abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188915760
Ik heb een aanbod voor een nieuwe baan.

Omdat het vooral over het mentale aspect plaats, post ik het hier.

Ik kan goed informatie opslaan en reproduceren. Ik kan goed andere mensen observeren, zien welk gedrag werkt/niet werkt, en dit toepassen in mijn eigen leven. Ook heb ik best veel mensenkennis, waardoor ik redelijk gauw door heb wat voor vlees ik in de kuip heb, en wat voor gedrag de desbetreffende persoon van mij graag zou zien, wat ik dan toepas als ik meen dat dit mij voordeel kan opleveren.

Op basis van het voorgaande kan ik mij desgewenst best verkopen als de extraverte, sociale collega met ambitie en diepgaand inhoudelijk inzicht en interesse in het vakgebied.

Maar feitelijk ben ik dat helemaal niet. Eigenlijk ben ik een introvert die het liefste op vrijdagavond alleen thuis is, af en toe een sigaretje op het balkon rookt en in mijn eigen gedachten leeft. Nadenken over verre bestemmingen/reizen, de toekomst, het verleden, abstracte dingen. Ik ben meer een dromer dan iemand die daadwerkelijk bepaalde doelen wil realiseren.

Cryptovaluta, financien, accountancy, advocatuur, fusies en overnames, zuidas: het interessert me allemaal geen bal, al zou ik de meesten van jullie denk ik best kunnen overtuigen dat dit wel degelijk het geval is. Ik heb al tig malen geprobeerd het NRC eens te lezen, maar stop altijd bij Fokke en Sukke. Het nieuws, maatschappelijke issues, interesseren mij niet. Ik leef op micro niveau en maak me alleen druk om mijn eigen leven en dat van mensen direct om mij heen. Met verbazing kan ik kijken naar collega's die hun werk veel te serieus nemen, naar mensen bij Pauw/DWDD aan tafel die per se hun mening moeten geven en zich heel druk maken over alles. In mijn hoofd kan ik daar uren over analyseren, waar dat toch vandaan komt en hoe die mensen denken en hoe dat precies werkt.

Dit komt denk ik om dat ik zelf niet erg intelligent ben. Mijn universiteit, kennis en capaciteiten heb ik vooral, omdat ik goed informatie kan opslaan en reproduceren. Maar ik ben vanuit mijzelf niet kritisch, en vlieg discussies ook niet kritisch aan. Ik ben ook niet maatschappelijk betrokken. Mijn blik (scope) is vrij beperkt en vooral gericht op mijzelf. Pas als een student/collega een kritische opmerking maakt ergens over, dan denk ik : ''Ohja, dat heeft die gast idd goed gezien''. Maar ik had het zelf nooit opgemerkt. Ik ben meer van ''het zal wel'', en denk alleen hoe ik met zo weinig mogelijk inspanning en zo goed mogelijk resultaat behaal. Niet echt academisch dus.

alleen mijn ''probleem'' is dus, dat ik nu een aanbieding voor een baan heb die wel echt als ''top'' wordt gezien. Het niveau op mijn huidige afdeling is wat laag. Ergens bevalt dit mij wel, want ik doe gewoon mijn act, doe alsof ik het allemaal heel serieus neem, en ik kom er mee weg. Maar feitelijk hoef ik het helemaal niet serieus te nemen. Ik heb een positie gecreëerd waarin ik van mijn manager alle vrijheid en vertrouwen krijg. Ik kan wegdromen in mijn eigen wereld als ik wil, en geschillen / problemen zie ik al mijlenver aankomen, waardoor ik op tijd alles zo kan oplijnen zodat ik zelf geen gezeik krijg of er geen extra werk aan heb.

Bij die nieuwe baan gaat dat niet meer. Dan moet ik ''all out'', en moet ik zélf opeens alles ook heel serieus gaan nemen. Het niveau ligt daar gewoon hoger, dus kom ik met bepaalde dingen niet meer weg. Enerzijds een uitdaging, anderzijds vraag ik me af: word ik daar niet dood ongelukkig van? Moet ik die nieuwe uitdaging gewoon proberen en misschien wat meer vertrouwen hebben? Of is dit tevens een sollicitatie naar ongelukkigheid/burn out?
pi_188915854
Lijkt het je nou helemaal niks of juist wel? Heb je daadwerkelijk de ambitie om verder te komen of eigenlijk niet? Dat is me niet helemaal duidelijk.
pi_188915856
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:50 schreef Scrapyard het volgende:
Of is dit tevens een sollicitatie naar ongelukkigheid/burn out?
Jup.. want:

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:50 schreef Scrapyard het volgende:
Maar feitelijk ben ik dat helemaal niet. Eigenlijk ben ik een introvert die het liefste op vrijdagavond alleen thuis is, af en toe een sigaretje op het balkon rookt en in mijn eigen gedachten leeft. Nadenken over verre bestemmingen/reizen, de toekomst, het verleden, abstracte dingen. Ik ben meer een dromer dan iemand die daadwerkelijk bepaalde doelen wil realiseren.

Doen waar je gelukkig van word..
pi_188915907
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:54 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Lijkt het je nou helemaal niks of juist wel? Heb je daadwerkelijk de ambitie om verder te komen of eigenlijk niet? Dat is me niet helemaal duidelijk.
Ik vind het heel dubbel.

Enerzijds, voelt het vrij ver af van wie ik echt ben. Anderzijds : wie ik echt ben, daar zijn volgens mij geen banen voor waarmee je je broek kunt ophouden.

En wat ook meespeelt : Misschien is het wel gewoon onzekerheid. Kan dat zelf niet zo goed beoordelen. Deze baan voelt chill, nul stress, qua IQ en sociale vaardigheden zit ik prima. Ik zie niet op tegen de werkweek die komt.

Maar bij die nieuwe baan is dat vermoedelijk wel zo, grote kans dat weken dan volzitten met meetings, presentaties, klantbezoeken. En dat idee van zo'n werkweek, bezorgt me een gevoel van stress. Maar ik weet dus niet of dat is, omdat het niet bij mij past, of dat dat is, omdat ik het nog nooit heb gedaan en dus niet weet of ik het wel kan, zeg maar.
pi_188916131
Dit had ik kunnen typen.
pi_188916257
Elke baan komt met een golfbeweging. In het begin is het stress, nieuwe dingen leren, op je bek gaan, afvragen hoe anderen het toch zo makkelijk doen. Dan de (lekkere) fase dat je alles al een paar keer gezien hebt, je het grootste deel op routine kan doen en je vaardigheden wat kan bijslijpen. Tot je in de fase komt dat die routine omslaat naar verveling, niks je meer verrast en je vast gaat zitten in oude patronen.

Geen idee of die nieuwe baan bij je past, maar de rest van je leven in een baan zonder uitdaging word je vermoedelijk ook niet heel gelukkig van.
pi_188916700
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:58 schreef Scrapyard het volgende:
Anderzijds : wie ik echt ben, daar zijn volgens mij geen banen voor waarmee je je broek kunt ophouden.
Daar zou ik dan toch eens heel goed naar gaan kijken.. en ook hoe hoog je broek moet zitten en of je daar gelukkig van word..

Ik heb mn broek op mn enkels 8-) maar vermaak me prima :Y
pi_188916982
Klinkt potverderrie als ik op mijn werk.

Om diezelfde positie te kunnen ontwikkelen heb je ook deels mazzel nodig. Is die kans groot dat je een zelfde positie kan ontwikkelen en je bent deze baan zat dan ja. Maar aan de andere kant als de meeste dingen je niet boeien en je leeft op micro niveau en dat is goed en dat vind je best, waarom dan omgooien.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_188917695
Als je twijfelt (of eigenlijk : diep in je hart voelt dat 't m niet is) : niet doen. Hoe mooi die ook klinkt. Er zijn heus wel banen waar je gelukkiger van wordt en waarbij het niet eens in je op zou komen om deze vraag te stellen. Denk daar maar eens over na...
Somebody that I used to know
pi_188917718
Overigens klinkt je huidige werk als een bore-out. Ben je daar wel tevreden mee?
  donderdag 12 september 2019 @ 23:50:47 #11
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_188919800
Ik had de OP kunnen posten realiseer ik me net.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_188919859
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 23:50 schreef M1stral het volgende:
Ik had de OP kunnen posten realiseer ik me net.
En wat heb je toen gedaan?
  vrijdag 13 september 2019 @ 00:10:38 #13
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_188919930
quote:
2s.gif Op donderdag 12 september 2019 23:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En wat heb je toen gedaan?
Het aanbod aan mijn werkgever te kennen gegeven en er een mooie salarisverhoging uitgesleept.

Maar doelde meer op de manier waarop TS zichzelf omschrijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door M1stral op 13-09-2019 00:42:45 ]
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_188920043
Herkenbaar dit. Ik denk ook exact op die manier als je beschrijft. Ik doe wat dat betreft het juiste werk, developer. Veel geld verdienen met zo min mogelijk verrichte arbeid.
pi_188920176
Herkenbaar, al ben ik meteen begonnen bij die andere baan.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_188920466
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Jup.. want:
[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 21:24 schreef Postbus100 het volgende:
Als je twijfelt (of eigenlijk : diep in je hart voelt dat 't m niet is) : niet doen. Hoe mooi die ook klinkt. Er zijn heus wel banen waar je gelukkiger van wordt en waarbij het niet eens in je op zou komen om deze vraag te stellen. Denk daar maar eens over na...
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:37 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Daar zou ik dan toch eens heel goed naar gaan kijken.. en ook hoe hoog je broek moet zitten en of je daar gelukkig van word..

Ik heb mn broek op mn enkels 8-) maar vermaak me prima :Y
Precies wat de users boven mij zeggen doen!

Doen wat je gelukkig maakt en kijken diep in je hart.

Mijn vraag is wie ben je dan?
Als jij dat niet bent, wie ben je dan?
Welke onderwerpen maken je gelukkig of vond je leuk?
Een baan is een 2e je geluk en gemoedstoestand en mentale aspect is het 1e wat belangrijk is.

Dus mijn tip is niet die positie aannemen, maar kijken naar de baan of activiteit die jouw gelukkig maakt en overeenkomt met dat wie jij bent en waar jij wil zijn met je leven. Kijken naar je hart. Als die baan er niet is ben jij de eerste die hem gaat creeren. Er zijn vast mensen die behoefte hebben aan jouw producten of diensten.
[/quote]
pi_188920473

[ Bericht 100% gewijzigd door Twintig op 13-09-2019 02:25:23 ]
pi_188922151
Voor mij is dit ook wel een herkenbaar verhaal.
pi_188923182
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:58 schreef Scrapyard het volgende:
Enerzijds, voelt het vrij ver af van wie ik echt ben. Anderzijds : wie ik echt ben, daar zijn volgens mij geen banen voor waarmee je je broek kunt ophouden.
Het eerste is een feit, het tweede is een aanname.

Er is één ding wat zeker is: een gevoel laat zich heel moeilijk veranderen of onderdrukken. Al het andere kan je wel veranderen, ook al is het moeilijk en eng.

Maar iedereen doorloopt dat proces voor zichzelf. Ik ben ook eerst voor 'de nieuwe uitdaging' gegaan, toen ingestort en daarna dingen gaan doen die beter bij me passen. Soms moet je eerst je absolute grens ontmoeten voordat je een verandering kan maken.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_188923307
Nou, een stressvrij leven is ook echt heel wat waard hoor, geloof me. En zeker werk waar je eigenlijk maar weinig bij voelt, is op den duur slopend, slurpend en depressiefmakend. Vele doen dat, maken zichzelf wijs dat ze het o zo leuk vinden, want status en zo, 'high functioning', maar op een dieper niveau in ons wezen, bevredigt dat uiteindelijk helemaal niet. Is allemaal buitenkant.

Je kunt het natuurlijk altijd proberen. Wie weet valt het helemaal mee en ontdek verborgen talenten. Maar als ik zo je schrijven zie, en vooral dat je het nu eigenlijk meer dan prima hebt... tja, zou je dat wel moeten weggooien dan?

Doet me denken aan dit filmpje...

Eens kijken
pi_188923659
Ik lees eigenlijk vooral angst voor het onbekende. Ook als die baan inderdaad niks voor je blijkt te zijn kan het waardevol zijn dat je dat iig een keer hebt ervaren. Maar wie weet verbaas je jezelf wel.
pi_188923863
het is je eigen schuld als je jezelf dat aandoet
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_188925936
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Jup.. want:
[..]

Damn. Altijd als ik jouw posts lees denk ik "daar gaan we weer", maar nu ben ik het met je eens.
  vrijdag 13 september 2019 @ 14:54:08 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188926028
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2019 14:48 schreef TomStall het volgende:

[..]

Damn. Altijd als ik jouw posts lees denk ik "daar gaan we weer", maar nu ben ik het met je eens.
Misschien moet je eens vaker buiten KLB en NWS kijken.. Ieder subforum heeft zn eigen toon ;)
pi_188926068
Alles uit jezelf proberen te halen. En indien dat niet werkt is er altijd weer een mogelijkheid om een stap terug te doen.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')