Ja, in dit geval was het circa de 14 seconden denk ik. Die auto kon me echt maar net aan rechts inhalen. Als ik al die auto's voor had laten gaan had ik meer hinder gehad dan hun nu hadden.quote:Op zaterdag 21 september 2019 18:09 schreef devlinmr het volgende:
[..]
10 tellen links rijden is wat ik aanhoud. Langer dan dat ga ik naar rechts ( mits mogelijk)
Ik zie zo snel niets over max snelheid overtreden of onnodig opschuiven. Wel, vrij vertaald, dat de invoeger zelf maar moet uitzoeken hoe ie er netjes tussenkomt.quote:Op zaterdag 21 september 2019 16:54 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/invoegen
Als het je om de regeltjes gaat dan moet je inderdaad naar rechts. En dan zal je inderdaad snelheid moeten minderen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 17:40 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Maar ik rijd de maximumsnelheid. Waarom moet ik er nadeel van ondervinden dat anderen de regels overtreden? Ik kan wel harder, maar het is verboden, dus dan doe je dat niet
Ja je hebt gelijk inderdaad. Ik zit eigenlijk gewoon fout.quote:Op zaterdag 21 september 2019 18:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als het je om de regeltjes gaat dan moet je inderdaad naar rechts. En dan zal je inderdaad snelheid moeten minderen.
Je kan er ook voor kiezen om wel links te blijven. Dan overtreed je de wet. Net zoals wanneer je te hard rijdt.
Mwoah, in het voorbeeld van de vrachtwagen in de OP, kan je de wet wel een beetje naar je hand zetten. Het is immers verplicht om bestuurders die links voorgesorteerd zijn en de intentie hebben links te gaan afslaan, rechts in te halen.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:11 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Ook, maar dat geeft nog niemand het recht om rechts in te halen. Hoewel je je kunt afvragen hoe het is in die situatie, want als jij er al voorbij gaat terwijl je nog op de invoegstrook zit is het geen rechts inhalen.
Het is niet verplicht iemand die voorsorteert rechts in te halen, het mág en dat is een heel ander verhaal.quote:Op zondag 22 september 2019 00:26 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Mwoah, in het voorbeeld van de vrachtwagen in de OP, kan je de wet wel een beetje naar je hand zetten. Het is immers verplicht om bestuurders die links voorgesorteerd zijn en de intentie hebben links te gaan afslaan, rechts in te halen.
Hier op de ring heb je zat mensen die drie kilometer voordat ze daadwerkelijk linksaf moeten slaan, alvast op de linkerstrook gaan rijden "omdat ze er misschien niet meer tussen komen". Die kan je rustig rechts voorbij rijden.
Ja, dat is het wel. Mits links voorgesorteerd.quote:Op zondag 22 september 2019 18:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het is niet verplicht iemand die voorsorteert rechts in te halen
de intentie is om over drie kilometer linksaf te slaan.quote:En ook die mensen die 3 kilometer voor de afslag alvast "voorsorteren" mag je niet rechts voor bij want daar is geen blokmarkering EN je weet de intenties van die linksplakker (want dat is het) niet.
Is en blijft nog steeds rechts inhalen.
Schade maken doordat je niet goed kijkt is schade maken doordat je niet goed kijkt. Of dat tijdens een manoeuvre of een overtreding is veranderd daar niets aan.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:31 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Jij stelt - ten onrechte -, dat schade maken bij inparkeren hetzelfde is als een ongeval veroorzaken omdat je je niet aan de verkeersregels houdt (rechts inhalen in dit geval). Ik hoop toch dat je begrijpt dat dit andere dingen zijn.
Tot slot, dat je iets tussen aanhalingstekens zet betekent niet dat ik dat heb geschreven. In dit geval is dat dan ook niet zo.
My bad.quote:Op zondag 22 september 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, dat is het wel. Mits links voorgesorteerd.
Dat kun jij niet weten, kan ook gewoon zo'n vieze linksplakker zijn.quote:Op zondag 22 september 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
de intentie is om over drie kilometer linksaf te slaan.
Ja precies. Dat heb ik dus ook meestalquote:Op zondag 22 september 2019 00:22 schreef Accordtje het volgende:
Niet per definitie mee eens dat het fout is. Het hangt af van de afstand tussen beide vrachtwagens die je inhaalt. Snelheidsverschil tussen jou en de vrachtwagens is dusdanig dat je je heel snel klem rijdt wanneer je tussen twee vrachtwagens in naar rechts gaat. Gebruikelijk is om dan gewoon links te blijven rijden, totdat je die tweede vrachtwagen ook voorbij bent.
Hangt daarnaast ook van de situatie af. Als ik één auto achter me zou hebben, waarvan ik weet dat die harder wilt dan schuif ik even snel naar rechts op zodat die voorbij kan. Zit er een heel treintje auto's achter dan weet je al dat je jezelf daarmee klem rijdt achter die vrachtwagen. De kans is namelijk klein dat er iemand in dat treintje rijdt met verkeersinzicht die de ruimte open houdt voor jou om terug naar links te komen.
Je beschrijft vooral een van de, zo niet dé, voornaamste redenen waarom tweebaans snelwegen achterhaald en inefficiënt zijn. In ieder geval in een dichtbevolkt land als Nederland.quote:Op zondag 22 september 2019 00:22 schreef Accordtje het volgende:
Niet per definitie mee eens dat het fout is. Het hangt af van de afstand tussen beide vrachtwagens die je inhaalt. Snelheidsverschil tussen jou en de vrachtwagens is dusdanig dat je je heel snel klem rijdt wanneer je tussen twee vrachtwagens in naar rechts gaat. Gebruikelijk is om dan gewoon links te blijven rijden, totdat je die tweede vrachtwagen ook voorbij bent.
Hangt daarnaast ook van de situatie af. Als ik één auto achter me zou hebben, waarvan ik weet dat die harder wilt dan schuif ik even snel naar rechts op zodat die voorbij kan. Zit er een heel treintje auto's achter dan weet je al dat je jezelf daarmee klem rijdt achter die vrachtwagen. De kans is namelijk klein dat er iemand in dat treintje rijdt met verkeersinzicht die de ruimte open houdt voor jou om terug naar links te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |