abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189036754
Begin juli heb ik een ontzettend leuke man leren kennen via een vriend. We hebben veel raakvlakken, kunnen goed praten, eigenlijk klikt het op alle gebieden en dit heb ik in jaren niet meer meegemaakt.
Hij was degene die mij vroeg voor een eerste date. Sindsdien zien we elkaar elke week. Na een paar weken viel het me op dat hij tussen de dates door niet of nauwelijks appt. Ik heb hem gevraagd waarom dat zo is en aangegeven dat ik me er onzeker door kan voelen omdat het mij de indruk geeft dat hij niet echt geïnteresseerd in me is. Hij gaf aan dat hij dat begrijpt, dat hij er heel erg is als hij bij me is maar ook heel erg niet als we niet samen zijn. Hij legde uit dat hij zichzelf wil beschermen, rustig aan wil doen en zich niet meteen ergens in wil storten. Dit heeft deels te maken met nogal extreme vorige relaties. Wel wil hij me graag beter leren kennen. Dat begrijp ik dus de weken erna zijn we op deze voet doorgegaan. Ik merkte dat ik elke keer degene was die hem vroeg weer af te spreken, ik kreeg dan wel vrijwel meteen een reactie en hij wilde ook graag weer afspreken. Maar het kwam nooit uit zichzelf. Ik ben toen weer met hem in gesprek gegaan omdat ik toch mijn twijfels begon te krijgen of er überhaupt gevoelens waren van zijn kant. Hij gaf toen aan dat hij chronisch depressief is en een angststoornis heeft en waarschijnlijk opgenomen gaat worden. (Over deze klachten hadden we het wel vaker gehad maar ik wist niet dat het zo heftig was). Hierdoor wil hij dicht bij zichzelf blijven en kan hij zich (nu) niet binden. Hij zit ontzettend met zichzelf in de knoop en heeft niet echt ruimte om veel meer te bieden dan hij nu doet. Hij begrijpt het als ik hierdoor afstand wil nemen maar hij zou het wel jammer vinden. Hij zei ook dat als ik wil weten of hij verliefd is hij daar geen ja op kan zeggen en hij denkt dat hij op het moment sowieso niet in staat is om tot die gevoelens te komen. Als dat is wat ik zoek, dan is hij niet wat ik zoek denkt hij. Als ik meer wil kan hij me dat (nu) niet geven.
Hij vindt me heel leuk, knap, lief en alle andere positieve dingen. Ook zei hij dat het niet zo is dat hij helemaal niet om me geeft, juist wel. Hij wilt niet van me af zijn, totaal niet. Voor nu hebben we besloten maar te zien hoe het verder loopt. Ik heb het er best wel moeilijk mee want ik ben wel verliefd en ik weet niet of het zin heeft te hopen op meer in de toekomst. Ermee doorgaan doet me pijn maar hem helemaal niet meer zien ook. Hij begrijpt het allemaal wel en zei dat als ik tijd nodig heb hierover na te denken hij er daarna ook nog wel is.
Ik zou heel graag advies van buitenaf horen want ik kom er niet meer uit..
pi_189036880
gewoon zo laten toch
als je wil afspreken, dan komt ie toch
Ik begrijp niet wat het probleem is

edit: ok, ik lees het al. Als je meer wil, dan kan hij jou dat niet geven.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_189036904
Klinkt echt als een aankomend sprookjeshuwelijk.
  vrijdag 20 september 2019 @ 11:43:23 #4
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189036921
Geef hem tijd om zijn psychische problemen of te lossen en kijk hoe het daarna gaat. Blijkbaar was jullie timing niet optimaal, maar zijn jullie wel echt elkaars type.
pi_189036958
Lijkt me duidelijk toch, die man is nu vooral met zichzelf en zijn eigen problemen in de weer. Hij heeft het best leuk met je, maar hij is niet verliefd en je hebt duidelijk geen prioriteit.

Kansloos om dan te blijven daten.
pi_189036986
Edit.

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 17:04:17 ]
pi_189037077
Hoe oud is hij? En is die wel bezig met zijn issues op te lossen? Sws als die zelf niks gaat doen aan zijn dergelijke probs dan heel snel wegwezen. Straks zit jij met een burn-out doordat je in zijn zwarte gat wordt meegezogen.
pi_189037173
@Sunshine11: hij is 29 en gaat wekelijks naar een psycholoog. Dit is niet iets van de laatste tijd maar speelt al jaren. Daarom heeft ze hem ook geadviseerd zich op te laten nemen en dat is hij nu aan het overwegen...

[ Bericht 65% gewijzigd door SammieLove1 op 20-09-2019 12:06:56 ]
pi_189037282
Nou meid het spijt me maar hij is vrij duidelijk over zijn gevoelens. Ik heb zelf een relatie met iemand gehad die aardig in de buurt komt van jouw beschrijving. Dit soort shit want dat is het gaat niet even snel weg. Kan wel een paar jaar duren. Jij verdoet je tijd en voelt je continu minderwaardig. Hij doet alleen maar waar die zelf zin in heeft en kan/Wil geen rekening met jouw houden. Run!!
pi_189037304
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:12 schreef Sunshine11 het volgende:
Nou meid het spijt me maar hij is vrij duidelijk over zijn gevoelens. Ik heb zelf een relatie met iemand gehad die aardig in de buurt komt van jouw beschrijving. Dit soort shit want dat is het gaat niet even snel weg. Kan wel een paar jaar duren. Jij verdoet je tijd en voelt je continu minderwaardig. Hij doet alleen maar waar die zelf zin in heeft en kan/Wil geen rekening met jouw houden. Run!!
Langer dan een paar jaar lijkt me. ;)
pi_189038367
Heel raar, mijn vrouw kreeg pas een angststoornis nadat ze mij heeft leren kennen

Maar even serieus: ik zou het nog even zo volhouden. Wie weet dat je na zijn therapie een gouden kerel eraan overhoudt waarmee je het echt leuk gaat hebben.
Zo te horen communiceren jullie al vrij open naar elkaar, hetgeen ook al heel wat waard is.
pi_189039007
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:01 schreef SammieLove1 het volgende:
@:Sunshine11: hij is 29 en gaat wekelijks naar een psycholoog. Dit is niet iets van de laatste tijd maar speelt al jaren. Daarom heeft ze hem ook geadviseerd zich op te laten nemen en dat is hij nu aan het overwegen...
Ik zou het niet doen, voor jezelf. Je geeft aan dat je aandacht nodig hebt en dat kan hij je niet geven. Niet omdat hij niet wil, maar omdat het letterlijk niet kan. Zijn depressie maakt hem out of touch met zichzelf en zijn emoties en de angst zal hem in alles afremmen en vermoeien.Hij is waarschijnlijk in alles passief, niet alleen in zijn contact met jou. Jij zult de komende maanden, of langer, degene zijn die energie in jullie relatie steekt, die initiatief neemt, voorstellen doet en hem mee moet trekken. Gezien zijn situatie chronisch is en al langere tijd zo is, zal het ook niet op korte termijn over gaan. Het is een heel langdurig proces waar hij misschien altijd last van blijft houden.

Dus vraag je af of je dat trekt en er voor hem kan zijn, of dat je er heel ongelukkig van zult worden en jezelf beter in bescherming kunt nemen. Hij zal niet voor je vechten, simpelweg omdat hij dat niet kan.
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 20 september 2019 @ 14:32:21 #13
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_189039036
Lage lat dan als je al zo snel verliefd bent op iemand MET al die issues :o

Je kan zo doorgaan en met je eigen gevoelens in de knel blijven zitten of het stop zetten en eventueel als hij beter in zijn vel zit weer eens proberen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_189039217
je vraagt advies
ik ken veel vrouwen die alleen het leven doorbrengen, omdat ze het advies hebben gevolgd van hun zogenaamde vriendinnen om hun geliefde te verlaten, omdat deze niet goed genoeg o.i.d. zou zijn voor haar.
Niks mis mee
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_189039400
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:32 schreef 2NutZ het volgende:
Lage lat dan als je al zo snel verliefd bent op iemand MET al die issues :o

Je kan zo doorgaan en met je eigen gevoelens in de knel blijven zitten of het stop zetten en eventueel als hij beter in zijn vel zit weer eens proberen.
Lage lat vind ik nogal kort door de bocht.. Verliefd worden overkomt je en ik val nou eenmaal op wat meer gecompliceerde mannen. Ook iemand met issues kan een mooi persoon zijn. Was het maar zo eenvoudig dat ik zelf kon kiezen op wie en wanneer ik verliefd zou worden.
pi_189039417
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:29 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen, voor jezelf. Je geeft aan dat je aandacht nodig hebt en dat kan hij je niet geven. Niet omdat hij niet wil, maar omdat het letterlijk niet kan. Zijn depressie maakt hem out of touch met zichzelf en zijn emoties en de angst zal hem in alles afremmen en vermoeien.Hij is waarschijnlijk in alles passief, niet alleen in zijn contact met jou. Jij zult de komende maanden, of langer, degene zijn die energie in jullie relatie steekt, die initiatief neemt, voorstellen doet en hem mee moet trekken. Gezien zijn situatie chronisch is en al langere tijd zo is, zal het ook niet op korte termijn over gaan. Het is een heel langdurig proces waar hij misschien altijd last van blijft houden.

Dus vraag je af of je dat trekt en er voor hem kan zijn, of dat je er heel ongelukkig van zult worden en jezelf beter in bescherming kunt nemen. Hij zal niet voor je vechten, simpelweg omdat hij dat niet kan.
Dankjewel voor je reactie. Jij begrijpt het...
pi_189039424
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:32 schreef hebikweer het volgende:
Heel raar, mijn vrouw kreeg pas een angststoornis nadat ze mij heeft leren kennen

Maar even serieus: ik zou het nog even zo volhouden. Wie weet dat je na zijn therapie een gouden kerel eraan overhoudt waarmee je het echt leuk gaat hebben.
Zo te horen communiceren jullie al vrij open naar elkaar, hetgeen ook al heel wat waard is.
Dankjewel voor je reactie. Is het overwegen waard inderdaad..
  vrijdag 20 september 2019 @ 15:09:09 #18
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_189039554
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:57 schreef SammieLove1 het volgende:

[..]

Lage lat vind ik nogal kort door de bocht.. Verliefd worden overkomt je en ik val nou eenmaal op wat meer gecompliceerde mannen. Ook iemand met issues kan een mooi persoon zijn. Was het maar zo eenvoudig dat ik zelf kon kiezen op wie en wanneer ik verliefd zou worden.
Ja, maar dan nog is het handig om wel je verstand te blijven gebruiken.
Succes in elk geval.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_189039778
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:09 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ja, maar dan nog is het handig om wel je verstand te blijven gebruiken.
Succes in elk geval.
Daar heb je gelijk in :)
Dankjewel
pi_189056977
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:32 schreef hebikweer het volgende:

Ik zou mij ook in dit advies kunnen vinden. :)
pi_189057530
Als ik jou was geweest ts dan zou ik er niet meer doorgaan. De situatie is een beetje te gecompliceerd.
pi_189064278
Als je een relatie wil, kun je waarschijnlijk beter stoppen met deze kerel. Het onzekere type 'ik ben er nog niet klaar voor' gaat je alleen maar teleurstellen. Naast het feit dat je wellicht alleen een neukertje voor hem bent.
pi_189065442
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
je vraagt advies
ik ken veel vrouwen die alleen het leven doorbrengen, omdat ze het advies hebben gevolgd van hun zogenaamde vriendinnen om hun geliefde te verlaten, omdat deze niet goed genoeg o.i.d. zou zijn voor haar.
Niks mis mee
:D

Ook wel weer een beetje kort door de bocht.

TS, het kan wat worden, mits je het geduld ervoor hebt. Indien je dat hebt, is hij je misschien eeuwig dankbaar.

Trek je dat geduld niet, dan kan je de stekker eruit trekken. Of je dan weer een leuke man vind, geen idee...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_189081482
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:29 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja hier ben ik het ook wel mee eens, erg inzichtvol.

Je zou voor jezelf ook een duidelijke grens kunnen stellen: maximaal een half jaar ga ik hier mee door, bij geen echter verbetering of toekomst visie kap ik er mee. Heel moeilijk hoor, en wie zegt dat het daarna niet weer terug komt of erger wordt? Zelf zou ik het niet doen. 29 is toch echt wel een leeftijd waarop je bepaalde dingen toch redelijk onder controle moet hebben, in elk geval je mentale gezondheid. Sommige mensen KUNNEN dat inderdaad gewoon niet, dan wordt het hebben van een relatie wel heel moeilijk allemaal. Niemand kan echter in de toekomst kijken en de beslissing voor je nemen, en het hangt er ook een beetje vanaf hoe oud jij zelf bent en wat je nog wil in je toekomst. Kinderen bv, gezin... Klinkt hard maar ga er niet te lang mee door. Je knippert met je ogen en je bent 5 jaar verder in de ellende mee gesleurd misschien. Been there done that helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')