abonnement Unibet Coolblue
pi_188944282
Hey beste mensen,

We hebben nu een woning op een eerste verdieping en kinderen.
Het contactgeluid voor de onderbuur is wel vrij luid, irriteert hij zich aan en heeft hij gelijk in.
We willen graag vloer/tapijt/isolatie leggen, wat dan ook.
Er ligt laminaat, heb wat gezocht maar vind het niet allemaal heel erg duidelijk.
Wil iemand aangeven bijvoorbeeld op de website van kwantum ofzo wat een goede vloer is en een beetje normale prijs-kwaliteitverhouding heeft.. Maakt ons niet zoveel uit hoe het eruit ziet, willen gewoon dat onze kinderen een beetje normaal kind kunnen zijn zonder dat het erg doordrengt naar de onderbuurman.
  zaterdag 14 september 2019 @ 17:39:49 #2
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188944312
Ik zou deze vraag bij een tapijthandelaar stellen. Contactgeluiden ben je bij tapijt al bijna kwijt. Met een ondertapijt kun je ook hinder van andere geluiden voorkomen.
pi_188952251
Huur een vloerenlegger in.
pi_188952294
Wat voor ondervloer heb je?
  donderdag 19 september 2019 @ 12:13:43 #5
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_189020045
Goede ondervloer scheelt al een stuk. Hier in de flat moest van de verhuurder verplicht tapijt of vinyl gelegd worden. Bijna niemand heeft hieronder een ondervloer gelegd. Je hoort nog steeds je bovenburen.
Ik heb een ondervloer en klik vinyl, volgens mij is het beter geluidsdempend dan simpel een laagje vinyl of tapijt.
Ik denk dat je vooral een dempende laag moet hebben tussen de bovenste laag van de vloer en het beton dan wel hout van de basisvloer.
Owh en het laminaat sowieso weg doen. Je hoort er alles op en als het te strak tegen de zijkant ligt of tegen een radiator buis ligt dan wordt het geluid daar ook aan doorgegeven.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')