abonnement Unibet Coolblue
pi_189021023
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 17:47 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die pro-kolonistenpolitiek van Netanyahu is simpelweg het uitdiepen van je eigen loopgraaf.

Nooit gesnapt wat die kolonies op de Jordaanoever zou moeten rechtvaardigen, maar het heeft bblijkbaar met de Thora te maken als ik de kolonist van laatst bij het journaal mocht geloven. Ergo, er is geen rechtvaardiging, het is landje-pik en oneerlijk tov de Palestijnen die er wonen.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is het fundamentele probleem van Israel dat het formeel een joodse en dus racistische staat is. Het maakt niet uit of je dat baseert op de Thora of op een ander idee van raciale superioriteit. Als jij stelt alle joden Israelier kunnen worden en niet-joden niet dan ben je op basis van een racistisch uitgangspunt land aan het bevolken.
ligt allemaal wel iets subtieler.
kort gezegd; israel accepteerd gewoon arabieren in israel. 20% van de israeliers zijn arabier.
het palestijns gebied accepteerd nul %. (wat maar zelden wordt beoordeeld als racistisch, trouwens..)
daar zijn de fanatieke settlers het niet mee eens. dus die gaan daar gewoon wonen.

maar daar zit nog veel meer achter, natuurlijk. ze vinden dat israel al zijn historisch gebied terug moet nemen. daar hoort de westbank bij.
en verder heeft een israelische me eens uitgelegd, dat de joden ooit uit israel zijn verdreven, net zoals de natives uit het grootste deel van de USA, of e aboriginals uit australie. daarom hebben ze eigenlijk een native poeple status, en kunnen dus aanspaak maken op het gebied, als originele bewoners. daar zit wat in. het is alleen wel 3000 jaar geleden..

verder zegt men vaak; joden hebben, net als elk volk op aarde, recht op een homeland, waar zij de meerderheid zijn. open en tolerant naar immigranten zijn is makkelijk, als je meerderheid gegarandeerd is. dat is met israel niet het geval. als ze iedereen binnen zouden laten die daar claims heeft, is er geen joods homeland meer.
  donderdag 19 september 2019 @ 13:53:18 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189021278
33-31 voor Gantz nu
https://nos.nl/artikel/23(...)iking-aan-gantz.html

Netanyahu probeert wanhopig een nieuwe verkiezing te voorkomen.
pi_189021330
quote:
15s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Te gek voor woorden dat die clown alsnog een kwart van de stemmen heeft gekregen.
Ik ken Netanyahu verder te slecht, maar hij staat bij een heel aantal mensen in Israël bekend als een echt en groot staatsman, de enige die ze hebben. Dan zul je altijd een deel van het publiek aantrekken en kom je blijkbaar zelfs bij mensen weg met corruptie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189021539
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ken Netanyahu verder te slecht, maar hij staat bij een heel aantal mensen in Israël bekend als een echt en groot staatsman, de enige die ze hebben. Dan zul je altijd een deel van het publiek aantrekken en kom je blijkbaar zelfs bij mensen weg met corruptie.
israel houdt van stabiliteit en controle.
  donderdag 19 september 2019 @ 14:25:28 #30
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189021752
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:32 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

verder zegt men vaak; joden hebben, net als elk volk op aarde, recht op een homeland, waar zij de meerderheid zijn. open en tolerant naar immigranten zijn is makkelijk, als je meerderheid gegarandeerd is. dat is met israel niet het geval. als ze iedereen binnen zouden laten die daar claims heeft, is er geen joods homeland meer.
Welke mensen zeggen dat? :') Als je anno 2019 zegt dat een ''volk'' recht heeft op een thuisland wordt je voor racist uitgemaakt. Ethnostaten zijn tegenwoordig politiek incorrect.

Ik ben voorstander van Israel, maar ik zie niet in waarom Nederland multicultureel moet zijn - het liefst met zo snel mogelijk een blanke minderheid want ''minder blanken = minder racisme'' - maar de joden mogen dat wel?
pi_189021860
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Welke mensen zeggen dat? :') Als je anno 2019 zegt dat een ''volk'' recht heeft op een thuisland wordt je voor racist uitgemaakt. Ethnostaten zijn tegenwoordig politiek incorrect.

Ik ben voorstander van Israel, maar ik zie niet in waarom Nederland multicultureel moet zijn - het liefst met zo snel mogelijk een blanke minderheid want ''minder blanken = minder racisme'' - maar de joden mogen dat wel?
ik geef niet mijn mening hier, dat even voor alle duidelijkheid.
israeliers zeggen dat.
en inderdaad, elk land ter wereld beperkt immigrantie, zodra mensen het gevoel krijgen dat nieuwkomers een te grote factor gaan vormen. daar is op zich niks mis mee. er zijn maar een paar landen op aarde die echt volledig immigratielanden zijn, en zelfs daar zie je dat generatie a het niet trekt als generatie B binnen komt.

israel stelt dat zij dit recht ook hebben. als land.
pi_189021986
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Welke mensen zeggen dat? :') Als je anno 2019 zegt dat een ''volk'' recht heeft op een thuisland wordt je voor racist uitgemaakt. Ethnostaten zijn tegenwoordig politiek incorrect.

Ik ben voorstander van Israel, maar ik zie niet in waarom Nederland multicultureel moet zijn - het liefst met zo snel mogelijk een blanke minderheid want ''minder blanken = minder racisme'' - maar de joden mogen dat wel?
Het motto van zo een beetje elke zionist: Diversity for thee but not for me O-) .
  Moderator donderdag 19 september 2019 @ 18:02:44 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189024802
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik geef niet mijn mening hier, dat even voor alle duidelijkheid.
israeliers zeggen dat.
en inderdaad, elk land ter wereld beperkt immigrantie, zodra mensen het gevoel krijgen dat nieuwkomers een te grote factor gaan vormen. daar is op zich niks mis mee. er zijn maar een paar landen op aarde die echt volledig immigratielanden zijn, en zelfs daar zie je dat generatie a het niet trekt als generatie B binnen komt.

israel stelt dat zij dit recht ook hebben. als land.
Israel is al decennia een immigratie land, er zijn miljoenen joden uit Rusland alleen al naar Israel gegaan. En die zijn bepaald niet hetzelfde als Sabra's.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189025562
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Israel is al decennia een immigratie land, er zijn miljoenen joden uit Rusland alleen al naar Israel gegaan. En die zijn bepaald niet hetzelfde als Sabra's.
maar wel joods
  Moderator donderdag 19 september 2019 @ 19:31:14 #35
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189026588
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

maar wel joods
Joods is geen mono cultuur of zelfs maar dezelfde huidskleur. Sefardische joden zijn totaal verschillend van Ashkenazische joden. En dan heb je nog de sabras, mensen die al eeuwenlang in Israel of het MO leven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189028495
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 19:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Joods is geen mono cultuur of zelfs maar dezelfde huidskleur. Sefardische joden zijn totaal verschillend van Ashkenazische joden. En dan heb je nog de sabras, mensen die al eeuwenlang in Israel of het MO leven.
ja, het is vrij breed. iedereen die joods is, is sowieso welkom. en vervolgens worden ze israeliers, een land dat nu al wel een identiteit heeft, en een cultuur. de bereidheid tot integratie daar is vrij groot.
pi_189028622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:39 schreef pokkerdepok het volgende:
iedereen die joods is, is sowieso welkom.
Alleen mensen die jood zijn, zijn welkom.

Deze is wel goed over de genetische achtegrond van joden. De overgebleven overeenkomsten zijn mogelijk voldoende voor genetic citizenship; https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5034383/

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2019 20:49:13 ]
pi_189031004
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Alleen mensen die jood zijn, zijn welkom.

Deze is wel goed over de genetische achtegrond van joden. De overgebleven overeenkomsten zijn mogelijk voldoende voor genetic citizenship; https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5034383/
20% is arabisch, in israel.
verder zijn ze trouwens totaal geen immigratieland. het is nog steeds een inhaalslag, zouden ze zeggen, om joden wereldwijd de mogelijkheid te geven naar israel te komen.
  Moderator donderdag 19 september 2019 @ 22:38:31 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189031604
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja, het is vrij breed. iedereen die joods is, is sowieso welkom. en vervolgens worden ze israeliers, een land dat nu al wel een identiteit heeft, en een cultuur. de bereidheid tot integratie daar is vrij groot.
Oh? Daar valt wel over te twisten, zie de problematiek met de orthodoxen en hun machtspositie in de Knesset om maar eens wat te noemen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189031737
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh? Daar valt wel over te twisten, zie de problematiek met de orthodoxen en hun machtspositie in de Knesset om maar eens wat te noemen.
dat klopt. ik bedoel, de meer gewone nieuwkomers.
de afrikaanse joden beginnen ook een flinke onderlaag te vormen nu, die niet goed aarden.
pi_189037708
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het motto van zo een beetje elke zionist: Diversity for thee but not for me O-) .
Europa moet de grens openzetten en heeft diversiteit nodig:
"Zeker, er is een morele plicht vluchtelingen op te nemen en diversiteit is onze grootste kracht!"

Israël moet de grens openzetten en heeft diversiteit nodig:
"Oy vey, antisemitisme..!"

:+
pi_189120278
Netanyahu mag het nu toch proberen...

https://nos.nl/artikel/23(...)ering-te-vormen.html

Jammer, al denk ik eerlijk gezegd dat het een impasse is, geen enkele coalitie haalt de 61.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 25 september 2019 @ 20:46:12 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189120549
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:25 schreef Hanca het volgende:
Netanyahu mag het nu toch proberen...

https://nos.nl/artikel/23(...)ering-te-vormen.html

Jammer, al denk ik eerlijk gezegd dat het een impasse is, geen enkele coalitie haalt de 61.
Hangt er ook een beetje vanaf hoe graag Lieberman Netanyahu de bak in wil hebben.
pi_189221943
De verhoren van Netanyahu gaan in elk geval beginnen, hij is te laat om nog een wet te maken om dat te voorkomen (wat hij wel van plan was).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:59:35 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189223135
Dat is in ieder geval goed nieuws. Hopelijk vliegt die charlatan de bak in
pi_189225748
ik vrees dat ze voor een derde keer zullen moeten gaan stemmen daar.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 13:26:52 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189225937
De eisen die Lieberman stelt lijken duidelijk als verborgen doel te hebben om Netanyahu eruit te werken
https://www.cidi.nl/kingm(...)nders-geen-coalitie/
pi_189226010
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:26 schreef Hexagon het volgende:
De eisen die Lieberman stelt lijken duidelijk als verborgen doel te hebben om Netanyahu eruit te werken
https://www.cidi.nl/kingm(...)nders-geen-coalitie/
wel heel nuttig, deze eisen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 13:36:21 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189226085
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wel heel nuttig, deze eisen.
Dat ook. Zou hem bij een nieuwe verkiezingen ook nog aardig wat Likoed stemmen kunnen gaan opleveren
pi_189226133
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat ook. Zou hem bij een nieuwe verkiezingen ook nog aardig wat Likoed stemmen kunnen gaan opleveren
dat zou mooi zijn. of het genoeg zal zijn om likoed uit hun positie te krijgen, dat vraag ik me af.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')