abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 september 2019 @ 13:05:43 #1
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_188941230
Hoi iedereen,

Iedereen maakt (ga ik van uit) minstens één keer per week zijn of haar huis schoon. Ik ben altijd op zoek naar handige tips en tricks om schoonmaken leuker, hygiënischer en makkelijker te maken. Vandaar dit topic :) Wellicht leuk om onder de geïnteresseerde FOK!kers wat dingen uit te wisselen.

Ik trap af:
- Als ik geen zin heb in schoonmaken zet ik op YouTube Obsessive Compulsive Cleaners op. Binnen tien minuten ben ik dan aan het schoonmaken :)
- Ik laat Chroom/Zilver glanzen met Glorix O2, het groene gedeelte van een sponsje en daarna een droge doek om het op te poetsen.
- Ik gebruik een tandenborstel om het gedeelte van de kraan waar water uit komt schoon te maken. Zag ooit eens bij iemand dat de kat aan dit gedeelte aan het lekken was, en daarna vulde ze gewoon een glas met water voor haar gast. Niet dat wij huisdieren hebben die op de aanrecht komen, maar toch.. moet schoon zijn sindsdien :P

Daarnaast heb ik nog een paar vragen:
- Wij hebben recent een nieuw raam in onze tussendeur laten zetten, maar er lijken vettige plekken op te zitten die ik er niet vanaf krijg. Heeft iemand hier een trucje voor?
- Iemand nog tips voor een spray/goerje die je huis een lekker geurtje geeft, op natuurlijke basis?
- Er zit een nare geur op mijn bank. Hoe haal ik die weg?
With love :*
pi_188941662
Tandenborstel kan soms heel handig zijn idd 8-)
Gebruik die wel om voegen in de badkamer schoon te maken met bleek.
  zaterdag 14 september 2019 @ 13:40:53 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188941699


Werkte hier prima tegen de geur nadat de kat over de nieuwe bank gekotst had.
The love you take is equal to the love you make.
pi_188941732
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:40 schreef Lienekien het volgende:
[ afbeelding ]

Werkte hier prima tegen de geur nadat de kat over de nieuwe bank gekotst had.
HG is goed idd. Die schimmelreiniger werkt ook als een trein.
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:19:36 #5
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_188942141
Citroensap om kalkvlekken te verwijderen. Helpt goed op een doucheraam / kraan.
Aan het typen...
pi_188942648
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:19 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Citroensap om kalkvlekken te verwijderen. Helpt goed op een doucheraam / kraan.
En in de waterkoker.
pi_188942790
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:19 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Citroensap om kalkvlekken te verwijderen. Helpt goed op een doucheraam / kraan.
Daar heb je toch ook zooi van HG voor? Waarom zou je dan gaan lopen kloten om zelf citroenen uit te persen en alles?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188942807
HG is wel duur. Kan je beter schoonmaakazijn kopen.
pi_188943032
Met huisdieren: stofzuigrobot!

Deze raust 1 keer per dag door het huis als ik naar werk ben. Je moet voor je hem gebruikt de vloer even leegmaken, dus dan ben je ook gelijk gedwongen dat een beetje bij te houden. Het is niet zo dat je nooit meer hoeft te stofzuigen (tenminste met die van mij, qua prijs in de lagere regionen) maar het houdt de boel lekker bij tot je het zelf een keer een grote beurt geeft.

Verder bestaat mijn schoonmaakstrategie vooral uit een hoge tolerantie voor onopgeruimdheid en rommel :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 14 september 2019 @ 15:58:02 #10
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_188943041
Natuurazijn is vriendelijker voor jezelf en het milieu en werkt net zo effectief. Met als bijkomend voordeel dat het dus niet giftig is voor jezelf. Handig als je de waterkoker er mee doet.

Thee en koffie aanslag is ook makkelijk weg te halen met azijn.

Aangekoekte pannen zijn makkelijk schoon te maken door ze te koken met water en afwasmiddel. Mocht dat niet werken kun het het nog met soda proberen.

Het 2 kleuren systeem vanuit de schoonmaak in je huis introduceren. Dus rood/roze voor sanitair en met nadruk op de wc en blauw voor de rest. En het liefst nog een 3e kleur voor de keuken. Ondanks dat je alles wast, kun je dus nooit per ongeluk met een vies wc doekje je keuken gaan boenen.

Afstoffen e.d. dus met microvezel en beetje water zonder schoonmaakmiddelen. Schoonmaakmiddelen verstoppen de microvezel dus in het doekje en nemen daardoor geen vuil meer op.

En voor de vloeren geen allesreiniger gebruiken, maar een beetje afwasmiddel. Dat maakt veel beter schoon. Allesreiniger maakt het een beetje vettig, afwasmiddel niet.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_188943102
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Daar heb je toch ook zooi van HG voor? Waarom zou je dan gaan lopen kloten om zelf citroenen uit te persen en alles?
Omdat

vs
pi_188943871
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:04 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Omdat
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
Hier in Zwitserland kunnen ze het nog beter. 'Het orgineel Zwitserse ontkalkmiddelbladiebla' : Slechts 14,95 CHF (bijna 14 Euro) 8)7

Snappen mensen dan echt niet dat ze gewoon schoonmaakazijn kopen, alleen voor 100 keer de prijs :?



PS. 14 Euro voor minder dan een liter schoonmaakazijn... Twee keer zo duur als wijn. Kun je beter dat over de kalk gooien. De meeste wijn is tegenwoordig net zo zuur.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zaterdag 14 september 2019 @ 19:19:04 #13
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_188945743
Schoonmaakazij in combinatie met baking soda heb ik ook wel eens gebruikt voor de gootsteen.
With love :*
pi_188949376
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:19 schreef girlnextdoor. het volgende:
Schoonmaakazij in combinatie met baking soda heb ik ook wel eens gebruikt voor de gootsteen.
Volgens mij neutraliseren die elkaar juist :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_189144006
Koop een dyson V11.
Je hele huis stofzuigen zonder stopcontact te hoeven zoeken.
Lekker snel klaar!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')