abonnement Unibet Coolblue
pi_189118683
Zijn er nog meer mensen bedoel ik....
pi_189118802
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:31 schreef Crowdfunder87 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks. Netjes van NLI dat ze investeerders serieus nemen en het project gecancelled hebben.
pi_189119319
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:46 schreef CFrealist het volgende:
Zijn er nog mensen die er van balen dat er zo weinig projecten loskomen bij FNC. Mijn uitstaande bedrag bij hen gaat hard dalen zo.
Hier loopt het geïnvesteerde saldo maandelijks fors terug. Zat er eerder maximaal in, maar op dit moment nog voor circa 80% en het wordt iedere maand minder. Jammer, maar gezien de vele defaults bij FNC en met nog nauwelijks recovery gelden uit deze defaults, heb ik er vrede mee en investeer het geld nu meer in P2P projecten, met tot moment een veel hogere opbrengst.
pi_189119733
NIEUWE GVE

Project: Uitbreiding beleggingsportefeuille
Leendoel: Onroerend goed
Doelbedrag: ¤ 94.000
Rente: 4,5%
Looptijd: 72 maanden
LTV: 90%
Leenvorm: vastgoedlening
Live op: 27 september 2019, 10:00 uur
Meer informatie vindt u in de pitch.

Project: Aankoop beleggingspand Den Haag II
Leendoel: Onroerend goed
Doelbedrag: ¤ 56.000
Rente: 5,5%
Looptijd: 120 maanden
Leenvorm: flexlening
Live op: 27 september 2019, 12:00 uur
pi_189120372
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:46 schreef CFrealist het volgende:
Zijn er nog mensen die er van balen dat er zo weinig projecten loskomen bij FNC. Mijn uitstaande bedrag bij hen gaat hard dalen zo.
Ja, ik vind dat ook jammer. De kwantiteit is enorm gedaald; de kwaliteit is niet verbeterd. Morgen één pitch: van een klusbedrijf. De cijfers die gepubliceerd zijn, zien er volgens mij niet verontrustend uit, maar betreffen alleen de jaren 2016 en 2017. Overmorgen komt de pitch van een rijschool online. Daarin wel cijfers over 2018. Maar je BTW financieren .... En is het heel raar om te denken dat een rijschool een auto op de balans zou moeten hebben staan? Beide projecten vallen in Categorie B. Desondanks vind ik ze beide niet geschikt voor mijn portefeuille.
  woensdag 25 september 2019 @ 21:40:18 #106
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_189121306
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 16:04 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Het is ook niet op een toplocatie binnen Rotterdam. Met alle Hotels en Airbnb best een klus om je te kunnen onderscheiden. Of spelen ze alvast in op het komend songfestival in Rotterdam?
Ik heb HCN gemaild met de vraag hoe het zit. Want 1,25 miljoen omzet die ze denken te draaien met 35 kamers betekent 97 euro per kamer per nacht, 365 dagen per jaar. Bij 100% bezetting. Zij gaven aan: we gaan uit van 80% bezetting en de kamerprijs per nacht is meer dan 100 euro. En het wordt allemaal luxe blabla.

Nu heb ik jarenlang op 100 meter afstand gewoond van de locatie. Beetje verlept hotel altijd met kamers vanaf 50 euro. Verbouwen is hard nodig. En dat je dan meer geld kunt vragen: zeker. Maar continu 80% bezetting met prijzen van dan rond de 120 euro per nacht... dat vraag ik me dus af. Is dat reëel?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_189121638
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:40 schreef darktower het volgende:

[..]

Ik heb HCN gemaild met de vraag hoe het zit. Want 1,25 miljoen omzet die ze denken te draaien met 35 kamers betekent 97 euro per kamer per nacht, 365 dagen per jaar. Bij 100% bezetting. Zij gaven aan: we gaan uit van 80% bezetting en de kamerprijs per nacht is meer dan 100 euro. En het wordt allemaal luxe blabla.

Nu heb ik jarenlang op 100 meter afstand gewoond van de locatie. Beetje verlept hotel altijd met kamers vanaf 50 euro. Verbouwen is hard nodig. En dat je dan meer geld kunt vragen: zeker. Maar continu 80% bezetting met prijzen van dan rond de 120 euro per nacht... dat vraag ik me dus af. Is dat reëel?
120 euro per nacht is een koopje tegenwoordig voor een goed hotel in Nederland. Heb de laatste jaren vaak genoeg meer dan 200 euro per nacht af moeten tikken. Het is dat de baas betaalt want het is natuurlijk veel te veel geld voor die paar uurtjes dat je er in een bed ligt. Echter, als het toerisme blijft groeien, Airbnb verder wordt beperkt, en er beperkt nieuwe hotels bijkomen dan zullen de prijzen eerder nog verder stijgen dan dalen.

Ondanks dit alles laat ik deze op basis van mijn gevoel aan mij voorbij gaan.
  woensdag 25 september 2019 @ 22:15:45 #108
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_189121718
Het gaat me niet om
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 22:08 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

120 euro per nacht is een koopje tegenwoordig voor een goed hotel in Nederland. Heb de laatste jaren vaak genoeg meer dan 200 euro per nacht af moeten tikken. Het is dat de baas betaalt want het is natuurlijk veel te veel geld voor die paar uurtjes dat je er in een bed ligt. Echter, als het toerisme blijft groeien, Airbnb verder wordt beperkt, en er beperkt nieuwe hotels bijkomen dan zullen de prijzen eerder nog verder stijgen dan dalen.

Ondanks dit alles laat ik deze op basis van mijn gevoel aan mij voorbij gaan.
Mijn aarzeling zit niet in de prijs per nacht, maar in de bezettingsgraad die ze denken te halen.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_189122253
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 22:15 schreef darktower het volgende:
Het gaat me niet om
[..]

Mijn aarzeling zit niet in de prijs per nacht, maar in de bezettingsgraad die ze denken te halen.
Die Chinese ondernemer in Amsterdam (King's Court) verkocht gelijk al zijn kamers aan Booking.com (of een dergelijke site). Dus die zat meteen al goed.

Ik denk niet dat iets dergelijks hier zal gebeuren met het luxe niveau dat ze voor ogen hebben.
Pecunia non olet
pi_189122391
Hoe zit het trouwens met onze Chinese vrinden op de Azie Dam ? Bij GvE. Al 3 maanden achter.
pi_189124272
quote:
14s.gif Op maandag 23 september 2019 16:08 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw SiG project Raoul Wallenbergstraat 74 te Amsterdam. Dit project gaat live op 25 september 2019 om 16.00 uur.

https://investeren.sameni(...)-74-live-23-septxxxx

¤545k, pfff een flink bedrag voor SiG en dat tegen een netto rente van maar 3,76% in 1A.
Voor mij is een dergelijke rente veel te laag.
Toch alweer 80% vol
pi_189124924
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 07:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Toch alweer 80% vol
Fijn voor SiG.

Zonder mijn bijdrage. De rente t.o.v. het risico is voor mij niet meer in balans. Gelukkig is dit voor een ieder een persoonlijke afweging.
pi_189124932
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 07:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Toch alweer 80% vol
Ik heb toch maar een hapje gedoneerd in schijf 1a. Schijf 1b zit al vol en die vind ik veel risicovoller omdat deze ruim over de WOZ heen gaat, terwijl 1a een LTV van 83% heeft t.o.v. de WOZ. Daar kan weinig fout gaan lijkt me, na verbouwing.

De rente is r*k maar dat dacht ik ook toen langlopende deposito's naar 3% zakten. Die staan inmiddels op een schamel procentje.
Pecunia non olet
pi_189125002
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 22:08 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

120 euro per nacht is een koopje tegenwoordig voor een goed hotel in Nederland. Heb de laatste jaren vaak genoeg meer dan 200 euro per nacht af moeten tikken. Het is dat de baas betaalt want het is natuurlijk veel te veel geld voor die paar uurtjes dat je er in een bed ligt. Echter, als het toerisme blijft groeien, Airbnb verder wordt beperkt, en er beperkt nieuwe hotels bijkomen dan zullen de prijzen eerder nog verder stijgen dan dalen.

Ondanks dit alles laat ik deze op basis van mijn gevoel aan mij voorbij gaan.
als ik even snel op Hotel Rotterdam google is 120 niet echt een koopje.
Je mag dan echt heel wat verwachten voor deze prijs icm locatie. Tuurlijk zal men wat meer kunnen uitgeven dan alleen overnachten (eten + drinken), maar denk dat het best lastig gaat worden deze omzet te behalen.
pi_189125458
Tilburg kent weinig mooie monumentale panden, maar het pand van Meesters is er een. Ik kreeg de investeerderslink doorgestuurd:
https://www.collincrowdfu(...)342a5cc442bb78d4b628
pi_189125648
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:04 schreef rechtsbackje het volgende:
Tilburg kent weinig mooie monumentale panden, maar het pand van Meesters is er een. Ik kreeg de investeerderslink doorgestuurd:
https://www.collincrowdfu(...)342a5cc442bb78d4b628
Wat vinden we er van?
Is het pand courant? Gaat het weer lopen daar nadat Primark ed zijn opgeleverd?
Er wordt in die 60 maanden wel erg weinig afgelost..
pi_189125731
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:19 schreef impact9 het volgende:

[..]

Wat vinden we er van?
Is het pand courant? Gaat het weer lopen daar nadat Primark ed zijn opgeleverd?
Er wordt in die 60 maanden wel erg weinig afgelost..
Primark is opgeleverd. Het probleem is de ontmanteling van het stadskantoor, dat op enkele tientallen meters van het terras staat. De bouwwerkzaamheden zorgen voor een weinig aangename sfeer. Ik ben goed bekend met de situatie. Meesters werd daarnaast altijd goed bezocht door de (hogere) gemeenteambtenaren, die nu tijdelijk aan de andere kant van het centrum gehuisvest zijn.
pi_189125864
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:25 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Primark is opgeleverd. Het probleem is de ontmanteling van het stadskantoor, dat op enkele tientallen meters van het terras staat. De bouwwerkzaamheden zorgen voor een weinig aangename sfeer. Ik ben goed bekend met de situatie. Meesters werd daarnaast altijd goed bezocht door de (hogere) gemeenteambtenaren, die nu tijdelijk aan de andere kant van het centrum gehuisvest zijn.
Denk dat ik hem wel mee neem voor het normale bedrag.

Een LTV van 60% (ongeveer) - ervan uitgaand dat de taxateur een beetje zn best gedaan heeft, met 6% rente. (rente is vergelijkbaar met SIG Schijf 2/3 - nadeel is wel dat CCF 1.2% vergoeding vraagt).

Het risico zit natuurlijk in de herfinanciering.

[ Bericht 2% gewijzigd door PON op 26-09-2019 10:39:55 (aanvulling) ]
pi_189126033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:39 schreef PON het volgende:

[..]

Denk dat ik hem wel mee neem voor het normale bedrag.

Een LTV van 60% (ongeveer) - ervan uitgaand dat de taxateur een beetje zn best gedaan heeft, met 6% rente. (rente is vergelijkbaar met SIG Schijf 2/3 - nadeel is wel dat CCF 1.2% vergoeding vraagt).

Het risico zit natuurlijk in de herfinanciering.
Ik doe niet mee om de navolgende redenen;
- de herfinanciering die ik moeilijk acht
- het bedrag van 1,2 mio totaal vind ik erg veel geld
- Tilburg dat ook de Piushaven en het voormalige NS terrein met de LocHal met horeca op de kaart wilt zetten lijkt mij wat erg veel horeca
- de verbouwing van het gemeentehuis dat zeer zeker niet eind 2020 klaar is waardoor de omzet boost uit zal blijven.
- de economische vooruitzichten waardoor mijn inschatting is dat de horeca omzetten niet zullen stijgen.
- plus is natuurlijk de 1e hypotheek.
pi_189126129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:55 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik doe niet mee om de navolgende redenen;
- de herfinanciering die ik moeilijk acht
- het bedrag van 1,2 mio totaal vind ik erg veel geld
- Tilburg dat ook de Piushaven en het voormalige NS terrein met de LocHal met horeca op de kaart wilt zetten lijkt mij wat erg veel horeca
- de verbouwing van het gemeentehuis dat zeer zeker niet eind 2020 klaar is waardoor de omzet boost uit zal blijven.
- de economische vooruitzichten waardoor mijn inschatting is dat de horeca omzetten niet zullen stijgen.
- plus is natuurlijk de 1e hypotheek.
Ik doe denk ik ook niet mee ondanks de fraaie LTV van 54% op moment van herfinanciering.
Het is allemaal niet onmogelijk dat het goed komt maar ik krijg ook geen gevoel van 'hier moet ik bij zijn'. Ik denk dat ze momenteel in heel zwaar weer zitten en dan voel ik er niet zoveel voor om voor 6% de kastanjes uit het vuur te halen.
Pecunia non olet
pi_189126282
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:55 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik doe niet mee om de navolgende redenen;
- de herfinanciering die ik moeilijk acht
- het bedrag van 1,2 mio totaal vind ik erg veel geld
- Tilburg dat ook de Piushaven en het voormalige NS terrein met de LocHal met horeca op de kaart wilt zetten lijkt mij wat erg veel horeca
- de verbouwing van het gemeentehuis dat zeer zeker niet eind 2020 klaar is waardoor de omzet boost uit zal blijven.
- de economische vooruitzichten waardoor mijn inschatting is dat de horeca omzetten niet zullen stijgen.
- plus is natuurlijk de 1e hypotheek.
Bedankt - na dit wordt ik ook minder enthousiast over de 4.8% netto (6% bruto) vergoeding...
pi_189126440
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:14 schreef PON het volgende:

[..]

Bedankt - na dit wordt ik ook minder enthousiast over de 4.8% netto (6% bruto) vergoeding...
Vooropgesteld dat ik deze ook niet meeneem zijn de Collin kosten (niet zijnde Collin direct) natuurlijk per investeerder verschillend en liggen tussen de 1,2% en de 0,72% op jaarbasis. Netto komt de rente vergoeding in dit voorbeeld dus uit tussen de 4,8% en 5,28%.
pi_189126532
Wederom een update van IvM m.b.t. de De Klu*senier, I*ko van He*men;

quote:
Beste investeerder,

Graag informeren wij u namens de ondernemer over het uitblijven van betaling van de meest recente termijn.

Door vervelende privé omstandigheden heeft de ondernemer 2 weken niet kunnen werken. Hij heeft zijn werkzaamheden inmiddels hervat en we hebben de toezegging ontvangen dat binnen 2 weken de achterstallige termijn voldaan wordt. Hierdoor verwachten wij de achterstallige termijn spoedig aan u te kunnen uitkeren.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.
Maar weer afwachten of hij dit keer de afspraak wel gaat nakomen -O-

Edit: Wederom een mail ontvangen:

quote:
Beste investeerder,

Een belangrijke wijziging op de e-mail die ik eerder deze ochtend heb verzonden.

Graag informeren wij u namens de ondernemer over het uitblijven van betaling van de meest recente termijn.

Door vervelende privé omstandigheden heeft de ondernemer 2 weken niet kunnen werken. Hij heeft zijn werkzaamheden inmiddels hervat en we hebben de toezegging ontvangen dat de achterstallige termijn spoedig voldaan wordt. Hierdoor verwachten wij de achterstallige termijn uiterlijk eind oktober aan u uit te keren.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben. Excuses voor de verwarring.
Nu gaat het dus nog 1 maand duren :X

We gaan het zien...

[ Bericht 35% gewijzigd door Horsemen op 26-09-2019 11:53:45 (nieuwe mail ontvangen) ]
pi_189127089
HCN hotel bijna vol. 260k was auto invest.
pi_189128236
FNC is zojuist gestort.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')