quote:
1 2 3 4 5 | Wat ooit begon als een https://forum.fok.nl/topic/177247 is uitgegroeid tot een topicreeks waarin we alle jrpg's van Square Enix kunnen bespreken. Van Final Fantasy en Dragon Quest tot Kingdom Hearts en Chrono Trigger. Het bedrijf Square Enix is ontstaan na een fusie tussen twee grote Japanse rpg bouwers (Square (1983) en Enix (1975)). De fusie vond plaats in 2003 maar er werd al langer over gesproken, zeker nadat Square in geldproblemen kwam door het niet zo succesvolle uitstapje naar film met Final Fantasy: The Spirits Within. Square Enix is tegenwoordig ook eigenaar van Taito (Space Invaders, Bubble Bobble) en Eidos Interactive (Tomb Raider, Deus Ex). Uiteraard zijn fans van die games hier ook welkom, maar onthoud dat we vooral jrpg-fans zijn. |
Shots fired!twitter:FF_XIV_EN twitterde op vrijdag 01-11-2019 om 23:46:27Good luck in the Shadowlands, @Warcraft! https://t.co/l4encZ2cjn reageer retweet
Die is er ook, op mobile en PCquote:Op zaterdag 2 november 2019 07:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heb deze gekocht afgelopen week
[ afbeelding ]
Ik ben echt toe aan een remaster of Port van Chrono Cross.
Cross.quote:
Met subsquote:Op zondag 3 november 2019 10:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Japanse commercials. Gericht op gamers die de game niet kennen.
Naja, ze hebben een punt. Een hele generatie gaat dit voor het eerst spelen. We moeten niet praten over het verhaal.quote:Op zondag 3 november 2019 18:52 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Met subs
FINAL FANTASY VII REMAKE Commercial Trailer 特別長編CMSpecial Edit)- English Subtitles Included 7 Remake
Talking about that IS NOT ALLOWED
Valt wel mee, de twee teams hebben best respect voor elkaar. Yoshida zou graag een ingame event willen met blizzard, hopelijk doen ze iets met Diabloquote:Op zaterdag 2 november 2019 00:50 schreef Kyran het volgende:
Shots fired!twitter:FF_XIV_EN twitterde op vrijdag 01-11-2019 om 23:46:27Good luck in the Shadowlands, @:Warcraft! https://t.co/l4encZ2cjn reageer retweet
I know I knowquote:Op zondag 3 november 2019 23:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Valt wel mee, de twee teams hebben best respect voor elkaar. Yoshida zou graag een ingame event willen met blizzard, hopelijk doen ze iets met Diablo
Om te janken ja. Next Gen HD-gamequote:Op dinsdag 5 november 2019 19:04 schreef KennyPowers het volgende:
Square Enix developing unannounced new IP for HD consoles that ‘aims to realize a next-generation action game experience’
https://gematsu.com/2019/(...)tion-game-experience
HD consoles @:dkup
Ben vooral benieuwd naar de release date op PC.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 16:17 schreef Aether het volgende:
Final Fantasy VII-remake is uitgesteld tot 10 april
https://tweakers.net/nieu(...)ld-tot-10-april.html
Part 1 en de nieuwe consoles komen bijna uit. Even een paar maanden wachten of er een PS5/Xbox-series X-versie komt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:12 schreef Monolith het volgende:
Nog weer een nieuw trailer voor FFVII:
https://www.ign.com/artic(...)ossible-new-elements
Zou toch ook haast een PS4 gaan overwegen.
Het liefst heb ik gewoon een pc versie, maar dit is ook wel een goeie tip inderdaad.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:14 schreef DKUp het volgende:
[..]
Part 1 en de nieuwe consoles komen bijna uit. Even een paar maanden wachten of er een PS5/Xbox-series X-versie komt.
Pc-versie zal ook wel komen. Een Part 1 kopen op een console die bijna vervangen wordt is altijd een beetje tricky als straks dit deel en de rest straks beter zijn op een nieuwe console en pc.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het liefst heb ik gewoon een pc versie, maar dit is ook wel een goeie tip inderdaad.
Ja daar kom je langs op weg naar het huis van Aeris.quote:Op maandag 17 februari 2020 01:06 schreef chibibo het volgende:
Trouwens, die speeltuin @ ca. 1:30, zit die niet ook in het origineel? Komt me bekend voor.
Het downloaden duurt weken.quote:
Ik ga nu beginnen de muziek is alquote:
quote:Op zondag 29 maart 2020 16:39 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Jammer van de Engelse voice acting, maar de Trials of Mana demo heeft me wel overgehaald om hem te gaan kopen, speelt lekkerder weg als de 2d versie en de soundtack heeft een aardig goede uopdate gekregen.
Iig 100x beter dan de verkrachting van secret.
Eerst het origineel spelen is wel leuker denk ik? Ga deze toch niet op launch kopen. Moet zowel Secret als Trails nog spelen in de Mana Collection.quote:Op zondag 29 maart 2020 16:39 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Jammer van de Engelse voice acting, maar de Trials of Mana demo heeft me wel overgehaald om hem te gaan kopen, speelt lekkerder weg als de 2d versie en de soundtack heeft een aardig goede uopdate gekregen.
Iig 100x beter dan de verkrachting van secret.
Het origineel haald vrijwel het maximale uit de snes wat mogelijk was, maar voor wat ik van de demo gespeeld heb, zijn er toch dingen die gewoon verbeterd zijn in deze remake , dan de dingen waarbij ik me in de collection versie aan irriteerde.quote:Op zondag 29 maart 2020 17:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Eerst het origineel spelen is wel leuker denk ik? Ga deze toch niet op launch kopen. Moet zowel Secret als Trails nog spelen in de Mana Collection.
Secret heb ik wel zeker een keer of vijf volledig gespeeld, maar trials niet dacht ik. Ik zie dat de remake op steam eind april verschijnt.quote:Op zondag 29 maart 2020 17:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Eerst het origineel spelen is wel leuker denk ik? Ga deze toch niet op launch kopen. Moet zowel Secret als Trails nog spelen in de Mana Collection.
Trials is tm vorig jaar niet in het westen verschenen, had een goede english hack though.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Secret heb ik wel zeker een keer of vijf volledig gespeeld, maar trials niet dacht ik. Ik zie dat de remake op steam eind april verschijnt.
Eerst even Lost Sphear afronden, dan trails of cold steel 3 en door met trials daarna.
Ja dat verklaart ook waarom ik hem nooit gespeeld heb.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Trials is tm vorig jaar niet in het westen verschenen, had een goede english hack though.
Ik heb me een tijdje geleden behoorlijk verdiept in die vertalingen. Zo ook Legend of the Rudras en Treasure Hunter G gepatcht. SNES Mini gepatcht. Nooit gespeeld verder nog want tijd heb ik nietquote:Op zondag 29 maart 2020 18:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Trials is tm vorig jaar niet in het westen verschenen, had een goede english hack though.
Ik ben eilk nog bezig met DQ VII, daarna DQ XI, ook nog SMT IV en Radiant Historia uitspelen, maar een actie RPG op zn tijd is ook wel aardig.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb me een tijdje geleden behoorlijk verdiept in die vertalingen. Zo ook Legend of the Rudras en Treasure Hunter G gepatcht. SNES Mini gepatcht. Nooit gespeeld verder nog want tijd heb ik nietToch, de voorpret was al leuk.
Zeker, daarom speel ik nu AC Odyssey. Is natuurlijk geen echte RPG, maar heeft genoeg RPG elementen om toch een beetje die behoefte te vervullen.quote:Op zondag 29 maart 2020 19:34 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik ben eilk nog bezig met DQ VII, daarna DQ XI, ook nog SMT IV en Radiant Historia uitspelen, maar een actie RPG op zn tijd is ook wel aardig.
Ik heb de fysieke deluxe editie geannuleerd en de digital deluxe besteld via de ps store. Het weerhoud mij ook om het te kunnen verkopen. Plus je krijgt de Carbuncle summon erbij.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:26 schreef Faxie het volgende:
Ik twijfel nog om de disc te kopen, of gewoon uit de PS store te kopen.
Ben zo iemand die liever iets fysieks heeft, maar aan de andere kant is het toch geen spel dat ik ga doorverkopen oid... en waarschijnlijk zal later ook een collectie verschijnen lijkt me.
Als je 100% zeker het spel digitaal haalt, zou ik het reserveren. Op dit moment mag je op 8 april het spel pre-loaden. Alvast 100gb downloaden voor het spel uitkomt op 10 april.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:40 schreef Faxie het volgende:
Deluxe hoeft voor mij niet zo. Neig wel naar gewoon kopen op de PS store op releasedag.
91GBquote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:45 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
Als je 100% zeker het spel digitaal haalt, zou ik het reserveren. Op dit moment mag je op 8 april het spel pre-loaden. Alvast 100gb downloaden voor het spel uitkomt op 10 april.
Ik neig naar bestellen. Al is het maar omdat ik niet wil snappen waarom de digitale versie 10 euro meer kost ipv een fysieke versie via BOL oid.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:26 schreef Faxie het volgende:
Ik twijfel nog om de disc te kopen, of gewoon uit de PS store te kopen.
Ben zo iemand die liever iets fysieks heeft, maar aan de andere kant is het toch geen spel dat ik ga doorverkopen oid... en waarschijnlijk zal later ook een collectie verschijnen lijkt me.
Is die duurder ja?quote:Op woensdag 1 april 2020 08:31 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik neig naar bestellen. Al is het maar omdat ik niet wil snappen waarom de digitale versie 10 euro meer kost ipv een fysieke versie via BOL oid.
Jeuzus.quote:
Desnoods zet je de boosts aan om er wat sneller doorheen te gaan.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:18 schreef Faxie het volgende:
Ik hoop dat ik deel 9 op tijd af krijg. Zit nu op 24 uur oid. Heb m al 2 keer eerder niet uitgespeeld dus wil het deze keer wel afmaken
Ik moet Kassandra nog afmaken voor de 10e, en anders start ik wel de 11e ofzo. Het is Final Fantasy. Dus dit moet je wel asap spelen.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Jeuzus.
Dat wordt weer ruimte maken.
Ik twijfel. Denk dat ik echt nog ff Divinity wil afronden voordat ik hier aan begin, anders ga ik die nooit meer afmaken. Want ja, Final Fantasy he
Zit me niet te verleiden, lellebel!!quote:Op woensdag 1 april 2020 10:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik moet Kassandra nog afmaken voor de 10e, en anders start ik wel de 11e ofzo. Het is Final Fantasy. Dus dit moet je wel asap spelen.
Bestel maar.
Yup, je kan de fysieke editie krijgen voor 54,99. Via PSN is 'ie 69,99.quote:
Pff afzettersquote:Op woensdag 1 april 2020 12:14 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Yup, je kan de fysieke editie krijgen voor 54,99. Via PSN is 'ie 69,99.
Je kan zelf kijken op je ps4. Staat nu nog op 8 april.quote:Op donderdag 2 april 2020 08:50 schreef Aurelius het volgende:
Vanaf vandaag of morgen te preloaden?
https://www.siliconera.co(...)-to-be-april-3-2020/
Zit net op paar sites te kijken, maar zie nog steeds de tiende hoor.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:59 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
Ik heb gewed en verloren. Fysiek geannuleerd en digital gehaald. En jij?
De gewone of de digital deluxe?quote:Op donderdag 2 april 2020 12:02 schreef Faxie het volgende:
[..]
Zit net op paar sites te kijken, maar zie nog steeds de tiende hoor.
Heb digitaal besteld.
quote:Op donderdag 2 april 2020 12:05 schreef Faxie het volgende:
Bol en mediamarkt zeggen de 4e maar is een foutje gok ik
twitter:bol_com twitterde op donderdag 02-04-2020 om 11:44:21@Ashekryos Je krijgt nog een e-mail hierover, maar we kunnen je verklappen dat we de game zaterdag al kunnen bezorgen! reageer retweet
quote:Final Fantasy 7 komt op tijd op voorraad voor de release en zal direct verstuurd worden. Ook als deze vóór 9 april in ons magazijn wordt geleverd.
Bel sony op zeg dat je wil cancellen dat kan gewoonquote:
In mijn bevestigingsmail staat een link naar een online annuleringsformulier.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:59 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Bel sony op zeg dat je wil cancellen dat kan gewoon
Nee wil ik niet. Ik had een deluxe editie besteld en ga niet de digital deluxe annuleren voor een gewone versie. Dan wacht ik liever tot 10 april. Heb van 10-27 april verlof genomen om dit te spelen. Genoeg tijd om in te halen. Ik speel wel animal crossing in de tussentijd.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:59 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Bel sony op zeg dat je wil cancellen dat kan gewoon
Dat kan idd ook, de deluxe editie is wel mooierquote:Op donderdag 2 april 2020 13:14 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
Nee wil ik niet. Ik had een deluxe editie besteld en ga niet de digital deluxe annuleren voor een gewone versie. Dan wacht ik liever tot 10 april. Heb van 10-27 april verlof genomen om dit te spelen. Genoeg tijd om in te halen. Ik speel wel animal crossing in de tussentijd.
Boooooohquote:Op donderdag 2 april 2020 12:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]twitter:bol_com twitterde op donderdag 02-04-2020 om 11:44:21@:Ashekryos Je krijgt nog een e-mail hierover, maar we kunnen je verklappen dat we de game zaterdag al kunnen bezorgen! reageer retweet
Ik hoop nu echt dat ze de digital versie ook uitbrengen op 4-4quote:Op donderdag 2 april 2020 14:33 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Game Mania gaat ook vandaag verzenden zeggen ze op facebook, release is naar 04-04 gegaan op de website:
https://www.gamemania.nl/(...)l-fantasy-vii-remake
quote:Op donderdag 2 april 2020 12:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]twitter:bol_com twitterde op donderdag 02-04-2020 om 11:44:21@:Ashekryos Je krijgt nog een e-mail hierover, maar we kunnen je verklappen dat we de game zaterdag al kunnen bezorgen! reageer retweet
Ja idd, als alles sowieso vervroegd is...quote:Op donderdag 2 april 2020 15:10 schreef Dagger87 het volgende:
Ik hoop nu echt dat de
[..]
Ik hoop nu echt dat ze de digital versie ook uitbrengen op 4-4
Silence! Ik doe t niet!!!quote:
Zou er niet op rekenen, is in Austalie ook niet het geval waar de game al langer uit is met toestemmingen van square.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:10 schreef Dagger87 het volgende:
Ik hoop nu echt dat de
[..]
Ik hoop nu echt dat ze de digital versie ook uitbrengen op 4-4
Yes. Het loont om af en toe online te kijken. De deluxe editie is weer op voorraad bij bol.com. meteen besteld. Nu nog de digital deluxe annuleren.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:41 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Zou er niet op rekenen, is in Austalie ook niet het geval waar de game al langer uit is met toestemmingen van square.
Hoe heb je het geannuleerd? Je kan de deluxe alsnog halen.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:55 schreef Aurelius het volgende:
Digitale pre-order van deluxe versie geannuleerd. Standaard versie bij Bol besteld.
Zitten wel wat spoilers in. Maar kan je wel zeggen. We gaan een hele leuke game spelen. Dit is echt een remake.quote:
Nope.quote:Op vrijdag 3 april 2020 14:03 schreef Kyran het volgende:
Heeft iemand die gisteren bij BOL heeft besteld toevallig al de DLC codes binnen?
quote:Op vrijdag 3 april 2020 13:11 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
Zitten wel wat spoilers in. Maar kan je wel zeggen. We gaan een hele leuke game spelen. Dit is echt een remake.
Ja, alleen de dynamic theme werkt nog niet. Waarschijnlijk pas vanaf launch day, de chocobo materia kan ik wel al unlocken.quote:Op vrijdag 3 april 2020 14:03 schreef Kyran het volgende:
Heeft iemand die gisteren bij BOL heeft besteld toevallig al de DLC codes binnen?
nee want ze hebben heel veel nieuwe content gemaakt wat je niet in het origineel had. Iedereen lijkt dat gedeelte maar te negeren.quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Waar ik alleen een beetje bang voor ben, dit is een remake van de het deel onder die plate toch nog voor je het open stuk in gaat met de grote slang als ik het goed begrijp, heb je dat niet redelijk snel uitgespeeld dan?
Niemand negeert dat. Het is alleen geen remake van Final Fantasy 7 als het na Midgar ophoudt (wat het geval is).quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:35 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
nee want ze hebben heel veel nieuwe content gemaakt wat je niet in het origineel had. Iedereen lijkt dat gedeelte maar te negeren.
In de nieuwe inside ff7 video wordt nadrukkelijk gezegd dat ze de quests hebben gemaakt dat aanvult aan de story en dus niet een domme verzamel zoveel dit of dat quests zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:37 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Niemand negeert dat. Het is alleen geen remake van Final Fantasy 7 als het na Midgar ophoudt (wat het geval is).
Dat de game 35+ uur duurt, betekend niet dat alle content goed is, kan ook veel fetch quests zijn. We weten het niet.
Ja dat zou ik ook zeggen. En dan nog, ook al is dat wel zo, dan is het nog geen remake van Final Fantasy 7.quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:40 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
In de nieuwe inside ff7 video wordt nadrukkelijk gezegd dat ze de quests hebben gemaakt dat aanvult aan de story en dus niet een domme verzamel zoveel dit of dat quests zijn.
Dan moet het wel echt heel veel zijn. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:35 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
nee want ze hebben heel veel nieuwe content gemaakt wat je niet in het origineel had. Iedereen lijkt dat gedeelte maar te negeren.
Ja precies als er dan 2 uur aan content bijkomt dan is het niet veel...quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:47 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja dat zou ik ook zeggen. En dan nog, ook al is dat wel zo, dan is het nog geen remake van Final Fantasy 7.
Het is een remake van de eerste 6/7 uur van FF7.
Er komt niet 2 uur aan content bij, de game is ongeveer 35-37 uur lang.quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:49 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja precies als er dan 2 uur aan content bijkomt dan is het niet veel...
ja no shit. hoe moeten ze het anders noemen. FF7 partial remake 1/4quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:47 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja dat zou ik ook zeggen. En dan nog, ook al is dat wel zo, dan is het nog geen remake van Final Fantasy 7.
Het is een remake van de eerste 6/7 uur van FF7.
Oh wow.quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:50 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Er komt niet 2 uur aan content bij, de game is ongeveer 35-37 uur lang.
Het gaat echter niet voorbij Midgar.
FF7 Remake :Midgarquote:Op vrijdag 3 april 2020 15:53 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
ja no shit. hoe moeten ze het anders noemen. FF7 partial remake 1/4
Het spel hebben ze opnieuw gemaakt van the ground up. Het is niet een opgepoetste game zoals uncharted trilogy op de ps4. Dus daarom het woord remake.
De battle arena is nieuw. Die zag je pas bij de gold saucer. Ze hadden volgens de videos een extra verdieping gemaakt van de shinra building speciaal voor red XIII.
Ik denk 4. Met 3 ga je het niet reddenquote:Op vrijdag 3 april 2020 15:52 schreef KennyPowers het volgende:
Ik ben vooral benieuwd hoeveel delen ze in totaal willen gaan maken.
Ja dat is ook wat veel mensen gaan doen ja. Wachten totdat alle delen uit zijn, zodat je het hele verhaal kan spelen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:58 schreef Faxie het volgende:
Ja beter nog 6 jaar wachten tot een volledige remake van 300 gig en ook slechts 70,- natuurlijk.
Zeikerd.
Stupid embargo (*zit op vingers)quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dan moet het wel echt heel veel zijn. Ben benieuwd.
hm?quote:
Ik mag niets melden, want dan word ik van Twitch geband.quote:
Dat laatste dus. Maar soontmquote:Op vrijdag 3 april 2020 16:09 schreef MMaRsu het volgende:
Wanneer loopt het embargo af of is dat ook onder embargo @:pheno
Oh heb je meer kennis? Nouja ik ga hem wss toch wel halen moet alleen even kijken wanneer ivm afstuderen en discipline.quote:Op vrijdag 3 april 2020 16:09 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik mag niets melden, want dan word ik van Twitch geband.
Wachten met kopen bedoel je?quote:Op vrijdag 3 april 2020 16:46 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Embargo is maandag idd. Ik ga wachten met spelen tot de reviews er zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |