quote:Op zaterdag 21 september 2019 13:37 schreef asco het volgende:
[..]
Hopelijk plant je je niet voort. Dan doe je echt iets nuttigs voor de aarde.
Tja, ik bedoel maar te zeggen. Scheuren heeft niets van doen met snelheid. Scheuren is vooral een onaangepaste snelheid aan de situatie. Ook als je onder de maximumsnelheid zit kun je scheuren en daarmee gevaar veroorzaken.quote:
Het was gewoon serieus hoor. Ik doe allemaal niet mee aan die schijn-regeltjes betreffende milieu maar ben wel bewust kinderloos.quote:
Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Enerzijds treffen we minimalistische maatregelen om stikstof te beperken, maar aan de andere kant staat de kraan wagenwijd open voor nieuwe inwoners. Nederland groeit jaarlijks met c.a. 100.000 inwoners wat net zo veel is als een stad als Delft of Deventer. Feitelijk zouden we jaarlijks een stad van een dergelijk formaat uit de grond moeten stampen om het woningtekort bij te benen. En al die mensen willen wonen, werken en recreëren. Zeg maar dag tegen je maatregelen, want de uitstoot is alweer aangevuld door nieuwe inwoners.quote:
Oke prima ik neem geen kinderen dan. En ik doe alles met de fiets.quote:Op zaterdag 21 september 2019 13:44 schreef asco het volgende:
[..]
Het was gewoon serieus hoor. Ik doe allemaal niet mee aan die schijn-regeltjes betreffende milieu maar ben wel bewust kinderloos.
Dat is onder aan de streep Veel beter dan: "Ik doe alles op de fiets" 🙄
👌quote:Op zaterdag 21 september 2019 13:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Enerzijds treffen we minimalistische maatregelen om stikstof te beperken, maar aan de andere kant staat de kraan wagenwijd open voor nieuwe inwoners. Nederland groeit jaarlijks met c.a. 100.000 inwoners wat net zo veel is als een stad als Delft of Deventer. Feitelijk zouden we jaarlijks een stad van een dergelijk formaat uit de grond moeten stampen om het woningtekort bij te benen. En al die mensen willen wonen, werken en recreëren. Zeg maar dag tegen je maatregelen, want de uitstoot is alweer aangevuld door nieuwe inwoners.
Goed bezig! 😎quote:Op zaterdag 21 september 2019 13:47 schreef Elizabeth-akf het volgende:
[..]
Oke prima ik neem geen kinderen dan. En ik doe alles met de fiets.
Ook brandstofverbruik en gevaarzetting nemen kwadratisch toe met de snelheid.quote:Op zaterdag 21 september 2019 13:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
130 km/u vind je spannend ja? Moet je eens kijken wat een verschil. Ik vind 200 km/u een cruisesnelheid op een rustige snelweg. Pas boven de 230 km/u vind ik het spannend worden, terwijl anderen nog veel hoger kunnen. Afleiding is het gevolg van te weinig prikkels vanuit het hoofdonderwerp, het autorijden. Zodra je snelheid hoger wordt neemt het aantal prikkels kwadratisch toe. Ik ben het met je eens dat mensen die zich laten afleiden niet in het verkeer horen, maar de handhaving schiet gigantisch tekort als ik zo om me heen kijk. In Duitsland heb ik het idee dat veel minder afgeleid is in het verkeer.
Je gaat met je bakfiets over de snelweg?quote:Op zaterdag 21 september 2019 13:32 schreef Elizabeth-akf het volgende:
Ik vind het heel erg goed dat de snelheid omlaag gaat. Ik stik van die vieze auto's steeds overal.
Wat dat betreft ben ik echt zo'n groenlinks tutje. Ik doe alles op de fiets. En als het echt heel ver is met de trein. Ben zuinig met water en zet de verwarming niet onnodig te hoog aan.
Auto's komen ook nog op andere plaatsen voor dan alleen de snelweg. Bijvoorbeeld langs het fietspad als daar toevallig een autoweg parallel mee loopt.quote:Op zaterdag 21 september 2019 13:52 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je gaat met je bakfiets over de snelweg?
Baas boven baas. Maar zolang ik beter bezig ben dan 85% van de bevolking vind ik het prima en moeten ze me met rust laten met milieu-onzin. 👍quote:
Gevaarzetting neemt pas toe als de snelheid onaangepast is aan de situatie. Het is een fabeltje om te denken dat een lagere snelheid per definitie leidt tot een veiligere situatie. De afname van verkeersslachtoffers stokt al jaren ondanks de afwaardering van wegen. De daling van verkeersslachtoffers werd in de jaren '70 ingezet toen autofabrikanten verplicht werden veiligheidsvoorzieningen te treffen zoals de autogordel, kooiconstructie, kreukelzone etc. Een belangrijke ongevalsfactor is overschrijding van de wegcapaciteit waardoor de ongevalskans kwadratisch toeneemt. Ik zie daarom liever dat de brandstofprijzen omhoog gaan om het verkeer te minderen. Daarmee heb je zowel de uitstoot als de ongevallenkans drastisch verminderd in plaats van 9% snelheidsverlaging met een alsmaar toenemend verkeer waardoor het effect binnen een mum van tijd weer weg is.quote:Op zaterdag 21 september 2019 13:50 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Ook brandstofverbruik en gevaarzetting nemen kwadratisch toe met de snelheid.
De brandstofprijzen worden al hoger en hoger dacht ik. Maar zie jij al minder auto's op de weg?quote:Op zaterdag 21 september 2019 14:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gevaarzetting neemt pas toe als de snelheid onaangepast is aan de situatie. Het is een fabeltje om te denken dat een lagere snelheid per definitie leidt tot een veiligere situatie. De afname van verkeersslachtoffers stokt al jaren ondanks de afwaardering van wegen. De daling van verkeersslachtoffers werd in de jaren '70 ingezet toen autofabrikanten verplicht werden veiligheidsvoorzieningen te treffen zoals de autogordel, kooiconstructie, kreukelzone etc. Een belangrijke ongevalsfactor is overschrijding van de wegcapaciteit waardoor de ongevalskans kwadratisch toeneemt. Ik zie daarom liever dat de brandstofprijzen omhoog gaan om het verkeer te minderen. Daarmee heb je zowel de uitstoot als de ongevallenkans drastisch verminderd in plaats van 9% snelheidsverlaging met een alsmaar toenemend verkeer waardoor het effect binnen een mum van tijd weer weg is.
Het is voor het grootste gedeelte niet een kwestie van voor lief nemen maar gedwongen accepteren. Mensen moeten nu eenmaal naar hun werk. Het land is groter dan enkel de grote steden met een metro.quote:Op zaterdag 21 september 2019 14:07 schreef Elizabeth-akf het volgende:
[..]
De brandstofprijzen worden al hoger en hoger dacht ik. Maar zie jij al minder auto's op de weg?
Volgens mij gaat dat helemaal niks helpen. Mensen nemen de hoge brandstofprijzen voor lief en rijden gewoon lekker door.
Dat komt ten eerste omdat de brandstofprijs relatief laag is in verhouding met ons inkomen. Als je de prijs langzaam verhoogt zal men bij de aanschaf van de volgende auto hooguit een zuinigere auto uitkiezen wat natuurlijk positief is, maar het verkeer neemt er niet door af. Daarbij komen er jaarlijks c.a. 100.000 mensen bij in dit land waardoor het effect snel weg is. Als jij morgen de accijnzen verdubbelt zul je zien dat men sneller naar alternatieven gaat zoeken in plaats van een zuinigere auto om vervolgens verder te kachelen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 14:07 schreef Elizabeth-akf het volgende:
De brandstofprijzen worden al hoger en hoger dacht ik. Maar zie jij al minder auto's op de weg?
Volgens mij gaat dat helemaal niks helpen. Mensen nemen de hoge brandstofprijzen voor lief en rijden gewoon lekker door.
Dus gaat die maatregel ook niet werken. En zit er niks anders op dan maar de snelheid te verlagen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 14:12 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het is voor het grootste gedeelte niet een kwestie van voor lief nemen maar gedwongen accepteren. Mensen moeten nu eenmaal naar hun werk. Het land is groter dan enkel de grote steden met een metro.
Dit dus.quote:Op zaterdag 21 september 2019 12:42 schreef TNA het volgende:
Honderden miljoenen uitgeven om één minuut eerder thuis te zijn, met meer verkeersdoden en milieuschade als gevolg Van alle mogelijke maatregelen lijkt een verlaging van de maximumsnelheid me prima.
Minder scheten kan ook geregeld worden door alle illegalen eindelijk het land uit te zetten.quote:Op zaterdag 21 september 2019 14:29 schreef VanBrungelen het volgende:
Als we allemaal nu eens twee scheetjes minder laten per maand. Dat scheelt op jaarbasis ook heel wat aan stikstof.
Het is wel een goed idee om de idiote omvang van transport (goederen en mensen) eens wat terug te brengen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 14:07 schreef Elizabeth-akf het volgende:
[..]
De brandstofprijzen worden al hoger en hoger dacht ik. Maar zie jij al minder auto's op de weg?
Volgens mij gaat dat helemaal niks helpen. Mensen nemen de hoge brandstofprijzen voor lief en rijden gewoon lekker door.
Zeker zeker. Wat dat betreft heb je zeker een punt.quote:Op zaterdag 21 september 2019 14:36 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het is wel een goed idee om de idiote omvang van transport (goederen en mensen) eens wat terug te brengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |