Op het gebied van het milieu redden? Geen flauw idee, daar is mijn kennis te beperkt voor.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat wil je nu eigenlijk wel?
Symboolpolitiek dus. Funest voor je draagvlak.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, geen significante invloed. De baan is 18 dagen dicht voor de Formule 1, daardoor zijn er minder races dan in de jaren zonder Formule 1.
Is er al niet iets van een verbod op houtkachels (in de bebouwde kom ?)quote:Op woensdag 25 september 2019 21:13 schreef Janneke141 het volgende:
Het inkrimpen van de landbouw gaat het meeste effect sorteren. Het transport in mindere mate, en zonder Europese overeenkomst is het beperken van het vliegverkeer op Schiphol voor het milieu zinloos.
Maar dat is allemaal veel te moeilijk, dus het zal wel weer neerdraaien op een verbod op houtkachels en nog wat symboolflauwekul om huishoudens aan te pakken.
Dit dus. En bij verkeer vooral het vrachtverkeer. Maar ook dat is allemaal lastig.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:13 schreef Janneke141 het volgende:
Het inkrimpen van de landbouw gaat het meeste effect sorteren. Het transport in mindere mate, en zonder Europese overeenkomst is het beperken van het vliegverkeer op Schiphol voor het milieu zinloos.
Maar dat is allemaal veel te moeilijk, dus het zal wel weer neerdraaien op een verbod op houtkachels en nog wat symboolflauwekul om huishoudens aan te pakken.
En vrachtverkeer wordt nu net niet geraakt door een verlaging van de maximumsnelheid.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit dus. En bij verkeer vooral het vrachtverkeer. Maar ook dat is allemaal lastig.
Juist. Daarom twijfel ik ook enigszins aan die maatregel.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En vrachtverkeer wordt nu net niet geraakt door een verlaging van de maximumsnelheid.
Ik ook. Daarnaast kost die stiekem een stuk meer geld dan je denkt.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist. Daarom twijfel ik ook enigszins aan die maatregel.
Klopt. Vergt wel behoorlijke investeringen.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:16 schreef Hexagon het volgende:
Ze zouden wel kunnen sturen op meer vracht over het spoor en het water en minder over de weg
Ook over de grens. De Betuwelijn wordt verre van volledig benut, maar het loopt dood op de grens bij Emmerich.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt. Vergt wel behoorlijke investeringen.
De rivieren en kanalen zijn nog lang niet vol geloof ik.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt. Vergt wel behoorlijke investeringen.
Het verlagen van de maximum snelheid geeft een reductie van 0,2%. 4/10 boeren weg zou ongetwijfeld een enorme reductie betekenen.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:01 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
wat heeft 0,2 effect ? 4/10 boeren weg ?
Die grap ja. Puur protectionistisch beleid overigens.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ook over de grens. De Betuwelijn wordt verre van volledig benut, maar het loopt dood op de grens bij Emmerich.
Oke, nee ik dacht al..quote:Op woensdag 25 september 2019 21:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het verlagen van de maximum snelheid geeft een reductie van 0,2%. 4/10 boeren weg zou ongetwijfeld een enorm reductie betekenen.
Maar veel bedrijven liggen niet aan het water. Dus moet je grote havens bouwen om de aan en afvoer te handelen.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De rivieren en kanalen zijn nog lang niet vol geloof ik.
Ik vraag het mij af. Mensen willen toch hun stukje vlees. Ook als dat wat meer kost.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk dat we op dit moment meer opschieten met een vleestaks dan met een vliegtaks.
Dat is eigenlijk nog niet eens zo'n gek idee. Wellicht in samenwerking met lagere belastingen op andere voedselsoorten en of vleesvervangers.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk dat we op dit moment meer opschieten met een vleestaks dan met een vliegtaks.
Natuurlijk. Een enorme goederentrein met 40 wagons verbruikt minder energie dan 40 vrachtwagensquote:Op woensdag 25 september 2019 21:19 schreef Geytenbeekje het volgende:
Is per vracht/spoor minder milieubelastend ?
Gaat er dan evenveel in een goederenwagon als in een vrachtwagen ?quote:Op woensdag 25 september 2019 21:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk. Een enorme goederentrein met 40 wagons verbruikt minder energie dan 40 vrachtwagens
Op een goederenwagon kan 60 voet aan container, op een vrachtwagen 40. Een treinwagon kan dus anderhalf keer zo veel hebben.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:24 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Gaat er dan evenveel in een goederenwagon als in een vrachtwagen ?
Vaak zelfs meerquote:Op woensdag 25 september 2019 21:24 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Gaat er dan evenveel in een goederenwagon als in een vrachtwagen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |