verlagen maximumsnelheid heeft wel zin denk ikquote:Op woensdag 25 september 2019 17:53 schreef Hanca het volgende:
Het rapport van Remkes over de stikstofuitstoot is er, wat moet het kabinet gaan doen?
https://www.trouw.nl/duur(...)eidslimiet~b96cfc91/
Advies is het verlagen van de maximumsnelheid, doe wat aan de uitstoot van de veestapel. Wat vinden we op Fok!?
Ja, maar de uitstoot bij 80 is veel en veel minder dan bij 130. De opmerking van Rutte dat je 'korter uitstoot hebt bij een hogere snelheid' (zie hier: https://www.businessinsid(...)130-uitstoot-616150/) zijn we toch wel voorbij.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:54 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
verlagen maximumsnelheid heeft wel zin denk ik
Maar krijg je dan niet juist dat mensen langer onderweg zijn ?
Dan heeft het wel zin iddquote:Op woensdag 25 september 2019 17:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar de uitstoot bij 80 is veel en veel minder dan bij 130. De opmerking van Rutte dat je 'korter uitstoot hebt bij een hogere snelheid' zijn we toch wel voorbij.
Uitstoot wordt per afstand gerekend en niet per tijdseenheid. Bij een lagere snelheid is de uitstoot per kilometer dus ook lager. Daarnaast ontstaan er bij lagere snelheden minder files wat ook weer zorgt voor minder uitstoot.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:54 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
verlagen maximumsnelheid heeft wel zin denk ik
Maar krijg je dan niet juist dat mensen langer onderweg zijn ?
Veestapel inkrimpen ook: er is veel uitstoot, de boeren zijn de dupe van de markt, ook al zien zij dat zelf niet en stemmen vrolijk cda, vvd
Beide mee eens. Maximumsnelheid regelmatig naar 100 of zelfs 80, als je een auto hebt die aan geeft hoeveel liter per 100km je rijdt, weet je dat dat enorm scheelt.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:04 schreef Hexagon het volgende:
Maximumsnelheid meteen doen. Een quickwin.
En die veestapel zal een duur geintje worden maar dat kan wel als langetermijnproject. We hebben gewoon veel teveel vee in ons land dus daar moet echt flink doorgepakt worden. 4 op de 10 boeren heeft er wel oren naar dus het is slechts nog een financiele keuze.
Tot die tijd helpt het dus wel, kun je intussen naar de landbouw kijken.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een maximumsnelheid zal niet gaan helpen. Over 20-30 jaar, rijden we bijna allemaal op elektrische of waterstof.
Intussen zijn meeste snelwegen rond randsteden al op 100... tenzij na 19.00 uur is. Daarbuiten randsteden hebben men minder last van stikstof. In de komende jaren zullen er nog meer auto bij komen. De wegen is al redelijk vol. Files is er elke dag.. Ondanks een snelheid limiet van 100 of 80..quote:Op woensdag 25 september 2019 18:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tot die tijd helpt het dus wel, kun je intussen naar de landbouw kijken.
Wat dacht je van Noord Brabant? Dat is een van de hotspots wat stikstof betreft en er wordt vaak 130 gereden.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:20 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Intussen zijn meeste snelwegen rond randsteden al op 100... tenzij na 19.00 uur is. Daarbuiten randsteden hebben men minder last van stikstof. In de komende jaren zullen er nog meer auto bij komen. De wegen is al redelijk vol. Files is er elke dag.. Ondanks een snelheid limiet van 100 of 80..
Je kan beter aan autofabrikanten afdwingen auto's schoner rijden. En of elektrische auto verder subsideren.
Luchtvaart en zee zullen dit keer ook mee moeten doen.
Aangezien het nu nodig is en we het volgende maand operationeel kunnen hebben zonder bijzonder veel kosten, is die maximumsnelheid wel een idee.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een maximumsnelheid zal niet gaan helpen. Over 20-30 jaar, rijden we bijna allemaal op elektrische of waterstof.
Tweede punt. Mensen moeten anders leren eten. De meeste stikstof uitstoot komt door onze voedselsysteem. Daar moeten men op richten.
Landbouw moet op schop.
80 is te radicaal denk ik. Dan komen er toch weer andere dingen in het gedrang zoals de economische noodzaak en mensen die dan wel heel lang moeten doen om op hun werk te komen.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Beide mee eens. Maximumsnelheid regelmatig naar 100 of zelfs 80, als je een auto hebt die aan geeft hoeveel liter per 100km je rijdt, weet je dat dat enorm scheelt.
Uitkopen boeren ben ik ook onmiddelijk voor (itt mijn partij). Ik zou kijken of we minder veeboeren en meer biologische landbouwboeren kunnen krijgen, lijkt me voor de toekomst waar we toch veel minder vlees moeten gaan eten ook veel duurzamer.
Het gaat in dit geval niet om steden, maar om natuurgebieden. Daarvan heb je er wel in de randstad (de Duinen bij Den Haag, Nieuwkoopse Plassen en nog wel meer), maar ook een hoop buiten de randstad.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:20 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Intussen zijn meeste snelwegen rond randsteden al op 100... tenzij na 19.00 uur is. Daarbuiten randsteden hebben men minder last van stikstof. In de komende jaren zullen er nog meer auto bij komen. De wegen is al redelijk vol. Files is er elke dag.. Ondanks een snelheid limiet van 100 of 80..
Je kan beter aan autofabrikanten afdwingen auto's schoner rijden. En of elektrische auto verder subsideren.
Luchtvaart en zee zullen dit keer ook mee moeten doen.
80 over korte stukjes, de stukken waar de snelweg direct naast een natuurgebied ligt. Dat zijn vaak maar een paar kilometer.quote:Op woensdag 25 september 2019 19:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
80 is te radicaal denk ik. Dan komen er toch weer andere dingen in het gedrang zoals de economische noodzaak en mensen die dan wel heel lang moeten doen om op hun werk te komen.
Nee.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:04 schreef Hexagon het volgende:
Maximumsnelheid meteen doen. Een quickwin.
En die veestapel zal een duur geintje worden maar dat kan wel als langetermijnproject. We hebben gewoon veel teveel vee in ons land dus daar moet echt flink doorgepakt worden. 4 op de 10 boeren heeft er wel oren naar dus het is slechts nog een financiele keuze.
Laten we iig de gelegenheid te baat nemen om overal dezelfde snelheid te hanteren. Die lappendeken is gewoon automobilstje pesten.quote:Op woensdag 25 september 2019 19:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
80 over korte stukjes, de stukken waar de snelweg direct naast een natuurgebied ligt. Dat zijn vaak maar een paar kilometer.
Contralobby is juist perfect. Anders hebben fundementalisten en extremisten op links het voor het zeggen en gaan we terug naar de jaren 30 van de 19de eeuw. Iedereen paard en wagen.quote:Op woensdag 25 september 2019 19:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
80 is te radicaal denk ik. Dan komen er toch weer andere dingen in het gedrang zoals de economische noodzaak en mensen die dan wel heel lang moeten doen om op hun werk te komen.
Wel een goed idee als boeren die willen stoppen zich gaan verenigen. Die clubs als LTO liggen mede zo dwars omdat minder boeren minder macht voor ze betekent. Dus een contralobby zou goed werken.
Het is irritatie opwekken en de weg van de minste weerstand kiezen.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een maximumsnelheid zal niet gaan helpen. Over 20-30 jaar, rijden we bijna allemaal op elektrische of waterstof.
Tweede punt. Mensen moeten anders leren eten. De meeste stikstof uitstoot komt door onze voedselsysteem. Daar moeten men op richten.
Landbouw moet op schop.
Onzin. De uitstoot van de landbouw is zo'n 40% van het totaal van NL (we laten de 35% die uit het buitenland even buiten beschouwing, een atoombom op het ruhrgebied is iets te drastisch als maatregel), als je die 40% substantieel in kunt korten scheelt dat juist een hele hoop. Ik heb die hoogleraar niet gehoord, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij het echt over stikstof had.quote:Op woensdag 25 september 2019 19:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
Zojuist op radio 1 een hoogleraar milieu. Heeft maar 0,2% effect op het totaal. Symboolmaatregel die alleen maar irritatie opwekt en niet het juiste aanpakt.
Iedereen is totaal de weg kwijt op het moment.
Alle regeringspartijen en het kabinet hebben zich al tegen zoiets uitgesproken (net als tegen het verminderen van het aantal Natura2000 gebieden, wat trouwens ook bijna onmogelijk is).quote:Op woensdag 25 september 2019 19:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ronde archief er mee en een PAS2 door de kamers jassen.
Alles van 120 + naar 100. Alles van 100 naar 80. Dat is bij knooppunten en gaat veel files schelenquote:Op woensdag 25 september 2019 19:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we iig de gelegenheid te baat nemen om overal dezelfde snelheid te hanteren. Die lappendeken is gewoon automobilstje pesten.
Je hebt denk ik een romantisch beeld van het biologische boeren. Het gaat ietsje schelen maar als we echt iets willen doen zullen er veeboeren weg moeten.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Beide mee eens. Maximumsnelheid regelmatig naar 100 of zelfs 80, als je een auto hebt die aan geeft hoeveel liter per 100km je rijdt, weet je dat dat enorm scheelt.
Uitkopen boeren ben ik ook onmiddelijk voor (itt mijn partij). Ik zou kijken of we minder veeboeren en meer biologische landbouwboeren kunnen krijgen, lijkt me voor de toekomst waar we toch veel minder vlees moeten gaan eten ook veel duurzamer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |