abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189243879
Als hij 4 van de 7 dagen per week nog gewoon bij je kan drinken en je al twee jaar stabiel voedt, zal het nu zo'n vaart niet lopen denk ik. Ik zou het erop wagen.
pi_189244056
Lekker laten slapen en lekker laten drinken als je er wel bent O+

Ik heb nog maanden doorgevoed met alleen maar S avonds voor het slapen gaan drinken. En als ik er niet was wegens laat werken ofzo dan sloegen we ook gerust een dag of 2 over en dronk ie daarna weer. Niet veel paar slokken maar het fijne bleef O+
pi_189244456
ik denk dat je productie wel stabiel genoeg is om het aan te kunnen, Tolstoi.

Mijn O is 16 maanden, en drinkt af en toe 's morgens nog, echt niet elke ochtend, en dat gaat hartstikke goed....
pi_189246856
Ah jongens wat lief al die langdrinkers. En wat mooi dat jullie lichamen dit gewoon doen. Dat geeft een mens hoop.

Bugsy is ontzettend aan het flesweigeren. Gisterochtend wilde ze niet drinken voor we weg moesten, bij GO met moeite 300cc gehad en 's avonds om 17u en 20u bij mij. Ik ben momenteel bek af doordat ze 's nachts inhaalt. Ik ben gisteren eerder gaan slapen en vriendlief zou haar het midden in de nacht flesje geven. Hij heeft 2,5 uur met haar gestruggled en mij om 00:30 toch maar wakker gemaakt, want haar luier was al uren nog steeds zo goed als droog.

Ik heb er echt van wakker gelegen tot 4u, dus nu ben ik nog steeds volledig uitgeput. Enerzijds overweeg ik de borstvoeding stop te zetten in de hoop dat als het flesje altijd de bron is, het geen probleem meer is. Anderzijds maakt het me zo gelukkig zo saampjes met haar. Behalve dan voor de 4de keer in de nacht..

Jullie nog ideeën als super ervaren moeders?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189256697
Hoe lang is Bug zonder jou als ze bij de gastouder is?
Mijn jongetje dronk vandaag 260 ml en was er van 8.45 tot 15.30. De laatste keer dat ik hem gevoed had 's ochtends was om 7.00 uur al.
Het is niet erg veel (maar ik vind het ook niet heel weinig). Hij drinkt normaalgesproken meer/vaker, maar hij redt het er wel mee. Hij drinkt dan 's avonds ietsje meer, maar 's nachts slaapt hij door.
Ik zou me dus geen zorgen maken om hoeveel ze bij de gastouder binnenkrijgt.

En met borstvoeding stoppen terwijl het voor jullie beiden nog fijn is, zou ik ook niet doen. De nachten zijn wel zwaar zo. Zou het helpen om haar in de avond vaker aan te leggen, meer bij je te houden, meer huid-op-huid?

Hoe groeit ze?
pi_189256933
Ik ben nog wat verder aan het lezen over hoeveel voeding kindjes gedurende een dag drinken.

Hoe kom je er eigenlijk bij dat 300 cc zo weinig is? Zelfs flesgevoede baby's van 5 maanden drinken onder werktijd maar 360 ml, volgens een voorbeeld schema:
https://www.oudersvannu.n(...)aby-het-eerste-jaar/

Daar zit Bug al best in de buurt met haar 300 ml. En dan is het nog eens zo dat je borstvoeding niet kunt vergelijken met flesvoeding. Komt het 's nachts wakker zijn niet vooral doordat ze ook jouw nabijheid wil 'inhalen'? En dat het 's nachts niet zozeer honger is? (wat ook zou verklaren waarom ze niet wil drinken bij je man).
pi_189257755
De kans is aanwezig dat ze ook met flesvoeding nog steeds 's nachts bij jou wil zijn. Fred ligt na een dag kdv ook het liefste op me. Hij drinkt op een kdv van acht tot vijf uur tussen de 300 en 500 ml en los van de hoeveelheid melk gedurende de dag komt hij gewoon 's nachts voor wat melk.

Lig je wakker van het voeden of van de stress om droge luiers? Sinds wanneer werk je weer? Dat kan er namelijk ook gewoon flink inhakken.

Ik persoonlijk zou niet stoppen met de borstvoeding, flesvoeding geeft geen garantie op doorslapen. Veel baby's hebben gewoon behoefte aan fysiek contact na een dag zonder hun moeder, ik denk dat het dan niet uitmaakt wat voor soort voeding ze krijgen. Uiteindelijk is het jouw keuze, jij moet je er goed bij voelen. :*
pi_189260297
Ik ben helaas nog geen super ervaren moeder rebubbled, maar ik zit wel een beetje in hetzelfde schuitje.

Ik zit te denken om borstvoeding beetje bij beetje af te bouwen. Ik wil in ieder geval flesvoeding geven, voordat ze in slaap valt zodat ze langer doorslaapt. Van flesvoeding raken baby's meer verzadigd en het geeft een langer vol gevoel.

Overdag maakt het me niet uit hoe vaak ze drinkt. Dat kan dan ook aan de borst.
pi_189260582
Elke baby verschilt en soms kan flesvoeding dus wel het verschil maken. Maar wij hebben het destijds ook geprobeerd bij onze slecht slapende baby, een papfles voor het slapen gaan notabene, en bij hem hielp het helemaal niks. Dus hou alsnog rekening met alle mogelijke scenario's, het geeft geen garanties. Maar ik snap heel goed dat je het wel een kans wilt geven ;)
pi_189260591
Mama / papa / huid - honger heeft niks te maken met welke vorm van voeding. Hier kan de buik prima goed gevuld zijn en de luier lekker schoon en dan nog kan een mannetje niet willen slapen behalve op papa of mama.

Het zijn vaak ook weer fases die sneller overgaan als je er ontspannen in meegaat. Dat wil niet zeggen dat je maar moet fungeren als matras en je nachtrust gedag zegt, maar wel dat kinderen vaak prima aangeven waar ze behoefte aan hebben en door daarin mee te gaan je vaak je allebei gelukkiger bent.

(Wil niet zeggen dat ik vannacht na tussen 22 en 2 een kereltje koest te houden im er zo klaar mee was dat ik die beneden in de box heb neergelegd omdat ik echt een uurtje wilde slapen. Gelukkig pakte J dit feilloos op en ging zn bed uit zodat Koos beneden op J sliep en ik een uurtje mn ogen dicht kon doen zonder gemiep)

Bij Bram hebben we bij een maand of 7 a 8 de laatste late voeding op een gegeven moment vervangen met een pyjama papje, dat was bij Bram wel de sleutel tot 5 a 6 uur slaap.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189260603
Wij hebben de papfles uiteindelijk erin gehouden vanwege het fijne ritueel met papa, maar het betere slapen kwam pas door het de tijd te geven (zo rond een maand of 11 en dan hebben we daar nog geluk mee als ik soms over andere kindjes lees :P).
pi_189260639
Ritme en rituelen kunnen ook fijn helpen idd.

Hier liggen mn mannekes ook rond 8 op bed, die volgen het ritueel van de andere 3 dat start rond een uur of 7. Iedereen even douchen, pyjama aan en de oudere kinderen gaan dan even rustig lezen en de tweeling drinken beiden nog wat. Ze hebben veel aan elkaar omdat ze dus niet alleen boven zijn, maar hebben wel baat bij een wat donkerdere kamer, rust en stilte.
pi_189262139
Ze is van 9u tot 17u bij de gastouder. En ze groeit goed, maar ja, ze haalt het 's nachts immers lekker in.

Bij me willen zijn, ja kan natuurlijk. We cosleepen en vanaf de 2e voeding ligt ze vaak in mijn oksel te slapen. Maar daar slaapt ze dus niet van door. En ze weigert net zo hard bij de gastouder na een hele dag niet drinken als bij mijn vriend.

Ik lig wakker van het voeden en van de stress. Ik kan niet al voedend in slaap vallen helaas. En de droge luiers vond ik wel echt schrikken. Die 300 van die dag was zonder ochtendvoeding. Dus van ca. 03:00 tot 17:30. Gisteren heeft ze 's ochtends wel gedronken en tussen 08:00 en 17:30 maar 200. Met als gevolg dat het hier de hele avond en nacht feest was. Tussen 22u en 5u vijf voedingen. Om 5 uur heb ik mijn vriend gezegd dat ik de volgende 5 uur niet beschikbaar was. Er stond melk in de koelkast en ze zou echt niet dood gaan in die 5 uur als ze bij hem weigerde. Spontaan sliep ze door tot 10u. Ik kan niet meer. Ik kan simpelweg niet meer. Ik ben uitgeput. Ik heb al dagen achter elkaar amper 2 uur aan elkaar geslapen, maar dit speelt al weken ondertussen met af en toe een goede nacht en ik ben gewoon op. En mijn vriend of wie dan ook kan dus niet even een nacht overnemen.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:45:28 #114
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189262872
Je zou bij wijze van experiment een week uitsluitend flessen kunnen geven, terwijl jij kolft om je productie in stand te houden. Kijken of dat verschil maakt. In het accepteren van de fles bedoel ik, en het beter slapen.

Heb je overigens het idee dat je productie voldoende is? Kan het zijn dat ze aan het clusteren is, maar dat het haar niet lukt om je productie verhogen doordat je vriend dan met haar uit bed gaat?

Heb je trouwens al cupfeeding geprobeerd? En drinkt ze even slecht vers afgekolfde melk? Het invriezen van melk kan namelijk zorgen voor een andere smaak.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mariposas op 04-10-2019 13:53:08 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_189263786
Wat hier trouwens hielp: de melk koud geven. Opeens wilde hij wel lekker drinken uit de fles.
pi_189270101
Bevroren melk, koude melk, opgewarmde melk, melk on the spot gekolfd, kunstvoeding, niks.

Productie is zeker oké, ik kolf per keer tussen de 140 en de 210. De baby zou er nog meer uit moeten krijgen dan dat.

Cup feeding niet geprobeerd. Ze slingert momenteel hard met haar hoofd heen en weer met opeen geknepen lippen als we maar wagen iets richting haar mond te brengen. We zijn ook weer gestopt met oefenhapjes, aangezien ze echt totaal geen interesse heeft.

Ik hou me de hele tijd maar vast aan dat ze op een bepaald punt zal gaan eten en drinken. We gaan haar vanavond weer wat later naar bed brengen. We zijn van 01u naar 19u gegaan. Misschien mist ze inderdaad haar clusteravonden. Daar was ze fan van. 2 uur achter elkaar borstje in borstje uit en dan slapen. Toen ging het slapen nog goed.
pi_189270320
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:17 schreef Rebubbled het volgende:
Bevroren melk, koude melk, opgewarmde melk, melk on the spot gekolfd, kunstvoeding, niks.

Productie is zeker oké, ik kolf per keer tussen de 140 en de 210. De baby zou er nog meer uit moeten krijgen dan dat.

Cup feeding niet geprobeerd. Ze slingert momenteel hard met haar hoofd heen en weer met opeen geknepen lippen als we maar wagen iets richting haar mond te brengen. We zijn ook weer gestopt met oefenhapjes, aangezien ze echt totaal geen interesse heeft.

Ik hou me de hele tijd maar vast aan dat ze op een bepaald punt zal gaan eten en drinken. We gaan haar vanavond weer wat later naar bed brengen. We zijn van 01u naar 19u gegaan. Misschien mist ze inderdaad haar clusteravonden. Daar was ze fan van. 2 uur achter elkaar borstje in borstje uit en dan slapen. Toen ging het slapen nog goed.
Bij Leyla hielp het om te blijven lopen. Die weigerde echt de fles. En een difrax 1-2-3 speen, op standje 3, slikken of stikken dat verhaal.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:34:34 #118
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_189270533
Bij mijn schoonzus was het de MAM fles die de truc deed en dan ook nog melk goed warm, speen en fles verwarmd en liggend in de box. Die hadden ook een hele zoektocht voor ze hier op uit kwamen.

Zelf geen ervaring. Lijkt me een een erg lastig en verdrietig probleem. Sterkte!
pi_189272664
Wij gebruiken trouwens de dr. Brown speentjes in maat 3 (6+ maanden). Andere speentjes accepteerde M ook niet.
pi_189304636
Tico, ik hou jouw tip in het achterhoofd. Brownfles geprobeerd, evenals vele andere flessen en spenen.

Mijn vriend heeft nu 3 nachten bij haar geslapen en ik op de logeerkamer. Ook gaat ze 1 a 2 uur later naar bed. We zijn van 5 voedingen naar 3 naar 1 gegaan. Om 4 uur werd ik vannacht dus wakker met klapborsten waar ik echt de ergste druk af moest kolven. 140cc in nog geen 5 minuten. Ik wil niet weten hoeveel het zou zijn geweest als ik een volle sessie had gedaan. Hopelijk houdt ze dit ritme even een paar dagen aan, maar ik vrees voor het ergste als ze dinsdag weer naar de GO gaat.
pi_189316160
Succes morgen, Rebubbled! Ik duim voor je dat ze deze stijgende lijn voortzet, ondanks dat ze naar de gastouder moet.
pi_189352416
1 jaar borstvoeding O+ Dat had ik van tevoren nooit kunnen bedenken. Vorige week voor het laatst gekolfd, hoera *O* Nu gaan we door zolang we het nog beiden fijn vinden.

Plaatje bij het praatje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189352501
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 20:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
1 jaar borstvoeding O+ Dat had ik van tevoren nooit kunnen bedenken. Vorige week voor het laatst gekolfd, hoera *O* Nu gaan we door zolang we het nog beiden fijn vinden.

Plaatje bij het praatje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat te denken om af te bouwen nu M 6 maanden is (wilde 6 maanden borstvoeding geven), maar nu ik deze foto zie.. O+

Zo mooi O+
pi_189352879
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 20:57 schreef Mrs.Peel het volgende:

Plaatje bij het praatje
SPOILER
O+
Protčge moi de mes désirs.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 21:37:14 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189353248
Mooi Mrs.Peel! En wat tof dat het gelukt is ondanks soms lastig kolven onder werktijd volgens mij.

Mijn geheugen kan me best voor de gek houden, maar volgens mij was het tweede jaar borstvoeding minstens zo leuk als het eerste.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')