abonnement Unibet Coolblue
pi_188912975
Mijn laptop laadt niet meer op en werkt alleen nog als ik hem op netstroom heb aangesloten. Sindsdien is hij enorm traag. Ik heb dus een nieuwe wisselstroomadapter nodig, ga ervan uit dat die stuk is en niet de aansluiting in mijn laptop zelf.

Ik heb een Dell Vostro 3568, de adapter is 45W, 19,5V, 2.31A. Deze (is dit de juiste?) hebben ze op de site van Dell, alleen is die vrij duur vergeleken met bijvoorbeeld deze van een andere site en een ander merk (geen universele). Dat komt misschien ook deels doordat bij die tweede geen voedingskabel zit. Is het beter om het bij Dell te bestellen - dat doe ik eigenlijk liever - of zal het niet uitmaken?

Dan nog iets, ik zag dat de 65W versie van Dell goedkoper is dan de 45W. Mijn laptop staat niet in de lijst met compatibele laptops daaronder. Terwijl ik op een andere site had gezien dat de 65W compatibel is met de 45W en dat het erom gaat dat het voltage gelijk moet zijn aan dat van je originele adapter. Hoe zit dat?

[ Bericht 1% gewijzigd door kuolema op 12-09-2019 17:07:46 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_188913195
Heb je geen multimeter on je voedingsadapter door te meten?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_188913270
een laptop word niet langzaam door een probleem met een adapter.

maar.

als je laptop niet oplaad dan is er geen probleem met je adapter maar met de batterij van de laptop.
anders zou deze ook niet aangaan als deze op netstroom zit.
pi_188913809
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 17:13 schreef Jordy-B het volgende:
Heb je geen multimeter on je voedingsadapter door te meten?
Nee.
quote:
2s.gif Op donderdag 12 september 2019 17:17 schreef kovenant het volgende:
een laptop word niet langzaam door een probleem met een adapter.
Volgens de meldingen die ik krijg wel. Als ik het snoer eruit haal en er weer in doe krijg ik de volgende melding:
quote:
Het type netadapter kan niet worden vastgesteld. Uw computer zal trager werken en de batterij zal niet worden opgeladen. U kunt dit probleem als volgt oplossen:
- Zorg ervoor dat de stekker volledig is aangesloten om de beste werking van uw computer te garanderen.
- Sluit een netadapter van Dell met een vermogen van 45W of hoger aan.
Bij het opstarten krijg ik deze vergelijkbare melding:
quote:
Alert! The AC power adapter wattage and type cannot be determined. The battery may not charge. The system will adjust the performance to match the power available.
quote:
maar.

als je laptop niet oplaad dan is er geen probleem met je adapter maar met de batterij van de laptop.
anders zou deze ook niet aangaan als deze op netstroom zit.
Dat zou kunnen. Dan heb ik misschien nog kans op garantie. Ik hoopte dat ik het zelf op kon lossen door een vervangend onderdeel te bestellen, maar dan moet ik wel zeker weten welk onderdeel dat is. En dat weet ik niet. Het lijkt erop dat ik hem misschien toch moet opsturen.

[ Bericht 2% gewijzigd door kuolema op 12-09-2019 17:57:34 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_188915827
Probeer eerst eens de bios te resetten naar de standaard waarden.
Probleem kan dan opgelost zijn.
pi_188916738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:53 schreef gepromoveerT het volgende:
Probeer eerst eens de bios te resetten naar de standaard waarden.
Probleem kan dan opgelost zijn.
Hoe moet dat?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_188918004
Dells kunnen niet originele adapters detecteren en daar moeilijk over gaan doen. Je kunt het beste je batterij eruit halen als die toch stuk is.
pi_188919623
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Hoe moet dat?
Handleiding van de Dell site downloaden en lezen hoe je dat doet.
pi_188919931
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 23:33 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Handleiding van de Dell site downloaden en lezen hoe je dat doet.
Dat kan je hier vinden.

https://www.dell.com/supp(...)g?lang=nl#11andahalf

Maar gaat je probleem met het opladen niet oplossen.

Je kan beter het Dell Support Assist programma downloaden en installeren via de Windows Store en dan alles laten scannen en kijken of dat je probleem gaat oplossen.

Je kan ook nog in de Windows Store de Dell Power Manager downloaden en installeren.

[ Bericht 6% gewijzigd door BTKlus op 13-09-2019 00:16:34 ]
pi_188921397
als je wel die meldingen krijgt zou ik inderdaad een vervangende adapter aanschaffen.

zou wel een originele doen.

je kan ze ook tweedehands aanschaffen zolang ze geverifieerd nog werken is daar niks mee aan de hand.

Dell heeft voor zover ik weet twee series adapters.
een grote en kleine plug.
de grote plug is voor de zakelijke markt en de kleine voor de consumenten markt.
19,5 volt is de standaard voor Dell.
45 watt is degene die je nu gebruikt, hoger mag je wel gaan lager niet.
pi_188924940
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 00:10 schreef BTKlus het volgende:

[..]

Dat kan je hier vinden.

https://www.dell.com/supp(...)g?lang=nl#11andahalf

Maar gaat je probleem met het opladen niet oplossen.

Je kan beter het Dell Support Assist programma downloaden en installeren via de Windows Store en dan alles laten scannen en kijken of dat je probleem gaat oplossen.

Je kan ook nog in de Windows Store de Dell Power Manager downloaden en installeren.
Bedankt voor de tip.
Hij is al 25 minuten bezig met installeren van SupportAssist. Denk niet dat mijn laptop dit aankan in deze staat.

Edit: ruim een uur inmiddels. Annuleren is niet mogelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door kuolema op 13-09-2019 14:10:24 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_188958676
Installatie van SupportAssist is inmiddels gelukt maar nu opent hij niet ... er komt wel een blauw pop-upscherm maar dat verdwijnt ineens weer na enkele seconden.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_188968088
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:40 schreef kuolema het volgende:
Installatie van SupportAssist is inmiddels gelukt maar nu opent hij niet ... er komt wel een blauw pop-upscherm maar dat verdwijnt ineens weer na enkele seconden.
Kan je eens proberen SupportAssist op te starten met Administrator rechten.
pi_188971446
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 01:01 schreef BTKlus het volgende:

[..]

Kan je eens proberen SupportAssist op te starten met Administrator rechten.
SupportAssist is ineens verdwenen ... staat niet meer waar die stond en geeft hem met zoeken ook niet aan. Ik begrijp er niets van. Opnieuw installeren kan niet want dan krijg ik de melding dat het al geïnstalleerd is.
Power Manager Lite geeft aan dat de batterij uitstekend werkt.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_188971586
Ik ga toch maar een nieuwe adapter aanschaffen. Heb nog geen antwoord op mijn vragen in de OP. Is de 45W adapter die ik linkte, de Europese, de juiste? En moet ik voor 45 of 65W gaan op basis van de informatie uit de OP?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_188974780
Het wattage 45W, 65W, 90W of meer is allemaal geen probleem voor de laptop.

https://123adapter.nl/adapter-voor-dell-vostro-15+3568-1027

https://123adapter.nl/dell-vostro-3568-adapter-171442

of

https://viadennis.nl/accessoires/dell/vostro/3568/

Voldoen allemaal voor de Dell Vostro 3568 netsnoer kan je hergebruiken of een nieuwe bijbestellen. Let op er bestaan netsnoeren 2-polig of 3-polig wel even controleren of jou eigen netsnoer past op de nieuwe adapter.

Dell gebruikt eigenlijk maar 2 verschillende types één met een dunne stekker en één met een dikke stekker aansluiting in de laptop alle zijn 19,5V alleen het wattage is verschillend voor dit model is 45W of hoger benodigd.
pi_188986298
Elke adapter van 19,5V met dezelfde polariteit en minimaal 2,31 A is geschikt (ok het moet wel fysiek passen natuurlijk :P)
pi_188989801
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 16:07 schreef BTKlus het volgende:
Het wattage 45W, 65W, 90W of meer is allemaal geen probleem voor de laptop.

https://123adapter.nl/adapter-voor-dell-vostro-15+3568-1027

https://123adapter.nl/dell-vostro-3568-adapter-171442

of

https://viadennis.nl/accessoires/dell/vostro/3568/

Voldoen allemaal voor de Dell Vostro 3568 netsnoer kan je hergebruiken of een nieuwe bijbestellen. Let op er bestaan netsnoeren 2-polig of 3-polig wel even controleren of jou eigen netsnoer past op de nieuwe adapter.

Dell gebruikt eigenlijk maar 2 verschillende types één met een dunne stekker en één met een dikke stekker aansluiting in de laptop alle zijn 19,5V alleen het wattage is verschillend voor dit model is 45W of hoger benodigd.
Wat zijn de voor- en nadelen van een hoger wattage? Sneller laden, kost meer stroom?

Zal ik nu voor zo'n goedkope gaan of die van Dell van 54 euro? Heeft iemand ervaring met niet-originele adapters? Kan iemand me helpen de juiste 65W versie te vinden op de site van Dell?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_188989943
Als hij niet meer oplaad maar alleen aan de netstroom werkt is er niks mis met je lader, accu vervangen heeft meer zin. Heb bij mijn eigen laptop ook de accu vervangen en daarna waren alle problemen opgelost. Had dezelfde problemen als jij.
pi_188992692
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 13:56 schreef henkbootjesbouw het volgende:
Als hij niet meer oplaad maar alleen aan de netstroom werkt is er niks mis met je lader, accu vervangen heeft meer zin. Heb bij mijn eigen laptop ook de accu vervangen en daarna waren alle problemen opgelost. Had dezelfde problemen als jij.
Zou de Power Manager dat niet moeten zien dan? Die geeft aan dat de batterij uitstekend werkt.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_188993901
De accu op de site van Dell kost 32 euro.
Die op 123adapter.nl kost 100 euro.
Ik kan niet zien wat het verschil is tussen deze twee. Die van Dell is een 4-cel en bij die ander staat niets daarover maar ik weet ook niet wat het betekent. Kan op internet niets vinden bij de specificaties van mijn laptop over cellen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_188993989
Fuck it, ik ga die duurdere kopen. Kan niet zijn dat die van 32 euro dezelfde is. Ik ben hier al lang genoeg mee bezig.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_188994331
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 18:54 schreef kuolema het volgende:
Fuck it, ik ga die duurdere kopen. Kan niet zijn dat die van 32 euro dezelfde is. Ik ben hier al lang genoeg mee bezig.
Ze zijn beiden 40Wh dus ja, ze hebben dezelfde capaciteit.

Ik zou voor de goedkoopste gaan, heb je nog origineel Dell ook.
pi_188995001
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ze zijn beiden 40Wh dus ja, ze hebben dezelfde capaciteit.

Ik zou voor de goedkoopste gaan, heb je nog origineel Dell ook.
Ik heb de duurdere al besteld. Bij nog weer een andere site, waar hij ook 100 euro was. Dus denk echt dat die van de Dell site anders is. Die ik nu heb gekocht is ook van Dell zelf.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_188998568
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:54 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik heb de duurdere al besteld. Bij nog weer een andere site, waar hij ook 100 euro was. Dus denk echt dat die van de Dell site anders is. Die ik nu heb gekocht is ook van Dell zelf.
Stuur hem terug en neem de goedkope. Ze zijn hetzelfde.
40 watt gedeeld door 14,8 volt = 2703mAh... En ik zie zo dat ze beide 4 cell accu's zijn, dat kan niet anders.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')