abonnement Unibet Coolblue
pi_189082726
Oei Lucky...komt goed :* en lonaa komt toch helpen? Met F.
Over die palen gaat toch zo’n zwaar metalen hoes met dwarse uiteinden, die dan naar beneden worden getrokken door 2 mensen... tot paal in de grond zit.
Zijn er yt filmpjes?

Die traploop NK. _O_ _O- 8)7 alle foto’s doorgescroll’d.
Trapleuning gebruiken...en de Brandweer mannen _O_ in bepakking.
Moet ik ook eens wat gaan doen. WOG.

Tot laters.
  maandag 23 september 2019 @ 10:57:44 #127
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189082728
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

;(

Ik heb een vraag aan jou. Er moeten hier 50 palen tbv de omheining de grond in. Palen van 150, 50cm diep. Voorboren met een grondboor, daarna rammen met een pneumatische boor. Ik hoor net dat de palen van 6-7 cm doorsnee geen punt hebben. Komt dit project nou nog wel goed in de kleigrond :'( ?
We kunnen eigenlijk geen andere palen kopen want te duur en ook zelf geen punten maken want geen tijd, kunde en materiaal. Dus eigenlijk moet je gewoon zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken.

Edit: welke doorsnede moet een grondboor eigenlijk hebben?
Heb je een kettingzaag? Of een beetje een stevige cirkelzaag? Dan is "punten" geen echt probleem op die schaal, het hoeft geen puntenslijperpunt te worden.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_189082766
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 10:57 schreef fietsie het volgende:

[..]

Heb je een kettingzaag? Of een beetje een stevige cirkelzaag? Dan is "punten" geen echt probleem op die schaal, het hoeft geen puntenslijperpunt te worden.
Ja, als we het zonder punt niet lukt, kunnen we ze wel onder de afkortzaag leggen. Geen cirkelzaag en ook geen kettingzaag. Die zijn keer op keer wegbezuinigd en daar hebben we keer op keer last van _O- Gisteren kon J ook weer met een handzaag wat bomen verwijderen. Handig. Kost ook geen tijd verder, lol.
Spoilers!
  maandag 23 september 2019 @ 11:05:57 #129
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189082795
Afkortzaag met zijn tweetjes is goed te doen: zorgen voor een stabiele opstelling en een "stootblokje" achter de zaag: de ene propt paal er onder de ander zaagt.

Ben je zo door je stapel heen.

En je gaat rammen met een pneumatische ram? Zo'n stuk buis -om- de paal met 2 grepen?
Of moet je op de koppen gaan staan mikken?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_189082808
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

;(

Ik heb een vraag aan jou. Er moeten hier 50 palen tbv de omheining de grond in. Palen van 150, 50cm diep. Voorboren met een grondboor, daarna rammen met een pneumatische boor. Ik hoor net dat de palen van 6-7 cm doorsnee geen punt hebben. Komt dit project nou nog wel goed in de kleigrond :'( ?
We kunnen eigenlijk geen andere palen kopen want te duur en ook zelf geen punten maken want geen tijd, kunde en materiaal. Dus eigenlijk moet je gewoon zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken.

Edit: welke doorsnede moet een grondboor eigenlijk hebben?
Als je een grondboor hebt die de diameter van de palen heeft kun je ze zo zetten :Y vierkante palen van een schutting hebben ook geen punt en daarbij boorden we ook gewoon voor met een grondboor. Gaat prima.
pi_189082842
Nou hoppa...zo’n ding die ik bedoel - pardon gereedschap heet “palenrammer”.
http://palenrammer.com/
Zou boels die hebben?
#meedenken.

Daar kwam ik via dit forum https://www.moestuinforum(...)ingraven-t21508.html
pi_189082849
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:05 schreef fietsie het volgende:
Afkortzaag met zijn tweetjes is goed te doen: zorgen voor een stabiele opstelling en een "stootblokje" achter de zaag: de ene propt paal er onder de ander zaagt.

Ben je zo door je stapel heen.

En je gaat rammen met een pneumatische ram? Zo'n stuk buis -om- de paal met 2 grepen?
Of moet je op de koppen gaan staan mikken?
Ik wil deze unit huren.

quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:07 schreef Puala het volgende:

[..]

Als je een grondboor hebt die de diameter van de palen heeft kun je ze zo zetten :Y vierkante palen van een schutting hebben ook geen punt en daarbij boorden we ook gewoon voor met een grondboor. Gaat prima.
Ik las net ergens dat het moeilijk is om recht te boren dus dat je beter een iets grotere diameter kunt nemen. Maar dat ging wel over palen waar snelbeton naast werd gegoten en dat gebeurt bij ons niet.
Spoilers!
pi_189082871
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik wil deze unit huren.
[..]

Ik las net ergens dat het moeilijk is om recht te boren dus dat je beter een iets grotere diameter kunt nemen. Maar dat ging wel over palen waar snelbeton naast werd gegoten en dat gebeurt bij ons niet.
Zo'n palenrammer is goed te doen. een zware hamer met een lange steel en klosje hout (bescherming voor je palen) werkt ook.

Beton helpt trouwens wel om het snelle rotten te voorkomen. Ik weet niet welk hout je gebruikt maar kan slim zijn.
pi_189082897
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik wil deze unit huren.
[..]

Ik las net ergens dat het moeilijk is om recht te boren dus dat je beter een iets grotere diameter kunt nemen. Maar dat ging wel over palen waar snelbeton naast werd gegoten en dat gebeurt bij ons niet.
Zonder punt zou ik het gat niet groter boren dan de paal is, dan staat alles los.

Ga je nu palen van 2m lang, 50cm de grond in steken zodat er 1,5m boven het maaiveld blijft?
Of zijn je palen 1,5m en straks 1m boven maaiveld?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189082900
Ow...zo’n palenrammer kan pneumatisch!
Dat gaat goed komen.

Klinkt als een meet organiseren op een mooie herfstdag, met alle aanwezige praktische kennis in de culchat ( niet van mij).
pi_189082915
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2019 11:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Zonder punt zou ik het gat niet groter boren dan de paal is, dan staat alles los.

Ga je nu palen van 2m lang, 50cm de grond in steken zodat er 1,5m boven het maaiveld blijft?
Of zijn je palen 1,5m en straks 1m boven maaiveld?
1.5 totaal, 1 boven maaiveld. Dat moet zegt internet. Ik zit nog in dubio over die diameter. We willen ook geen losse palen inderdaad.
Spoilers!
pi_189082920
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 11:16 schreef AnneX het volgende:
Ow...zo’n palenrammer kan pneumatisch!
Dat gaat goed komen.
Ja, handig he?
Spoilers!
pi_189082926
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

1.5 totaal, 1 boven maaiveld. Dat moet zegt internet. Ik zit nog in dubio over die diameter. We willen ook geen losse palen inderdaad.
Wat gaan de palen uiteindelijk doen? 1 meter boven maaiveld is best laag
pi_189082952
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:18 schreef Puala het volgende:

[..]

Wat gaan de palen uiteindelijk doen? 1 meter boven maaiveld is best laag
Daar komt kippengaas tegenaan om te zorgen dat onze kippen een beetje wegblijven van weg, sloot en schapen van de buren. Te zijner tijd komen er heggen, bomen, struiken, stukken schutting of wat dan ook voor. Dat weten we nog niet. Zo lang ons perceel maar afgescheiden is.
Spoilers!
  Moderator maandag 23 september 2019 @ 11:23:20 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189082974
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

;(

Ik heb een vraag aan jou. Er moeten hier 50 palen tbv de omheining de grond in. Palen van 150, 50cm diep. Voorboren met een grondboor, daarna rammen met een pneumatische boor. Ik hoor net dat de palen van 6-7 cm doorsnee geen punt hebben. Komt dit project nou nog wel goed in de kleigrond :'( ?
We kunnen eigenlijk geen andere palen kopen want te duur en ook zelf geen punten maken want geen tijd, kunde en materiaal. Dus eigenlijk moet je gewoon zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken.

Edit: welke doorsnede moet een grondboor eigenlijk hebben?
Doorsnee grondboor, poah, helemaal recht ga je niet boren, dus iets groter is altijd fijn, geen idee welke diameter wij vaak gebruiken. Hebben ook een hele grote grondboor, dan kun je d'r een zak snelbeton bij gooien. Maar voor een wei lijkt me dat wat overdreven.

Puntje maak je d'r toch zo aan met een afkortzaag. Hoeft geen perfecte punt te zijn, iets schuin gaat al een stuk makkelijker. En als je boort tot de juiste diepte hoef je opzich ook geen punt.

quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 10:51 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon gaten voorboren, gaat prima in kleigrond. Zeker boven het grondwater.
Wordt dat niet keihard?

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 23-09-2019 11:29:24 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 23 september 2019 @ 11:26:32 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189083004
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:14 schreef Puala het volgende:

Beton helpt trouwens wel om het snelle rotten te voorkomen. Ik weet niet welk hout je gebruikt maar kan slim zijn.
Weidepalen zijn vaak kastanjehout.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189083072
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Daar komt kippengaas tegenaan om te zorgen dat onze kippen een beetje wegblijven van weg, sloot en schapen van de buren. Te zijner tijd komen er heggen, bomen, struiken, stukken schutting of wat dan ook voor. Dat weten we nog niet. Zo lang ons perceel maar afgescheiden is.
Ah oke. Is het perseel een beetje vlak? Anders zou ik misschien voor een paal gaan die net iets langer is, dan vang je dat makkelijker op. Of je nou 50-70 cm de grond in gaat maakt niet uit. En met een palenrammer zou ik gaan voor een diameter gelijk aan de palen.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 23 september 2019 @ 11:32:59 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189083080
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:23 schreef derLudolf het volgende:
Wordt dat niet keihard?
Zeker :Y Prima toch? Wat wou je doen? Als je ze vast wilt hebben zitten kun je kiezen om bijv grotere gaten te boren en af te vullen met benthoniet of zo.

Wat is het plan sowieso? 80 mm gaten boren voor 80 mm palen? Dan heb je die punten sowieso niet nodig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 september 2019 @ 11:33:20 #144
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189083084
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik wil deze unit huren.
[..]

Ik las net ergens dat het moeilijk is om recht te boren dus dat je beter een iets grotere diameter kunt nemen. Maar dat ging wel over palen waar snelbeton naast werd gegoten en dat gebeurt bij ons niet.
Je probeert een landelijk uitziend hek te zetten toch? Met zo'n palenrammer gaat dat prima.

Ik zou zelf eerlijk gezegd geneigd zijn de eerste paar te proberen zonder voorboren :D
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 23 september 2019 @ 11:36:04 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189083112
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189083113
Ok, genoeg mogelijkheden dus. Ik ga er nog eens op broeden. Het zal vast niet bij de eerste paal al vlekkeloos verlopen maar er moeten er genoeg de grond in om te oefenen op de beste methode *O*
Spoilers!
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 23 september 2019 @ 11:36:51 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189083121
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:33 schreef fietsie het volgende:
Ik zou zelf eerlijk gezegd geneigd zijn de eerste paar te proberen zonder voorboren :D
In droge kleigrond? 8)7 Zonder punten ook nog _O- Suukses.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 23 september 2019 @ 11:37:06 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189083126
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:32 schreef Puala het volgende:
En met een palenrammer zou ik gaan voor een diameter gelijk aan de palen.
Ik zou het zonder proberen :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189083128
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, genoeg mogelijkheden dus. Ik ga er nog eens op broeden. Het zal vast niet bij de eerste paal al vlekkeloos verlopen maar er moeten er genoeg de grond in om te oefenen op de beste methode *O*
Good to know. :')

:*
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 23 september 2019 @ 11:37:27 #150
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189083129
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, genoeg mogelijkheden dus. Ik ga er nog eens op broeden. Het zal vast niet bij de eerste paal al vlekkeloos verlopen maar er moeten er genoeg de grond in om te oefenen op de beste methode *O*
Een meter is trouwens wel heel laag hoor; ik zou, als je de palen nu nog niet hebt liggen, toch eens met de rekenmachine er bij kijken naar langer hout.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')