abonnement Unibet Coolblue
pi_189027286
Psst, @Brighteyes, je schrijft een paar keer de hele voornaam van je zoon.
pi_189027362
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 19:49 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Nee ik vind het een bloedserieus onderwerp. Kreeg je een mail dat het onderweg was of stond het opeens op de mat?
Ik kreeg eerst een mail van P.S. Zoë zelf en daarna van DHL. Jij hebt dus nog geen box onderweg?

Ik ben er echt heel blij mee! Daar gaat m'n kledingbudget. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189027549
Plaatje bij praatje? O-)
pi_189027556
Ik ben ook wel benieuwd ja!
pi_189027665
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 17:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Daarom zeg ik, er komt een nieuw virus of bacterie. Of gemuteerd of gecreeerd.

Was er van de week niet een explosie in een lab in Rusland ofzo waar er werd geexperimenteerd met virussen enzo....

Ik begin alvast een schuilkelder te graven.
Hoeft geen nieuw virus te zijn hoor. Met de anti-vaxxers kan dat ook zomaar mazelen, bof of polio zijn.

*rent snel weg >:) :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189027795


Het blauwe bloesje is leuk, net even anders dan anders met de tailleband. Houd ik. De jeans is GEWELDIG. Ik baalde, want ik zag direct dat het een heel mooie fit en wassing was, maar ze hadden een maat 26 gestuurd in plaats van 27. Ik paste voor het laatst in een maat 26 toen ik 21 was. :{w . Maar fuck yeah, hij past! *O* . Dus houd ik ook. Het beige wikkeljurkje. O+. Baard zei 'wow' dus die houd ik ook. De groene opengebreide trui is tof, zit megalekker en staat denk ik heel leuk bij een zwarte skinny. Keeper. De blauwe broek heeft witte stippen en is van een heel dunne, bijna doorzichtige stof. Absoluut ongeschikt voor de herfst/winter en eigenlijk ook een beetje een pyjamabroek, dus die gaat terug. Over de laatste jurk (donkergroene zijde) twijfel ik nog. Hij staat mooi, maar ik ben bang dat hij in de kast belandt en er alleen met kerst uit komt omdat hij voor everyday life wel echt aan de fancy kant is.

[ Bericht 6% gewijzigd door DevilsAndDust op 19-09-2019 21:01:11 ]
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189027811
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ze zijn leerkachten, de concierge en zeker ook medeklasgenoten in dit verhaal.
Het is het afvoerputje, hier zit een samenraapsel van leerlingen waar niemand echt grip op heeft, waar gerust geroepen wordt 'naar jou hoef ik niet te luisteren, jij bent toch een kutwijf' en waar men niet bij machte is daar tegen op te treden, en daardoor is de groep leerlingen constant bezig te kijken hoe ze de grenzen kunnen oprekken.

Zet daar tegenover een groep leerkrachten waarbij duidelijke afspraken uiteindelijk toch niet duidelijk zijn en toch voor meerdere uitleg vatbaar waardoor je als kind vanzelf je vertrouwen in deze volwassenen verliest.

En ja, heus, mijn kind is geen makkelijk, ik ben de eerste die hand in eigen boezem steekt wat dat betreft, echt wel. Maar ze kunnen hem gewoon geen rustige, veilige omgeving bieden waar hij dan met zijn razendslimme hoofd tot leren komt. En dus komt hij niet tot leren en dus wordt hij vervelender en vervelender, omdat hij simpelweg niet weet waar hij met zichzelf heen moet.
Wow :{ In zo’n omgeving komt toch niemand tot leren? Wat ontzettend sneu voor hem. Ik snap wel dat hij daardoor over de flos gaat -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189027895
Goeie score dus DaD ^O^

Nu nog benieuwd naar die van Lemijn :P en dan bestel ik er eentje in november :9
  donderdag 19 september 2019 @ 20:29:45 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189028236
Tof DaD! Blauwe bloesje O+
  donderdag 19 september 2019 @ 20:36:25 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189028429
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 19:54 schreef Jentin het volgende:
Psst, @:Brighteyes, je schrijft een paar keer de hele voornaam van je zoon.
Oh shit! -O-
Even fixen
***
  donderdag 19 september 2019 @ 20:39:50 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189028505
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 19:10 schreef laziness het volgende:

[..]

Wat rot dat juist een overstap die beter zou moeten zijn zo anders uitpakt -O-

Is er geen Leonardo school in de omgeving?
Dit was ooit de leonardo, maar dat was financieel zelfstandig niet meer mogelijk.

Yppy, idd de gecragsproblemen doen het hier de das om. Maar je komt er daardoor dus ook niet meer zomaar meer weg.

En nu maar weer over kleding.
Ik heb een heel leuk jurkje van de hema dat net binnen komt maar het staat me niet -O- Jammer hoor!
***
pi_189029093
Oh Be, wat balen. Ik werk op mijn school veel met hoogbegaafden (en af en toe ook met de nodige problematiek die daar bij kan horen). Zodra het kan, wegwezen daar.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 19 september 2019 @ 21:17:17 #288
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189029455
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 19:56 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik kreeg eerst een mail van P.S. Zoë zelf en daarna van DHL. Jij hebt dus nog geen box onderweg?

Ik ben er echt heel blij mee! Daar gaat m'n kledingbudget. :D.
Nog niks nee. Wel vanmorgen weer een mail met reclame, grrrrr. Maar goed de jouwe was 4 dagen eerder besteld toch? Dus ik geef ze nog t/m het weekend voor ik ga klagen.

Van Zalon kreeg ik trouwens een enorm popiejopie mail terug: haaai! ja je hebt helemaal gelijk joh, we zullen de site aanpassen! maar het kost inderdaad 15 euro nu oke doe'. Nou goed, ik heb er op zich wel begrip voor, wie weet hoeveel mensen voor de lol iets bestelden en integraal weer terugstuurden. Maar ik ga eerst kijken wat P.S.Zoë oplevert voor ik me aan Zalon waag, zoveel geld heb ik nou ook weer niet in mijn kledingbudget.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189030721
Wow, wat een vaart in dit topic ineens. En wat een afeisseling in onderwerpen :P

Rot als het niet loopt met je kind op school. Je staat dan zo machteloos.
pi_189034689
BE, wat naar dat een veilige omgeving om te leren niet te maken is daar. Voor alle kinderen..

Hier in de stad zijn ze bij het openbaar onderwijs druk met HB kinderen. Ze hebben klassen buiten de reguliere school waar hb-ers een dagdeel heen mogen. Ze hebben ook contact met school om de lesstof de rest van de week aan te passen met extra werk. Dat staat nu al jaren als een huis. Al is het niet altijd genoeg. Ze zijn nu ook bezig om voorzieningen voor thuiszitters te maken, juist omdat ze vaak samen ook niet functioneren. Hebben ze zoiets niet bij jullie in de buurt?
  vrijdag 20 september 2019 @ 09:26:17 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189035374
Het gesprek met school was ok, het was meer de toon van de dame van de administratie die de mail in naam van de directeur schreef. De directeur gaf aan dat ze daar zelf ook niet helemaal kapot van was geweest.

Ja, het loopt niet lekker, maar het escaleert al lang niet meer zo als een jaar geleden. Het probleem ontstond nu bij zijn juf van vorig jaar die bij hem in de klas Spaans kwam geven. Vorig jaar had zij niet veel grip op de klas, dus het recept, zeker het laatste uur van de dag, voor gedonder in de klas. De directeur had daar zelf ook al haar twijfels over, de timing, maar ook of Spaan überhaupt wel handig is. Sommige leerlingen vinden het tof, maar voor anderen is het alleen maar meer negativiteit, moet je ze dat we aandoen zogezegd.

Ze wilde ons gewoon graag spreken om de lijn kort te houden zodat we allemaal weten hoe het er voor staat.
Prima natuurlijk. Maar ikzelf begin redelijk moedeloos te worden. Ik zie dit niet meer ooit nog gewoon echt lekker gaan en hij wordt natuurlijk alleen maar ouder en verbaler zeg maar.

Zij gaat het bespreken met de begeleiding, wij uiteraard ook en dan maar weer verder kijken...
***
pi_189035532
Het klinkt als op zich een prettig gesprek en ook dat de school, of in ieder geval de directrice, wel ziet dat er nog het nodige hapert aan hun aanpak. Zo ontzettend jammer dat die kinderen, en dan met name O. voor jullie natuurlijk, niets hebben aan dat inzicht. Of gaan ze nog iets doen met Spaans / op dat tijdstip?

Het rotte is gewoon dat je weet dat die kinderen niet rot en vervelend willen doen, maar niet weten hoe zich anders te gedragen. Het is geen onwil, het zijn geen nare kinderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189035600
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
Het gesprek met school was ok, het was meer de toon van de dame van de administratie die de mail in naam van de directeur schreef. De directeur gaf aan dat ze daar zelf ook niet helemaal kapot van was geweest.

Ja, het loopt niet lekker, maar het escaleert al lang niet meer zo als een jaar geleden. Het probleem ontstond nu bij zijn juf van vorig jaar die bij hem in de klas Spaans kwam geven. Vorig jaar had zij niet veel grip op de klas, dus het recept, zeker het laatste uur van de dag, voor gedonder in de klas. De directeur had daar zelf ook al haar twijfels over, de timing, maar ook of Spaan überhaupt wel handig is. Sommige leerlingen vinden het tof, maar voor anderen is het alleen maar meer negativiteit, moet je ze dat we aandoen zogezegd.

Ze wilde ons gewoon graag spreken om de lijn kort te houden zodat we allemaal weten hoe het er voor staat.
Prima natuurlijk. Maar ikzelf begin redelijk moedeloos te worden. Ik zie dit niet meer ooit nog gewoon echt lekker gaan en hij wordt natuurlijk alleen maar ouder en verbaler zeg maar.

Zij gaat het bespreken met de begeleiding, wij uiteraard ook en dan maar weer verder kijken...
Klinkt inderdaad als een goed gesprek. Ik denk dat het uurtje Spaans, dat wel of niet lekker loopt, niet het belangrijkste is. Al kan dat natuurlijk op het moment zelf wel even heel vervelend zijn, hoe dat gaat. Belangrijker is hoe hij verder functioneert en of de school hem voldoende biedt. Leert hij genoeg op school, wordt hij goed begeleid en uitgedaagd? Hebben jullie daar goed zicht op, en ook zicht op zijn ontwikkeling?
Want het belangrijkste lijkt me - omdat hij zoals je zelf ook schrijft alleen maar ouder wordt - dat hij straks op een middelbare school op een voor hem passend niveau goed kan functioneren. Het lijkt me dat dit het doel moet zijn. Dus dan is de vraag: wat is daarvoor nodig? Of is dit niet waar de focus op ligt?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 20 september 2019 @ 10:09:58 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189035824
Ja, op zich ook wel. De begeleiding nu is hem aan het helpen hoe hij zijn onrust beter kan aanvoelen en dan daarnaar kan handelen, oa mbt brainblocks (Ze hebben hem nu net weer onderzocht op autisme, want hij vertoont toch wel kenmerken, maar de eerste keer kwam hij op 3/10 dus niet eens in de buurt van het spectrum, ben benieuwd of ze nu dan toch op iets anders uit komen.)

Op zich presteert hij tegen VWO niveau aan, wat ze toch wel minimaal verwachten van hem dus dat zit wel goed, maar ik denk dat er door de onrust die er is wel meer te behalen zou zijn. Hij is gewoon erg gevoelig voor die onrust (duh, adhd... )

Of hij genoeg uit wordt gedaagd... ik denk dat er meer kan maar school zegt dan 'hij pakt het niet op', maar ja... die hb-ers heb je ook, die vinden het wel prima zoals het gaat en zullen niet snel zelf die uitdaging gaan zoeken. Terwijl ik denk dat het hem wel heel erg zou kunnen helpen.

We hadden ook de hoop dat dat op deze school zo zou gaan, individuelere aanpak, ga maar, doe maar, maar helaas... het is nog erg klassikaal... En dat is ergens ook wel weer begrijpelijk gezien de onrust en gedragsproblematiek.

Het is een cirkeltje en ik denk dat we er beter aan hadden gedaan om meteen na een half jaar (toen er kinderen die er langer zaten vertrokken van deze school) ook weg te gaan, maar ja... toen hadden we nog hoop en ondertussen is de situatie verergert...

Het is zo moeilijk, want kies je voor weer en overstap? Nog meer onrust, weer 'onveilig' want nieuws... Je weet gewoon niet waar je goed aan doet. En wat als het daar alsnog weer mis gaat, weer terug hierheen?
***
pi_189035909
Wat een lastige situatie BE, moeilijke keuzes idd, overstappen of niet en dan?
Hebben jullie eventueel een alternatief in gedachten waar je hem heen zou willen hebben?
En wat denkt de begeleiding?

Sterkte!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189035969
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:09 schreef Brighteyes het volgende:

Het is zo moeilijk, want kies je voor weer en overstap? Nog meer onrust, weer 'onveilig' want nieuws... Je weet gewoon niet waar je goed aan doet. En wat als het daar alsnog weer mis gaat, weer terug hierheen?
Wat zegt hij zelf hierover? Zou hij er weg willen? En zo ja, heeft hij dan ook een idee naar welke school?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 september 2019 @ 10:24:53 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189035975
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:09 schreef Brighteyes het volgende:
Het is zo moeilijk, want kies je voor weer en overstap? Nog meer onrust, weer 'onveilig' want nieuws... Je weet gewoon niet waar je goed aan doet. En wat als het daar alsnog weer mis gaat, weer terug hierheen?
BE, lees onderstaande nog eens. Zou je de school uit deze omschrijving kiezen voor je kind? Zou je dit een ander aanraden?

quote:
Het is het afvoerputje, hier zit een samenraapsel van leerlingen waar niemand echt grip op heeft, waar gerust geroepen wordt 'naar jou hoef ik niet te luisteren, jij bent toch een kutwijf' en waar men niet bij machte is daar tegen op te treden, en daardoor is de groep leerlingen constant bezig te kijken hoe ze de grenzen kunnen oprekken.

Zet daar tegenover een groep leerkrachten waarbij duidelijke afspraken uiteindelijk toch niet duidelijk zijn en toch voor meerdere uitleg vatbaar waardoor je als kind vanzelf je vertrouwen in deze volwassenen verliest.
KuikenGuppy
  vrijdag 20 september 2019 @ 10:34:31 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189036067
Hele terechte vraag Burdie.
Nee, en tegen iedereen die me erover vraagt zeg ik ook 'niet doen', maar echt... overstappen is niet zo makkelijk als je met een toelatingsverklaring op een sbo zit.
HB scholen weten van problematiek, weten ook op welke school hij zit dus die gaan advies vragen en ik denk niet dat hij vanuit school een positief advies krijgt om over te stappen.

Zelf zegt hij ook 'ik weet niet goed waarheen dan'.
Vorig jaar wilde hij heel graag terug naar zijn oude school, maar dat durf ik ook niet aan. Ik geloof niet dat hij daar met een blanke lei kan beginnen...

We gaan maar eens goed in gesprek met de begeleiding. En misschien moet ik in ieder geval maar eens gaan kijken bij mogelijk andere scholen (hoewel de een een stukje met de trein is en de ander zou evt. met de auto of fiets kunnen (10km)).
***
pi_189036112
Er is ook een groot verschil in sfeer enz van SBO en SO scholen onderling, net als bij reguliere scholen. Dus oriënteren kan zeker geen kwaad.
pi_189036219
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:09 schreef Brighteyes het volgende:

Of hij genoeg uit wordt gedaagd... ik denk dat er meer kan maar school zegt dan 'hij pakt het niet op', maar ja... die hb-ers heb je ook, die vinden het wel prima zoals het gaat en zullen niet snel zelf die uitdaging gaan zoeken. Terwijl ik denk dat het hem wel heel erg zou kunnen helpen.

We hadden ook de hoop dat dat op deze school zo zou gaan, individuelere aanpak, ga maar, doe maar, maar helaas... het is nog erg klassikaal... En dat is ergens ook wel weer begrijpelijk gezien de onrust en gedragsproblematiek.

Het is een cirkeltje en
Wat daar gebeurt is ook een cirkeltje... want door onvoldoende te kijken naar de individuele behoeften van kinderen en daar onvoldoende op in te spelen, werk je onrust in de hand. En om die onrust tegen te gaan, menen ze dat een klassikale aanpak noodzakelijk is? Waardoor de onrust bij sommige kinderen juist toeneemt.

Voor een school die kennis zou hebben van HB-kinderen is de houding 'hij pakt het zelf niet op' een hele vreemde. Onder hb'ers heb je veel onderpresteerders, zeker in combinatie met adhd. Daar horen ze een aanpak voor te hebben.

Overigens heb ik er nu ook zo eentje in klas 5 gym. Die krijgt het voor elkaar om zelfs in een volkomen rustige klas waar iedereen stil aan het werk is niet aan het werk te gaan. Maar daar zit inmiddels ook forse faalangst bij. Kijk, bij iemand van die leeftijd kun je wel een keer gaan zeggen: hoe ga jij dit oplossen? Kun je uitleggen wat je nodig hebt? Verantwoordelijkheid voor z'n eigen probleem geven, zeker gezien het feit dat hij op al die vlakken al begeleiding en training heeft gehad. Dat kun je bij een basisschoolkind niet doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')