abonnement Unibet Coolblue
pi_189111285
Hoi,

Ik ben een zijslaper en heb al ruime tijd nek/schouder klachten. Loop al jaren bij een fysio en nu sinds een aantal maanden bij een chiropractor. Aantal zaken in mijn nek zijn niet goed waardoor ik mijn houding moet aanpassen. Nu ben ik al aan het worstelen met wat voor kussen ik moet hebben. Sowieso een kussen voor een zijslaper maar er zijn zoveel opties, budgetten en zoveel verschillende kussens. Belangrijk is dat mijn nek goed wordt ondersteund en mijn hoofd niet te laag of te hoog ligt. Zijn er mensen met ervaringen in dit betreffende voorbeeld?
  woensdag 25 september 2019 @ 10:56:23 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189111834
Kun je dat niet ff vragen aan de chiropractor of fysio? Denk dat die het het beste weten...
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  woensdag 25 september 2019 @ 11:22:51 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189111854
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:21 schreef Filosoofert het volgende:
Kun je dat niet ff vragen aan de chiropractor of fysio? Denk dat die het het beste weten...
Als je al jaren bij een fysio loopt moet je je langzaam afvragen waarom hij nog niet op doorverwijzing heeft aangestuurd.
And so is the past
pi_189111867
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als je al jaren bij een fysio loopt moet je je langzaam afvragen waarom hij nog niet op doorverwijzing heeft aangestuurd.
Moet donderdag weer naar de fysio, ga het gelijk vragen, vraag me af of hij alleen echt merken gaat noemen en advies in slaapkussens geeft. Waarschijnlijk dat de nek goed ondersteund moet worden en de ruggenwervels recht moeten zijn bij de lighouding.

En doorverwijzing niet omdat het steeds beter gaat, ik 1 keer per maand ga en het vooral aan mijn houding ligt. Fysio zie ik ook meer als tijdelijke oplossing van het probleem. onderliggende ben ik nu voor in behandeling bij chiropractor.
pi_189113053
Geen ervaring mee (gelukkig). Maar je matras is wel goed? Ik heb een jaar of wat terug een matras gekocht (gewoon vrij normaal type, niet te duur niet te goedkoop) en die kun je draaien? Ene kant wat zachter dan de andere kant? Afwisseling is af en toe ook wel lekker.

Zelfde ervaar ik met kussen trouwens, afwisseling is wel eens fijn. Vrij lang zo'n traagschuim kussen gehad en ging hele tijd prima, tegenwoordig echter weer een ouderwets dons kussen.
pi_189118489
Je matras is net zo belangrijk als je kussen. En beide is heel persoonlijk. Ook naar je lichaamsbouw toe, ben je een draaier, heb je het snel warm of koud?

Wat is je houding overdag? als je achter je bureau zit, tv kijkt andere dingen doet?

Ik slaap sinds een paar jaar op een boekweipittenkussen. Je moet het zien als een katoenen kussensloop met boekweitdoppen. En je kunt het altijd een beetje vormen.
Ik ben een buik, zij en draai heel veel slaper die fijn gebouwd is. Een of andere manier slaapt het goed en ondersteunt het mijn hoofd/nek/schouders goed in elke houding.
Sindsdien kan ik mij niet meer herinneren dat ik met last van nek/schouder/rug wakker geworden ben. Ook een plakhoofd bij warmte geen last van.

Het is en blijft iets heel persoonlijk ;-) Er zijn mensen als de ikke die er bij zweren en ik ken mensen genoeg die dr geen ook op dicht kunnen doen.
pi_189121344
Zelfde probleem gehad. Heb bij een goede beddenzaak heel veel mogelijk geschikte kussens een week mogen uitproberen, totdat ik de goede had. Prijs varieerde van ¤20 tot ¤200(!) voor een kussen. Ik vond dat uitproberen ideaal.

Twee jaar terug had de Jumbo een zegelactie waar je kon sparen voor kussens. Die heb ik ook thuis, en daar slaap ik ook behoorlijk goed op. Ik slaap namelijk op twee kussens. Ik moest dat afleren van de fysio, maar dat lukte me echt niet. Nu goede combi gevonden van kussens.
Alius aliud dicit
  Tettenkoning donderdag 26 september 2019 @ 07:05:45 #9
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_189124065

De al genoemde boekweitkussens zijn echt geweldig. Ze kosten rond de 25,- euro.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_189124202
ik val inslaap op mn zij, maar wordt altijd wakker op mn rug. dat schiet al helemaal niet op. lig je altijd de helft van de tijd verkeerd op en speciaal kussen, of maar half goed op een kussen voor allebei.
pi_189131651
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 07:05 schreef Nine. het volgende:
[ afbeelding ]
De al genoemde boekweitkussens zijn echt geweldig. Ze kosten rond de 25,- euro.
:Y :Y :Y

Nooit meer het probleem dat je in de "verkeerde houding" voor je kussen ligt.

En idd mijn beste 30 besteedde euro voor mn slaapkamer, gekocht bij een goede beddenwinkel. Als ik ergens anders slaap dan gaat ie mee (beetje onhandig mee te zeulen maar alles voor een goede nachtrust).
pi_189131989
Ik heb zo'n traagschuimhoofdkussen gekocht (via Dumpert _O- )
Tien keer zo dik en stevig als de standaard donskussens waardoor je tenminste meer dan halve centimeter kussen onder je hoofd hebt als je op je zij slaapt. Iets wat ik eerst altijd probeerde te verhelpen door het kussen helemaal op te proppen onder je hoofd. Iets wat maar ten dele en vooral maar heel eventjes helpt.

Het is een paar dagen wennen zo'n stevig kussen, maar daarna wil je (of iig ik) niet anders meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 27-09-2019 17:56:48 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_189132099
Ik heb een hoofdkussen met kapok erin, zelfs met die warme zomer bleef het redelijk koel vergeleken met andere hoofdkussens.
Wel vulling eruit gehaald want dat was wel veel en dat opgeborgen voor als mijn kussen extra vulling nodig heeft in de loop der jaren.
Geen spijt van die aankoop tot nog toe.

P.s. Ik ben een zijslaper maar wordt tegenwoordig ook op mijn rug wakker met mijn hoofd heerlijk in het kussen genesteld.
  Vis een optie? donderdag 26 september 2019 @ 19:06:56 #14
70532 loveli
N
pi_189133221
Buikslaper met Form-Fix kussen. Beetje groot, maar geen klachten meer. Zo'n boekweitkussen lijkt me ook een prima oplossing (en kleiner).
crap in = crap out
pi_189133802
De Mline atletic pillow heeft bij mij erg geholpen tegen nekklachten.
pi_189134280
Hier ook een groot fan van een boekweitdopkussen. Voor mij nooit meer iets anders.
pi_189135181
ik heb in japan op van die boekweitkussens geslapen, ik vond het niks..
pi_189137464
Ritselen die boekweit kussens niet ?
pi_189145930
nee ritselt niet, kraakt niet meer of minder dan je beddengoed zelf.
Is ook best zwaar zon kussen tov eentje met watten/veren oid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')