het zijn lokale problemen... met name langs natuurgebieden.quote:Op zaterdag 21 september 2019 16:31 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Vertel: minder transport / verkeer = minder NOx.
Bonusvoordelen: minder fijnstof, schonere lucht, minder herrie.
dat hoef ik net zoals jij gelukkig niet.quote:Op zaterdag 21 september 2019 17:20 schreef Elizabeth-akf het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik daar geen last van heb als ik op de fiets spring.
Veel succes in de spits in ieder geval als je weer naar je werk moet.
quote:Pijnloos kan niet meer’
RAPPORT REMKES
De oppositie en regeringspartij D66 reageren enthousiast op het advies dat VVD-coryfee Johan Remkes volgende week aan het kabinet geeft om de stikstofcrisis te lijf te gaan.
Remkes wil met zijn commissie de zwaarste noodmaatregelen treffen in verkeer en landbouw.
Jan Hoedeman 21-09-19, 12:50 Laatste update: 15:03
34
De maximumsnelheid op snelwegen van 130 km moet omlaag en de veestapel moet fors worden ingekrompen, vooral in natuurgebieden, zo meldde deze site vanochtend. Die maatregelen staan in het nog geheime rapport.
,,Pijnloze maatregelen zijn niet mogelijk,’’ zegt PvdA-Kamerlrid William Moorlag.
Hij hoopt dat het kabinet Remkes als ‘breekijzer’ gebruikt om de politiek te verlossen van een ‘jarenlange gijzeling.’ Moorlag: ,,
We moeten ophouden de agrarische sector met een schoenlepel in de natuurruimte te persen.
Het is nu wel aan minister Schouten om te laten zien dat ze haar goede wil en warme woorden ontstijgt en een daadkrachtige minister wordt.’’
De Nederlandse bouw lijdt onder het stikstofprobleem:
Kiezen voor natuur of economie?
Geen rekentruc
,,De vraag was of Remkes met een rekentruc zou komen, maar dat is gelukkig niet zo, zegt GroenLinks-Kamerlid Laura Bromet. ,,
Er wordt niet gemorreld aan de natuur, we moeten langzamer rijden en het vee wordt verminderd.
De inkrimping moet wel met een goed plan gepaard gaan.
Niemand zit te wachten op boeren in de bijstand.;
Voor de stikstofuitstoot is het vrijwel zinloos. Verreweg de hoogste concentraties bevinden zich rond steden en snelwegen. De bijdrage van veeteelt hieraan is marginaal. Voor andere doeleinden zijn geen drastische maatregelen nodig. Leg Pernis gewoon een maand per jaar stil. Dat zet veel meer zoden aan de dijk.quote:Op zaterdag 21 september 2019 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
inkrimping van de veestapel is ook voor veel andere doeleinden goed, niet alleen de stikstofuitstoot.
Natuur sparen , veestapel fors minder en langzaam rijden op de snelwegenquote:Op zaterdag 21 september 2019 18:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Welke stikstof problemen? Die onzin die we zelf gecreëerd hebben.
quote:Collega-ecoloog Arnold van den Burg denkt ook dat ingrijpen in de veestapel het meeste effect sorteert. "
Dat zet echt zoden aan de dijk, ook omdat het stikstof dat dieren uitstoten, schadelijker is dan dat uit auto's en industrie."
Kort gezegd veroorzaken beide varianten stikstof verrijking van de bodem, maar stikstof uit dieren verzuurt de natuur ook nog eens.
En ook verzuring is niet goed voor de biodiversiteit.
"Een dubbel effect dus."
klopt, we hebben 160 nature 2000 gebieden aangewezen io Brussel, en sommigen zijn maar een 500 a 600 m2, en binnen 4 km afstand mag je niets doen, nou dan stopt hetquote:Op zaterdag 21 september 2019 18:41 schreef Filosoofert het volgende:
Wij beslissen ineens om iedere boom tot natuurgebied te maken.
Allicht dat het in Nederland meer versnippert dan in bijvoorbeeld Frankrijk, pas dan niet dezelfde regels toe
Sneu voor het dierenwelzijn en globaal slecht voor het milieu. Het vee zal in een ander land geproduceerd worden om aan de vraag te blijven voldoen, grote kans dat het milieu- en dieronvriendelijker is dan hier.
Huh... ik ken maar één iets dat stikstof heet, en dat is het scheikundige element N. Ik ken geen "varianten" van dat element.quote:"... omdat het stikstof dat dieren uitstoten, schadelijker is dan dat uit auto's en industrie." Kort gezegd veroorzaken beide varianten stikstof ...
Maar heide is arme grond , bosgrond, geen fosfaat en ammoniak en stikstof grondquote:Op zaterdag 21 september 2019 18:52 schreef Geytenbeekje het volgende:
De schade die stikstof veroorzaakt: 'Natuur wordt een fastfoodrestaurant'De schade die stikstof veroorzaakt: 'Natuur wordt een fastfoodrestaurant'
20 september 2019 16:35
Laatste update: 1 dag, 2 uur geleden
10
Doordat de Raad van State (RvS) het Nederlandse beleid rondom het terugdringen van stikstofuitstoot afkeurde, staan duizenden bouwprojecten op losse schroeven. Een commissie adviseert het kabinet vermoedelijk komende week over hoe de projecten toch doorgang kunnen vinden. Wat voor schade aan de natuur veroorzaakt stikstof eigenlijk?
Zuchtend tuurt Lex Querelle de verte in. De boswachter van Natuurmonumenten staat aan de rand van een grasveld in het Brabantse natuurgebied de Kampina. "In 2009 was dit nog heide, maar in tien jaar tijd is het alleen maar gras geworden. In relatief korte tijd is hier de hei verdwenen."
De oorzaak van die vergrassing? Het neerdalen van stikstof in het natuurgebied. "Stikstof is eigenlijk een meststof", legt Querelle uit. "Als je gras wil laten groeien, dan strooi je stikstof. Dan wordt dat gras hartstikke snel hoog en donkergroen."
Wij hebben HONDERDMILJOEN!! kippen, 80% is export.quote:Op zaterdag 21 september 2019 18:41 schreef Filosoofert het volgende:
Wij beslissen ineens om iedere boom tot natuurgebied te maken.
Allicht dat het in Nederland meer versnippert dan in bijvoorbeeld Frankrijk, pas dan niet dezelfde regels toe
Sneu voor het dierenwelzijn en globaal slecht voor het milieu. Het vee zal in een ander land geproduceerd worden om aan de vraag te blijven voldoen, grote kans dat het milieu- en dieronvriendelijker is dan hier.
We importeren ook weer vlees en soja.quote:Op zaterdag 21 september 2019 19:00 schreef halfway het volgende:
[..]
Wij hebben HONDERDMILJOEN!! kippen, 80% is export.
Beetje ons eigen land vervuilen voor een paar knaken.
we moeten alleen voor eigen gebruik beesten houden en de rest van Nederland netjes herindelenquote:Op zaterdag 21 september 2019 19:00 schreef halfway het volgende:
[..]
Wij hebben HONDERDMILJOEN!! kippen, 80% is export.
Beetje ons eigen land vervuilen voor een paar knaken.
Klopt alleen koopt Ria daar geen kiloknallers meer voor.quote:Op zaterdag 21 september 2019 19:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we moeten alleen voor eigen gebruik beesten houden en de rest van Nederland netjes herindelen
Scherp, heel scherp.quote:Op zaterdag 21 september 2019 19:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
Stel dat over tijdje later, rijden iedereen op elektrische auto.
Gaat de snelheid dan weer omhoog?
Waarom zou dat ?quote:Op zaterdag 21 september 2019 19:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
Stel dat over tijdje later, rijden iedereen op elektrische auto.
Gaat de snelheid dan weer omhoog?
Nationalisten krijgen ook nog eens het grootste deel van die paar knaken en een goede naam bij de anderstalige nationalisten. Het eigen zwakkere volk voldoende keus geven doen die nationalisten niet.quote:Op zaterdag 21 september 2019 19:00 schreef halfway het volgende:
[..]
Wij hebben HONDERDMILJOEN!! kippen, 80% is export.
Beetje ons eigen land vervuilen voor een paar knaken.
Het probleem waar men sinds kort op richt omdat de CO2 scare niet werkte hier.quote:Op zaterdag 21 september 2019 18:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Welke stikstof problemen? Die onzin die we zelf gecreëerd hebben.
nee omdat we zuinig moeten zijn op onze natuurquote:Op zaterdag 21 september 2019 19:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het probleem waar men sinds kort op richt omdat de CO2 scare niet werkte hier.
dan eet je toch eens wat groenten en fruit in plaats van vieze hamburgers van mega varkens van de Macquote:Op zaterdag 21 september 2019 19:09 schreef halfway het volgende:
[..]
Klopt alleen koopt Ria daar geen kiloknallers meer voor.
quote:Op zaterdag 21 september 2019 19:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het probleem waar men sinds kort op richt omdat de CO2 scare niet werkte hier.
Die PAS is gewoon en trucje van de politiek om ja te zeggen en nee te doen en nu kunnen ze geen snelwegen meer aanleggen geen vliegveld geen woning bouwen en verbouwenquote:Op zaterdag 21 september 2019 19:39 schreef Chia het volgende:
[..]
Stikstof speelde altijd al een rol in natuurbeleid hoor.
En bij de landbouw ook: er werd van alles bijgehouden in MINAS. http://www.milieufocus.nl(...)tesysteem-minas.html
Als er gewoon fatsoenlijk beleid was opgesteld in plaats van wanbeleid was er helemaal geen ophef om stikstofuitstoot geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |