abonnement Unibet Coolblue
pi_189052230
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 10:38 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Met welke culinaire maatschappij vlieg jij dan?
emirates is veel beter :9
pi_189052443
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 10:38 schreef Allures het volgende:

[..]

Waarom kies je dan niet Vega? Dan heb je toch ook een niet standaard maaltijd

Ik heb een jaartje niet gevolgen maar tot voor kort waren die altijd vegan want dan konden ze die breed gebruiken
Dan krijg je vaak een omelet, dan liever een salade of iets anders van groente.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 10:39 schreef Allures het volgende:

[..]

emirates is veel beter :9
Eens, was voor deze vlucht helaas te vaak overstappen. Maar Emirates is wat mij betreft echt 100x beter dan KLM.
pi_189052449
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 10:39 schreef Allures het volgende:

[..]

emirates is veel beter :9
Stukken beter. Alleen brengen die je niet overal naartoe vanuit Nederland.
pi_189052453
Ik kreeg als vegetarier echt altijd een vegan gerecht, geen vega gerecht. Nog nooit een omelet gehad
pi_189052456
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 september 2019 10:58 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Stukken beter. Alleen brengen die je niet overal naartoe vanuit Nederland.
gewoon je bestemming aanpassen op het eten :9
pi_189052461
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 10:37 schreef Allures het volgende:

[..]

nee jij komt zelf met de toeslag optie
Maar dat is echt de omgekeerde wereld. Dan ga je mensen met een allergie 'straffen' voor het gedrag van anderen
Maar wat is in jou ogen dan asociaal aan een optie om je maaltijd gratis aan te passen, deze zit in de app gewoon onder de optie om tegen betaling je stoel te wisselen en extra koffers bij te boeken tegen betaling.
pi_189052464
Denk dat het lastig houdbaar is wat de KLM schrijft.
Ken genoeg mensen die bijv geen varkensvlees willen, zonder religieuze redenen.
Die geven dan gewoon een andere maaltijd aan.
En dat kan dus ook.
Dus waarom de KLM daar een probleem van maakt bij TS?
Definitely not CIA
pi_189052470
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 11:00 schreef 111210 het volgende:

[..]

Maar wat is in jou ogen dan asociaal aan een optie om je maaltijd gratis aan te passen, deze zit in de app gewoon onder de optie om tegen betaling je stoel te wisselen en extra koffers bij te boeken tegen betaling.
nee jij begon over een toeslag en dat is dus de boel omkeren
pi_189052479
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 10:59 schreef Allures het volgende:
Ik kreeg als vegetarier echt altijd een vegan gerecht, geen vega gerecht. Nog nooit een omelet gehad
Vaak genoeg de keuze gehad bij KLM in ieder geval tussen kip of vega en dan is het iets met ei. Zal vast niet altijd zijn maar misschien toevallig bij mij die paar keer wel.
pi_189052498
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 11:01 schreef Allures het volgende:

[..]

nee jij begon over een toeslag en dat is dus de boel omkeren
Ja als aparte maaltijden voor KLM te duur zijn dan moeten ze daar toeslagen voor vragen, dat zie je vaak genoeg in restaurants ook. Als je glutenvrij brood wilt betaal je gewooneen euro extra om een voorbeeld te noemen.

Maar dat doen ze gelukkig niet (goede service dus) maar dan snap ik niet waarom ik dan asociaal ben als ik van die goede service gebruik maak.
pi_189053409
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 11:05 schreef 111210 het volgende:

[..]

Ja als aparte maaltijden voor KLM te duur zijn dan moeten ze daar toeslagen voor vragen, dat zie je vaak genoeg in restaurants ook. Als je glutenvrij brood wilt betaal je gewooneen euro extra om een voorbeeld te noemen.

Maar dat doen ze gelukkig niet (goede service dus) maar dan snap ik niet waarom ik dan asociaal ben als ik van die goede service gebruik maak.
Omdat ze die gratis service aan willen bieden aan mensen die daar daadwerkelijk recht op hebben en niet aan mensen zoals jij.

Het is hetzelfde als dat de NS liften, een mobiele 'ramp' om de rolstoel het laatste stukje in de trein te krijgen, de medewerker die de rolstoel nog even omhoog duwt enzovoorts, allemaal om de persoon in de rolstoel ook met de trein te kunnen vervoeren.

Moet de rolstoeller daarvoor extra betalen? nee, natuurlijk niet, dat is een gratis service,

Als iedereen die met de trein gaat door een NS medewerker naar binnen moet worden getild, gewoon omdat dit wel veel relaxter is, dan kunnen de kosten niet meer uit en gaat voor iedereen het tarief omhoog.

ofterwijl als iedereen die speciale maaltijd neemt gaat voor iedereen het tarief omhoog, dus ja, dan is het asociaal om gebruik te maken van een gratis service terwijl je daar eigenlijk geen recht op hebt.
  zaterdag 21 september 2019 @ 12:43:16 #37
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189053476
Vlieg dan ook met een fatsoenlijke maatschappij. Emirates of Singapore Airlines.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 21 september 2019 @ 12:47:06 #38
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_189053530
Wat een rare reacties. Ik bestel vaak the wholefood maaltijden in het vliegtuig. Die zijn tenminste nog iets van gezond. Normaal gesproken eet ik ook gezond overigens. Waarom zou je perse de standaard maaltijd moeten eten als er ook gezondere alternatieven zijn?
Overigens is de vegakeuze tegenwoordig standaard dacht ik. Meestal kun je in het vliegtuig kiezen tussen vlees, kip en vega.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 21 september 2019 @ 12:53:24 #39
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189053629
Ze moeten niet zeuren bij de KLM. Als het zo duur is, maken ze toch lekker één standaard maaltijd die door iedereen te vreten is (vegan/halal/kosher is een subset van wat de meeste mensen kunnen eten, werkt prima dus). Veel meer dan maagvulling is dat vliegtuigvoer toch niet, dus al die types die zo nodig culinair willen doen moeten maar bijbetalen.
pi_189053767
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:47 schreef Tinkepink het volgende:
Wat een rare reacties. Ik bestel vaak the wholefood maaltijden in het vliegtuig. Die zijn tenminste nog iets van gezond. Normaal gesproken eet ik ook gezond overigens. Waarom zou je perse de standaard maaltijd moeten eten als er ook gezondere alternatieven zijn?
Overigens is de vegakeuze tegenwoordig standaard dacht ik. Meestal kun je in het vliegtuig kiezen tussen vlees, kip en vega.
Zijn de alternatieven daadwerkelijk gezonder? Waar baseer je dat op? Kun je dat onderbouwen met feiten of een linkje naar een officiële bron of onderzoek?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_189053788
Ik vlieg 95% van de tijd met Lufthansa, business. Daar kun je ook speciale maaltijden bestellen. Die zijn inmiddels niet meer gratis. Zal vast hierdoor komen.
pi_189053970
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:37 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Omdat ze die gratis service aan willen bieden aan mensen die daar daadwerkelijk recht op hebben en niet aan mensen zoals jij.

Het is hetzelfde als dat de NS liften, een mobiele 'ramp' om de rolstoel het laatste stukje in de trein te krijgen, de medewerker die de rolstoel nog even omhoog duwt enzovoorts, allemaal om de persoon in de rolstoel ook met de trein te kunnen vervoeren.

Moet de rolstoeller daarvoor extra betalen? nee, natuurlijk niet, dat is een gratis service,

Als iedereen die met de trein gaat door een NS medewerker naar binnen moet worden getild, gewoon omdat dit wel veel relaxter is, dan kunnen de kosten niet meer uit en gaat voor iedereen het tarief omhoog.

ofterwijl als iedereen die speciale maaltijd neemt gaat voor iedereen het tarief omhoog, dus ja, dan is het asociaal om gebruik te maken van een gratis service terwijl je daar eigenlijk geen recht op hebt.
Hoezo zou ik daar geen recht op hebben? Als het voor iedereen gratis is, heeft iedereen die een ticket heeft er recht op. Dat het op die manier zijn doel voorbij gaat omdat het een extra service is kan ik enigzins snappen.

Maar dan nog heeft iedereen die dat wilt er recht op want heb gewoon betaald voor mijn ticket en het is meegenomen in de ticketprijs en wordt mij ook gewoon aangeboden om aan te passen als ik dat zou willen.
pi_189053999
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 13:21 schreef 111210 het volgende:

[..]

Hoezo zou ik daar geen recht op hebben? Als het voor iedereen gratis is, heeft iedereen die een ticket heeft er recht op. Dat het op die manier zijn doel voorbij gaat omdat het een extra service is kan ik enigzins snappen.

Maar dan nog heeft iedereen die dat wilt er recht op want heb gewoon betaald voor mijn ticket en het is meegenomen in de ticketprijs en wordt mij ook gewoon aangeboden om aan te passen als ik dat zou willen.
Je hebt daar recht op als je voldoet aan de criteria, jij voldoet daar niet aan
pi_189054208
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 13:23 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Je hebt daar recht op als je voldoet aan de criteria, jij voldoet daar niet aan
Maar je kan van te voren niet weten of ik er wel of niet aan voldoe, een steward of purser gaat het überhaupt geen reet aan of iemand moslim of jood is of een speciaal dieet volgt.

Dus niemand kan bepalen of ik er wel of geen recht op heb, het enige recht is dus in dit geval een gekocht ticket.

En als het hele vliegtuig vol zit met joden moslims hindoes en mensen met een gluten allergie dan moeten ze toch echt al die mensen speciale maaltijden geven.
pi_189054257
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 13:44 schreef 111210 het volgende:

[..]

Maar je kan van te voren niet weten of ik er wel of niet aan voldoe,
dus omdat niemand het weet of ziet mag het wel, want dat zeg je nu

prima, doe me ff je adres, de volgende keer dat je op reis bent haal ik je huis leeg, want als niemand het ziet mag het _O_
pi_189054413
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 13:49 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

dus omdat niemand het weet of ziet mag het wel, want dat zeg je nu

prima, doe me ff je adres, de volgende keer dat je op reis bent haal ik je huis leeg, want als niemand het ziet mag het _O_
Ja want een handeling waarbij je de wet overtreed is ook echt te vergelijken met een gratis service waar je gebruik van maakt :`)

Wat ik bedoelde te zeggen is dat als je een halal maaltijd besteld je er als steward vanuit mag gaan dat iemand een moslim is en dus niet zou moeten vragen of hij wel moslim is.

Daarnaast staat op klm nergens letterlijk geschreven dat alleen moslims de halal maaltijden mogen kiezen als extra optie, want dat zou gewoon discriminatie zijn.
pi_189054583
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 14:05 schreef 111210 het volgende:

[..]

Ja want een handeling waarbij je de wet overtreed is ook echt te vergelijken met een gratis service waar je gebruik van maakt :`)

Wat ik bedoelde te zeggen is dat als je een halal maaltijd besteld je er als steward vanuit mag gaan dat iemand een moslim is en dus niet zou moeten vragen of hij wel moslim is.

Daarnaast staat op klm nergens letterlijk geschreven dat alleen moslims de halal maaltijden mogen kiezen als extra optie, want dat zou gewoon discriminatie zijn.
Kunnen we alsjeblieft discriminatie-kaart achterwege laten. KLM biedt deze optie aan gericht op ene specifieke groep die voldoen aan de criteria die zij hanteren. Jij maakt er gebruik van ondanks jij niet aan de criteria voldoet.

Je snapt zelf heus wel dat dat niet de bedoeling is. En hoe ze erachter gekomen zijn en of waarom ze het vragen is niet relevant. Je bent erop geattendeerd dat het niet zo netjes is en het is aan jou of je er nog van gebruik maakt of niet.
pi_189054649
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 14:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Kunnen we alsjeblieft discriminatie-kaart achterwege laten. KLM biedt deze optie aan gericht op ene specifieke groep die voldoen aan de criteria die zij hanteren. Jij maakt er gebruik van ondanks jij niet aan de criteria voldoet.

Je snapt zelf heus wel dat dat niet de bedoeling is. En hoe ze erachter gekomen zijn en of waarom ze het vragen is niet relevant. Je bent erop geattendeerd dat het niet zo netjes is en het is aan jou of je er nog van gebruik maakt of niet.

Naar mijn mening heb ik gewoon recht om er gebruik van te maken, volgens anderen hier niet, volgens sommige weer wel.

Dat vind ik het leuke aan fok dat je hier een goede discusie over kan starten.
Maar denk dat ik klm gewoon eens een mailtje ga sturen wat hun idee er achter is.

Want wel of geen recht hebben, zo duidelijk en letterlijk staat het niet op de site aangegeven. Dus iedereen kan en mag het anders interpeteren.

Maar laat jullie de uitkomst van het mailtje weten :)
pi_189063489
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 09:59 schreef 111210 het volgende:

Alleen kreeg ik dus gister van de purser de vraag waarom ik een speciale maaltijd besteld had, dus ik zei omdat ik dat lekkerder vind dan de gewone maaltijden.

Kreeg ik de vraag of ik dat voortaan niet meer wil doen omdat dit duur is en veel extra tijd in beslag neemt en echt alleen voor mensen met een geloof of dieet is.
Bijzonder onprofessioneel van de purser.
Dat het meer tijd en geld kost is niet jouw probleem. Ook niet het probleem van de purser, die wordt er voor betaald.

Maar goed KLM personeel is dan ook werkschuw gezien alle stakingen...
So we just called him Fred too
pi_189066026
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 10:07 schreef Banaanvragen het volgende:
persoonlijk vindt ik het behoorlijk asociaal om dit te doen, als je iets anders wil vreten dan de rest betaal je er maar gewoon voor, want dat kan namelijk ook gewoon bij de KLM
Als die regel er puur en alleen zou zijn op basis van medische gronden, zou ik het volledig met je eens zijn, het feit dat je deze maaltijden echter ook gratis kunt krijgen op basis van religieuze achtergrond, gaat imo te ver.
KLM (en wellicht ook andere vliegmaatschappijen) is hier echt op-, of net iets over de grens van discriminatie aan het balanceren, is mijn mening. Zij maken onderscheid tussen gelovigen en niet-gelovigen, wat op zichzelf toch echt discriminatie is.

In principe is dit eenvoudig op te lossen: houd deze maaltijden gratis voor reizigers met een medische verklaring op zak, en maak het een betaalde dienst voor reizigers die deze speciale maaltijd graag willen nuttigen, whatever hun achtergrond.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')