Nee toch?quote:Op zaterdag 14 september 2019 12:41 schreef Fer het volgende:
Schiphol Rotterdam is toch 200 en vanaf Rotterdam met 300 langs Breda.
Japan kan het ookquote:Op zaterdag 14 september 2019 12:39 schreef wodca het volgende:
Te weinig open ruimtes waarschijnlijk. Als in de trein moet te veel door menselijk gebied.
Japan is veel groter. Op langere afstanden heb je (veel) meer tijdswinst met hogere snelheden. In de dichtbebouwde steden is meestal geen plaats om nieuw spoor aan te leggen, het bestaande spoor aanpassen voor 300 km/h gaat vanwege bochten en wissels meestal ook niet en is bovendien nutteloos als er ook stoptreinen tussendoor moeten, en de tijdswinst die je dan nog overhoudt in het open gebied, van een paar minuten, is de miljardeninvestering gewoon niet waard.quote:
Geen goed argument. Taiwan heeft het ook.quote:Op zaterdag 14 september 2019 12:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Japan is veel groter. Op langere afstanden heb je (veel) meer tijdswinst met hogere snelheden. In de dichtbebouwde steden is meestal geen plaats om nieuw spoor aan te leggen, het bestaande spoor aanpassen voor 300 km/h gaat vanwege bochten en wissels meestal ook niet en is bovendien nutteloos als er ook stoptreinen tussendoor moeten, en de tijdswinst die je dan nog overhoudt in het open gebied, van een paar minuten, is de miljardeninvestering gewoon niet waard.
Ja, dus wij hebben wel de HSL Schiphol-Rotterdam-Antwerpen liggen. De vraag is of er andere verbindingen zijn die rendabel te bouwen zijn. Amsterdam-Utrecht-Eindhoven zou misschien kunnen, maar daar loop je tegen de genoemde bebouwingsproblemen op. De Zuiderzeelijn had een serieuze tijdswinst op kunnen leveren tussen Amsterdam en Grunn, maar die lag na de financiële ellende van Betuweroute+HSL politiek nogal gevoelig - en ook daarvan is het maar de vraag of dat een economisch verstandige keuze geweest zou zijn.quote:Op zaterdag 14 september 2019 13:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Geen goed argument. Taiwan heeft het ook.
De stoptreinen moeten ook weg danquote:Op zaterdag 14 september 2019 12:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Japan is veel groter. Op langere afstanden heb je (veel) meer tijdswinst met hogere snelheden. In de dichtbebouwde steden is meestal geen plaats om nieuw spoor aan te leggen, het bestaande spoor aanpassen voor 300 km/h gaat vanwege bochten en wissels meestal ook niet en is bovendien nutteloos als er ook stoptreinen tussendoor moeten, en de tijdswinst die je dan nog overhoudt in het open gebied, van een paar minuten, is de miljardeninvestering gewoon niet waard.
Da's lullig voor de mensen die aan die stations wonenquote:Op zaterdag 14 september 2019 13:20 schreef Tailless het volgende:
[..]
De stoptreinen moeten ook weg dan
Tja, stel dat je een beetje tijd wint op een lang traject, dan moet je vertrekken waar je niet woont en kom je ergens aan waar je niet wilt zijn. In die gevallen zul je voor en na die snelle rit nog een (flink) stuk moeten reizen. Dat kan er op neer komen dat je er totaal nog langer over doet dan nu al het geval is.quote:Op zaterdag 14 september 2019 13:20 schreef Tailless het volgende:
[..]
De stoptreinen moeten ook weg dan
Je kunt ook de snel trein op een ander spoor zettenquote:Op zaterdag 14 september 2019 15:53 schreef oldford het volgende:
[..]
Tja, stel dat je een beetje tijd wint op een lang traject, dan moet je vertrekken waar je niet woont en kom je ergens aan waar je niet wilt zijn. In die gevallen zul je voor en na die snelle rit nog een (flink) stuk moeten reizen. Dat kan er op neer komen dat je er totaal nog langer over doet dan nu al het geval is.
Dat moet er dan wel zijn.quote:Op zaterdag 14 september 2019 16:27 schreef Tailless het volgende:
[..]
Je kunt ook de snel trein op een ander spoor zetten
Goed idee. Dan kun je gelijk passagiers in en uit laten stappen op die tussen stations.quote:Op zaterdag 14 september 2019 16:27 schreef Tailless het volgende:
[..]
Je kunt ook de snel trein op een ander spoor zetten
Daar hebben ze de monorails gezet vOOr de nieuwbouw. In Nederland andersom. En dus ook grotere afstanden tussen de aglommeraties waarin de trein voluit kan rijden. Nederland en Vlaanderen zijn te dicht bevolkt en te zwaar wegennet. Dit kan opgelost worden met tunnels en bruggen maar is een zware investering. Er zou zeer veel spoor- en bouwinfrastructuur veranderd moeten worden.quote:
nee joh da's kut als ik ze moet wassenquote:Op zaterdag 14 september 2019 13:49 schreef Dven het volgende:
Beter treinen die 80 gaan en waae het raampje open kan.
Amsterdam CS - Utrecht is nog geen 30 minuten, inclusief de stop op Amsterdam Amstel. Sneller dan 140 kan wel, maar 300 lijkt me niet zinvol (los van of het uitvoerbaar is).quote:Op zaterdag 14 september 2019 13:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dus wij hebben wel de HSL Schiphol-Rotterdam-Antwerpen liggen. De vraag is of er andere verbindingen zijn die rendabel te bouwen zijn. Amsterdam-Utrecht-Eindhoven zou misschien kunnen, maar daar loop je tegen de genoemde bebouwingsproblemen op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |