de NL fracties ?
Blijkbaar ben jij daarvan prima op de hoogte dus vul je vraag maar in.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189133448
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Blijkbaar ben jij daarvan prima op de hoogte dus vul je vraag maar in.
Als je denkt dat ik een EP lid ben dan heb je het mis
pi_189133491
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:20 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Als je denkt dat ik een EP lid ben dan heb je het mis
De Nederlandse politiek is fel tegen deze plannen van het Europese Parlement. Ik weet niet of er een stemming is geweest, waarover dat precies geweest is en hoe de Nederlandse politici daarop stemde.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189133498
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De Nederlandse politiek is fel tegen deze plannen van het Europese Parlement. Ik weet niet of er een stemming is geweest, waarover dat precies geweest is en hoe de Nederlandse politici daarop stemde.
Anders loopt iedereen hysterisch te doen voor niets natuurlijk
  donderdag 26 september 2019 @ 19:25:44 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189133533
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De Nederlandse politiek is fel tegen deze plannen van het Europese Parlement. Ik weet niet of er een stemming is geweest, waarover dat precies geweest is en hoe de Nederlandse politici daarop stemde.
Dit komt door de uitspraak van een rechter. Dus de Nederlandse politiek heeft met deze wetgeving ingestemd zonder zich te realiseren dat dit kon gebeuren.

Het is niet alsof daar een boze gemene meneer in Brussel is die even bedenkt dat hij de Nederlandse brandweer even wil pesten.
pi_189133578
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dit komt door de uitspraak van een rechter. Dus de Nederlandse politiek heeft met deze wetgeving ingestemd zonder zich te realiseren dat dit kon gebeuren.

Het is niet alsof daar een boze gemene meneer in Brussel is die even bedenkt dat hij de Nederlandse brandweer even wil pesten.
Waarom zou zo'n rechter het willen dwingen ?
Heeft hij wel gekeken naar hoe het in NL er aan toe gaat ?
  donderdag 26 september 2019 @ 19:30:54 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189133614
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:28 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Waarom zou zo'n rechter het willen dwingen ?
Heeft hij wel gekeken naar hoe het in NL er aan toe gaat ?
Een rechter moet de praktijk toetsen aan de wet. Als die wet niet goed bedacht is dan is het niet zijn probleem. Zo werkt de scheiding der machten.
pi_189133619
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dit komt door de uitspraak van een rechter. Dus de Nederlandse politiek heeft met deze wetgeving ingestemd zonder zich te realiseren dat dit kon gebeuren.

Dat was mijn verwachting ook. Blijft natuurlijk schadelijk dat dit zomaar opgelegd kan worden vanuit Brussel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189133626
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat was mijn verwachting ook. Blijft natuurlijk schadelijk dat dit zomaar opgelegd kan worden vanuit Brussel.
Ja ook.
pi_189133647
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is een zeer kleine minderheid. De meeste brandweerlui zijn vrijwilliger en zouden niet anders willen. De EU heeft een oplossing voor een niet-bestaand probleem en die oplossing zorgt voor een daadwerkelijk probleem.
De uitspraak was volgens mij niet puur gericht op brandweer (tenminste, ik kan me nog een algemene uitspraak herinneren dat je voor hetzelfde werk dat je doet hetzelfde betaald moet worden, ook als je vrijwilliger zou zijn). Dat het voor de brandweer zo uit pakt heeft waarschijnlijk niemand toen voorzien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189133702
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

De uitspraak was volgens mij niet puur gericht op brandweer (tenminste, ik kan me nog een algemene uitspraak herinneren dat je voor hetzelfde werk dat je doet hetzelfde betaald moet worden, ook als je vrijwilliger zou zijn). Dat het voor de brandweer zo uit pakt heeft waarschijnlijk niemand toen voorzien.
Dat blijkt wel ja. Ofwel hebben veel Europarlementariėrs lopen slapen toen ze voor deze wet stemden ofwel is de wet zo slecht geformuleerd dat het zulke gevolgen heeft.
Als het nu een wet was van een soeverein land, dan kan je makkelijk de wet aan laten passen, maar aangezien het een Europese wet betreft zal dat wel nooit meer kunnen. Ongeacht de negatieve gevolgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 26 september 2019 @ 19:46:51 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189133865
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat blijkt wel ja. Ofwel hebben veel Europarlementariėrs lopen slapen toen ze voor deze wet stemden ofwel is de wet zo slecht geformuleerd dat het zulke gevolgen heeft.
Als het nu een wet was van een soeverein land, dan kan je makkelijk de wet aan laten passen, maar aangezien het een Europese wet betreft zal dat wel nooit meer kunnen. Ongeacht de negatieve gevolgen.
Ook in Europa worden er steeds wetten aangepast omdat ze niet (meer) goed werken. Het zijn geen robots daar.

Het is vooral aan Mark Rutte en Wouter Koolmees en de Eurodelegaties om de Europese commissie dit te laten repareren
pi_189133931
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ook in Europa worden er steeds wetten aangepast omdat ze niet (meer) goed werken. Het zijn geen robots daar.

Het is vooral aan Mark Rutte en Wouter Koolmees en de Eurodelegaties om de Europese commissie dit te laten repareren
...en ik denk ook Merkel, ik zag deze zomer echt in de Harz in elk dorp een vrijwillige brandweer. Of zou dat anders zijn ingericht (dan kunnen we hun misschien kopiėren)?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189133959
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

...en ik denk ook Merkel, ik zag deze zomer echt in de Harz in elk dorp een vrijwillige brandweer. Of zou dat anders zijn ingericht (dan kunnen we hun misschien kopiėren)?
Elke bewoner levert dan wel een extra bijdrage van 50 euro maar ok
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 september 2019 @ 21:04:44 #48
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_189135288
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

...en ik denk ook Merkel, ik zag deze zomer echt in de Harz in elk dorp een vrijwillige brandweer. Of zou dat anders zijn ingericht (dan kunnen we hun misschien kopiėren)?
Ik denk niet dat het te vergelijken is. In Nederland is de vrijwillige brandweer een noodzakelijkheid omdat beroepsbrandweer niet te betalen is voor een dorp/stadje, terwijl in Duitsland het een onderdeel is van de samenleving. Het is daar meer een vereniging als bv de lokale famfare. Alleen doet deze vereniging dan ook brandjes blussen en mensen redden.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_189135322
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:04 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het te vergelijken is. In Nederland is de vrijwillige brandweer een noodzakelijkheid omdat beroepsbrandweer niet te betalen is voor een dorp/stadje, terwijl in Duitsland het een onderdeel is van de samenleving. Het is daar meer een vereniging als bv de lokale famfare. Alleen doet deze vereniging dan ook brandjes blussen en mensen redden.
Ja, maar ze hebben ook betaalde brandweer, dus dan gaat het voor hun toch ook op? Als we in Nederland onder het betalen uit komen door de vrijwillige brandweerlieden lid te maken van een vereniging, lijkt me dat een simpele oplossing.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 september 2019 @ 21:08:33 #50
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_189135354
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar ze hebben ook betaalde brandweer, dus dan gaat het voor hun toch ook op? Als we in Nederland onder het betalen uit komen door de vrijwillige brandweerlieden lid te maken van een vereniging, lijkt me dat een simpele oplossing.
Het is misschien wel "de" oplossing. Maak er een vereniging of stichting van.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 26 september 2019 @ 21:33:40 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189135955
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:08 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Het is misschien wel "de" oplossing. Maak er een vereniging of stichting van.
Ah als dat kan is het nog simpeler en kunnen we vrolijk verder met ons leven
pi_189136000
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:35 schreef trein2000 het volgende:
Na de ProblematischeAanpakStikstof lijkt het volgende probleem er aan te komen, toekomstige Europese wetgeving gaat het stelsel van de vrijwillige brandweer zoals wij die nu kennen onmogelijk maken. Vrijwilligers moeten in dienst én loon krijgen.

Dat kost niet alleen een hoop geld. Maar is voor veel brandweerlieden ook gewoon onmogelijk, ze kunnen niet zomaar weg bij hun hoofdwerk.

Het algemeen dagblad heeft daar een heel verhaal over: https://www.ad.nl/binnenl(...)t-te-raken~ab6b919e/

Hoe moeten we dit in godsnaam gaan oplossen?
Nee zeggen tegen Europa. Gewoon: 'alles leuk lief en aardig, maar dit gaan we niet doen. Volgend agendapunt?'
Somebody that I used to know
pi_189139597
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nee zeggen tegen Europa. Gewoon: 'alles leuk lief en aardig, maar dit gaan we niet doen. Volgend agendapunt?'
Dat gaat dus niet...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')