abonnement Unibet Coolblue
pi_188924235
Ik word er moe van... En gelukkig ook Minister Slob!

quote:
Minister Slob wordt "heel erg moe" van de vraag welke term we moeten gebruiken:

Minister Slob over Gouden Eeuw: 'Daar gaan we weer'
  Moderator vrijdag 13 september 2019 @ 12:36:48 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188924244
terecht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 13 september 2019 @ 12:37:45 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188924261
persoonlijk wordt ik heel erg moe van dat gezeur over de NOS waar dat aantoonbare onzin is

zo hebben we allemaal onze dingetjes :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188924271
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 21:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pestepidemie_in_Amsterdam

----------
we willen graag horen over Rembrandt in Amsterdam en die prachtige grachten, maar liever niet over pest in de 17e eeuw in Amsterdam.
Nog minder over hoe de gewone arme Amsterdammer leefde.
De geschiedenis wordt geschreven door de winnaars daarom vergeten we die paupers. :)

Aan de dingen die de winnaars met hun geld deden hebben we wel een groot gedeelte van onze huidige welvaart te danken.
pi_188924272
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 12:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee jij hoeft niet neutraal te zijn maar als je met zo'n beschuldiging komt moet je wel het hele verhaal vertellen en dit is gewoon een neutraal artikel

dat je het feit dat het rijksmuseum niet meegaat in deze kolder uit datzelfde artikel haalt maar 'vergeet' te melden zegt al eigenlijk genoeg
Weet je wat?
Je hebt gelijk!
Ik ben niet zo scherp vandaag... ;)
  Moderator vrijdag 13 september 2019 @ 12:38:29 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188924278
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 12:38 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Weet je wat?
Je hebt gelijk!
Ik ben niet zo scherp vandaag... ;)
netjes ^O^

shit gebeurt de besten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188924284
Persoonlijk zit ik te wachten tot de Efteling de Vliegende Hollander aanpast, want jonge kinderen blootstellen aan dit giftige tijdperk kan natuurlijk echt niet.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188924289
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 12:31 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Je overdrijft.
Weet je wat?
Je hebt gelijk!
Ik ben niet zo scherp vandaag... ;)
  Moderator vrijdag 13 september 2019 @ 12:39:35 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188924296
#de vliegende Hollander moet blijven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188924300
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 12:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

NOS toont tweets van voor- en tegenstanders. Wat is daar mis mee?
Weet je wat?
Je hebt gelijk!
Ik ben niet zo scherp vandaag... ;)
pi_188924396
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2019 12:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mail het Amsterdams Museum, zou ik zeggen. Succes.
Wel een idee natuurlijk.
pi_188924437
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 09:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waarom moet alles in het Engels.
Wat is daar het nut van.
Internationale aansluiting. Mochten ze nationaal niets bereiken dan is het makkelijker om internationale aandacht te genereren via Facebook, Twitter, buitenlandse media, VN etc.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_188924460
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 12:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

want "wij" hebben het zo goed gedaan?
Ja, eigenlijk wel. Nieuw Nederland was een multiculturele samenleving dat goede relaties onderhield met bijna alle Indiaanse stammen in de buurt. Stuyvesant, toch echt niet de meest sympathieke 'zeeheld' heeft vlak voor de overdracht nog gezorgd dat alle documenten met betrekking tot de status en eigendommen (huizen en boerderijen) van de zwarten werden overgedragen zodat er geen misverstand kon bestaan dat dat geen slaven waren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_188924540
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook nu behoort Nederland tot de top van de wereld, al zij het in een andere gedaante. Dankzij onze betrokkenheid bij de EU en de prominente rol die ons land vervult binnen dit samenwerkingsverband, mag je Nederland rekenen tot de globale top dogs. Economisch gezien is Nederland een absolute powerhouse. We zijn een van de meest welvarende landen ter wereld en behoren op alle lijstjes (welvaart, welzijn, geluk, etc) tot de absolute top. In vrijwel geen enkel land ter wereld is men gelukkiger, gezonder en welvarender dan in Nederland.
En jij gelooft zo'n gelukslijstje? Nederland en 1 van meest gelukkige landen? Right.

Welvarend, vrij hoog ja. Gezondheid ook redelijk hoog.

Maar in de gouden eeuw was Nederland DE wereldmacht. Niet de nummer 20, wat allemaal leuk en aardig is. Leuk dat NL wat wil zeggen bij de EU. Leuk en aardig maar totaal niet boeiend. Blijven een landje op de achtergrond.
Niet meer die wereldmacht.

Economisch is NL zeker geen powerhouse.
De grote landen lachen ons uit.
Nederland staat sterk zeker, is welvarend. Maar onze economie stelt niets voor.

[QuoteNatuurlijk is er nog armoede en worden mensen ziek. Maar in de Gouden Eeuw ging je gewoon op relatief jonge leeftijd dood als een armoedzaaier was met weinig toekomstperspectief. Wie arm was, moest zijn kleren wassen in rioolwater met allerlei nare ziektes als gevolg. Dat een tientje toen veel meer waard was dan nu, zegt niet zo gek veel. De middenklasse is weliswaar gegroeid gedurende de Gouden Eeuw, maar de doorsnee Nederlander is nu vele malen welvarender dan toen.

Nee, ik durf gerust te stellen dat dit de beste tijd is om te leven (tot dusver).
[/quote]

Wat begrijp jij niet aan relatief?

Net als dat een euro (bij wijze van) toen nu door inflatie 10 euro (of meer) waard zou zijn.
Zo kun je die ziektes en andere problemen niet vergelijken met wat wij nu hebben.
Compleet andere tijden. Net als dat er toen geen fabrieken en auto's waren.

Je kunt nu veel prettiger leven zeker. Maar in verhouding was Nederland in die periode veel en veel verder waar Nederland nu gewoon een klein nietszeggend landje is wat een marginale rol speelt.
Daarmee zeg ik niet dat ik in die tijd zou willen leven hoor, wel heel boeiend te zien. Leven is nu veel beter.
pi_188924910
Vergelijk het percentage van mensen dat kan lezen in de republiek eens met Frankrijk ofzo. Nederland was enorm vooruit aan het lopen op de andere landen in West Europa. Ja die percentages zijn vergeleken met nu laag maar dat is niet waar het om gaat. Idem dito met armmoede en dergelijken.
  vrijdag 13 september 2019 @ 13:34:47 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188925048
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 11:44 schreef bianconeri het volgende:

Dan ken jij de Nederlandse geschiedenis niet.

Wou je met droge ogen beweren dat Jan Modaal in 1730 beter af was dan nu?
Resistance is futile.
pi_188925215
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:34 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wou je met droge ogen beweren dat Jan Modaal in 1730 beter af was dan nu?
In verhouding wel ja. Jan Modaal had geen Rembrandts aan de muur, maar wel schilderijen van mindere schilders. Hij verdiende ook vier keer zoveel als Otto Normalverbraucher, Mr. Tartempion en Average Joe. Stel je voor dat het modale inkomen in Nederland nu 2 ton per jaar zou zijn. Het was niet voor niks dat de bemanning van de schepen voor een groot deel uit Duitsers, Denen en wie maar wilde bestond.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 12:30 schreef skrn het volgende:
Je zou in zijn extreme dan alle synoniemen voor een bepaalde tijd moeten verbieden, dus middeleeuwen, renaissance, ga zo maar door.
In ieder geval de 'Arabische bloeiperiode', zoals die nu onderwezen wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 13 september 2019 @ 13:52:05 #218
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_188925273
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 22:17 schreef FireFox1 het volgende:
Gelukkig was de rest van de wereld een stuk braver in de 17e eeuw. :')

Jammer dat dit soort SJW geneuzel is binnengedrongen in de instituten die ons geschiedenis moet waarborgen.
Of je het nu achterlijk vindt of niet, feit blijft dat dergelijke benamingen op zichzelf weinig te maken hebben met het zo objectief mogelijk waarborgen v/d Nederlandse historie. De werkelijke gebeurtenissen daarentegen hebben dat wel.
Krekker is de bom!
pi_188925276
https://www.nporadio1.nl/(...)is-publiciteitsstunt

quote:
De beslissing van het Amsterdam Museum om de term 'Gouden Eeuw' per direct niet meer te gebruiken, is een publiciteitsstunt. Dat zegt acteur en kunstschilder Jeroen Krabbé in Spraakmakers. "Het is zo’n flauwekul."

Krabbé reageert op de beslissing van het Amsterdam Museum om vanaf vandaag niet meer de term 'Gouden Eeuw' te gebruiken. Het museum wijzigt de naam van haar tentoonstelling 'Hollanders van de Gouden Eeuw' naar 'Groepsportretten van de 17e eeuw'. In de Volkskrant schrijven de bestuurders van het Amsterdam Museum dat de term Gouden Eeuw niet de lading denkt van 'de historische werkelijkheid in deze periode'. Er was namelijk niet alleen sprake van voorspoed en vrede, maar ook van armoede, oorlog, dwangarbeid en mensenhandel.

'Je hoeft het begrip niet te veranderen'
Volgens Krabbé is het onzin van het museum om de term niet meer te gebruiken. "Het museum is er toch juist voor om uit te leggen wat er aan de hand was in die eeuw en dat de mensen op dat schilderij de boel belazerden en in slaven handelden. Maar je hoeft toch niet het begrip te veranderen."

Ook Frits van Oostrom, hoogleraar en samensteller van het geschiedeniscanon, vindt dat we de term 'Gouden Eeuw' niet in de ban moeten doen. "We moeten een beetje oppassen dat we onze eigen geschiedenis niet door een soort omgekeerde wasstraat halen om 'm er zo zwart mogelijk uit te halen." Het is volgens Van Oostrom logisch dat we ons anders gaan verhouden tot het verleden, maar we zullen het er ook mee moeten doen zegt hij.

Westfries Museum houdt term 'Gouden Eeuw' voorlopig nog aan
Het Westfries Museum houdt in ieder geval de term 'Gouden Eeuw' voorlopig nog aan. Het museum heeft als ondertitel 'museum van de Gouden Eeuw', maar gaat dat volgens directeur Ad Geerdink niet veranderen. Volgens Geerdink hoeft niet per se de term verworpen te worden om alle kanten van de eeuw te laten zien. "Als je de term Gouden Eeuw gebruikt en je voegt daar de rafelranden of zwarte bladzijden aan toe, kan je nog steeds het gesprek blijven voeren. Laten we die term blijven handhaven, maar wel alle kanten laten zien."
pi_188925352
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 11:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ja dat zag ik ook wel.
Maar daar zegt hij dat nergens.
[..]

Dan ken jij de Nederlandse geschiedenis niet.
[..]

Omdat iedereen Engels kan en de wereld uit meer bestaat dan Nederland.
Het zijn Nederlanders met een op Nederland gerichte boodschap.
Hou het dan ook op het Nederlands, het is gewoon interessantdoenerij.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_188925672
https://www.nporadio1.nl/(...)heid-van-gouden-eeuw



[ Bericht 43% gewijzigd door Bocaj op 13-09-2019 14:34:53 ]
pi_188925980
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:52 schreef Bocaj het volgende:
Ook Frits van Oostrom, hoogleraar en samensteller van het geschiedeniscanon, vindt dat we de term 'Gouden Eeuw' niet in de ban moeten doen. "We moeten een beetje oppassen dat we onze eigen geschiedenis niet door een soort omgekeerde wasstraat halen om 'm er zo zwart mogelijk uit te halen." Het is volgens Van Oostrom logisch dat we ons anders gaan verhouden tot het verleden, maar we zullen het er ook mee moeten doen zegt hij.
Goede woordkeus ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_188926463
Weg met die Hollanders!

Het Amsterdam Museum verandert de titel van de permanente tentoonstelling ‘Hollanders van de Gouden Eeuw’ in de Hermitage in ‘Groepsportretten van de 17e eeuw’.

https://www.parool.nl/ams(...)ouden-eeuw~b52fac8d/
  vrijdag 13 september 2019 @ 16:35:53 #224
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188927742
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In verhouding wel ja. Jan Modaal had geen Rembrandts aan de muur, maar wel schilderijen van mindere schilders. Hij verdiende ook vier keer zoveel als Otto Normalverbraucher, Mr. Tartempion en Average Joe. Stel je voor dat het modale inkomen in Nederland nu 2 ton per jaar zou zijn. Het was niet voor niks dat de bemanning van de schepen voor een groot deel uit Duitsers, Denen en wie maar wilde bestond.
[..]

In ieder geval de 'Arabische bloeiperiode', zoals die nu onderwezen wordt.
En op welke planeet is dat, daar waar Jan Modaal 300 jaar geleden een beter leven had dan Jan Modaal nu? :+ :+ :+
Resistance is futile.
pi_188927912
De hele Nederlandsche geschiedenis moet kapot. Weg met ons.
Land of the free. Home of the brave.
pi_188927913
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2019 16:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

En op welke planeet is dat, daar waar Jan Modaal 300 jaar geleden een beter leven had dan Jan Modaal nu? :+ :+ :+
De 17e eeuw was van 1600 tot 1700, ik zeg het maar even.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_188927937
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het zijn Nederlanders met een op Nederland gerichte boodschap.
Hou het dan ook op het Nederlands, het is gewoon interessantdoenerij.
Nee hoor, zo onschuldig is het niet. Het moet van Nederland, naar heel Europa, naar alle blanken kunnen gaan. Anders hebben ze zo weinig om slachtoffer van te zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 13 september 2019 @ 16:50:10 #228
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188927996
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 16:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De 17e eeuw was van 1600 tot 1700, ik zeg het maar even.
kort maar krachtig bedoel je, gemiddelde leeftijd was iets van 32 :)
pi_188928097
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 16:45 schreef Scarface88 het volgende:
De hele Nederlandsche geschiedenis moet kapot. Weg met ons.
Rare ideeën heb je.... 8)7 8)7 8)7
Hoe kun je nou het verleden kapot maken ?
  vrijdag 13 september 2019 @ 17:45:14 #230
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_188928853
Het is vooral irritant en onnodig dat het in het nieuws komt dat een of ander museum een term niet meer gaat gebruiken.

Dat museum heeft zelf de media aangeschreven om te laten zien hoe politiek correct ze zijn. Walgelijk.

Rot toch op.

Ik hoop dat het ze voornamelijk bezoekers kost ipv oplevert.
pi_188929042
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2019 08:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jaja, en dat alle rijkdom, pracht en praal in de polder voortkwam uit roof- en plundertochten in den vreemde, op een schaal die nog niet eerder vertoond was.
De rijkdom die we in het land hadden, nouja de rijkdom die gewoon de elite had, 90% van nederland was nog straatarm kwam toch vooral uit de handel met de oostzee en niet zozeer handel in den oost?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 13 september 2019 @ 18:04:49 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_188929143
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2019 17:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

De rijkdom die we in het land hadden, nouja de rijkdom die gewoon de elite had, 90% van nederland was nog straatarm kwam toch vooral uit de handel met de oostzee en niet zozeer handel in den oost?
Waren we niet vooral de "dozenschuivers" van de 17e eeuw ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 13 september 2019 @ 18:07:02 #233
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_188929178
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 16:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

kort maar krachtig bedoel je, gemiddelde leeftijd was iets van 32 :)
uh nee
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_188929265
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 18:07 schreef Quotidien het volgende:

[..]

uh nee
Kan wellicht kloppen als je kinderen meerekent, kindersterfte was toen gewoon heel veel voorkomend en druk nogal op een gemiddelde.
  vrijdag 13 september 2019 @ 18:16:10 #235
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_188929297
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2019 18:13 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Kan wellicht kloppen als je kinderen meerekent, kindersterfte was toen gewoon heel veel voorkomend en druk nogal op een gemiddelde.
Dat dus, altijd zo'n achterlijke opmerking door mensen gemaakt die even denken slim te kunnen doen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_188929573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 11:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Dat die zeer beperkt was tot een paar provincies. Dat lijkt me een betere reden voor het afschaffen van de term dan het huidige gejank.
Wat bedoel je nou? Dat de armoede beperkt was tot een paar provincies of dat de welvaart beperkt was tot een paar provincies?
  Moderator vrijdag 13 september 2019 @ 18:43:22 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188929693
gouden eeuw betekend toch niet dat iedereen van goud gemaakt was :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188929706
Ik stel voor om Alexander de Grote voortaan Alexander de Massamoordenaar te noemen, want dat dekt immers beter de lading.

Idem voor Karel de Grote. Dat kan beter Karel de Schoft worden.
pi_188929780
quote:
Rutte: Gouden Eeuw is prachtige term
Premier Mark Rutte begrijpt niet waarom het Amsterdam Museum heeft besloten ‘Gouden Eeuw’ te schrappen uit de naam van een tentoonstelling. Volgens hem moeten we ‘razend trots’ zijn op deze periode uit de vaderlandse geschiedenis.
https://www.parool.nl/ned(...)htige-term~b698850a/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 13 september 2019 @ 18:49:49 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188929790
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 18:16 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dat dus, altijd zo'n achterlijke opmerking door mensen gemaakt die even denken slim te kunnen doen.
zonder dat zal het niet veel meer dan 10jaar hoger liggen en als je het over welvaart hebt mag je kindersterfte toch wel meenemen lijkt me.
pi_188929814
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 18:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Rutte is gek geworden.

De Gouden Eeuw heeft nu eenmaal die naam gekregen in de geschiedenis. Dat is prima. Geen reden om dat te veranderen. Je kunt niet een eeuwenlange geschiedenis door een administratieve maatregel wijzigen.

Maar waarom zou je nu - 300 jaar later - trots zijn op die eeuw? Zelfs razend trots. Dat slaat gewoon nergens op.
pi_188930031
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2019 17:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

De rijkdom die we in het land hadden, nouja de rijkdom die gewoon de elite had, 90% van nederland was nog straatarm kwam toch vooral uit de handel met de oostzee en niet zozeer handel in den oost?
Correct, maar dat is niet zo spannend. Term daarvoor is de moedernegotie. SJW huillies focussen vooral op slavernij en de rijkdom die daar zogenaamd uit kwam. Even negerend dat de WiC vooral verlies gevend was.
pi_188930055
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 18:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als dat toch niet kan wat voor reden bestaat er dan om de naamgeving aan te passen?
Bijv men vind de meest normale naam 17e eeuw beter passend.
Ook een raar idee dat dit museum het de geschiedenis wilt vernietigen.
Met meer nadenken en beter formuleren kan iemand schrijven: dit museum wil kennelijk mijn positief beeld over de glorieuse 17e eeuw vernietigen.
Dat is al meer naar de realiteit toe.
  vrijdag 13 september 2019 @ 19:16:32 #245
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188930165
Baudet is nu op de Wereld Deugt Door.
Gemiste kans.

Gezien zijn achternaam stamt hij af van de Hugenoten. Fransozen die vanwege hun geloof vervolgd werden.

Amsterdam gedurende de Gouden Eeuw was een vrijhaven voor eenieder die vervolgd werd. Mensen uit Spanje, Portugal, Frankrijk, Duitsland en Polen zijn Gevlucht naar Amsterdam.

Die SJWers moeten gewoon de ballen uit hun broek schamen.

Edit: het niveau van de deelnemers aan deze discussie ontstijgt de brugklas niet eens.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_188930178
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 19:08 schreef Bluesdude het volgende:

Bijv men vind de meest normale naam 17e eeuw beter passend.
Ja, dat vind jij ook. Of het de meest "normale" naam is is een tweede.

quote:
Ook een raar idee dat dit museum het de geschiedenis wilt vernietigen.
Met meer nadenken en beter formuleren kan iemand schrijven: dit museum wil kennelijk mijn positief beeld over de glorieuse 17e eeuw vernietigen.
Dat is al meer naar de realiteit toe.
Wat voor wartaal loop je nu weer uit te slaan dan? Vroeg aan de vrijmibo?
pi_188930293
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 19:17 schreef AchJa het volgende:

Wat voor wartaal loop je nu weer uit te slaan dan? Vroeg aan de vrijmibo?
Als het te verwarrend is voor je , is het nodig het nog eens te lezen om je verwarring te kunnen benoemen
Ik reageerde op Scarface in eerste instantie en wat later geef ik concreet aan hoe hij zijn onvrede beter had kunnen formuleren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 16:45 schreef Scarface88 het volgende:
De hele Nederlandsche geschiedenis moet kapot. Weg met ons.
pi_188930331
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 19:16 schreef thedeedster het volgende:
Baudet is nu op de Wereld Deugt Door.
Gemiste kans.

Gezien zijn achternaam stamt hij af van de Hugenoten. Fransozen die vanwege hun geloof vervolgd werden.

Zei hij dat een voorvader Baudet een hugenoot was die naar Nederland vluchtte ?
Lijkt me niet, dat hij dat zei
Een voorvader de belg Baudet vluchtte uit België om de dienstplicht van Napoleon te ontlopen.
Groot gelijk van de voorvader... die dus een politieke vluchteling was,.
pi_188930359
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 19:31 schreef Bluesdude het volgende:

Zei hij dat een voorvader Baudet een hugenoot was die naar Nederland vluchtte ?
Lijkt me niet, dat hij dat zei
Een voorvader de belg Baudet vluchtte uit België om de dienstplicht van Napoleon te ontlopen.
Groot gelijk van de voorvader... die dus een politieke vluchteling was,.
Dezelfde dienstplicht die ook in Nederland onder Napoleon bestond? Die dienstplicht bedoel je?
  vrijdag 13 september 2019 @ 19:33:32 #250
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188930360
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 19:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zei hij dat een voorvader Baudet een hugenoot was die naar Nederland vluchtte ?
Lijkt me niet, dat hij dat zei
Een voorvader de belg Baudet vluchtte uit België om de dienstplicht van Napoleon te ontlopen.
Groot gelijk van de voorvader... die dus een politieke vluchteling was,.
Interessant aangezien Nederland toen ook onder Frankrijk viel. Onze eerste échte koning was Fransoos.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')