abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189113927
Na tijdje rondgereden te hebben op een oude elektrische fiets, wat best bevalt, wil ik nu voor een nieuwe fiets gaan. De oude heb ik tweedehands voor twee tientjes gekocht dus ervaring met het kopen van een elektrische fiets heb ik niet echt.

Er zijn zoveel aanbieders dat ik door de bomen het bos niet meer zie...
Wie helpt mee?

Minimale eisen;
Kinderzitje moet achterop kunnen.
Transportfiets (voor de boodschappen) of mogelijkheid voor kinderzitje en fietstassen
Krachtige accu
Budget; ¤1500
pi_189114030
stella *G*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2019 13:36:52 ]
pi_189114669
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:36 schreef Banaanvragen het volgende:
stella *G*
Zelf ervaring mee?
pi_189114734
Ik heb een beetje op goed geluk 2 maand terug een electrische fiets bij de Decathlon gekocht. Bevalt erg goed, ik heb die van 1000 euro gekocht maar je hebt hem ook van 1500 euro met een groter bereik en betere accu.

Heb er 800 kilometer mee gefietst en ben geen problemen tegen gekomen, verlichting zit in de het frame iets wat ik erg fijn vind.
  woensdag 25 september 2019 @ 14:30:06 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189114746
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:36 schreef Banaanvragen het volgende:
stella *G*
Heb in juli een stella besteld. Eerst denk je mooi. "5 dagen levertijd"
Blijkt aan tafel met de account manager toch 4 weken te zijn. wat ze uiteindelijk tot minimaal oktober hebben uitgesteld.

Heb de order geannuleerd en binnen drie dagen kreeg ik via een andere site een mooie gazelle geleverd.

stella is best aardig maar ze hebben last van hun eigen succes. Tevens voelt het frame van de gazelle een stuk steviger aan dan die van stella waar ik op gefietst heb.
pi_189115249
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 14:29 schreef Remzz het volgende:
Ik heb een beetje op goed geluk 2 maand terug een electrische fiets bij de Decathlon gekocht. Bevalt erg goed, ik heb die van 1000 euro gekocht maar je hebt hem ook van 1500 euro met een groter bereik en betere accu.

Heb er 800 kilometer mee gefietst en ben geen problemen tegen gekomen, verlichting zit in de het frame iets wat ik erg fijn vind.
Die zag ik ook al voorbij komen! Heb je meerdere fietsen getest voordat je deze kocht?
  woensdag 25 september 2019 @ 15:06:01 #7
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189115274
Ga voor een middenmotor. Rijdt 100x fijner dan zo'n electrische Solex met voorwielmotor.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_189115275
quote:
19s.gif Op woensdag 25 september 2019 14:30 schreef Gunner het volgende:

[..]

Heb in juli een stella besteld. Eerst denk je mooi. "5 dagen levertijd"
Blijkt aan tafel met de account manager toch 4 weken te zijn. wat ze uiteindelijk tot minimaal oktober hebben uitgesteld.

Heb de order geannuleerd en binnen drie dagen kreeg ik via een andere site een mooie gazelle geleverd.

stella is best aardig maar ze hebben last van hun eigen succes. Tevens voelt het frame van de gazelle een stuk steviger aan dan die van stella waar ik op gefietst heb.
Ik lees hele wisselende ervaringen op internet...Erg jammer dat het zo is verlopen maar fijn dat deze fiets goed bevalt.

Koop het liefst een fiets in een fysieke winkel ivm service e.d.
Heb een vestiging van fietsenwinkel.nl en een Decathlon hier vlakbij zitten dus dat zullen de eerste winkels zijn waar langs ga voor een testrit.
pi_189115288
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:06 schreef fathank het volgende:
Ga voor een middenmotor. Rijdt 100x fijner dan zo'n electrische Solex met voorwielmotor.
Toch wel he? Kost iets meer maar wel een stuk fijner idd
pi_189115321
Als je een probleem hebt met je stella fiets dan kan je niet bij de reguliere fietsenmaker terecht heb ik gehoord, misschien iets om even na te vragen als je toch een stella fiets zou willen.
pi_189115358
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:09 schreef Sorella het volgende:
Als je een probleem hebt met je stella fiets dan kan je niet bij de reguliere fietsenmaker terecht heb ik gehoord, misschien iets om even na te vragen als je toch een stella fiets zou willen.
Velen zullen je idd weigeren om te helpen als je met een Stella fiets binnenkomt
pi_189115369
O en zorg ervoor dat je fiets niet te hoog is maar dat je makkelijk met je voeten bij de grond kan komen.
pi_189115380
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:11 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

Velen zullen je idd weigeren om te helpen als je met een Stella fiets binnenkomt
Goed dat jij dat ff bevestigd :)
pi_189115458
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:04 schreef Brybry het volgende:

[..]

Die zag ik ook al voorbij komen! Heb je meerdere fietsen getest voordat je deze kocht?
Nee eigenlijk niet, merk alleen dat hij ook echt elektrisch voelt de acceleratie is heel sterk(door de achterwielmotor), en harder trappen of meetrappen op een lagere stand(25 km/u rijden op stand 2 die tot 20 km/u bijvoorbeeld) is eigenlijk geen doen.
  woensdag 25 september 2019 @ 15:33:58 #15
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189115728
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:09 schreef Sorella het volgende:
Als je een probleem hebt met je stella fiets dan kan je niet bij de reguliere fietsenmaker terecht heb ik gehoord, misschien iets om even na te vragen als je toch een stella fiets zou willen.
dat is dan wel weer een plus van stella; ze hebben een mobiele service.

fietsenwinkel.nl heeft helaas hun lokale servicepunt opgedoekt dus ja, dan kan het zijn dat ik bij een andere gazelle-dealer langs moet of moet laten ophalen door ze. maar bij een andere dealer kan het zijn dat je zure gezichten krijgt omdat je de fiets niet te duur bij hen hebt gekocht.
pi_189126930
Goede tip: midden of achter motor, en test er zo veel mogelijk, zelf grote fan van mijn elektrische vouwfiets, gekocht bij de decathlon zover 870 km op gefietst. 1 lekke band, deze was gratis vervangen want het viel nog onder de garantie.
nah
pi_189126985
Wacht nog even en lease straks een elektrische fiets voor slechts een paar euro in de maand. Wordt zeer voordelig vanaf volgend jaar.

https://www.salarisnet.nl(...)er-maand-vanaf-2020/
pi_189209720
Update; Stella is laatst langs geweest en rustig de fietsen kunnen testen , ik verwachtte zo'n glad verkoopmannetje maar geen enkele druk om iets te kopen!
Uiteindelijk vond ik de Livorno premium het fijnst, is aardig aan de prijs, dat wel. De garantievoorwaarden spreken me aan en ook de mobiele service.

De Stella fiets is nu mijn referentiepunt.

Amrod, Fietsenwinkel en Decathlon zijn de volgende op het lijstje.

De laatste valt denk ik toch af vanwege te kleine actieradius
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:19:05 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189210025
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:06 schreef fathank het volgende:
Ga voor een middenmotor. Rijdt 100x fijner dan zo'n electrische Solex met voorwielmotor.
Zou je dat eens kunnen uitleggen waarom dat beter is? Ik heb het idee dat er nog een ouderwets beeld is van vallende bejaarden op op hol geslagen oude generaties ebikes met voorwielmotor.

Ik vind m'n eigen voorwielmotor niet beter of slechter dan de fiets van m'n vrouw met middenmotor.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:01 schreef Brybry het volgende:
Update; Stella is laatst langs geweest en rustig de fietsen kunnen testen , ik verwachtte zo'n glad verkoopmannetje maar geen enkele druk om iets te kopen!
Heb je ze wel naar de levertijd gevraagd? zie mijn ervaring.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:47:41 #20
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189210571
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:19 schreef Gunner het volgende:

[..]

Zou je dat eens kunnen uitleggen waarom dat beter is? Ik heb het idee dat er nog een ouderwets beeld is van vallende bejaarden op op hol geslagen oude generaties ebikes met voorwielmotor.

Ik vind m'n eigen voorwielmotor niet beter of slechter dan de fiets van m'n vrouw met middenmotor.
[..]

Heb je ze wel naar de levertijd gevraagd? zie mijn ervaring.
Met een middenmotor heb je daadwerkelijk trapondersteuning, ipv een solex-achtig gevaarte dat je vooruit trekt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:51:43 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189210676
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:47 schreef fathank het volgende:
Met een middenmotor heb je daadwerkelijk trapondersteuning, ipv een solex-achtig gevaarte dat je vooruit trekt.
Wat is je laatste ervaring met een voorwielmotor dan? dat is precies wat ik bedoel met een verouderd beeld van een voorwielmotor. Bij de versies die ik getest heb heb je ook geen ondersteuning als je niet trapt. De Gazelle Orange C7 2019 doet het gelukkig niet in ieder geval, lijkt me ook erg onveilig inderdaad.

Jouw idee van voorwielmotoren is inderdaad van 'vroegah' volgens mij. zo nee ben ik benieuwd welke motor of model dat nu nog doet.
pi_189215446
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:51 schreef Gunner het volgende:

[..]

Wat is je laatste ervaring met een voorwielmotor dan? dat is precies wat ik bedoel met een verouderd beeld van een voorwielmotor. Bij de versies die ik getest heb heb je ook geen ondersteuning als je niet trapt. De Gazelle Orange C7 2019 doet het gelukkig niet in ieder geval, lijkt me ook erg onveilig inderdaad.

Jouw idee van voorwielmotoren is inderdaad van 'vroegah' volgens mij. zo nee ben ik benieuwd welke motor of model dat nu nog doet.
Je hebt gelijk hoor. Ik dacht echt dat ik een middenmotor fijner zou vinden, niet dus. Het zal een voorwiel motor worden.
pi_189215497
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:19 schreef Gunner het volgende:

[..]


[..]

Heb je ze wel naar de levertijd gevraagd? zie mijn ervaring.
Goede tip! Daar heb ik inderdaad niet naar gevraagd.

Mantel.nl is de volgende op mijn lijstje (heeft een filiaal op 10 minuten fietsen hier vandaan), heb daar een mooie fiets gezien met dezelfde specs als de Stella maar dan goedkoper (mits ik m'n oude fiets kan inruilen)
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:17:26 #24
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189215504
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:15 schreef Brybry het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor. Ik dacht echt dat ik een middenmotor fijner zou vinden, niet dus. Het zal een voorwiel motor worden.
Wat de Stella verkoper tegen me zei is dat middenmoter beter is voor mensen met evenwichtsproblemen en als je duurder uit wil zijn. De voorwielmotor heeft gelukkig een prima ontwikkeling doorgemaakt.
pi_189215536
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

Wat de Stella verkoper tegen me zei is dat middenmoter beter is voor mensen met evenwichtsproblemen en als je duurder uit wil zijn. De voorwielmotor heeft gelukkig een prima ontwikkeling doorgemaakt.
Klopt ja!
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:23:00 #26
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_189218401
Na een aantal proefritten in een testcentrum in ede hebben wij gekozen voor de amazone 4 life f7e smart van Sparta. een fijne stabiele fiets met veel extra's (buggy drager, stuurverlenger etc.). Is nu op relatief veel plekken in de aanbieding ivm uitlopend model voor de elektrische versie.

nu fietsen we samen elektrisch, ik zelf heb een RIH Omega wat ook een fijne fiets is maar niet met de eigenschappen die je zoekt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')