abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188928142
Stel ik ben getrouwd en heb 2 huizen waarvan ik de volledige eigenaar van ben. Dan weet ik dat ik een huis niet mag verhuren (prive/bedrijfsmatig) vanwege bepaalde regels bij een WIA uitkering.

Alleen ik lees wel het volgende op de website van het UWV:

*Er zijn enkele inkomsten die géén invloed hebben op de hoogte van uw IVA-uitkering:

het inkomen van uw partner;*

https://www.uwv.nl/partic(...)ben-op-iva-uitkering

Stel dat mijn partner , mijn 2de huis verhuurd op haar naam en haar bankrekening. Dan is dit volgens mij gewoon mogelijk want zij (partner) verhuurd mijn woning en ze krijgt alle inkomsten op haar bankrekening. Dus dan kunnen we dit zien als inkomsten van partner , en niet van mij en dus geen invloed op mijn WIA uitkering.

Klopt dit of maak ik hier een denk fout?

[ Bericht 8% gewijzigd door mondriaan22 op 13-09-2019 17:11:10 ]
pi_188928168
Dan verhuur je het toch vanuit privé en niet bedrijfsmatig.
pi_188928195
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 16:59 schreef djh77 het volgende:
Dan verhuur je het toch vanuit privé en niet bedrijfsmatig.
Ja alleen wat is prive verhuur en wat is bedrijfsmatig verhuur daar zijn dan weer veel discussies over. Wat beschouwd het UWV als bedrijfsmatig en wat niet...
pi_188928424
Gut heb je weer een verhaaltje bij elkaar verzonnen ja
pi_188928447
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 17:17 schreef Vanillekwark het volgende:
Gut heb je weer een verhaaltje bij elkaar verzonnen ja
In plaats van dit soort onnozele opmerkingen te maken mag je best een serieuze antwoord geven op mijn vraag. Volgens mij is het een feit dat wanneer je het op die manier aanpakt , dat het als partner inkomsten gezien wordt en dus geen invloed op mijn WIA uitkering.
pi_188928449
Waarom wil je gratis geld van de belastingbetaler, terwijl je 2 huizen in bezit hebt / inkomsten?
5 Ferrari's op videoband!
pi_188928519
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 17:19 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Waarom wil je gratis geld van de belastingbetaler, terwijl je 2 huizen in bezit hebt / inkomsten?
Omdat ik niet meer kan werken na een bedrijfsongeluk. Ik kan niet meer lopen en heb daarnaast ook hersenschade opgelopen. Uiteindelijk bleek dat ik recht heb op een WIA uitkering omdat ik verzekerd was op het moment dat het ongeluk gebeurde tijdens werk.
pi_188928622
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 17:24 schreef mondriaan22 het volgende:

[..]

Omdat ik niet meer kan werken na een bedrijfsongeluk. Ik kan niet meer lopen en heb daarnaast ook hersenschade opgelopen. Uiteindelijk bleek dat ik recht heb op een WIA uitkering omdat ik verzekerd was op het moment dat het ongeluk gebeurde tijdens werk.
maar wel 2 huizen?
5 Ferrari's op videoband!
pi_188928848
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 17:31 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

maar wel 2 huizen?
1 uit erfenis en de ander vanuit eigen vermogen. Bij een WIA uitkering maakt het niet uit hoeveel huizen/vermogen je hebt. Iemand die werkt kan ook miljoenen hebben op het moment van arbeidsongeschiktheid.
pi_188929150
Verkoop eerst maar een huis voordat je op onze centen gaat leven, wat vind je daarvan?
pi_188929285
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 17:44 schreef mondriaan22 het volgende:

[..]

1 uit erfenis en de ander vanuit eigen vermogen. Bij een WIA uitkering maakt het niet uit hoeveel huizen/vermogen je hebt. Iemand die werkt kan ook miljoenen hebben op het moment van arbeidsongeschiktheid.
Blijkbaar kan je wel geld genereren.
Als je naast die huuropbrengsten nog recht hebt op wia zou dat vast prima zijn.
pi_188929332
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 18:15 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Blijkbaar kan je wel geld genereren.
Als je naast die huuropbrengsten nog recht hebt op wia zou dat vast prima zijn.
Kon. Als mijn vrouw op haar naam en op haar eigen bankrekening een huurcontract zou maken dan mag ze mijn 2de woning best doorverhuren. Zolang het geen invloed heeft op mijn wia uitkering is het goed.
pi_188929349
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 18:05 schreef r3gi3boy het volgende:
Verkoop eerst maar een huis voordat je op onze centen gaat leven, wat vind je daarvan?
Als ik een bijstand uitkering had dan is dat wel logisch. Ik heb dat niet dus is niet van toepassing voor mij. Ik wou dat ik nog door kon werken maar dat kan dus niet meer. Dan moet het maar zo. Gelukkig was ik verzekerd op het moment van ongeluk tijdens werken.
pi_188929371
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 18:19 schreef mondriaan22 het volgende:

[..]

Als ik een bijstand uitkering had dan is dat wel logisch. Ik heb dat niet dus is niet van toepassing voor mij. Ik wou dat ik nog door kon werken maar dat kan dus niet meer. Dan moet het maar zo. Gelukkig was ik verzekerd op het moment van ongeluk tijdens werken.
Hmm, dan hoop ik dat de wia door de verzekering werkgever betaald wordt.
pi_188929468
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 18:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hmm, dan hoop ik dat de wia door de verzekering werkgever betaald wordt.
Nee dat betaal jij. Dat vind ik wel aardig van je dat je ieder keer vroeg opstaat om mijn bankrekening aan te vullen.
pi_188929503
Bedrijfsmatig verhuur, is dat niet simpelweg verhuren aan een ondernemer? In de zin van het pand/huis/whatever word bedrijfsmatig gebruikt door diegene?
  vrijdag 13 september 2019 @ 18:48:58 #17
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_188929776
Je mag best je tweede huis verhuren, alleen wordt dat in mindering gebracht op je WIA. Wel zo eerlijk ook, want dat is een verzekering voor als je geen inkomen meer hebt. En dat heb jij wél, op het moment dat je inkomsten hebt uit de verhuur van je tweede woning.

Of bedoelde je iets anders?
Prrrrr
pi_188929886
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 18:48 schreef mspoez het volgende:
Je mag best je tweede huis verhuren, alleen wordt dat in mindering gebracht op je WIA. Wel zo eerlijk ook, want dat is een verzekering voor als je geen inkomen meer hebt. En dat heb jij wél, op het moment dat je inkomsten hebt uit de verhuur van je tweede woning.

Of bedoelde je iets anders?
In dit geval ben ik niet die gene die mijn 2de woning verhuurd maar mijn partner waarbij alle inkomsten op de rekening van mijn partner gestort zullen worden. Waarbij alles (bankrekening/huurcontract) eigenlijk op haar naam komt te staan inclusief het huurcontract.

Inkomsten van partner heeft verder geen invloed op een WIA uitkering.

[ Bericht 1% gewijzigd door mondriaan22 op 13-09-2019 19:01:20 ]
  vrijdag 13 september 2019 @ 19:01:44 #19
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_188929961
Wat bedoel je nu precies? Wil je jouw gërfde woning verhuren zodat jij er geld van krijgt maar dan op een manier waarop de maatschappij toch gewoon je verzekering blijft uitbetalen die bedoeld is voor je levensonderhoud als jij daar zelf niet meer in zou kunnen voorzien?

Ik weet niet, maar voor mij klinkt dat een beetje raar. Ik kan me niet indenken dat jij, met je arbeidsongeschiktheid vanwege een ongeluk, misbruik wil maken van de verzekering die jouw werkgever en de verzorgingsstaat voor mensen als jij hebben ingericht. Dat zou toch een beetje raar zijn! Ik bedoel, als iedereen dat zou doen, dan wordt de WIA binnenkort opgeheven en dat zou toch een beetje jammer zijn voor andere mensen die in dezelfde situatie belanden.
Prrrrr
pi_188929975
Ben je inmiddels al getrouwd? Deze week toch?
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_188930003
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 19:01 schreef mspoez het volgende:
Wat bedoel je nu precies? Wil je jouw gërfde woning verhuren zodat jij er geld van krijgt maar dan op een manier waarop de maatschappij toch gewoon je verzekering blijft uitbetalen die bedoeld is voor je levensonderhoud als jij daar zelf niet meer in zou kunnen voorzien?

Ik weet niet, maar voor mij klinkt dat een beetje raar. Ik kan me niet indenken dat jij, met je arbeidsongeschiktheid vanwege een ongeluk, misbruik wil maken van de verzekering die jouw werkgever en de verzorgingsstaat voor mensen als jij hebben ingericht. Dat zou toch een beetje raar zijn! Ik bedoel, als iedereen dat zou doen, dan wordt de WIA binnenkort opgeheven en dat zou toch een beetje jammer zijn voor andere mensen die in dezelfde situatie belanden.
Om een lang verhaal kort te houden ,,,,, geen invloed op mijn WIA uitkering omdat we hier spreken over inkomsten van mijn partner en niet van mij. Mijn partner werkt en is gewoon gezond dus ze vind dat niet erg om mijn 2de woning door te verhuren. Van mij part zet ze er studenten in, ook goed , als ik er maar geen last van krijg.
  vrijdag 13 september 2019 @ 19:09:11 #22
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_188930066
TS is een fantast ... Die pohi :')

Het gaat verder natuurlijk om op wiens naam het huis staat, niet wie zich huisbaas noemt.

Je was getrouwd toch?
Dum de dum
pi_188930093
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 19:09 schreef Fe2O3 het volgende:
TS is een fantast ... Die pohi :')

Het gaat verder natuurlijk om op wiens naam het huis staat, niet wie zich huisbaas noemt.

Je was getrouwd toch?
Huis staat op mijn naam. Inkomsten dat vanuit mijn huis wordt gegenereerd door verhuur heb ik niks mee te maken. Ik krijg het geld/huurinkomsten immers niet op mijn bankrekening gestort en het huurcontract staat ook niet op mijn naam. In dit geval spreken we over inkomsten van partner en dus geen invloed op mijn WIA uitkering.
  vrijdag 13 september 2019 @ 19:32:35 #24
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_188930344
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 19:03 schreef mondriaan22 het volgende:

[..]

Om een lang verhaal kort te houden ,,,,, geen invloed op mijn WIA uitkering omdat we hier spreken over inkomsten van mijn partner en niet van mij. Mijn partner werkt en is gewoon gezond dus ze vind dat niet erg om mijn 2de woning door te verhuren. Van mij part zet ze er studenten in, ook goed , als ik er maar geen last van krijg.
Nou als je het al weet, vanwaar de vraag dan?
Prrrrr
pi_188930411
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 19:32 schreef mspoez het volgende:

[..]

Nou als je het al weet, vanwaar de vraag dan?
Omdat ik het niet 100% zeker wist. Nu weet ik het wel zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')