abonnement Unibet Coolblue
pi_189054253
Hallo,

mijn cv ketel verwarmd de radiatoren als ik douche. 3 weg klep is vrij, komt goed omhoog. De 3wegklep motor is vervangen. maar dat geeft gee oplossing.

zijn er nog andere tips. cv is 10 jaar oud dus overweeg een andere op te hangen..
pi_189054266
onze cv ketel doet dit ook, viel me laatst toevallig op, nefit economy hrc 24, dacht dat dit gewoon zo hoorde?
pi_189055488
Nee niet huren, betaal je hem 3x
.
pi_189055595
Heb ik ook... alleen nog niet na laten kijken.. huis staat te koop dus heb in de zomer gewoon de radiatoren dicht gedraaid... gisteren de verwarming aangezet en radiatoren open gedraaid... tot nu toe heeft ie het niet meer gedaan bij het gebruiken van warm water :P

Was het fixen van die 3 weg klep duur ?
Ik was hier...
pi_189055981
Klep van binnen verkalkt?
.
pi_189056047
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 15:49 schreef Fer het volgende:
Nee niet huren, betaal je hem 3x
Klopt... huren/lease is 3x te duur...

Maar...

Waar haal je vandaan dat TS zou willen huren?
pi_189056635
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 16:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt... huren/lease is 3x te duur...

Maar...

Waar haal je vandaan dat TS zou willen huren?
kuren huren lijkt op elkaar ;)
.
pi_189056674
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 13:48 schreef Nico987 het volgende:
Hallo,

mijn cv ketel verwarmd de radiatoren als ik douche. 3 weg klep is vrij, komt goed omhoog. De 3wegklep motor is vervangen. maar dat geeft gee oplossing.

zijn er nog andere tips. cv is 10 jaar oud dus overweeg een andere op te hangen..
De motor vervangen kan helpen, maar (ik ga er vanuit dat het een 3-wegklep met rubber "bal" is, zie foto) de rubberen bal verhard na verloop van tijd, waardoor deze niet meer goed aansluit op de zittingen van de klep en dus vloeistof door kan laten.

Jammer dat jij niet aangeeft wat het merk, type en bouwjaar van het toestel is.

Zoiets:
pi_189058054
het gaat om een remeha avanta 28c. volgens mij is het er 1 met een veer. de klep gaat gewoon open en dicht.

en huren of kopen is een heel ander vraagstuk waar ik nog niet helemaal uit ben. Ik heb net een nieuw expansievat, geplaatst en de afvoer verbeterd. het goedkoopst en makkelijkst is het dezelfde op te hangen

van het motorhuis was iets afgebroken, dus leek me erg logisch dat dit het was. maar helaas.
pi_189116915
Blijft de vraag, wordt de radiator tijdens tappen warm water warm of want deze iets op na warm tapwater gebruik?

Tijdens tappen, hydroblock, als motor al vervangen is, dan binnenwerk vervangen, indien binnenwerk al vervangen is, dan gehele hydroblock rechts vervangen.

Na warm water tappen, is normaal dat een radiator iets kan doorwarmen, na einde tapwater loopt klep om en draait pomp nog even na, de restwarmte die hierbij nog vrij komt wordt afgegeven aan het cv-systeem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')