abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:14:10 #26
1234 HiZ
Istanbullu
pi_189037297
Ach, we gaan gewoon lekker door tot er politici worden doodgeschoten. Een paar jaar terug vond ik gepraat over Nederland als narcostaat een beetje overdreven. Ik had het kennelijk behoorlijk fout. Wat niet betekent dat het niet nog veel erger kan worden als we maar blijven praten alsof er niks te doen is.
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 12:16:59 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189037337
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:05 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je moet kijken in hoeverre er een klimaat wordt geschept waar criminaliteit loont. Dat is ook niet meer dan een afweging die wordt gemaakt, los van een flink deel van criminelen die gewoon aanleg hebben en waar dan ook de criminaliteit in zouden belanden, ook al leidt je ze op tot rechters.

Enkele factoren kun je niet bestrijden. Nederland is populair vanwege de ligging en de goede infrastructuur bijvoorbeeld. Daarnaast is het een feit dat Nederland toch ook een tolerant land is, en tijdenlang de focus van de politie niet lag op bestrijding van de criminaliteit achter synthetische drugproductie, en een strafmaat die zich vooral richt op rehabilitate (lees: geen superzware straffen). Dit alles leidt tot het feit dat Nederland koploper is in de productie van diverse drugs..

Als jouw stelling waar was dat we juist meer moeten kijken naar sociale vooruitzichten zou je dus een heel ander beeld moeten zien.. Dan heb je eerder een kansloos land als weetikveel, Hongarije, wat zou moeten uitpuilen van de druglabs, aangezien de kans om geboren te worden in Hongaarse armoede een stuk groter is dan in NL. Lijkt me dus niet iets om onze politie op te sturen.

Ik zou kijken idd naar bv Italië, die de strijd met de maffia gewoon heeft verzwaard. Meer budget naar meer speciale eenheden, speciale wetten om ze meer recht te geven, zwaardere straffen (financieel ook). Meer samenwerken door Europa.

Ik weet nu al dat je gaat zeggen 'jamaarrr dat werkt helemaal niet, we lopen flink achter en war on drugs is zinloos etc', maar ik durf met zekerheid te zeggen te proberen kanslozen te helpen nog veel kostbaarder project is met vrij marginale resultaten.
Ik ben het wel met je eens,(en zie de dingen die jij noemt ook niet als een "war on drugs") ben alleen bang dat zelfs met dit soort extra maatregelen de slimme criminelen de dans ontspringen. Denk ook dat je de grote jongens alleen te pakken krijgt met gecoördineerde wereldwijde samenwerking maar dat zal ook lastig zijn.

De klassieke war on drugs is in mijn ogen een amerikaanse uitvinding erop gericht om het probleem van onderaf (bij gebruikers) aan te pakken... maar kan ik ook wel mis hebben. Trouwens amerikanen hebben overal oorlog over:

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189037441
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens,(en zie de dingen die jij noemt ook niet als een "war on drugs") ben alleen bang dat zelfs met dit soort extra maatregelen de slimme criminelen de dans ontspringen. Denk ook dat je de grote jongens alleen te pakken krijgt met gecoördineerde wereldwijde samenwerking maar dat zal ook lastig zijn.
Ja uiteraard, en gaan miljaren om in de drugsbusiness, en voor het bestrijden ervan worden budgetten van miljoenen genoemd. De oplossing zou ik ook niet kunnen noemen op een random vrijdagmiddag op een internetforumpje, ik denk alleen dat bepaalde oplossing (legalisatie bv) niet tot een oplossing zouden leiden. Die legalisatie in de jaren 70 en 80 heeft er bijv. juist voor gezorgd dat we er nu nog last van hebben.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 12:25:26 #29
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189037485
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Die legalisatie in de jaren 70 en 80 heeft er bijv. juist voor gezorgd dat we er nu nog last van hebben.
Die was ook ontzettend half, vind het gedoog beleid nog steeds een van de vreemdste constructies die er is, daar zouden we echt van af moeten. Coke legaliseren vind ik volledige onzin trouwens.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:26:29 #30
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189037497
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja als ze voor liepen was er geen criminaliteit. Lijkt me ook behoorlijk utopisch. Wel een prettige maatschappij waar we boeven vangen vlak voordat ze iets gedaan hebben :D
:D :')

dus die broer van Nabil A en z'n advocaat zijn afgemaakt, ze stonden erbij en keken ernaar, noem dat maar utopisch

en je leest niet goed, resultaten die zwaar achter blijven is niet hetzelfde als de criminaliteit voor zijn
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 12:28:38 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189037526
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:26 schreef Tarado het volgende:
ze stonden erbij en keken ernaar
Ze stonden er niet bij, dat wilde de advocaat niet. Maar dat is inderdaad een fout. Ik denk dat de grootste fout is geweest de kroongetuige bekend maken voordat de kopstukken gepakt zijn...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189037613
Zolang die drugsbaas leeghoofden onder zich heeft die dit soort praktijken doen heeft hij de overhand, dan kan je wel een 'signaal' uitbrengen als politicus, maar dat is echt voor de bühne
pi_189037617
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Die legalisatie in de jaren 70 en 80 heeft er bijv. juist voor gezorgd dat we er nu nog last van hebben.
Coke is in de jaren 70 en 80 gelegaliseerd geweest? :?
pi_189037644
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Coke is in de jaren 70 en 80 gelegaliseerd geweest? :?
MDMA (1988) en amfetamine (1976) wel bijv, belangrijke inkomstenbron voor die drugsbendes.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189037691
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ze stonden er niet bij, dat wilde de advocaat niet. Maar dat is inderdaad een fout. Ik denk dat de grootste fout is geweest de kroongetuige bekend maken voordat de kopstukken gepakt zijn...
De kopstukken komen daar vroeg of laat toch wel achter. Daarnaast zijn er wel wat domme fouten gemaakt die niet bevorderlijk zijn geweest voor de veiligheidssituatie.
pi_189037721
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:37 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

MDMA (1988) en amfetamine (1976) wel bijv, belangrijke inkomstenbron voor die drugsbendes.
Heb je daar ook een bron van? Ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoord.. :?
pi_189037755
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189037778
quote:
Daar staat het tegenovergestelde van wat jij hier claimt, in de jaartallen die jij noemt zijn deze stoffen juist op de opiumlijst gezet en daarmee illegaal gemaakt.
pi_189037783
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:44 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Daar staat het tegenovergestelde van wat jij hier claimt, in de jaartallen die jij noemt zijn deze stoffen juist op de opiumlijst gezet en daarmee illegaal gemaakt.
Ja dat zeg ik toch?
Als iets in 1988 verboden is was het daarvoor gelegaliseerd.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189037791
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:45 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik toch?
Nee..

quote:
5s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:

Die legalisatie in de jaren 70 en 80 heeft er bijv. juist voor gezorgd dat we er nu nog last van hebben.
8)7

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als iets in 1988 verboden is was het daarvoor gelegaliseerd.
Nee, dat is niet hoe dit werkt.
pi_189037812
Misschien beetje verkeerd uitelegd, maar punt was dat Nederland redelijk laat was met drugs te verbieden waardoor er toen al een basis voor het criminele circuit werd gelegd.

quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ze stonden er niet bij, dat wilde de advocaat niet. Maar dat is inderdaad een fout. Ik denk dat de grootste fout is geweest de kroongetuige bekend maken voordat de kopstukken gepakt zijn...
Mwah dat is lastig aangezien de kroongetuige zichzelf heeft gemeld. Pas toen ze die Mohammed nogwat hadden moesten ze er wel mee naar buiten treden. Achteraf wellicht te groot risico.

[ Bericht 37% gewijzigd door ThePlaneteer op 20-09-2019 12:59:31 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189037832
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
Misschien beetje verkeerd uitelegd, maar punt was dat Nederland redelijk laat was met drugs te verbieden waardoor er toen al een basis voor het criminele circuit werd gelegd.
Is juist het verbod niet de basis voor het criminele circuit? Was het daarvoor niet aan reguliere ondernemers om zich al dan niet aan productie, distributie en verkoop te wagen?
pi_189037862
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Is juist het verbod niet de basis voor het criminele circuit? Was het daarvoor niet aan reguliere ondernemers om zich al dan niet aan productie, distributie en verkoop te wagen?
De reden dat de criminelen zich toen graag in Nederland vestigde is omdat ze daar nog wat jaren langer zijn kunnen doorgaan omdat die shit niet in de opiumwet stond. MDMDA was overal verboden in Europa, dus het was natuurlijk interessant om dat in Nederland te produceren zonder hele grote risco's op sancties en in het buitenland te verkopen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:55:06 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189037926
ik vond dit wel een aardige column over het gebeuren

DonArturito twitterde op donderdag 19-09-2019 om 18:13:06 Mijn Vrijdagpreek! Nu al vanwege de noodtoestand in 020! "Mokum heeft een burgemeester van het kaliber Rudy Giuliani nodig, en een politiechef als William Bratton. Triest dat ik met mijn verleden zero tolerance moet gaan preken voor mijn lievekutstad."https://t.co/ZR6DxZhTkH reageer retweet
pi_189037991
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:51 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

De reden dat de criminelen zich toen graag in Nederland vestigde is omdat ze daar nog wat jaren langer zijn kunnen doorgaan omdat die shit niet in de opiumwet stond. MDMDA was overal verboden in Europa, dus het was natuurlijk interessant om dat in Nederland te produceren zonder hele grote risco's op sancties en in het buitenland te verkopen.
Dus eigenlijk was criminalisering in buurlanden de wortel van het probleem?
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 13:04:30 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189038041
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:55 schreef Tarado het volgende:
Rudy Giuliani
De decriminalisering van NYC liep ook heel erg synchroon met het toestaan van abortus (met een verschuiving van +/- 20 jaar) Waarschijnlijk heeft het ook meegespeeld dat veel criminelen niet eens zijn geboren :P

https://www.hli.org/resources/does-abortion-reduce-crime/

Al is dat natuurlijk ook niet het hele verhaal :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189038081
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dus eigenlijk was criminalisering in buurlanden de wortel van het probleem?
De wortel is wel erg stellig, zoals ik zei spelen er meerdere factoren mee.
Het heeft vast meegeholpen dat we hier wat eerdere ervaringen mee hebben.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 20 september 2019 @ 13:11:49 #48
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189038133
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:44 schreef StateOfMind het volgende:
Een nieuwe rage om (te dreigen met) onschuldigen te liquideren?
[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)liquideerd~a4e008e8/

premium artikel: copy/past naar privé venster
Dit soort berichten lees ik als herhaling van de irt affaire sinds er weer burgerinfiltranten mogen worden gebruikt..

Toen zijn er door de overheid bedrijven gebruikt zonder enig medeweten van die bedrijven..



[ Bericht 10% gewijzigd door Zolderkamer op 20-09-2019 13:21:26 ]
pi_189038485
quote:
Advocaat Peter Schouten wil Nabil B. verdedigen: 'Ik hoop dat velen mijn voorbeeld volgen'

Advocaat Peter Schouten Beeld © Schoutenlegal.nl
De Bredase advocaat Peter Schouten heeft aan de rechtbank van Amsterdam laten weten dat hij kroongetuige Nabil B. wil bijstaan. Hij hoopt op deze manier andere advocaten te bewegen hetzelfde te doen. "We staan samen sterk. Gaat de één, dan komt de volgende."

Derk Wiersum, de advocaat van kroongetuige Nabil B., werd woensdagochtend doodgeschoten in Amsterdam. Net als zovelen hoorde Peter Schouten in de loop van de ochtend dat het om zijn collega Derk Wiersum ging. De Bredase advocaat besloot, nadat de eerste schrik was gezakt, een mail naar de rechtbank in Amsterdam te sturen waarin hij zichzelf aanbood als nieuwe advocaat van Nabil B.

"Ik heb er heel erg mee gezeten deze week: 'wat moet ik doen?'", zegt Schouten tegen Editie NL. "Maar dit raakt de kern van ons bestaan als advocaat en onze rechtstaat. Als ik deze verdediging niet op me zou willen nemen, dan moet ik nu mijn toga aan de wilgen hangen. Want in een rechtstaat heeft iedereen recht op verdediging."

Met z'n allen opstaan

Schouten deelde zijn besluit ook op Twitter, met de hoop dat vele collega-advocaten zijn voorbeeld zullen volgen. "Het zou toch mooi zijn als we met z’n allen zouden opstaan? We laten daarmee zien dat we samen sterk staan. Gaat de één, dan komt de volgende en ga zo maar door."
Lees verder: https://www.rtlnieuws.nl/(...)oord-op-derk-wiersum
pi_189038530
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
"Maar dit raakt de kern van ons bestaan als advocaat en onze rechtstaat. Als ik deze verdediging niet op me zou willen nemen, dan moet ik nu mijn toga aan de wilgen hangen. Want in een rechtstaat heeft iedereen recht op verdediging."

Dat ik nog eens respect zou moeten uitspreken voor de (nageleefde) principes van een strafrechtadvocaat. _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')