abonnement Unibet Coolblue
pi_189086242
Hallo FOK!kkertjes,

Ik ben een man van twee meter lang en heb een overgewicht van 30KG. Ik heb dit overgewicht in drie jaar tijd ofzo opgebouwd. Het is er heel langzaam bijgekomen en ik zit inmiddels op het punt dat ik meer beweeg en ik probeer zo gezond mogelijk te eten.

Leuk allemaal, maar het wilt er maar niet vanaf gaan en ik ben echt niet van plan om uren in de sportschool te hangen. Daar ben ik ook totaal het type niet voor. Het overgewicht is gevaarlijk voor mijn gezondheid en wil het er daarom zo snel mogelijk van af hebben.

Ik heb dus besloten om het eierdieet te gaan volgen voor een periode van ongeveer drie weken:


Maar ik wil hem niet helemaal precies volgen. Ik volg de basis van het dieet, maar daarbij eet ik wat extra zodat ik niet neer pleur. Ik eet bijvoorbeeld extra groenten, fruit, nootjes en doe daar eventueel magere dressing op yoghurtbasis bijgooien.

Het kan zijn dat je jezelf een beetje slap gaat voelen overdag, of dat je hersenen even wat minder goed werken, maar dat los ik op door bijvoorbeeld een Dextro o.i.d. te nemen en dan gaat het weer prima.

Wat vinden jullie hiervan? Nogmaals, ik accepteer de risico's en alle nadelen die bij dit dieet horen. Het overtollige buikvet (en vooral het vet rondom mijn organen) moet zo snel mogelijk weg. Ik zou graag wat advies willen van mensen die eerder zoiets gedaan hebben.

Wat heb ik vandaag op?
Ochtend:
- Twee volkoren beschuitjes met twee gekookte eieren.
- Een appel tussendoor.

Middag:
- Een aardappel
- Broccoli
- Twee appels. drie mandarijnen tussendoor.

Avond:
- Een grote bak met groenten met wat yoghurtdressing + een plakje cheddar en walnoten. Ohja en twee eieren.
- Mandarijn

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2019 01:14:59 ]
pi_189086300
Waarom ga je niet gewoon daadwerkelijk gewoon gezond leven? Of wat verwacht je dat er na deze 2 weken magisch gebeurd?
pi_189086305
quote:
15s.gif Op maandag 23 september 2019 16:41 schreef DevFreak het volgende:
Het overtollige buikvet (en vooral het vet rondom mijn organen) moet zo snel mogelijk weg.
Waarom?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2019 16:47:18 ]
pi_189086316
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 16:46 schreef Allures het volgende:
Waarom ga je niet gewoon daadwerkelijk gewoon gezond leven? Of wat verwacht je dat er na deze 2 weken magisch gebeurd?
Ik deed al über gezond leven. Geen snoep. Geen gevaarlijke bewerkte producten. Veel groenten en fruit, vega-vlees, vis en vooral volkorenbrood.

Oh en dagelijks veel lopen ook

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2019 16:48:24 ]
  maandag 23 september 2019 @ 16:48:13 #5
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_189086318
Je eet meer Appels dan Eieren op een dag. Waarom heet dit dan niet het appel dieet?

Voor de rest natuurlijk volslagen kansloos dit.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_189086319
quote:
15s.gif Op maandag 23 september 2019 16:41 schreef DevFreak het volgende:
Het overgewicht is gevaarlijk voor mijn gezondheid en wil het er daarom zo snel mogelijk van af hebben.
Gelukkig denk je aan je gezondheid.
quote:
15s.gif Op maandag 23 september 2019 16:41 schreef DevFreak het volgende:
Nogmaals, ik accepteer de risico's en alle nadelen die bij dit dieet horen
...
pi_189086335
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 16:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom?
Intern vet rondom de organen gaat ontsteken en zo loop je een verhoogde kans op diabetes.
pi_189086336
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2019 16:48 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik deed al über gezond leven. Geen snoep. Geen gevaarlijke bewerkte producten. Veel groenten en fruit, vega-vlees, vis en vooral volkorenbrood.

Oh en dagelijks veel lopen ook
Ik weet niet hoeveel overgewicht je hebt (lijkt me amper, met je 30 kilo, maar okay), maar als "je übergezond" leeft, had je geen overgewicht.

Echt, wat je zegt komt niet overeen met wat je bent.
  maandag 23 september 2019 @ 16:49:50 #9
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_189086343
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2019 16:49 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Intern vet rondom de organen gaat ontsteken en zo loop je een verhoogde kans op diabetes.
Haha wat?!
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_189086344
Ik denk dat het eierdieet leunt op ketose voor vetverbranding. Je lichaam komt niet in een staat van ketose als je koolhydraten eet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189086354
30kg @ 2 meter is echt niet te dik hoor, eerder te mager.
Dit neigt naar anorexia.
pindazakje
pi_189086356
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 16:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel overgewicht je hebt (lijkt me amper, met je 30 kilo, maar okay), maar als "je übergezond" leeft, had je geen overgewicht.

Echt, wat je zegt komt niet overeen met wat je bent.
Idk, ik houd de laatste maanden alles goed in de gaten maar het kan best zijn dat ik daarvoor verkeerde beslissingen genomen heb.
pi_189086367
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 16:49 schreef Jordy-B het volgende:
Ik denk dat het eierdieet leunt op ketose voor vetverbranding. Je lichaam komt niet in een staat van ketose als je koolhydraten eet.
Klopt, en de truc is dat je met veel eiwitten voorkomt dat je spieren gaat verbranden in plaats van het vet.
  maandag 23 september 2019 @ 16:53:12 #14
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_189086380
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2019 16:51 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Klopt, en de truc is dat je met veel eiwitten voorkomt dat je spieren gaat verbranden in plaats van het vet.
Alleen bestaat jouw dieet niet uit veel eiwitten. |:( :|W

quote:
Wat heb ik vandaag op?
Ochtend:
- Twee volkoren beschuitjes met twee gekookte eieren.
- Een appel tussendoor. Koolhydraten

Middag:
- Een aardappel Koolhydraten
- Broccoli Geen eiwitten
- Twee appels. drie mandarijnen tussendoor. Koolhydraten

Avond:
- Een grote bak met groenten met wat yoghurtdressing + een plakje cheddar en walnoten.Koolhydraten Nauwelijks eiwitten
- Mandarijn Koolhydraten
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_189086384
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 16:53 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Alleen bestaat jouw dieet niet uit veel eiwitten. |:( :|W
4-5 eieren per dag!? :D
pi_189086398
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2019 16:51 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Klopt, en de truc is dat je met veel eiwitten voorkomt dat je spieren gaat verbranden in plaats van het vet.
Ja, maar voor ketose mag je dus geen aardappel of fruit eten. Ik zou sowieso geen aardappels eten als je probeert te dieten. En ook geen brood of andere graanproducten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 23 september 2019 @ 16:55:49 #17
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_189086406
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2019 16:53 schreef DevFreak het volgende:

[..]

4-5 eieren per dag!? :D
Er staat 2 gekookte eieren. Meer niet.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_189086409
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2019 16:50 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Idk, ik houd de laatste maanden alles goed in de gaten maar het kan best zijn dat ik daarvoor verkeerde beslissingen genomen heb.
Mja, je zou daarop kunnen focusen, en kijken of je dat kunt verbeteren.

In plaats daarvan kies je voor een oplossing dat vooral gericht is op de korte termijn, en moeilijk houdbaar is (wat je juist nodig hebt, volhouden in de langere termijn).
pi_189086427
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 16:55 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, maar voor ketose mag je dus geen aardappel of fruit eten. Ik zou sowieso geen aardappels eten als je probeert te dieten.
Er stond dat ik twee zoete aardappels moest eten, maar dat had ik niet in huis. Dan maar één aardappel. Verder kan ik me niet voorstellen dat fruit icm veel lopen het afvallen doet belemmeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2019 16:57:57 ]
pi_189086436
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2019 16:48 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik deed al über gezond leven. Geen snoep. Geen gevaarlijke bewerkte producten. Veel groenten en fruit, vega-vlees, vis en vooral volkorenbrood.

Oh en dagelijks veel lopen ook
En die 30 kilo komen van al de groenten?
pi_189086460
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2019 16:57 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Er stond dat ik twee zoete aardappels moest eten, maar dat had ik niet in huis. Dan maar één aardappel. Verder kan ik me niet voorstellen dat fruit icm veel lopen het afvallen doet belemmeren.
Ik heb het over specifiek ketose. Als dit een ander dieet is, is het niet van toepassing.

Voor de meeste mensen is een koolhydraatarm dieet de makkelijkste weg, omdat je opvallend veel calorieën via die weg binnenkrijgt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189086463
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 16:58 schreef Allures het volgende:

[..]

En die 30 kilo komen van al de groenten?
Als je nou even het topic leest.. :7
Ik ben tot een paar maanden geleden heel veel aangekomen.
pi_189086466
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 16:58 schreef Allures het volgende:

[..]

En die 30 kilo komen van al de groenten?
Ik snap sowieso niet hoe hij kan aankomen als hij eet wat hij zegt te eten.

Of hij moet grote porties eten, veel brood en weet ik allemaal wat.
pi_189086470
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2019 17:00 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Als je nou even het topic leest.. :7
quote:
15s.gif Op maandag 23 september 2019 16:41 schreef DevFreak het volgende:
Ik ben een man van twee meter lang en heb een gewicht van 30KG.
pi_189086489
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2019 17:00 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Als je nou even het topic leest.. :7
Ik ben tot een paar maanden geleden heel veel aangekomen.
Ja maar de valkuil bij dit soort dingen is dus juist dat mensen een snelle fix willen ipv een daadwerkelijk, langdurige en vol te houden verandering toepassen
En dat is toch echt de enige manier om het gewicht gezond, duurzaam en blijvend te verliezen

Super dat je al een paar maanden elke dag wat broccoli weg knaagt maar dat hou je geen leven lang vol. Het gaat echt om het aanleren van andere gewoontes en inzien wat vroeger je verkeerde keuzes waren en wat nu gezonde keuzes zijn. Je laat in dit topic zien dat je van beide geen kaas gegeten hebt (hihi)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')