abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7817990
als je pols wat stijf begint te worden en je arm duidelijk zwakker wordt tijdens pc-werk ... wat kan je dan zoal doen om betreffende spieren te ontspannen enzo ...?
ik zit hier af en toe wel vage rek-strek-en-yoga-praktijken te beoefenen, maar die zijn meer bedoeld om m'n nek en rug wat flexibel te houden ...
vingergymnastiek ... maken van een vuist en dan je hand volledig openen , zo van die dingen ...
pi_7818044
Ik heb daar zon "ding" voor gekregen waar zon bal in zit. Als je dat ding gaat bewegen gaat die bal in allerlei manier rond draaien en dat ding beweegt dan alle kanten op. Hierdoor belast je alle spieren in je arm en train je ook je slappe spieren waardoor je rsi voorkomt.

Hopelijk weet iemand de naam van zon ding, ik heb een noname, en ee plaatje is misschien ook wel duidelijk.

pi_7818126
kijk es op http://rsi.pagina.nl/ Daar staan veel links; ook voor oefeningen
pi_7818171
Heb je wel genoeg steun voor je pols etc? Ik heb er ook last van gehad, maar toen ik een duurdere stoel kocht en beter bureau ging het meteen een stuk beter. Daarnaast werkten bij mij van die knijpdingen geloof ik ook wel, weet alleen niet hoe ze heten.. veer bovenin en dan twee greepjes die je tegen elkaar moeten drukken?
"Guess what ? I've got a fever.. and the only prescription.. is more cowbells !"
pi_7818217
installeer dit proggie: http://www.workpace.nl/

is maar voor dertig dagen, maar het laat plaatjes zien met oefeningen die je natuurlijk kunt onthouden

pi_7818293
Wat je ook kan doen als je van RSI last heb is in plaats van een muis met een tekentablet gaan werken.Ik heb er zelf een voor grafisch werk maar schijnt ook heel goed tegen RSI te werken.

Kijk bv eens op www.wacom.nl zo'n kleine graphire is genoeg, je hebt ook nog van die b-merken maar daar heb ik geen ervaring mee

pi_7820692
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 12:52 schreef Progressor het volgende:
Ik heb daar zon "ding" voor gekregen waar zon bal in zit. Als je dat ding gaat bewegen gaat die bal in allerlei manier rond draaien en dat ding beweegt dan alle kanten op. Hierdoor belast je alle spieren in je arm en train je ook je slappe spieren waardoor je rsi voorkomt.

Hopelijk weet iemand de naam van zon ding, ik heb een noname, en ee plaatje is misschien ook wel duidelijk.

Dat ding heet een gyrotwister en hij komt ook uit duitsland, weet niet ie ook in nederland verkrijgbaar is. Zie hier de site : http://www.gyrotwister.net/
pi_7860190
hey, nog bedankt allemaal ...
kon ff niet replyen wegens ban

kga zo'n gyrotwister bestellen denk ik ...

pi_7884943
ik ken de gyrotwister als de powerball, nifty ding!
als ik daar gewoon dagelijks mee oefen dan kan ik straks een clear slaan van hier tot tokio.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_7885178
Nu alleen nog een goede plek vinden om ze te bestellen.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_7885320
Yoga is the way to go. Dat weet ik uit eigen ervaring. Ik heb echt flink rsi gehad (heb een tijd lang in de wao gezeten) en yoga was het enige dat echt effectief de oorzaak aanpakte. En ik heb heel wat geprobeerd, geloof me.

De oorzaak van rsi is juist het verstarren van nek, schouders en ruggegraat; hierdoor moet je meer compenseren met je armen, polsen en handen, waardoor het probleem steeds verder verplaatst wordt en de beruchte muispols ontstaat. Zorg dat je het weer een beetje losbikt en het gaat weer veel beter.

Een oefening waar ik zelf *enorm* veel aan heb gehad (en nog steeds heel veel aan heb) is de zgn zonnegroet: hiermee train je alle belangrijke spiergroepen van je lichaam, maar in het bijzonder de arm-, schouder- en rugspieren. Werkelijk waar ontzettend effectief, en absoluut aan te raden, ook voor mensen die niks van yoga moeten hebben.
Kijk bjiv op http://www.innerned.com/zongroet.html

Doe deze oefening 's morgens een keer of 10 en je zal zien: geen rsi meer!

Unox, the worst operating system.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 02:32:23 #12
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_7886217
Ik heb zelf een tijdje enorm last gehad van RSI (tintelende handen en benen, pijn aan mijn schouders en nek en steeds vaker koppijn...zwaar kut dus). Nou heb ik natuurlijk net als de meesten vanalles geprobeerd: Super ergonomische stoel gekocht, monitor op precies de goede hoogte hangen, polssteun voor het muizen aangeschaft, naar de chiropractor geweest, strekoefeningen gaan doen enz. Op zich hadden al deze dingen een positief effect, maar wel maar voor een zeer beperkte periode.
Toch heb ik wel een oplossing gevonden die voor mij *de* uitkomst is: Ik ben weer gaan fitnessen (2 jaar geleden deed ik dat 6 dagen per week, maar ben toen ineens gestopt en naar een levenspatroon met zeer weinig beweging gegaan - en 10 tot 14 uur per dag achter de computer zitten). Dus ik zou min. 3 x per week een uurtje gaan fitnessen aanbevelen - conditietraining, krachttraining, maakt niet zoveel uit...als je maar uitgeput bent wanneer je klaar bent. En het heeft overigens geen zin om alleen oefeningen voor je armen/handen te doen.
De reden dat fitness goed werkt, is voornamelijk omdat het ontzettend bevorderend voor je bloedsomloop is - en RSI komt grotendeels door een slechte bloedsomloop in bepaalde lichaamsdelen.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_7886929
thx guys ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')