abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192598689
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:43 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:

[..]

Hopelijk komt er nog flinke post-launch support zoals bij FFXV zodat ik straks de verbeterde versie van de Remake (lol) voor een prikkie op de kop kan tikken.

En anders mooi op de PS5 versie wachten inderdaad.
Straks op de PS5 krijg je de Final Fantasy VII Remake Remastered :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 13 april 2020 @ 16:45:57 #277
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192598690
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:43 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:

[..]

Hopelijk komt er nog flinke post-launch support zoals bij FFXV zodat ik straks de verbeterde versie van de Remake (lol) voor een prikkie op de kop kan tikken.

En anders mooi op de PS5 versie wachten inderdaad.
FFVIIr is op meerdere vlakken wel 'FFXV in Midgar' ja. Het heeft me geleerd om geen grote Square games meer op release te kopen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 13 april 2020 @ 16:46:23 #278
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192598696
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 16:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Straks op de PS5 krijg je de Final Fantasy VII Remake Remastered :7
Part One© of Complete Edition®?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_192598723
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 16:45 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

FFVIIr is op meerdere vlakken wel 'FFXV in Midgar' ja. Het heeft me geleerd om geen grote Square games meer op release te kopen.
Ja die les had ik al geleerd nadat ik FFXV op launch gekocht had. Toch blij dat ik me in heb kunnen houden dit keer ondanks de grote hype _O-
  maandag 13 april 2020 @ 16:49:34 #280
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192598743
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2020 16:48 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:

[..]

Ja die les had ik al geleerd nadat ik FFXV op launch gekocht had. Toch blij dat ik me in heb kunnen houden dit keer ondanks de grote hype _O-
Ik geef de schuld aan een van m'n Whatsapp-groepen in combinatie met Bol.com die een dag voor de vervroegde release ineens de Deluxe Edition op voorraad had :')
  maandag 13 april 2020 @ 21:52:43 #281
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192604216
Overgeschakeld naar Easy. Een van de sidequests in Wall Market was zo irritant :{ Verschil is wel heel groot trouwens. Van bijna instant death voor Cloud naar drie hit kills door Cloud... Morgen als ik verder ga schakel ik wel weer terug.

Heb m weggezet voor de verkleedpartij van Aerith. Ben benieuwd hoe ze eruit ziet :9~
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2020 @ 00:06:53 #282
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192606385
Finished! Ruim 40 uur over gedaan, inclusief alle sidequests.

Oordeel: 9.5/10

Geen 10, want er waren toch een paar hele kleine dingen waar ik mij aan heb lopen ergeren. Geen deal breakers, maar het had anders gekund.

Bevat gameplay spoilers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Battle systeem was echt prima. Moeilijkheid was precies goed op "normal". Gevechten zijn snel, maar tactisch en je wint echt niet als je maar wat knoppen aan het rammen bent. Grafisch ziet het er gewoon prachtig uit. Heb vaak mijn ogen uitgekeken in hoofdstuk 15. Zullen vast wel wat grafische details zijn die mooier hadden gekund, maar ik let daar nooit zo op en het heeft nul invloed op mijn ervaring.

Verhaal was natuurlijk bekend, leuke twist aan het einde.

Bevat verhaallijn spoilers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu lekker met chapter select aan de gang om de rest van de trophies binnen te harken, naar leven 50 te levelen en het maximale er uit te halen. Nog veel te doen in ieder geval.

Bevat gameplay spoilers:
SPOILER
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2020 @ 02:52:16 #283
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192607181
Tip op makkelijk naar level 50 te gaan na uitspelen:

SPOILER
pi_192611515
Inmiddels met chapter 16 bezig. Moet heel eerlijk zeggen dat ik minder enthousiast ben dan toen ik het spel begon. Het voelt voor mij gewoon allemaal heel erg half. Natuurlijk ziet het er allemaal heel gelikt uit. Maar als je het omhulsel weghaalt is het niet zo heel erg bijzonder.

Laat ik beginnen met de goede punten: de graphics en de soundtrack zijn prachtig. Het is af en toe of je een animatiefilm aan het bekijken bent. Toch gebeurt er op een gegeven moment iets geks. Rond chapter 8 of 9
SPOILER
lijkt er een soort downgrade te zijn. Vage textures en wazige achtergronden. Op een gegeven moment kreeg ik ook een dubbel gevoel bij de graphics. Het ziet er allemaal heel mooi uit, maar de omgevingen zijn wel heel erg eentonig. Daar had ik mij van te voren al op ingezet, want het speelt zich alleen in Midgar af. Maar na een paar chapters had ik het echt wel even gehad met al die donkere industrie.

Het heeft een goed verhaal, maar ik vind dat het echt enorm traag op gang komt. Ik snap het idee er achter; meer diepgang in personages etc. Maar uiteindelijk vind ik dat er te weinig gebeurt.
SPOILER
Daarnaast hadden ze die sidequests echt wel achterwege kunnen laten voor mij. Het voegt niets toe, de personages uit de sidequests zijn niet boeiend en ze zijn pas beschikbaar aan het einde van een lange chapter terwijl je er eigenlijk helemaal niet meer op zit te wachten en door wil naar de volgende chapter.
SPOILER
Het battlesysteem vind ik ook geen topper. Materia en skill points zijn goed uitgewerkt. Hoeveelheid vijanden is minimaal en eentonig. Na 16 chapters weet ik nog steeds niet of ik dit moet spelen als een buttonbasher of een tactische rpg.

Al met al een 8. Ik verwacht dat de vervolgdelen wel wat beter worden aangezien dat meer open world is.
  dinsdag 14 april 2020 @ 21:33:56 #285
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192621085
Die pomp minigame
  dinsdag 14 april 2020 @ 23:54:35 #286
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192623870
Ik verwacht niet dat de volgende delen open world zullen zijn gezien het einde
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 15 april 2020 @ 09:44:19 #287
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_192627096
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 16:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik begin me een klein beetje te irriteren aan de verouderde gameplay en de lelijke textures. De slums rondom het huis van Aereth waren echt vreselijk. Autobanden die lelijker zijn dan op de PS2 en die smalle steegjes die je tig keer door moet en elke keer 10 tot 15 seconden duren. Vrij matig.

Square moet echt eens naar andere games kijken voor de volgende delen. Er is een hoop QOL dat ze kunnen verbeteren. De combat is prima, cutscenes ook en het is tof om in Midgar alles opnieuw te beleven. Square is alleen niet zo goed meer in het maken van games met dit statuur.

Ik vind het niet passen bij de character models van de hoofdpersonen. Bij Cloud kun je zijn wimpers tellen terwijl sommige npc's in drie polygonen gerenderd worden. Het leidt eigenlijk teveel af.

Het voldoet in ieder geval niet aan de verwachtingen. Maar dat kon ook niet natuurlijk. Ergens heb ik dan toch spijt dat ik de game nu speel en niet heb gewacht op de PS5 Complete Edition met texture pack. Dat heeft deze game echt nodig.

Desalniettemin ga ik door, het is namelijk zeer boeiend. Een kritische noot is echter op zijn plaats.
Da's toch eigenlijk wel heel triest, dat een pas uitgemkomen lang verwachte remake nu al een texture pack nodig zou hebben :o

En wat is dat toch met Final Fantasy dat de main characters er vaak prachtig uitzien, maar de NPC's als domme harkpoppetjes? IETS meer werk daarin scheelt al zoveel.

Als ik dit zo lees ben ik blij dat EEN ZEKER IEMAND me niet heeft kunnen overtuigen hem meteen te kopen :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:45:30 #288
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_192627101
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:51 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Hoop dat ze ix ook nog een keer remasteren. Had hem ooit op de psx, veel uur in gestopt en toen was mn laatste schijf kapot :') toen was ik er klaar mee
IX is echt de enige (nee wacht, XI ook) die me niet kon bekoren.
Ik vond die veel te kiddy slapstick "komisch". Vooral die Knight.
Kwam er niet doorheen.
L'Amour menaçant:
pi_192627213
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 16:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik begin me een klein beetje te irriteren aan de verouderde gameplay en de lelijke textures. De slums rondom het huis van Aereth waren echt vreselijk. Autobanden die lelijker zijn dan op de PS2 en die smalle steegjes die je tig keer door moet en elke keer 10 tot 15 seconden duren. Vrij matig.
Eens met de matige textures, die chapter was echt heel lelijk en saai. Ik heb gehoord dat die smalle steegjes er dus eigenlijk inzitten om de wereld te laden. Op zich wel creatief.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:54:32 #290
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192627221
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:44 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Da's toch eigenlijk wel heel triest, dat een pas uitgemkomen lang verwachte remake nu al een texture pack nodig zou hebben :o

En wat is dat toch met Final Fantasy dat de main characters er vaak prachtig uitzien, maar de NPC's als domme harkpoppetjes? IETS meer werk daarin scheelt al zoveel.

Als ik dit zo lees ben ik blij dat EEN ZEKER IEMAND me niet heeft kunnen overtuigen hem meteen te kopen :P
Het is nog steeds een fantastische game in totaliteit. Ik ben eigenlijk toch wel blij dat ik 'm nu speel. Wall Market was echt awesome en zag er weer prachtig uit.

En qua overtuigen, tja....

quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:45 schreef Ang3l het volgende:

[..]

IX is echt de enige (nee wacht, XI ook) die me niet kon bekoren.
Ik vond die veel te kiddy slapstick "komisch". Vooral die Knight.
Kwam er niet doorheen.
Blijkbaar heb je gewoon geen verstand van games. :7
  woensdag 15 april 2020 @ 09:56:52 #291
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192627252
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:54 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Eens met de matige textures, die chapter was echt heel lelijk en saai. Ik heb gehoord dat die smalle steegjes er dus eigenlijk inzitten om de wereld te laden. Op zich wel creatief.
Ja, dat is wat Cerny ook zei tijdens zijn super saaie PS5 SSD speech. Ik betwijfel echter of het hier niet gewoon in de game zit omdat andere games het ook doen en Square dacht dat dit extra filmisch is ofzo. Het gebeurt best vaak namelijk en dit is geen open wereld waar je een grot in gaat zoals AC Odessey doet.
pi_192627265
quote:
19s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:56 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ja, dat is wat Cerny ook zei tijdens zijn super saaie PS5 SSD speech. Ik betwijfel echter of het hier niet gewoon in de game zit omdat andere games het ook doen en Square dacht dat dit extra filmisch is ofzo. Het gebeurt best vaak namelijk en dit is geen open wereld waar je een grot in gaat zoals AC Odessey doet.
Ben het verder wel met je eens hoor, het is irritant en haalt de snelheid uit het spel.
SPOILER
  woensdag 15 april 2020 @ 10:10:18 #293
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192627415
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:58 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ben het verder wel met je eens hoor, het is irritant en haalt de snelheid uit het spel.
SPOILER
Haha ja, dat was tergend. Echt een jaren 90 'puzzel' die anno 2020 niet meer kan.
  woensdag 15 april 2020 @ 10:25:56 #294
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_192627606
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 16:21 schreef Notorious_Roy het volgende: Ergens heb ik dan toch spijt dat ik de game nu speel
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

. Ik ben eigenlijk toch wel blij dat ik 'm nu speel.
Make up your mind!! :P
L'Amour menaçant:
  woensdag 15 april 2020 @ 10:28:07 #295
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_192627633
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Het is nog steeds een fantastische game in totaliteit. Ik ben eigenlijk toch wel blij dat ik 'm nu speel. Wall Market was echt awesome en zag er weer prachtig uit.

En qua overtuigen, tja....
[..]

Blijkbaar heb je gewoon geen verstand van games. :7
Ik hou gewoon niet van die suffe "humor" in FF games. Die stuntelende ridder irriteerde me mateloos. Echt zo oubollig slapstick.
Vind die cutesy sidecharacters ook altijd de minst leuke.
Zo'n World of FF heb ik bv na de demo nooit besteld, want dat is een en al dat.
L'Amour menaçant:
pi_192628658
Ik vond Wall market echt vreselijk ontworpen. Wat een doolhof.
  woensdag 15 april 2020 @ 12:16:22 #297
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192628968
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:25 schreef Ang3l het volgende:

[..]

[..]

Make up your mind!! :P
El propósito muda el sabio; el necio persevera
  woensdag 15 april 2020 @ 12:16:54 #298
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192628976
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:28 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik hou gewoon niet van die suffe "humor" in FF games. Die stuntelende ridder irriteerde me mateloos. Echt zo oubollig slapstick.
Vind die cutesy sidecharacters ook altijd de minst leuke.
Zo'n World of FF heb ik bv na de demo nooit besteld, want dat is een en al dat.
WoFF trek ik ook niet. Ik bedoel, daar kun je characters op elkaar stapelen in battles :?
pi_192628989
quote:
6s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:16 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

El propósito muda el sabio; el necio persevera
Cerveza B:)B
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192629738
quote:
11s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:17 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Cerveza B:)B
Corona
SOONY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: