abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 september 2019 @ 14:49:41 #76
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189115045
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 14:36 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het een prima idee. Minder boeren, meer huizen.
ik heb al een huis.
doe mij maar gewoon de kiloknaller in plaats van huizen.
Tot nooit .......
  woensdag 25 september 2019 @ 15:00:07 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189115205
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 14:49 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik heb al een huis.
doe mij maar gewoon de kiloknaller in plaats van huizen.
het gaat om de stikstof
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 25 september 2019 @ 15:15:01 #78
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_189115421
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:14 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Ja laten we die enorme kostenpost nog meer uitbreiden. De overheid is veel te groot en kost bakken met geld. Die overheid is al uitgebreid met Brussel. Daaag. Minder overheid, meer politie en grenzen dicht.
politie is geen overheid?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  woensdag 25 september 2019 @ 15:30:06 #79
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189115680
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:14 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Ja laten we die enorme kostenpost nog meer uitbreiden. De overheid is veel te groot en kost bakken met geld. Die overheid is al uitgebreid met Brussel. Daaag. Minder overheid, meer politie en grenzen dicht.
Minder stikstof is van vitaal belang voor onze schaarse natuur , we hebben al zo weinig

dus 20 % boeren uitkopen en als miljonairs op vakantie sturen en de geschikten als boswachter laten wandelen
woningen bouwen en bos aanplanten op die weilanden en klaar is het probleem
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189115725
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als we 4 op de 10 boeren uitkopen dan wordt het vlees iets duurder, krijgen die overgebleven boeren een betere prijs
Kunnen ze ook op een betere manier hoogwaardiger vlees produceren, laat die varkens en kippen maar lekker buiten lopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 25 september 2019 @ 15:44:18 #81
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189115885
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 14:41 schreef michaelmoore het volgende:
De overheid, die vervolgens de grond mooi kan verkopen voor de nodige woningbouw
Ja dat zit er dus ook niet meer in vanwege het stikstof gedram }:|
  woensdag 25 september 2019 @ 15:47:38 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189115942
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:44 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja dat zit er dus ook niet meer in vanwege het stikstof gedram }:|
wel als we die 20% boeren uitkopen, juist wel, dat scheelt 9% dan kan alles weeer

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kunnen ze ook op een betere manier hoogwaardiger vlees produceren, laat die varkens en kippen maar lekker buiten lopen.
Dat maakt voor de stikstof uitstoot niets uit

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189115973
We gaan geld investeren in het omzeep helpen van een industrie die daardoor over de grens weer uitgebreid zal worden omwille de stikstofuitstoot binnen de grens?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2019 15:50:33 ]
pi_189116230
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 14:31 schreef michaelmoore het volgende:
en alle containerschepen die binnen komen in Rotterdam laten zinken en schiphol en zandvoort sluiten en dan allemaal bij een kampvuur gaan dansen en de heilige koe aanbidden
o ja, natuurlijk Nexit betekend dat je met niemand nieuwe afspraken kan maken natuurlijk. Koekoek
  woensdag 25 september 2019 @ 16:37:23 #85
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189116804
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:50 schreef LelijKnap het volgende:
We gaan geld investeren in het omzeep helpen van een industrie die daardoor over de grens weer uitgebreid zal worden omwille de stikstofuitstoot binnen de grens?
Ja

ieder land moet zich aan de normen houden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189116865
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:02 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Ik wil vlees! Met vlees is de mens groot geworden. Onze voorouders waren geen konijnen
Ja, maar die waren natuurlijk veel actiever dan de gemiddelde moderne mens. En toen was geen industrie, auto's, vliegtuigen en alle andere vervuilende geneugten. Ga op je blote voeten op straat lopen. Dat lukt je met moeite omdat de voetzolen babyzacht zijn geworden. En toen waren natuurlijk niet zoveel mensen als nu die een stukje karbonade wilden.
pi_189117025
quote:
11s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
politie is geen overheid?
Nee, overheidsdienaren
pi_189117072
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:41 schreef Jellereppe het volgende:
Ja, maar die waren natuurlijk veel actiever dan de gemiddelde moderne mens. En toen was geen industrie, auto's, vliegtuigen en alle andere vervuilende geneugten. Ga op je blote voeten op straat lopen. Dat lukt je met moeite omdat de voetzolen babyzacht zijn geworden. En toen waren natuurlijk niet zoveel mensen als nu die een stukje karbonade wilden.
en?
  woensdag 25 september 2019 @ 17:13:20 #89
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189117387
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:47 schreef Hendrik_Bever het volgende:
ja natuurlijk. Kassa
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:46 schreef Hallojo het volgende:
Ik wil ook wel uitgekocht worden.
jij hebt geen boerenbedrijf



[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 25-09-2019 17:27:22 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 25 september 2019 @ 17:39:47 #90
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189117738
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Spanende dag voor de boeren wordt ik binnenkort rijk of moet ik nog ff doorbuffelen eh , doorkoeien
https://www.telegraaf.nl/(...)duizenden-veehouders
[..]

Voor de meeste boeren zal het de vraag zijn of ze zonder kleerscheuren uit het boer zijn kunnen komen. Grote delen van de uitkoopsom zal naar de banken gaan.
Tot nooit .......
  woensdag 25 september 2019 @ 18:22:19 #91
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189118290
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Voor de meeste boeren zal het de vraag zijn of ze zonder kleerscheuren uit het boer zijn kunnen komen. Grote delen van de uitkoopsom zal naar de banken gaan.
Zal best flink geld over blijven hoor ,
Zit vaak ook inkomstenderving bij voor de komende tien jaar en fosfaat rechten en grond , woning blijft uiteraard , met mooie nieuwe woningen er omheen, gewoon mooie regeling om vroeg te stoppen


Zal geen dwang bij zijn
minder aantal nieuwe natura 2000 gebieden is absoluut geen optie, dus moet de snelheid omlaag of boeren uitkopen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 25-09-2019 18:29:02 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189120240
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zal best flink geld over blijven hoor ,
Zit vaak ook inkomstenderving bij voor de komende tien jaar en fosfaat rechten en grond , woning blijft uiteraard , met mooie nieuwe woningen er omheen, gewoon mooie regeling om vroeg te stoppen


Zal geen dwang bij zijn
minder aantal nieuwe natura 2000 gebieden is absoluut geen optie, dus moet de snelheid omlaag of boeren uitkopen
Ik denk dat het enorm tegen zal vallen hoeveel dat er over blijft. Vergeet niet dat boeren een aantal jaar terug gouden tijden werden voorgespiegeld door het wegvallen van het melkquotum. Veel boeren hebben toen enorme investeringen in het bedrijf gedaan. De nieuwe stallen waren in sommige gevallen nog niet eens in gebruik genomen toen de fosfaat regeling bekend werd. Hier in de buurt is er een die uiteindelijk maar de halve stal gevuld had. Dan heb je echt een serieus probleem.

Nu moet de veestapel weer in krimpen. Alweer iets dat de boeren voor de voeten gegooid wordt. Alweer iets waar ze in geen enkel toekomstplan rekening mee hebben kunnen houden.

Ik vermoed dat banken de grote winnaars zullen zijn als boeren uitgekocht gaan worden.
pi_189120302
Dit is toch te duur omdat de boeren uiteraard de hoofdprijs willen. Als het bod van de overheid komt dan zal er bijna niemand meer zijn die het wil.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Eindredactie Games woensdag 25 september 2019 @ 22:12:19 #94
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_189121673
Waarom maar de helft van het Telegaaf nieuwsitem quoten?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_189125690
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 14:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

lijkt mij ook, in het oogpunt van kosten baten analyse , ik gun het die boeren wel die toch al matig draaien
[..]

Dat is allemaal gebral voor de buhne, moet je eens kijken als de overheid hen rijk komt maken
De overheid, die vervolgens de grond mooi kan verkopen voor de nodige woningbouw

Of de EU gooit de grenzen eens dicht, we stoppen met het faciliteren van migratie en maken er mooi natuur van. Terug naar de 10 miljoen in Nederland. Wat een rust zal dat geven.
pi_189127456
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:02 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Ik wil vlees! Met vlees is de mens groot geworden. Onze voorouders waren geen konijnen
Ik ook, maar iets minder zou geen kwaad kunnen. Je ziet mensen nu hele pakken vlees op de BBQ dumpen om daarna maar de helft op te eten.

Als het iets duurder is zal je er gewoon iets zuiniger mee om moeten gaan.

Vleesindustrie is sowieso fucked, niet alleen voor de dieren maar ook de mensen die erin werken. Ik kan me de horrorbeelden van een paar jaar terug nog herinneren. Mensen die in luiers moeten werken omdat ze geen tijd krijgen om naar de wc te gaan. Die hele industrie mag best wel eens totaal op de schop.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189128184
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:04 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

wat vervolgens nergens op slaat... want die biefstuk blijft op ons bordje komen, en de melk blijft geronken worden... gevolg meer transport en beesten die elders leven en van ver naar hier worden gehaald.

netto resultaat als het gaat om het totaal aantal koeien wereldwijd = 0 afname, maar wel meer uitstoot door extra (gekoeld) transport, en als het een beetje tegen zit meer ontbossing, meer uitstoot (want minder schone veeteelt) etc.

Nouja ik denk dat wij netto exporteren dus je hebt wss ongelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189128428
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ook, maar iets minder zou geen kwaad kunnen. Je ziet mensen nu hele pakken vlees op de BBQ dumpen om daarna maar de helft op te eten.

Als het iets duurder is zal je er gewoon iets zuiniger mee om moeten gaan.
Ach het is allemaal gewoon weer een paadje naar een vleestax waarschijnlijk. Alles komt uit op meer betalen. Da's de oplossing altijd volgens Nederland
pi_189128513
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:50 schreef LelijKnap het volgende:
We gaan geld investeren in het omzeep helpen van een industrie die daardoor over de grens weer uitgebreid zal worden omwille de stikstofuitstoot binnen de grens?
Het hoeft niet. We kunnen uiteraard ook gewoon geen huizen meer bouwen en Schiphol op slot gooien. Het levert dan wel een flinke klap op voor onze welvaart maar dat is het wel waard toch? Zolang boer Hans maar het buitenland van plofkip kan voorzien hebben we dat er wel voor over.
pi_189128674
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het hoeft niet. We kunnen uiteraard ook gewoon geen huizen meer bouwen en Schiphol op slot gooien. Het levert dan wel een flinke klap op voor onze welvaart maar dat is het wel waard toch? Zolang boer Hans maar het buitenland van plofkip kan voorzien hebben we dat er wel voor over.
Ik ageer niet alleen tegen de reactie op het stikstofbeleid maar tegen het geheel. Het komt er ongeacht perspectief op neer dat we (tientalle) miljarden opofferen voor een stikstofreductie van 0,0.

Zelf zou ik er voor pleiten om de prijzen van vlees in Nederland de EU maar liefst wereldwijd te verdriedubbelen, Schiphol te halveren en 6 miljoen migranten de Europese deur uit te schoppen opdat we in plaats van bijbouwen kunnen denken aan slopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2019 14:06:53 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')