abonnement Unibet Coolblue
pi_189081721
Het is redelijk sporadisch, in de zin van een week niets aan de hand en de volgende ochtend komt het niet voorbij het bootup logo. (en loopt daarop ook vast, kan niet in de bios etc)

Dus het bereikt windows dan niet.

Stroom is in orde, geen rare voltages of spanningen.
Randapparatuur start ook gewoon op, alle lichten aan om het maar zo te zeggen, fans die gewoon draaien.

Geheugen, kan ik nog niet uitsluiten, maar bij een eerste set tests, niets aan de hand.

Windows houd er geen log van bij natuurlijk, want het komt niet tot de windows start up.

Even computer uit/aan, dan start de boel normaal op alsof er niets aan de hand is.

Nu heb ik alle updates nagelopen van de afgelopen maand ongeveer, want het is enkele weken geleden plots begonnen.

En ik zie dat windows een driver heeft zitten pushen voor de rapid store technology : 16.0.2.1086 versie als ik me niet vergis.

Wel correct geinstalleerd zonder conflicten of oudere drivers in de weg, maar dat is wel iets wat volgens mij kan kutten bij een boot up?
Ik bedoel dat zijn toch de schijfcontroller drivers?

Ik kan ze helaas niet verwijderen, windows wil dat absoluut niet hebben, greyed out als mogelijkheid, dat is ook voor het eerst, dus ik kan niet terug naar een oudere versie.

Ideëen?
pi_189081941
Intel RST is een hele waarschijnlijke kandidaat, is ook relatief vaak verantwoordelijk voor microstotteringen en andere vertragingen. Ik zou het sowieso verwijderen via programma beheer (appwiz.cpl dus, of met behulp van Revo). En daarna eventueel ook nog in het BIOS uitzetten.
Intel RST is ook een beetje overbodig als je een SSD hebt.
pi_189081974
Nou ja ik heb twee schijven een SSD en een "normale" HDD, ik lees alleen dat het in 1903 bij verwijderen het hele windows kan verkloten, zal dan niet meer willen opstarten.

Ik ben blijkbaar niet de enige die tegen dit soort dingen aanloopt inderdaad als ik een beetje google.
pi_189082041
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja ik heb twee schijven een SSD en een "normale" HDD, ik lees alleen dat het in 1903 bij verwijderen het hele windows kan verkloten, zal dan niet meer willen opstarten.

Ik ben blijkbaar niet de enige die tegen dit soort dingen aanloopt inderdaad als ik een beetje google.
Ieuw... RST is een soort van RAID, lekker dan met een SSD en een HDD :r

Sorry. Kun je RST ook updaten naar de nieuwste versie dan?
https://downloadcenter.in(...)Interface-and-Driver
pi_189082089
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:38 schreef oheng het volgende:

[..]

Ieuw... RST is een soort van RAID, lekker dan met een SSD en een HDD :r

Sorry. Kun je RST ook updaten naar de nieuwste versie dan?
https://downloadcenter.in(...)Interface-and-Driver
Zo zat ik ook al te denken, proberen updaten naar nieuwere versie.

Wat als ik gewoon heel simplistisch RST via app beheer verwijder? Zeg maar het programma?
Dan zou het ook als het goed is de "premium controllers" zoals het in apparaatbeheer zo grappig staat, moeten mee verwijderen?

Meestal begin ik namelijk simpeler :P voordat ik grondiger te werk ga.

Edit : trouwens in het programma van RST zelf als ik die open, staat alleen de HDD vermeld, dat is al eeuwen zo dus geen idee ook waarom het moest en zou updaten van windows.
pi_189082129
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zo zat ik ook al te denken, proberen updaten naar nieuwere versie.

Wat als ik gewoon heel simplistisch RST via app beheer verwijder? Zeg maar het programma?
Dan zou het ook als het goed is de "premium controllers" zoals het in apparaatbeheer zo grappig staat, moeten mee verwijderen?

Meestal begin ik namelijk simpeler :P voordat ik grondiger te werk ga.

Edit : trouwens in het programma van RST zelf als ik die open, staat alleen de HDD vermeld, dat is al eeuwen zo dus geen idee ook waarom het moest en zou updaten van windows.
Ik kan je alleen maar vertellen dat ik RST altijd en overal eraf knal. Via Revo.
pi_189082433
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:49 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik kan je alleen maar vertellen dat ik RST altijd en overal eraf knal. Via Revo.
Ben er nu achter waarom hij geupdate moest worden, anders crashte het windows 1903.. vreemd, want ik had een oudere versie en dat crashte helemaal never nooit niks.
Vandaar dat het niet terug kan naar oudere versie.

Blijkbaar is MS wel bezig dit probleem op te lossen, ik wacht nog even met klooien met RST programma zelf.
pi_189129762
Herstelpunt van voor het probleem terugzetten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')