abonnement Unibet Coolblue
pi_189068460
Hallo, a.s. Woensdag vertrekt mijn vlucht van Schiphol naar Londen om 7:00.

Ik ben op het moment van plan om de trein te nemen vanuit Alkmaar naar Schiphol. De vroegste trein rijd rond 5 uur, en komt aan op Schiphol rond 6 uur. Ik kan zo dus 1 uur van tevoren aanwezig op Schiphol.

Is dit genoeg tijd om de vlucht te pakken zonder dat het krap word?

P.S. Ik heb alleen handbagage en ik check online in.
pi_189068554
Je kan altijd wel vertraging oplopen met de trein natuurlijk, en dan kun je wel eens een probleem krijgen.
Ik heb geen idee of het zo vroeg al druk kan zijn op Schiphol... persoonlijk zou ik er voor zorgen dat ik er minimaal 1,5 uur van te voren ben

[ Bericht 2% gewijzigd door Goudenkomkommer op 22-09-2019 12:21:35 ]
  Leukste jonkie 2022 zondag 22 september 2019 @ 13:00:17 #3
213457 engine
pi_189069243
Als je vlucht om 7:00 vertrekt begint het boarden rond 6:30. Betekent dat je minder dan een half uur hebt voor paspoortcontrole en veiligheidscontrole. Dit lijkt mij zeer krap en als het druk is zul je het niet halen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  zondag 22 september 2019 @ 13:00:53 #4
225540 Pugg
Friends forever
pi_189069377
2 uur heb je zeker nodig
vooral omdat schiphol rond die tijd toch alweer redelijk druk aan het worden is
in 1 uur ga je het niet redden
pies on joe toe
  Moderator zondag 22 september 2019 @ 13:28:41 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189069668
1 uur is inderdaad te krap. Onderschat ook niet dat je na de douane vaak nog een flink eind moet lopen naar de gate. Wij hadden laatst ook die vlucht naar Londen en het was ‘s ochtends al aardig druk.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_189073390
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2019 13:00 schreef eNGine10 het volgende:
Als je vlucht om 7:00 vertrekt begint het boarden rond 6:30. Betekent dat je minder dan een half uur hebt voor paspoortcontrole en veiligheidscontrole. Dit lijkt mij zeer krap en als het druk is zul je het niet halen.
:? Je hoeft niet exact op het moment van het starten van het boarden bij de gate te zijn hè...
So we just called him Fred too
pi_189073458
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 11:55 schreef jeanpaul1979 het volgende:
Is dit genoeg tijd om de vlucht te pakken zonder dat het krap word?
Als alles goed gaat, dan heb je tijd genoeg. Heeft je trein vertraging of is er grote drukte op Schiphol dan wordt het spannend.
So we just called him Fred too
  Leukste jonkie 2022 zondag 22 september 2019 @ 16:45:09 #9
213457 engine
pi_189073644
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 16:32 schreef Cothen het volgende:

[..]

:? Je hoeft niet exact op het moment van het starten van het boarden bij de gate te zijn hè...
Is geen verplichting inderdaad. Wel verstandig om als richtlijn te houden om bij de gate te zijn.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_189073978
Ik heb het een keer gered met een half uur _O_

Ik denk dat het scheelt of je bekent bent met de vlucht of dat je nog moet zoeken waar je heen moet.

Zou zelf wel een uur van tevoren aanwezig willen zijn. Dat gehaast is nergens goed voor en dan stink je zodra je in het vliegtuig zit, niemand gaat dat prettig vinden.
N A P O L I
C A M P A N I A
  Leukste jonkie 2022 zondag 22 september 2019 @ 17:23:28 #11
213457 engine
pi_189074113
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 17:12 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb het een keer gered met een half uur _O_

Ik denk dat het scheelt of je bekent bent met de vlucht of dat je nog moet zoeken waar je heen moet.

Zou zelf wel een uur van tevoren aanwezig willen zijn. Dat gehaast is nergens goed voor en dan stink je zodra je in het vliegtuig zit, niemand gaat dat prettig vinden.
Ja heb het ook wel eens gered in een half uur. Was achteraf wel gewoon een heel slecht idee.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_189074239
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 11:55 schreef jeanpaul1979 het volgende:
Hallo, a.s. Woensdag vertrekt mijn vlucht van Schiphol naar Londen om 7:00.

Ik ben op het moment van plan om de trein te nemen vanuit Alkmaar naar Schiphol. De vroegste trein rijd rond 5 uur, en komt aan op Schiphol rond 6 uur. Ik kan zo dus 1 uur van tevoren aanwezig op Schiphol.

Is dit genoeg tijd om de vlucht te pakken zonder dat het krap word?

P.S. Ik heb alleen handbagage en ik check online in.
Tot nu toe ben ik altijd binnen 20 minuten achter de douane, zowel europa als wereld. Heb op schiphol echt zelden lang moeten wachten (reis nooit in het hoogseizoen)

Scheelt ook wel als je online inchecked en weet waar je moet zijn denk ik.

Maar je weet nooit wat er kan gebeuren.
Gister aangekomen op schiphol na een reis en werden opgehaald door mn schoonouders, die hebben een dik uur gedaan om ban de schiphol tunnel naar de parkeergarage te komen omdat er file stond.

Dus zou zelf wel anderhalf uur aanhouden, heb je een uurtje speling.
pi_189076103
Bedankt iedereen voor de reacties! Dit helpt een hoop! En zo heb ik weer wat nieuwe dingen geleerd.

Ik heb aan de hand van de reacties besloten om toch maar een vriend uit bed te roepen om mij te brengen met de auto, zodat ik 1.5 tot 2 uur van tevoren aanwezig ben voor het geval er tegenslagen zijn.
pi_189076529
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2019 17:23 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ja heb het ook wel eens gered in een half uur. Was achteraf wel gewoon een heel slecht idee.
In mijn geval was ik mijn paspoort vergeten :')

Sindsdien controleer ik het zo'n 3 of 4 keer haha
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_189076577
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 19:03 schreef jeanpaul1979 het volgende:
Bedankt iedereen voor de reacties! Dit helpt een hoop! En zo heb ik weer wat nieuwe dingen geleerd.

Ik heb aan de hand van de reacties besloten om toch maar een vriend uit bed te roepen om mij te brengen met de auto, zodat ik 1.5 tot 2 uur van tevoren aanwezig ben voor het geval er tegenslagen zijn.
Houdt er rekening mee dat er bij Beverwijk werkzaamheden zijn, vanaf 5 uur begint het drukker te worden dus daar kan het wat langer duren als mensen nog niet goed wakker zijn
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_189076879
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 19:03 schreef jeanpaul1979 het volgende:
Bedankt iedereen voor de reacties! Dit helpt een hoop! En zo heb ik weer wat nieuwe dingen geleerd.

Ik heb aan de hand van de reacties besloten om toch maar een vriend uit bed te roepen om mij te brengen met de auto, zodat ik 1.5 tot 2 uur van tevoren aanwezig ben voor het geval er tegenslagen zijn.
Ben er vandaag geweest. Heb over de laatste 5 km met de auto tot de vertrekhal, er 45 minuten over gedaan. Wegwerkzaamheden.
pi_189088900
Als je geen priority hebt, en gezien het tijdstip naar London zal het een vluchtje zijn van de budgetmaatschappij Level naar London Luton dan is het rond 07:00 uur niet heel druk maar ook niet heel rustig waardoor de beveiliging 10-15 minuten zal zijn evenals de paspoortcontrole, vanaf het punt van paspoortcontrole is het dan nog een minuut of 5-10 lopen naar de H-gates en ben je dus maar net op tijd bij de gate.

Ik zelf heb priority, ook als ik trouwens met een budgetairliners vlieg want KLM controleert alleen of je de Non-Schengen incheckzone mag betreden, niet of je een ticket van KLM hebt, en dan duurt de beveiliging 0-10 minuten maar de paspoortcontrole nog steeds 5-15 minuten waardoor ik de vlucht wel haal, ook omdat ik exact weet waar en hoe ik moet lopen en welk security filter ik moet nemen en welke rij van de paspoortcontrole het snelst gaat, als je bijna nooit vliegt is 1 uur wat aan de korte kant en haal je onnodig veel stress op je hals.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  One tough cookie maandag 23 september 2019 @ 21:39:11 #18
169210 liesje1979
pi_189090415
Goed dat je het anders geregeld hebt nu. Volgens mij is het zo dat als je om 7 uur vliegt de gate om 6:40 ofzo sluit? Dus ben je dan geen uur van te voren aanwezig. Op Eindhoven zou je het ws wel halen en op Schiphol kan de beveiliging en douane op dat soort tijden ook nog super snel gaan, alleen moet je dan ook nog naar je gate lopen en dat is soms best een stukje.
pi_189090877
Ik heb het vorig jaar gedaan en was makkelijk te doen.

6 uur stipt stopte de trein op het station, begon ik heel hard te lopen, geen rij bij de security (heel stil want veel annuleringen ivm slecht weer) en ik stond om 6:14 bij de gate van British Airways. Nog meer dan een half uur wachten voordat het gaten uberhaupt begon...
Normaal is de rij bij security rond 6/7 uur zo 10-20 minuten. Kan nog steeds wel maar het is een gokje.
pi_189121854
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 13:07 schreef bonke het volgende:
2 uur heb je zeker nodig

Zeker nooit op Schiphol geweest?
pi_189121887
Ik probeer meestal 1 uur 15 minuten, maar uurtje is ook altijd goed gekomen.
pi_189121927
1 uur kan. Zelf ben ik er gewoon 2 uur voor die tijd. Ik doe altijd lekker rustig aan. Mag graag nog even na de checks wat drinken.
Even lekker zitten, wat rond kijken.

Gaat toch altijd sneller dan je denkt.
Toch heb je in principe weinig tijd nodig. Je kunt met half uur overal langs zijn. Paspoort controle heb je normaal niet.
Vaak wel even wat lopen. Maar goed een uur is prima.
Zelf neem ik dat risico echter nooit, zeker omdat ik van ver in het noorden kom met OV (ik neem dus ook nooit vroege vlucht als het even kan).
pi_189129424
Uur of zo.

Zelf houd ik er niet van om het er op aan te laten komen. Er kan altijd wat tegen zitten. Ik ga dus op tijd en dan ben je er weleens ruim van tevoren.

Voor korte vluchten kies ik bij voorkeur kleinere vliegvelden uit.
pi_189132024
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 22:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zeker nooit op Schiphol geweest?
bladiebla
pies on joe toe
pi_189132264
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:53 schreef bonke het volgende:

[..]

bladiebla
Dat is dus een ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')