abonnement Unibet Coolblue
pi_189111330
De bedoeling van dit topic is niet om stereotypen te gaan roepen en er lacherig over te doen. Maar waarom klinken homosexuele mannen homosexueel?

Je hoort het gewoon je merkt het ook vaak aan homosexuele mannen als zijn ze niet eens uit de kast. Niet altijd, maar vaak wel.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Is het iets wat men zich aanmeet? Of komt het ergens anders vandaan?

Ik heb absoluut helemaal niks tegen homosexualiteit, dat wil ik graag even benadrukken. Maar ik vraag het me wel af en toe echt af.
pi_189111402
Lijkt in sommige gevallen wel een act inderdaad, of met de "hangende handjes".

0 problemen mee overigens.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_189111404
Ik vraag het me echt af. is het iets in de psyche dat samenhangt met homosexualiteit? Je geaardheid zou toch eigenlijk los staan van hoe je spreekt lijkt me. Maar het gekke is dat je je juist vaak aan de manier ban spreken kunt horen.
pi_189111450
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:55 schreef Filosoofert het volgende:
0 problemen mee overigens.
Absoluut. Maar ik krijg ook vaak het idee dat het geen act is. Ik heb een aantal keer meegemaakt dat iemand nog lang niet uit de kast was, maar ik op de een of andere manier gewoon kon horen dat iemand wel homosexueel was maar het nog jaren en jaren duurde voordat ze uit de kast kwamen.

Klinkt raar eigenlijk, maar roch is het zo
pi_189111486
Is het misschien eigenlijk een bepaalde "mentale staat" waarin iemand verkeerd die heel vaak samenloopt met homosexualiteit en de manier van jezelf uitdrukken is spraak?

Bij lesbische vrouwen is het vaak veel minder duidelijk te horen.

Komt het misschien omdat (om het plat te zeggen) het een "verwijfde" manier van uitdrukken is en dat we het acceptabeler vinden dat een vrouw mannelijk overkomt dan dat een man vrouwelijk overkomt?
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 11:02:52 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189111535
Geinige observatie. Ik herken het ook. Ik zou niet weten hoe je het moet verklaren. Want hetgeen je opvalt, dat wat maakt dat je denkt 'jij bent homo', dat is volgens mij een beetje dat je vrouwelijke trekjes aan iemand opmerkt.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 25 september 2019 @ 11:03:36 #7
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189111543
Wiki gelezen, conclusie: Gay speech characteristics appear to be learned ways of speaking, though their origins and process of adoption by men remain unclear.

Onbekende oorzaak dus, maar Belgische en Amerikaanse homomannen hebben blijkbaar allebei bovengemiddeld vaak een ‘gay lisp’. Apart wel...

[ Bericht 2% gewijzigd door Tyr80 op 25-09-2019 18:10:19 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 11:03:56 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189111550
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:00 schreef Hendrik_Bever het volgende:
Is het misschien eigenlijk een bepaalde "mentale staat" waarin iemand verkeerd die heel vaak samenloopt met homosexualiteit en de manier van jezelf uitdrukken is spraak?

Bij lesbische vrouwen is het vaak veel minder duidelijk te horen.

Komt het misschien omdat (om het plat te zeggen) het een "verwijfde" manier van uitdrukken is en dat we het acceptabeler vinden dat een vrouw mannelijk overkomt dan dat een man vrouwelijk overkomt?
Hm, zouden 'we' dat acceptabeler vinden? Geen idee, zijn er dan mensen die het acceptabel (alsof die mensen daar ook wat over te zeggen hebben) dat een vrouw mannelijk overkomt, maar als een man vrouwelijk overkomt dat dan niet acceptabel vinden?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189111581
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:02 schreef CoolGuy het volgende:
Want hetgeen je opvalt, dat wat maakt dat je denkt 'jij bent homo', dat is volgens mij een beetje dat je vrouwelijke trekjes aan iemand opmerkt
Ja dat denk ik soms ook. Maar aan de andere kant ik ken weinig vrouwen die zich dan weer zo uitdrukken eigenlijk.
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 11:06:25 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189111599
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:03 schreef Tyr80 het volgende:
Wiki gelezen, conclusie: Gay speech characteristics appear to be learned ways of speaking, though their origins and process of adoption by men remain unclear.

Onbekende oorzaak dus, maar Belgen en Amerikaanse homomannen hebben blijkbaar allebei bovengemiddeld vaak een ‘gay lisp’. Apart wel...
Dus aangeleerd gedrag? Dus eventueel al lang voor iemand uit de kast is gekomen?

Naja, wat ik wel een keer van relatief dichtbij heb meegemaakt is dat iemand waar je het inderdaad altijd al bij dacht, maar vanaf het moment dat hij uit de kast kwam ineens ...bij gebrek aan een beter woord (en niet beledigend bedoeld) ontzettend nichterig ging lopen doen. Dus handjes wapperen, overdreven stemmetje, overdreven lach, hij werd echt zeg maar een beetje een vrouwtje.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189111605
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:03 schreef CoolGuy het volgende:
Hm, zouden 'we' dat acceptabeler vinden? Geen idee, zijn er dan mensen die het acceptabel (alsof die mensen daar ook wat over te zeggen hebben) dat een vrouw mannelijk overkomt, maar als een man vrouwelijk overkomt dat dan niet acceptabel vinden?
Ik denk wel dat de mens deels "sexistisxh" is en onderbewust een andere maatstaf hanteert naar de andere sexe
  woensdag 25 september 2019 @ 11:07:45 #12
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189111622
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus aangeleerd gedrag? Dus eventueel al lang voor iemand uit de kast is gekomen?

Naja, wat ik wel een keer van relatief dichtbij heb meegemaakt is dat iemand waar je het inderdaad altijd al bij dacht, maar vanaf het moment dat hij uit de kast kwam ineens een...bij gebrek aan een beter woord (en niet beledigend bedoeld) ontzettend nichterig ging lopen doen. Dus handjes wapperen, overdreven stemmetje, overdreven lach, hij werd echt zeg maar een beetje een vrouwtje.
Stond in de wiki ook zo’n verhaal, idee was dat het na het uit de kast komen meer gedaan werd om de orientatie te etaleren.

Kan me daar wel iets bij voorstellen eigenlijk...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_189111638
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:03 schreef CoolGuy het volgende:
maar als een man vrouwelijk overkomt dat dan niet acceptabel vinden?
Ik denk dat man en vrouw best hard kunnen zijn. Maar dat mannen zich eerder uitspreken wanneer iemand "verwijfd" overkomt. Niet per se hatelijk, vaak ook gewoon een beetje pesten als "vrienden onder elkaar"
pi_189111650
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
Dus aangeleerd gedrag? Dus eventueel al lang voor iemand uit de kast is gekomen?
Ja dat vind ik dus ook het rare. Al vaak bij pubers merk je het al. En lijkt me sterk dat ze het zich aangeleerd hebben. Van wie dan?
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 11:11:11 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189111666
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:09 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Ja dat vind ik dus ook het rare. Al vaak bij pubers merk je het al. En lijkt me sterk dat ze het zich aangeleerd hebben. Van wie dan?
Geen idee, maar goed, linksom of rechtsom, als ze dat willen etaleren moeten ze dat gewoon doen natuurlijk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189111674
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:07 schreef Tyr80 het volgende:
Stond in de wiki ook zo’n verhaal, idee was dat het na het uit de kast komen meer gedaan werd om de orientatie te etaleren.

Kan me daar wel iets bij voorstellen eigenlijk...
Maar ik heb al zo vaak meegemaakt dat ik merkte aan iemand dat die "gay" was en als het ter sprake komt dat zei men nee. Men wil het dus helemaal niet etaleren. Maar jaren later komen ze wel ineens uit de kast.
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 11:13:12 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189111696
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:11 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Maar ik heb al zo vaak meegemaakt dat ik merkte aan iemand dat die "gay" was en als het ter sprake komt dat zei men nee. Men wil het dus helemaal niet etaleren. Maar jaren later komen ze wel ineens uit de kast.
Zou dat niet komen omdat dat etaleren vooral iets on(der)bewusts is? En op het moment dat jij die vraag stelt wil iemand misschien nog niet naar de buitenwereld en/of naar zichzelf toegeven dat hij homo is.

Dat kan he, het is niet aan jou of wie dan ook om iemand uit de kast te trekken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189111739
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:13 schreef CoolGuy het volgende:
Zou dat niet komen omdat dat etaleren vooral iets on(der)bewusts is? En op het moment dat jij die vraag stelt wil iemand misschien nog niet naar de buitenwereld en/of naar zichzelf toegeven dat hij homo is.
Het zou kunnen. Maar ik heb het idee dat je het al vaak merkt voordat uberhaupt sexualiteit een rol speelt. Want soms merk je het al heel vroeg bij iemand aan een bepaalde manier van doen.

Gek eigenlijk/

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:13 schreef CoolGuy het volgende:

Dat kan he, het is niet aan jou of wie dan ook om iemand uit de kast te trekken.
O absoluut. het maakt me ook helemaal niks uit of iemand homosexueel is. Maar ik wil altijd dingen begrijpen
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 11:21:48 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189111840
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:16 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Het zou kunnen. Maar ik heb het idee dat je het al vaak merkt voordat uberhaupt sexualiteit een rol speelt. Want soms merk je het al heel vroeg bij iemand aan een bepaalde manier van doen.

Gek eigenlijk/
[..]

O absoluut. het maakt me ook helemaal niks uit of iemand homosexueel is. Maar ik wil altijd dingen begrijpen
Ja, en soms, als iemand dan uit de kast komt, dan wordt die manier van doen ineens overdreven. Wat ik ergens wel snap, want je bent uit de kast, en je wil dat dan de hele wereld laten weten, denk ik, of, misschien is het ergens ook wel onzekerheid en men probeert dat dan de compenseren. Ik weet niet, ik roep maar wat.

En eigenlijk, eigenlijk zien 'we' het nog steeds niet als normaal he. Want immers, niemand komt uit de kast van 'hey mensen, ik ben hetero'. Terwijl, who cares wat je sexuele oriëntatie is? Nou ja, genoeg mensen, maar eigenlijk zou het niet moeten boeien.

Als je hetero bent, prima. Als je homo bent, prima. Als je lesbisch bent, prima, als je bi bent, prima. Het is natuurlijk van de pot gerukt dat je iemand op z'n bek wil timmeren omdat die persoon een bepaalde sexuele voorkeur heeft. Hoe heb jij daar in hemelsnaam last van. Ja, niet JIJ, maar 'jij'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189111953
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:21 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, en soms, als iemand dan uit de kast komt, dan wordt die manier van doen ineens overdreven. Wat ik ergens wel snap, want je bent uit de kast, en je wil dat dan de hele wereld laten weten, denk ik, of, misschien is het ergens ook wel onzekerheid en men probeert dat dan de compenseren. Ik weet niet, ik roep maar wat.
Uit de kast komen betekend volgens mij niks meer dan ontdekt hebben wie je bent en het willen zijn.

Het wordt alleen vaak gebruikt als het om geaardheid gaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:21 schreef CoolGuy het volgende:
En eigenlijk, eigenlijk zien 'we' het nog steeds niet als normaal he. Want immers, niemand komt uit de kast van 'hey mensen, ik ben hetero'. Terwijl, who cares wat je sexuele oriëntatie is? Nou ja, genoeg mensen, maar eigenlijk zou het niet moeten boeien.
Ik zie het wel als normaal, aangezien het ook in de dierenwereld voorkomt. het is dus gewoon natuurlijk. Je zou wel kunnen zeggen dat het is omdat de natuur foutjes maakt evolutionair gezien. Want daaruit komen soorten voort.

Probleem is alleen dat het zo zwaar en negatief klinkt. Een foutje in de zin van de verkeerde mindset in het verkeerde lichaam. En natuurlijk gezien omdat het op natuurlijke weg niet kan leiden tot vooruitgang. Als waardeoordeel wil ik het absoluut niet zo noemen Omdat iemand niet meer of minder waard is om enkel geaardheid.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:21 schreef CoolGuy het volgende:
Als je hetero bent, prima. Als je homo bent, prima. Als je lesbisch bent, prima, als je bi bent, prima. Het is natuurlijk van de pot gerukt dat je iemand op z'n bek wil timmeren omdat die persoon een bepaalde sexuele voorkeur heeft. Hoe heb jij daar in hemelsnaam last van. Ja, niet JIJ, maar 'jij'
Men heeft er met name last van omdat hun vooringenoemen "waarheid" het niet toestaat.
pi_189112160
Geen idee, het is misschien iets wat men zich aanmeet omdat (bijna) alle homo's zo praten. Net als dat Brabanders met een zachte g praten, waar je mee omgaat wordt je mee besmet :P

[ Bericht 13% gewijzigd door noodgang op 25-09-2019 13:42:16 ]
blablablabla
pi_189112216
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:40 schreef Elan het volgende:
Geen idee, het is misschien iets wat men zich aanmeet omdat (bijna) alle homo's zo praten. Net als dat Brabanders met een zachte g praten, waar je mee omgaat wordt je mee besmet
lol

Helaas zijn er wel mensen die zo denken.

Maar Brabanders ok. Ik denk aangeleerd. Maar bij Friezen denk ik toch dat er meer speelt, iets psychisch ofzo :P

[ Bericht 2% gewijzigd door noodgang op 25-09-2019 13:42:23 ]
pi_189117383


[ Bericht 56% gewijzigd door Hendrik_Bever op 25-09-2019 17:14:16 ]
pi_189117936
Ja ik hoor het ook vaak als een man homo is.
Al zijn er ook mannen die geen macho, of wat zachter kwa natuur zijn. En dat lijkt redelijk op elkaar. Vooral als er ABN wordt gesproken.
Maar over het algemeen hoor ik het ook, vooral als het wat emotioneler wordt. Dan schiet de stem wat omhoog.

Zoals: "jhaaa, dat vind ik leuuwk, hoor. Echt ééénig.
  woensdag 25 september 2019 @ 18:11:32 #25
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189118148
Vraag is, hoe lossen de vrouwen dit op? Heb al lang geen tuinbroek meer gezien...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_189118763
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zou dat niet komen omdat dat etaleren vooral iets on(der)bewusts is? En op het moment dat jij die vraag stelt wil iemand misschien nog niet naar de buitenwereld en/of naar zichzelf toegeven dat hij homo is.

Dat kan he, het is niet aan jou of wie dan ook om iemand uit de kast te trekken.
Of misschien is die niet eens nicht, maar een beetje verwijfd? Er zijn genoeg verwijfde mannen die geen gay zijn..
Maar goed, dan kan je alsnog zeggen "wel gay nog niet uit de kast" en heb je gelijk..

Dit is echt een rechts topic. Die oordelen mensen altijd op gedrag, in plaats van op hoe de mensen het zelf ervaren.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:55 schreef L_ het volgende:
Ja ik hoor het ook vaak als een man homo is.
Al zijn er ook mannen die geen macho, of wat zachter kwa natuur zijn. En dat lijkt redelijk op elkaar. Vooral als er ABN wordt gesproken.
Maar over het algemeen hoor ik het ook, vooral als het wat emotioneler wordt. Dan schiet de stem wat omhoog.

Zoals: "jhaaa, dat vind ik leuuwk, hoor. Echt ééénig.
Dit dus....

En dit dus niet. Dit is overdreven. Ik denk dat 95% van de homo's gewoon praat. Dit is tv praat..
pi_189118932
Veel homo's lijken inderdaad vrouwelijk gedrag te vertonen. Qua bewegen, houding, stemgeluid... dit lijkt mij niet aangeleerd, maar eerder iets natuurlijks. Waar dat in zit weet ik niet, maar ze lijken iets te delen met vrouwen, wat hetero mannen niet of minder hebben.
pi_189119032
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:01 schreef Cockwhale het volgende:
Veel homo's lijken inderdaad vrouwelijk gedrag te vertonen. Qua bewegen, houding, stemgeluid... dit lijkt mij niet aangeleerd, maar eerder iets natuurlijks. Waar dat in zit weet ik niet, maar ze lijken iets te delen met vrouwen, wat hetero mannen niet of minder hebben.
Het in onbewust aangeleerd. Jij kijkt naar vrouwen en leert hoe je daar (non)verbaal aandacht van kan krijgen, zo werkt het ook voor homo’s.

Het laten uitslaan van je stem is een soort lokroep. Iedereen weet gelijk dat je homo bent, zonder dat er een woord is gewisseld.

Na je coming out ben je een tijdje zoekende naar wat er nou exact anders aan je is. Want je loopt jaren met een geheim rond en twijfelt lang aan jezelf en aan seksualiteit.. Dan kom je eindelijk uit de kast, blijkt er niets anders te zijn aan het leven. Dus ga je jezelf een houding aanmeten, om ruimte te geven aan je nieuwe zelf.

Je moet toch wat om aandacht te krijgen van hetzelfde geslacht. Je vrouwelijk gedragen werkt dan voor een bepaald soort man.
pi_189119086


[ Bericht 100% gewijzigd door L_ op 25-09-2019 19:13:02 ]
pi_189119087
Er ging even iets mis met de quote, maar dit topic is ge-wel-dig. Echt hééél leuk gedaan hooor. Echt fa-bu-lous.
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 19:27:00 #31
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189119326
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:12 schreef L_ het volgende:
Er ging even iets mis met de quote, maar dit topic is ge-wel-dig. Echt hééél leuk gedaan hooor. Echt fa-bu-lous.
:D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189120336
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:51 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
Of misschien is die niet eens nicht, maar een beetje verwijfd? Er zijn genoeg verwijfde mannen die geen gay zijn..
Maar goed, dan kan je alsnog zeggen "wel gay nog niet uit de kast" en heb je gelijk
Noem eens een bekend voorbeeld? Want ik kan me echt niemand voor de geest halen. Bekend of onbekend
pi_189120371
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:12 schreef L_ het volgende:
Er ging even iets mis met de quote, maar dit topic is ge-wel-dig. Echt hééél leuk gedaan hooor. Echt fa-bu-lous.
Meid wat fijn om te horen. Ik dacht nog eerst, moet ik het doen of niet. Maar ik dacht gewoon kom op meid, je gaat er gewoon voor.
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 20:47:17 #34
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_189120573
Ik denk dat het een manier is om jezelf binnen de homogemeenschap te positioneren. Door de maniertjes ben je herkenbaar en te herkennen. Ik ken echter ook uitzonderingen, mannen die homo zijn maar totaal niet de maniertjes hebben die je zou verwachten.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_189120628
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:08 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Het in onbewust aangeleerd. Jij kijkt naar vrouwen en leert hoe je daar (non)verbaal aandacht van kan krijgen, zo werkt het ook voor homo’s.

Het laten uitslaan van je stem is een soort lokroep. Iedereen weet gelijk dat je homo bent, zonder dat er een woord is gewisseld.

Na je coming out ben je een tijdje zoekende naar wat er nou exact anders aan je is. Want je loopt jaren met een geheim rond en twijfelt lang aan jezelf en aan seksualiteit.. Dan kom je eindelijk uit de kast, blijkt er niets anders te zijn aan het leven. Dus ga je jezelf een houding aanmeten, om ruimte te geven aan je nieuwe zelf.

Je moet toch wat om aandacht te krijgen van hetzelfde geslacht. Je vrouwelijk gedragen werkt dan voor een bepaald soort man.
Bron? Klinkt als een mening, maar ik zie weinig feiten. Het aanleren van dit gedrag zou een duidelijk aanwezig voorbeeldsfiguur als ook acceptatie van het gedrag in de omgeving vereisen, terwijl veel jonge homofielen dit al in hun vroege pubertijd of eerder vertonen zonder dit daadwerkelijk te hebben. Het is net als dat je een accent of gedrag overneemt, maar altijd onder invloed van de omgeving waar je in leeft die hetzelfde gedrag vertoont... dat lijkt in het geval van homofielen niet zo te zijn. (het wordt eerder afgekeurd en geminimaliseerd, dan openlijk geuit over het algemeen)

Een aanwezige invloed zouden wel de vrouwen kunnen zijn. Homofielen hebben vaak een vriendenkring die bestaat uit vrouwen. Het overnemen van dit gedrag zou nog enigszins waarschijnlijk kunnen zijn.
pi_189120657
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:47 schreef naatje_1 het volgende:
Ik denk dat het een manier is om jezelf binnen de homogemeenschap te positioneren. Door de maniertjes ben je herkenbaar en te herkennen.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:57 schreef Hendrik_Bever het volgende:
Ik heb een aantal keer meegemaakt dat iemand nog lang niet uit de kast was, maar ik op de een of andere manier gewoon kon horen dat iemand wel homosexueel was maar het nog jaren en jaren duurde voordat ze uit de kast kwamen.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
Dus aangeleerd gedrag? Dus eventueel al lang voor iemand uit de kast is gekomen?
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:09 schreef Hendrik_Bever het volgende:
Ja dat vind ik dus ook het rare. Al vaak bij pubers merk je het al. En lijkt me sterk dat ze het zich aangeleerd hebben. Van wie dan?
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:11 schreef Hendrik_Bever het volgende:
Maar ik heb al zo vaak meegemaakt dat ik merkte aan iemand dat die "gay" was en als het ter sprake komt dat zei men nee. Men wil het dus helemaal niet etaleren. Maar jaren later komen ze wel ineens uit de kast.


[ Bericht 0% gewijzigd door Hendrik_Bever op 25-09-2019 21:04:21 ]
pi_189120683
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:47 schreef naatje_1 het volgende:
Ik denk dat het een manier is om jezelf binnen de homogemeenschap te positioneren. Door de maniertjes ben je herkenbaar en te herkennen. Ik ken echter ook uitzonderingen, mannen die homo zijn maar totaal niet de maniertjes hebben die je zou verwachten.
en deze nog

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:51 schreef Cockwhale het volgende:
Bron? Klinkt als een mening, maar ik zie weinig feiten. Het aanleren van dit gedrag zou een duidelijk aanwezig voorbeeldsfiguur als ook acceptatie van het gedrag in de omgeving vereisen, terwijl veel jonge homofielen dit al in hun vroege pubertijd of eerder vertonen zonder dit daadwerkelijk te hebben. Het is net als dat je een accent of gedrag overneemt, maar altijd onder invloed van de omgeving waar je in leeft die hetzelfde gedrag vertoont... dat lijkt in het geval van homofielen niet zo te zijn. (het wordt eerder afgekeurd en geminimaliseerd, dan openlijk geuit over het algemeen)

Een aanwezige invloed zouden wel de vrouwen kunnen zijn. Homofielen hebben vaak een vriendenkring die bestaat uit vrouwen. Het overnemen van dit gedrag zou nog enigszins waarschijnlijk kunnen zijn.
pi_189120692
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:51 schreef Cockwhale het volgende:
Een aanwezige invloed zouden wel de vrouwen kunnen zijn. Homofielen hebben vaak een vriendenkring die bestaat uit vrouwen. Het overnemen van dit gedrag zou nog enigszins waarschijnlijk kunnen zijn.
Daar heb je misschien wel een punt
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 21:00:59 #39
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_189120766
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:53 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik snap niet hoe die rij quotes dient als reactie op wat ik zeg? :P
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_189120791
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:51 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Bron? Klinkt als een mening, maar ik zie weinig feiten. Het aanleren van dit gedrag zou een duidelijk aanwezig voorbeeldsfiguur als ook acceptatie van het gedrag in de omgeving vereisen, terwijl veel jonge homofielen dit al in hun vroege pubertijd of eerder vertonen zonder dit daadwerkelijk te hebben. Het is net als dat je een accent of gedrag overneemt, maar altijd onder invloed van de omgeving waar je in leeft die hetzelfde gedrag vertoont... dat lijkt in het geval van homofielen niet zo te zijn. (het wordt eerder afgekeurd en geminimaliseerd, dan openlijk geuit over het algemeen)

Een aanwezige invloed zouden wel de vrouwen kunnen zijn. Homofielen hebben vaak een vriendenkring die bestaat uit vrouwen. Het overnemen van dit gedrag zou nog enigszins waarschijnlijk kunnen zijn.
Op zeker een mening! Gevormd op 25 jaar ervaring in dit veld.

Het begint al met het kopieren van de moeder ipv de vader. En als je ouder wordt merk je dat je anders bent dan vriendjes, zelfs al voor dat je aan seks denkt, interesses gaan afwijken.

Het is dan vaak gemakkelijker om de man te zijn tussen de vrouwen, dan je een vrouw te voelen tussen de mannen.

Vrouwen gebruiken veel meer emotie in hun stem. Hoor het bij bepaalde vrouwelijke collega’s vaak, die gaan op een andere toon praten als er een man bij staat.

Dat zal niet bewust gaan, het heeft gewoon vaak gewerkt in het verleden, dus slijt het er langzaam in!?

Maar wie weet zit homoseksualiteit op dezelfde plek in je hoofd als daar waar de spieren zitten die je armen naast je lichaam houden..
pi_189120793
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:00 schreef naatje_1 het volgende:
Ik snap niet hoe die rij quotes dient als reactie op wat ik zeg?
Lees de quotes even goed. Dan valt het kwartje vast wel
  woensdag 25 september 2019 @ 21:03:11 #42
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189120802
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus aangeleerd gedrag? Dus eventueel al lang voor iemand uit de kast is gekomen?

Naja, wat ik wel een keer van relatief dichtbij heb meegemaakt is dat iemand waar je het inderdaad altijd al bij dacht, maar vanaf het moment dat hij uit de kast kwam ineens ...bij gebrek aan een beter woord (en niet beledigend bedoeld) ontzettend nichterig ging lopen doen. Dus handjes wapperen, overdreven stemmetje, overdreven lach, hij werd echt zeg maar een beetje een vrouwtje.
Misschien wilde hij dat altijd al doen maar durfde hij nog niet... Dat eindelijk het masker af kan zeg maar.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 21:04:21 #43
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_189120817
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:02 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Lees de quotes even goed. Dan valt het kwartje vast wel
Misschien kan je het in je eigen woorden even zeggen wat jij ermee wilt aanduiden, het is laat en het kwartje is nog niet gevallen :s)
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_189120830
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:04 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Misschien kan je het in je eigen woorden even zeggen wat jij ermee wilt aanduiden, het is laat en het kwartje is nog niet gevallen :s)
Ik heb de quotes aangepast met dikgedrukte letters waar de clou zit
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 21:08:11 #45
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_189120863
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:05 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Ik heb de quotes aangepast met dikgedrukte letters waar de clou zit
Aja, wel, in dat geval blijf ik bij het punt: misschien wilt men het niet naar de buitenwereld als zodanig etaleren, maar voor andere in dezelfde categorie is het misschien iets om aan te haken. Wat ook mee kan spelen is het feit dat de mens heel erg aan het spiegelen is: als iemand voor jou met z'n armen over elkaar zit, dan is de kans groot dat jij dat ook gaat doen. Dit doe je vooral met mensen waar je je in herkent. Als homo's nog in de kast zitten, kan het zijn dat ze zich onbewust alsnog al spiegelen aan de mensen die al uit de kast zijn.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_189120870
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:51 schreef Hendrik_Bever het volgende:
Ik heb absoluut helemaal niks tegen homosexualiteit, dat wil ik graag even benadrukken.
Dit vind ik zelf heel storend en alarmerend. Waarom zijn mensen zo bang om zoiets te vragen en moeten ze zich in deze mate indekken.

Hoe dan ook, als ik op een tv show een homo of homopaar in een tvshow tegenkom dan merk ik dat volgens mij altijd direct door die vreselijke manier van spreken. Net zoals dat andere homo's weten dat je homo bent vanwege je spraak. 'Ow gosh' 'You didn't just say that' en kots na kots. Het is de ene voorzichtige gedachtegang na de ander, je zal ze ook nooit een grapje erover horen maken hoe hij de ander zo hard neukte dat het sperma aan de andere kant uit zijn mond kwam ofzo. Dat zijn grapjes die heteromannen maken als ze praten over vrouwen. Het is gewoon allemaal zo soft, zo gay. Dat merk je gewoon direct

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2019 21:10:46 ]
pi_189120893
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:08 schreef naatje_1 het volgende:
Aja, wel, in dat geval blijf ik bij het punt: misschien wilt men het niet naar de buitenwereld als zodanig etaleren, maar voor andere in dezelfde categorie is het misschien iets om aan te haken.
het punt is juist dat het ook duidelijk is te horen soms bij pubers die helemaal niet in de "scene" zitten
pi_189120913
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:08 schreef phoenyx het volgende:
Dit vind ik zelf heel storend en alarmerend. Waarom zijn mensen zo bang om zoiets te vragen en moeten ze zich in deze mate indekken.
Dat is tegenwoordig helaas noodzakelijk. Zie de LHBT discussies, zwarte Piet en Islam discussies. Men maakt je gelijk bij de minste opmerking voor van alles uit. Het lijkt wel een hype om zo de discussie te kapen of mensen in een hoek te drukken
pi_189120937
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:08 schreef phoenyx het volgende:
Net zoals dat andere homo's weten dat je homo bent vanwege je spraak. 'Ow gosh' 'You didn't just say that' en kots na kots. Het is de ene voorzichtige gedachtegang na de ander, je zal ze ook nooit een grapje erover horen maken hoe hij de ander zo hard neukte dat het sperma aan de andere kant uit zijn mond kwam ofzo. Dat zijn grapjes die heteromannen maken als ze praten over vrouwen. Het is gewoon allemaal zo soft, zo gay. Dat merk je gewoon direct
O ik heb ze wel gekend hoor. kende er een die gewoon zei dat hij zich niet in zn reet liet naaien en dat iemand die hem voor kontneuker uitmaakte zelf waarschijnlijk wel wist hoeveel pijn dat deed.

Die gast merkte je het absoluut aan dat hij nicht was, en kwam er ook openlijk voor uit. Maar liet zich niet in zn kont pakken
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 21:17:07 #50
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_189120953
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:10 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

het punt is juist dat het ook duidelijk is te horen soms bij pubers die helemaal niet in de "scene" zitten
Je hoeft niet in de scene te zitten om alsnog rolmodellen tegen te komen, bijv Paul de Leeuw op TV ofzo
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_189120956
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:15 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

O ik heb ze wel gekend hoor. kende er een die gewoon zei dat hij zich niet in zn reet liet naaien en dat iemand die hem voor kontneuker uitmaakte zelf waarschijnlijk wel wist hoeveel pijn dat deed.

Die gast merkte je het absoluut aan dat hij nicht was, en kwam er ook openlijk voor uit. Maar liet zich niet in zn kont pakken
Ja oke je mist een beetje mijn punt, ik weet zelf ook wel dat er ergens een homo rondloopt die zo'n grapje wel zal maken. Maar als ik overal bij moet zetten 'maar er kan best wel een uitzondering zijn die' dan doe ik exact hetzelfde als jij in de op doet en dat is niet echt wenselijk
pi_189120963
Samuel24 op fok ook een goed voorbeeld, ze zijn overal om ons heen
pi_189120972
Misschien ben ik wel een homo maar zit ik nog in de kast, weet jij veel. Had je verwacht van mij dat ik een homo zou zijn?
pi_189121001
Misschien is naatje wel homo
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 21:22:18 #55
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_189121018
Wat ben je aan het doen @phoenyx ? Heeft dit invloed op het vraagstuk?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_189121043
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:22 schreef naatje_1 het volgende:
Wat ben je aan het doen @:phoenyx ? Heeft dit invloed op het vraagstuk?
Nou ja ik denk van wel en misschien wel, komen vaak best wel verhalen en nieuwe inzichtspunten uit juist dit soort situaties dus laten we het gewoon even afwachten en kijken.
pi_189121090
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:17 schreef naatje_1 het volgende:
Je hoeft niet in de scene te zitten om alsnog rolmodellen tegen te komen, bijv Paul de Leeuw op TV ofzo
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:47 schreef naatje_1 het volgende:
Ik denk dat het een manier is om jezelf binnen de homogemeenschap te positioneren. Door de maniertjes ben je herkenbaar en te herkennen
Maar je hebt juist over de "scene"
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 21:27:29 #58
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_189121106
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:26 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

[..]

Maar je hebt juist over de "scene"
Ja, je hoeft niet in de scene te zitten om alsnog de scene mee te krijgen (bijv via televisie middels Paul de Leeuw)
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_189121125
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:27 schreef naatje_1 het volgende:
Ja, je hoeft niet in de scene te zitten om alsnog de scene mee te krijgen (bijv via televisie middels Paul de Leeuw)
Maar je beschrijft juist dat het is zodat "insiders" elkaar herkennen toch?
pi_189121143
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:27 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ja, je hoeft niet in de scene te zitten om alsnog de scene mee te krijgen (bijv via televisie middels Paul de Leeuw)
Nou ja dit is wel discutabel, kan je liefde ervaren door een verliefd stel te bekijken? Sommige dingen moet je gewoon meemaken/ervaren in het echt
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 21:29:50 #61
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_189121147
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:28 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Maar je beschrijft juist dat het is zodat "insiders" elkaar herkennen toch?
Ja, ik denk dat dat is hoe het begonnen is. Hoe de maniertjes tevoorschijn zijn gekomen. Er was eerst de scene, vervolgens was er de representatie van de scene in media, vervolgens zijn er jongens die zich onbewust identificeren met die scene en daarom maniertjes gaan vertonen.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_189121183
Waarschijnlijk net als met krakers. Genoeg mensen vinden het walgelijke mensen, zien de beelden van de zwijnestal en hun gedrag. Maar ik denk dat als je zelf een kraker bent, het meemaakt, en echt de stank ervaart die je via de tv niet meemaakt, en alle andere irritaties zoals dat iemand te high is om de wc na het poepen/spetteren door te spoelen je pas echt weet hoe die krakersscene is. Je kan niet alles leren van de tv naatje
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 21:33:11 #63
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_189121195
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:29 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nou ja dit is wel discutabel, kan je liefde ervaren door een verliefd stel te bekijken? Sommige dingen moet je gewoon meemaken/ervaren in het echt
Maar je kan wel door naar een verliefd stel te kijken onbewust dingen overnemen hoe je doet als je zelf op een gegeven moment verliefd wordt. Stel persoon A en B zijn verliefd en C kijkt toe. A streelt B op de oorlel uit verliefdheid. Een jaar later wordt C verliefd, C gaat uit verliefdheid de oorlel van zijn liefdesobject strelen. Heeft C hier over nagedacht? Kan, maar dat hoeft niet, het kan dat C zich onbewust spiegelt aan de wijze hoe A en B waren.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_189121209
Ja je leert inderdaad wel van tv.
pi_189121991
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:29 schreef naatje_1 het volgende:
Ja, ik denk dat dat is hoe het begonnen is. Hoe de maniertjes tevoorschijn zijn gekomen.
Bij pubers?
pi_189122229
Nou ja je bent maar 1 keer jong niet waar
pi_189122252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 22:42 schreef phoenyx het volgende:
Nou ja je bent maar 1 keer jong niet waar
??
pi_189122563
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 22:43 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

??
Ik volg het ook niet allemaal meer. Vind het maar een wazig topic (niet door jou).

@naatje_1 kan je het volgende wat duidelijker uitleggen zodat het zonder context gelezen kan worden

Ja, ik denk dat dat is hoe het begonnen is. Hoe de maniertjes tevoorschijn zijn gekomen. Er was eerst de scene, vervolgens was er de representatie van de scene in media, vervolgens zijn er jongens die zich onbewust identificeren met die scene en daarom maniertjes gaan vertonen.
pi_189122632
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat kopieren van de "scene" als je je daar niet fysiek en vaak in bevindt. Er is niets dat je forceert of lokt om je op die manier als homo te profileren, noch zijn het echt rolmodellen. Nee, klinkt als bullshit. Dan lijkt me een vriendengroep die bijna alleen uit vrouwen bestaat als invloed waarschijnlijker.
pi_189122989
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 23:08 schreef Cockwhale het volgende:
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat kopieren van de "scene" als je je daar niet fysiek en vaak in bevindt.
Mij ook ja

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 23:08 schreef Cockwhale het volgende:
Dan lijkt me een vriendengroep die bijna alleen uit vrouwen bestaat als invloed waarschijnlijker.
Ja daar zit wel wat in denk ik ja
pi_189137398
Veel hollandse studenten komen ook erg nichterig over. Maar ze ballen toch meer meiden dan mij (elke week een ander versus 0 voor mij zeg maar). Mijn oom is homosexueel en zijn vriend is bi. En je merkt het totaal niet aan hen.

Ik ben heel geinteresseerd in de vraag. Of dat nichterige gedrag van homo mannen aangeleerd is (afkijken van man en vrouwen rollen binnen de maatschappij). Of dat dit toch nature is. In het kader dat de politiek de genderrollen wilt laten verdwijnen. Terwijl die rollen mischien toch nature zijn en niet nurture.

Lesbische vrouwen waarbij de een de dominante rol heeft heeft vaak ook groffere en mannelijke trekken. Aan hun gezicht kun je zien dat deze toch mannelijker groeit. Ik denk daarom dat het nature is en niet nurture. Vrouwen hebben een fijner gelaat en structuur. Als dat mannelijker wordt valt dat op. Omgekeerd minder. Bij manen merk je het dus vooral aan gedrag en de stem.

[ Bericht 14% gewijzigd door Special-Tee op 26-09-2019 23:16:49 ]
pi_189137510
Ze verlengen de medeklinkers, net als vrouwen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189137593
Mjah ik denk niet dat je het vaak kan horen. Volgens mij kom je er van de meeste homo's niet achter dat ze homo zijn omdat ze weinig verschillen van andere mannen, alleen in seksuele voorkeur. De keren dat je het wel merkt denk je verdomd ddaar heb je d'r weer een waarom doen ze toch allemaal zo. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189137706
Ik kwam ooit een onderzoek tegen waarin zij stelden dat bij vrouwen de hersendelen dichter op mekaar zitten. En dat dit dichter op mekaar zitten van de hersendelen spraak en denken beinvloedt. Zou dit bij homomannen hetzelfde zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')