abonnement Unibet Coolblue
pi_189017410
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:35 schreef Hanca het volgende:
Niet dat ik FvD hier wil verdedigen, maar Nederland is wel het enige land ter wereld waar we niet blij lijken te zijn met de toenadering tussen Oekraïne en Rusland en de daarbij horende gevangenenruil.

Natuurlijk is het vervelend dat die man naar Rusland is, maar ze hebben hem nog wel kunnen ondervragen (daarvoor is die hele ruil zelfs een paar dagen vertraagd) en volgens de onderzoekers zelf werd hij nog niet aangemerkt als verdachte (het OM spreekt consequent over MH17-getuige).

Stel je eens voor dat jij Oekraïne bent, zou jij dan vredesonderhandelingen met je grote en machtige buur die geweld niet schuwt laten klappen omdat jij iemand moet uitleveren die over een tijdje heel misschien wel ergens verdacht van gaat worden? Ik vind op dit punt het sentiment in de Nederlandse pers echt verkeerd. De hoofdmoot had enthousiasme over de toenadering, bewerkstelligd onder leiding van Duitsland, moeten zijn, de uitlevering van die man had een voetnoot moeten zijn.

En ja, FvD had dan wel gewoon dit papier kunnen tekenen. Maar doen alsof mensen die enthousiast zijn over deze gevangenruil en de toenadering tussen Oekraïne en Rusland tegen Nederland kiezen (zoals het in de Nederlandse pers lijkt) is onzin.
Tsja, MH17 laat nogal diepe sporen achter onder Nederlanders. En het belang van dat onderzoek krijgt van mij ook voorrang boven eventuele toenadering tussen Oekraïne en Rusland.

En stond of viel die gevangenenruil met deze ene persoon? Dat lijkt mij stug. Tenzij die getuige inderdaad over gevoelige informatie beschikt. Dan kan ik mij voorstellen dat Rusland per se wilde dat hij onderdeel vormde van de ruil. Maar dat zou des temeer reden zijn geweest om ons tegen de deal te keren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189017422
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, MH17 laat nogal diepe sporen achter onder Nederlanders. En het belang van dat onderzoek krijgt van mij ook voorrang boven eventuele toenadering tussen Oekraïne en Rusland.

En stond of viel die gevangenenruil met deze ene persoon? Dat lijkt mij stug. Tenzij die getuige inderdaad over gevoelige informatie beschikt. Dan kan ik mij voorstellen dat Rusland per se wilde dat hij onderdeel vormde van de ruil. Maar dat zou des temeer reden zijn geweest om ons tegen de deal te keren.
Rusland dreigde anders de deal op te blazen, inderdaad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189017438
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Rusland dreigde anders de deal op te blazen, inderdaad.
Des temeer reden dat om ons fel te verzetten tegen de uitlevering van die man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 19 september 2019 @ 08:48:25 #104
408813 crew  trein2000
pi_189017467
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Rusland dreigde anders de deal op te blazen, inderdaad.
Lijkt mij nogal veelzeggend.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189017490
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Des temeer reden dat om ons fel te verzetten tegen de uitlevering van die man.
Rusland dreigde bij elke wijziging aan de lijst de deal op te blazen, ik weet dus niet of het aan die man lag. Maar goed, het gaat mij om het sentiment. MH17 draaien we helaas nooit meer terug, de ruzie/oorlog in Oekraïne stoppen scheelt wel mensenlevens. Ik zelf leg in elk geval prioriteit bij het laatste en verbaas me enorm over het feit dat de Nederlandse pers zo bekrompen alleen op die ene man gericht bezig was. Uit de Nederlandse pers bleek (bijna) nergens dat de hele wereld verder blij is met die deal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189017603
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Rusland dreigde bij elke wijziging aan de lijst de deal op te blazen, ik weet dus niet of het aan die man lag. Maar goed, het gaat mij om het sentiment. MH17 draaien we helaas nooit meer terug, de ruzie/oorlog in Oekraïne stoppen scheelt wel mensenlevens. Ik zelf leg in elk geval prioriteit bij het laatste en verbaas me enorm over het feit dat de Nederlandse pers zo bekrompen alleen op die ene man gericht bezig was. Uit de Nederlandse pers bleek (bijna) nergens dat de hele wereld verder blij is met die deal.
Geen idee welke Nederlandse media jij volgt, maar ik las in de krant en hoorde op de radio dat diverse wereldleiders zich opgetogen uitlieten over de deal.

Maar bekijk het eens vanuit Nederlands perspectief. Onze regering heeft de nabestaanden beloofd dat de onderste steen boven komt. En dan leg je je vervolgens zonder morren neer bij de uitlevering van een mogelijke cruciale getuige? Kom op zeg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189019690
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 07:35 schreef Perrin het volgende:
Zo'n samenzwering is het niet, Rusland financieert vele subversieve groepen in het buitenland.
Het valt feitelijk te constateren dat Rusland groepen financieert -en met hen samenzweert- maar dat FvD op de betaallijst van Rusland staat is een theorie, zoals de Trumphoax dat ook was.
pi_189019725
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het valt feitelijk te constateren dat Rusland groepen financieert -en met hen samenzweert- maar dat FvD op de betaallijst van Rusland staat is een theorie, zoals de Trumphoax dat ook was.
Mag toch hopen voor het FvD dat het betaald wordt voor de rare pro-Russische standpunten die de partij inneemt. Het is immers wat sneu om je landgenoten in het gezicht te spugen, zonder er zelf beter van te worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189019748
quote:
15s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mag toch hopen voor het FvD dat het betaald wordt voor de rare pro-Russische standpunten die de partij inneemt. Het is immers wat sneu om je landgenoten in het gezicht te spugen, zonder er zelf beter van te worden.
Ik zou dat ook alleen maar toejuichen. Een beetje balans tussen Amerikaanse en Russische overheersing in Den-Haag vinden is onderhand noodzaak geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2019 11:49:39 ]
pi_189019754
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het valt feitelijk te constateren dat Rusland groepen financieert -en met hen samenzweert- maar dat FvD op de betaallijst van Rusland staat is een theorie, zoals de Trumphoax dat ook was.
Klopt, dat weten we niet (helaas). Maar Laughland op je Europese lijst willen zetten is geen goed teken. En onderonsjes met Doegin ook niet. Maar je hebt gelijk: er is geen bewijs. En eerlijk gezegd denk ik ook dat het mee zal vallen, anders was Otten of een andere dissident wellicht uit de school geklapt. Baudet heeft gewoon een fascinatie voor Rusland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189019830
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:48 schreef Hanca het volgende:
Klopt, dat weten we niet (helaas). Maar Laughland op je Europese lijst willen zetten is geen goed teken. En onderonsjes met Doegin ook niet. Maar je hebt gelijk: er is geen bewijs. En eerlijk gezegd denk ik ook dat het mee zal vallen, anders was Otten of een andere dissident wellicht uit de school geklapt. Baudet heeft gewoon een fascinatie voor Rusland.
Die namen zeggen me niets maar ik weet wel dat Baudet gelijk heeft inzake het belang van neutrale waarheidsvinding mbt MH17 en de rol van Rusland in Syrië.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2019 11:55:30 ]
pi_189019909
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Die namen zeggen me niets maar ik weet wel dat Baudet gelijk heeft inzake het belang van neutrale waarheidsvinding mbt MH17 en de rol van Rusland in Syrië.
Laughland is een Brit uit een Russische denktank, Doegin is een Russiche politicoloog en misschien wel de man met de grootste invloed op Poetin in de hele wereld.

Ik ben het met je eens dat we wel minder Rusland als boeman kunnen afschilderen dan nu soms wordt gedaan en dat ik met name liever zie dat we samenwerken met Rusland dan we ons af zetten tegen Rusland, maar daarom hoeven we ze nog niet volledig te omhelzen (we werken ook samen met de Saoudi's zonder fan van ze te zijn) en onderonsjes met mensen als Doegin lijken daar wel op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189020169
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Laughland is een Brit uit een Russische denktank, Doegin is een Russiche politicoloog en misschien wel de man met de grootste invloed op Poetin in de hele wereld.

Ik ben het met je eens dat we wel minder Rusland als boeman kunnen afschilderen dan nu soms wordt gedaan en dat ik met name liever zie dat we samenwerken met Rusland dan we ons af zetten tegen Rusland, maar daarom hoeven we ze nog niet volledig te omhelzen (we werken ook samen met de Saoudi's zonder fan van ze te zijn) en onderonsjes met mensen als Doegin lijken daar wel op.
Boeman?

Alles wijst erop dat de MH17 is neergehaald door een Russische BUK die werd bestuurd door een Russische legereenheid. Dan is het natuurlijk niet gek dat we Rusland wat minder vriendelijk bejegenen. En dan vind ik nog dat onze regering zich uiterst beschaafd opstelt richting het Kremlin, zeker gezien de pogingen van de Russen om het onderzoek middels de verspreiding van desinformatie te doen ontsporen en de agressieve houding richting de landen die deelnemen aan het JIT.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189020363
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Boeman?

Alles wijst erop dat de MH17 is neergehaald door een Russische BUK die werd bestuurd door een Russische legereenheid. Dan is het natuurlijk niet gek dat we Rusland wat minder vriendelijk bejegenen. En dan vind ik nog dat onze regering zich uiterst beschaafd opstelt richting het Kremlin, zeker gezien de pogingen van de Russen om het onderzoek middels de verspreiding van desinformatie te doen ontsporen en de agressieve houding richting de landen die deelnemen aan het JIT.
Ja, alles wijst daar op (maar ook dat het niet de bedoeling was dat er een pasagiersvliegtuig neer werd gehaald, Oekraïne was tanks aan het verplaatsen om tegen hun burgers in te zetten, maar dat ter zijde). En natuurlijk, op specifiek dit gebied moet gewoon het OM haar werk doen en als daar Russische betrokkenheid uit blijkt (en daar lijkt het inderdaad sterk op) moeten we kijken of we daders kunnen vervolgen.

Maar dat betekent niet dat je in alle gevallen steeds anti-Rusland moet zijn. Dat bleek juist in Oekraïne, Oekraïne werd door de EU gedwongen om als ze pro-EU wilden zijn ook anti-Rusland te zijn. En dat met een grote Russische minderheid in het land en het oosten van het land dat vooral handel drijft met Rusland en niet met de EU. Zo zie je dat op veel meer punten.
Volgens mij kun je best MH17 veroordelen en verder samenwerken met de Russen. Zoals we de moord op Khashoggi veroordelen en daarnaast blijven samenwerken met Saoedi-Arabië. Dat is wat ik bedoel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189020784
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, alles wijst daar op (maar ook dat het niet de bedoeling was dat er een pasagiersvliegtuig neer werd gehaald, Oekraïne was tanks aan het verplaatsen om tegen hun burgers in te zetten, maar dat ter zijde). En natuurlijk, op specifiek dit gebied moet gewoon het OM haar werk doen en als daar Russische betrokkenheid uit blijkt (en daar lijkt het inderdaad sterk op) moeten we kijken of we daders kunnen vervolgen.
Dat het geen 'bewussie' was van de kant van Rusland, geloof ik graag. Des te vreemder dat het Kremlin alles in het werk stelt om het onderzoek van het JIT te frustreren, door het aan de lopende band verspreiden van desinformatie en het trachten te blokkeren van getuigenissen. Dan is het niet zo verwonderlijk dat de houding in ons land nogal kritisch is richting Rusland, nietwaar?

quote:
Maar dat betekent niet dat je in alle gevallen steeds anti-Rusland moet zijn. Dat bleek juist in Oekraïne, Oekraïne werd door de EU gedwongen om als ze pro-EU wilden zijn ook anti-Rusland te zijn. En dat met een grote Russische minderheid in het land en het oosten van het land dat vooral handel drijft met Rusland en niet met de EU. Zo zie je dat op veel meer punten.
Volgens mij kun je best MH17 veroordelen en verder samenwerken met de Russen. Zoals we de moord op Khashoggi veroordelen en daarnaast blijven samenwerken met Saoedi-Arabië. Dat is wat ik bedoel.
Dat er sprake is van een anti-Russisch sentiment is een stupide frame. Natuurlijk is de Nederlandse regering kritisch richting Rusland, gezien hetgeen de afgelopen jaren is voorgevallen.

Verder vind ik jouw reactie zeer jammerlijk. Helaas daal jij flink mijn achting, omdat je meegaat in de frame dat Oekraïne door de EU tegen Rusland is opgezet. Nee, beste jongen, Kiev wilde een Associatieverdrag met de EU, maar blokkeerde die overeenkomst onder druk van het Kremlin. Een deel van de bevolking nam dat Rusland kwalijk, en terecht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189020825
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat het geen 'bewussie' was van de kant van Rusland, geloof ik graag. Des te vreemder dat het Kremlin alles in het werk stelt om het onderzoek van het JIT te frustreren, door het aan de lopende band verspreiden van desinformatie en het trachten te blokkeren van getuigenissen. Dan is het niet zo verwonderlijk dat de houding in ons land nogal kritisch is richting Rusland, nietwaar?
[..]

Dat er sprake is van een anti-Russisch sentiment is een stupide frame. Natuurlijk is de Nederlandse regering kritisch richting Rusland, gezien hetgeen de afgelopen jaren is voorgevallen.

Verder vind ik jouw reactie zeer jammerlijk. Helaas daal jij flink mijn achting, omdat je meegaat in de frame dat Oekraïne door de EU tegen Rusland is opgezet. Nee, beste jongen, Kiev wilde een Associatieverdrag met de EU, maar blokkeerde die overeenkomst onder druk van het Kremlin. Een deel van de bevolking nam dat Rusland kwalijk, en terecht.
Je kunt toch moeilijk ontkennen dat de EU een rol gespeeld heeft in een machtsspel met Rusland waar uiteindelijk de Oekraïne de dupe van is geworden?
pi_189020885
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:18 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Je kunt toch moeilijk ontkennen dat de EU een rol gespeeld heeft in een machtsspel met Rusland waar uiteindelijk de Oekraïne de dupe van is geworden?
Tsja, ik geloof nou eenmaal in het zelfbeschikkingsrecht van Oekraïne. Dus als het land de banden wil aanhalen met de EU, dan heeft Rusland dat maar te slikken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189020939
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Verder vind ik jouw reactie zeer jammerlijk. Helaas daal jij flink mijn achting, omdat je meegaat in de frame dat Oekraïne door de EU tegen Rusland is opgezet. Nee, beste jongen, Kiev wilde een Associatieverdrag met de EU, maar blokkeerde die overeenkomst onder druk van het Kremlin. Een deel van de bevolking nam dat Rusland kwalijk, en terecht.
Kiev wilde een associatieverdrag, maar Oost-Oekraïne niet. En dat is wat ik bedoel. Als je in Oekraïne naar verkiezingen kijkt, zie je dat het westen voor zo'n 80% pro EU stemt en het oosten voor zo'n 80% pro Rusland. Maar met het pro Rusland sentiment en de handel met Rusland werd te weinig rekening gehouden door de EU.

Die situatie binnen Oekraïne maakt gewoon dat de EU voorzichtig moet zijn. Dat de pro-EU regering weinig rekening houdt met hun politieke tegenstanders, die wel bijna de helft van de bevolking vormen, is en was wel bekend. Het is geen coalitieland als Nederland. De EU had meer rekening moeten houden met die helft van het land.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189021041
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kiev wilde een associatieverdrag, maar Oost-Oekraïne niet. En dat is wat ik bedoel. Als je in Oekraïne naar verkiezingen kijkt, zie je dat het westen voor zo'n 80% pro EU stemt en het oosten voor zo'n 80% pro Rusland. Maar met het pro Rusland sentiment en de handel met Rusland werd te weinig rekening gehouden door de EU.


Waarom 'door de EU'? Het is toch de Oekrainse overheid die deze keuzes maakt en het assosiatieverdrag wilde? Waarom moet de EU rekening houden met binnelandse aangelegenheden. De EU doet zaken met Oekraïne, een soevereine en over zichzelf bwschikkende staat.

(Of moeten we Spanje ook maar uit de EU gooien omdat we rekening moeten houden met de opvattingen van de Catalanen?)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 september 2019 @ 13:35:13 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189021065
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:33 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Waarom 'door de EU'? Het is toch de Oekrainse overheid die deze keuzes maakt en het assosiatieverdrag wilde? Waarom moet de EU rekening houden met binnelandse aangelegenheden. De EU doet zaken met Oekraïne, een soevereine en over zichzelf bwschikkende staat.

(Of moeten we Spanje ook maar uit de EU gooien omdat we rekening moeten houden met de opvattingen van de Catalanen?)
Er is een groot verschil tussen een regio binnen een land en het halve land.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189021107
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:33 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Waarom 'door de EU'? Het is toch de Oekrainse overheid die deze keuzes maakt en het assosiatieverdrag wilde? Waarom moet de EU rekening houden met binnelandse aangelegenheden. De EU doet zaken met Oekraïne, een soevereine en over zichzelf bwschikkende staat.
Ik vind toch echt dat dat in Oekraïne genuanceerder ligt, zeker omdat Russische inwoners daar al jaren het gevoel hadden als tweederangs te worden behandeld (of dat waar is of niet kan ik van hieruit niet beoordelen). En bedenk wel dat het hier om de helft van een land gaat, een helft die echt met het gezicht naar Rusland leeft, Russische auto's rijdt, handel drijft met Rusland, en niets met de EU heeft. Ik vind dat je als EU de plicht hebt ook rekening te houden met die mensen, inderdaad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189021108
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen een regio binnen een land en het halve land.
Zo werkt democratie toch gewoon? Nogal raar om te redeneren dat je meer rekening moet houden met de minderheid in een democratie dan met de meerderheid.
pi_189021112
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:14 schreef KoosVogels het volgende:

Verder vind ik jouw reactie zeer jammerlijk. Helaas daal jij flink mijn achting, omdat je meegaat in de frame dat Oekraïne door de EU tegen Rusland is opgezet. Nee, beste jongen, Kiev wilde een Associatieverdrag met de EU, maar blokkeerde die overeenkomst onder druk van het Kremlin. Een deel van de bevolking nam dat Rusland kwalijk, en terecht.
Jij hebt waarlijk geen idee hoeveel jaren voorbereiding en beïnvloeding hieraan vooraf is gegaan, hè? Niet alleen door de EU maar ook -en met name- door de VS.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 september 2019 @ 13:40:53 #124
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189021122
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Zo werkt democratie toch gewoon? Nogal raar om te redeneren dat je meer rekening moet houden met de minderheid in een democratie dan met de meerderheid.
Belangrijk verschil is ook dat Catalonië gewoon pro-EU is, itt het oosten van Oekraïne. Als je het over democratie gaat hebben is het totale onzin om Oekraïne bij de EU te betrekken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189021130
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen een regio binnen een land en het halve land.
De omvang is het verschil. Maar waarom moet je als EU rekening houden met een binnenlandse aangelegenheid? Je doet zaken met de staat Oekraïne (let wel: zelfbeschikking). Waarom je dan ala verdragsstaat rekening moet houden met interne tegenstand tegen dit verdrag in de staat waarmee je het verdrag sluit is mij niet duidelijk. Dat is wat mij betreft toch echt een nationale aangelegenheid, die door de nationale democratie dient te worden geadresseerd.

Ik zie niet in waarom je een verdrag niet zou mogen sluiten, omdat er intern bij de andere partij tegenstand is. Je sluit de deal met de (democratisch tot stand gekomen) overheid van een staat.
pi_189021153
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:42 schreef Degodvader het volgende:

[..]

De omvang is het verschil. Maar waarom moet je als EU rekening houden met een binnenlandse aangelegenheid? Je doet zaken met de staat Oekraïne (let wel: zelfbeschikking). Waarom je dan ala verdragsstaat rekening moet houden met interne tegenstand tegen dit verdrag in de staat waarmee je het verdrag sluit is mij niet duidelijk. Dat is wat mij betreft toch echt een nationale aangelegenheid, die door de nationale democratie dient te worden geadresseerd.

Ik zie niet in waarom je een verdrag niet zou mogen sluiten, omdat er intern bij de andere partij tegenstand is. Je sluit de deal met de (democratisch tot stand gekomen) overheid van een staat.
...en het gevolg is een burgeroorlog die veel mensen zagen aankomen.


Er had in dat akkoord meer oog moeten zijn voor de oostelijke helft, een helft die door de Oekraïense regering gewoon genegeerd wordt. En ja, dat had de EU dus moeten benadrukken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 september 2019 @ 13:45:33 #127
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189021166
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:42 schreef Degodvader het volgende:

[..]

De omvang is het verschil. Maar waarom moet je als EU rekening houden met een binnenlandse aangelegenheid? Je doet zaken met de staat Oekraïne (let wel: zelfbeschikking). Waarom je dan ala verdragsstaat rekening moet houden met interne tegenstand tegen dit verdrag in de staat waarmee je het verdrag sluit is mij niet duidelijk. Dat is wat mij betreft toch echt een nationale aangelegenheid, die door de nationale democratie dient te worden geadresseerd.

Ik zie niet in waarom je een verdrag niet zou mogen sluiten, omdat er intern bij de andere partij tegenstand is. Je sluit de deal met de (democratisch tot stand gekomen) overheid van een staat.
Als je goed had opgelet had je gezien dat ik helemaal geen standpunt heb ingenomen ;)
Ik reageerde op de vergelijking met Catalonië die helemaal nergens op slaat. Dat betekent niet dat we niks met Oekraïne moeten gaan doen (de westelijke helft bestaat immers ook), maar dat we vooral niet dat land nog verder een burgeroorlog in moeten slingeren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189021186
Overigens, voor de beeldvorming. Uit een onderzoek uit 2001 volgt dat 17.3% van de Oekrainers zich als Russische minderheid beschouwd.

'de helft' is dan ook schromelijk overdreven.

IN catalonie wonen ongeveer 7,5 mjn mensen, ongeveer 16% van de totale Spaanse bevolking
pi_189021192
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

...en het gevolg is een burgeroorlog die veel mensen zagen aankomen.
:') Zie je ook een burgeroorlog aankomen voor de UK en US? Trump houd weinig rekening met zijn politieke tegenstanders die bijna 50% haalden. Johnson houd weinig rekening met zijn politieke tegenstanders die bijna 50% haalden.
pi_189021214
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:46 schreef Degodvader het volgende:
Overigens, voor de beeldvorming. Uit een onderzoek uit 2001 volgt dat 17.3% van de Oekrainers zich als Russische minderheid beschouwd.

'de helft' is dan ook schromelijk overdreven.

IN catalonie wonen ongeveer 7,5 mjn mensen, ongeveer 16% van de totale Spaanse bevolking
Dat is wat anders. De helft stemt pro Russisch, dat is gewoon een feit. Het is elke verkiezing spannend of de proEU kandidaat of de proRusland kandidaat wint. Niet iedereen die meer op Rusland dan op de EU gericht is ziet zich als Rus, uiteraard. De meesten zien zich gewoon als Oekraïner.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189021387
Vervelend voor de arme Russen dat ze in de Oekraïne zo'n moeite hebben met het vergeten van de tijd dat ze nog onder de USSR vielen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_189021925
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is wat anders. De helft stemt pro Russisch, dat is gewoon een feit. Het is elke verkiezing spannend of de proEU kandidaat of de proRusland kandidaat wint. Niet iedereen die meer op Rusland dan op de EU gericht is ziet zich als Rus, uiteraard. De meesten zien zich gewoon als Oekraïner.
De enige uitgesproken pro Russische partij in Oekraïne (Opposition platform - for life), haalde in juli dit jaar 13.05% van de stemmen.
pi_189022099
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:37 schreef Degodvader het volgende:

[..]

De enige uitgesproken pro Russische partij in Oekraïne (Opposition platform - for life), haalde in juli dit jaar 13.05% van de stemmen.
Verkiezingen hebben altijd een dergelijk plaatje in Oekraïne:

https://nl.m.wikipedia.or(...)nfach_Wahlen_3WG.png


Verkiezing 2004 was het echt spannend, eerste ronde:

Viktor Joesjtsjenko 39,87 11.125.395 (pro EU)
Viktor Janoekovytsj 39,32 10.969.579 (pro Rusland)


Vervolgens heeft die Joejtsjenko echt de rug naar Rusland gekeerd en is de EU in de armen gesprongen. Natuurlijk: zijn goed recht. Maar dat het voor veel haat en nijd zou zorgen in dat land en dat sindsdien een oorlog er aan zat te komen werd in 2004 al gezegd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189022192
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Verkiezingen hebben altijd een dergelijk plaatje in Oekraïne:

https://nl.m.wikipedia.or(...)nfach_Wahlen_3WG.png


Verkiezing 2004 was het echt spannend, eerste ronde:

Viktor Joesjtsjenko 39,87 11.125.395 (pro EU)
Viktor Janoekovytsj 39,32 10.969.579 (pro Rusland)


Vervolgens heeft die Joejtsjenko echt de rug naar Rusland gekeerd en is de EU in de armen gesprongen. Natuurlijk: zijn goed recht. Maar dat het voor veel haat en nijd zou zorgen in dat land en dat sindsdien een oorlog er aan zat te komen werd in 2004 al gezegd.
Punt is dat jij aangaf dat de helft van de Oekrainers pro Rusland zou stemmen. Dat klopt niet. Sterker nog: het pro Russische sentiment in de Oekrainse politiek is nog nooit so laag geweest. Dat dit 15 jaar geleden anders was, geloof ik graag.
pi_189022228
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:59 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Punt is dat jij aangaf dat de helft van de Oekrainers pro Rusland zou stemmen. Dat klopt niet. Sterker nog: het pro Russische sentiment in de Oekrainse politiek is nog nooit so laag geweest. Dat dit 15 jaar geleden anders was, geloof ik graag.
Ik heb het over de start hier van, het begon allemaal 15 jaar geleden. Alles daarna is daar zwaar door beïnvloed. De laatste verkiezingen mocht er zelfs een heel deel van Oekraïne waar het pro Rusland is niet mee stemmen, volgens mij.

De laatste verkiezing voordat in Oekraïne de burgeroorlog begon is eigenlijk die van 2004.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189022340
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik heb het over de start hier van, het begon allemaal 15 jaar geleden. Alles daarna is daar zwaar door beïnvloed. De laatste verkiezingen mocht er zelfs een heel deel van Oekraïne waar het pro Rusland is niet mee stemmen, volgens mij.

De laatste verkiezing voordat in Oekraïne de burgeroorlog begon is eigenlijk die van 2004.
In de krim wonen net geen 2 miljoen mensen, op een totaal van bijna 45. Dat zet dus niet echt zoden aan de dijk.

Kijk. De discussie begon met de stelling dat de EU rekening moet houden met binnenlandse tegenstand tegen het associatieverdrag. Ik meen van niet, omdat je zaken doet met een soevereine staat, met een democratische overheid.

Toen werd mij gezegd dat dit hier anders was omdat dit geval speciaal of anders zou zijn. Je zou er hier wel rekening mee moeten houden omdat er een 'grote' Russische minderheid (50/50?). Dat bleek ongeveer 17% te zijn (vergelijkbaar met de Catalanen). Toen werd mij gezegd dat het erin lag dat de helft van de bevolking pro Russisch stemt, en dat de EU daarom rekening had moeten houden met deze politieke stroming binnen Oekraïne. Dat bleek 13.05%.

Vervolgens blijft over dat in 2004 pro EU en pro RUS partijen meer 50/50 verdeeld waren (15 jaar geleden, en 10 jaar vóór het verdrag is gesloten). Daarin zou dus reden moeten liggen om rekening te houden met het pro Russische sentiment binnen Oekraïne.

Ik volg deze argumenten echt niet meer. Voorts heeft nog niemand overtuigend uiteengezet waarom in dit geval rekening miet worden gehouden met binnenlandse oppositie, terwijl je verdragen sluit met de (democratisch gekozen) overheid van een soevereine staat. Dat is toch helemaal niet de taak van de EU als verdragssluitende partij, maar van de Oekrainse overheid (en daarmee een nationale aangelegenheid).
pi_189022354
Het gesprek over het Oekraïneverdrag begon in 2005. Eén jaar na die verkiezing dus.


Maar goed, genoeg hier over, dit is geen FvD meer. Ik ben het wel eens dat Baudet die aanvraag had kunnen en moeten tekenen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189022892
Dit is het antwoord van de heer Eppink:

djeppink twitterde op woensdag 18-09-2019 om 23:41:12 Natuurlijk wil FVD dat de schuldigen van dit verschrikkelijke drama veroordeeld worden. Als wij een brief niet tekenen betekent dat niet dat we er tegen zijn. Laat de rechter eerst het werk doen. Bovendien hebben SGP, PVDD en 50Plus ook niet getekend. Sjoerd, stop met ophitsen! https://t.co/uRA8OX272q reageer retweet
Definitely not CIA
pi_189022967
D66 is echt een Groenlinks++ partij geworden
pi_189022976
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:00 schreef capricia het volgende:
Dit is het antwoord van de heer Eppink:

djeppink twitterde op woensdag 18-09-2019 om 23:41:12 Natuurlijk wil FVD dat de schuldigen van dit verschrikkelijke drama veroordeeld worden. Als wij een brief niet tekenen betekent dat niet dat we er tegen zijn. Laat de rechter eerst het werk doen. Bovendien hebben SGP, PVDD en 50Plus ook niet getekend. Sjoerd, stop met ophitsen! https://t.co/uRA8OX272q reageer retweet
Vreemd antwoord. Het betrof namelijk een oproep aan Oekraïne om een belangrijke getuige niet naar Rusland te sturen. Daar heeft de rechter verder geen reet mee te maken. Een getuige moet juist bijdragen aan een zorgvuldig strafproces.

Lulkoek dus van Eppink.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189023107
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd antwoord. Het betrof namelijk een oproep aan Oekraïne om een belangrijke getuige niet naar Rusland te sturen. Daar heeft de rechter verder geen reet mee te maken. Een getuige moet juist bijdragen aan een zorgvuldig strafproces.

Lulkoek dus van Eppink.
Vind het ook heel opmerkelijk. Er niet tegen zijn. Maar ook niet tekenen.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 19 september 2019 @ 16:46:49 #143
408813 crew  trein2000
pi_189023578
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Vind het ook heel opmerkelijk. Er niet tegen zijn. Maar ook niet tekenen.
Ja die snap ik ook niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189023747
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Vind het ook heel opmerkelijk. Er niet tegen zijn. Maar ook niet tekenen.
Het lijkt semantisch. Door niet te tekenen maak je kenbaar er niet vóór te zijn. De vraag is dan of er in dit geval andere smaken zijn dan voor of tegen.
pi_189024424
quote:
De NOS? Rob de wijk ziet het zo. De hypocrisie is natuurlijk hilarisch als zo'n Rus zegt dat de EU zich niet mag inmengen in buitenlandse aangelegenheden of zijn invloedssfeer uitbreiden. Alsof Rusland zich niet in een heel aantal landen mengt.
pi_189026929
Begrijp ik het goed dat Eppink niet wilt tekenen voor het uitleveren van een Rus die door het JIT wordt aangemerkt als boeman?
pi_189027732
Ik kijk weer enkele Baudet videos. Opmerking na opmerking snijd die meneer hout! Hier bijvoorbeeld. CDA spreekt zichzelf weer vreselijk tegen.
  Redactie Games donderdag 19 september 2019 @ 20:25:02 #148
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_189028080
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:09 schreef Special-Tee het volgende:
Ik kijk weer enkele Baudet videos. Opmerking na opmerking snijd die meneer hout! Hier bijvoorbeeld. CDA spreekt zichzelf weer vreselijk tegen.
Moet je niet doen, is slecht voor je intelligentie.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  donderdag 19 september 2019 @ 21:56:44 #149
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189030582
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:09 schreef Special-Tee het volgende:
Ik kijk weer enkele Baudet videos. Opmerking na opmerking snijd die meneer hout! Hier bijvoorbeeld. CDA spreekt zichzelf weer vreselijk tegen.
Helaas is het weggehaald door de rechtse moderatie hier maar dit is een goed antwoord daarop

PietLekkerkerk twitterde op woensdag 18-09-2019 om 22:55:26 Je bent een malicieus politicus wanneer je weet dat de tekorten op de woningmarkt niet door migranten komen, maar dat toch blijft verkondigen. Het is dan terecht om @thierrybaudet een racist te noemen en een fascistoïde ophitsers. Andere kwalificaties kan ik niet bedenken. https://t.co/HRH7birxyt reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189031091
Het gaat volgens mij niet helemaal lekker met Piet en zijn baudetobsessie.
pi_189033298
Wat een dom geouwehoer van Baudet man. Leuk dat hij filosofeert over het Nederland dat hij graag ziet en nog eens voor de honderste keer herhaalt wat hij allemaal interessant vindt. Wat gaat hij daadwerkelijk eraan doen dan als hij zegt dat geen van de andere partijen die standpunten delen. Echt een plan lijkt er niet te zijn behalve stokpaardjes herhalen net als de rest, oh er gaat eindelijk geld naar onderwijs hoor :')
pi_189033690
quote:
9s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:20 schreef LelijKnap het volgende:
Het gaat volgens mij niet helemaal lekker met Piet en zijn baudetobsessie.
Nou ja, je bent natuurlijk niet helemaal lekker als je serieus beweert dat de tekorten op de woningmarkt door migranten komen. Al waren en de afgelopen jaren 0 migranten binnen gekomen, dan was er nog steeds een enorm probleem op de woningmarkt. Het zou misschien 10% minder zijn maar nog steeds enorm.

Het is een beetje als zeggen dat je badkamer onder water staat door een verstopte afvoer en dan zeggen dat er 10% minder water op je vloer had gestaan als je gast niet was gaan douchen :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189033784
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou ja, je bent natuurlijk niet helemaal lekker als je serieus beweert dat de tekorten op de woningmarkt door migranten komen. Al waren en de afgelopen jaren 0 migranten binnen gekomen, dan was er nog steeds een enorm probleem op de woningmarkt. Het zou misschien 10% minder zijn maar nog steeds enorm.

Het is een beetje als zeggen dat je badkamer onder water staat door een verstopte afvoer en dan zeggen dat er 10% minder water op je vloer had gestaan als je gast niet was gaan douchen :')
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)22bevolkingsgroei%22

Ruim 24 duizend mensen erbij in eerste kwartaal (2019)

Voor derde jaar op rij 100 duizend inwoners erbij (2018)

(De bevolking groeide in 2018 met 104 duizend inwoners. Net als in 2016 en 2017 kwamen er vooral mensen bij door migratie.)

Maak maar een inschatting naar hoeveel huizen dat zijn. Gemiddeld 1 huis per 2 of 3 migranten?

Over een langere periode -pakweg 5 decennia- hebben we het circa 5 miljoen migranten. Vrijwel alle bevolkingsgroei is het gevolg van migratie onderwijl de autochtone bevolking afneemt waardoor nu juist een overschot zou zijn ontstaan. Migratie is zonder twijfel en op eenzame hoogte de belangrijkste factor. De enige andere is het feit dat steeds meer mensen alleenstaand zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 00:54:46 ]
pi_189033838
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)22bevolkingsgroei%22

Ruim 24 duizend mensen erbij in eerste kwartaal (2019)

Voor derde jaar op rij 100 duizend inwoners erbij (2018)

(De bevolking groeide in 2018 met 104 duizend inwoners. Net als in 2016 en 2017 kwamen er vooral mensen bij door migratie.)

Maak maar een inschatting naar hoeveel huizen dat zijn. Gemiddeld 1 huis per 2 of 3 migranten?

Over een langere periode -pakweg 2 á 3 decennia- hebben we het circa 5 miljoen migranten. Vrijwel alle bevolkingsgroei is het gevolg van migratie onderwijl de autochtone bevolking afneemt waardoor nu juist een overschot zou zijn ontstaan. Migratie is zonder twijfel en op eenzame hoogte de belangrijkste factor. De enige andere is het feit dat steeds meer mensen alleenstaand zijn.
Punt is dat de migratie het probleem erger maakt maar niet de oorzaak van het probleem is. De oorzaak is dat er gewoon niet genoeg woningen bij komen. En dat komt omdat de belanghebbende partijen er helemaal geen belang bij hebben om wél voldoende woningen beschikbaar te stellen. Gemeenten, huizeneigenaren, aannemers, projectontwikkelaars, ze zijn allemaal spekkoper zolang de schaarste aan woningen blijft bestaan. Er is dus NUL motivatie voor ze om er iets aan te veranderen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189033870
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Punt is dat de migratie het probleem erger maakt maar niet de oorzaak van het probleem is. De oorzaak is dat er gewoon niet genoeg woningen bij komen. En dat komt omdat de belanghebbende partijen er helemaal geen belang bij hebben om wél voldoende woningen beschikbaar te stellen. Gemeenten, huizeneigenaren, aannemers, projectontwikkelaars, ze zijn allemaal spekkoper zolang de schaarste aan woningen blijft bestaan. Er is dus NUL motivatie voor ze om er iets aan te veranderen.
Je kan het leuk proberen om te draaien maar er zijn pas te weinig huizen zodra er teveel mensen voor het aantal huizen toegelaten zijn.

Uiteindelijk maakt het perspectief niet want het zijn dezelfde regeringsleiders die voor beide verantwoordelijk zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 00:55:53 ]
pi_189033890
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je kan het leuk proberen om te draaien maar er zijn pas te weinig huizen zodra er teveel mensen voor het aantal huizen binnengelopen zijn.

Uiteindelijk maakt het perspectief niet want het zijn dezelfde regeringsleiders die voor beide verantwoordelijk zijn.
Zet de migratie voor de komende 10 jaar op 0 en dat zal bijna niks doen aan het probleem. Dan zijn woningen nog steeds loeiend schaars. Wat doet de FvD daar aan dan?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189033943
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zet de migratie voor de komende 10 jaar op 0 en dat zal bijna niks doen aan het probleem. Dan zijn woningen nog steeds loeiend schaars. Wat doet de FvD daar aan dan?
Hoe FvD het probleem ontstaan door het migratiebeleid van de VVD en consorten zou oplossen?

Hij zou beginnen met het realiseren van een negatief groeicijfer door Syriers terug te sturen vermoed ik. En hij had het over het annuleren van het stikstofbeleid opdat er meer gebouwd kan worden. (Waar ik een groot tegenstander van ben).

Je moet men naar eigen land motiveren door een hierarchie op poten te stellen; eerst krijgen alle autochtonen een huis, dan expats (ongeacht afkomst), dan Europese arbeiders, dan goedgekeurde vluchtelingen. Al het overige dient op te rotten of in een kamp op de Noordzee te verblijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 01:15:32 ]
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 01:22:08 #159
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189034076
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 01:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe FvD het probleem ontstaan door het migratiebeleid van de VVD en consorten zou oplossen?

Hij zou beginnen met het realiseren van een negatief groeicijfer door Syriers terug te sturen vermoed ik. En hij had het over het annuleren van het stikstofbeleid opdat er meer gebouwd kan worden. (Waar ik een groot tegenstander van ben).

Je moet men naar eigen land motiveren door een hierarchie op poten te stellen; eerst krijgen alle autochtonen een huis, dan expats (ongeacht afkomst), dan Europese arbeiders, dan goedgekeurde vluchtelingen. Al het overige dient op te rotten of in een kamp op de Noordzee te verblijven.
Wat is het verschil tussen expats en Europese arbeiders?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189034264
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 01:03 schreef LelijKnap het volgende:

Je moet men naar eigen land motiveren door een hierarchie op poten te stellen; eerst krijgen alle autochtonen een huis,
Allochtonen krijgen geen huis ?
Lex , Max en de kinderen moeten het land uit ?
Vrouw van Wilders wordt op de trein oostwaarts gezet, Klaver en Arib op de boot naar Marokko?
Broers en zussen van Rutte... in Indonesie dumpen?
Of je beschouwt hen als Europese arbeiders, en expats ... ze mogen blijven... maar ze worden achtergesteld bij toewijzen van huizen ?
pi_189034742
Die onzin dat het allemaal aan de asielzoekers zou liggen. Dat zijn er 15 tot 20.000 per jaar en daarvan krijgt een heel groot deel nooit een status en dus nooit een huis. Dat is echt niet het probleem.

Die zogenaamde "duizenden per maand" van gister uit Syrië blijkt ook niet te kloppen:

https://www.vluchtelingen(...)escherming-nederland
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189034792
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:06 schreef Hanca het volgende:
Die onzin dat het allemaal aan de asielzoekers zou liggen. Dat zijn er 15 tot 20.000 per jaar en daarvan krijgt een heel groot deel nooit een status en dus nooit een huis. Dat is echt niet het probleem.

Nou, jawel.

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)22bevolkingsgroei%22

Ruim 24 duizend mensen erbij in eerste kwartaal (2019)

Voor derde jaar op rij 100 duizend inwoners erbij (2018)

(De bevolking groeide in 2018 met 104 duizend inwoners. Net als in 2016 en 2017 kwamen er vooral mensen bij door migratie.)

Maak maar een inschatting naar hoeveel huizen dat zijn. Gemiddeld 1 huis per 2 of 3 migranten?

Over een langere periode -pakweg 5 decennia- hebben we het circa 5 miljoen migranten. Vrijwel alle bevolkingsgroei is het gevolg van migratie onderwijl de autochtone bevolking afneemt waardoor nu juist een overschot zou zijn ontstaan. Migratie is zonder twijfel en op eenzame hoogte de belangrijkste factor. De enige andere is het feit dat steeds meer mensen alleenstaand zijn.
Dit dus.
pi_189034860
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nou, jawel.
[..]

Dit dus.
Jij gooit asielzoekers en arbeidsimmigranten op een hoop, dat slaat nergens op. Ik noemde de asielzoekers, dat zijn misschien 3 tot 5000 huizen per jaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189037305
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:06 schreef Hanca het volgende:
Die onzin dat het allemaal aan de asielzoekers zou liggen. Dat zijn er 15 tot 20.000 per jaar en daarvan krijgt een heel groot deel nooit een status en dus nooit een huis. Dat is echt niet het probleem.

Die zogenaamde "duizenden per maand" van gister uit Syrië blijkt ook niet te kloppen:

https://www.vluchtelingen(...)escherming-nederland
Dus dan gaan ze maar pandjes kraken, lijkt me ook niet erg wenselijk..Er moet gewoon daadkrachtiger worden opgetreden.
pi_189037528
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 01:22 schreef Tijger_m het volgende:
Wat is het verschil tussen expats en Europese arbeiders?
Expats gebruik ik ff om professionelen, specialisten, hoogopgeleiden te duiden en 'arbeiders' het volk dat hier komt om slavenwerk in een distrubitiecentrum te doen.
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 12:33:14 #166
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189037596
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Expats gebruik ik ff om professionelen, specialisten, hoogopgeleiden te duiden en 'arbeiders' het volk dat hier komt om slavenwerk in een distrubitiecentrum te doen.
Leuk bedacht maar behalve illegaal ook nogal kortzichtig, iemand die naar Nederland komt en gaat werken in de logistiek kan een aantal jaren later op een veel hoger nivo werken, vaak heeft men een veel hogere opleiding dan Nederlanders in die functies.

Slaven werk? Dat is wel een zielige insteek, vind je niet? Wat is jouw functie dan wel dat jij dat werk zo kan kwalificeren?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189037665
Hoeveel Afrikaanse en syrische statushouders zijn er nu in Nederland sinds 2008. Waar vind je die cijfers?

Helft (ondervraagde) syrische statushouders wil in NL blijven, andere helft niet maar deze is juist hoger opgeleid.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)and-blijven-a3960457

Weer leugen van Peggold exposed.
pi_189037761
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
Leuk bedacht maar behalve illegaal ook nogal kortzichtig, iemand die naar Nederland komt en gaat werken in de logistiek kan een aantal jaren later op een veel hoger nivo werken, vaak heeft men een veel hogere opleiding dan Nederlanders in die functies.

Slaven werk? Dat is wel een zielige insteek, vind je niet? Wat is jouw functie dan wel dat jij dat werk zo kan kwalificeren?
Waarom zou het illegaal zijn als je het legaal maakt? Als er genoeg woonruimte is dan kan iemand op laag niveau gewoon blijven en over een aantal jaren op hoger niveau komen te werken.

Ik noem het geen slavenwerk omdat ik er op neer kijk, maar omdat buitenlanders gretig worden uitgebuit door Nederlandse werkgevers in dergelijke sectoren.

Zelf ben ik met pseudo-pensioen en zo nu en dan vul ik mijn portomonee aan door ergens een kut baantje te nemen.
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 13:02:19 #169
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189038012
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom zou het illegaal zijn als je het legaal maakt? Als er genoeg woonruimte is dan kan iemand op laag niveau gewoon blijven en over een aantal jaren op hoger niveau komen te werken.

Ik noem het geen slavenwerk omdat ik er op neer kijk, maar omdat buitenlanders gretig worden uitgebuit door Nederlandse werkgevers in dergelijke sectoren.

Zelf ben ik met pseudo-pensioen en zo nu en dan vul ik mijn portomonee aan door ergens een kut baantje te nemen.
EU burgers kunnen niet achtergesteld worden, dat is per definitie dus illegaal zolang wij in de EU zitten en als we niet meer in de EU zitten hoef jij je niet druk te maken over logistieke banen want die zijn er dan niet zo veel meer.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189038054
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:02 schreef Tijger_m het volgende:
EU burgers kunnen niet achtergesteld worden, dat is per definitie dus illegaal zolang wij in de EU zitten en als we niet meer in de EU zitten hoef jij je niet druk te maken over logistieke banen want die zijn er dan niet zo veel meer.
De laatste lijkt mij sowieso een win-win-situatie, maar ook in de EU moet er vast iets te regelen zijn.
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 14:10:10 #171
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189038786
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De laatste lijkt mij sowieso een win-win-situatie, maar ook in de EU moet er vast iets te regelen zijn.
Tuurlijk...dat zei men in het VK ook.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 september 2019 @ 15:04:02 #172
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189039478
voor duiding van asielcijfers is https://twitter.com/flipvandyke een handig twitteraccount.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_189039600
ok toch even kijken al snap ik er ws niet veel van.
pi_189040338
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 01:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En hij had het over het annuleren van het stikstofbeleid opdat er meer gebouwd kan worden. (Waar ik een groot tegenstander van ben).

Je wilt het stikstofbeleid annuleren? Met andere woorden wil je de natuur nog zwaarder gaan belasten dan nu al gebeurt? Zijn maatregelen om de stikstofuitstoot te beperken dan niet verstandiger?
pi_189040625
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:53 schreef archito het volgende:

[..]

Je wilt het stikstofbeleid annuleren? Met andere woorden wil je de natuur nog zwaarder gaan belasten dan nu al gebeurt? Zijn maatregelen om de stikstofuitstoot te beperken dan niet verstandiger?
Inderdaad laat al die woningzoekenden maar creperen wat kan jou het schelen. Want 'muh CO2 reductie 111!'.
  vrijdag 20 september 2019 @ 16:15:04 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189040710
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:11 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Inderdaad laat al die woningzoekenden maar creperen wat kan jou het schelen joh. Want 'muh CO2 reductie 111!'. Dommeriken. Verschrikkelijk. Wat een tijdsgeest.
Zonder 80.000 migranten per jaar zijn er woningen genoeg. Het is niet vanwege de natuurlijke bevolkingsgroei dat alles volgebouwd dreigt te worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189040869
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zonder 80.000 migranten per jaar zijn er woningen genoeg. Het is niet vanwege de natuurlijke bevolkingsgroei dat alles volgebouwd dreigt te worden.
Krapte op de woningmarkt is een bewuste keuze. Geen gevolg van asielzoekers.
pi_189040943
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:11 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Inderdaad laat al die woningzoekenden maar creperen wat kan jou het schelen. Want 'muh CO2 reductie 111!'.

Want je kunt maar 1 maatregel tegelijk nemen?
pi_189041102
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Krapte op de woningmarkt is een bewuste keuze. Geen gevolg van asielzoekers.
Krapte op de woningmarkt is gewoon nog het na-ijlen van de crisis. Toen begon niemand een project, vroeg dus ook niemand een vergunning aan en dat duurt gewoon een tijdje voor dat weer goed loopt. Ook zijn er toen veel mensen uit de stil liggende bouw vertrokken of failliet gegaan en nu zijn er te weinig bouwbedrijven en te weinig personeel. Dat gecombineer met nog wat foute beslissingen, zoals de recente bouwstop in Amsterdam.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189041739
Krapte op de woningmarkt is een gevolg van urbanisering en individualisering.

quote:
In 1962 had Nederland 11,7 miljoen inwoners. Nu zijn dat er 17,1 miljoen. Het aantal inwoners is met 46 procent gestegen en het aantal woningen met 156 procent.
https://www.volkskrant.nl(...)od-bestaan~b4029337/

De regels moeten soepeler worden voor woningdelers..
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189042192
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:53 schreef archito het volgende:

[..]

Je wilt het stikstofbeleid annuleren? Met andere woorden wil je de natuur nog zwaarder gaan belasten dan nu al gebeurt? Zijn maatregelen om de stikstofuitstoot te beperken dan niet verstandiger?
Ik bedoelde dat ik een groot tegenstander ben van Baudet zijn voorstel om het te annuleren.
  vrijdag 20 september 2019 @ 17:59:43 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189042278
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Krapte op de woningmarkt is een bewuste keuze. Geen gevolg van asielzoekers.
Immigratie (breder dan enkel asielzoekers) is ook een bewuste keuzee.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189042489
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Immigratie (breder dan enkel asielzoekers) is ook een bewuste keuzee.
Klopt. Echter houdt het geen verband met de woningmarkt. Daar kun je immers op anticiperen. Zeker gezien de aantallen al jaren vrij stabiel zijn.
  vrijdag 20 september 2019 @ 18:27:33 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189042651
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt. Echter houdt het geen verband met de woningmarkt. Daar kun je immers op anticiperen. Zeker gezien de aantallen al jaren vrij stabiel zijn.
Je kunt erop participeren, je kunt echter niet het sop en de kool sparen. Dus als je massa-migratie toelaat moet je de natuur opofferen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 20 september 2019 @ 18:27:53 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189042656
Anticiperen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189042782
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt. Echter houdt het geen verband met de woningmarkt. Daar kun je immers op anticiperen. Zeker gezien de aantallen al jaren vrij stabiel zijn.
Ik ben al langer bekend met de linkse lenigheid maar hiermee kun je direct door naar de olympische spelen :')!

Waarom houd het geen verband met de woningmarkt omdat je er op kunt anticiperen? Het verband blijkt juist omdat er niet op geanticipeerd was. Het is hetzelfde als zeggen dat moord niet in verband staat met de dood wanneer je er op kunt anticiperen, en het toch laat gebeuren.

Je zou het ook kunnen omdraaien:

Het aantal niet-gebouwde woningen staat niet in verband met de woningmarkt omdat je er op kon anticiperen dat ze nodig zouden zijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 18:36:39 ]
pi_189042820
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik ben al langer bekend met de linkse lenigheid maar hiermee kun je direct door naar de olympische spelen :')!

Waarom houd het geen verband met de woningmarkt omdat je er op kunt anticiperen? Het verband blijkt juist omdat er niet op geanticipeerd was. Het is hetzelfde als zeggen dat moord niet in verband staat met de dood wanneer je er op kunt anticiperen, en het toch laat gebeuren.

Je zou het ook kunnen omdraaien:

Het aantal niet-gebouwde woningen staat niet in verband met de woningmarkt omdat je er op kon anticiperen dat ze nodig zouden zijn!
Als je weet dat er jaarlijks 10k mensen bijkomt zou je natuurlijk jaarlijks zo'n zelfde aantal woningen kunnen bouwen. Als je dat niet doet is het niet ineens de schuld van de asielzoekers dat er sprake is van een structureel tekort.
pi_189042963
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je weet dat er jaarlijks 10k mensen bijkomt zou je natuurlijk jaarlijks zo'n zelfde aantal woningen kunnen bouwen. Als je dat niet doet is het niet ineens de schuld van de asielzoekers dat er sprake is van een structureel tekort.
Ah maar dan begrijp je het verkeerd! Ze zijn als factor binnen het beleid een oorzaak, maar niemand geeft asielzoekers de schuld. Er is echt niemand die verwacht dat ze zich in de Nederlandse woningmarkt verdiepen alvorens ze het bootje instappen en daarmee de bewuste keuze maken de markt nog meer te belasten. Natuurlijk ligt de schuld bij degene die ze toelaten ondanks de situatie op de woningmarkt; het kabinet - die net als jij, afgelopen week bij de beschouwingen nog, de leugen ophangt dat het migratiebeleid er geen verband mee houdt.

Dacht je ook dat we al jaren al die talloze incidenten aan het aankaarten zijn om migranten zwart te maken? Is dat waarom je het continue probeert te bagatelliseren? Want als dat het geval is kan ik je verzekeren dat we de schuld niet bij hen maar volledig bij mensen zoals jij leggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 18:52:59 ]
pi_189043050
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ah maar dan begrijp je het verkeerd! Ze zijn als factor binnen het beleid een oorzaak, maar niemand geeft asielzoekers de schuld. Er is echt niemand die verwacht dat ze zich in de Nederlandse woningmarkt verdiepen alvorens ze het bootje instappen en daarmee de bewuste keuze maken de markt nog meer te belasten. Natuurlijk ligt de schuld bij degene die ze toelaten ondanks de situatie op de woningmarkt; het kabinet - die net als jij, afgelopen week bij de beschouwingen nog, de leugen ophangt dat het migratiebeleid er geen verband mee houdt.
Asielzoekers zijn niet de primaire reden of de primaire oorzaak van de krapte op de woningmarkt. Het is een keuze om krapte te faciliteren t.b.v. een aantal partijen. Het asielbeleid heeft daar verder niet zoveel mee van doen, behalve dan dat het een makkelijke stok is om mee te slaan.
pi_189043084
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:56 schreef Xa1pt het volgende:
Asielzoekers zijn niet de primaire reden of de primaire oorzaak van de krapte op de woningmarkt. Het is een keuze om krapte te faciliteren t.b.v. een aantal partijen. Het asielbeleid heeft daar verder niet zoveel mee van doen, behalve dan dat het een makkelijke stok is om mee te slaan.
Egens in de communicatie is er van migranten asielzoekers (en van migratiebeleid asielbeleid) gemaakt. Het moet natuurlijk gaan over migranten (incl. asielzoekers).

Edit; LX wees je er al op en toch maakte je het er weer van. Je deed dat waarschijnlijk ook nog eens omdat je zo 'schuld' weer met 'oorzaak' kon verwarren.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 20-09-2019 22:17:11 ]
pi_189043145
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Egens in de communicatie is er van migranten asielzoekers (en van migratiebeleid asielbeleid) gemaakt. Het moet natuurlijk gaan over migranten (incl. asielzoekers).
Hoe je het ook noemen wilt verder.
  vrijdag 20 september 2019 @ 19:49:48 #192
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189043764
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Krapte op de woningmarkt is een bewuste keuze. Geen gevolg van asielzoekers.
Een keuze die door FvD nota bene wordt gesteund. Inclusief oorlog tegen scheefhuurders en toenemende segregatie en ghetto vorming.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189043803
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een keuze die door FvD nota bene wordt gesteund. Inclusief oorlog tegen scheefhuurders en toenemende segregatie en ghetto vorming.
Doe je weer je uiterste best om een draai te geven aan feiten of is het echt?
  vrijdag 20 september 2019 @ 19:57:40 #194
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189043872
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:52 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Doe je weer je uiterste best om een draai te geven aan feiten of is het echt?
De feiten zijn dat FvD aan de kant van huisjesmelkers staan. Aan de kant van schaarste.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189044056
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De feiten zijn dat FvD aan de kant van huisjesmelkers staan. Aan de kant van schaarste.
Waar staat dat, wanneer zei de FvD dit.
  vrijdag 20 september 2019 @ 20:21:05 #196
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189044219
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:08 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Waar staat dat, wanneer zei de FvD dit.
Hun stemgedrag is zo.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189044890
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:52 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Doe je weer je uiterste best om een draai te geven aan feiten of is het echt?
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/stemmingsuitslagen
pi_189045362
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hun stemgedrag is zo.
Klopt, al zijn een hoop anti-huisjesmelker moties ook wel erg SP. Iemand met meer dan 1 huis is ook weer geen crimineel, verhuurders zijn ook nodig.

Ik ben wel benieuwd hoe FvD gaat staan in dingen als het verhogen van de overdrachtbelasting vanaf het tweede of derde huis, zoals CU voor stelt en waar het kabinet nu naar gaat kijken. Als het uitvoerbaar is en in stemming komt, zou dat wel eens de ware aard van FvD kunnen laten zien, want ik geloof nooit dat die er voor zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 21 september 2019 @ 01:57:11 #199
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189050132

Extreem rechtse mensen en neo-Nazi's mogen gewoon langskomen. Boreaal betekent noorderlijk jongens :D, totaal geen dog whistle
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zaterdag 21 september 2019 @ 12:52:18 #200
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189053610
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 21:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, al zijn een hoop anti-huisjesmelker moties ook wel erg SP. Iemand met meer dan 1 huis is ook weer geen crimineel, verhuurders zijn ook nodig.

Ik ben wel benieuwd hoe FvD gaat staan in dingen als het verhogen van de overdrachtbelasting vanaf het tweede of derde huis, zoals CU voor stelt en waar het kabinet nu naar gaat kijken. Als het uitvoerbaar is en in stemming komt, zou dat wel eens de ware aard van FvD kunnen laten zien, want ik geloof nooit dat die er voor zijn.
Waar zegt de SP dat je maar één huis mag bezitten?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')