abonnement Unibet Coolblue
pi_189054449
.. gezamenlijk gezag hebt maar wel uit elkaar bent en nooit geregistreerd partnerschap hebt gehad en nooit bent getrouwd met elkaar ?

Hier en daar hoor ik dat mensen geen ouderschapsplan hebben of het niet nodig vonden of dat het niet verplicht is.

Op websites lees ik dat het wel weer verplicht is.

Ex partner wil mediation en daar een ouderschapsplan opstellen. Na wat er allemaal al gebeurd is zie ik mediation ook niet slagen en is het beter dat mijn ex een verzoek indient bij de rechtbank.
pi_189054710
Juin uit Eigen Tuin!
pi_189054788
Dat is al niet meer van toepassing en beantwoord niet mijn vraag
pi_189066798
Het ouderschapsplan is wettelijk verplicht voor:

• ouders die getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben (met of zonder gezamenlijk gezag);

• samenwonende ouders met gezamenlijk gezag.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189067681
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 09:21 schreef Messina het volgende:
Het ouderschapsplan is wettelijk verplicht voor:

• ouders die getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben (met of zonder gezamenlijk gezag);

• samenwonende ouders met gezamenlijk gezag.
dat had ik ook gevonden, maar ergens anders lees ik weer dat het wel verplicht is wanneer beide ouders gezamenlijk gezag hebben..

echter wonen ouders niet meer bij elkaar, ze zijn nooit getrouwd en geregistreerd partner geweest. ze hebben wel een geregistreerd ouderschap. (althans als dat betekent dat op papier staat dat zij de moeder is en hij de vader).

Ik weet nu niet meer wat juist is.


''
https://www.juridischloke(...)hap/ouderschapsplan/
Een ouderschapsplan is verplicht als u uit elkaar gaat en beiden het gezag over uw kind heeft. Heeft een van u het gezag?
Dan hoeft u geen ouderschapsplan op te stellen. Het is wel verstandig om te doen, zodat alle afspraken duidelijk op papier staan. ''
pi_189067857
Is dat kind van jou?
pi_189067935
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:48 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

dat had ik ook gevonden, maar ergens anders lees ik weer dat het wel verplicht is wanneer beide ouders gezamenlijk gezag hebben..

echter wonen ouders niet meer bij elkaar, ze zijn nooit getrouwd en geregistreerd partner geweest. ze hebben wel een geregistreerd ouderschap. (althans als dat betekent dat op papier staat dat zij de moeder is en hij de vader).

Ik weet nu niet meer wat juist is.

''
https://www.juridischloke(...)hap/ouderschapsplan/
Een ouderschapsplan is verplicht als u uit elkaar gaat en beiden het gezag over uw kind heeft. Heeft een van u het gezag?
Dan hoeft u geen ouderschapsplan op te stellen. Het is wel verstandig om te doen, zodat alle afspraken duidelijk op papier staan. ''
Hebben de ouders samengewoond met kind? Dan ja.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189067936
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 11:03 schreef Cryptocoryne het volgende:
Is dat kind van jou?
Ik weet wat je wil zeggen. Maar ik vraag naar informatie en duidelijkheid. Maar ik hoef een ander zijn mening niet te horen van "zijn jouw zaken niet etc"
pi_189067949
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 11:10 schreef Messina het volgende:

[..]

Hebben de ouders samengewoond met kind? Dan ja.
Zij is met kind bij hem uit huis gegaan toen die 4 maanden was. Zij stond wel op dat adres ingeschreven maar toen het kind 4 maanden was is ze daar weg gegaan en toen het kind 1 jaar was is er pas gezamenlijk gezag geregeld.
pi_189068011
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 14:09 schreef Faerlina91 het volgende:

Ex partner wil mediation en daar een ouderschapsplan opstellen. Na wat er allemaal al gebeurd is zie ik mediation ook niet slagen en is het beter dat mijn ex een verzoek indient bij de rechtbank.
Mijn ervaring is dat het zonder mediation en ouderschapsplan nog minder slaagt, dus ik wel aanraden een poging te wagen. Rechtbank kan altijd nog.
pi_189068534
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 11:10 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Zij is met kind bij hem uit huis gegaan toen die 4 maanden was. Zij stond wel op dat adres ingeschreven maar toen het kind 4 maanden was is ze daar weg gegaan en toen het kind 1 jaar was is er pas gezamenlijk gezag geregeld.
Dan is het antwoord dus: Ja, verplicht.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189068563
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 12:00 schreef Messina het volgende:

[..]

Dan is het antwoord dus: Ja, verplicht.
top dankjewel, dan zal hij dat via de rechtbank moeten regelen want mediation is niet meer van toepassing
pi_189068609
Sterkte ermee. Kind staat op de eerste plek, onthoud dat (ook als de andere partij dat niet zo laat blijken).
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189068677
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 12:08 schreef Messina het volgende:
Sterkte ermee. Kind staat op de eerste plek, onthoud dat (ook als de andere partij dat niet zo laat blijken).
ja alles is in het belang van het kind maar het kind is nu 3 jaar en het is al 3 jaar modder gooien naar elkaar en er niet over uit kunnen komen. Een mediator is gewoonweg geen optie meer en hij zal maar via een advocaat bij de rechter een ouderschapsplan moeten regelen. Dan heb je gelijk dat er een goed en duidelijk plan is waar iedereen zich aan zal moeten houden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')