abonnement Unibet Coolblue
pi_188989996
Vorige week is 1 van mijn katten overleden, heb het vermoeden dat ze boven vanaf het traphek naar beneden is gevallen en verkeerd terecht is gekomen. Ze was al eerder gevallen maar toen had ze gelukkig niet meer dan een bloedneus en een pootje uit de kom. Maar 100% zeker weet ik niet wat er is gebeurd gezien ik haar 's ochtends vroeg dood onderaan de trap aantrof.

Vanmorgen trof ik 1 van mijn andere 2 katten meer dood dan levend aan op dezelfde plek waar de andere kat is overleden.

Heb hem meteen in een deken gewikkeld en naar de dierenarts gegaan maar onderweg naar de dierenarts is hij helaas overleden.

Zou het kunnen dat hij is overleden doordat hij het verlies van zijn vriendin niet kon verwerken? Hij at minder sinds haar dood, lag de afgelopen week al telkens te slapen op de plek waar zijn vriendin is overleden. Ze waren bijna hun hele leven al samen, aten samen, wasten elkaar elke dag, die vorige week is overleden lag vaak bovenop haar vriendje te slapen.

Ik heb nog een kat en die laat ik voor de zekerheid morgen checken bij de dierenarts omdat ik zeker wil zijn dat die niet ziek is. Kan me niet voorstellen dat de andere 2 iets besmettelijks hebben gehad gezien ze nooit in aanraking met vreemde katten kwamen. En ze vertoonden ook nooit symptomen van ziekte. De kat die vorige week overleed was op de avond voor haar dood nog gewoon aan het spelen en rennen door het huis, aan de kat die vanmorgen is overleden heb ik ook niets raars gemerkt behalve dat hij dus telkens op de plek lag waar zijn vriendin vorige week lag en minder at. Heb daar afgelopen week wel contact over gehad met de dierenarts maar die zei laat hem maar even, hij is in de rouw en dat kost tijd.

Maar overlijden door heimwee, kan dat echt of kan dat niet? Volgens vrienden van mij is het iets wat vaker voorkomt wanneer dieren hun hele leven samen zijn geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door CatWoman81 op 17-09-2019 14:12:10 ]
pi_188990147
Ja hoor, dood door verdriet kan best wel. Vergiftiging door een kattenhater kan ook, dus houd inderdaad de derde kat in de gaten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_188990160
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 14:09 schreef Jordy-B het volgende:
Ja hoor, dood door verdriet kan best wel. Vergiftiging door een kattenhater kan ook, dus houd inderdaad de derde kat in de gaten.
Vergiftiging is denk ik onmogelijk, ze kwamen niet buiten. De kat die er nu nog is komt ook nooit buiten. Heb geen planten thuis dus ze kunnen ook geen giftige plant o.i.d. hebben gegeten.
pi_188990250
Sterfte door eenzaamheid kan voorkomen...maar, heeft de dierenarts je overleden kat onderzocht? Sectie misschien nog een optie? Katten vallen doorgaans niet zomaar neer.

Zijn je katten gevaccineerd? (Dat zij niet buitenkomen wil niet zeggen dat jij/bezoekers geen ziekten mee naar binnen kunnen meenemen).
pi_188990276
Of je zorgt ervoor dat jouw katten niet meer naar beneden hun dood tegemoet kunnen storten. Want zoals jij het beschrijft is je 2e kat ook naar beneden gestort en daaraan overleden uiteindelijk.
pi_188990346
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 september 2019 14:21 schreef Krollie het volgende:
Of je zorgt ervoor dat jouw katten niet meer naar beneden hun dood tegemoet kunnen storten. Want zoals jij het beschrijft is je 2e kat ook naar beneden gestort en daaraan overleden uiteindelijk.
Ik had vorige week het vermoeden dat de eerste was gevallen maar 100% zeker weet ik het niet. Ik was er niet bij. Die andere lag op dezelfde plek maar denk niet dat hij is gevallen want hij kwam nooit boven, daarbij komt dat hij sinds de dood van de eerste een week lang dagelijks op de plek lag waar ik haar dood aantrof, hij kwam daar alleen vandaan om wat te eten/drinken en om op te kattenbak te gaan. Als ik hem oppakte en bij me op de bank zette in de woonkamer dan sprong hij meteen van de bank af en ging weer liggen op de plek waar zijn vriendinnetje lag.
pi_188990374
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 14:19 schreef Candaasje het volgende:
Sterfte door eenzaamheid kan voorkomen...maar, heeft de dierenarts je overleden kat onderzocht? Sectie misschien nog een optie? Katten vallen doorgaans niet zomaar neer.

Zijn je katten gevaccineerd? (Dat zij niet buitenkomen wil niet zeggen dat jij/bezoekers geen ziekten mee naar binnen kunnen meenemen).
Nee, heb geen autopsie laten doen, ik heb er niets meer aan om te weten of hij ziek was. Ik heb hem ook niet meer hier, heb hem na zijn overlijden meteen naar het crematorium gebracht.

Vind het nu belangrijker om 100% zekerheid te hebben dat de kat die er nog is gezond is, voor hem heb ik voor morgenmiddag een afspraak staan bij de dierenarts.

Ik heb ze alle 3 vorig jaar december laten vaccineren dus het was nog geen tijd voor de nieuwe vaccinatie.
pi_188990393
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 14:28 schreef CatWoman81 het volgende:

[..]

Nee, heb geen autopsie laten doen gezien, ik heb er niets meer aan om te weten of hij ziek was. Vind het nu belangrijker om 100% zekerheid te hebben dat de kat die er nog is gezond is, voor hem heb ik voor morgenmiddag een afspraak staan bij de dierenarts.

Ik heb ze alle 3 vorig jaar december laten vaccineren dus het was nog geen tijd voor de nieuwe vaccinatie.
Die autopsie zou inderdaad meer zijn om te bekijken of er iets besmettelijk speelde/speelt, dus met oog voor je andere kat. Goed dat je die morgen laat nakijken!

En die vaccinaties zouden inderdaad nog gewoon werkzaam moeten zijn. (Ik dacht even aan mogelijke kattenziekte e.d.)

Hoe oud zijn/waren je katten? :)
pi_188990430
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 14:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Die autopsie zou inderdaad meer zijn om te bekijken of er iets besmettelijk speelde/speelt, dus met oog voor je andere kat. Goed dat je die morgen laat nakijken!

En die vaccinaties zouden inderdaad nog gewoon werkzaam moeten zijn. (Ik dacht even aan mogelijke kattenziekte e.d.)

Hoe oud zijn/waren je katten? :)
De kat die vorige week overleed was net 5, die vandaag is overleden weet ik de leeftijd niet van. Heb hem begin 2014 van iemand gekregen die allergisch was en die wist ook niet hoe oud die was. Hij dacht toen ongeveer 2. Maar heb verder dus geen gegevens gekregen want die man had de kat ook via via van iemand gekregen. De dierenarts schatte hem toen ik hem liet castreren ook op ongeveer 2 jaar dus als dat klopt zal hij nu ongeveer 7,5 moeten zijn geweest. De kat die er nu nog is wordt 23 november 11, hem heb ik al sinds hij 6 weken was.
pi_188990483
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 14:34 schreef CatWoman81 het volgende:

[..]

De kat die vorige week overleed was net 5, die vandaag is overleden weet ik de leeftijd niet van. Heb hem begin 2014 van iemand gekregen die allergisch was en die wist ook niet hoe oud die was. Hij dacht toen ongeveer 2. Maar heb verder dus geen gegevens gekregen want die man had de kat ook via via van iemand gekregen. De dierenarts schatte hem toen ik hem liet castreren ook op ongeveer 2 jaar dus als dat klopt zal hij nu ongeveer 7,5 moeten zijn geweest.
Hm, dat is nog erg jong. Ik heb wel eens verhalen gehoord van toch vaak wat oudere dieren die - mogelijk- vanuit eenzaamheid stopten met eten (met alle gevolgen van dien, zeker als hun gezondheid al minder was), maar bij jonge dieren denk ik dat sterfte vanuit rouw/eenzaamheid een stuk zeldzamer is. Zeker als ze verder nog gezelschap van een ander (kat/mens) hebben.

Is het mogelijk om in elk geval voor vanavond te zorgen dat het traphek niet toegankelijk is voor je kat? Al is het maar voor de zekerheid? Als er toch iets medisch speelt kunnen er wellicht sneller ongelukken gebeuren.
pi_188990564
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 14:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hm, dat is nog erg jong. Ik heb wel eens verhalen gehoord van toch vaak wat oudere dieren die - mogelijk- vanuit eenzaamheid stopten met eten (met alle gevolgen van dien, zeker als hun gezondheid al minder was), maar bij jonge dieren denk ik dat sterfte vanuit rouw/eenzaamheid een stuk zeldzamer is. Zeker als ze verder nog gezelschap van een ander (kat/mens) hebben.

Is het mogelijk om in elk geval voor vanavond te zorgen dat het traphek niet toegankelijk is voor je kat? Al is het maar voor de zekerheid? Als er toch iets medisch speelt kunnen er wellicht sneller ongelukken gebeuren.
De 11jarige is altijd op zichzelf, bemoeide zich totaal niet met de andere 2. De 2 die zijn overleden waren de afgelopen 5 jaar onafscheidelijk. De jongste was een kitten van een poes van mij die helaas een paar jaar geleden uit huis is ontsnapt en toen is doodgereden. Toen ze net een paar weken oud was waren ze al onafscheidelijk, de kat die vanmorgen is overleden had helemaal niets met de andere kittens, maar met haar wel, hij hielp zelfs met verzorgen, waste haar, had haar telkens in de gaten, klom ze uit de doos dan pakte hij haar bij het nekvel en sleepte haar terug naar de moeder. Dat is ook de reden dat ik haar toen heb gehouden, wilde er eigenlijk geen poes meer bij. Was de bedoeling alle kittens weg te doen en dan de moeder te laten steriliseren maar kon het niet over mijn hart verkrijgen om haar weg te doen en m'n kater zijn vriendinnetje af te pakken.

Heb er al eens aan gedacht om een deur in het trapgat te zetten, maar dan heeft m'n kat niet veel beweegruimte meer in huis. Hij ligt het liefst boven op de vensterbank van de overloop naar buiten te kijken. Wanneer ik aan het werk ben kan ik hem niet alleen in de rest van het huis laten gezien hij dan in de gordijnen klimt en het behang van de muren krabt. Als ik thuis ben sloopt hij niets maar wanneer ik maar even weg ben doet hij dat helaas wel. Vandaar dat hij boven ook een eigen kamer heeft met kattenbak, krabpaal e.d en die deur staat altijd open zodat hij zelf kan bepalen waar hij naartoe wil.

Maar de kat die er nu nog is komt ook nooit op het traphek, dat deed alleen de jongste, zij haalde altijd gevaarlijke toeren uit. Moest wanneer er pannen met eten op het fornuis stonden ook altijd uitkijken dat ze niet op het fornuis sprong, ze was nergens bang voor.

Hoop wel dat m'n kater zich redt in zijn eentje. Ik ben overdag veel weg vanwege mijn werk en hij is nog nooit in z'n leven alleen geweest, altijd met z'n 2 of 3. Kreeg vanmorgen zelfs al een andere kat aangeboden van iemand als gezelschap voor hem maar dat vind ik te snel. Weet ook niet of hij dat zal accepteren gezien hij al 11 is.

[ Bericht 10% gewijzigd door CatWoman81 op 17-09-2019 14:52:18 ]
pi_188991604
Heb er geen verstand van, maar sterkte TS.

2 huisdieren zo kort op elkaar verliezen is erg treurig :'(
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_188991697
Doodgaan door 'verdriet' moet alsnog een fysieke oorzaak hebben dus niet eten bijvoorbeeld en dan zou dat volgens mij wel wat langer dan een week moeten duren?
pi_188992714
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 15:53 schreef Allures het volgende:
Doodgaan door 'verdriet' moet alsnog een fysieke oorzaak hebben dus niet eten bijvoorbeeld en dan zou dat volgens mij wel wat langer dan een week moeten duren?
Hij at wel maar niet veel, alleen blikvoer wilde die kleine beetjes van hebben, af en toe een hapje, brokken heeft hij sinds de dood van zijn vriendinnetje volgens mij helemaal niet meer gegeten. Drinken deed die ook weinig sinds de dood van de andere kat. Maar het voelde niet alsof hij uitgedroogd was.

Kon de hoeveelheden die hij wel at ook niet precies checken gezien de andere kat uit dezelfde bakken eet, die heeft soms dagen dat die compleet uitgehongerd lijkt maar ook soms een dag dat die wat minder eet wanneer ik bijvoorbeeld een ander merk brokken heb gekocht wat die minder lekker vindt.

Ik had omdat ik me zorgen maakte daarom ook afgelopen vrijdag de dierenarts gebeld en die zei dat ik hem gewoon z'n gang moest laten gaan omdat een kat heel intens kan rouwen.
pi_188992775
Miss een gaslek.
Klinkt imo onwaarschijnlijk, maar omdat je aangeeft op dezelfde plek miss eens meten Voor de zekerheid
compact en kleverig.
pi_188993006
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 17:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
Miss een gaslek.
Klinkt imo onwaarschijnlijk, maar omdat je aangeeft op dezelfde plek miss eens meten Voor de zekerheid
Er loopt op die plek geen gasleiding en ik ruik ook geen gas. Verder staat er dag en nacht een uitzetraam open.
pi_188993340
Wat naar. Hoop dat je er achter komt, ik ga dit topic eens volgen.
pi_189043113
Sterkte met het verlies.
Toen onze kitten plotseling stierf gingen onze andere 2 katten ook meteen naar die plaats. Ze hebben hem nog heel lang gezocht.

Ik hoop voor je dat je achter de reden komt.

En kijk er niet van op als de overgebleven kat toch een maatje mist ookal lijken ze niks met elkaar te hebben. Wij hebben er uiteindelijk en bij gezocht omdat onze wat oudere kat toch eenzaam bleek.
pi_189057145
Wat naar zeg, sterkte met dit dubbele verlies.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 22:12:04 #20
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_189235816
He wat een tragedie. Heel veel sterkte gewenst!

Ik heb het bij katten zelf nooit meegemaakt .
Wel van een oude buurman (toen was ik zelf nog geen 10 jaar), maar toen hij dood ging, wilde zijn hond alleen nog maar de weg op, alsof hij zelfmoord wilde plegen. En niet veel later is hij inderdaad doodgereden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')