quote:
Op dinsdag 17 september 2019 09:35 schreef Krollie het volgende:Stel, je contract loopt tot 12 oktober en je neemt de laatste week vrij omdat je genoeg vakantieuren hebt. Die wil je opmaken door middel van vrij nemen, niet uit laten betalen. Dan vind je een nieuwe baan en start daar 7 oktober en zou je dus die week erna zowel het salaris van de nieuwe baan, als van de oude baan de ingevulde vakantieuren uitbetaald krijgen. Mag dit? (Van bijvoorbeeld de belastingdienst.)
van de belastingdienst mag dit gewoon, Het zou hun een rotzorg zijn.
De nieuwe of oude werkgever kan roet in het eten gooien ivm nevenactiviteiten of concurrentiebeding. Dus hier is het net zoals bij heel veel arbeidsvragen, afhankelijk van wat er in je contract staat.
Belastingtechnisch maakt het geen drol uit of je nu dit doet of dat je de week laat uitbetalen en een week later begint.
Elke euro die je extra verdiend in die week vrij wordt tegen meestal 50% belast (ietsiepietsie minder is het trouwens, maar exact weet ik het niet). En als je die week laat uitbetalen betaal je even veel belasting.
Het scheelt alleen als je van belastingschaal gaat veranderen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.