abonnement Unibet Coolblue
pi_189133939
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:13 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

De grote vraag is: hoe benaderen deze agenten hun (allochtone) medemens als ze hun uniform niet aanhebben? Dat ze vanuit hun werk in aanraking kom met het schuim der aarde is inherent aan de job, maar buiten hun werk zouden ze toch min of meer normale omgang moeten hebben met de meeste mensen. Als ze hun werkervaringen extrapoleren buiten hun werk en dat dan de gewone omgang met elke willekeurige persoon beïnvloed, dan wordt het een ander verhaal.
Ik zou zeggen, juist als die agenten hun uniform aan hebben. Juist dan dienen ze er voor te waken het gedrag van criminelen niet op andere burgers te projecteren, puur en alleen omdat men dezelfde afkomst heeft.

Wat ze in de achtertuin tijdens de bbq tegen de buurman verkondigen boeit me niet eens zoveel. Zolang ze mbt hun functie maar het onderscheid tussen criminele allochtonen en alle allochtonen maken. Ze mogen van mij ook best van mening zijn dat allochtonen niet in Nederland horen. Zolang daar op en uit hun werk maar niets van blijkt.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 26-09-2019 20:06:17 ]
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 27 september 2019 @ 08:41:08 #52
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_189139848
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, juist als die agenten hun uniform aan hebben. Juist dan dienen ze er voor te waken het gedrag van criminelen niet op andere burgers te projecteren, puur en alleen omdat men dezelfde afkomst heeft.

Wat ze in de achtertuin tijdens de bbq tegen de buurman verkondigen boeit me niet eens zoveel. Zolang ze mbt hun functie maar het onderscheid tussen criminele allochtonen en alle allochtonen maken. Ze mogen van mij ook best van mening zijn dat allochtonen niet in Nederland horen. Zolang daar op en uit hun werk maar niets van blijkt.
Ik ben het met je eens. Ik wil ook niets goed praten. Tegelijkertijd kan ik wel begrijpen dat bepaalde situaties het uiterste van mensen vragen en mensen zijn ook maar mens.

Het probleem is denk ik dat voor sommige agenten de werksituatie er zo uitziet dat ze vrijwel enkel in aanraking komen met allochtonen, waarvan het gros van de interacties niet als normaal in de boekjes kan landen. Als je dan nog 10 collega's hebt binnen hetzelfde bureau met dito ervaringen, dan kan het rap uit de hand lopen. Zie dat akkefietje in Den Haag.

De vraag is of je zo'n situatie, en in die dynamiek, dat als mens nog te boven kunt of dat je organisatie hier moet helpen. Ik denk ook zeker dat laatste. Dat is ook problematisch, want de politie is notoir onderbezet. Zoiets als rouleren (ik verzin maar wat, misschien gebeurt het wel) zou kunnen helpen. Maar dan moet het ook kunnen.

En dan nog blijft voor mij boven water staan dat het niet alleen bij de politie ligt. Het is ook problematisch dat het statistisch gezien allochtonen zijn die vaker in aanraking komen met de politie.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 27 september 2019 @ 08:43:01 #53
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_189139860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Juist binnen de context van werk lijkt me die 'gewone omgang' belangrijker dan daarbuiten.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar de kans dat binnen de werkcontext die omgang vak wel dan niet normaal is, is kleiner. Ik bedoel, je bent agent. Je bent toch veel bezig met het corrigeren van mensen.

Ik denk om die reden sowieso dat werken bij de politie je algemene mensbeeld / het vertrouwen in de mensheid niet ten goede komt.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_189139891
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:41 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Ik wil ook niets goed praten. Tegelijkertijd kan ik wel begrijpen dat bepaalde situaties het uiterste van mensen vragen en mensen zijn ook maar mens.

Het probleem is denk ik dat voor sommige agenten de werksituatie er zo uitziet dat ze vrijwel enkel in aanraking komen met allochtonen, waarvan het gros van de interacties niet als normaal in de boekjes kan landen. Als je dan nog 10 collega's hebt binnen hetzelfde bureau met dito ervaringen, dan kan het rap uit de hand lopen. Zie dat akkefietje in Den Haag.

De vraag is of je zo'n situatie, en in die dynamiek, dat als mens nog te boven kunt of dat je organisatie hier moet helpen. Ik denk ook zeker dat laatste. Dat is ook problematisch, want de politie is notoir onderbezet. Zoiets als rouleren (ik verzin maar wat, misschien gebeurt het wel) zou kunnen helpen. Maar dan moet het ook kunnen.

En dan nog blijft voor mij boven water staan dat het niet alleen bij de politie ligt. Het is ook problematisch dat het statistisch gezien allochtonen zijn die vaker in aanraking komen met de politie.
Iedereen die zich gemotoriseerd verplaatst is een politieagent, want die willen niet dat er gesproken wordt. Er zijn veel meer politieagenten dan jij verwacht, van een onderbezetting is dus geen sprake.
pi_189139922
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:41 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Ik wil ook niets goed praten. Tegelijkertijd kan ik wel begrijpen dat bepaalde situaties het uiterste van mensen vragen en mensen zijn ook maar mens.

Het probleem is denk ik dat voor sommige agenten de werksituatie er zo uitziet dat ze vrijwel enkel in aanraking komen met allochtonen, waarvan het gros van de interacties niet als normaal in de boekjes kan landen. Als je dan nog 10 collega's hebt binnen hetzelfde bureau met dito ervaringen, dan kan het rap uit de hand lopen. Zie dat akkefietje in Den Haag.
Absoluut. Vind het ook best begrijpelijk (zoals the eye terecht al opmerkte wordt iemand mede gevormd door zijn ervaringen) en durf ook niet te zeggen of en hoe dat mij zou veranderen in zo'n situatie.

quote:
De vraag is of je zo'n situatie, en in die dynamiek, dat als mens nog te boven kunt of dat je organisatie hier moet helpen. Ik denk ook zeker dat laatste. Dat is ook problematisch, want de politie is notoir onderbezet. Zoiets als rouleren (ik verzin maar wat, misschien gebeurt het wel) zou kunnen helpen. Maar dan moet het ook kunnen.
Ook mee eens.

quote:
En dan nog blijft voor mij boven water staan dat het niet alleen bij de politie ligt. Het is ook problematisch dat het statistisch gezien allochtonen zijn die vaker in aanraking komen met de politie.
Klopt. Helaas kunnen die twee elkaar ook nog eens flink versterken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189139947
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:41 schreef Atak het volgende:
Wel interessant omdat de Marokkanen historisch gezien als de Moren (zwarten) gezien werden en daar komt zwarte piet weer vandaan.
Oei pas op wat je zegt. Van onze deugers/SJW's/Links mag je dit niet benoemen aangezien zij het racistisch vinden dat je met feiten over mensen van kleur aan komt zetten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189151505
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:28 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Wat
Een
Gelul

Deze mensen staan full time op straat en zijn mens. Dan kan je niet neutraal blijven als je keer op keer bepaalde ervaringen hebt.
Nee, onschuldigen beoordelen op basis van hun huidskleur/afkomst, daar kom je ver mee!

Spreekt ook echt in het voordeel v/h vertrouwen dat we kunnen hebben in dat geweldsmonopolie dat we die bepaalde groep toevertrouwen :')
Krekker is de bom!
pi_189151608
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:33 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat als je dag in dag uit geconfronteerd wordt met de schaduwkant van de zo bejubelde multiculturele samenleving je het punt van "tot op zekere hoogte" snel voorbij bent. Een realistische kijk waarbinnen niet langer ruimte is voor politiek correct gedrag vervangt dan het wensdenken en wegkijken.
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat een heleboel mensen niet geschikt zijn voor een hoop andere beroepen, zoals luchtverkeersleider, etc..

Helemaal niks mis met het feit dat je kan niet tegen extreem hoge stress kan, weinigen die dat (met in achterhoofd het voorbeeld luchtverkeersleider) wel kunnen. Feit blijft, kun je dit, net zoals de overgrote meerderheid niet, ben je ongeschikt.

Wellicht een extreem voorbeeld, punt is, hoe begrijpelijk iets ook is, aan bepaalde beroepen hangen bepaalde voorwaarden.
Krekker is de bom!
pi_189152306
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar de kans dat binnen de werkcontext die omgang vak wel dan niet normaal is, is kleiner. Ik bedoel, je bent agent. Je bent toch veel bezig met het corrigeren van mensen.

Ik denk om die reden sowieso dat werken bij de politie je algemene mensbeeld / het vertrouwen in de mensheid niet ten goede komt.
Mwah, als je dat niet kunt relativeren en in perspectief kunt zien ben je bij de politie niet op je plek. En als dat dan zo verdedigd wordt moeten we ook niet raar opkijken van een flinke afwezigheid van vertrouwen in de politie als het om minderheden gaat.
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:28:46 #60
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_189155898
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 22:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, als je dat niet kunt relativeren en in perspectief kunt zien ben je bij de politie niet op je plek. En als dat dan zo verdedigd wordt moeten we ook niet raar opkijken van een flinke afwezigheid van vertrouwen in de politie als het om minderheden gaat.
Een agent is doorgaans een standaard mbo'er of hbo'er. Het reflectief vermogen van de gemiddelde mens is zeer gemiddeld, zullen we maar zeggen.

En aan de ene kant is dat wantrouwen ook begrijpelijk. Het versterkt elkaar, helaas. Vandaar ook de gewenste instroom van agenten met een andere achtergrond. Hoewel die dan helaas wat vaker problemen met hun integriteit lijken te hebben. Helpt allemaal ook niet.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')