abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 13:52:06 #251
5428 crew  miss_sly
pi_189547033
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:38 schreef SQ het volgende:
Hoeveel kastjes heb je eigenlijk op de wand?
Want als je eiland 3 meter is heb je ook nog 6 meter tegen de wand gok ik. Plus als je eiland aan beide zijden kasten heeft heb je dus 12 meter. Daar hoeven dan alleen een vaatwasser, oven en gootsteenkastje af?

17 normale keukenkastjes als ik even snel reken.
Ik denk dat je het wel overleeft _O- dan heb je zelfs nog meer kastruimte dan ik straks heb.
Bijna 6 meter onder het raam, inderdaad. En nog een klein stukje het hoekje om naar de koelkast, daar komen afvalbakjes in.

Niet helemaal 17 normale kastjes, want die onder de kookplaat zijn iets minder diep.

Ik kan me er gewoon helemaal nog niets bij voorstellen :') en moet het nog maar zien :@
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:55:23 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_189547073
6 meter is echt modderfokking lang. Mijn oud-achterburen hadden 5.40 (en dat zat dan nog een koelkast bij in) en dat voelde al als een neverending kitchen.

Denk dat je je straks rot lacht als dat ding er staat. Die kastjes krijg je niet vol. :D
disclaimer
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 13:59:52 #253
5428 crew  miss_sly
pi_189547122
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:55 schreef SQ het volgende:
6 meter is echt modderfokking lang. Mijn oud-achterburen hadden 5.40 (en dat zat dan nog een koelkast bij in) en dat voelde al als een neverending kitchen.

Denk dat je je straks rot lacht als dat ding er staat. Die kastjes krijg je niet vol. :D
Denk je? :D Ik zal er heel eerlijk over zijn als het staat. Ik vind wel als ik nu in de lege ruimte staat, dat het deel aan het raam wel echt groot is.

Ik kan me er wel echt heel erg op verheugen dat er gewoon voldoende aanrechtblad/werkruimte is, zodat je er wat apparaten standaard op kunt hebben staan en lekker kunt werken en op drie snijplanken tegelijk gesneden spul kunt hebben staan, zonder dat je je af moet vragen waar je alles toch moet laten O+
Over of het dan ook wel écht veel kastjes zijn heb ik echt veel minder nagedacht :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 14:39:57 #254
5428 crew  miss_sly
pi_189547606
We hebben overigens deze oven in de offerte zitten:

https://www.bosch-home.nl/productoverzicht/HNG6764S6

Volgens mij zijn er wel al betere opvolgers. Sowieso ga ik vragen naar de Neff met die inschuifbare deur O+

Naast deze is een kleinere simpele bakoven voldoende, lijkt me/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Hoofdredactie Fotografie maandag 21 oktober 2019 @ 14:40:44 #255
95752 crew  Chell
Kluns
pi_189547616
17 kastjes!

Ik kook echt heel veel en ik heb al mijn spullen, inclusief een blender, slowcooker, pressure cooker, ijsmachine en vacumeerapparaat in een keuken met 3 kastjes en 4 lades van 90 centimeter :') Oké, ik heb er nog een losse servieskast bij en een hoge voorraadkast in de berging voor m'n persoonlijke toko. En m'n KitchenAid heeft een eigen plank gekregen.

Ik denk dat je het ook wel overleefd om een kastje op te offeren voor een oven erbij :D
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:41:15 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_189547625
Oh je hebt zelfs al een stoom/magnetron/hetelucht combi!
Doet ie ook de vaat??
disclaimer
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 14:43:11 #257
5428 crew  miss_sly
pi_189547651
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 14:41 schreef SQ het volgende:
Oh je hebt zelfs al een stoom/magnetron/hetelucht combi!
Doet ie ook de vaat??
Ja, dus twee vaatwassers is volledig overbodig :7
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 14:43:39 #258
5428 crew  miss_sly
pi_189547664
Ik zie dat we sowieso een andere oven moeten zoeken, want deze is niet meer leverbaar, is een oud product.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 14:46:05 #259
5428 crew  miss_sly
pi_189547690
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 14:40 schreef Chell het volgende:
17 kastjes!

Ik kook echt heel veel en ik heb al mijn spullen, inclusief een blender, slowcooker, pressure cooker, ijsmachine en vacumeerapparaat in een keuken met 3 kastjes en 4 lades van 90 centimeter :') Oké, ik heb er nog een losse servieskast bij en een hoge voorraadkast in de berging voor m'n persoonlijke toko. En m'n KitchenAid heeft een eigen plank gekregen.

Ik denk dat je het ook wel overleefd om een kastje op te offeren voor een oven erbij :D
Ik kon alles in mijn oude keuken niet kwijt. En daar had ik toch best wat ruimte. En dan heb ik nog geen slowcooker (staat op mijn verlanglijstje), een ijsmachine (staat er ook op) en een frituurpan (niet zo'n elektrische, zo een voor op de kookplaat voor incidenteel gebruik).

Maar goed, ik zal ophouden over mogelijk ruimtegebrek :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:50:15 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_189547734
Hehehe. Het is wel een beetje fwp ja O+

Maar ik herken het wel. Ik ben ook iemand die het liefst 60 kuub kastruimte intekent en dan nog twijfelt of het wel genoeg is.
Ik heb ook maar vast 2 meter PAX voor mezelf gedibst in ons kastkamertje straks :@
(En ik geef ruiterlijk toe dat ik liever 3 meter had gehad, maar ja, laat ik mijn man ook wat kastruimte gunnen he :'))
disclaimer
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 15:07:31 #261
5428 crew  miss_sly
pi_189547975
O ja, ik ben echt heeeel bescheiden met mijn kastruimte voor kleding, hoor! Ik vind jouw inloopkast echt geweldig O+ Zoiets zou ik ook graag ooit nog eens hebben, maar in dit huis gaat dat niet en ik heb schaap en S beloofd dat we hier echt, heel erg echt, minstens tien jaar blijven wonen :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189548154
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk ook echt dat ik mijn snijwerk prima op het kookeiland kan en zal doen. Er is naast de kookplaat echt wel wat ruimte over. Zoals ik het voor me zie nu (geen idee hoe dat in de praktijk zal zijn) zal het aanrecht tegen de muur vooral worden gebruikt voor kleine dingen, het op een vaste plek neerzetten van de blender en keukenmachine, een fruitschaal, een plek voor groenten die buiten de koelkast bewaard worden, etc. Een beetje opslag buiten kast, zeg maar.

Het kookeiland zie ik echt als mijn werkgedeelte.
Zo gebruiken wij het kookeiland ook. Dochter helpt regelmatig mee met snijden en doet dat als ze aan de bar zit. Gezellig vind ik dat. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189548263
Als je het je kunt permitteren zou ik zeker een tweede oven nemen. Voor mezelf vond ik het te decadent, want wij hebben niet vaak twee ovens nodig. Als dat wel eens het geval is, improviseren we en dat lukt altijd. Ik heb nooit behoefte om een appeltaart en zalm tegelijk in de oven te zetten.

Mijn ervaring met de hoeveelheid beschikbare ruimte is dat je altijd gebruikt wat je hebt en dan toch weer tekort komt. Heb je meer ruimte, dan bewaar je meer spullen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 21:11:59 #264
5428 crew  miss_sly
pi_189553789
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo gebruiken wij het kookeiland ook. Dochter helpt regelmatig mee met snijden en doet dat als ze aan de bar zit. Gezellig vind ik dat. O+
Ja, dit O+
Zo zaten we in het huis in Watergraafsmeer ook vaak.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 21:18:04 #265
5428 crew  miss_sly
pi_189553906
Vanavond hebben we de tijd genomen om onze lijst badkamerspullen zo goed als af te krijgen. Niet de kleine materialen, maar alle grote dingen. Mijn collega zou de lijst doornemen en doorsturen naar de leverancier van zijn spullen en een mooie prijs opvragen. Daarnaast moeten we dit ook maar bij een sanidump of sanitairwinkel gaan bespreken en eenoudergezinnen opvragen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:22:19 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189554011
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:18 schreef miss_sly het volgende:
Vanavond hebben we de tijd genomen om onze lijst badkamerspullen zo goed als af te krijgen. Niet de kleine materialen, maar alle grote dingen. Mijn collega zou de lijst doornemen en doorsturen naar de leverancier van zijn spullen en een mooie prijs opvragen. Daarnaast moeten we dit ook maar bij een sanidump of sanitairwinkel gaan bespreken en eenoudergezinnen opvragen.
En wat opvragen? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 21:23:58 #267
5428 crew  miss_sly
pi_189554036
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wat opvragen? :o
Offertes 😀

Mijn autocorrect heb ik al betrapt op heel rare dingen, maar deze is heel raar 🤣
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:36:19 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189554303
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Offertes 😀

Mijn autocorrect heb ik al betrapt op heel rare dingen, maar deze is heel raar 🤣
:D
Die is idd bijna DYAC-waardig :')
Oh, die site bestaat niet meer, jammer wel.

Alternatief dan, voor de leuk: http://www.autocorrectfail.org/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 18:32:40 #269
5428 crew  miss_sly
pi_189584664
Wij waren vanmiddag bij de keukenzaak om de keuken nog een keer door te spreken: wat waren ook alweer de kleuren precies, hoe dik is het keukenblad, hoe kwam het uit met de maten, etc.

We hadden natuurlijk ook wat nieuwe dingen: hoe ver hangt het blad van de bar over de barkrukken ivm voetruimte, een kastje opofferen voor een extra oven, wat te doen met de producten die niet meer leverbaar zijn?

We begonnen even met de maten. De man die had ingemeten was teruggekomen met een klein probleem: de vensterbanken hangen iets over het aanrechtblad. Dat geeft niet, er is alleen een probleem met de plaatsing van de kraan dan. Dat wordt opgevangen door het aanrechtblad 5 cm dieper te maken. Dat gaf dan wel een probleem op het korte stukje onder het raam naast de koelkast, want vanwege de koelkast kan dat niet allemaal 5 cm opgeschoven. Daar zaten drie kastjes van 50 cm. We gaan het nu oplossen met een kastje van 50, drie laatjes van 45 onder elkaar en weer een kastje van 50.

De oven was inderdaad niet meer leverbaar en we hebben Neff en de hide-n-slide even naar voren geschoven. Neff is ook echt het enige merk dat deze optie heeft. Tevens de optie voor een tweede oven aangestipt. Ze raadde aan om dan twee ovens met 2 functies te kiezen, in plaats van 1 oven met heel veel functies en 1 zonder extra functie. Dus in plaats van een grote bakoven combi magnetron met added steam en een gewone bakoven, een grote bak/stoomoven en een compacte combi bak/magnetron. Onder de compacte plaatsen we dan een warmhoudlade.

Omdat het voordelig is om vier (of meer) producten van hetzelfde merk te hebben, omdat je dan een verlegde garantietermijn krijgt van 5 jaar in plaats van 2 jaar, hebben we ook gekeken naar een inductieplaat met ingebouwde afzuiging. Ik vind die van Neff eigenlijk ook net nog wat mooier dan die van Bosch.

Wij hebben dus even deze mee:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en gaan zaterdagmiddag als S naar een partijtje is even naar het inspiratiehuis in Hoofddorp bij Neff kijken, informatie halen en definitief kiezen.

We waren inmiddels, na 14 maanden, ook vergeten of we nou een greeploze keuken hadden of een met ingefreesde grepen, maar dat bleek gelukkig greeploos te zijn.

De spoelbak hadden we oorspronkelijk van hetzelfde materiaal als het blad. Ik vind dat echt ontzettend mooi O+ Maar: de bodem moet toch van rvs bij een blad van 2 cm of minder (en schaap wil echt graag een blad van 1 cm dik) omdat het anders te zwaar wordt. Er zit dan bovendien niet echt afschot in, dus er kan dan water in blijven staan. Omdat bij inmeten was gebleken dat de vloer niet helemaal perfect recht is, kan het water dan ook nog op een bepaalde plek een plasje gaan vormen, en dat vind ik toch maar niets. Bovendien heeft zo'n spoelbak uiteraard heel rechte hoeken, wat moeilijk schoon te maken is. Dus in dit geval heb ik, met pijn in mijn hart, toch maar gekozen voor praktisch boven esthetisch, en gaan we toch voor een volledig rvs spoelbak met ronde hoeken. Wel onder tegen het blad geplakt, en niet met zo'n lelijke rvs rand in het blad.

We gaan dus zaterdag de precieze apparaten uitzoeken in het inspiratiehuis en die geven we dan door aan de adviseur. Zij maakt dan de nieuwe offerte op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189586940
@miss_sly, hoe zat het ook alweer met gordijnen? Ik meen me te herinneren dat je die hebt laten inmeten. Waar heb je ze gekocht/ga je ze kopen?

Fijn dat je alle keukenkeuzes nog eens rustig door hebt kunnen lopen. ^O^ Wij hebben bij onze nieuwbouwwoning ook nog het een en ander veranderd toen de oplevering in zicht kwam. Het is zo'n grote aankoop met veel beslissingen die je in een relatief korte tijd moet nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 20:22:26 #271
5428 crew  miss_sly
pi_189587413
Wij hebben iemand langs gehad van raamdecoratie Landsmeer. We waren daar in de ochtend op goed geluk naartoe gereden, maar toen was er niemand in de werkplaats. Toen we hem belden, zei hij dat hij wel 's middags in kon komen meten en we daarna stof kunnen uitzoeken en hij een offerte maakt.
Van onze interieurstyliste hebben we een ander adres, namelijk gordijnen.nl. Ze hebben een showroom in Hilversum. Zij konden die dag niet inmeten, dus die laten we nog een keer langskomen als we de sleutel hebben en ook een offerte maken. Zij kunnen met korting leveren, vanwege onze interieurstyliste.

De eerste is een bijzondere man, heel aardig en hij praat veel. Hij schijnt heel goed spul te leveren, we hebben zijn naam van meerdere tevreden klanten. Hij is goed en goedkoop. Als hij nakomt wat hij zegt, dan klopt dat; hij zou verduisterende duettes kunnen leveren voor de veluw dakramen voor 170 euro ipv 600, wat een gebruikelijke prijs is. We moeten alleen nog een afspraak met hem maken om de stoffen te bekijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189587846
Dank je!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:49:53 #273
5428 crew  miss_sly
pi_189610327
Wij kregen vandaag een nieuwsbrief. Helaas gaat opleveren voor de kerstvakantie niet meer lukken, stellen ze, dus starten ze met opleveren in het 1e kwartaal 2020. Ook hierin zijn ze weer lekker vaag, want niet voor de kerst is duidelijk, maar in 1e kwartaal 2020 hoeft dan dus niet te betekenen dat ze meteen na de kerstvakantie in de 1e week van januari opleveren.

Lichtpuntje: ons blokje van vier huizen is het eerste blok dat opgeleverd wordt!

Ik vind het toch wel een domper, merk ik. Het duurt allemaal zo lang, en ik ben er wel een beetje klaar mee. Maar goed, het einde begint nu echt in zicht te komen. Met een beetje geluk hoeven we de huurtermijn op het vakantiepark maar met een maandje te verlengen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189610628
Oh, wat jammer! Gelukkig komen er nog veel kerstfeesten in jullie nieuwe huis, maar ik kan me voorstellen dat het een domper is. Het is zo'n lang proces, het wachten op een nieuwbouwwoning.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189610930
pfoe ik zou ook flink balen als ik nu te horen zou krijgen dat het pas in het nieuwe jaar ging gebeuren. Het lot van nieuwbouw... eerder regel dan uitzondering volgens mij :{
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')