abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:24:25 #76
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_188940067
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het zijn dus stabiele mensen volgens jou?
Dat zou je pas kunnen bepalen als je onderzoek doet natuurlijk, niet van het schieten zelf. Zou iemand die geen wapen kan kopen, maar de rest van de burgers wel, niet gewoon heel makkelijk toch ergens een wapen vandaan kunnen pakken?

Daarnaast wees niets erop dat die man van Las Vegas instabiel was.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:26:39 #77
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_188940089
Maar je zal ze eerst in je praktijk moeten krijgen om te kunnen bepalen of iemand mentale problemen heeft. Als dat nergens aan het licht is gekomen, houdt zo;n controle dus ook weinig stand. Die Breivik in Noorwegen bijvoorbeeld, waarschijnlijk waren er niet veel mensen die zich zorgen maakte en echt onstabiel komt hij niet over.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_188940112
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is symboolpolitiek, ik zie meer in jaarlijkse controles op mentale gezondheid bijvoorbeeld.
Wapenbezit beperken lijkt mij persoonlijk een stuk effectiever.

Overigens moeten die Amerikanen het helemaal zelf weten. Ik lig er verder niet wakker van als er weer enkele tientallen Amerikanen worden neergemaaid door een of andere gek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188940216
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dat zou je pas kunnen bepalen als je onderzoek doet natuurlijk, niet van het schieten zelf. Zou iemand die geen wapen kan kopen, maar de rest van de burgers wel, niet gewoon heel makkelijk toch ergens een wapen vandaan kunnen pakken?

Daarnaast wees niets erop dat die man van Las Vegas instabiel was.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Red_flag_law

Wat vind je van zo’n maatregel?
Dit is iets wat je op nationaal niveau kan invoeren, het voordeel van deze wet is dat de directe omgeving een veel betere inschatting kan maken of hij of zij capabel/stabiel genoeg is om verantwoord met een wapen om te gaan.
Toegegeven het is niet perfect maar wel een betere optie dan lukraak bepaalde wapens te verbieden.
pi_188940378
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wapenbezit beperken lijkt mij persoonlijk een stuk effectiever.

Overigens moeten die Amerikanen het helemaal zelf weten. Ik lig er verder niet wakker van als er weer enkele tientallen Amerikanen worden neergemaaid door een of andere gek.
Wapenbezit is een recht in de VS, het beperken van het wapenbezit gaat logischerwijs veel ellende opleveren.
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:57:42 #81
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_188940470
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wapenbezit is een recht in de VS, het beperken van het wapenbezit gaat logischerwijs veel ellende opleveren.
Dat voelt als een dreigement, terwijl het wapenbezit aantoonbaar veel ellende oplevert.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 14 september 2019 @ 12:00:04 #82
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_188940494
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Red_flag_law

Wat vind je van zo’n maatregel?
Dit is iets wat je op nationaal niveau kan invoeren, het voordeel van deze wet is dat de directe omgeving een veel betere inschatting kan maken of hij of zij capabel/stabiel genoeg is om verantwoord met een wapen om te gaan.
Toegegeven het is niet perfect maar wel een betere optie dan lukraak bepaalde wapens te verbieden.
Dus je broer kan er dan wel een hebben, terwijl die jou heeft aangegeven als gevaarlijk. Zullen we er anders gewoon van uitgaan dat IEDEREEN met een vuurwapen een potentiële dreiging is? Het houden van een slaaf was ook ooit een recht. Het afschaffen daarvan bracht ook een hoop ellende, maar uiteindelijk is het beter dat men geen recht heeft om een slaaf te houden op de lange termijn.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_188940512
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wapenbezit is een recht in de VS, het beperken van het wapenbezit gaat logischerwijs veel ellende opleveren.
Nogmaals, ik wens ze veel succes, daar in de VS. Straks weer lekker strooien met 'thoughts and prayers' als een winkelcentrum overhoop wordt geknald.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188940782
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dat voelt als een dreigement, terwijl het wapenbezit aantoonbaar veel ellende oplevert.
Het beperken van rechten gaat altijd gepaard met verzet. En het mes snijd aan twee kanten, aan de ene kant is er natuurlijk het risico dat idioten lukraak in het rond gaan schieten.
Aan de andere kant heb je de mensen die zichzelf succesvol hebben verdedigd tegen mensen die kwaad in de zin hebben.
  zaterdag 14 september 2019 @ 12:37:15 #85
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_188940899
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het beperken van rechten gaat altijd gepaard met verzet. En het mes snijd aan twee kanten, aan de ene kant is er natuurlijk het risico dat idioten lukraak in het rond gaan schieten.
Aan de andere kant heb je de mensen die zichzelf succesvol hebben verdedigd tegen mensen die kwaad in de zin hebben.
Bij alle mass shooting was er niet 1 die zich heeft verdedigd met een wapen. Daarnaast is het volstrekt geschift om te denken dat de politie bij aankomst weet wie er begonnen is met schieten.

Ik loop ergens, iemand begint zomaar te schieten. Ik schiet op hem, een ander denkt dat ik begonnen ben en gaat op mij schieten, vervolgens pakt iedereen zijn wapen en schiet iedereen om zich heen neer voor de zekerheid. Politie komt aan en ziet meerdere mensen schieten.

Je moet van het idee af dat er good guys zijn. Hoe weet je namelijk zeker dat iemand een good guy is? Dat hij geen strafblad heeft? Dat hij geen notitie heeft bij de psychiater? Kijk op je werk om je heen. Is iedereen een good guy? Zouden de niet good guys van zichzelf denken dat ze good guys zijn? Ben jij een good guy? En als een ander jou geen good guy vindt? Het probleem is juist dat mass shooters er vaak 'normaal' uitzien.

Ik zou jou bijvoorbeeld op een lijst laten zetten van mensen die ik liever niet zie met een vuurwapen. En andersom waarschijnlijk ook. Een hoop gedoe, terwijl men in Australië gewoon hun wapens hebben ingeleverd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_188941136
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Bij alle mass shooting was er niet 1 die zich heeft verdedigd met een wapen. Daarnaast is het volstrekt geschift om te denken dat de politie bij aankomst weet wie er begonnen is met schieten.
Meeste van die mass shootings gebeuren dan ook op gun free zones.
quote:
Ik loop ergens, iemand begint zomaar te schieten. Ik schiet op hem, een ander denkt dat ik begonnen ben en gaat op mij schieten, vervolgens pakt iedereen zijn wapen en schiet iedereen om zich heen neer voor de zekerheid. Politie komt aan en ziet meerdere mensen schieten.
Zo gek zal het toch niet lopen wanneer de eerste schoten gelost worden zie je aan de reactie van de mensen wel waar de schoten gelost worden
quote:
Je moet van het idee af dat er good guys zijn. Hoe weet je namelijk zeker dat iemand een good guy is? Dat hij geen strafblad heeft? Dat hij geen notitie heeft bij de psychiater? Kijk op je werk om je heen. Is iedereen een good guy? Zouden de niet good guys van zichzelf denken dat ze good guys zijn? Ben jij een good guy? En als een ander jou geen good guy vindt? Het probleem is juist dat mass shooters er vaak 'normaal' uitzien.

Ik zou jou bijvoorbeeld op een lijst laten zetten van mensen die ik liever niet zie met een vuurwapen. En andersom waarschijnlijk ook. Een hoop gedoe, terwijl men in Australië gewoon hun wapens hebben ingeleverd.
Wapenbezit is vastgelegd in de wet en zit in hun cultuur, dat is niet iets wat je zomaar kan uitwissen omdat er wat mensen zijn die niet verantwoord met een wapen om kunnen gaan.
Het Australisch concept dat iedereen wapens gaat inleveren gaat nooit werken in de VS, sterker nog er is geen rechter die dat zal goedkeuren juist vanwege het feit dat wapenbezit een recht is.
  zaterdag 14 september 2019 @ 13:03:29 #87
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_188941201
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Meeste van die mass shootings gebeuren dan ook op gun free zones.
[..]

Zo gek zal het toch niet lopen wanneer de eerste schoten gelost worden zie je aan de reactie van de mensen wel waar de schoten gelost worden
[..]

Wapenbezit is vastgelegd in de wet en zit in hun cultuur, dat is niet iets wat je zomaar kan uitwissen omdat er wat mensen zijn die niet verantwoord met een wapen om kunnen gaan.
Het Australisch concept dat iedereen wapens gaat inleveren gaat nooit werken in de VS, sterker nog er is geen rechter die dat zal goedkeuren juist vanwege het feit dat wapenbezit een recht is.
8)7

Slavernij was ook een recht...stom dat dat is afgeschaft?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_188941708
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

8)7

Slavernij was ook een recht...stom dat dat is afgeschaft?
Als elk mens gelijk is qua rechten etc dan snap je wel dat je nooit recht op een slaaf kan hebben.
Waarom maak je trouwens zo’n kromme vergelijking?
  zaterdag 14 september 2019 @ 13:46:05 #89
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_188941778
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als elk mens gelijk is qua rechten etc dan snap je wel dat je nooit recht op een slaaf kan hebben.
Waarom maak je trouwens zo’n kromme vergelijking?
Het is geen domme vergelijking. Diezelfde argumenten kwamen naar voren bij de afschaffing van slavernij als jij nu gebruikt. Veel mensen snapten toen ook helemaal niet waarom je slavernij zou moeten afschaffen en er is notabene een hele oorlog door ontstaan. Mensen lieten zich niet zomaar hun slaaf afpakken net zoals jij nu beargumenteerd als het op wapens aankomt.

Na zo ontzettend veel slachtoffers en kapotte families geef je eigenlijk aan dat anderen geen recht hebben op een normaal leven omdat je zo nodig wapens in stand wil houden.

Nu rampen gaat men over op het voorkomen ergens van, behalve bij mass shootings.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_188942006
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het is geen domme vergelijking. Diezelfde argumenten kwamen naar voren bij de afschaffing van slavernij als jij nu gebruikt. Veel mensen snapten toen ook helemaal niet waarom je slavernij zou moeten afschaffen en er is notabene een hele oorlog door ontstaan. Mensen lieten zich niet zomaar hun slaaf afpakken net zoals jij nu beargumenteerd als het op wapens aankomt.

Na zo ontzettend veel slachtoffers en kapotte families geef je eigenlijk aan dat anderen geen recht hebben op een normaal leven omdat je zo nodig wapens in stand wil houden.

Nu rampen gaat men over op het voorkomen ergens van, behalve bij mass shootings.
Ik vind het afschaffen van het wapenbezit een draconische en vooral onmogelijke maatregel om in te voeren. Hoe ga je het verbieden van wapens trouwens uitleggen tegen mensen die op het platteland wonen waar de politie makkelijk een uur onderweg is voor dat ze bij je zijn?
In het geval van nood is de politie standaard te laat dus ben je gewoon vogelvrij als boer zijnde.

In Zwitserland zijn er ook talloze wapens in omloop. Een ieder die daar in dienst heeft gezeten heeft een semi automaat thuis liggen en toch horen we weinig van mass shootings in Zwitserland. Er zijn betere maatregelen dan mensen rechten ontnemen, die red flag laws nationaal invoeren is een goede start wat waarschijnlijk op steun van beide kanten kan rekenen.
pi_188942241
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind het afschaffen van het wapenbezit een draconische en vooral onmogelijke maatregel om in te voeren. Hoe ga je het verbieden van wapens trouwens uitleggen tegen mensen die op het platteland wonen waar de politie makkelijk een uur onderweg is voor dat ze bij je zijn?
In het geval van nood is de politie standaard te laat dus ben je gewoon vogelvrij als boer zijnde.

In Zwitserland zijn er ook talloze wapens in omloop. Een ieder die daar in dienst heeft gezeten heeft een semi automaat thuis liggen en toch horen we weinig van mass shootings in Zwitserland. Er zijn betere maatregelen dan mensen rechten ontnemen, die red flag laws nationaal invoeren is een goede start wat waarschijnlijk op steun van beide kanten kan rekenen.
Niet heel erg relevant. Maar ik ben nieuwsgierig. Vind jij dat wapens hier legaal moeten wordwn? Dat je een ak47 bij de action moet kunnen halen?
pi_188942397
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:30 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Niet heel erg relevant. Maar ik ben nieuwsgierig. Vind jij dat wapens hier legaal moeten wordwn? Dat je een ak47 bij de action moet kunnen halen?
Een ak47 gaat wel wat ver maar een pistool zou in mijn ogen geen probleem moeten zijn.
Maar dan natuurlijk wel met de nodige voorwaarden, geen strafblad, mentaal gezond zijn, verplicht een aantal keer per jaar naar de schietbaan etc.
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:57:32 #93
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_188942449
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als elk mens gelijk is qua rechten etc dan snap je wel dat je nooit recht op een slaaf kan hebben.
Waarom maak je trouwens zo’n kromme vergelijking?
Omdat simpelweg recht hebben op iets geen argument is om alle problemen erdoor mee van tafel te vegen. Punt.
put
your
clothes
on!
pi_188942479
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een ak47 gaat wel wat ver maar een pistool zou in mijn ogen geen probleem moeten zijn.
Maar dan natuurlijk wel met de nodige voorwaarden, geen strafblad, mentaal gezond zijn, verplicht een aantal keer per jaar naar de schietbaan etc.
Niet mee eens, maar klinkt niet radicaal.
Waarom klaag je dan als een presidentskandidaat in de VS niet normale handwapens, maar enkel wapens als AK47 en AR15 wil verbieden? Hij wil de eigenaren zelfs schadeloos stellen door ze terug te kopen!

Klinkt hetzelfde als jouw standpunt over wapens hier. Waarom mag hij dat niet daar willen?
  Moderator zaterdag 14 september 2019 @ 15:05:29 #95
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188942513
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een ak47 gaat wel wat ver maar een pistool zou in mijn ogen geen probleem moeten zijn.
Maar dan natuurlijk wel met de nodige voorwaarden, geen strafblad, mentaal gezond zijn, verplicht een aantal keer per jaar naar de schietbaan etc.
En hoe bepaal jij of iemand mentaal gezond is? Iemand met een burnout die een dag daarvoor nog mentaal gezond was kan ineens een dag later met een vuurwapen zijn gang gaan, een gegeven wat dagelijks voorkomt in de VS.

En waarom geen AK 47? Is er een verschil tussen een Glock met 17 kogels in het magazijn, volgens jou? Vuurwapen is een vuurwapen, toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_188942661
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
En hoe bepaal jij of iemand mentaal gezond is? Iemand met een burnout die een dag daarvoor nog mentaal gezond was kan ineens een dag later met een vuurwapen zijn gang gaan
Precies hetzelfde (of misschien wel meer, gezien het beroep) geldt voor politieagenten en soldaten.
pi_188942815
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:01 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Niet mee eens, maar klinkt niet radicaal.
Waarom klaag je dan als een presidentskandidaat in de VS niet normale handwapens, maar enkel wapens als AK47 en AR15 wil verbieden? Hij wil de eigenaren zelfs schadeloos stellen door ze terug te kopen!

Klinkt hetzelfde als jouw standpunt over wapens hier. Waarom mag hij dat niet daar willen?
Omdat ik niets zie in dit soort symboolpolitiek. De meesten schietpartijen gebeuren met handpistolen.
pi_188942846
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:05 schreef Tijger_m het volgende:


En waarom geen AK 47? Is er een verschil tussen een Glock met 17 kogels in het magazijn, volgens jou? Vuurwapen is een vuurwapen, toch?
Er is in principe weinig verschil tussen een AK47 en een handpistool.
Ik vind een AK 47 wat ver gaan omdat de perceptie van een AK wel wat anders is dan van een Glock. Juist om die reden komt Beto ook met dit soort symboolpolitiek, hij weet dondersgoed dat het aantal doden door een AR of een AK veel lager ligt dan met een handpistool. Waarom dan de focus op de AK of de AR?
pi_188942877
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een ak47 gaat wel wat ver maar een pistool zou in mijn ogen geen probleem moeten zijn.
Maar dan natuurlijk wel met de nodige voorwaarden, geen strafblad, mentaal gezond zijn, verplicht een aantal keer per jaar naar de schietbaan etc.
Zou je dat ook voor Amerika goede maatregelen vinden?
  zaterdag 14 september 2019 @ 15:54:05 #100
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_188943011
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er is in principe weinig verschil tussen een AK47 en een handpistool.
Ik vind een AK 47 wat ver gaan omdat de perceptie van een AK wel wat anders is dan van een Glock. Juist om die reden komt Beto ook met dit soort symboolpolitiek, hij weet dondersgoed dat het aantal doden door een AR of een AK veel lager ligt dan met een handpistool. Waarom dan de focus op de AK of de AR?
Mass shootings...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')