abonnement Unibet Coolblue
pi_189117914
Het rapport van Remkes over de stikstofuitstoot is er, wat moet het kabinet gaan doen?

https://www.trouw.nl/duur(...)eidslimiet~b96cfc91/


Advies is het verlagen van de maximumsnelheid, doe wat aan de uitstoot van de veestapel. Wat vinden we op Fok!?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189117934
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:53 schreef Hanca het volgende:
Het rapport van Remkes over de stikstofuitstoot is er, wat moet het kabinet gaan doen?

https://www.trouw.nl/duur(...)eidslimiet~b96cfc91/

Advies is het verlagen van de maximumsnelheid, doe wat aan de uitstoot van de veestapel. Wat vinden we op Fok!?
verlagen maximumsnelheid heeft wel zin denk ik
Maar krijg je dan niet juist dat mensen langer onderweg zijn ?
Veestapel inkrimpen ook: er is veel uitstoot, de boeren zijn de dupe van de markt, ook al zien zij dat zelf niet en stemmen vrolijk cda, vvd
pi_189117982
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:54 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

verlagen maximumsnelheid heeft wel zin denk ik
Maar krijg je dan niet juist dat mensen langer onderweg zijn ?
Ja, maar de uitstoot bij 80 is veel en veel minder dan bij 130. De opmerking van Rutte dat je 'korter uitstoot hebt bij een hogere snelheid' (zie hier: https://www.businessinsid(...)130-uitstoot-616150/) zijn we toch wel voorbij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189118001
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar de uitstoot bij 80 is veel en veel minder dan bij 130. De opmerking van Rutte dat je 'korter uitstoot hebt bij een hogere snelheid' zijn we toch wel voorbij.
Dan heeft het wel zin idd
  woensdag 25 september 2019 @ 18:04:05 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189118066
Maximumsnelheid meteen doen. Een quickwin.

En die veestapel zal een duur geintje worden maar dat kan wel als langetermijnproject. We hebben gewoon veel teveel vee in ons land dus daar moet echt flink doorgepakt worden. 4 op de 10 boeren heeft er wel oren naar dus het is slechts nog een financiele keuze.
pi_189118084
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:54 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

verlagen maximumsnelheid heeft wel zin denk ik
Maar krijg je dan niet juist dat mensen langer onderweg zijn ?
Veestapel inkrimpen ook: er is veel uitstoot, de boeren zijn de dupe van de markt, ook al zien zij dat zelf niet en stemmen vrolijk cda, vvd
Uitstoot wordt per afstand gerekend en niet per tijdseenheid. Bij een lagere snelheid is de uitstoot per kilometer dus ook lager. Daarnaast ontstaan er bij lagere snelheden minder files wat ook weer zorgt voor minder uitstoot.
pi_189118104
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:04 schreef Hexagon het volgende:
Maximumsnelheid meteen doen. Een quickwin.

En die veestapel zal een duur geintje worden maar dat kan wel als langetermijnproject. We hebben gewoon veel teveel vee in ons land dus daar moet echt flink doorgepakt worden. 4 op de 10 boeren heeft er wel oren naar dus het is slechts nog een financiele keuze.
Beide mee eens. Maximumsnelheid regelmatig naar 100 of zelfs 80, als je een auto hebt die aan geeft hoeveel liter per 100km je rijdt, weet je dat dat enorm scheelt.

Uitkopen boeren ben ik ook onmiddelijk voor (itt mijn partij). Ik zou kijken of we minder veeboeren en meer biologische landbouwboeren kunnen krijgen, lijkt me voor de toekomst waar we toch veel minder vlees moeten gaan eten ook veel duurzamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189118135
Een maximumsnelheid zal niet gaan helpen. Over 20-30 jaar, rijden we bijna allemaal op elektrische of waterstof.

Tweede punt. Mensen moeten anders leren eten. De meeste stikstof uitstoot komt door onze voedselsysteem. Daar moeten men op richten.

Landbouw moet op schop.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_189118173
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een maximumsnelheid zal niet gaan helpen. Over 20-30 jaar, rijden we bijna allemaal op elektrische of waterstof.

Tot die tijd helpt het dus wel, kun je intussen naar de landbouw kijken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189118266
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tot die tijd helpt het dus wel, kun je intussen naar de landbouw kijken.
Intussen zijn meeste snelwegen rond randsteden al op 100... tenzij na 19.00 uur is. Daarbuiten randsteden hebben men minder last van stikstof. In de komende jaren zullen er nog meer auto bij komen. De wegen is al redelijk vol. Files is er elke dag.. Ondanks een snelheid limiet van 100 of 80..

Je kan beter aan autofabrikanten afdwingen auto's schoner rijden. En of elektrische auto verder subsideren.

Luchtvaart en zee zullen dit keer ook mee moeten doen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_189118292
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:20 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Intussen zijn meeste snelwegen rond randsteden al op 100... tenzij na 19.00 uur is. Daarbuiten randsteden hebben men minder last van stikstof. In de komende jaren zullen er nog meer auto bij komen. De wegen is al redelijk vol. Files is er elke dag.. Ondanks een snelheid limiet van 100 of 80..

Je kan beter aan autofabrikanten afdwingen auto's schoner rijden. En of elektrische auto verder subsideren.

Luchtvaart en zee zullen dit keer ook mee moeten doen.
Wat dacht je van Noord Brabant? Dat is een van de hotspots wat stikstof betreft en er wordt vaak 130 gereden.
pi_189118302
Minder bebouwing in steden, plattelandsleven aantrekkelijker maken en de maximumsnelheid verlagen.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 25 september 2019 @ 19:00:54 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189118925
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een maximumsnelheid zal niet gaan helpen. Over 20-30 jaar, rijden we bijna allemaal op elektrische of waterstof.

Tweede punt. Mensen moeten anders leren eten. De meeste stikstof uitstoot komt door onze voedselsysteem. Daar moeten men op richten.

Landbouw moet op schop.
Aangezien het nu nodig is en we het volgende maand operationeel kunnen hebben zonder bijzonder veel kosten, is die maximumsnelheid wel een idee.
  woensdag 25 september 2019 @ 19:03:16 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189118963
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Beide mee eens. Maximumsnelheid regelmatig naar 100 of zelfs 80, als je een auto hebt die aan geeft hoeveel liter per 100km je rijdt, weet je dat dat enorm scheelt.

Uitkopen boeren ben ik ook onmiddelijk voor (itt mijn partij). Ik zou kijken of we minder veeboeren en meer biologische landbouwboeren kunnen krijgen, lijkt me voor de toekomst waar we toch veel minder vlees moeten gaan eten ook veel duurzamer.
80 is te radicaal denk ik. Dan komen er toch weer andere dingen in het gedrang zoals de economische noodzaak en mensen die dan wel heel lang moeten doen om op hun werk te komen.

Wel een goed idee als boeren die willen stoppen zich gaan verenigen. Die clubs als LTO liggen mede zo dwars omdat minder boeren minder macht voor ze betekent. Dus een contralobby zou goed werken.
pi_189119413
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:20 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Intussen zijn meeste snelwegen rond randsteden al op 100... tenzij na 19.00 uur is. Daarbuiten randsteden hebben men minder last van stikstof. In de komende jaren zullen er nog meer auto bij komen. De wegen is al redelijk vol. Files is er elke dag.. Ondanks een snelheid limiet van 100 of 80..

Je kan beter aan autofabrikanten afdwingen auto's schoner rijden. En of elektrische auto verder subsideren.

Luchtvaart en zee zullen dit keer ook mee moeten doen.
Het gaat in dit geval niet om steden, maar om natuurgebieden. Daarvan heb je er wel in de randstad (de Duinen bij Den Haag, Nieuwkoopse Plassen en nog wel meer), maar ook een hoop buiten de randstad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189119422
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

80 is te radicaal denk ik. Dan komen er toch weer andere dingen in het gedrang zoals de economische noodzaak en mensen die dan wel heel lang moeten doen om op hun werk te komen.
80 over korte stukjes, de stukken waar de snelweg direct naast een natuurgebied ligt. Dat zijn vaak maar een paar kilometer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189119453
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:04 schreef Hexagon het volgende:
Maximumsnelheid meteen doen. Een quickwin.

En die veestapel zal een duur geintje worden maar dat kan wel als langetermijnproject. We hebben gewoon veel teveel vee in ons land dus daar moet echt flink doorgepakt worden. 4 op de 10 boeren heeft er wel oren naar dus het is slechts nog een financiele keuze.
Nee.
Zojuist op radio 1 een hoogleraar milieu. Heeft maar 0,2% effect op het totaal. Symboolmaatregel die alleen maar irritatie opwekt en niet het juiste aanpakt.

Iedereen is totaal de weg kwijt op het moment.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 25 september 2019 @ 19:37:20 #18
408813 crew  trein2000
pi_189119454
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

80 over korte stukjes, de stukken waar de snelweg direct naast een natuurgebied ligt. Dat zijn vaak maar een paar kilometer.
Laten we iig de gelegenheid te baat nemen om overal dezelfde snelheid te hanteren. Die lappendeken is gewoon automobilstje pesten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189119483
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

80 is te radicaal denk ik. Dan komen er toch weer andere dingen in het gedrang zoals de economische noodzaak en mensen die dan wel heel lang moeten doen om op hun werk te komen.

Wel een goed idee als boeren die willen stoppen zich gaan verenigen. Die clubs als LTO liggen mede zo dwars omdat minder boeren minder macht voor ze betekent. Dus een contralobby zou goed werken.
Contralobby is juist perfect. Anders hebben fundementalisten en extremisten op links het voor het zeggen en gaan we terug naar de jaren 30 van de 19de eeuw. Iedereen paard en wagen.

Doorgeslagen. Dat zijn we.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189119513
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een maximumsnelheid zal niet gaan helpen. Over 20-30 jaar, rijden we bijna allemaal op elektrische of waterstof.

Tweede punt. Mensen moeten anders leren eten. De meeste stikstof uitstoot komt door onze voedselsysteem. Daar moeten men op richten.

Landbouw moet op schop.
Het is irritatie opwekken en de weg van de minste weerstand kiezen.
Dat is dit advies.

Ronde archief er mee en een PAS2 door de kamers jassen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189119520
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee.
Zojuist op radio 1 een hoogleraar milieu. Heeft maar 0,2% effect op het totaal. Symboolmaatregel die alleen maar irritatie opwekt en niet het juiste aanpakt.

Iedereen is totaal de weg kwijt op het moment.
Onzin. De uitstoot van de landbouw is zo'n 40% van het totaal van NL (we laten de 35% die uit het buitenland even buiten beschouwing, een atoombom op het ruhrgebied is iets te drastisch als maatregel), als je die 40% substantieel in kunt korten scheelt dat juist een hele hoop. Ik heb die hoogleraar niet gehoord, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij het echt over stikstof had.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189119542
Het probleem is gewoon dat we te maken hebben met een overbevolking. Kunnen we wel allemaal kunstgrepen introduceren maar dat wordt enkel teniet gedaan door de massa-immigratie. Ik heb geen zin om minder vlees te gaan eten zodat we nog meer kanslozen hier in dit landje kunnen proppen.
pi_189119544
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ronde archief er mee en een PAS2 door de kamers jassen.
Alle regeringspartijen en het kabinet hebben zich al tegen zoiets uitgesproken (net als tegen het verminderen van het aantal Natura2000 gebieden, wat trouwens ook bijna onmogelijk is).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189119550
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Laten we iig de gelegenheid te baat nemen om overal dezelfde snelheid te hanteren. Die lappendeken is gewoon automobilstje pesten.
Alles van 120 + naar 100. Alles van 100 naar 80. Dat is bij knooppunten en gaat veel files schelen
pi_189119576
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Beide mee eens. Maximumsnelheid regelmatig naar 100 of zelfs 80, als je een auto hebt die aan geeft hoeveel liter per 100km je rijdt, weet je dat dat enorm scheelt.

Uitkopen boeren ben ik ook onmiddelijk voor (itt mijn partij). Ik zou kijken of we minder veeboeren en meer biologische landbouwboeren kunnen krijgen, lijkt me voor de toekomst waar we toch veel minder vlees moeten gaan eten ook veel duurzamer.
Je hebt denk ik een romantisch beeld van het biologische boeren. Het gaat ietsje schelen maar als we echt iets willen doen zullen er veeboeren weg moeten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')