meestal 96, want 100 volgens volgens de tellerquote:Op vrijdag 20 september 2019 08:54 schreef Cyanide- het volgende:
TS rijdt lekker 95km/h links in z'n roze Alto met wimpers boven de koplampen
niettesquote:Op vrijdag 20 september 2019 08:57 schreef rival het volgende:
Als mensen je rechts inhalen doe je toch echt iets verkeerd.
Dan versnel je toch naar 111. 7km/h correctie + 4km/h correctie van je teller.quote:Op vrijdag 20 september 2019 08:57 schreef DevFreak het volgende:
[..]
meestal 96, want 100 volgens volgens de teller
Hier gestopt met lezen.quote:Op vrijdag 20 september 2019 08:52 schreef DevFreak het volgende:
Goed, ik reed vanmorgen over de A15 richting Nijmegen. Het valt mij op dat mensen zich al ontzettend snel storen aan anderen, terwijl die helemaal niets verkeerds doen. Een voorbeeldje:
De maximumsnelheid is 100 KM/u. Sneller mag niet, wel langzamer. Het is wat drukker en ik moest even naar links opschuiven om ander verkeer in te laten voegen.
Lever jij die van jou inderdaad maar in.quote:Te veel mensen in dit land hebben een rijbewijs!!!!!!!
Zo werkt dat niet.quote:Op vrijdag 20 september 2019 10:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan versnel je toch naar 111. 7km/h correctie + 4km/h correctie van je teller.
Slappe lul
Begrijpend lezenquote:Op vrijdag 20 september 2019 10:24 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen.
Naar links gaan om ander verkeer in te laten voegen is onnodig links rijden.
[..]
Lever jij die van jou inderdaad maar in.
Nee hoor de regels zijn vrij duidelijkquote:Op vrijdag 20 september 2019 10:39 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Begrijpend lezen
Hey blijft lastig
Soms is dat even nodig wanneer er geen ruimte is.quote:Op vrijdag 20 september 2019 10:24 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen.
Naar links gaan om ander verkeer in te laten voegen is onnodig links rijden.
[..]
Lever jij die van jou inderdaad maar in.
Precies, dit dacht ik ook.... 'niet achter een vrachtwagen willen hangen en daarom links rijden terwijl mensen je rechts kunnen inhalen' is dus onnodig links rijden!quote:Op vrijdag 20 september 2019 11:14 schreef UJF045 het volgende:
Als mensen jou rechts kunnen inhalen, betekent dat jij fout zit. Als zij de ruimte hebben om jou rechts in te halen, betekent dat jij ook genoeg ruimte had om naar eerder naar rechts te gaan.
Nee dat is soms niet even nodig. Naar links gaan om mensen in te laten voegen heb je nergens bij het behalen van je rijbewijs geleerd. Dus misschien moet je zelf maar even bijscholen.quote:Op vrijdag 20 september 2019 10:54 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Soms is dat even nodig wanneer er geen ruimte is.
Neequote:Op vrijdag 20 september 2019 10:54 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Soms is dat even nodig wanneer er geen ruimte is.
Dit getuigt ook echt van 0 verkeersinzichtquote:Op donderdag 12 september 2019 09:04 schreef DevFreak het volgende:
Gisteravond reed ik links om iemand in te halen die circa 10-15 kilometer per uur langzamer ging dan mij. Rijdt hem voorbij maar ik kan pas weer naar rechts wanneer er genoeg afstand is tussen mij en de persoon achter me.
Had ik natuurlijk weer een debiel die zat te bumperkleven en uitgebreid zat te seinen. Kom op nou zeg.
Probleem is meestal invoegend verkeer dat zich niet aanpast aan het andere verkeer, maar verder ben ik het met je eens. Dankzij al die "sociale" types die mensen ruimte geven om in te voegen of van baan te verwisselen, is het valse idee ontstaan dat de van baan wisselende voorrang heeft. Zo ben ik vorige week dus 2x aan de kant gedrukt door zo'n figuur.quote:Op vrijdag 20 september 2019 11:26 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Nee dat is soms niet even nodig. Naar links gaan om mensen in te laten voegen heb je nergens bij het behalen van je rijbewijs geleerd. Dus misschien moet je zelf maar even bijscholen.
Zeker als je dan ook nog als een bijdehante lul lekker obstinaat 95 gaat rijden, zodat het invoegende verkeer wat wel gewoon normaal doorrijdt in de problemen komt, omdat die wel gewoon 100 willen.
Ga dus inderdaad zelf je rijbewijs maar opnieuw halen.
Nee nouja, heb het zelf ook heel vaak gehad, op een rustige snelweg dan wel.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Probleem is meestal invoegend verkeer dat zich niet aanpast aan het andere verkeer, maar verder ben ik het met je eens. Dankzij al die "sociale" types die mensen ruimte geven om in te voegen of van baan te verwisselen, is het valse idee ontstaan dat de van baan wisselende voorrang heeft. Zo ben ik vorige week dus 2x aan de kant gedrukt door zo'n figuur.
Richting aanwijzer aan en sturen maar. Zit daar iemand? Nou en?
Vriend, lul niet zo. Als het echt druk is en de meest rechterbaan van de blokmarkering is bezet, dan is het handig om even naar links te gaan, niet? Moeten die mensen die moeten invoegen dan maar doorrijden over de vluchtstrook omdat ik niet even op wil schuiven?quote:Op vrijdag 20 september 2019 11:26 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Nee dat is soms niet even nodig. Naar links gaan om mensen in te laten voegen heb je nergens bij het behalen van je rijbewijs geleerd. Dus misschien moet je zelf maar even bijscholen.
Zeker als je dan ook nog als een bijdehante lul lekker obstinaat 95 gaat rijden, zodat het invoegende verkeer wat wel gewoon normaal doorrijdt in de problemen komt, omdat die wel gewoon 100 willen.
Ga dus inderdaad zelf je rijbewijs maar opnieuw halen.
Oh god, je bent al net zo erg als de rest van die debieltjes op de weg. Heb je ooit van een ruimtekussen gehoord?quote:Op vrijdag 20 september 2019 11:14 schreef UJF045 het volgende:
Als mensen jou rechts kunnen inhalen, betekent dat jij fout zit. Als zij de ruimte hebben om jou rechts in te halen, betekent dat jij ook genoeg ruimte had om naar eerder naar rechts te gaan.
Misschien moeten ze even afstand bewaren en me de GELEGENHEID geven om naar rechts te gaan, voordat ze rechts inhalen? Facking hel.quote:Op vrijdag 20 september 2019 11:14 schreef UJF045 het volgende:
Als mensen jou rechts kunnen inhalen, betekent dat jij fout zit. Als zij de ruimte hebben om jou rechts in te halen, betekent dat jij ook genoeg ruimte had om naar eerder naar rechts te gaan.
Als er voor de auto achter je al ruimte is om naar rechts te gaan kan je nagaan hoeveel gelegenheid er dan al voor jou wasquote:Op vrijdag 20 september 2019 13:14 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Misschien moeten ze even afstand bewaren en me de GELEGENHEID geven om naar rechts te gaan, voordat ze rechts inhalen? Facking hel.
2 seconde afstand is 66 meter bij een snelheid van 120 km.quote:Op vrijdag 20 september 2019 13:11 schreef DevFreak het volgende:
De tweeseconderegel is echt het meest minimale dat je aan moet houden.
Nee TS heeft totaal geen gelijk. Rechts inhalen hoort inderdaad net zo goed niet, maar TS is er zelf wel de onnodige oorzaak van.quote:Op vrijdag 20 september 2019 13:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
TS heeft helemaal gelijk.
En zélfs al zou iemend volstrekt onnodig links rijden, dan nog is het verboden om rechts in te halen.
Maar de crux is dat verkeersdeelnemers zich niet zo veel aan anderen moeten ergeren in het verkeer.
Daar komen alleen maar ongelukken van.
De oorzaak is de achterliggende bestuurder die z'n stuur naar rechts rukt.quote:Op vrijdag 20 september 2019 13:53 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Nee TS heeft totaal geen gelijk. Rechts inhalen hoort inderdaad net zo goed niet, maar TS is er zelf wel de onnodige oorzaak van.
quote:Op vrijdag 20 september 2019 13:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar de crux is dat verkeersdeelnemers zich niet zo veel aan anderen moeten ergeren in het verkeer.
Daar komen alleen maar ongelukken van.
"jullie wachten maar even want dit zijn de laatste 5 minuten dat ik "wat te vertellen heb" tot ik weer bij dat kutwijf thuis kom"quote:Op vrijdag 20 september 2019 13:57 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
"boehoe ik rijd 95 ipv 100 nu kom ik 5 minuten te laat op mijn werk / voor het avondeten"
De hypocrisie in deze post is goud.quote:Op vrijdag 20 september 2019 14:09 schreef Drekkoning het volgende:
Al die mannetjes hier, van beide zijden, die anderen vertellen wat ze moeten doen .
Rij gewoon lekker naar huis, soms wat sneller, soms even van het gas af. Je bent nou eenmaal niet de enige op de weg.
Als dat zo is.quote:Op vrijdag 20 september 2019 13:57 schreef Degodvader het volgende:
[..]
De oorzaak is de achterliggende bestuurder die z'n stuur naar rechts rukt.
Tot op zekere hoogtequote:Op vrijdag 20 september 2019 14:10 schreef Degodvader het volgende:
[..]
De hypocrisie in deze post is goud.
en dit beste mensen is hoe files ontstaanquote:Op vrijdag 20 september 2019 14:14 schreef Nismo91 het volgende:
In zo’n situaties rem je iets af en laat je iemand invoegen, of laat je ze zelf hun snelheid aanpassen om in te kunnen voegen. Ga je niet naar links en blijf je met je matige snelheid doorbaggeren.
Zelf ben je geen haar beter met je afremmenquote:Ik ben echt voor om aan de kant te gaan om iemand in te laten voegen, maar haat aan mensen die dat in zo’n situaties ook doen, of die je bijna van de linker baan af duwen om maar iemand in te laten voegen punt
Oh, en TS veroorzaakt geen file's Juist hij, want in principe zorgt hij er voor dat 2 rijbanen geen doorgang hebben.quote:Op vrijdag 20 september 2019 14:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
en dit beste mensen is hoe files ontstaan
[..]
Zelf ben je geen haar beter met je afremmen
Beide veroorzaken ze files.quote:Op vrijdag 20 september 2019 14:49 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Oh, en TS veroorzaakt geen file's Juist hij, want in principe zorgt hij er voor dat 2 rijbanen geen doorgang hebben.
De rood omcirkelde auto mag daar helemaal niet eerder naar rechts....quote:Op vrijdag 20 september 2019 14:12 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Als dat zo is.
Groen ben ik in dit geval, ik heb net ingevoegd met 100 km per uur
Rood is TS, die rijdt daar 95 of waarschijnlijk nog langzamer, kennelijk gaat TS ook niet naar rechts.
[ afbeelding ]
Dan heeft TS al de fout gemaakt om naar links te gaan, want ik rij daar harder, en de rest van het verkeer kennelijk ook. Dan kan ik op de rem gaan staan of het gas los laten en wachten tot TS een keer zin heeft om naar rechts te gaan, maar dan loopt alles achter mij ook vast en stapt dan op de rem. Zo ontstaan dus file's
Dus TS had gewoon rechts moeten blijven rijden. Invoegend verkeer vind zijn weg echt wel om op de snelweg te komen.
Nee oke, maar dit plaatje is denk ik ook niet de werkelijke situatie, maar het gaat er vooral om dat hij niet naar links had gemoeten, omdat je dan 2 rijbanen blokkeert met die snelheid.quote:Op vrijdag 20 september 2019 14:55 schreef Degodvader het volgende:
[..]
De rood omcirkelde auto mag daar helemaal niet eerder naar rechts....
Langzaam links rijden is uiteraard niet goed voor de doorstroming. Rechts inhalen is retegevaarlijk.quote:Op vrijdag 20 september 2019 14:57 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Nee oke, maar dit plaatje is denk ik ook niet de werkelijke situatie, maar het gaat er vooral om dat hij niet naar links had gemoeten, omdat je dan 2 rijbanen blokkeert met die snelheid.
Dat zeg ik dan ook nergens, ik snap prima hoe het verkeer werkt hoor.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:02 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Maar hier komttie: je HOEFT niet rechts in te halen als iemand langzaam links rijdt. Dus stellen dat het rechts inhalen de schuld is van de langzame linksrijder is gewoon onjuist. Hoe je het ook wendt of keert, de inhaler maakt de keuze. Zijn verantwoordelijkheid, en het zorgt er in ieder geval voor dat de situatie er nóg gevaarlijker op is geworden.
Je kunt ook denken, jezus wat irritant, die langzame linksrijder zou zijn rijbewijs moeten inleveren. Dus wel lekker ergeren (ofc), maar niet zelf gevaarlijke stunts gaan uithalen 'omdat die ander... '.
Op basis van post #34 & #39 dacht ik dat je de oorzaak wel bij de linksrijder zag.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:07 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook nergens, ik snap prima hoe het verkeer werkt hoor.
Ook, maar dat geeft nog niemand het recht om rechts in te halen. Hoewel je je kunt afvragen hoe het is in die situatie, want als jij er al voorbij gaat terwijl je nog op de invoegstrook zit is het geen rechts inhalen.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:09 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Op basis van post #34 & #39 dacht ik dat je de oorzaak wel bij de linksrijder zag.
Gast dat zeg ik toch ook met je grote bekquote:Op vrijdag 20 september 2019 14:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Beide veroorzaken ze files.
Het is zo simpel... Invoegend verkeer moet zelf een ruimte zoeken. Verkeer op de snelweg moet gewoon doorrijden
Klopt, maar rechts er voorbij via een invoegstrook mag, dus dan (moet je ook) verwachten dat het kan gebeuren natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:11 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Ook, maar dat geeft nog niemand het recht om rechts in te halen. Hoewel je je kunt afvragen hoe het is in die situatie, want als jij er al voorbij gaat terwijl je nog op de invoegstrook zit is het geen rechts inhalen.
Maar dan niet gaan piepen als je 240 euro moet aftikken omdat je geen geduld hebtquote:Op vrijdag 20 september 2019 15:14 schreef rival het volgende:
Na het inhalen ga ik altijd netjes naar rechts totdat ik weer iemand in moet/wil halen die op de rechterbaan zit. Als ik dan in de tussentijd een onnodig linksrijder rechts voorbij ga heb ik in ieder geval wat doorstroming geregeld.
Tis maar 239 euroquote:Op vrijdag 20 september 2019 15:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dan niet gaan piepen als je 240 euro moet aftikken omdat je geen geduld hebt
Voor TS ook het is trouwens 249 zelfsquote:
De truuk is het je niet laten interesseren. Neem hun stress niet over. Ze kunnen niet dwars door je heen en knipperende lampjes doen geen pijn (en anders klap je je achteruitkijkspiegel gewoon even de hoogte in). Stressende mensen gaan eerder dood.quote:Op vrijdag 20 september 2019 08:52 schreef DevFreak het volgende:
Maar dat snappen die guppenkutten gewoon echt niet. Ik ga niet mezelf en anderen in gevaar brengen omdat jij zo nodig de maximumsnelheid wilt overschrijden en dan maar lekker gaat zitten bumperkleven.
Ik had het gisteren ook. Ik reed links omdat ik niet achter een vrachtwagen ga hangen dus ik stond al voorgesorteerd. Gaan ze me gewoon rechts inhalen omdat ze geen 50 willen rijden. Het is 50 binnen de bebouwde kom. 50.
Dan kom je van een koude kermis thuisquote:
Oh eerst was die voor onnodig links maar de helft ofzoquote:Op vrijdag 20 september 2019 15:19 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Voor TS ook het is trouwens 249 zelfs
Iemand probeerde mij vorige week rechts in te halen. Die veroorzaakte inderdaad een ongeval..quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:20 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Of een keer een ongeval veroorzaakt.
Misschien had je daarvan kunnen leren dat rechts inhalen geen goed idee is.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:23 schreef rival het volgende:
[..]
Iemand probeerde mij vorige week rechts in te halen. Die veroorzaakte inderdaad een ongeval..
Die is 140 ekkies.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:22 schreef rival het volgende:
[..]
Oh eerst was die voor onnodig links maar de helft ofzo
Ik zie ook weleens mensen schade rijden met inparkeren, inparkeren ook meteen een slecht idee?quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:24 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Misschien had je daarvan kunnen leren dat rechts inhalen geen goed idee is.
Nee. Ik snap niet hoe je bij die conclusie komt ook...quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:26 schreef rival het volgende:
[..]
Ik zie ook weleens mensen schade rijden met inparkeren, inparkeren ook meteen een slecht idee?
De veroorzaker geven we maar de helft want anders verdwijnt het probleem misschien dan kunnen we niet meer boetes uitschrijven.quote:
Is dezelfde die jij maakt, "iemand kan iets niet dus moet ik het ook maar niet doen"quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:27 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Nee. Ik snap niet hoe je bij die conclusie komt ook...
Jij stelt - ten onrechte -, dat schade maken bij inparkeren hetzelfde is als een ongeval veroorzaken omdat je je niet aan de verkeersregels houdt (rechts inhalen in dit geval). Ik hoop toch dat je begrijpt dat dit andere dingen zijn.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:28 schreef rival het volgende:
[..]
Is dezelfde die jij maakt, "iemand kan iets niet dus moet ik het ook maar niet doen"
TS tikt in dit geval 149 euro af.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:19 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Voor TS ook het is trouwens 249 zelfs
Je zegt letterlijk als eerste dat je afremt en niks over " zonder hinderen"quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:13 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Gast dat zeg ik toch ook met je grote bek
Als de situatie daar is en het voor de invoeger verschrikkelijk ellendig is en ik aan de kant kan lees ZONDER iemand te hinderen dan prima. Anders moeten ze het zelf uitzoeken.
Als de situatie daar is, zie de rest van mijn post.quote:Op vrijdag 20 september 2019 16:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je zegt letterlijk als eerste dat je afremt en niks over " zonder hinderen"
Ook niet waarquote:Op vrijdag 20 september 2019 14:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Beide veroorzaken ze files.
Het is zo simpel... Invoegend verkeer moet zelf een ruimte zoeken. Verkeer op de snelweg moet gewoon doorrijden
Waar blijkt dat uit?quote:Op vrijdag 20 september 2019 20:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Als je links gaat inhalen mag je namelijk iets harder rijden 4klm dan de rechter baan als je daar na weer terug gaat naar toegestaan snelheid na het inhalen.
Deze post staat vol zelfbedachte onzin.quote:Op vrijdag 20 september 2019 20:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ook niet waar
Je mag namelijk altijd verplaatsen om ruimte maken om een ongeluk te voorkomen.
Je mag ook opschuiven om iemand met een kort invoeg strook tussen te laten.
De fout die ts maakt.
Is dat hij zijn snelheid vast houd
Als je links gaat inhalen mag je namelijk iets harder rijden 4klm dan de rechter baan als je daar na weer terug gaat naar toegestaan snelheid na het inhalen.
Dit. Goedkope poging ook van deze TS.quote:Op vrijdag 20 september 2019 08:57 schreef rival het volgende:
Als mensen je rechts inhalen doe je toch echt iets verkeerd.
Ook in Duitsland let niet iedereen even goed op met naar links opschuiven....quote:Op vrijdag 20 september 2019 22:55 schreef -niemand- het volgende:
Duitsland
250 blazen en mensen letten gewoon op dat ze niet zomaar naar links trekken
Gezien... Blijft het antwoord hetzelfde. Je remt niet onnodig op de snelweg. Als jij kan remmen zonder iemand tot last te zijn, dan kan de invoeger ook zonder problemen invoegen zonder dat jij hoeft te remmenquote:Op vrijdag 20 september 2019 20:45 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Als de situatie daar is, zie de rest van mijn post.
mits je niemand hindert en het is geen verplichtingquote:Op vrijdag 20 september 2019 20:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ook niet waar
Je mag namelijk altijd verplaatsen om ruimte maken om een ongeluk te voorkomen.
Je mag ook opschuiven om iemand met een kort invoeg strook tussen te laten.
Nee, waar in de wet staat dit?quote:De fout die ts maakt.
Is dat hij zijn snelheid vast houd
Als je links gaat inhalen mag je namelijk iets harder rijden 4klm dan de rechter baan als je daar na weer terug gaat naar toegestaan snelheid na het inhalen.
Waar heb jij je rijbewijs gehaald? Zelden zoveel onzin gehoord....quote:Op vrijdag 20 september 2019 20:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ook niet waar
Je mag namelijk altijd verplaatsen om ruimte maken om een ongeluk te voorkomen.
Je mag ook opschuiven om iemand met een kort invoeg strook tussen te laten.
De fout die ts maakt.
Is dat hij zijn snelheid vast houd
Als je links gaat inhalen mag je namelijk iets harder rijden 4klm dan de rechter baan als je daar na weer terug gaat naar toegestaan snelheid na het inhalen.
Dan vraag je escorte aan.quote:Op zaterdag 21 september 2019 07:15 schreef kaasplankje het volgende:
Het is niet aan TS om te oordelen of een ander niet harder mag dan de maximum snelheid, misschien moest die persoon wel met grote spoed naar het hospitaal om afscheid te nemen van een stervend familielid.
Gekke mensen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 00:10 schreef matigeuser het volgende:
Mensen die zich aan de snelheidslimiet houden
Omdat papa overheid een bordje heeft neergezet
Bij de politie zeker? Die hebben het te druk met hun administratie.quote:
Als een linksrijder en rechtsinhaler in een ongeval terecht komen, zal het ongeval veroorzaakt zijn door de linksrijder die van rijstrook wisselt (bijzondere verrichting) en geen voorrang verleent aan de rechtsinhaler.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:20 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Of een keer een ongeval veroorzaakt.
Lekker op de A2 drie banen naar links opschuiven om zo'n linksplakker in te halen zeker, bekijk het maar.quote:Op vrijdag 20 september 2019 09:03 schreef aloa het volgende:
Rechts inhalen is echt voor mensen zonder verstand.
https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/invoegenquote:Op zaterdag 21 september 2019 07:58 schreef JF_ het volgende:
[..]
Waar heb jij je rijbewijs gehaald? Zelden zoveel onzin gehoord....
Wet verplicht je om zoveel mogelijk rechts te rijden mits mogelijk. Bij invoegstrook onnodig ruimte maken is dus verboden. Langzame invoegers inhalen is uiteraard wel toegestaan. Maar max snelheid geldt gewoon altijd. Dat je wat speling krijgt door meetcorrectie en tellerafwijking boeit niet.
Je had gewoon naar rechts moeten gaan, jij veroorzaakt hier een gevaarlijke situatie door je gejank dat je niet wil remmen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 17:27 schreef Jantje2k het volgende:
Oké, iedereen. Hoe denken jullie over de volgende situatie:
Ik rijd op een tweebaanssnelweg en heb zojuist een vrachtwagen ingehaald. Ik zie een vrachtwagen aankomen, dus ik blijf links omdat ik die wil inhalen. Het is een snelweg waar je 130 mag rijden wat ik dan dus ook doe. Achter me rijden 7 auto's, dus ik zou natuurlijk weer naar rechts kunnen, maar ik rijd de maximale snelheid, terwijl ze achter me zitten te duwen. Als ik dan dus naar rechts ga moet ik straks remmen achter die vrachtauto, omdat ik dan niet meer terugkom naar links. Daarom blijf ik links omdat ik vooruit probeer te denken.
Dan komt er een auto, die gaat met 150 km/u (schat ik) rechts van me voorbij, waarbij dat nog maar net paste. Toen hij invoerde zat hij op ongeveer 5 meter van de vrachtwagen en hij voegde ongeveer 3 meter voor me in naar links.
Technisch gezien zullen jullie misschien van mening zijn dat ik rechts had moeten rijden, maar dat vind ik oneerlijk voelen. Omdat anderen veel te hard willen rijden, terwijl ik me aan de snelheidsregels wil houden, moet ik afremmen
Hoe denken jullie hierover?
Maar ik rijd de maximumsnelheid. Waarom moet ik er nadeel van ondervinden dat anderen de regels overtreden? Ik kan wel harder, maar het is verboden, dus dan doe je dat nietquote:Op zaterdag 21 september 2019 17:35 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Je had gewoon naar rechts moeten gaan, jij veroorzaakt hier een gevaarlijke situatie door je gejank dat je niet wil remmen.
Opbokken van die linkerbaan met je koekblik.
Waarom moet jij politieagentje spelen of de moraalridder uithangen? En moeten mensen wat 140-150 rijden nadeel van jou ondervinden?quote:Op zaterdag 21 september 2019 17:40 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Maar ik rijd de maximumsnelheid. Waarom moet ik er nadeel van ondervinden dat anderen de regels overtreden? Ik kan wel harder, maar het is verboden, dus dan doe je dat niet
Dat hoef ik niet, maar zolang ik er geen last van heb mogen ze alles doen. Het is echter krom als de goeden onder de slechten moeten lijdenquote:Op zaterdag 21 september 2019 17:45 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Waarom moet jij politieagentje spelen of de moraalridder uithangen? En moeten mensen wat 140-150 rijden nadeel van jou ondervinden?
10 tellen links rijden is wat ik aanhoud. Langer dan dat ga ik naar rechts ( mits mogelijk)quote:Op zaterdag 21 september 2019 17:51 schreef Jantje2k het volgende:
Nou ga je natuurlijk zeggen dat ik hier de slechte ben, omdat ik me aan de regels houdt en anderen hinder
Ja, in dit geval was het circa de 14 seconden denk ik. Die auto kon me echt maar net aan rechts inhalen. Als ik al die auto's voor had laten gaan had ik meer hinder gehad dan hun nu hadden.quote:Op zaterdag 21 september 2019 18:09 schreef devlinmr het volgende:
[..]
10 tellen links rijden is wat ik aanhoud. Langer dan dat ga ik naar rechts ( mits mogelijk)
Ik zie zo snel niets over max snelheid overtreden of onnodig opschuiven. Wel, vrij vertaald, dat de invoeger zelf maar moet uitzoeken hoe ie er netjes tussenkomt.quote:Op zaterdag 21 september 2019 16:54 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/invoegen
Als het je om de regeltjes gaat dan moet je inderdaad naar rechts. En dan zal je inderdaad snelheid moeten minderen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 17:40 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Maar ik rijd de maximumsnelheid. Waarom moet ik er nadeel van ondervinden dat anderen de regels overtreden? Ik kan wel harder, maar het is verboden, dus dan doe je dat niet
Ja je hebt gelijk inderdaad. Ik zit eigenlijk gewoon fout.quote:Op zaterdag 21 september 2019 18:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als het je om de regeltjes gaat dan moet je inderdaad naar rechts. En dan zal je inderdaad snelheid moeten minderen.
Je kan er ook voor kiezen om wel links te blijven. Dan overtreed je de wet. Net zoals wanneer je te hard rijdt.
Mwoah, in het voorbeeld van de vrachtwagen in de OP, kan je de wet wel een beetje naar je hand zetten. Het is immers verplicht om bestuurders die links voorgesorteerd zijn en de intentie hebben links te gaan afslaan, rechts in te halen.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:11 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Ook, maar dat geeft nog niemand het recht om rechts in te halen. Hoewel je je kunt afvragen hoe het is in die situatie, want als jij er al voorbij gaat terwijl je nog op de invoegstrook zit is het geen rechts inhalen.
Het is niet verplicht iemand die voorsorteert rechts in te halen, het mág en dat is een heel ander verhaal.quote:Op zondag 22 september 2019 00:26 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Mwoah, in het voorbeeld van de vrachtwagen in de OP, kan je de wet wel een beetje naar je hand zetten. Het is immers verplicht om bestuurders die links voorgesorteerd zijn en de intentie hebben links te gaan afslaan, rechts in te halen.
Hier op de ring heb je zat mensen die drie kilometer voordat ze daadwerkelijk linksaf moeten slaan, alvast op de linkerstrook gaan rijden "omdat ze er misschien niet meer tussen komen". Die kan je rustig rechts voorbij rijden.
Ja, dat is het wel. Mits links voorgesorteerd.quote:Op zondag 22 september 2019 18:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het is niet verplicht iemand die voorsorteert rechts in te halen
de intentie is om over drie kilometer linksaf te slaan.quote:En ook die mensen die 3 kilometer voor de afslag alvast "voorsorteren" mag je niet rechts voor bij want daar is geen blokmarkering EN je weet de intenties van die linksplakker (want dat is het) niet.
Is en blijft nog steeds rechts inhalen.
Schade maken doordat je niet goed kijkt is schade maken doordat je niet goed kijkt. Of dat tijdens een manoeuvre of een overtreding is veranderd daar niets aan.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:31 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Jij stelt - ten onrechte -, dat schade maken bij inparkeren hetzelfde is als een ongeval veroorzaken omdat je je niet aan de verkeersregels houdt (rechts inhalen in dit geval). Ik hoop toch dat je begrijpt dat dit andere dingen zijn.
Tot slot, dat je iets tussen aanhalingstekens zet betekent niet dat ik dat heb geschreven. In dit geval is dat dan ook niet zo.
My bad.quote:Op zondag 22 september 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, dat is het wel. Mits links voorgesorteerd.
Dat kun jij niet weten, kan ook gewoon zo'n vieze linksplakker zijn.quote:Op zondag 22 september 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
de intentie is om over drie kilometer linksaf te slaan.
Ja precies. Dat heb ik dus ook meestalquote:Op zondag 22 september 2019 00:22 schreef Accordtje het volgende:
Niet per definitie mee eens dat het fout is. Het hangt af van de afstand tussen beide vrachtwagens die je inhaalt. Snelheidsverschil tussen jou en de vrachtwagens is dusdanig dat je je heel snel klem rijdt wanneer je tussen twee vrachtwagens in naar rechts gaat. Gebruikelijk is om dan gewoon links te blijven rijden, totdat je die tweede vrachtwagen ook voorbij bent.
Hangt daarnaast ook van de situatie af. Als ik één auto achter me zou hebben, waarvan ik weet dat die harder wilt dan schuif ik even snel naar rechts op zodat die voorbij kan. Zit er een heel treintje auto's achter dan weet je al dat je jezelf daarmee klem rijdt achter die vrachtwagen. De kans is namelijk klein dat er iemand in dat treintje rijdt met verkeersinzicht die de ruimte open houdt voor jou om terug naar links te komen.
Je beschrijft vooral een van de, zo niet dé, voornaamste redenen waarom tweebaans snelwegen achterhaald en inefficiënt zijn. In ieder geval in een dichtbevolkt land als Nederland.quote:Op zondag 22 september 2019 00:22 schreef Accordtje het volgende:
Niet per definitie mee eens dat het fout is. Het hangt af van de afstand tussen beide vrachtwagens die je inhaalt. Snelheidsverschil tussen jou en de vrachtwagens is dusdanig dat je je heel snel klem rijdt wanneer je tussen twee vrachtwagens in naar rechts gaat. Gebruikelijk is om dan gewoon links te blijven rijden, totdat je die tweede vrachtwagen ook voorbij bent.
Hangt daarnaast ook van de situatie af. Als ik één auto achter me zou hebben, waarvan ik weet dat die harder wilt dan schuif ik even snel naar rechts op zodat die voorbij kan. Zit er een heel treintje auto's achter dan weet je al dat je jezelf daarmee klem rijdt achter die vrachtwagen. De kans is namelijk klein dat er iemand in dat treintje rijdt met verkeersinzicht die de ruimte open houdt voor jou om terug naar links te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |