abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage zondag 22 december 2019 @ 19:01:27 #251
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190599233
bazbo 0864: Wild Cherry - Play That Funky Music



Rommelmarkt, beurs of weggevertje geweest. Ik weet het niet meer. Blijft wel een lekker nummer. B-zijde The Lady Wants Your Money ook, maar de A-zijde is niet voor niets de A-zijde. We hebben de Nederlandsche versie van deze hit uit 1976. Ik brul nog even mee.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 22 december 2019 @ 19:06:52 #252
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190599341
bazbo 0865: Steven Wilson - Happiness III



Dit plaatje kocht ik op 19 oktober 2016, kort nadat Steven Wilsons EP 4 1/2 uit was. Het is een zoveelste geinig tussendoortje van onze held. Slechts één uitgave is er van deze single, die in de UK vijf dagen eerder verscheen. Er zijn gasten die er twintig dollar voor vragen. Ik weet niet meer wat ik ervoor heb betaald. Een paar pleuro, denk ik. Op de achterkant staat een liveversie van Bowie's Space Oddity, opgenomen in de Hammersmith Apollo in London op 27 januari 2016 en mevrouw Ninet Tajeb zingt mede. Heel fijn ding, dit plaatje!


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 22 december 2019 @ 19:15:05 #253
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190599460
bazbo 0866: Steve Winwood - There's A River



Ah, onze Stevie! Dit plaatje kocht ik dan weer op 20 augustus 1987. Vast ergens in de uitverkoopbakken. Deze Nederlansche versie is in 1981 vervaardigd door de firma Ariola Benelux BV in Haarlem. Dit om misverstanden te voorkomen. Het nummer is tevens het afsluitende lied van Winwoods elpee Talking Back To The Night van dat jaar. B-kantje Two Way Stretch staat dan weer niet op die elpee. De fan moet het dus allemaal kopen, hè. Nu is dat B-kantje ook in dit geval niet voor niets een B-kantje, maar in het geval van Winwood is ieder B-kantje ook zeer de moeite waard. Leuke plaat ook. There's A River staat ook op de soundtrack van de serie Miami Vice (derde seizoen). Niet gezien, niet belangrijk. Belangrijk is die stem.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 22-12-2019 19:51:11 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 22 december 2019 @ 19:25:42 #254
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190599605
bazbo 0867: Yarbrough & Peoples - Don't Stop The Music



29 april 1981. Ongetwijfeld zeer onder invloed van de luikes uit mijn klas koop ik deze single. Het was een nogal hippe onder de luikes in mijn klas. Het plaatje is al een tijd een hit, het is al van 1980. Ik moet zeggen dat nu ik hem weer terug hoor, ik hem ook nog best geinig vind. Maar de hele elpee The Two Of Us, daar ben ik niet nieuwsgierig naar. Komt ook doordat ik achterzijde You're My Song lang niet zo pakkend vind als het titellied. Ik blijk een nogal bijzondere Amerikaanse '19 - Bestway Pressing' te hebben. Niet dat ik er schatrijk van word. Als ik 'm verkoop, levert het me tien euro's of zo op. En deze versie had niet een mooi hoesje met een foto of dergelijke erop. Nee, het plaatje zit in een wit papieren niemendalletje met een gat erin.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 22-12-2019 19:50:59 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 22 december 2019 @ 19:32:15 #255
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190599685
bazbo 0868: Yes - I've Seen All Good People



Ik was op een curiosamarkt in Zwolle. Op 11 juli 2018, om precies te zijn. Niet zo heel lang geleden, dus. Bij een of andere platenkraam vond ik dit singletje en omdat hij slechts vijf pleuro kostte, wist ik: meenemen. De titel van de single klopt niet. Het is slechts het eerste deel Your Move van het nummer I've Seen All Good People, dat afkomstig is van The Yes Album uit 1971, het jaar dat Steve Howe aantrad als gitarist. Van zijn hand is ook Clap (zonder The), dat eveneens op de elpee staat en hier de B-kant van de single siert. Lekker akoestisch gitaarpriegelwerk in de beste Chet Atkinstraditie, maar Howe doet meer. Ik heb de Nederlandse versie uit 1971 van de single en deze doet het op Discogs erg leuk: meerdere tientjes leggen fans er voor neer.


:Y

[ Bericht 3% gewijzigd door bazbo op 22-12-2019 19:50:47 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 22 december 2019 @ 19:40:25 #256
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190599769
bazbo 0869: Yes - America



Gekocht op dezelfde dag, dezelfde curiosamarkt en bij dezelfde platenkraam. Deze kost vier pleuro. America (ja, het nummer van Paul Simon) nam de band op eind 1971, toen ene Rick Wakeman net in de band was gekomen, men de opnames van het album Fragile had afgerond en bezig was met de volgende plaat, het meesterwerk Close To The Edge. De volledige versie van het stuk duurt tien minuten, maar dit is de singleversie, die slechts vier minuten klokt en helemaal nergens op slaat. Alle samenhang ontbreekt, vandaar. De B-kant is nog stommer: een drietal minuutjes uit het grote epos dat het titelstuk van het meesterwerk is. Toch een zeer leuk hebbeding. Op Discogs verkoopt iemand mijn Nederlandse versie uit 1972 voor zestig euro's. Nu is mijn versie verre vrij van beschadigingen, maar hij speelt uitstekend. Ik bedoel maar.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 22-12-2019 19:50:35 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 22 december 2019 @ 19:50:23 #257
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190599872
bazbo 0870: Yes - Don't Kill The Whale



Deze single vind ik op 26 juli 1990 en vraag me niet waar. Het is een Britse versie uit 1978, het jaar dat Tormato uitkwam, het album waarvan het nummer afkomstig is. Het lied is geschreven door bassist Chris Squire (God hebbe zijn ziel). Het B-kantje heet Abilene, op de achterzijde van het hoesje abusievelijk Abelene gespeld. DIt B-kantje staat niet op de elpee en was lange tijd niet verkrijgbaar. In 1991 verscheen de enorme cd-verzameldbox Yesyears en daar staat hij dan wel weer op, net als op de heruitgave van het album Tormato, waar we het tussen de vele interessante bonusliedjes kunnen aantreffen. Het is overigens een afgrijselijk nummer. De A-zijde daarentegen is zeer fraai. Let u op de Polymoogsolo van meneer Wakeman.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 22 december 2019 @ 19:56:59 #258
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190599951
bazbo 0871: Yes - It Can Happen



Ah, de jaren tachtig versie van Yes. Ook zeer aangenaam, al klonk het nooit meer zo 'klassiek' als die van 1971-1977. Dit nummer komt van het album 90125, (u weet wel, waar ook Owner Of A Lonely Heart op staat) en is een zoveelste single van die elpee. Op dit plaatje, dat ik ook kocht op 26 juli 1990, horen we op kant A de single-edit en op kant B een live versie ten tijde van de 9012Live-tour. Ik heb hier een heuse Italiaanse versie van het plaatje, dat op Discogs toch zo maar eens ¤6,00 kan opleveren! Lekker stuk, blijft het.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 25 december 2019 @ 13:12:19 #259
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190644585
bazbo 0872: Phil Spector & various artists - Phil Spector's Christmas Album



Jazeker. Eergisteren bladerde ik in een platenwinkel voor de grap de bak met kerstplaten door en voor nog geen vijftien pleuro vond ik deze klassieker. Het is niet het originele album uit 1963, maar een picture disc uit 2017. De oorspronkelijke plaat uit 1963 droeg de titel A Christmas Gift For You From Phil Spector; heruitgaven vanaf 1972 hadden de 'nieuwe' titel. Er zijn overigens slechts negentig versies van deze plaat. Had 'm altijd al eens willen hebben en nu was het dan zover. Op de plaat vertolken 'kinderen' van Phil Spector als The Ronettes, The Crystals, Darlene Love en Bob M. Soxx And The Blue Jeans allerlei kerstklassiekers. Heerlijk faut, heerlijk over de top geproduceerd (voor die tijd!) en heerlijk om in de stemming te komen/blijven (doorhalen wat voor u niet van toepassing is). Wat is jullie kerstplaat van dit jaar/moment?


:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 28 december 2019 @ 20:01:22 #260
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190716189
bazbo 0873: Frank Zappa - Trouble Comin' Every Day



'Waarde collega, weet je heel zeker dat je dit singletje kwijt wilt? Je weet wat je weg geeft?' Hij wist het heel zeker en ja, hij wist het. Het is een bijzondere Nederlandse versie van de single. Het bijzondere is enerzijds dat wat ik dacht dat de A-kant is (Trouble Comin' Every Day) de B-kant blijkt te zijn. Op de A-zijde staat wat op de Amerikaanse en Britse versies de B-zijde is: Who Are The Brain Police?. Anderzijds is de titel van Trouble Comin' Every Day op de elpee Freak Out!, waarvan beide stukken komen, anders, namelijk Trouble Every Day. Ook leuk: op Discogs levert dit plaatje tientallen euro's op. Er is een gast die er vierhonderd ballen voor vraagt. Zo mooi ziet mijn versie er niet uit. Hoesje ontbreekt ook. Mijn collega wist dus ergens in de jaren negentig (1994? 1995?) dat hij iets bijzonders weg gaf. Ik blijf hem dankbaar.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 28 december 2019 @ 20:21:19 #261
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190716945
bazbo 0874: Frank Zappa - Bobby Brown



Ik heb slechts vijf exemplaren van dit singletje, dat voor het eerst verscheen in 1979. Het titelnummer komt van de elpee Sheik Yerbouti. De eerste, die ik kocht op 23 juli 2004 (tijdens het Zappanalefestival in Noordoost-Duitschland), is een Europese versie gemaakt in Nederland en heeft Baby Snakes van dezelfde elpee op de achterkant. De tweede is een Duitsche versie met Stick It Out (van Joe's Garage Act II) op de B-zijde. De derde is exact dezelfde als de tweede, maar dan in mint conditie, waardoor ik er een paar tientjes voor zou kunnen vragen, terwijl ik er volgens de sticker op de hoes 2,- voor betaald heb (maar ik weet niet of dit euro's, ponden of Turkse lira zijn geweest). De vierde kocht ik op 24 juli 2004 (ook tijdens het Zappanalefestival in Noordoost-Duitschland) en is een Duitsche heruitgave uit 1991 met I Have Been In You (ook van Sheik Yerbouti) op de achterkant. Op de heruitgaves van de single (en elpee) heet het titelstuk overigens Bobby Brown Goes Down. De vijfde ten slotte is een Scandinavische versie op het Reel-label en omdat de mijne in volstrekt ongeschonden staat is, kan ik er een paar tientjes voor vangen. Doen we niet. Ik was niet voor niets allerlei versies van het singletje aan het sparen. Overigens: ik draai ze vandaag voor het eerst. Niet alle A-kantjes, want die zijn allemaal hetzelfde, maar wel de verschillende B-zijdes. Leuk liedje over wat mensen doen om beroemd te worden in de showbiz en geld binnen te harken.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 28-12-2019 21:26:27 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 28 december 2019 @ 20:29:19 #262
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190717244
bazbo 0875: Frank Zappa - I Don't Wanna Get Drafted!



'Hitje' uit 1980. Kwam in dat jaar uit op single, maar verkocht natuurlijk voor geen millimeter. Jarenlang kon je bij Zappa's postorderbedrijf het plaatje als extra bestelling voor één dollar krijgen. Ik heb mijn versie pas halverwege de jaren negentig besteld via mijn lokale platenwinkel en heb er een paar gulden voor mogen neerleggen. Het stuk zelf is later terechtgekomen op You Are What You Is uit datzelfde jaar, zij het in een geheel opnieuw opgenomen en geheel andere versie. Deze singleversie is te horen op The Lost Episodes (dat verscheen in 1995). Op de B-kant van het singletje staat Ancient Armaments, een gitaarsolo uit 1978 die nergens anders te vinden was, totdat het in 2003 verscheen op de dvd-a Halloween. Leuk hebbedingetje.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 28 december 2019 @ 20:38:13 #263
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190717562
bazbo 0876: Frank Zappa - Joe's Garage



Verscheen op 16 april 2016. Juist, Record Store Day. Toch kocht ik hem later. Dat kwam zo. In die tijd was er in ons zo majestueuze Apeldoorn geen platenwinkel meer. Twee dagen later ging ik naar een platenwinkel in een andere plaats (daar waar ik werk) en daar hadden ze 'm natuurlijk niet meer. Pech gehad. Echter, op woensdag 7 september 2016 vond ik hem bij toeval in een klein muziekzaakje in Oxford. Nooit gedraaid, nu wel. Er zijn op Discogs gasten die er vijfenveertig pleuro voor vragen. Volgens de sticker op het hoesje heb ik er elf pond en negenennegentig pence voor betaald. Op de B-kant staat Central Scrutinizer, dat net als het titelnummer van de elpee Joe's Garage Act I uit 1979 komt. Over leuke hebbedingetjes gesproken.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 28 december 2019 @ 20:44:18 #264
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190717811
bazbo 0877: Frank Zappa - Don't Eat The Yellow Snow



Deze komt van Record Store Day 2014. Ik kocht hem - omdat we in ons zo majestueuze Apeldoorn - geen platenwinkel van enige betekenis hebben - twee dagen later in een andere plaats in een platenwinkel van enige betekenis. Het is de Europese versie van het plaatje. Het liedje komt van de elpee Apostrophe (') uit 1974. Op de B-kant staat Down In The Dew', een instrumentaaltje dat eerder te vinden was op Läther en de cassette The Guitar World Of Frank Zappa (die dit jaar op vinyl verscheen tijdens RSD2019). Ooit heeft iemand een leuk animatiefilmpje gemaakt voor het titelnummer. Dat deel ik graag.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 28 december 2019 @ 20:56:37 #265
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190718313
bazbo 0878: Frank Zappa - Letter From Jeepers / John Trubee - The Rain Keeps On Falling



Een rariteitje dat ik kocht op 29 mei 2002. Het verscheen op 15 augustus 1999 en is een Duitsch product. Ik heb de rode vinylversie, maar er bestaat er ook een op blauw vinyl. Echter, van de blauwe zijn er vijfhonderd gemaakt en van deze rode slechts tweehonderd. Nu zou het mooi zijn als we daar dus veel geld voor zouden kunnen vangen, maar niets is minder waar. Er zijn gasten op Discogs die er vijftig ballen voor durven te vragen, maar het Zappafamiliebedrijf heeft nooit goedkeuring gegeven voor deze uitgave, dus dit is een i-l-l-e-g-a-l-e ! De combinatie van een Zappanummer uit 1961 en een liedje van een of andere countryrockzanger slaat ook algeheel nergens op. Enige leuke is het zaagtandvinyl en daarmee is dan ook alles gezegd. Ik heb er op 29 mei 2002 nog ¤9,99 voor betaald ook.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 28 december 2019 @ 21:06:56 #266
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190718735
bazbo 0879: various artists from Zappanale - Willie The Pimp / Sofa



Dit plaatje is gemaakt in 2013. Het is een 'promotional copy' voor het festival Zappanale van dat jaar en ik heb nummer 132 van 300 geperste exemplaren. Het kostte me geloof ik twee euro. Er zit namelijk een enorme productiefout in alle driehonderd plaatjes: het vinyl zit vol butsen en deuken en is dus niet te draaien. Om toch uit de kosten te komen, heeft de organisatie van het festival de plaatjes tegen kostprijs aangeboden. Stel, het zou toch te draaien zijn, dan hoorden we Willie The Pimp, uitgevoerd door Jimmy Carl Black en Eugene Chadborn tijdens Zappanale #14 in 2003 en op de B-kant Sofa door Fried Dähn en zijn Yellow String Quartet tijdens Zappanale #23 in 2012. Wat wel bijzonder is, is dat ik twéé exemplaren heb. Eentje in gewoon zwart vinyl en eentje in roze. Het hoesje is gemaakt door huiskunstenaar Helmut King.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 28 december 2019 @ 21:16:08 #267
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190719175
0880: (Scalextric) - Roar! Authentic Sound Thrills Of Grand Prix & T.T. Racing



Nou, dit is 'm. Helemaal achteraan in het rijtje plaatjes vond ik deze. Hij komt uit mijn ouderlijk huis, dus eigenlijk staat hij op de verkeerde plek in de verzameling. Mijn vader kwam hiermee begin jaren zeventig aan. Ik weet niet of hij hem nieuw had gekocht of van iemand had gekregen. Mijn oudste broer en ik hadden van onze oom Charles zijn oude Scalextric racebaan gekregen. Die was zo uitgebreid, daar kon je de hele oppervlakte van onze zolder mee vol leggen. Er waren auto's, tribunes, huisjes, heuvels, kuipbochten, bruggen, poppetjes, enzovoorts. Echt twee of drie enorme dozen vol. Mijn vader stortte zich in de schulden om alle nieuwe sleepcontacten die hij voor ons moest aanschaffen, want we raceten wat af. Dit plaatje hebben we een of twee keer gedraaid. Het staat vol racegeluiden. Op kant A een lange en een korte race van de Grand Prix, op kant twee een lange en korte voor de TT motorraces. Het plaatje komt uit 1963 en volgens Discogs zou ik er zo twintig pond voor kunnen vragen. Ik zit me nu te bedenken dat het plaatje ook wel eens van oom Charles geweest zou kunnen zijn. Toch eens in de familie navragen. Overigens heeft mijn jongste broertje - toen mijn oudste broer en ik het huis uit waren - de Scalextric racebaan verkocht om van het geld een heleboel technisch Lego voor zichzelf te kopen. We kunnen het tegenwoordig weer wat beter met elkaar vinden.

:Y

[ Bericht 7% gewijzigd door bazbo op 28-12-2019 21:43:51 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 28 december 2019 @ 21:17:46 #268
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190719244
Hiermee heb ik al ons vinyl uit onze platenkast gedraaid. Ik ben op vrijdag 17 augustus 2018 begonnen en nu, zaterdag 28 december 2019, heb ik 880 stuks gehad. Ik blijf dit topic natuurlijk volgen, omdat ik benieuwd ben naar wat iedereen nog in de kast heeft staan en om eventuele nieuwe aankopen hier te melden. We gaan dóór!

:Y

[ Bericht 2% gewijzigd door bazbo op 28-12-2019 21:24:51 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator zaterdag 28 december 2019 @ 21:40:10 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190720215
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:17 schreef bazbo het volgende:
Hiermee heb ik al ons vinyl uit onze platenkast gedraaid. Ik ben op vrijdag 17 augustus 2018 begonnen en nu, zaterdag 28 december 2019, heb ik 880 stuks gehad. Ik blijf dit topic natuurlijk volgen, omdat ik benieuwd ben naar wat iedereen nog in de kast heeft staan en om eventuele nieuwe aankopen hier te melden. We gaan dóór!

:Y
*O* enorme mijlpaal heb genoten van je contributies *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage zondag 29 december 2019 @ 07:24:53 #270
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190730233
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

*O* enorme mijlpaal heb genoten van je contributies *O*
Dankudanku. Was ook heel leuk om te doen. Er kwamen allerlei herinneringen naar boven. Nu net zoiets gaan doen, maar dan met een wandje vol planken waarop ca. 4000 cd's? :P

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_190905020
Ik vind dit wel een heel leuk idee... Ik heb niet al te veel platen, maar dat maakt niet uit. Als ik er een keer de tijd voor kan vinden ga ik dit ook doen ^O^
you're the sweetest cherry in an apple pie
  maandag 6 januari 2020 @ 16:53:57 #272
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_190906320
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:17 schreef bazbo het volgende:
Hiermee heb ik al ons vinyl uit onze platenkast gedraaid. Ik ben op vrijdag 17 augustus 2018 begonnen en nu, zaterdag 28 december 2019, heb ik 880 stuks gehad. Ik blijf dit topic natuurlijk volgen, omdat ik benieuwd ben naar wat iedereen nog in de kast heeft staan en om eventuele nieuwe aankopen hier te melden. We gaan dóór!

:Y
Top! *O*

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:10 schreef emotionalrespect-bj6rk het volgende:
Ik vind dit wel een heel leuk idee... Ik heb niet al te veel platen, maar dat maakt niet uit. Als ik er een keer de tijd voor kan vinden ga ik dit ook doen ^O^
Ah leuk! *O*
nee, jij dan!
  maandag 6 januari 2020 @ 17:06:27 #273
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_190906552
Ben nog bezig met de Gorki box, maar deze viel ondertussen op de mat:

G593 高橋竹山 ‎(Takahashi Chikuzan)– 津軽三味線



Ik wou al een tijdje een Tsugaru-jamisen (gespeeld met een Shamisen) plaat hebben. Een shamisen is een traditioneel Japans 3-snarig instrument, en ik hou wel van z'n klank.


En dan kom je al vrij vlot op de naam Takahashi Chikuzan, naast het instrument, intrigeerde mij de hoes ook enorm. Takahashi raakte op z'n 2e blind dankzij de mazelen (lezen jullie mee, anti-vaxxers? :P). Een markante kop die duidelijk wat mee gemaakt heeft en daardoor wat te vertellen heeft, middels zijn muziek. De muziek erop is overigens vrij licht, er wordt zelfs flink gelachen tussen de nummers door op deze live-opname uit '73.

Ik versta er zelf uiteraard niets van, en alle info op de hoes in het Japans. Maar dat nodigt alleen maar uit om Duolingo weer eens op te starten :Y Maar hoe dan ook, heerlijke sfeer muziek, merk dat ik tijdens het draaien ook spontaan een Aziatisch kruidensoepje begon te maken. :P

nee, jij dan!
  donderdag 9 januari 2020 @ 20:32:04 #274
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_190954396
G594 Gorki - Hij Leeft



En toen werd Gorky dus Gorki, en die naamsverandering is ook niet zo gek, volgens mij is dit een compleet nieuwe band (op Luc de Vos na). Ze klinken hier ook een stuk experimenteler dan op het debuut.



[ Bericht 4% gewijzigd door Gehenna op 09-01-2020 21:13:16 ]
nee, jij dan!
  donderdag 9 januari 2020 @ 21:07:47 #275
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_190955251
G595 Gorki - Monstertje



De eerste dubbelaar. En hij klinkt ook nog een stuk grootser als degenen hiervoor O+

nee, jij dan!
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 21:34:31 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190955873
BB zus 8



Laat ik ook maar eens verder gaan :) met de collectie van mijn zus dus. Queensryche met hun debut EP uit 1983. Toen ik jong was was het voor mijn zus queensryche voor en na, door mijn broer gemaakte queensryche oorbellen in, zelfgebreide queensryche trui. Dat was het bandje. Ingelijste, nageschilderde LP hoezen op haar kamer etc etc.
Dus toen ze dit jaar 50 werd en queensryche ook optrad in zwolle was dat voor mij een goed idee om haar een kaartje voor dat concert cadeau te doen :D ze was nogal huiverig want ze had voor het laatst in 1990 naar queensryche geluisterd en verwachtte dat het toch wat te veel herrie zou zijn inmiddels. Maar een paar nummertje het concert in was de huiver weg en werd er gedanst en meegezongen :+
Ikzelf heb niet heel veel met queensryche herrie heb ik het nooit gevonden het zijn redelijk prettige meezing nummers en op de platen hierna wordt het op een prettige manier wel proggy. Was alleen nooit zo weg van de zang :D (mijn zus zei tijdens het concert - met niet de originele zanger- hij komt niet zo hoog als het hoort :D, Ik was daar wel blij om) Maar het zijn best degelijke pakkende liedjes. Dit debut is nog wat meer klassiek hard rock... hierna komen de prog invloeden erbij :9

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_190956147
Ik had Operation Mindcrime op mijn Engelse examen boeken lijst :Y
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 21:54:20 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190956319
BB zus 9



Drie jaar later, gaan we wat meer richting de rock, als ik het goed heb was dit ook al een klein beetje een concept album, een soort opmaat naar de door bartrid hierboven al genoemd operation mindcrime. Ze gaan hier al heel wat minder constant als een speer maar werken veel meer met dubbele gitaren, langzame ballad achtige stukken afgewisseld door wat sneller materiaal. Ze hadden het in 86 al over artificial intelligence en over de macht van overheden als het op technologie aankomt. Ze zijn dat ook blijven doen.

Ohja en ook het eerste album met hun hele bekende logo.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 22:02:37 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190956486
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:46 schreef bartrid het volgende:
Ik had Operation Mindcrime op mijn Engelse examen boeken lijst :Y
hehe dat is tof!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_190956551
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

hehe dat is tof!
Yup, thematische lijst met oa 1984 en zo, dus dat paste er prima tussen. Ook tof dat het mocht (en ik meen me te herinneren dat ik er ook nog vragen over kreeg :D)
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 9 januari 2020 @ 22:26:01 #281
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_190956965
G596 Gorki - Ik ben aanwezig



pfoe, de platen worden alsmaar beter _O_ hun eerste echte meesterwerk wat mij betreft O+

nee, jij dan!
  vrijdag 10 januari 2020 @ 20:31:53 #282
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_190968910
G597 Gorki - Eindelijk vakantie!



Hier begon de Gorki liefde dus. Had de band wel eens gehoord, maar de snaar was nog niet geraakt. Pas bij het bericht over het overlijden van Luc de Vos kwam ik erachter hoeveel mensen daardoor wel niet geraakt werden. Gorki had duidelijk iets speciaals voor hun betekend. En dit album werd dan ook o.a. vaak aangehaald. En ik was op één slag verkocht O+

nee, jij dan!
pi_190976696
Ook maar weer door.

Nieuwe aankoop: Nurse with Wound - Trippin Musik.

Mooie 3 LP boxset, geen songtitels en ook geen download codes en ook niet te vinden op Youtube. Deze beschrijving klopt wel:

quote:
Following from the reissue of NWW’s ’Soliloquy For Lilith’ boxset, ‘Trippin’ Musik’ relays the most recent findings from Steven Stapleton and co’s ongoing psychedelic research / surrealist reconnaissance / occult practice in electro-acoustic and avant-garde spheres. As the title suggests, it’s one for the journey, taking up whole sides of vinyl with intensely and intently focussed recordings that often take over 20 minutes to say their psychedelic piece in a cryptic language of abstraction.

Whether you take drugs to listen to this music or not, the effect is likely to live up to the title, but we’re pretty certain it will be stronger with than without. One disc features a whole side of what sounds like a folk song fractalised and slowed down by Carl Stone, while another also sees them strung out in desert guitar scenes sort of like a digitized interpolation of Earth jamming with Soisong, and the side of rapidly panned gasps is practically guaranteed to send your head into a tailspin given the right conditions, before it all shores up in a deeply lysergic scene of strolling, head-squashing, liminal/laminal electronic timbres that feel like classic kosmische slowed down and exhaled by an AI.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_190977391
door met Motorpsycho - Terje Brekkstad’s Kosmiske Reise I / II

Erg gelimiteerde box met een EP met 2 nummers. Ook niet te vinden op youtube en gaat zo te zien voor lekker wat geld weg op Discogs....Werd tijdens een eerdere tour verkocht maar was hem toen vergeten te kopen, gelukkig had Stickman er recentelijk een paar op voorraad.
Verder wel een aptypische Motorpsycho release, want geen drums, bas en gitaren, maar ambient en drone achtige dingen. Prima plaat.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 14 januari 2020 @ 21:56:07 #285
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_191032258
G598 Gorki - Vooruitgang



En de volgende van Gorki :Y

nee, jij dan!
  dinsdag 14 januari 2020 @ 21:59:11 #286
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_191032322
G598 Gorki - Plan B



En nog een :D

nee, jij dan!
  vrijdag 17 januari 2020 @ 22:40:58 #287
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_191080232
G599 Gorki - Homo Erectus



En wederom een topplaat O+

nee, jij dan!
  maandag 20 januari 2020 @ 11:47:53 #288
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_191113250
G600 Gorki - Voor Rijpere Jeugd



Dagje vrij, dus mooi tijd om hier weer meer verder te gaan :D Door met de volgende van Gorki. Ik ben de box bijna door, maar ik ben er al achter dat Gorki gewoon nooit een slechte plaat gemaakt heeft. De eerste paar waren nog wat zoekend qua sound, dan een paar meesterwerken en sindsdien gewoon oerdegelijke rock platen :Y Zo ook deze!

nee, jij dan!
  maandag 20 januari 2020 @ 12:24:35 #289
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_191113734
G601 Gorki - Research & Development



De laatste studio plaat van Gorki uit 2011. En wat mij betreft de sterkste van de laatste paar platen _O_

nee, jij dan!
  maandag 20 januari 2020 @ 13:20:04 #290
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_191114451
G602 Gorki - Alles moet weg



En de laatste uit de box. Een dubbelaar met opnames die buiten de reguliere studio albums vallen. B-kantjes en dat soort werk.

Kant A bestaat uit de soundtrack van theaterstuk 'Kaatje is Verdronken', een samenwerking tussen Luc de Vos en Tom Pintens (Zesde metaal, Zita Swoon, Roosbeef etc.)

Kant B beslaat het solo album van Luc de Vos, 'k heb in mijn jeugd gelijk een beest gezopen. Waar op de meeste nummers teksten van Willem Elsschot op muziek worden gezet.

Kant C en D zijn allerlei B-kantjes: o.a.: Ik ben erbij, Ninja, Ria, Dit prachtig dier moet sterven


En dat was de hele box O+ prachtig ding. Nu alleen het boek nog :Y
nee, jij dan!
  maandag 20 januari 2020 @ 15:26:57 #291
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_191116283
G603 Chopin - Nocturnes Nr. 1-10



Vorige week 2 klassieke platen gekocht bij de lokale kringloopwinkel. De eerste zijn de Nocturnes van Chopin, gespeeld door de Hongaarse pianist Tamás Vásáry.

nee, jij dan!
  maandag 20 januari 2020 @ 15:43:21 #292
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_191116454
G604 - Johann Sebastian Bach - La Célèbre Toccata - Toccata En Fugue in d



En de andere, de klassieker van Bach. Althans, dat denkt men. Eigenlijk weet men niet helemaal zeker van wie dit stuk is. Het is zo on-Bachiaans dat het wel Bach moet zijn, werd mij eens verteld. Deze versie wordt gespeeld door de Duitser Karl Richter.

nee, jij dan!
pi_191478669
G605 Wipers - Youth of America



De Wipers luister ik m'n halve leven al na (sinds ik internet heb :P ), maar sinds een paar weken klikt dit album ineens nog veel meer. En afgelopen weekend liep er toevallig tegenaan in de platenbak op Grauzone. Kun je niet laten liggen, natuurlijk. Naast me stond Thurston Moore - die trad er ook op - en zag dat het goed was.

Een van de hoogtepunten uit de Amerikaanse underground. De blauwdruk voor de alt-rock, van Hüsker Dü tot Nirvana. O+

nee, jij dan!
pi_191479092
Geweldige plaat :Y De Melvins cover van Youth of America is ook erg vet :Y
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_191479169
Hier staat nu de GNOD / Zohastre split aan. Singletje met 2 nummers. De GNOD is noisy dub, Zohastre kende ik nog niet, maar dat klinkt ook prima..

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_191479267
G606 Linea Aspera



En dit was de andere die ik kocht afgelopen weekend. Hier was ook echt naar op zoek, en gezien Linea Aspera het festival afsloot, moest dit plaatje vast wel ergens te vinden zijn :Y Synth-pop zoals het hoort, knijter catchy en met een donker randje.

Het concert hierna verliep iets anders dan verwacht. Na slechts een paar nummers viel de stroom uit, en klonk er af en toe een sirene. Het duurde een tijdje, en toen zette de geluidsman z'n set uit en druppelden wij ook maar richting uitgang van de volle zaal, misschien ging het nog verder, maar wij waren na 2 dagen ook wel een keer stuk #opaverteld :P Live knalde het ook allemaal ietsje minder dan op de plaat zelf had ik het idee. Maar goed, die plaat mag er zijn zeg :Y

nee, jij dan!
pi_191570186
Even een paar nieuwe die in de bus lagen.

Luminous Bodies - Nah Nah Nah Yeah Yeah Yeah. Leden van oa Terminal Cheesecake en Part Chimp. Stukken interessanter dan de vorige plaat en voor £7 kan ik ze live niet laten liggen over een maandje of zo.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_191572421
Nog eentje, een singletje met 2 hele mooie nummers van Sulis Noctis, een `sabbatic folk ensemble'. 2 van de leden zitten ook in Hawthonn die vorig jaar 1 van mijn favoriete platen uitbrachten. Dit is acoustisch en minder electronisch. Niet te vinden op Youtube, dus dan maar een nummer van Hawthonn.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 25 februari 2020 @ 21:02:28 #299
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_191685358
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:17 schreef bazbo het volgende:
Hiermee heb ik al ons vinyl uit onze platenkast gedraaid. Ik ben op vrijdag 17 augustus 2018 begonnen en nu, zaterdag 28 december 2019, heb ik 880 stuks gehad. Ik blijf dit topic natuurlijk volgen, omdat ik benieuwd ben naar wat iedereen nog in de kast heeft staan en om eventuele nieuwe aankopen hier te melden. We gaan dóór!

:Y
Nice.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage woensdag 26 februari 2020 @ 08:00:30 #300
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_191691120
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:02 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Nice.
^O^

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')