abonnement Unibet Coolblue
pi_189155805
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 22:41 schreef bleiblei het volgende:
Ja, hoe klinken die? Was er al 1 tegen gekomen..ziet er esthetisch ook nog best okee uit.

Bizar dat in een wereld als waar we nu in leven er nergens een wacko is met een deurbellen-youtube kanaal :D .
Al die wackos hebben een dingdongcamera bel
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 09:56:30 #152
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189156086
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 22:41 schreef bleiblei het volgende:
Ja, hoe klinken die? Was er al 1 tegen gekomen..ziet er esthetisch ook nog best okee uit.

Bizar dat in een wereld als waar we nu in leven er nergens een wacko is met een deurbellen-youtube kanaal :D .
Stiekem past een ouderwetse trekbel toch het beste bij jullie huis ?

https://www.mijnijzerware(...)wEAQYBSABEgJtn_D_BwE
pi_189156128
Welke online badkamerplanner vinden jullie het meest gebruikersvriendelijk?
Ik zag in de showrrom een mooie indeling en die wil ik even tekenen om te zien of het bij ons past :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:44:46 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_189156515
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:56 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Stiekem past een ouderwetse trekbel toch het beste bij jullie huis ?

https://www.mijnijzerware(...)wEAQYBSABEgJtn_D_BwE
Ongetwijfeld, maar ik wil toch elektrisch, want met een perceel van ons formaat is het wel handig om naar je telefoon te kunnen schakelen ;)
disclaimer
  zaterdag 28 september 2019 @ 11:30:57 #155
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189156908
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:02 schreef miss_sly het volgende:
Welke online badkamerplanner vinden jullie het meest gebruikersvriendelijk?
Ik zag in de showrrom een mooie indeling en die wil ik even tekenen om te zien of het bij ons past :)
Ik gebruik 'gewoon' floorplanner.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189156988
Ik zet even wat in mijn topic.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189157301
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik gebruik 'gewoon' floorplanner.
Floorplanner idd
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_189159428
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar ik wil toch elektrisch, want met een perceel van ons formaat is het wel handig om naar je telefoon te kunnen schakelen ;)
Zet je een micrifoon er dicht op en geluidsdichte doos :+
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 17:17:10 #159
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189161715
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar ik wil toch elektrisch, want met een perceel van ons formaat is het wel handig om naar je telefoon te kunnen schakelen ;)
Je wilt er dus één die ook via een app werkt ? En gewoon ding dong doet ? :? :P
  zaterdag 28 september 2019 @ 18:40:10 #160
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189162570
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:17 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je wilt er dus één die ook via een app werkt ? En gewoon ding dong doet ? :? :P
Jep, maar voor homey is vast wel iets te vinden wat je er tussen kan hangen en signaaltje afgeeft als de bel ingedrukt wordt. :)
pi_189170902
We kunnen beginnen *O* Vandaag de vloerbedekking boven verwijderen en de haard demonteren. De vloerbedekking is gespannen op latjes met spijkers. Heel relaxed verwijderen dus, we waren bang voor een zware klus met gelijmd tapijt :D

Verf voor de woonkamer en zolder is in huis. Voor de kinderkamer hebben we het net bepaald, ik ben zo benieuwd! Ons huis nu is veel 'veilig' wit en nu gaan we volop voor kleur 8-)

Mensen met gekleurde muren, wat doen jullie met het plafond? Gaat die dan wel gewoon in 9010?
  zondag 29 september 2019 @ 10:35:10 #162
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189171225
Ik heb nergens 9010, want vind dat geen mooie kleur, te geel. Wij hebben overal 9003 en die vind ik veel frisser. Maar da's smaak natuurlijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 10:38:33 #163
5428 crew  miss_sly
pi_189171281
Vandaag moeten we even de laatste hand leggen aan de oude huurwoning. Op zich is dat alleen laatste kleine dingetjes weghalen en even kijken of alles een beetje netjes is.

We hebben we een probleempje: er ligt een heel mooi vinyl door het hele appartement en er hangt een rolgordijn in een slaapkamer. Er is een nieuwe huurder die heeft aangegeven dat hij dat allebei graag wil overnemen voor 400 euro. Alleen heeft hij nog geen volledige afstemming met de verhuurder over of hij de huurder wordt. Volgens hem blijft het hangen op het feit dat hij geen antwoord krijgt van de verhuurder of alles in orde is.

Woensdag moeten we het huis opleveren aan de verhuurder. Met vinyl indien hij de nieuwe huurder wordt, zonder als hij het niet wordt. Eigenlijk zouden we het er dus vandaag uit moeten halen, maar als hij morgen hoort dat het wel doorgaat, kan het blijven liggen.

Het voelt echt heel stom, want het is ontzettende kapitaalvernietiging om dit eruit te halen en weg te gooien, terwijl iemand het wil. Het scheelt ons en die nieuwe huurder geld en ons een hoop werk. Bovendien wil misschien een andere nieuwe huurder het ook we overnemen.

Stom gedoe, slechte verhuurder is dit. En het is toch geen kleintje.

Ik heb trouwens een topic aangemaakt voor ins huis, aangezien het wachten toch wel ten einde loopt!
K&W / Nieuwbouwhuis vlakbij zee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189172838
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2019 10:05 schreef Fazzoletti het volgende:

Mensen met gekleurde muren, wat doen jullie met het plafond? Gaat die dan wel gewoon in 9010?
Bij mij wel (maar dan 9016). De architect was voor het meeschilderen van plafonds. De schilders waren voor witte plafonds. Ikzelf vind plafonds schilderen lastig (vooral i.v.m. het afdekken van de hele ruimte). Daarom heb ik liever alleen de muren in een kleur. Als ik dan eens een andere kleur wil, hoef ik niet meteen de hele ruimte af te dekken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189173144
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:38 schreef miss_sly het volgende:
Vandaag moeten we even de laatste hand leggen aan de oude huurwoning. Op zich is dat alleen laatste kleine dingetjes weghalen en even kijken of alles een beetje netjes is.

We hebben we een probleempje: er ligt een heel mooi vinyl door het hele appartement en er hangt een rolgordijn in een slaapkamer. Er is een nieuwe huurder die heeft aangegeven dat hij dat allebei graag wil overnemen voor 400 euro. Alleen heeft hij nog geen volledige afstemming met de verhuurder over of hij de huurder wordt. Volgens hem blijft het hangen op het feit dat hij geen antwoord krijgt van de verhuurder of alles in orde is.

Woensdag moeten we het huis opleveren aan de verhuurder. Met vinyl indien hij de nieuwe huurder wordt, zonder als hij het niet wordt. Eigenlijk zouden we het er dus vandaag uit moeten halen, maar als hij morgen hoort dat het wel doorgaat, kan het blijven liggen.

Het voelt echt heel stom, want het is ontzettende kapitaalvernietiging om dit eruit te halen en weg te gooien, terwijl iemand het wil. Het scheelt ons en die nieuwe huurder geld en ons een hoop werk. Bovendien wil misschien een andere nieuwe huurder het ook we overnemen.

Stom gedoe, slechte verhuurder is dit. En het is toch geen kleintje.

Ik heb trouwens een topic aangemaakt voor ins huis, aangezien het wachten toch wel ten einde loopt!
K&W / Nieuwbouwhuis vlakbij zee.
Kun je niet met de verhuurder afspreken dat je de sleutel nog even terug krijgt mocht het toch een andere huurder worden om het vinyl eruit te halen?

Weggooien zou echt doodzonde zijn.
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 13:15:34 #166
5428 crew  miss_sly
pi_189173725
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:49 schreef archito het volgende:

[..]

Kun je niet met de verhuurder afspreken dat je de sleutel nog even terug krijgt mocht het toch een andere huurder worden om het vinyl eruit te halen?

Weggooien zou echt doodzonde zijn.
Dat vinden wij dus ook. We laten het dus even liggen en schaap neemt morgen even contact op met de verhuurder om een en ander voor te leggen. De oplevering is woensdag om 11 uur en als we er echt biet onderuit komen, halen we het er woensdagmorgen uit en brengen het naar de stort. Hopelijk is het niet nodig.

Wat me erg stoort hieraan is dat we al heel erg op tijd hebben opgezegd, we zelf niet een mogelijke nieuwe huurder mochten zoeken, en het nu allemaal last minute zo loopt. Blij dat we daarvan af zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 september 2019 @ 15:22:49 #167
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189176664
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vinden wij dus ook. We laten het dus even liggen en schaap neemt morgen even contact op met de verhuurder om een en ander voor te leggen. De oplevering is woensdag om 11 uur en als we er echt biet onderuit komen, halen we het er woensdagmorgen uit en brengen het naar de stort. Hopelijk is het niet nodig.

Wat me erg stoort hieraan is dat we al heel erg op tijd hebben opgezegd, we zelf niet een mogelijke nieuwe huurder mochten zoeken, en het nu allemaal last minute zo loopt. Blij dat we daarvan af zijn.
Wij hebben het ook eens gehad. Echt alles van begane grond tot zolder, tot aan trapbekleding toe eruit moeten halen.
Omdat er geen huurder was toen wij er uit gingen. Wat overigens vreemd was.
Paar dagen later toch een huurder, en die baalde uiteraard als een stekker.
pi_189177110
Mag ik jullie advies vragen? Ik wil graag voor het grote raam en de deur links raambekleding kopen. We hebben inkijk vanaf de weg, dus voor overdag is het fijn om iets te hebben wat licht doorlaat en 's avonds is het fijn als mensen niet naar binnen kunnen kijken. Lastig is dat er weinig ruimte is voor een gordijn. Aan de rechterkant hangen gaat eigenlijk niet. Er komt dan dus een flink pak gordijn links, maar daar staat ook een vuilnisbak. Het gordijn in het kozijn hangen kan ook, maar dan hangt het altijd voor een groot stuk van het raam. Plisségordijnen wil ik liever niet omdat ze uit de toon vallen met de rest van het huis, waar we rolgordijnen hebben en overgordijnen. Wat zouden jullie voor raambekleding kiezen?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189177166
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:46 schreef Claudia_x het volgende:
Mag ik jullie advies vragen? Ik wil graag voor het grote raam en de deur links raambekleding kopen. We hebben inkijk vanaf de weg, dus voor overdag is het fijn om iets te hebben wat licht doorlaat en 's avonds is het fijn als mensen niet naar binnen kunnen kijken. Lastig is dat er weinig ruimte is voor een gordijn. Aan de rechterkant hangen gaat eigenlijk niet. Er komt dan dus een flink pak gordijn links, maar daar staat ook een vuilnisbak. Het gordijn in het kozijn hangen kan ook, maar dan hangt het altijd voor een groot stuk van het raam. Plisségordijnen wil ik liever niet omdat ze uit de toon vallen met de rest van het huis, waar we rolgordijnen hebben en overgordijnen. Wat zouden jullie voor raambekleding kiezen?

[ afbeelding ]
https://www.ikea.com/nl/n(...)ijen-grijs-90408127/

En dan instellen op automatisch naar beneden al naar gelang zonsinval/tijd
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 15:50:47 #170
5428 crew  miss_sly
pi_189177183
Vouwgordijnen een optie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189177252
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:50 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

https://www.ikea.com/nl/n(...)ijen-grijs-90408127/

En dan instellen op automatisch naar beneden al naar gelang zonsinval/tijd
Maar kijk je hier 's avonds niet zo doorheen (van buiten naar binnen)?

quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:50 schreef miss_sly het volgende:
Vouwgordijnen een optie?
Die vind ik niet mooi.

Ik zat zelf nog te denken aan een combinatie tussen verduisterend rolgordijn en vitrage. Of een dag-en-nacht rolgordijn? Maar die met die strepen vind ik ook weer niet mooi. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 15:54:34 #172
5428 crew  miss_sly
pi_189177275
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar kijk je hier 's avonds niet zo doorheen (van buiten naar binnen)?
[..]

Die vind ik niet mooi.
Rolgordijnen in het kozijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189177303
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Rolgordijnen in het kozijn?
Ik vind dat op zich een goede optie, maar het lastige is dat je dan moet kiezen tussen verduisterend of lichtdoorlatend. Al zijn er nu misschien ook mooie rolgordijnen die beide functies hebben?

Het verduisterende wil ik vooral hebben voor 's avonds zodat mensen niet naar binnen kunnen kijken. Het gordijn hoeft dus ook weer niet echt verduisterend te zijn, maar moet alleen inkijk tegenhouden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189177345
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar kijk je hier 's avonds niet zo doorheen (van buiten naar binnen)?
[..]
Je zal wat schimmen zien, maar net als met donkere in-betweens zal je niet veel op uitmaken. Nog genoeg privacy.

Mijn vorige overburen hebben zelf met stukken acrylglas iets geknutseld die ze voor de ramen hangen aan touwen. Geen inkijk en toch kunstzinnig. Zonde van het uitzicht though.
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 16:02:51 #175
5428 crew  miss_sly
pi_189177442
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dat op zich een goede optie, maar het lastige is dat je dan moet kiezen tussen verduisterend of lichtdoorlatend. Al zijn er nu misschien ook mooie rolgordijnen die beide functies hebben?

Het verduisterende wil ik vooral hebben voor 's avonds zodat mensen niet naar binnen kunnen kijken. Het gordijn hoeft dus ook weer niet echt verduisterend te zijn, maar moet alleen inkijk tegenhouden.
Screens doen dat: inkijk tegenhouden en naar buiten kijken van binnenuit kan wel. Geen idee of die een ook zijn voor binnen met dezelfde opties.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 september 2019 @ 16:03:53 #176
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_189177460
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dat op zich een goede optie, maar het lastige is dat je dan moet kiezen tussen verduisterend of lichtdoorlatend. Al zijn er nu misschien ook mooie rolgordijnen die beide functies hebben?

Het verduisterende wil ik vooral hebben voor 's avonds zodat mensen niet naar binnen kunnen kijken. Het gordijn hoeft dus ook weer niet echt verduisterend te zijn, maar moet alleen inkijk tegenhouden.
Jaloezieën van bamboe
.
pi_189177511
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:57 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Je zal wat schimmen zien, maar net als met donkere in-betweens zal je niet veel op uitmaken. Nog genoeg privacy.

Mijn vorige overburen hebben zelf met stukken acrylglas iets geknutseld die ze voor de ramen hangen aan touwen. Geen inkijk en toch kunstzinnig. Zonde van het uitzicht though.
Dan is het enige nadeel van Ikea nog dat ze ze niet op maat maken en dat ze niet tot 2 meter gaan (ik heb eigenlijk 2 meter nodig, of ik moet twee aparte nemen, een voor het raam en een voor de deur).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 16:06:17 #178
5428 crew  miss_sly
pi_189177514
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dat op zich een goede optie, maar het lastige is dat je dan moet kiezen tussen verduisterend of lichtdoorlatend. Al zijn er nu misschien ook mooie rolgordijnen die beide functies hebben?

Het verduisterende wil ik vooral hebben voor 's avonds zodat mensen niet naar binnen kunnen kijken. Het gordijn hoeft dus ook weer niet echt verduisterend te zijn, maar moet alleen inkijk tegenhouden.
Of duo-rolgordijnen.

https://www.gordijnen.nl/duo-rolgordijnen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 16:07:10 #179
5428 crew  miss_sly
pi_189177536
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 16:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan is het enige nadeel van Ikea nog dat ze ze niet op maat maken en dat ze niet tot 2 meter gaan (ik heb eigenlijk 2 meter nodig, of ik moet twee aparte nemen, een voor het raam en een voor de deur).
Zou je niet sowieso twee aparte nemen? Juist omdat de ene een deur is en de andere een raam?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189177630
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 16:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zou je niet sowieso twee aparte nemen? Juist omdat de ene een deur is en de andere een raam?
Ja, misschien wel. Voor 's avonds is dat niet nodig, maar voor overdag is het wel weer fijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189177716
Raamstickers spiegelend of plissé
pi_189190720
Ik was zo even gluren bij miljoenenvilla's op Funda ( :+ ) en zag een huis met deze lamp:


Nu zoek ik voor onze hal ook een lange lamp, het is een meter of 4/5 hoog (vide) en daar moet wel een grote/dramatische lamp komen.

Hebben jullie enig idee waar ik een soortgelijke lamp zou kunnen vinden?
  maandag 30 september 2019 @ 18:43:05 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189195290
Ik zit hier inmiddels wel met een dilemma:
We wonen leuk, maar eigenlijk wil ik terug naar de Veluwe, ons huis is een hoop meer waard dan de hypotheek en we hebben nog ruimte, daarbij is de rente erg laag.

Punt twee is dat ik echt behoorlijk beschadigd ben door de verbouwing van de zolder, de dakkapellenboer heeft zulk prutswerk geleverd dat we 2 jaar lekkage hebben gehad, niet veel, ook niet altijd, maar net genoeg om je bij een flinke regenbui zorgen te maken.
Dat is inmiddels wel verholpen (niet dankzij de dakkappelenboer :r ) dus het is al ruim anderhalf jaar droog, alleen die vlekken zitten nog in het plafond op de overloop, en ik merk aan mezelf dat iedere keer dat ik naar zolder ga, of wanneer het regent, dat ik eerst kijk of er geen nieuwe vlekken zijn en dan voorzichtig voel, dat het nu permanent droog is doet daar weinig aan af.

Anyway; we moeten eigenlijk uitbouwen onder het balkon zodat de keuken een normaal formaat krijgt, maar eigenlijk durf ik niet meer, ik zie er zo tegenop: pui er deels uit (dragende pilaar en hoeken blijven staan), stuk muur tussen de eetkamer en keuken eruit, alle tegels op de benedenverdieping eruit....

Dus eigenlijk wil ik het liefste heel hard weglopen en een nieuwbouwwoning kopen, en dat kunnen we op de Veluwe ook wel betalen.
Vrijstaand in een project, maar dat is me te smal, want daar zijn de woningen maar 5,70 breed en ons huis is al 6,40 breed, dus dan ga ik serieus ruimte in de breedte missen, vooral boven.
Een kavel kopen en zelf wat laten bouwen is ook een optie.

Maar goed, de heren willen hier in principe niet weg, en ik durf een verbouwing eigenlijk niet meer aan, terwijl er rationeel geen reden voor is, want deze huizen zijn uitstekend te verbouwen zoals ik dat wil (2 van de 3 buren met een identieke woning hebben dat al gedaan).

En dan een tweede punt waar ik heel erg mee zit, zowel voor verbouw als voor nieuwbouw: we willen heel graag 60*60 gele jura vloertegels.


Maar iedere keer als ik op Funda een huis met vloertegels zie dan denk ik van "Shit, vloertegels, die moeten eruit"
En dat is met tegels nou net wel een dingetje.... mijn angst is dus dat ik later spijt krijg, en dan niet meer kan veranderen.
Maar ja, parket in de keuken is ook niet ideaal.

Ik weet ook niet wat ik nou eigenlijk met deze post wil, misschien gewoon even van me afschrijven, want N zegt wel dat ik me geen zorgen hoef te maken, en dat het allemaal wel goed komt, en dat hij het wel regelt als er iets fout gaat, maar de ervaring leert dat ik het mag opvangen en dat ik er ook continue mee geconfronteerd word als er iets mis gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 30-09-2019 19:12:32 (Stress: d/t fout) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189195649
Even geen pasklaar antwoord voor jou, Leandra......

Claudia, wellicht stomme suggestie, maar de eerste gedachte die bij mij opkomt is: is er geen alternatief voor die vuilnisbak? Dat stuk muur leent zich bij uitstek voor mooie see thru gordijnen. Is die plek voor de vuilnisbak absoluut noodzakelijk? Kan je de oplossing niet in die hoek zoeken? :)
Is dat zo?
pi_189196361
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 19:09 schreef Smallish het volgende:

Claudia, wellicht stomme suggestie, maar de eerste gedachte die bij mij opkomt is: is er geen alternatief voor die vuilnisbak? Dat stuk muur leent zich bij uitstek voor mooie see thru gordijnen. Is die plek voor de vuilnisbak absoluut noodzakelijk? Kan je de oplossing niet in die hoek zoeken? :)
Lastig, lastig. We moeten hier veel scheiden. Als het echt zou moeten, lukt het wel. Ik ga er even over nadenken, want het is een goede suggestie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189196583
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 18:43 schreef Leandra het volgende:
Ik zit hier inmiddels wel met een dilemma:
We wonen leuk, maar eigenlijk wil ik terug naar de Veluwe, ons huis is een hoop meer waard dan de hypotheek en we hebben nog ruimte, daarbij is de rente erg laag.

Punt twee is dat ik echt behoorlijk beschadigd ben door de verbouwing van de zolder, de dakkapellenboer heeft zulk prutswerk geleverd dat we 2 jaar lekkage hebben gehad, niet veel, ook niet altijd, maar net genoeg om je bij een flinke regenbui zorgen te maken.
Dat is inmiddels wel verholpen (niet dankzij de dakkappelenboer :r ) dus het is al ruim anderhalf jaar droog, alleen die vlekken zitten nog in het plafond op de overloop, en ik merk aan mezelf dat iedere keer dat ik naar zolder ga, of wanneer het regent, dat ik eerst kijk of er geen nieuwe vlekken zijn en dan voorzichtig voel, dat het nu permanent droog is doet daar weinig aan af.

Anyway; we moeten eigenlijk uitbouwen onder het balkon zodat de keuken een normaal formaat krijgt, maar eigenlijk durf ik niet meer, ik zie er zo tegenop: pui er deels uit (dragende pilaar en hoeken blijven staan), stuk muur tussen de eetkamer en keuken eruit, alle tegels op de benedenverdieping eruit....

Dus eigenlijk wil ik het liefste heel hard weglopen en een nieuwbouwwoning kopen, en dat kunnen we op de Veluwe ook wel betalen.
Vrijstaand in een project, maar dat is me te smal, want daar zijn de woningen maar 5,70 breed en ons huis is al 6,40 breed, dus dan ga ik serieus ruimte in de breedte missen, vooral boven.
Een kavel kopen en zelf wat laten bouwen is ook een optie.

Maar goed, de heren willen hier in principe niet weg, en ik durf een verbouwing eigenlijk niet meer aan, terwijl er rationeel geen reden voor is, want deze huizen zijn uitstekend te verbouwen zoals ik dat wil (2 van de 3 buren met een identieke woning hebben dat al gedaan).

En dan een tweede punt waar ik heel erg mee zit, zowel voor verbouw als voor nieuwbouw: we willen heel graag 60*60 gele jura vloertegels.
[ afbeelding ]

Maar iedere keer als ik op Funda een huis met vloertegels zie dan denk ik van "Shit, vloertegels, die moeten eruit"
En dat is met tegels nou net wel een dingetje.... mijn angst is dus dat ik later spijt krijg, en dan niet meer kan veranderen.
Maar ja, parket in de keuken is ook niet ideaal.

Ik weet ook niet wat ik nou eigenlijk met deze post wil, misschien gewoon even van me afschrijven, want N zegt wel dat ik me geen zorgen hoef te maken, en dat het allemaal wel goed komt, en dat hij het wel regelt als er iets fout gaat, maar de ervaring leert dat ik het mag opvangen en dat ik er ook continue mee geconfronteerd word als er iets mis gaat.
Waarom moet je eigenlijk uitbouwen? Is de ruimte houden zoals die nu is geen optie?

Het punt t.a.v. de tegels begrijp ik niet helemaal. Neem gewoon de tegels die je wil, klaar. :Y)

Willen de heren echt niet weg of kunnen ze zich laten overtuigen? Je kunt je lief in ieder geval eens meenemen om te kijken naar huizen/kavels, dan wordt hij gedwongen er serieuzer over na te denken (wat niet hetzelfde is als instemmen).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 30 september 2019 @ 23:21:43 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189200944
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 20:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waarom moet je eigenlijk uitbouwen? Is de ruimte houden zoals die nu is geen optie?

Het punt t.a.v. de tegels begrijp ik niet helemaal. Neem gewoon de tegels die je wil, klaar. :Y)

Willen de heren echt niet weg of kunnen ze zich laten overtuigen? Je kunt je lief in ieder geval eens meenemen om te kijken naar huizen/kavels, dan wordt hij gedwongen er serieuzer over na te denken (wat niet hetzelfde is als instemmen).
De keuken is klein, letterlijk kleiner dan de badkamer, daarbij mag de keuken wel vervangen worden en ik ga geen nieuwe keuken in die veel te kleine ruimte laten plaatsen.

Ik twijfel of ik tegels nog wel fijn vind als ik overal tegels heb liggen.... maar goed, natuursteen is een ander verhaal dan plavuizen of keramische tegels, uiteindelijk.

We zijn pas al eens wezen kijken, ook naar de kavel waar we nu willen gaan kijken, en naar andere kavels.
En ik snap ze wel, we wonen heel fijn, in de stad maar toch rustig, vlakbij de binnenstad, het station, de snelweg (vandaar dat huizen hier ook heel snel verkocht worden), maar het trekt zo enorm... en dan is het daar ook nog vlakbij het station (en de oprit van de snelweg), dus dat voordeel is er dan al.

Grootste punt in deze: Soneal wil echt niet weg, en hij zit op een heel fijne school, maar ik ben in staat hem nog 3 jaar naar deze school te brengen zeg maar, als dat een beetje aangeeft hoe graag ik toch weer die kant op wil.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189202648
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 23:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

De keuken is klein, letterlijk kleiner dan de badkamer, daarbij mag de keuken wel vervangen worden en ik ga geen nieuwe keuken in die veel te kleine ruimte laten plaatsen.

Ik twijfel of ik tegels nog wel fijn vind als ik overal tegels heb liggen.... maar goed, natuursteen is een ander verhaal dan plavuizen of keramische tegels, uiteindelijk.

We zijn pas al eens wezen kijken, ook naar de kavel waar we nu willen gaan kijken, en naar andere kavels.
En ik snap ze wel, we wonen heel fijn, in de stad maar toch rustig, vlakbij de binnenstad, het station, de snelweg (vandaar dat huizen hier ook heel snel verkocht worden), maar het trekt zo enorm... en dan is het daar ook nog vlakbij het station (en de oprit van de snelweg), dus dat voordeel is er dan al.

Grootste punt in deze: Soneal wil echt niet weg, en hij zit op een heel fijne school, maar ik ben in staat hem nog 3 jaar naar deze school te brengen zeg maar, als dat een beetje aangeeft hoe graag ik toch weer die kant op wil.
En als je een nieuwbouwwoning koopt, ben je zo 1-1,5 jaar verder. Zien de mannen dat dan niet zitten, een plan om op termijn naar een nieuwe omgeving te gaan? Dan kun je daar vast naartoe leven.

Lastig, jullie moeten er samen uitkomen. En als dat niet lukt, betekent het meteen dat de status quo wint. Ik begrijp je verbouwbibbers in ieder geval heel goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:06:09 #189
5428 crew  miss_sly
pi_189202716
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 23:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

De keuken is klein, letterlijk kleiner dan de badkamer, daarbij mag de keuken wel vervangen worden en ik ga geen nieuwe keuken in die veel te kleine ruimte laten plaatsen.

Ik twijfel of ik tegels nog wel fijn vind als ik overal tegels heb liggen.... maar goed, natuursteen is een ander verhaal dan plavuizen of keramische tegels, uiteindelijk.

We zijn pas al eens wezen kijken, ook naar de kavel waar we nu willen gaan kijken, en naar andere kavels.
En ik snap ze wel, we wonen heel fijn, in de stad maar toch rustig, vlakbij de binnenstad, het station, de snelweg (vandaar dat huizen hier ook heel snel verkocht worden), maar het trekt zo enorm... en dan is het daar ook nog vlakbij het station (en de oprit van de snelweg), dus dat voordeel is er dan al.

Grootste punt in deze: Soneal wil echt niet weg, en hij zit op een heel fijne school, maar ik ben in staat hem nog 3 jaar naar deze school te brengen zeg maar, als dat een beetje aangeeft hoe graag ik toch weer die kant op wil.
Wat Claudia_x zegt: met een nieuwbouwwoning zit je ergens halverwege zijn groep 7 pas in het nieuwe huis. Als je de optie hebt om hem dan die anderhalf jaar daar af te laten maken, is dat een struikelblok minder.

Heb je goed kunnen overbrengen hoe graag je het wil? Bij Schaap heeft het best even geduurd voor hij door had dat ik echt weg wilde uit de drukte en het gedoe. We keken wat halfslachtig eens wat dingen, maar we deden niet echt iets. Ik denk dat er op een bepaald moment een gesprek was waarin het duidelijk werd dat ik het écht wilde, dat het geen wens of gril was. En toen was het ook zo bekeken.

Als ik jouw posts lees, probeer je jezelf te overtuigen dat je echt wel daar wil blijven als het eenmaal verbouwd is, maar eigenlijk is dat niet zo. Kun je dat overbrengen, dat gevoel?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189202902
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 16:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan is het enige nadeel van Ikea nog dat ze ze niet op maat maken en dat ze niet tot 2 meter gaan (ik heb eigenlijk 2 meter nodig, of ik moet twee aparte nemen, een voor het raam en een voor de deur).
Als je het gaat automatiseren (en dat ga je zeker doen, dan wil je je deur nog wel kunnen openen als de zon binnenvalt en je rolgordijnen zijn gesloten.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:34:44 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189203003
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat Claudia_x zegt: met een nieuwbouwwoning zit je ergens halverwege zijn groep 7 pas in het nieuwe huis. Als je de optie hebt om hem dan die anderhalf jaar daar af te laten maken, is dat een struikelblok minder.

Heb je goed kunnen overbrengen hoe graag je het wil? Bij Schaap heeft het best even geduurd voor hij door had dat ik echt weg wilde uit de drukte en het gedoe. We keken wat halfslachtig eens wat dingen, maar we deden niet echt iets. Ik denk dat er op een bepaald moment een gesprek was waarin het duidelijk werd dat ik het écht wilde, dat het geen wens of gril was. En toen was het ook zo bekeken.

Als ik jouw posts lees, probeer je jezelf te overtuigen dat je echt wel daar wil blijven als het eenmaal verbouwd is, maar eigenlijk is dat niet zo. Kun je dat overbrengen, dat gevoel?
Hij zit nu in groep 5 dus met 1,5 jaar zit hij idd bijna in groep 7.
En zo ver is het allemaal ook niet, een kwartiertje met de trein, als hij daar (dorp verderop) niet naar de middelbare wil dan is het station halverwege tussen de kavel en de lokale middelbare, moet hij in Amersfoort wel een school kiezen die niet heel ver van het station is :')
Maar mijn oudste is ook naar de lokale middelbare geweest, dus ik ken de school.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:51:22 #192
5428 crew  miss_sly
pi_189203189
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij zit nu in groep 5 dus met 1,5 jaar zit hij idd bijna in groep 7.
En zo ver is het allemaal ook niet, een kwartiertje met de trein, als hij daar (dorp verderop) niet naar de middelbare wil dan is het station halverwege tussen de kavel en de lokale middelbare, moet hij in Amersfoort wel een school kiezen die niet heel ver van het station is :')
Maar mijn oudste is ook naar de lokale middelbare geweest, dus ik ken de school.
Je kunt in de nieuwe omgeving ook allerlei scholen bezoeken, wie weet wat hij dan voor leuks tegen komt. En ook al gaat hij dan nog naar zijn oude school, hij leert in de nieuwe omgeving snel genoeg kinderen kennen die ook allemaal daar in de buurt naar de middelbare school gaan.

Ik moet zeggen dat ik het best een beetje spannend vond om S te verkassen. Ze had juist in het laatste jaar, groep 6, weer meer extra verbindingen gelegd op school en in de omgeving, maar het gaat zo goed. Ze gedijt zelfs, groeit en ontwikkelt als een malle, heeft al een plekje in de nieuwe groep en bij de nieuwe voetbalvereniging.
Nu is het ene kind het andere niet, uiteraard, maar ik kan niet anders dan zeggen dat het me ontzettend meegevallen is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:02:06 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189203329
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je kunt in de nieuwe omgeving ook allerlei scholen bezoeken, wie weet wat hij dan voor leuks tegen komt. En ook al gaat hij dan nog naar zijn oude school, hij leert in de nieuwe omgeving snel genoeg kinderen kennen die ook allemaal daar in de buurt naar de middelbare school gaan.

Ik moet zeggen dat ik het best een beetje spannend vond om S te verkassen. Ze had juist in het laatste jaar, groep 6, weer meer extra verbindingen gelegd op school en in de omgeving, maar het gaat zo goed. Ze gedijt zelfs, groeit en ontwikkelt als een malle, heeft al een plekje in de nieuwe groep en bij de nieuwe voetbalvereniging.
Nu is het ene kind het andere niet, uiteraard, maar ik kan niet anders dan zeggen dat het me ontzettend meegevallen is.
Zoveel lagere scholen zijn daar niet, maar ze zijn wel allemaal dichterbij dan zijn huidige school van ons huis.
Ik heb daar ook echt moeite mee; ben ik van een dorp naar de stad verhuisd, moet mijn kind 2,5 km verderop naar school, hoezo "alles lekker dichtbij"?
We hebben nu wel een prima middelbare op 700 meter, en het zou best kunnen dat hij die straks kiest, maar het kan ook een van de andere middelbare scholen zijn.

Overigens hoor ik van een vriendin die een brugklasser op de lokale middelbare heeft ook dat er wel oud-klasgenoten van haar dochter in Amersfoort naar de middelbare gaan, ik heb vroeger ook wel klasgenoten uit dorp van kavel gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:18:03 #194
5428 crew  miss_sly
pi_189203572
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zoveel lagere scholen zijn daar niet, maar ze zijn wel allemaal dichterbij dan zijn huidige school van ons huis.
Ik heb daar ook echt moeite mee; ben ik van een dorp naar de stad verhuisd, moet mijn kind 2,5 km verderop naar school, hoezo "alles lekker dichtbij"?
We hebben nu wel een prima middelbare op 700 meter, en het zou best kunnen dat hij die straks kiest, maar het kan ook een van de andere middelbare scholen zijn.

Overigens hoor ik van een vriendin die een brugklasser op de lokale middelbare heeft ook dat er wel oud-klasgenoten van haar dochter in Amersfoort naar de middelbare gaan, ik heb vroeger ook wel klasgenoten uit dorp van kavel gehad.
Heb je het al eens met hem gehad over de mogelijkheid van verhuizen maar wel zijn basisschool af maken waar hij nu zit?

En ik bedoelde met nieuwe scholen bezoeken dus de middelbare scholen voor na de basisschool. Wat ik van Amsterdam mee kreeg (maar goed, geen idee hoe dat in ons huidige rustigere omgeving is) hebben alle middelbare scholen open dagen en kun je in groep 7 en 8 de open dagen bezoeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:21:17 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189203630
Totale paniek bij het woord verhuizen.
Dus naar andere scholen kijken is nog lang niet aan de orde, maar ik zou een andere school met liefde laten vallen als ze dan wel mee willen die kant op, want ik ben zelf ook heel blij met zijn huidige school en zie hem die net zo lief afmaken, want er wordt per vak erg ingespeeld op het niveau dat het kind aankan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:26:11 #196
5428 crew  miss_sly
pi_189203701
Waar komt die paniek vandaan dan?

S was ook niet altijd even enthousiast over verhuizen, maar paniek heb ik nooit gezien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:31:52 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189203798
Kind houdt niet van veranderingen, heeft hij van N, die wil ook altijd alles bij het oude houden en houdt daar tot in den treure aan vast, ook als hij al nieuw heeft, dan komt dat er gewoon bij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:04:41 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189204322
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:50 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

https://www.ikea.com/nl/n(...)ijen-grijs-90408127/

En dan instellen op automatisch naar beneden al naar gelang zonsinval/tijd
Volgens mij hadden wij de niet-electrische versie van deze, weliswaar de lichtere kleur, maar daar keek je 's avonds dwars doorheen, weliswaar uiteraard waziger, maar je zag echt enorm veel. Dat was voor ons best een tegenvaller toen.
***
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:05:36 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189204337
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2019 13:51 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik was zo even gluren bij miljoenenvilla's op Funda ( :+ ) en zag een huis met deze lamp:
[ afbeelding ]

Nu zoek ik voor onze hal ook een lange lamp, het is een meter of 4/5 hoog (vide) en daar moet wel een grote/dramatische lamp komen.

Hebben jullie enig idee waar ik een soortgelijke lamp zou kunnen vinden?
@SV-tje is daar toen ook mee bezig geweest voor in hun huis. Geen idee meer in wel topic maar toen is er het een en ander gepasseerd. Maar echt makkelijk bleek het niet toen. Wel kan je natuurlijk zelf zoiets maken/samenstellen door losse bol-lampen op verschillende hoogte te combineren in een zelfgemaakt plafond-dinges. :@
***
pi_189204799
Zo... ontbindende voorwaarden verliepen vandaag en passeerdatum staat op 10 oktober...
Echter, de bank vroeg vanochtend nog om aanvullende stukken.. pff gelukkig de ontbindende voorwaarden kunnen verlengen tot vrijdag, het begint echt een race tegen de klok te worden, en dan zit ik zelf in het wereldje en alsnog schiet het niet op :P

Hoop echt zwaar op een akkoord vandaag dat wij eindelijk rust krijgen :X

Edit.
Finaal akkoord ontvangen !!!

Shit is happening *O*

[ Bericht 12% gewijzigd door Nismo91 op 01-10-2019 15:49:22 ]
Ik was hier...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')