Die regels om de natuur te beschermen in de buitengebieden zijn door ons zelf opgesteldquote:Op zaterdag 21 september 2019 20:02 schreef vouwdeurtje het volgende:
Waarom stoppen we niet allemaal gewoon met werken? Geen NOx meer de lucht in en de klimaatgekkies krijgen geen uitkeringen en gesubsidieerde baantjes meer
Het is toe te juichen, dat iedereen die zich in Nederland bevindt stopt met werken, want dan kan rechts Nederland niet meer frustreren met de lawaaiige auto's, motoren of scooters. Maar dan moet wel iedereen mee doen. .quote:Op zaterdag 21 september 2019 20:02 schreef vouwdeurtje het volgende:
Waarom stoppen we niet allemaal gewoon met werken? Geen NOx meer de lucht in en de klimaatgekkies krijgen geen uitkeringen en gesubsidieerde baantjes meer
Ook fietsers moeten het ontgeldenquote:Op zaterdag 21 september 2019 17:20 schreef Elizabeth-akf het volgende:
Wat ben ik blij dat ik daar geen last van heb als ik op de fiets spring.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)de-aanleg-van-de-F35quote:Stikstofuitspraak Raad van State heeft mogelijk ook gevolgen voor de aanleg van de F35
Met de aanleg van de fietssnelweg F35 tussen Enschede en Oldenzaal kan niet eerder worden begonnen dan in 2022. Dat zegt de provincie in antwoord op vragen van GroenLinks. Momenteel wordt onderzocht hoe de F35 tussen de twee steden het best kan worden aangelegd. Dat onderzoek is in 2021 klaar. Eerder is niet mogelijk. Ook de stikstofuitspraak van de Raad van State kan nog extra vertraging opleveren.
Voor het ontbrekende deel van de fietssnelweg tussen Enschede en Oldenzaal wordt op dit moment een planstudie uitgevoerd, wat moet leiden tot een Plan in Hoofdlijnen. Enschede en de provincie werken samen in dit onderzoek en zien geen mogelijkheden om het onderzoek sneller uit te voeren.
Vergunningen aanvragen
De provincie schat in dat Provinciale Staten in het tweede kwartaal van 2021 een besluit kan nemen over het Plan in Hoofdlijnen. Daarna volgt onder meer nog de bestemmingsplanprocedure, de verwerving van gronden die nodig zijn voor de aanleg en het aanvragen van vergunningen.
En daar komt de stikstofuitspraak van de Raad van State om de hoek kijken. Normaal gesproken zou bij de vergunningsaanvraag het Programma Aanpak Stikstof worden gebruikt om te bepalen of de aanleg van de F35 geen nadelige gevolgen heeft voor de natuur. Maar aangezien de Raad van State een streep door het PAS heeft gehaald, kan dat niet meer.
Mogelijk is er nader onderzoek nodig vanwege de PAS-problematiek, meldt de provincie in antwoord op vragen van GroenLinks.
Lange adem
De aanleg van de F35 tussen Enschede en Oldenzaal is dus een project van de lange adem. Ook de kosten van het project kunnen nog problemen geven bij de realisatie van de fietssnelweg. De kosten bedragen 5,5 miljoen euro, waarvan de gemeente Enschede 1,4 miljoen euro voor haar rekening moet nemen.
Of Enschede dat bedrag kan opbrengen, is maar zeer de vraag. De gemeente moet miljoenen bezuinigen. De provincie heeft in juli opdracht gegeven aan een gespecialiseerd bureau om te onderzoeken of er mogelijkheden zijn voor Europese subsidies, maar de resultaten van dat onderzoek zijn weinig hoopvol, stelt de provincie.
Extra geld van de provincie?
Misschien dat de provincie Overijssel daar nog een oplossing kan bieden. In het coalitieakkoord van de provincie is opgenomen dat fietsen in Overijssel wordt gestimuleerd door extra te investeren in fietspaden. "Daar waar er kansen liggen op de 62 kilometer lange F35 zullen wij die benutten", schrijft de provincie in antwoord op de door GroenLinks gestelde vragen.
En dan is er nog de kans op geld vanuit Den Haag voor het project, maar of het Rijk gaat bijdragen valt nu nog niet te zeggen. "Het Rijk geeft tot nu alleen geld uit voor delen die al in uitvoering zijn of die hetzelfde jaar worden uitgevoerd", schrijft de provincie.
Omg, dat is wel echt erg.quote:Op zaterdag 21 september 2019 20:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ook fietsers moeten het ontgelden
[..]
https://www.rtvoost.nl/ni(...)de-aanleg-van-de-F35
Nee, nu moeten we de regels aanpassen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 20:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die regels om de natuur te beschermen in de buitengebieden zijn door ons zelf opgesteld
Nu moeten we er ons ook aan houden
https://www.telegraaf.nl/(...)s-land-op-slot-kreeg
probleem is de veestapel en de verkeer
http://www.emissieregistratie.nl/erpubliek/bumper.nl.aspx
ok nou de maatregelen om de veestapel in te korten zal wel veel schelenquote:Op zondag 22 september 2019 00:22 schreef Benger het volgende:
[..]
Nee, nu moeten we de regels aanpassen.
De uitstoot van stikstof daalt, dus we komen er wel. Alleen niet nu. Het is dom om dan nu te stoppen met bouwen van huizen. Extra maatregelen kun je nemen, maar geen enkele maatregel zorgt er voor dat we nu opeens wel al die projecten kunnen laten doorgaan. Het probleem is juist dat de rechter heeft gezegd: al die maatregelen die je nu neemt die in de toekomst voor lagere uitstoot moeten zorgen zijn nu niet voldoende, dus mag je nu niet bouwen.quote:Op zondag 22 september 2019 03:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok nou de maatregelen om de veestapel in te korten zal wel veel schelen
Je gaat niet normen stellen en als t tegenvalt de normen wijzigen , das dom
Doelen bijstellen das dom ,dan kom je nooit ergens , dan was jij nooit geslaagd geweestquote:Op zondag 22 september 2019 07:51 schreef Benger het volgende:
[..]
Je ziet bij klimaatverandering ook dat er ambitieuze doelen worden gesteld. Als het halen van doelen te duur wordt, dan moet je je doel bijstellen. Ik ben niet tegen ambitieuze doelen, maar dan moet je wel bereid zijn om desnoods je doelen bij te stellen.
Ik weet nog wel een leuke maatregel: schaf die verkeersdrempels af en pak mensen gewoon hun rijbewijs af als ze vaak te hard rijden. Ik ben dat remmen en optrekken wel een beetje zat.
quote:Pijnloos kan niet meer'
RAPPORT REMKES
De oppositie en regeringspartij D66 reageren enthousiast op het advies dat VVD-coryfee Johan Remkes volgende week aan het kabinet geeft om de stikstofcrisis te lijf te gaan.
Remkes wil met zijn commissie de zwaarste noodmaatregelen treffen in verkeer en landbouw.
Wel vraag ik zich af waarom de verkeer moet ontgelden bij deze maatregel?quote:Op zondag 22 september 2019 10:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Doelen bijstellen das dom ,dan kom je nooit ergens , dan was jij nooit geslaagd geweest
De maatregelen van Remkes zijn voldoende verwacht ik en de politiek ook
snel maatregelen, goed gedaan
Veestapel fors terug en langzamer rijden op snelwegen
[..]
KLOPTquote:Op zondag 22 september 2019 10:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Maar ook moeten wij de consumenten ook leren anders gaan eten. Dat is de moeilijkste.
Dat vergeet meneer Remkes ook.
quote:Op zondag 22 september 2019 10:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
KLOPT
een vlees en melk heffing en oudere boeren uitkopen en daar woningen bouwen
milieu normen die Brussel oplegtquote:Op zondag 22 september 2019 13:20 schreef Pleun2011 het volgende:
De Raad van State. Waarom heeft een clubje obscure witteboordcriminelen zoveel macht? Het is geen club die een eerlijk en afgewogen juridisch oordeel geeft maar zij doen aan politiek. Soms is een zaak sterk maar wordt die partij toch niet in het gelijk gesteld omdat zij dat niet willen. Vraag me af wat hun motivatie is voor dit stikstofgezeik.
nee, minder vee vermindert juist de stikstof , dan kun men wel woningen bouwen daar , uitkopen van Boeren kost ook geldquote:Op zondag 22 september 2019 13:04 schreef Benger het volgende:
[..]
Het uitkopen van boeren en daar woningen bouwen mag juist niet meer, omdat daardoor de stikstofuitstoot toeneemt.
Brussel me reet. Net als die 3% begrotingstekort zeker, waar alleen het braafste jongetje van de klas zich aan houdt.quote:Op zondag 22 september 2019 14:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
milieu normen die Brussel oplegt
juist veehouders nemen te veel plek in en levert niets op dan stank en vuilquote:Op zondag 22 september 2019 17:03 schreef Hexagon het volgende:
Prima idee om autorijders en veehouders eens flink aan te pakken
Precies, want de meeste automobilisten zijn tevens veetelers.quote:Op zondag 22 september 2019 17:03 schreef Hexagon het volgende:
Prima idee om autorijders en veehouders eens flink aan te pakken
veetelers wel automobilistenquote:Op zondag 22 september 2019 17:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Precies, want de meeste automobilisten zijn tevens veetelers.
Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Ooit van gehoord?quote:Op zondag 22 september 2019 13:20 schreef Pleun2011 het volgende:
De Raad van State. Waarom heeft een clubje obscure witteboordcriminelen zoveel macht? Het is geen club die een eerlijk en afgewogen juridisch oordeel geeft maar zij doen aan politiek. Soms is een zaak sterk maar wordt die partij toch niet in het gelijk gesteld omdat zij dat niet willen. Vraag me af wat hun motivatie is voor dit stikstofgezeik.
Zeker..een familielid heeft daar pas nog geprocedeerd. Zij doen zogenaamd aan rechtspraak maar bedrijven politiek.quote:Op maandag 23 september 2019 00:09 schreef yup het volgende:
[..]
Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Ooit van gehoord?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |