abonnement Unibet Coolblue
pi_189069200
Afgelopen vrijdag ben ik met klachten naar de huisarts geweest, de voorlopige conclusie was dat ik iets aan mijn galwegen mankeer. Doordat ik vooral in de late avond en in de nacht hevige pijnaanvallen heb die afgesloten worden met misselijkheid en braken denkt hij aan galstenen die de boel afsluiten.

De pijn is vervelend en bij vlagen niet te harden, misselijkheid en braken vind ik echter nóg meer vervelend :r

Komende week krijg ik een oproep voor een echo, om de aanvallen uit te zingen heb ik maagbeschermers en pijnstillers meegekregen.

Zijn er hier mensen die dit ook gehad hebben? En zijn er tips qua voeding zodat ik minder last heb van de misselijkheid? Vet eten doe ik niet, daar let ik nu zeker heel goed op.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_189070472
Mijn eigen ervaring... Ik was tussen de aanvallen door ook erg misselijk en het maakte niet uit wat ik at, misselijkheid bleef. Na 10 weken geopereerd, wat was ik blij zeg dat ik van die aanvallen af was.. Heel veel sterkte!
  Moderator zondag 22 september 2019 @ 14:35:55 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189070828
Begreep minder vet eten (in de tussentijd)?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189075580
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 14:15 schreef Trade het volgende:
Mijn eigen ervaring... Ik was tussen de aanvallen door ook erg misselijk en het maakte niet uit wat ik at, misselijkheid bleef. Na 10 weken geopereerd, wat was ik blij zeg dat ik van die aanvallen af was.. Heel veel sterkte!
10 weken?! :o :'(
Kan me voorstellen dat je daar blij mee was ja, hel dit! Vandaag voor het eerst ook overdag problemen, zo niet tof :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_189075640
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 14:35 schreef Renesite het volgende:
Begreep minder vet eten (in de tussentijd)?
Dat heb ik compleet uitgebannen omdat dat de meeste problemen schijnt te veroorzaken. Maar goed, een bruine boterham met mager vleeswaren levert ook al gedoe op. Het is dat niks eten geen optie is :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_189082502
Ik heb ook last gehad van galstenen, foei wat een pijn, de ergste pijn die ik heb gehad in mijn leven. Kronkelend van de pijn. Kon geen houding meer vinden waarin het wat minder was. Ik was niet heel misselijk.

Er zijn natuurlijk medicijnen tegen misselijkheid maar je kan het proberen met gember, dat kan werken tegen misselijkheid. Verder rustig aan met vet ja. Sterkte verder!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_189136975
Vergeet niet dat je nog altijd galstenen kan ontwikkelen na het verwijderen van de galblaas
pi_189270423
Toevallig is mijn galblaas eergisteren verwijderd. Geen pretje die aanvallen.. Qua eten maakte het in mijn geval niet veel uit.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_189275841
Heb het zelf toen ik 16 was gelukkig maar 4 keer gehad (aanval), mijn galblaas zat helemaal vol met stenen (ik was nog net niet de jongste - en ze stonden er van te kijken dat ik maar 4 aanvallen heb gehad). Verschrikkelijke pijn, de eerste keer dacht ik echt dat ik doodging. Het maakte niet uit wat ik at, alle keren was het pure willekeur. Ik denk dat als je meerdere stenen hebt het ook niet uitmaakt wat je eet.

Ik geloof dat ze tegenwoordig Ursofalk voorschrijven om de galstenen op te lossen. Ik gebruik dit zelf op het moment omdat ik vaak dezelfde soort pijn weer heb (echo gehad en galwegen waren schoon, maar heb galzuur reflux wat dezelfde pijn veroorzaakt en de Ursofalk helpt hier tegen.)

Wellicht kan je ook aan je dokter vragen of Ursofalk een optie is voor de pijn en/ of oplossen galstenen? Mochten de maagzuurremmers niets voor je doen.

Sterkte en succes, hopelijk kan je snel voor een echo komen. En hopelijk stopt het misselijk/ braken :(.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_189327017
Ik heb het ook gehad, maar qua voedsel heb ik geen andere tips.. Behalve dan prikloze-niet koude cola.. Dat geeft wat energie.

Ik had maandenlang af en toe een aanval, mijn huisarts schreef dat af als paniekaanval. Maar als het steentje eruit was, ging het weer een paar weken prima. De symptomen begonnen dus heel mild.

Maar bij mij ging het uiteindelijk mis omdat er een steentje klem zat in de galweg en mijn alvleesklier mee ging ontsteken. Toen had ik alle symptomen, inclusief zo geel als een kuikentje zijn. Dan lig je heel snel op de spoed-interne. Dag later ERCP (steentje weggehaald via slokdarm-maag). En 2 weken daarna op de OK om de rest van de galblaas+stenen weg te halen.

Daarna eigenlijk geen last mee gehad, behalve als ik veel vet eet. Een bakje patat is geen probleem. Maar triggerde het destijds ook al niet.
pi_189330864
Zorg is in NL echt zo slecht. Je gaat met serieuze problemen naar de dokter en je krijgt pijnstillers.... _O-

En je moet een weekje wachten opneen scan....
pi_189739925
Ik kon het topic niet meer vinden... :+

Uit de echo bleek dat er inderdaad galstenen in de galblaas zitten die de boel goed overhoop gooien. Aanstaande dinsdag heb ik een gesprek met de chirurg om de operatie door te spreken, ik ben heel erg benieuwd. En heel erg zenuwachtig, ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen :')

Maar goed, mijn huidige eetpatroon is ook niet heel tof. Het zou fijn zijn als ik weer wat normaler zou kunnen gaan eten.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_189743246
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:21 schreef Meridiaan het volgende:
Vergeet niet dat je nog altijd galstenen kan ontwikkelen na het verwijderen van de galblaas
Kans is wel een stuk kleiner?
De twee mensen die ik ken die geen galblaas meer hebben, hebben daarna nooit meer last gehad.
pi_189743251
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:47 schreef Fushia2 het volgende:
Zorg is in NL echt zo slecht. Je gaat met serieuze problemen naar de dokter en je krijgt pijnstillers.... _O-

En je moet een weekje wachten opneen scan....
Een week wachten op een scan is echt niet dramatisch.
pi_189743308
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 november 2019 00:17 schreef minthy het volgende:
Ik kon het topic niet meer vinden... :+

Uit de echo bleek dat er inderdaad galstenen in de galblaas zitten die de boel goed overhoop gooien. Aanstaande dinsdag heb ik een gesprek met de chirurg om de operatie door te spreken, ik ben heel erg benieuwd. En heel erg zenuwachtig, ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen :')

Maar goed, mijn huidige eetpatroon is ook niet heel tof. Het zou fijn zijn als ik weer wat normaler zou kunnen gaan eten.
De operatie viel me reuze mee. Alleen wordt je buik bij de kijk operatie opgeblazen. Dat kan een nare pijn opleveren bij je schouderbladen.. maar na die galblaas pijn is dat ook wel te doen.. 1 nachtje logeren en daarna lekker naar huis. Vanaf dag 2 redde ik mezelf wel, alleen de zorg voor mijn peuter was lastig, omdat tillen niet mocht de eerste 2 weken.
pi_191003176
Afgelopen vrijdag is 'ie verwijderd en ik krabbel langzaam weer wat op. Erg blij dat het achter de rug is, foei wat heb ik een last gehad de laatste maanden...
Nu inderdaad veel last van de schouders en de darmen die langzaamaan weer op gang komen :X
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 13 januari 2020 @ 08:46:44 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191005617
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2020 23:07 schreef minthy het volgende:
Afgelopen vrijdag is 'ie verwijderd en ik krabbel langzaam weer wat op. Erg blij dat het achter de rug is, foei wat heb ik een last gehad de laatste maanden...
Nu inderdaad veel last van de schouders en de darmen die langzaamaan weer op gang komen :X
Nu pas? :o
Hopelijk krabbel je snel op nu ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191006340
Fijn dat het ding eruit is!
pi_191057457
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 11:06 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Kans is wel een stuk kleiner?
De twee mensen die ik ken die geen galblaas meer hebben, hebben daarna nooit meer last gehad.
Getallen heb ik niet. Maar sommigen mensen denken dat ze dan nooit meer galstenen kunnen ontwikkelen, en dat klopt niet.

quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2020 23:07 schreef minthy het volgende:
Afgelopen vrijdag is 'ie verwijderd en ik krabbel langzaam weer wat op. Erg blij dat het achter de rug is, foei wat heb ik een last gehad de laatste maanden...
Nu inderdaad veel last van de schouders en de darmen die langzaamaan weer op gang komen :X
Zo, dat is snel gegaan. Een goed herstel gewenst!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')