abonnement Unibet Coolblue
pi_189035085
Goed, ik reed vanmorgen over de A15 richting Nijmegen. Het valt mij op dat mensen zich al ontzettend snel storen aan anderen, terwijl die helemaal niets verkeerds doen. Een voorbeeldje:

De maximumsnelheid is 100 KM/u. Sneller mag niet, wel langzamer. Het is wat drukker en ik moest even naar links opschuiven om ander verkeer in te laten voegen. Vervolgens kun je niet zomaar meer naar rechts, omdat je anders te weinig afstand hebt met voor- en achterliggende voertuigen.

Maar dat snappen die guppenkutten gewoon echt niet. Ik ga niet mezelf en anderen in gevaar brengen omdat jij zo nodig de maximumsnelheid wilt overschrijden en dan maar lekker gaat zitten bumperkleven. :r

Ik had het gisteren ook. Ik reed links omdat ik niet achter een vrachtwagen ga hangen dus ik stond al voorgesorteerd. Gaan ze me gewoon rechts inhalen omdat ze geen 50 willen rijden. Het is 50 binnen de bebouwde kom. 50.

Te veel mensen in dit land hebben een rijbewijs!!!!!!! :(
pi_189035102
TS rijdt lekker 95km/h links in z'n roze Alto met wimpers boven de koplampen
pi_189035124
Als mensen je rechts inhalen doe je toch echt iets verkeerd. :D
pi_189035128
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:54 schreef Cyanide- het volgende:
TS rijdt lekker 95km/h links in z'n roze Alto met wimpers boven de koplampen
meestal 96, want 100 volgens volgens de teller
pi_189035132
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:57 schreef rival het volgende:
Als mensen je rechts inhalen doe je toch echt iets verkeerd. :D
niettes
pi_189035160
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:57 schreef DevFreak het volgende:

[..]

niettes
Levensgevaarlijk ben je.
pi_189035172
Rechts inhalen is echt voor mensen zonder verstand.
pi_189035928
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:57 schreef DevFreak het volgende:

[..]

meestal 96, want 100 volgens volgens de teller
Dan versnel je toch naar 111. 7km/h correctie + 4km/h correctie van je teller.

Slappe lul
  vrijdag 20 september 2019 @ 10:24:24 #9
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_189035970
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:52 schreef DevFreak het volgende:
Goed, ik reed vanmorgen over de A15 richting Nijmegen. Het valt mij op dat mensen zich al ontzettend snel storen aan anderen, terwijl die helemaal niets verkeerds doen. Een voorbeeldje:

De maximumsnelheid is 100 KM/u. Sneller mag niet, wel langzamer. Het is wat drukker en ik moest even naar links opschuiven om ander verkeer in te laten voegen.

Hier gestopt met lezen.
Naar links gaan om ander verkeer in te laten voegen is onnodig links rijden.

quote:
Te veel mensen in dit land hebben een rijbewijs!!!!!!! :(
Lever jij die van jou inderdaad maar in.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_189035991
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan versnel je toch naar 111. 7km/h correctie + 4km/h correctie van je teller.

Slappe lul
Zo werkt dat niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189036121
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:24 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Hier gestopt met lezen.
Naar links gaan om ander verkeer in te laten voegen is onnodig links rijden.
[..]

Lever jij die van jou inderdaad maar in.
Begrijpend lezen

Hey blijft lastig :*
  vrijdag 20 september 2019 @ 10:44:49 #12
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_189036203
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:39 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Begrijpend lezen

Hey blijft lastig :*
Nee hoor de regels zijn vrij duidelijk :W
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_189036345
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:24 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Hier gestopt met lezen.
Naar links gaan om ander verkeer in te laten voegen is onnodig links rijden.
[..]

Lever jij die van jou inderdaad maar in.
Soms is dat even nodig wanneer er geen ruimte is.
pi_189036626
Als mensen jou rechts kunnen inhalen, betekent dat jij fout zit. Als zij de ruimte hebben om jou rechts in te halen, betekent dat jij ook genoeg ruimte had om naar eerder naar rechts te gaan.
pi_189036672
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:14 schreef UJF045 het volgende:
Als mensen jou rechts kunnen inhalen, betekent dat jij fout zit. Als zij de ruimte hebben om jou rechts in te halen, betekent dat jij ook genoeg ruimte had om naar eerder naar rechts te gaan.
Precies, dit dacht ik ook.... 'niet achter een vrachtwagen willen hangen en daarom links rijden terwijl mensen je rechts kunnen inhalen' is dus onnodig links rijden!
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_189036736
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:54 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Soms is dat even nodig wanneer er geen ruimte is.
Nee dat is soms niet even nodig. Naar links gaan om mensen in te laten voegen heb je nergens bij het behalen van je rijbewijs geleerd. Dus misschien moet je zelf maar even bijscholen.

Zeker als je dan ook nog als een bijdehante lul lekker obstinaat 95 gaat rijden, zodat het invoegende verkeer wat wel gewoon normaal doorrijdt in de problemen komt, omdat die wel gewoon 100 willen.

Ga dus inderdaad zelf je rijbewijs maar opnieuw halen.
pi_189036755
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:54 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Soms is dat even nodig wanneer er geen ruimte is.
Nee
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 20 september 2019 @ 11:48:13 #18
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_189036997
Als ik je rechts kan inhalen dan rij jij onnodig links. Blijf met 96 km per uur van die linkerbaan.

Jij bent er zeker ook zo'n een die hem gewoon naar links propt zonder te kijken of er een auto aankomt die wat harder rijdt.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_189037201
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:04 schreef DevFreak het volgende:
Gisteravond reed ik links om iemand in te halen die circa 10-15 kilometer per uur langzamer ging dan mij. Rijdt hem voorbij maar ik kan pas weer naar rechts wanneer er genoeg afstand is tussen mij en de persoon achter me.

Had ik natuurlijk weer een debiel die zat te bumperkleven en uitgebreid zat te seinen. Kom op nou zeg. :( :r
Dit getuigt ook echt van 0 verkeersinzicht _O-
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:11:55 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189037275
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:26 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Nee dat is soms niet even nodig. Naar links gaan om mensen in te laten voegen heb je nergens bij het behalen van je rijbewijs geleerd. Dus misschien moet je zelf maar even bijscholen.

Zeker als je dan ook nog als een bijdehante lul lekker obstinaat 95 gaat rijden, zodat het invoegende verkeer wat wel gewoon normaal doorrijdt in de problemen komt, omdat die wel gewoon 100 willen.

Ga dus inderdaad zelf je rijbewijs maar opnieuw halen.
Probleem is meestal invoegend verkeer dat zich niet aanpast aan het andere verkeer, maar verder ben ik het met je eens. Dankzij al die "sociale" types die mensen ruimte geven om in te voegen of van baan te verwisselen, is het valse idee ontstaan dat de van baan wisselende voorrang heeft. Zo ben ik vorige week dus 2x aan de kant gedrukt door zo'n figuur.
Richting aanwijzer aan en sturen maar. Zit daar iemand? Nou en? :|W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:12:52 #21
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189037283
Aanvraag voor topictitel-change: Ik rijd onnodig links!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189037366
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

Probleem is meestal invoegend verkeer dat zich niet aanpast aan het andere verkeer, maar verder ben ik het met je eens. Dankzij al die "sociale" types die mensen ruimte geven om in te voegen of van baan te verwisselen, is het valse idee ontstaan dat de van baan wisselende voorrang heeft. Zo ben ik vorige week dus 2x aan de kant gedrukt door zo'n figuur.
Richting aanwijzer aan en sturen maar. Zit daar iemand? Nou en? :|W
Nee nouja, heb het zelf ook heel vaak gehad, op een rustige snelweg dan wel.
Dan kom ik aanrijden op de invoegstrook, zie je iemand heel aardig naar links gaan die 120 gaat, maar voordat ik bij het einde van de invoegstrook ben rij ik al 130. Heel irritant.
pi_189038131
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:26 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Nee dat is soms niet even nodig. Naar links gaan om mensen in te laten voegen heb je nergens bij het behalen van je rijbewijs geleerd. Dus misschien moet je zelf maar even bijscholen.

Zeker als je dan ook nog als een bijdehante lul lekker obstinaat 95 gaat rijden, zodat het invoegende verkeer wat wel gewoon normaal doorrijdt in de problemen komt, omdat die wel gewoon 100 willen.

Ga dus inderdaad zelf je rijbewijs maar opnieuw halen.
Vriend, lul niet zo. Als het echt druk is en de meest rechterbaan van de blokmarkering is bezet, dan is het handig om even naar links te gaan, niet? Moeten die mensen die moeten invoegen dan maar doorrijden over de vluchtstrook omdat ik niet even op wil schuiven?
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:14 schreef UJF045 het volgende:
Als mensen jou rechts kunnen inhalen, betekent dat jij fout zit. Als zij de ruimte hebben om jou rechts in te halen, betekent dat jij ook genoeg ruimte had om naar eerder naar rechts te gaan.
Oh god, je bent al net zo erg als de rest van die debieltjes op de weg. Heb je ooit van een ruimtekussen gehoord? :)

De tweeseconderegel is echt het meest minimale dat je aan moet houden. Het is heus niet zo lastig. Het is de helft van je snelheid, plus 10%. Maar niemand die het snapt. Jammer dat mensen zo agressief en asociaal zijn. :r

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 13:13:14 ]
pi_189038162
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:14 schreef UJF045 het volgende:
Als mensen jou rechts kunnen inhalen, betekent dat jij fout zit. Als zij de ruimte hebben om jou rechts in te halen, betekent dat jij ook genoeg ruimte had om naar eerder naar rechts te gaan.
Misschien moeten ze even afstand bewaren en me de GELEGENHEID geven om naar rechts te gaan, voordat ze rechts inhalen? Facking hel. :'(
  vrijdag 20 september 2019 @ 13:16:54 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189038182
MIsschien moet jij gewoon gelegenheid te geven in te voegen, dus gas los of bij geven om een gat te maken.
Van baan wisselen komen ongelukken van en het schept een verkeerd precedent.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189038226
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:14 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Misschien moeten ze even afstand bewaren en me de GELEGENHEID geven om naar rechts te gaan, voordat ze rechts inhalen? Facking hel. :'(
Als er voor de auto achter je al ruimte is om naar rechts te gaan kan je nagaan hoeveel gelegenheid er dan al voor jou was :')
pi_189038264
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:11 schreef DevFreak het volgende:

De tweeseconderegel is echt het meest minimale dat je aan moet houden.
2 seconde afstand is 66 meter bij een snelheid van 120 km.
Jij lekker 66 meter afstand houden en dan janken dat iemand je rechts inhaalt :')
pi_189038267
:D
  vrijdag 20 september 2019 @ 13:26:43 #29
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189038295
Backfire topic? :D
  vrijdag 20 september 2019 @ 13:35:01 #30
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_189038395
Sorry ts maar je bent echt zelf verkeerd bezig. Het is niet aan jou om de maximum snelheid te handhaven.

Dus als je alleen maar naar links wilt omdat je niet achter een vrachtwagen wilt hangen maar je blijft wel op hetzelfde slakkengangetje rijden dan ben je gewoon het verkeer aan het ophouden.

Links is voor inhalen, klaar. En als er dan klaarblijkelijk nog ruimte rechts is dat ze je ook daar voorbij gaan dan ben je helemaal een lummel.

Wordt het niet tijd opnieuw je rijbewijs te gaan halen?
pi_189038403
TS heeft helemaal gelijk.
En zélfs al zou iemend volstrekt onnodig links rijden, dan nog is het verboden om rechts in te halen.

Maar de crux is dat verkeersdeelnemers zich niet zo veel aan anderen moeten ergeren in het verkeer.
Daar komen alleen maar ongelukken van.
Wie dit leest is gek
pi_189038610
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
TS heeft helemaal gelijk.
En zélfs al zou iemend volstrekt onnodig links rijden, dan nog is het verboden om rechts in te halen.

Maar de crux is dat verkeersdeelnemers zich niet zo veel aan anderen moeten ergeren in het verkeer.
Daar komen alleen maar ongelukken van.
Nee TS heeft totaal geen gelijk. Rechts inhalen hoort inderdaad net zo goed niet, maar TS is er zelf wel de onnodige oorzaak van.
pi_189038646
Dit gaat niet de kant op die TS had verwacht :')
Alius aliud dicit
pi_189038654
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:53 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Nee TS heeft totaal geen gelijk. Rechts inhalen hoort inderdaad net zo goed niet, maar TS is er zelf wel de onnodige oorzaak van.
De oorzaak is de achterliggende bestuurder die z'n stuur naar rechts rukt.
pi_189038655
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar de crux is dat verkeersdeelnemers zich niet zo veel aan anderen moeten ergeren in het verkeer.
Daar komen alleen maar ongelukken van.
:Y

"boehoe ik rijd 95 ipv 100 nu kom ik 5 minuten te laat op mijn werk / voor het avondeten" :'( :'(
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_189038680
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:57 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

:Y

"boehoe ik rijd 95 ipv 100 nu kom ik 5 minuten te laat op mijn werk / voor het avondeten" :'( :'(
"jullie wachten maar even want dit zijn de laatste 5 minuten dat ik "wat te vertellen heb" tot ik weer bij dat kutwijf thuis kom" :'(
  vrijdag 20 september 2019 @ 14:09:47 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189038781
Al die mannetjes hier, van beide zijden, die anderen vertellen wat ze moeten doen :').

Rij gewoon lekker naar huis, soms wat sneller, soms even van het gas af. Je bent nou eenmaal niet de enige op de weg.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189038790
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:09 schreef Drekkoning het volgende:
Al die mannetjes hier, van beide zijden, die anderen vertellen wat ze moeten doen :').

Rij gewoon lekker naar huis, soms wat sneller, soms even van het gas af. Je bent nou eenmaal niet de enige op de weg.
De hypocrisie in deze post is goud.
pi_189038815
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:57 schreef Degodvader het volgende:

[..]

De oorzaak is de achterliggende bestuurder die z'n stuur naar rechts rukt.
Als dat zo is.

Groen ben ik in dit geval, ik heb net ingevoegd met 100 km per uur
Rood is TS, die rijdt daar 95 of waarschijnlijk nog langzamer, kennelijk gaat TS ook niet naar rechts.



Dan heeft TS al de fout gemaakt om naar links te gaan, want ik rij daar harder, en de rest van het verkeer kennelijk ook. Dan kan ik op de rem gaan staan of het gas los laten en wachten tot TS een keer zin heeft om naar rechts te gaan, maar dan loopt alles achter mij ook vast en stapt dan op de rem. Zo ontstaan dus file's

Dus TS had gewoon rechts moeten blijven rijden. Invoegend verkeer vind zijn weg echt wel om op de snelweg te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 14:13:20 ]
  vrijdag 20 september 2019 @ 14:12:36 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189038817
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:10 schreef Degodvader het volgende:

[..]

De hypocrisie in deze post is goud.
Tot op zekere hoogte :Y

Behalve dat ik niet degene ben die gefrustreerd in zijn autootje zit vanwege het gedrag van anderen. Veel mannen veranderen in kleine kinderen zodra ze in de auto stappen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189038836
In zo’n situaties rem je iets af en laat je iemand invoegen, of laat je ze zelf hun snelheid aanpassen om in te kunnen voegen. Ga je niet naar links en blijf je met je matige snelheid doorbaggeren.

Ik ben echt voor om aan de kant te gaan om iemand in te laten voegen, maar haat aan mensen die dat in zo’n situaties ook doen, of die je bijna van de linker baan af duwen om maar iemand in te laten voegen punt
Ik was hier...
pi_189039229
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:14 schreef Nismo91 het volgende:
In zo’n situaties rem je iets af en laat je iemand invoegen, of laat je ze zelf hun snelheid aanpassen om in te kunnen voegen. Ga je niet naar links en blijf je met je matige snelheid doorbaggeren.
en dit beste mensen is hoe files ontstaan
quote:
Ik ben echt voor om aan de kant te gaan om iemand in te laten voegen, maar haat aan mensen die dat in zo’n situaties ook doen, of die je bijna van de linker baan af duwen om maar iemand in te laten voegen punt
Zelf ben je geen haar beter met je afremmen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_189039284
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]

en dit beste mensen is hoe files ontstaan
[..]

Zelf ben je geen haar beter met je afremmen
Oh, en TS veroorzaakt geen file's _O- Juist hij, want in principe zorgt hij er voor dat 2 rijbanen geen doorgang hebben.
pi_189039337
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:49 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Oh, en TS veroorzaakt geen file's _O- Juist hij, want in principe zorgt hij er voor dat 2 rijbanen geen doorgang hebben.
Beide veroorzaken ze files.
Het is zo simpel... Invoegend verkeer moet zelf een ruimte zoeken. Verkeer op de snelweg moet gewoon doorrijden
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_189039370
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:12 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Als dat zo is.

Groen ben ik in dit geval, ik heb net ingevoegd met 100 km per uur
Rood is TS, die rijdt daar 95 of waarschijnlijk nog langzamer, kennelijk gaat TS ook niet naar rechts.

[ afbeelding ]

Dan heeft TS al de fout gemaakt om naar links te gaan, want ik rij daar harder, en de rest van het verkeer kennelijk ook. Dan kan ik op de rem gaan staan of het gas los laten en wachten tot TS een keer zin heeft om naar rechts te gaan, maar dan loopt alles achter mij ook vast en stapt dan op de rem. Zo ontstaan dus file's

Dus TS had gewoon rechts moeten blijven rijden. Invoegend verkeer vind zijn weg echt wel om op de snelweg te komen.
De rood omcirkelde auto mag daar helemaal niet eerder naar rechts....
pi_189039396
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:55 schreef Degodvader het volgende:

[..]

De rood omcirkelde auto mag daar helemaal niet eerder naar rechts....
Nee oke, maar dit plaatje is denk ik ook niet de werkelijke situatie, maar het gaat er vooral om dat hij niet naar links had gemoeten, omdat je dan 2 rijbanen blokkeert met die snelheid.
pi_189039453
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:57 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Nee oke, maar dit plaatje is denk ik ook niet de werkelijke situatie, maar het gaat er vooral om dat hij niet naar links had gemoeten, omdat je dan 2 rijbanen blokkeert met die snelheid.
Langzaam links rijden is uiteraard niet goed voor de doorstroming. Rechts inhalen is retegevaarlijk.

Maar hier komttie: je HOEFT niet rechts in te halen als iemand langzaam links rijdt. Dus stellen dat het rechts inhalen de schuld is van de langzame linksrijder is gewoon onjuist. Hoe je het ook wendt of keert, de inhaler maakt de keuze. Zijn verantwoordelijkheid, en het zorgt er in ieder geval voor dat de situatie er nóg gevaarlijker op is geworden.

Je kunt ook denken, jezus wat irritant, die langzame linksrijder zou zijn rijbewijs moeten inleveren. Dus wel lekker ergeren (ofc), maar niet zelf gevaarlijke stunts gaan uithalen 'omdat die ander... '.
pi_189039535
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:02 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Maar hier komttie: je HOEFT niet rechts in te halen als iemand langzaam links rijdt. Dus stellen dat het rechts inhalen de schuld is van de langzame linksrijder is gewoon onjuist. Hoe je het ook wendt of keert, de inhaler maakt de keuze. Zijn verantwoordelijkheid, en het zorgt er in ieder geval voor dat de situatie er nóg gevaarlijker op is geworden.

Je kunt ook denken, jezus wat irritant, die langzame linksrijder zou zijn rijbewijs moeten inleveren. Dus wel lekker ergeren (ofc), maar niet zelf gevaarlijke stunts gaan uithalen 'omdat die ander... '.
Dat zeg ik dan ook nergens, ik snap prima hoe het verkeer werkt hoor.
pi_189039563
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:07 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook nergens, ik snap prima hoe het verkeer werkt hoor.
Op basis van post #34 & #39 dacht ik dat je de oorzaak wel bij de linksrijder zag.
pi_189039598
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:09 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Op basis van post #34 & #39 dacht ik dat je de oorzaak wel bij de linksrijder zag.
Ook, maar dat geeft nog niemand het recht om rechts in te halen. Hoewel je je kunt afvragen hoe het is in die situatie, want als jij er al voorbij gaat terwijl je nog op de invoegstrook zit is het geen rechts inhalen.
pi_189039618
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Beide veroorzaken ze files.
Het is zo simpel... Invoegend verkeer moet zelf een ruimte zoeken. Verkeer op de snelweg moet gewoon doorrijden
Gast dat zeg ik toch ook met je grote bek :P
Als de situatie daar is en het voor de invoeger verschrikkelijk ellendig is en ik aan de kant kan lees ZONDER iemand te hinderen dan prima. Anders moeten ze het zelf uitzoeken.
Ik was hier...
pi_189039630
Na het inhalen ga ik altijd netjes naar rechts totdat ik weer iemand in moet/wil halen die op de rechterbaan zit. Als ik dan in de tussentijd een onnodig linksrijder rechts voorbij ga heb ik in ieder geval wat doorstroming geregeld.
pi_189039639
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:11 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Ook, maar dat geeft nog niemand het recht om rechts in te halen. Hoewel je je kunt afvragen hoe het is in die situatie, want als jij er al voorbij gaat terwijl je nog op de invoegstrook zit is het geen rechts inhalen.
Klopt, maar rechts er voorbij via een invoegstrook mag, dus dan (moet je ook) verwachten dat het kan gebeuren natuurlijk.
  vrijdag 20 september 2019 @ 15:17:36 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189039681
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:14 schreef rival het volgende:
Na het inhalen ga ik altijd netjes naar rechts totdat ik weer iemand in moet/wil halen die op de rechterbaan zit. Als ik dan in de tussentijd een onnodig linksrijder rechts voorbij ga heb ik in ieder geval wat doorstroming geregeld.
Maar dan niet gaan piepen als je 240 euro moet aftikken omdat je geen geduld hebt ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189039695
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar dan niet gaan piepen als je 240 euro moet aftikken omdat je geen geduld hebt ;)
Tis maar 239 euro :{w
pi_189039713
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:18 schreef rival het volgende:

[..]

Tis maar 239 euro :{w
Voor TS ook :7 het is trouwens 249 zelfs

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 15:20:17 ]
pi_189039718
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:52 schreef DevFreak het volgende:

Maar dat snappen die guppenkutten gewoon echt niet. Ik ga niet mezelf en anderen in gevaar brengen omdat jij zo nodig de maximumsnelheid wilt overschrijden en dan maar lekker gaat zitten bumperkleven. :r

Ik had het gisteren ook. Ik reed links omdat ik niet achter een vrachtwagen ga hangen dus ik stond al voorgesorteerd. Gaan ze me gewoon rechts inhalen omdat ze geen 50 willen rijden. Het is 50 binnen de bebouwde kom. 50.
De truuk is het je niet laten interesseren. Neem hun stress niet over. Ze kunnen niet dwars door je heen en knipperende lampjes doen geen pijn (en anders klap je je achteruitkijkspiegel gewoon even de hoogte in). Stressende mensen gaan eerder dood.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_189039727
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:18 schreef rival het volgende:

[..]

Tis maar 239 euro :{w
Of een keer een ongeval veroorzaakt.
  vrijdag 20 september 2019 @ 15:20:29 #59
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189039728
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:18 schreef rival het volgende:

[..]

Tis maar 239 euro :{w
Dan kom je van een koude kermis thuis ;(
240 euro en 9 euro administratiekosten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189039751
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:19 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Voor TS ook :7 het is trouwens 249 zelfs
Oh eerst was die voor onnodig links maar de helft ofzo :N
pi_189039769
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:20 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Of een keer een ongeval veroorzaakt.
Iemand probeerde mij vorige week rechts in te halen. Die veroorzaakte inderdaad een ongeval..
pi_189039795
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:23 schreef rival het volgende:

[..]

Iemand probeerde mij vorige week rechts in te halen. Die veroorzaakte inderdaad een ongeval..
Misschien had je daarvan kunnen leren dat rechts inhalen geen goed idee is.
  vrijdag 20 september 2019 @ 15:25:28 #63
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189039821
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:22 schreef rival het volgende:

[..]

Oh eerst was die voor onnodig links maar de helft ofzo :N
Die is 140 ekkies.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189039841
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:24 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Misschien had je daarvan kunnen leren dat rechts inhalen geen goed idee is.
Ik zie ook weleens mensen schade rijden met inparkeren, inparkeren ook meteen een slecht idee? :+
pi_189039853
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:26 schreef rival het volgende:

[..]

Ik zie ook weleens mensen schade rijden met inparkeren, inparkeren ook meteen een slecht idee? :+
Nee. Ik snap niet hoe je bij die conclusie komt ook...
pi_189039855
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die is 140 ekkies.
De veroorzaker geven we maar de helft want anders verdwijnt het probleem misschien dan kunnen we niet meer boetes uitschrijven. :o
pi_189039872
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:27 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Nee. Ik snap niet hoe je bij die conclusie komt ook...
Is dezelfde die jij maakt, "iemand kan iets niet dus moet ik het ook maar niet doen" :P
pi_189039934
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:28 schreef rival het volgende:

[..]

Is dezelfde die jij maakt, "iemand kan iets niet dus moet ik het ook maar niet doen" :P
Jij stelt - ten onrechte -, dat schade maken bij inparkeren hetzelfde is als een ongeval veroorzaken omdat je je niet aan de verkeersregels houdt (rechts inhalen in dit geval). Ik hoop toch dat je begrijpt dat dit andere dingen zijn.

Tot slot, dat je iets tussen aanhalingstekens zet betekent niet dat ik dat heb geschreven. In dit geval is dat dan ook niet zo.
  vrijdag 20 september 2019 @ 15:44:16 #69
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189040188
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:19 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Voor TS ook :7 het is trouwens 249 zelfs
TS tikt in dit geval 149 euro af.

Ook geen kattenpis overigens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189041003
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:13 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Gast dat zeg ik toch ook met je grote bek :P
Als de situatie daar is en het voor de invoeger verschrikkelijk ellendig is en ik aan de kant kan lees ZONDER iemand te hinderen dan prima. Anders moeten ze het zelf uitzoeken.
Je zegt letterlijk als eerste dat je afremt en niks over " zonder hinderen"
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_189044656
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je zegt letterlijk als eerste dat je afremt en niks over " zonder hinderen"
Als de situatie daar is, zie de rest van mijn post.
Ik was hier...
pi_189044803
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Beide veroorzaken ze files.
Het is zo simpel... Invoegend verkeer moet zelf een ruimte zoeken. Verkeer op de snelweg moet gewoon doorrijden
Ook niet waar
Je mag namelijk altijd verplaatsen om ruimte maken om een ongeluk te voorkomen.
Je mag ook opschuiven om iemand met een kort invoeg strook tussen te laten.

De fout die ts maakt.
Is dat hij zijn snelheid vast houd
Als je links gaat inhalen mag je namelijk iets harder rijden 4klm dan de rechter baan als je daar na weer terug gaat naar toegestaan snelheid na het inhalen.
  vrijdag 20 september 2019 @ 21:29:18 #73
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189045416
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:53 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]


Als je links gaat inhalen mag je namelijk iets harder rijden 4klm dan de rechter baan als je daar na weer terug gaat naar toegestaan snelheid na het inhalen.
Waar blijkt dat uit?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189045607
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:53 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Ook niet waar
Je mag namelijk altijd verplaatsen om ruimte maken om een ongeluk te voorkomen.
Je mag ook opschuiven om iemand met een kort invoeg strook tussen te laten.

De fout die ts maakt.
Is dat hij zijn snelheid vast houd
Als je links gaat inhalen mag je namelijk iets harder rijden 4klm dan de rechter baan als je daar na weer terug gaat naar toegestaan snelheid na het inhalen.
Deze post staat vol zelfbedachte onzin.
pi_189045713
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:57 schreef rival het volgende:
Als mensen je rechts inhalen doe je toch echt iets verkeerd. :D
Dit. Goedkope poging ook van deze TS.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 september 2019 @ 22:46:48 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189047003
Als je ervoor zorgt dat mensen onnodig moeten remmen op de snelweg of rechts in halen dan ben je zelf gewoon een gevaar op de weg. Is het niet voor jezelf, is het wel voor de persoon die net wat minder goed zit op te letten en bovenop zijn voor TS remmende voorganger knalt.

Als je gaat inhalen geef je even wat gas bij zodat je zo snel mogelijk weer naar rechts kan. Dat is veiliger dan met 95 de linkerbaan ophouden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189047157
TS :')
Met je trage koekblik naar links trekken zonder te kijken of er sneller verkeer van achter komt :')
Niet sneller dan de maximum snelheid rijden op de linkse baan :')

Ik heb echt een pesthekel aan rijden in nederland, allemaal die kut bejaarden of hippies in hun aygo's en suzuki celerio's die met 95 een vrachtwagen inhalen zonder rekening te houden met sneller verkeer van achter.. En alles onder het motto dat je niet sneller mag dan 130, maar wel langzamer... de rest moet zich maar schikken naar een paar mensen wiens hersenen niet snel genoeg kunnen schakelen om sneller dan 80 te rijden.

Duitsland _O_ _O_
250 blazen en mensen letten gewoon op dat ze niet zomaar naar links trekken _O_

Op de linkse baan heb je niks te zoeken met vrachtwagens, en niet met auto's die minder dan 250 PK hebben.
pi_189047731
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:55 schreef -niemand- het volgende:

Duitsland _O_ _O_
250 blazen en mensen letten gewoon op dat ze niet zomaar naar links trekken _O_
Ook in Duitsland let niet iedereen even goed op met naar links opschuiven....
pi_189048862
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:45 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Als de situatie daar is, zie de rest van mijn post.
Gezien... Blijft het antwoord hetzelfde. Je remt niet onnodig op de snelweg. Als jij kan remmen zonder iemand tot last te zijn, dan kan de invoeger ook zonder problemen invoegen zonder dat jij hoeft te remmen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_189048955
Mensen die zich aan de snelheidslimiet houden :')
Omdat papa overheid een bordje heeft neergezet :')
pi_189049018
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:53 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Ook niet waar
Je mag namelijk altijd verplaatsen om ruimte maken om een ongeluk te voorkomen.
Je mag ook opschuiven om iemand met een kort invoeg strook tussen te laten.
mits je niemand hindert en het is geen verplichting
quote:
De fout die ts maakt.
Is dat hij zijn snelheid vast houd
Als je links gaat inhalen mag je namelijk iets harder rijden 4klm dan de rechter baan als je daar na weer terug gaat naar toegestaan snelheid na het inhalen.
Nee, waar in de wet staat dit?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 21 september 2019 @ 07:15:44 #83
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189050627
Het is niet aan TS om te oordelen of een ander niet harder mag dan de maximum snelheid, misschien moest die persoon wel met grote spoed naar het hospitaal om afscheid te nemen van een stervend familielid.
pi_189050753
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:53 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Ook niet waar
Je mag namelijk altijd verplaatsen om ruimte maken om een ongeluk te voorkomen.
Je mag ook opschuiven om iemand met een kort invoeg strook tussen te laten.

De fout die ts maakt.
Is dat hij zijn snelheid vast houd
Als je links gaat inhalen mag je namelijk iets harder rijden 4klm dan de rechter baan als je daar na weer terug gaat naar toegestaan snelheid na het inhalen.
Waar heb jij je rijbewijs gehaald? Zelden zoveel onzin gehoord....
Wet verplicht je om zoveel mogelijk rechts te rijden mits mogelijk. Bij invoegstrook onnodig ruimte maken is dus verboden. Langzame invoegers inhalen is uiteraard wel toegestaan. Maar max snelheid geldt gewoon altijd. Dat je wat speling krijgt door meetcorrectie en tellerafwijking boeit niet.
pi_189051908
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 07:15 schreef kaasplankje het volgende:
Het is niet aan TS om te oordelen of een ander niet harder mag dan de maximum snelheid, misschien moest die persoon wel met grote spoed naar het hospitaal om afscheid te nemen van een stervend familielid.
Dan vraag je escorte aan. :W
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189051926
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:10 schreef matigeuser het volgende:
Mensen die zich aan de snelheidslimiet houden :')
Omdat papa overheid een bordje heeft neergezet :')
Gekke mensen.
  zaterdag 21 september 2019 @ 10:35:13 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189052181
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 10:07 schreef Messina het volgende:

[..]

Dan vraag je escorte aan. :W
Bij de politie zeker? Die hebben het te druk met hun administratie.
  zaterdag 21 september 2019 @ 10:51:13 #88
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_189052369
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:20 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Of een keer een ongeval veroorzaakt.
Als een linksrijder en rechtsinhaler in een ongeval terecht komen, zal het ongeval veroorzaakt zijn door de linksrijder die van rijstrook wisselt (bijzondere verrichting) en geen voorrang verleent aan de rechtsinhaler.
pi_189054519
Grappig topic,ik lees met veel lol. :')
Graag verwijderen.
  zaterdag 21 september 2019 @ 14:17:33 #90
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_189054549
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:03 schreef aloa het volgende:
Rechts inhalen is echt voor mensen zonder verstand.
Lekker op de A2 drie banen naar links opschuiven om zo'n linksplakker in te halen zeker, bekijk het maar. :')
pi_189056267
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 07:58 schreef JF_ het volgende:

[..]

Waar heb jij je rijbewijs gehaald? Zelden zoveel onzin gehoord....
Wet verplicht je om zoveel mogelijk rechts te rijden mits mogelijk. Bij invoegstrook onnodig ruimte maken is dus verboden. Langzame invoegers inhalen is uiteraard wel toegestaan. Maar max snelheid geldt gewoon altijd. Dat je wat speling krijgt door meetcorrectie en tellerafwijking boeit niet.
https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/invoegen
  zaterdag 21 september 2019 @ 17:14:00 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189056474
Rechts inhalen zou toegestaan moeten worden. Levert direct flinke tijdwinst op en minder files.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189056667
Oké, iedereen. Hoe denken jullie over de volgende situatie:

Ik rijd op een tweebaanssnelweg en heb zojuist een vrachtwagen ingehaald. Ik zie een vrachtwagen aankomen, dus ik blijf links omdat ik die wil inhalen. Het is een snelweg waar je 130 mag rijden wat ik dan dus ook doe. Achter me rijden 7 auto's, dus ik zou natuurlijk weer naar rechts kunnen, maar ik rijd de maximale snelheid, terwijl ze achter me zitten te duwen. Als ik dan dus naar rechts ga moet ik straks remmen achter die vrachtauto, omdat ik dan niet meer terugkom naar links. Daarom blijf ik links omdat ik vooruit probeer te denken.

Dan komt er een auto, die gaat met 150 km/u (schat ik) rechts van me voorbij, waarbij dat nog maar net paste. Toen hij invoerde zat hij op ongeveer 5 meter van de vrachtwagen en hij voegde ongeveer 3 meter voor me in naar links.

Technisch gezien zullen jullie misschien van mening zijn dat ik rechts had moeten rijden, maar dat vind ik oneerlijk voelen. Omdat anderen veel te hard willen rijden, terwijl ik me aan de snelheidsregels wil houden, moet ik afremmen :?

Hoe denken jullie hierover?
pi_189056787
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 17:27 schreef Jantje2k het volgende:
Oké, iedereen. Hoe denken jullie over de volgende situatie:

Ik rijd op een tweebaanssnelweg en heb zojuist een vrachtwagen ingehaald. Ik zie een vrachtwagen aankomen, dus ik blijf links omdat ik die wil inhalen. Het is een snelweg waar je 130 mag rijden wat ik dan dus ook doe. Achter me rijden 7 auto's, dus ik zou natuurlijk weer naar rechts kunnen, maar ik rijd de maximale snelheid, terwijl ze achter me zitten te duwen. Als ik dan dus naar rechts ga moet ik straks remmen achter die vrachtauto, omdat ik dan niet meer terugkom naar links. Daarom blijf ik links omdat ik vooruit probeer te denken.

Dan komt er een auto, die gaat met 150 km/u (schat ik) rechts van me voorbij, waarbij dat nog maar net paste. Toen hij invoerde zat hij op ongeveer 5 meter van de vrachtwagen en hij voegde ongeveer 3 meter voor me in naar links.

Technisch gezien zullen jullie misschien van mening zijn dat ik rechts had moeten rijden, maar dat vind ik oneerlijk voelen. Omdat anderen veel te hard willen rijden, terwijl ik me aan de snelheidsregels wil houden, moet ik afremmen :?

Hoe denken jullie hierover?
Je had gewoon naar rechts moeten gaan, jij veroorzaakt hier een gevaarlijke situatie door je gejank dat je niet wil remmen.
Opbokken van die linkerbaan met je koekblik.
pi_189056859
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 17:35 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Je had gewoon naar rechts moeten gaan, jij veroorzaakt hier een gevaarlijke situatie door je gejank dat je niet wil remmen.
Opbokken van die linkerbaan met je koekblik.
Maar ik rijd de maximumsnelheid. Waarom moet ik er nadeel van ondervinden dat anderen de regels overtreden? Ik kan wel harder, maar het is verboden, dus dan doe je dat niet
pi_189056935
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 17:40 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Maar ik rijd de maximumsnelheid. Waarom moet ik er nadeel van ondervinden dat anderen de regels overtreden? Ik kan wel harder, maar het is verboden, dus dan doe je dat niet
Waarom moet jij politieagentje spelen of de moraalridder uithangen? En moeten mensen wat 140-150 rijden nadeel van jou ondervinden?
  zaterdag 21 september 2019 @ 17:46:18 #97
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189056947
Te hard rijden is strafbaar met een boete maar anderen hinderen is rijbewijs inleveren B-)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189057007
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 17:45 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Waarom moet jij politieagentje spelen of de moraalridder uithangen? En moeten mensen wat 140-150 rijden nadeel van jou ondervinden?
Dat hoef ik niet, maar zolang ik er geen last van heb mogen ze alles doen. Het is echter krom als de goeden onder de slechten moeten lijden
pi_189057011
Nou ga je natuurlijk zeggen dat ik hier de slechte ben, omdat ik me aan de regels houdt en anderen hinder :')
pi_189057186
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 17:51 schreef Jantje2k het volgende:
Nou ga je natuurlijk zeggen dat ik hier de slechte ben, omdat ik me aan de regels houdt en anderen hinder :')
10 tellen links rijden is wat ik aanhoud. Langer dan dat ga ik naar rechts ( mits mogelijk)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_189057229
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 18:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

10 tellen links rijden is wat ik aanhoud. Langer dan dat ga ik naar rechts ( mits mogelijk)
Ja, in dit geval was het circa de 14 seconden denk ik. Die auto kon me echt maar net aan rechts inhalen. Als ik al die auto's voor had laten gaan had ik meer hinder gehad dan hun nu hadden.
pi_189057244
quote:
Ik zie zo snel niets over max snelheid overtreden of onnodig opschuiven. Wel, vrij vertaald, dat de invoeger zelf maar moet uitzoeken hoe ie er netjes tussenkomt.
  zaterdag 21 september 2019 @ 18:44:57 #103
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189057721
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 17:40 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Maar ik rijd de maximumsnelheid. Waarom moet ik er nadeel van ondervinden dat anderen de regels overtreden? Ik kan wel harder, maar het is verboden, dus dan doe je dat niet
Als het je om de regeltjes gaat dan moet je inderdaad naar rechts. En dan zal je inderdaad snelheid moeten minderen.

Je kan er ook voor kiezen om wel links te blijven. Dan overtreed je de wet. Net zoals wanneer je te hard rijdt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189059487
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 18:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als het je om de regeltjes gaat dan moet je inderdaad naar rechts. En dan zal je inderdaad snelheid moeten minderen.

Je kan er ook voor kiezen om wel links te blijven. Dan overtreed je de wet. Net zoals wanneer je te hard rijdt.
Ja je hebt gelijk inderdaad. Ik zit eigenlijk gewoon fout.

Tja, jullie willen het vast niet horen, maar dan blijf ik lekker gewoon fout :)

Gewoon aan mezelf denken, omdat de rest het ook doet _O_
pi_189064208
Niet per definitie mee eens dat het fout is. Het hangt af van de afstand tussen beide vrachtwagens die je inhaalt. Snelheidsverschil tussen jou en de vrachtwagens is dusdanig dat je je heel snel klem rijdt wanneer je tussen twee vrachtwagens in naar rechts gaat. Gebruikelijk is om dan gewoon links te blijven rijden, totdat je die tweede vrachtwagen ook voorbij bent.

Hangt daarnaast ook van de situatie af. Als ik één auto achter me zou hebben, waarvan ik weet dat die harder wilt dan schuif ik even snel naar rechts op zodat die voorbij kan. Zit er een heel treintje auto's achter dan weet je al dat je jezelf daarmee klem rijdt achter die vrachtwagen. De kans is namelijk klein dat er iemand in dat treintje rijdt met verkeersinzicht die de ruimte open houdt voor jou om terug naar links te komen.
pi_189064271
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:11 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Ook, maar dat geeft nog niemand het recht om rechts in te halen. Hoewel je je kunt afvragen hoe het is in die situatie, want als jij er al voorbij gaat terwijl je nog op de invoegstrook zit is het geen rechts inhalen.
Mwoah, in het voorbeeld van de vrachtwagen in de OP, kan je de wet wel een beetje naar je hand zetten. Het is immers verplicht om bestuurders die links voorgesorteerd zijn en de intentie hebben links te gaan afslaan, rechts in te halen.

Hier op de ring heb je zat mensen die drie kilometer voordat ze daadwerkelijk linksaf moeten slaan, alvast op de linkerstrook gaan rijden "omdat ze er misschien niet meer tussen komen". Die kan je rustig rechts voorbij rijden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189075366
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 00:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Mwoah, in het voorbeeld van de vrachtwagen in de OP, kan je de wet wel een beetje naar je hand zetten. Het is immers verplicht om bestuurders die links voorgesorteerd zijn en de intentie hebben links te gaan afslaan, rechts in te halen.

Hier op de ring heb je zat mensen die drie kilometer voordat ze daadwerkelijk linksaf moeten slaan, alvast op de linkerstrook gaan rijden "omdat ze er misschien niet meer tussen komen". Die kan je rustig rechts voorbij rijden.
Het is niet verplicht iemand die voorsorteert rechts in te halen, het mág en dat is een heel ander verhaal.
Ik zie trouwens niet hoe je op de snelweg kunt voorsorteren behalve via een in- of uitvoegstrook of een weefvlak.
Alle 3 zijn dan trouwens voorzien van blokmarkering op de punten dat je iemand rechts voorbij mag rijden. En voorbijrijden is dan ook weer iets anders dan inhalen.

En ook die mensen die 3 kilometer voor de afslag alvast "voorsorteren" mag je niet rechts voor bij want daar is geen blokmarkering EN je weet de intenties van die linksplakker (want dat is het) niet.
Is en blijft nog steeds rechts inhalen.
pi_189075529
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 18:27 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het is niet verplicht iemand die voorsorteert rechts in te halen
Ja, dat is het wel. Mits links voorgesorteerd.
quote:
En ook die mensen die 3 kilometer voor de afslag alvast "voorsorteren" mag je niet rechts voor bij want daar is geen blokmarkering EN je weet de intenties van die linksplakker (want dat is het) niet.
Is en blijft nog steeds rechts inhalen.
de intentie is om over drie kilometer linksaf te slaan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189085656
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:31 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Jij stelt - ten onrechte -, dat schade maken bij inparkeren hetzelfde is als een ongeval veroorzaken omdat je je niet aan de verkeersregels houdt (rechts inhalen in dit geval). Ik hoop toch dat je begrijpt dat dit andere dingen zijn.

Tot slot, dat je iets tussen aanhalingstekens zet betekent niet dat ik dat heb geschreven. In dit geval is dat dan ook niet zo.
Schade maken doordat je niet goed kijkt is schade maken doordat je niet goed kijkt. Of dat tijdens een manoeuvre of een overtreding is veranderd daar niets aan.
pi_189087003
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, dat is het wel. Mits links voorgesorteerd.
My bad. :@

quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]

de intentie is om over drie kilometer linksaf te slaan.

Dat kun jij niet weten, kan ook gewoon zo'n vieze linksplakker zijn.
pi_189098368
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 00:22 schreef Accordtje het volgende:
Niet per definitie mee eens dat het fout is. Het hangt af van de afstand tussen beide vrachtwagens die je inhaalt. Snelheidsverschil tussen jou en de vrachtwagens is dusdanig dat je je heel snel klem rijdt wanneer je tussen twee vrachtwagens in naar rechts gaat. Gebruikelijk is om dan gewoon links te blijven rijden, totdat je die tweede vrachtwagen ook voorbij bent.

Hangt daarnaast ook van de situatie af. Als ik één auto achter me zou hebben, waarvan ik weet dat die harder wilt dan schuif ik even snel naar rechts op zodat die voorbij kan. Zit er een heel treintje auto's achter dan weet je al dat je jezelf daarmee klem rijdt achter die vrachtwagen. De kans is namelijk klein dat er iemand in dat treintje rijdt met verkeersinzicht die de ruimte open houdt voor jou om terug naar links te komen.
Ja precies. Dat heb ik dus ook meestal
pi_189162271
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 00:22 schreef Accordtje het volgende:
Niet per definitie mee eens dat het fout is. Het hangt af van de afstand tussen beide vrachtwagens die je inhaalt. Snelheidsverschil tussen jou en de vrachtwagens is dusdanig dat je je heel snel klem rijdt wanneer je tussen twee vrachtwagens in naar rechts gaat. Gebruikelijk is om dan gewoon links te blijven rijden, totdat je die tweede vrachtwagen ook voorbij bent.

Hangt daarnaast ook van de situatie af. Als ik één auto achter me zou hebben, waarvan ik weet dat die harder wilt dan schuif ik even snel naar rechts op zodat die voorbij kan. Zit er een heel treintje auto's achter dan weet je al dat je jezelf daarmee klem rijdt achter die vrachtwagen. De kans is namelijk klein dat er iemand in dat treintje rijdt met verkeersinzicht die de ruimte open houdt voor jou om terug naar links te komen.
Je beschrijft vooral een van de, zo niet dé, voornaamste redenen waarom tweebaans snelwegen achterhaald en inefficiënt zijn. In ieder geval in een dichtbevolkt land als Nederland.

In principe ben ik voor het principe dat achteropkomend verkeer niet zou moeten hoeven remmen. Maar in situaties zoals die jij dat beschrijft is dat op tweebaans snelwegen gewoon niet mogelijk. Of iig niet realistisch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')