abonnement Unibet Coolblue
pi_188907007
Laatst liep ik met mijn dochter door een drukke binnenstad toen ons oog ineens viel op een jongetje van een jaar of 6....
Gekleed in een prachtige jurk, inclusief tiara en toverstaf.

Dochter moest lachen en vroeg aan mij wat die ouders bezielde om dat kind zo te laten rondlopen..
Gevolgd door de vraag 'Zou jij mijn broertje ook zo meenemen naar de stad'
Nee! Zoonlief mag van mij best een jurk aan, ik lak z'n nagels af en toe maar en public? Nee.

Fok!,Zou jij je zoon meenemen naar een drukke binnenstad in bovenstaande outfit?
  donderdag 12 september 2019 @ 10:29:58 #2
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188907020
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:28 schreef Brybry het volgende:
Laatst liep ik met mijn dochter door een drukke binnenstad toen ons oog ineens viel op een jongetje van een jaar of 6....
Gekleed in een prachtige jurk, inclusief tiara en toverstaf.

Dochter moest lachen en vroeg aan mij wat die ouders bezielde om dat kind zo te laten rondlopen..
Gevolgd door de vraag 'Zou jij mijn broertje ook zo meenemen naar de stad'
Nee! Zoonlief mag van mij best een jurk aan, ik lak z'n nagels af en toe maar en public? Nee.

Fok!,Zou jij je zoon meenemen naar een drukke binnenstad in bovenstaande outfit?
Hoe kun jij aan een 6-jarig kind zien dat het een jongetje is?
pi_188907041
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoe kun jij aan een 6-jarig kind zien dat het een jongetje is?
Gezicht,kapsel, spijkerbroek onder jurk en sportschoenen...het was echt duidelijk een jongen.
pi_188907116
Ja hoor, dat zou mijn zoon best mogen. We hebben hier een 11-jarige (stief)dochter en die loopt steevast in jongenskleren.
Resistance is futile.
  donderdag 12 september 2019 @ 10:38:48 #5
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188907126
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:32 schreef Brybry het volgende:

[..]

Gezicht,kapsel, spijkerbroek onder jurk en sportschoenen...het was echt duidelijk een jongen.
Oh ja, meisjes dragen nooit sportschoenen 8)7
pi_188907129
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:38 schreef Seven. het volgende:
Ja hoor, dat zou mijn zoon best mogen. We hebben hier een 11-jarige (stief)dochter en die loopt steevast in jongenskleren.
Dat is niet hetzelfde als full-princess over straat natuurlijk.
And so is the past
pi_188907145
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Oh ja, meisjes dragen nooit sportschoenen 8)7
Lukt het een beetje, spijkers op laag water zoeken?
pi_188907149
Is gewoon de 21e eeuw. Je bent wel erg kortzichtig als je denkt dat een 6-jarig jongetje geen transgender kan zijn.
pi_188907157
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:38 schreef Seven. het volgende:
Ja hoor, dat zou mijn zoon best mogen. We hebben hier een 11-jarige (stief)dochter en die loopt steevast in jongenskleren.
Oh mijn dochter ook, die draagt het liefst trainingspakken. En toch vind ik dat iets anders dan in je glitterjurk over straat...
pi_188907174
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dat is niet hetzelfde als full-princess over straat natuurlijk.
Waarom niet? Zij gaat rustig in d'r Ajax tenue over straat.
Resistance is futile.
pi_188907181
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:41 schreef Brybry het volgende:

[..]

Oh mijn dochter ook, die draagt het liefst trainingspakken. En toch vind ik dat iets anders dan in je glitterjurk over straat...
Waarom is dat anders?
Resistance is futile.
pi_188907187
Ik zou het vooral niet wenselijk vinden vanwege de reacties, je wilt je kind toch beschermen lijkt me. Mocht mijn zoon, ondanks waarschuwingen over de consequenties toch zo'n outfitje aan willen trekken..Van mij mag het.
Zijn vader zou het echter niet toelaten ,die vind het onzin.
pi_188907191
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:40 schreef Sapstengel het volgende:
Is gewoon de 21e eeuw. Je bent wel erg kortzichtig als je denkt dat een 6-jarig jongetje geen transgender kan zijn.
Kleren dragen waarvan gezegd is dat ze voor vrouwen zijn, is nog wel wat stapjes verwijderd van transgender.
pi_188907212
quote:
5s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waarom is dat anders?
Trainingspakken/Ajax-tenue vind ik niet perse uber-jongensachtig. Meiden voetballen toch ook? Een glitterjurk,tiara,toverstaf vind ik nogal over the top.
pi_188907332
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:45 schreef Brybry het volgende:

[..]

Trainingspakken/Ajax-tenue vind ik niet perse uber-jongensachtig. Meiden voetballen toch ook? Een glitterjurk,tiara,toverstaf vind ik nogal over the top.
Vind ik wel über jongensachtig maar het doet er niet toe. Als je een Ajax-tenue voor een meisje prima vindt, maar een glitterjurk voor een jongen niet, dan ben ik van mening dat je met 2 maten meet. Ik respecteer je zienswijze want dit zijn dingen die elke ouder zelf bepaalt. Ik hoop wel dat je jouw kind niet aanpraat dat 'ie abnormaal is als hij een jurk aan zou willen tegen jouw wens. En ik hoop dat je je kinderen niet aanpraat dat andere kinderen die dat wel willen, abnormaal zijn.
Resistance is futile.
pi_188907376
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waarom niet? Zij gaat rustig in d'r Ajax tenue over straat.
Kindermishandeling :(
blablablabla
pi_188907388
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:44 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Kleren dragen waarvan gezegd is dat ze voor vrouwen zijn, is nog wel wat stapjes verwijderd van transgender.
Zo is dat. Maar ik persoonlijk zie de noodzaak er niet van in om een kleine cross dresser te onderdrukken.
Resistance is futile.
pi_188907403
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vind ik wel über jongensachtig maar het doet er niet toe. Als je een Ajax-tenue voor een meisje prima vindt, maar een glitterjurk voor een jongen niet, dan ben ik van mening dat je met 2 maten meet. Ik respecteer je zienswijze want dit zijn dingen die elke ouder zelf bepaalt. Ik hoop wel dat je jouw kind niet aanpraat dat 'ie abnormaal is als hij een jurk aan zou willen tegen jouw wens. En ik hoop dat je je kinderen niet aanpraat dat andere kinderen die dat wel willen, abnormaal zijn.
Ik denk dat jij mijn reacties niet goed gelezen/begrepen hebt.
Mijn dochter voetbalt, draagt het liefst jongens kleding en gedraagt zich meer als jongen.Mijn zoon is een echte stoere jongen die het fantastisch vind om z'n nagels te lakken. Kan allemaal hier in huis.
Ze komen in contact met allerlei soorten en typen mensen, oftewel.. Mijn kinderen worden best vrij en wereldwijs opgevoed.

En toch zou ik mijn zoon niet als Elsa over straat laten gaan, tenzij het carnaval is.
  donderdag 12 september 2019 @ 10:59:24 #19
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_188907429
Maakt toch niks uit?
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_188907443
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Kindermishandeling :(
Wat ik er nog niet bij gezegd heb is dat ze dit doet als we haar niet tegen houden. Bij haar moeder mag dit gewoon, bij ons eigenlijk niet.

Ik zou m'n dochter eigenlijk sowieso niet in een glitterjurk over straat laten gaan, tenzij speciale gelegenheid natuurlijk. Die joggingbroeken en ajax tenuetjes zijn leuk voor thuis maar niet voor op visite of als we naar de stad gaan of zo.

Dus ik stel m'n mening bij na wat nadenken. Dat gaat niet over cross dressen maar er gewoon goed uitzien voor de gelegenheid.

Als mijn denkbeeldige zoon aangeeft echt meisjeskleren aan te willen, dan geen probleem maar naar school gaan of naar de stad is geen verkleedfeestje.
Resistance is futile.
pi_188907453
quote:
3s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:59 schreef InverHouse het volgende:
Maakt toch niks uit?
Nee hoor. Vond het alleen vervelend voor dat jongetje, al die mensen die kijken/wijzen/uitlachen.
Dat doet toch iets met een kind denk ik dan...
pi_188907454
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:57 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ik denk dat jij mijn reacties niet goed gelezen/begrepen hebt.
Mijn dochter voetbalt, draagt het liefst jongens kleding en gedraagt zich meer als jongen.Mijn zoon is een echte stoere jongen die het fantastisch vind om z'n nagels te lakken. Kan allemaal hier in huis.
Ze komen in contact met allerlei soorten en typen mensen, oftewel.. Mijn kinderen worden best vrij en wereldwijs opgevoed.

En toch zou ik mijn zoon niet als Elsa over straat laten gaan, tenzij het carnaval is.
Nou, dat snap ik heel goed en daar ben ik het mee eens. Maar stel dat je zoon in normale meisjeskleding naar school wil?
Resistance is futile.
  donderdag 12 september 2019 @ 11:02:19 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188907456
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waarom niet? Zij gaat rustig in d'r Ajax tenue over straat.
Ik zie sportkleding als unisex. Die van mij heeft vandaag een Ajax-trui aan. Die eerst van m'n zoon was maar hem niet meer past.
And so is the past
pi_188907476
quote:
2s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nou, dat snap ik heel goed en daar ben ik het mee eens. Maar stel dat je zoon in normale meisjeskleding naar school wil?
Poeh.. moeilijk hoor. Ik zou het wel in overweging nemen, zijn vader zou het never nooit toelaten.
pi_188907479
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:02 schreef Brybry het volgende:

[..]

Nee hoor. Vond het alleen vervelend voor dat jongetje, al die mensen die kijken/wijzen/uitlachen.
Dat doet toch iets met een kind denk ik dan...
Niet alle kinderen zijn daar gevoelig voor. Mijn nichtje kleurt rustig d'r haar zeegroen, heeft ze echt lak aan. Die durft heel erg eigen te zijn, maar ze is wel onzeker over heel veel andere dingen.
Resistance is futile.
  donderdag 12 september 2019 @ 11:04:23 #26
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188907482
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:40 schreef Sapstengel het volgende:
Is gewoon de 21e eeuw. Je bent wel erg kortzichtig als je denkt dat een 6-jarig jongetje geen transgender kan zijn.
Het is vrij normaal voor een 6 jarige om van het andere geslacht te willen zijn. Zo willen ze op die leeftijd ook astronaut, dinosaurus of Spider-Man zijn.
And so is the past
pi_188907488
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat ik er nog niet bij gezegd heb is dat ze dit doet als we haar niet tegen houden. Bij haar moeder mag dit gewoon, bij ons eigenlijk niet.

Ik zou m'n dochter eigenlijk sowieso niet in een glitterjurk over straat laten gaan, tenzij speciale gelegenheid natuurlijk. Die joggingbroeken en ajax tenuetjes zijn leuk voor thuis maar niet voor op visite of als we naar de stad gaan of zo.

Dus ik stel m'n mening bij na wat nadenken. Dat gaat niet over cross dressen maar er gewoon goed uitzien voor de gelegenheid.

Als mijn denkbeeldige zoon aangeeft echt meisjeskleren aan te willen, dan geen probleem maar naar school gaan of naar de stad is geen verkleedfeestje.
Check m'n UI :P
Persoonlijk zou ik als ik een zoon heb hem niet als meisje aankleden, over straat is al helemaal debiel.
Voetbalshirts daarentegen zijn unisex, voetbal is allang geen mannensport meer.
blablablabla
pi_188907490
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:02 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ik zie sportkleding als unisex. Die van mij heeft vandaag een Ajax-trui aan. Die eerst van m'n zoon was maar hem niet meer past.
Is natuurlijk zo subjectief als wat. Ik vind sportkleding vooral iets voor sport maar niet om in naar de supermarkt te gaan.
Resistance is futile.
pi_188907491
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:02 schreef Brybry het volgende:

[..]

Nee hoor. Vond het alleen vervelend voor dat jongetje, al die mensen die kijken/wijzen/uitlachen.
Dat doet toch iets met een kind denk ik dan...
Daar leert hij wat van. Om deze outfit te verbranden en deze dag uit zijn geheugenkaart te verdringen.
pi_188907495
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:04 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Het is vrij normaal voor een 6 jarige om van het andere geslacht te willen zijn. Zo willen ze op die leeftijd ook astronaut, dinosaurus of Spider-Man zijn.
Dat klopt,de vraag is alleen, zou je dit toelaten als ouder?
pi_188907539
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Check m'n UI :P
Persoonlijk zou ik als ik een zoon heb hem niet als meisje aankleden, over straat is al helemaal debiel.
Voetbalshirts daarentegen zijn unisex, voetbal is allang geen mannensport meer.
Een voetbaltenue met de lompste nikeschoenen die je maar kunt vinden en een pet, vind ik echt iets voor jongens. Leuk voor een voetbalwedstrijd maar niet voor school of als je gewoon de stad in gaat. En ook jongens zouden wat mij betreft iets fatsoenlijks aan kunnen trekken voor school en buitenshuis.

Alleen een voetbalshirtje met spijkerbroek en leuke schoenen vind ik een heel ander verhaal.
Resistance is futile.
  donderdag 12 september 2019 @ 11:12:11 #32
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188907588
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:05 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dat klopt,de vraag is alleen, zou je dit toelaten als ouder?
Waarschijnlijk niet tenzij carnaval.
And so is the past
  donderdag 12 september 2019 @ 11:12:43 #33
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_188907594
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:01 schreef Seven. het volgende:
Ik zou m'n dochter eigenlijk sowieso niet in een glitterjurk over straat laten gaan, tenzij speciale gelegenheid natuurlijk. Die joggingbroeken en ajax tenuetjes zijn leuk voor thuis maar niet voor op visite of als we naar de stad gaan of zo.
OH echt? waarom? heb een setje (broek, sokken en shirt) en m'n dochter trekt dat echt graag aan hoor. Naar school maakt niet uit. Zou niet weten waarom een meisje dat niet in het openbaar zou mogen dragen en een jongen wel.

edit: zie dat je het alleen voor sport vind. nou ja okay, dat mag je zo zien. w.m.b is kan dat ook prima in een andere setting.

dat ze het shirt van m'n favoriete club wil dragen maakt me alleen maar trots, dat dring ik echt niet op .
pi_188907617
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een voetbaltenue met de lompste nikeschoenen die je maar kunt vinden en een pet, vind ik echt iets voor jongens. Leuk voor een voetbalwedstrijd maar niet voor school of als je gewoon de stad in gaat. En ook jongens zouden wat mij betreft iets fatsoenlijks aan kunnen trekken voor school en buitenshuis.

Alleen een voetbalshirtje met spijkerbroek en leuke schoenen vind ik een heel ander verhaal.
Hoezo is het iets voor jongens, Lieke Mertens is toch geen manwijf. Zou je een jochie wel zo naar school sturen?
Niks mis met je kleden zoals je idool.
blablablabla
pi_188907686
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een voetbaltenue met de lompste nikeschoenen die je maar kunt vinden en een pet, vind ik echt iets voor jongens. Leuk voor een voetbalwedstrijd maar niet voor school of als je gewoon de stad in gaat. En ook jongens zouden wat mij betreft iets fatsoenlijks aan kunnen trekken voor school en buitenshuis.

Alleen een voetbalshirtje met spijkerbroek en leuke schoenen vind ik een heel ander verhaal.
Maar waarom?

Onze dochter kiest iedere dag volledig zelf uit wat ze draagt, en dat varieert enorm. Doet ze al sinds ze 2 is ofzo. En soms zijn dat rare combinaties, soms te klein, te groot, oud, jongensachtig, supermeisjesachtig, we hebben al van alles voorbij zien komen. Soms vraag ik of ze rekening wil houden met een gelegenheid (feestje of zo), maar als ze dat niet wil, vind ik het ook prima. Zij moet zich fijn voelen, niet ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188907754
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar waarom?

Onze dochter kiest iedere dag volledig zelf uit wat ze draagt, en dat varieert enorm. Doet ze al sinds ze 2 is ofzo. En soms zijn dat rare combinaties, soms te klein, te groot, oud, jongensachtig, supermeisjesachtig, we hebben al van alles voorbij zien komen. Soms vraag ik of ze rekening wil houden met een gelegenheid (feestje of zo), maar als ze dat niet wil, vind ik het ook prima. Zij moet zich fijn voelen, niet ik.
Een kind van 2 kan toch nog onmogelijk een fatsoenlijke overweging maken van wat wel, en wat totaal niet kan qua kleding?

Vind het de taak van jou als ouder om haar fatsoenlijk over straat te laten gaan, volgens mij kijken mensen ook jou aan en niet haar als ze met een of andere zotte combinatie rondloopt. Dus je zet jezelf flink voor schut als je alles zomaar toestaat.
blablablabla
pi_188907755
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoezo is het iets voor jongens, Lieke Mertens is toch geen manwijf. Zou je een jochie wel zo naar school sturen?
Niks mis met je kleden zoals je idool.
Nee, een jochie ook niet. Een voetbalshirt, joggingbroek, pet, badslippers vind ik echt niet OK voor school.

Een voetbalshirt met spijkerbroek en fatsoenlijke schoenen heb ik geen probleem mee.
Resistance is futile.
  donderdag 12 september 2019 @ 11:22:51 #38
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188907769
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:41 schreef Brybry het volgende:

[..]

Oh mijn dochter ook, die draagt het liefst trainingspakken. En toch vind ik dat iets anders dan in je glitterjurk over straat...
Maar dat is bij meisjes evengoed debiel.
Misschien mocht dat jochie naar het prinsessenfeestje van z'n dinnetje of zo. Weet jij veel.
pi_188907780
Tsja, moet je dan je kind afstraffen voor waar hij/zij zich prettig bij voelt ?
Lijkt mij geen goed signaal.
pi_188907796
quote:
2s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee, een jochie ook niet. Een voetbalshirt, joggingbroek, pet, badslippers vind ik echt niet OK voor school.

Een voetbalshirt met spijkerbroek en fatsoenlijke schoenen heb ik geen probleem mee.
Een pet niet kan ik inkomen maar de rest is toch allemaal niet zo'n probleem. M'n dochter gaat ook in dr joggingbroek en op teenslippers naar school, niemand die er wat van zegt.
  donderdag 12 september 2019 @ 11:24:49 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188907798
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:43 schreef Brybry het volgende:
Ik zou het vooral niet wenselijk vinden vanwege de reacties, je wilt je kind toch beschermen lijkt me. Mocht mijn zoon, ondanks waarschuwingen over de consequenties toch zo'n outfitje aan willen trekken..
Welke consequenties? Z'n piemel valt er niet van af hoor. En blijkbaar heb jij je kind weinig mondig opgevoed, en niet met het lef te durven dragen wat hij wil.
pi_188907807
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar waarom?

Onze dochter kiest iedere dag volledig zelf uit wat ze draagt, en dat varieert enorm. Doet ze al sinds ze 2 is ofzo. En soms zijn dat rare combinaties, soms te klein, te groot, oud, jongensachtig, supermeisjesachtig, we hebben al van alles voorbij zien komen. Soms vraag ik of ze rekening wil houden met een gelegenheid (feestje of zo), maar als ze dat niet wil, vind ik het ook prima. Zij moet zich fijn voelen, niet ik.
Onze dochter kleedt zich gewoon echt als een sloeber ;) . En dat is geen probleem voor thuis en op straat spelen. Maar voor school, op visite gaan, naar de stad.. nahh, dan vind ik het belangrijker om een kind te leren wat kleden voor de gelegenheid is. Zij heeft daar nog geen enkel gevoel voor.

Dat gezegd hebbende, wij hoeven haar zelden te vragen om even om te kleden.
Resistance is futile.
pi_188907809
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:23 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Tsja, moet je dan je kind afstraffen voor waar hij/zij zich prettig bij voelt ?
Lijkt mij geen goed signaal.
Nee, maar het zijn verkleedkleren, niet voor buiten dus. M'n zoon mag zijn Bumba jurk ook niet buiten aan.
pi_188907813
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:24 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Een pet niet kan ik inkomen maar de rest is toch allemaal niet zo'n probleem. M'n dochter gaat ook in dr joggingbroek en op teenslippers naar school, niemand die er wat van zegt.
Teenslippers zijn toch helemaal niet handig met spelen :X
blablablabla
pi_188907854
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Teenslippers zijn toch helemaal niet handig met spelen :X
Dat jong is 15, dan spelen ze alleen nog maar met hun telefoon of laptop.
pi_188907858
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:24 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Een pet niet kan ik inkomen maar de rest is toch allemaal niet zo'n probleem. M'n dochter gaat ook in dr joggingbroek en op teenslippers naar school, niemand die er wat van zegt.
En dat is ook prima. Ik zal er andere ouders niet om veroordelen, maar ik hoef dat zelf niet toe te staan.

Waarom kun je wel inkomen in een pet?

Als ik zelf kinderen heb denk ik niet dat ik ze in joggingbroek naar school zou laten gaan. Een teenslippertje onder een rokje of spijkerbroek vind ik nog een ander verhaal.
Resistance is futile.
pi_188907859
Meisjes op een gewone dag in glitterjurk met van die plastic schoentjes vind ik sowieso geen porum. Bij jongens ook niet.
pi_188907863
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Een kind van 2 kan toch nog onmogelijk een fatsoenlijke overweging maken van wat wel, en wat totaal niet kan qua kleding?

Vind het de taak van jou als ouder om haar fatsoenlijk over straat te laten gaan, volgens mij kijken mensen ook jou aan en niet haar als ze met een of andere zotte combinatie rondloopt. Dus je zet jezelf flink voor schut als je alles zomaar toestaat.
Ik zie dat anders. Ze had als 2-jarige gewoon kleding in de kast hangen die prima was en ze koos zelf uit wat ze aan wilde. Niets mis mee.
Met zotte combinaties is ook niets mis. Er is iets mis met mensen die vinden dat zotte combinaties niet kunnen. Mogen ze mijn dochter en mij op aankijken wat ze willen, het zegt echt meer over hen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188907887
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar waarom?

Onze dochter kiest iedere dag volledig zelf uit wat ze draagt, en dat varieert enorm. Doet ze al sinds ze 2 is ofzo. En soms zijn dat rare combinaties, soms te klein, te groot, oud, jongensachtig, supermeisjesachtig, we hebben al van alles voorbij zien komen. Soms vraag ik of ze rekening wil houden met een gelegenheid (feestje of zo), maar als ze dat niet wil, vind ik het ook prima. Zij moet zich fijn voelen, niet ik.
En eigenlijk gaat dat hier niet anders, hoor. Ze mogen zelf kiezen, maar er zijn wel grenzen.
Resistance is futile.
pi_188907895
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

En dat is ook prima. Ik zal er andere ouders niet om veroordelen, maar ik hoef dat zelf niet toe te staan.

Waarom kun je wel inkomen in een pet?

Als ik zelf kinderen heb denk ik niet dat ik ze in joggingbroek naar school zou laten gaan. Een teenslippertje onder een rokje of spijkerbroek vind ik nog een ander verhaal.
Omdat op de meeste scholen petjes niet toegestaan zijn. En ja dat soort ideeën over niet toestaan klinken allemaal erg mooi maar na een week lang elke ochtend ruzie met je kind over kleding maken ben je dat zo afgeleerd
pi_188907897
quote:
2s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Onze dochter kleedt zich gewoon echt als een sloeber ;) . En dat is geen probleem voor thuis en op straat spelen. Maar voor school, op visite gaan, naar de stad.. nahh, dan vind ik het belangrijker om een kind te leren wat kleden voor de gelegenheid is. Zij heeft daar nog geen enkel gevoel voor.

Dat gezegd hebbende, wij hoeven haar zelden te vragen om even om te kleden.
Ik leef zelf voor dat ik me voor bepaalde gelegenheden op een bepaalde manier kleed. Daar heeft ze zelf ook best gevoel voor inmiddels (ze is 10), maar soms heeft ze daar dan toch geen zin in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 12 september 2019 @ 11:32:45 #52
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188907906
Overigens heeft die Dumbledore ook een toverstafje en een jurk. Geen tiara, akkoord, maar de Elsapakjes liggen zo in de winkel, de Dumbledore outfit niet. Misschien is dat joch in z'n fantasie gewoon Dumbledore met z'n gewaad.
pi_188907908
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:32 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Omdat op de meeste scholen petjes niet toegestaan zijn. En ja dat soort ideeën over niet toestaan klinken allemaal erg mooi maar na een week lang elke ochtend ruzie met je kind over kleding maken ben je dat zo afgeleerd
Ik vind het ook niet de moeite waard om ruzie over te maken, eigenlijk. Waarom zou je?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 12 september 2019 @ 11:33:22 #54
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188907919
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:23 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Tsja, moet je dan je kind afstraffen voor waar hij/zij zich prettig bij voelt ?
Lijkt mij geen goed signaal.
Een kind hoeft niet altijd z'n zin te krijgen.
And so is the past
pi_188907938
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zie dat anders. Ze had als 2-jarige gewoon kleding in de kast hangen die prima was en ze koos zelf uit wat ze aan wilde. Niets mis mee.
Met zotte combinaties is ook niets mis. Er is iets mis met mensen die vinden dat zotte combinaties niet kunnen. Mogen ze mijn dochter en mij op aankijken wat ze willen, het zegt echt meer over hen.
Ok ik zou ze wel uit (passende) setjes laten kiezen, leren keuzes maken is een ofc een prima ontwikkeling voor kinderen. Maar helemaal zelf laten kiezen met als gevolg idiote toverballen outfits waarbij mensen je nakijken en smoezen op het schoolplein over de (kleuren)combi's lijkt me niks. Je mag je jonge kind daarin best tegen zichzelf in bescherming nemen.

Als ze 14/15/16 zijn is het uiteraard een heel ander verhaal :P
blablablabla
pi_188907954
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet de moeite waard om ruzie over te maken, eigenlijk. Waarom zou je?
Als ik iets echt te sletterig vind zeg ik wel iets van. Maar dat de jongste elke dag zijn regenlaarzen aan wil, of het nou regent of niet zeggen we dan weer niks van.
pi_188908047
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:36 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Als ik iets echt te sletterig vind zeg ik wel iets van. Maar dat de jongste elke dag zijn regenlaarzen aan wil, of het nou regent of niet zeggen we dan weer niks van.
Ik zou eerder iets zeggen over de regenlaarzen, want dat is helemaal niet goed voor de voeten om die iedere dag te dragen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188908081
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Ok ik zou ze wel uit (passende) setjes laten kiezen, leren keuzes maken is een ofc een prima ontwikkeling voor kinderen. Maar helemaal zelf laten kiezen met als gevolg idiote toverballen outfits waarbij mensen je nakijken en smoezen op het schoolplein over de (kleuren)combi's lijkt me niks. Je mag je jonge kind daarin best tegen zichzelf in bescherming nemen.

Als ze 14/15/16 zijn is het uiteraard een heel ander verhaal :P
Ik weet niet of er gesmoesd werd over de combi's van dochter op het schoolplein in de periode dat ze heel bijzondere combi's maakte, maar zij heeft er zelf in ieder geval nooit last van gehad. Ze is nu wat minder van de rare kleuren/printjescombi's en meer van de ene keer heel jongensachtig en de andere keer heel meisjesachtig. Ik vind het alleen maar erg fijn dat ze autonoom genoeg is en genoeg zelfvertrouwen heeft om zich zo te kleden als ze zelf wil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188908088
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou eerder iets zeggen over de regenlaarzen, want dat is helemaal niet goed voor de voeten om die iedere dag te dragen :)
We hebben ze nou verstopt voor hem, uit het oog uit het hart hopelijk.
pi_188908152
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:42 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

We hebben ze nou verstopt voor hem, uit het oog uit het hart hopelijk.
Of je zegt gewoon dat het nu even niet gebeurt. Worden ze niet slechter van, hoor :)

Ik heb van onze dochter ook eens iets weggedaan, daar zat een enorme vlek in die er niet meer uit ging. Dat vind ik niet meer vallen onder "prima kleding" en dus ging het weg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188908157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet niet of er gesmoesd werd over de combi's van dochter op het schoolplein in de periode dat ze heel bijzondere combi's maakte, maar zij heeft er zelf in ieder geval nooit last van gehad. Ze is nu wat minder van de rare kleuren/printjescombi's en meer van de ene keer heel jongensachtig en de andere keer heel meisjesachtig. Ik vind het alleen maar erg fijn dat ze autonoom genoeg is en genoeg zelfvertrouwen heeft om zich zo te kleden als ze zelf wil.
Dat vind ik wel knap voor een meidje. Vaker zie je dat ze maar met de meute meelopen, allemaal die spuuglelijke fila's bontkraag jassen, en te hoog opgetrokken spijkerbroeken.
pi_188908183
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of je zegt gewoon dat het nu even niet gebeurt. Worden ze niet slechter van, hoor :)

Ik heb van onze dochter ook eens iets weggedaan, daar zat een enorme vlek in die er niet meer uit ging. Dat vind ik niet meer vallen onder "prima kleding" en dus ging het weg.
Hij is bijna 2 en hij zegt nee.
En anders gaat ie langdurig janken.
  donderdag 12 september 2019 @ 13:14:14 #63
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188909572
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:28 schreef Brybry het volgende:

Fok!,Zou jij je zoon meenemen naar een drukke binnenstad in bovenstaande outfit?
Ja.

Ik vind het in eigen tijd sowieso niet interessant dus dan moet het kind het lekker zelf weten.
Naar school zou ik het niet doen.
pi_188913148
Ja, ik zou mijn zoon wel in een prinsessenjurk over straat laten lopen als hij dat graag zou willen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_188914706
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:42 schreef miss_sly het volgende:

Ik vind het alleen maar erg fijn dat ze autonoom genoeg is en genoeg zelfvertrouwen heeft om zich zo te kleden als ze zelf wil.
Geweldig!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_188915080
Ik heb een zesjarige dochter die soms met creatieve stijlen komt. Zo had ik een keer twee setjes neergelegd waar ze uit kon kiezen en koos ze de broek van de ene en het truitje van de andere. Combinatie paste totaal niet bij elkaar. Maar dat trotse gezicht van haar. Ze mocht het van me dragen en we moesten nog boodschappen doen. Maar totaal geen rare blikken van anderen.
Ik laat haar vaak zelf kiezen en vertel haar dan vooraf wat we gaan doen. Maar als ze zelf mag kiezen dan mag ze het gewoon aan waar we ook heen gaan.

Voor een zoon (die ik niet heb) zou ik hetzelfde doen. De keus wat hij wil dragen is aan hem.

En lopen in een prinsessenjurk. Is dat niet het mooie van zes jaar zijn. Dat het gewoon nog kan als je het wil. O+
  donderdag 12 september 2019 @ 19:22:28 #67
80382 manny
30 is best veel
pi_188915255
jongen van zes in prinsessen-jurk.

i don't think so tim.

jurk is meisjeskleding.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_188915304
Laat zo'n kind toch gewoon, waarom drama maken van iets dat geen drama waard is?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 12 september 2019 @ 20:11:38 #69
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_188916196
Mijn neefje had op die leeftijd of iets jonger ook zo een periode. Logisch ook met twee oudere zussen. Mocht ie overal aan hoor, uitlachen boeide m ook helemaal niks want hij wilde dat aan.
Prinsessenjurken dus. En gelakte nagels wil ie nu nog wel eens , hij is nu 10. Regenlaarzen fase heeft ie ook paar jaar gehad, dat vond ik duizend keer erger dan zijn jurkenperiode, daar mocht ie bij mij gewoon niet mee komen want ik werd gek van het geklos op die dingen en zn poten stonken een uur in de wind, dus als hij hier wilde logeren mocht ie dat onder voorwaarde dat de regenlaarzen alleen aan gingen met regen en anders gewoon niet. Dat mijn zus / zn moeder het prima vond dat ie het hele jaar door zowat met die dingen in bed lag moest ze zelf weten, ik vond dat echt stom.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_188916662
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:40 schreef Sapstengel het volgende:
Is gewoon de 21e eeuw. Je bent wel erg kortzichtig als je denkt dat een 6-jarig jongetje geen transgender kan zijn.
Dit soort gelul is echt bizar. Transgender op 6 jarige leeftijd? Ja joh. Je bent niet goed bij je hoofd.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188917924
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:35 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dit soort gelul is echt bizar. Transgender op 6 jarige leeftijd? Ja joh. Je bent niet goed bij je hoofd.
Hij is dan ook sarcastisch. Hij is pro hetero, pro blank, pro man.
  donderdag 12 september 2019 @ 21:57:33 #72
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188918208
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar waarom?

Onze dochter kiest iedere dag volledig zelf uit wat ze draagt, en dat varieert enorm. Doet ze al sinds ze 2 is ofzo. En soms zijn dat rare combinaties, soms te klein, te groot, oud, jongensachtig, supermeisjesachtig, we hebben al van alles voorbij zien komen. Soms vraag ik of ze rekening wil houden met een gelegenheid (feestje of zo), maar als ze dat niet wil, vind ik het ook prima. Zij moet zich fijn voelen, niet ik.
Idem voor mijn zoon. Gaat prima. ^O^ Ik leg wel de buiten-siezoens-kleding buiten bereik, verder zoekt ie het maar uit.

En on topic: als hij gelukkig zou worden van een prinsessenjurk, zou hij dat buiten schooltijd gewoon aan mogen. O+
pi_188919303
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:32 schreef Lunatiek het volgende:
Overigens heeft die Dumbledore ook een toverstafje en een jurk. Geen tiara, akkoord, maar de Elsapakjes liggen zo in de winkel, de Dumbledore outfit niet. Misschien is dat joch in z'n fantasie gewoon Dumbledore met z'n gewaad.
Dit vind ik een hele logische 6 jarige actie...

Overigens denk ik niet dat ik zou staan springen als mijn zoon in de roze prinsessenjurk van zn zus naar buiten gaat... de wereld is hard, verbieden weet ik dan eigenlijk ook weer niet....
S. 2014
J. 2016
  donderdag 12 september 2019 @ 23:24:28 #74
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188919506
6 jaar?

Zou er niet op of om van kijken. Het leven is een verkleedpartijtje voor die ukken. Die denken daar niets anders bij dan is nu leuk.
Laat ze lekker blij zijn, dat is juist een van de leuke dingen van die leeftijd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188919697
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:43 schreef Brybry het volgende:
Ik zou het vooral niet wenselijk vinden vanwege de reacties, je wilt je kind toch beschermen lijkt me.
Een kind kan maar beter zo snel mogelijk leren schijt te hebben aan de mening van de eerste de beste marginaal op straat toch?
Ik ga naar huis.
  vrijdag 13 september 2019 @ 08:55:16 #76
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188921392
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2019 23:39 schreef nietzman het volgende:

[..]

Een kind kan maar beter zo snel mogelijk leren schijt te hebben aan de mening van de eerste de beste marginaal op straat toch?
De meeste zesjarigen hebben compleet schijt aan marginalen op straat. Beter profiteren ze van die fase, want dat gaat onherroepelijk over.
  Miss 200.000.000! vrijdag 13 september 2019 @ 09:00:00 #77
367000 roos94
pi_188921453
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:40 schreef Sapstengel het volgende:
Is gewoon de 21e eeuw. Je bent wel erg kortzichtig als je denkt dat een 6-jarig jongetje geen transgender kan zijn.
pi_188921831
Mijn vier-jarige zoon is laatst in jurk naar de speeltuin geweest. De hoeveelheid blikken die hij kreeg waren ongelofelijk. Gelukkig zag hij het niet, en ik alleen maar. Er kwam zelfs een vrouw naar me toe om te vragen of het nou een jongetje of een meisje was. Echt, waarom dat nou zo belangrijk is, geen idee.

Vervolgens wou hij ook in jurk naar school, maar dat vond ik toch wel wat moeilijker, omdat hij sociaal helemaal niet zo weerbaar is. De eerste dag dat hij het vroeg het afgewezen, met als excuus dat het te koud was. Maar, ik denk als hij het nog eens vraagt ik het eens met de juf ga overleggen...
  vrijdag 13 september 2019 @ 09:54:14 #79
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188921968
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 09:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn vier-jarige zoon is laatst in jurk naar de speeltuin geweest. De hoeveelheid blikken die hij kreeg waren ongelofelijk. Gelukkig zag hij het niet, en ik alleen maar. Er kwam zelfs een vrouw naar me toe om te vragen of het nou een jongetje of een meisje was. Echt, waarom dat nou zo belangrijk is, geen idee.

Vervolgens wou hij ook in jurk naar school, maar dat vond ik toch wel wat moeilijker, omdat hij sociaal helemaal niet zo weerbaar is. De eerste dag dat hij het vroeg het afgewezen, met als excuus dat het te koud was. Maar, ik denk als hij het nog eens vraagt ik het eens met de juf ga overleggen...
Is dat een normale jurk uit de kledingwinkel, of zo'n prinsessenjurk uit de speelgoedwinkel?
pi_188922063
mijn 4 jarige gaat wel eens (1x in de maand oid) in jurk naar school. Maar da's wel een normale jurk (van zn zus) geen verkleed prinsessenjurk. Ze mogen van mij niet zomaar verkleed naar school.
Eigenlijk weinig reactie op gekomen. Al is hij 1 keer thuisgekomen dat hij m niet meer aanwilde omdat hij dan "verpest" werd. een week later wilde hij m toch weer aan.
(hij wil trouwens niet perse vaak een jurk aan, maar specifiek díe jurk vind hij zo mooi)
  vrijdag 13 september 2019 @ 10:25:44 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188922432
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:02 schreef watmoetikkiezen het volgende:
mijn 4 jarige gaat wel eens (1x in de maand oid) in jurk naar school. Maar da's wel een normale jurk (van zn zus) geen verkleed prinsessenjurk. Ze mogen van mij niet zomaar verkleed naar school.
Eigenlijk weinig reactie op gekomen. Al is hij 1 keer thuisgekomen dat hij m niet meer aanwilde omdat hij dan "verpest" werd. een week later wilde hij m toch weer aan.
(hij wil trouwens niet perse vaak een jurk aan, maar specifiek díe jurk vind hij zo mooi)
Aww, dat vind ik dan weer lief. Zou van mij ook mogen.
Resistance is futile.
  vrijdag 13 september 2019 @ 10:27:58 #82
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_188922454
Y2K lijkt ook op zowel een jongen als een meisje, dus knap dat je dat überhaupt van een 6-jarige kan zien.
AZ
ALKMAAR
pi_188923279
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 09:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Is dat een normale jurk uit de kledingwinkel, of zo'n prinsessenjurk uit de speelgoedwinkel?
Erger nog, een oude jurk van mij die ik verkleind heb....
pi_188930816
Ik heb ooit een kleutertje lesgegeven die regelmatig in een jurk naar school kwam. Hij had 2 oudere zussen en die vonden het leuk om hem te verkleden :')
Het mooiste is dat kleuters daar dus niet om geven. Als een bovenbouwer er dan iets van zei zeiden de kleuters: ‘Dat is niet raar, dat is gewoon K., die draagt heel vaak jurken.’ En later werd ie een cultheld en vonden alle grotere kinderen hem zo stoer met zijn jurk O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 13 september 2019 @ 20:43:59 #85
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188931585
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 19:58 schreef LeSage het volgende:
Ik heb ooit een kleutertje lesgegeven die regelmatig in een jurk naar school kwam. Hij had 2 oudere zussen en die vonden het leuk om hem te verkleden :')
Het mooiste is dat kleuters daar dus niet om geven. Als een bovenbouwer er dan iets van zei zeiden de kleuters: ‘Dat is niet raar, dat is gewoon K., die draagt heel vaak jurken.’ En later werd ie een cultheld en vonden alle grotere kinderen hem zo stoer met zijn jurk O+
O+ O+ O+
  vrijdag 13 september 2019 @ 22:41:20 #86
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_188933950
Ik zal dan wel de enige zijn, maar in een jurk zou ik ook niet zo tof vinden. Dat mijn heren nagellak dragen vind ik dan wel weer prima :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_188939940
Voor meisjes is (bijna) alles geoorloofd. Broeken, rokken, jurken, lang haar, kort haar.. Op voetbal, op ballet. Maar voor jongens is lang niet alles geaccepteerd. Een jongen in een jurk vinden best veel mensen not done. Ik ben daarom eigenlijk best wel blij dat mijn (jonge) zoon door anderen voor meisje wordt aangezien. Want nu kijkt niemand raar op als hij, net als z'n grote zus, eens nagellak op wil. Zo kan hij nu in ieder geval nog puur gewoon zijn wie hij wil zonder dat er anderen over struikelen. Hij is pas 3 overigens. :) Hij heeft zelf niet gevraagd om een jurk, al noemde hij z'n truien en shirts tot voorkomt altijd 'jurk' en merkte hij laatst op dat z'n zus altijd jurken aan wil en nooit een shirt en broek zoals hij. Hij heeft van mij wel glitterschoenen gekregen trouwens, net als z'n zus. ;)

Oh en ik las net iets over regenlaarzen, ik heb vroeger ook een poosje gehad dat ik met mijn laarzen aan wilde slapen. Dat mocht ook gewoon van m'n ouders, die zeiden: Als jij dat lekker vindt slapen, ga je gang. :D Nu draag ik ze nooit meer in bed, dus het komt vanzelf goed. :P
pi_188940199
Neefje heeft een prinsessentijd gehad, net als zn zus. Zwarte pietenpak was tijden populair en hij is maanden als spiderman naar school gegaan.

Pff.. Is toch prachtig dat t geen reet uitmaakt wat een ander van je vindt en je draagt waar je je veilig in voelt. Altijd die ouders die angsten en pijn in zo’n kind stoppen..
  zaterdag 14 september 2019 @ 22:01:25 #89
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188948268
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Een kind van 2 kan toch nog onmogelijk een fatsoenlijke overweging maken van wat wel, en wat totaal niet kan qua kleding?

Vind het de taak van jou als ouder om haar fatsoenlijk over straat te laten gaan, volgens mij kijken mensen ook jou aan en niet haar als ze met een of andere zotte combinatie rondloopt. Dus je zet jezelf flink voor schut als je alles zomaar toestaat.
Je staat pas voor schut als je dat toelaat. Mijn kinderen (inmiddels al groot) mochten ook al vanaf jonge leeftijd zelf hun outfit uitkiezen. Boeien als het er niet uit ziet. De kinderen waren er gelukkig mee. Veel belangrijker.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 14 september 2019 @ 22:02:29 #90
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188948280
Delete. Per ongeluk gequote.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_188952334
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je staat pas voor schut als je dat toelaat. Mijn kinderen (inmiddels al groot) mochten ook al vanaf jonge leeftijd zelf hun outfit uitkiezen. Boeien als het er niet uit ziet. De kinderen waren er gelukkig mee. Veel belangrijker.
Outfit kiezen zou ik ook geen problemen mee hebben. Maar niet lukraak iets uit de kast trekken, het moet wel enigszins matchen qua kleur en stijl.

Mijn kind hoeft niet voor joker te lopen.
blablablabla
pi_188952402
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 08:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Outfit kiezen zou ik ook geen problemen mee hebben. Maar niet lukraak iets uit de kast trekken, het moet wel enigszins matchen qua kleur en stijl.

Mijn kind hoeft niet voor joker te lopen.
Mijn ervaring is dat een kind die een outfit zelf samenstelt en dat vol trots draagt niet voor joker loopt.
Ik vind het juist super dat kinderen zo hun eigen stijl leren te kennen.
Naarmate ze ouder worden zie je dat ze vanzelf ook rekening gaan houden met meer matchende kleren.
  User die overal opduikt 2022 zondag 15 september 2019 @ 08:43:04 #93
186611 Haags
pi_188952416
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Kindermishandeling :(
:D!

Maar ja, dat zou hij best mogen ja. Niet dat hij dat wilt maar als, dan ja.

Laat hem lekker zijn wie hij wil zijn.

Als meisjes met auto's willen spelen of jongens met barbie's is alleen maar goed.
Zonder wrijving geen glans
pi_188952484
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 09:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Vervolgens wou hij ook in jurk naar school, maar dat vond ik toch wel wat moeilijker, omdat hij sociaal helemaal niet zo weerbaar is. De eerste dag dat hij het vroeg het afgewezen, met als excuus dat het te koud was. Maar, ik denk als hij het nog eens vraagt ik het eens met de juf ga overleggen...
Lijkt me een goed plan. Een kennis van me heeft dat ook gedaan toen zijn zoontje dat wilde. Heeft de juf op een leuke manier aandacht aan besteed. Details weet ik niet meer, was geloof ik met een aangekondigd kringgesprek oid, waardoor er nog 2 of 3 jongetjes in een jurk op school kwamen. En zoontje had een leuke dag.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:26 schreef Leandra het volgende:
Laat zo'n kind toch gewoon, waarom drama maken van iets dat geen drama waard is?!
Je bent duidelijk niet op je plek op FOK!, want hier wordt over alles een drama gemaakt.
in a crowd you lose humanity
pi_188952651
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:41 schreef Brybry het volgende:

[..]

Oh mijn dochter ook, die draagt het liefst trainingspakken. En toch vind ik dat iets anders dan in je glitterjurk over straat...
Misschien was men onderweg naar een prinsessen feest. ^O^
pi_188952709
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:32 schreef Brybry het volgende:

[..]

Gezicht,kapsel, spijkerbroek onder jurk en sportschoenen...het was echt duidelijk een jongen.
Het is maar een kind. Ik zou het gewoon toelaten als een kind dat wil, waarom niet?
pi_188952747
Ach, later als ie groot wordt gaat ie dan dit doen:



Prima toch ?
pi_188952854
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 08:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Outfit kiezen zou ik ook geen problemen mee hebben. Maar niet lukraak iets uit de kast trekken, het moet wel enigszins matchen qua kleur en stijl.

Mijn kind hoeft niet voor joker te lopen.
Waarom loopt het voor joker met eigen combinaties, die jij niet mooi vindt?

En ik denk dat juist wanneer je een kind zonder commentaar de ruimte geeft om zich te kleden zoals het wil, het voldoende zelfvertrouwen ontwikkelt om zich niets aan te trekken van wat een ander van de combi vindt. Dus niet alle outfits becommentariëren, maar accepteren as is. Als het kind het goed vindt, dan ís het goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188952902
vindt het moet kunnen op jonge leeftijd je hebt ook kinderen die gender creatief zijn, moet ook ergens een Nederlandse blog over zijn denk dat google kansen beidt
pi_188967089
kinderen zijn vaak helemaal niet zo bewust van het man vrouw gebeuren.
wat hoort waar, wel bieden wij onbewust jongens speelgoed aan aan jongens en andersom.

mijn zoon die gek is op auto's en brandweer etc koos laatst een roze paraplu. dat was op dat moment zijn lievelings kleur. helemaal goed toch!

als hij een jurk aan wil omdat hij net frozen heeft gezien prima toch, als ik dan een boodschap ga doen lekker laten. hij geneert zich niet, ik misschien, maar ik ben bij zijn roze paraplu eigenlijk een beetje trots en jaloers. hoe fijn zou het zijn als je keuzes echt zou kunnen maken voor jezelf zonder dat je denkt aan anderen? ik hoop dat hij dat nog lang houdt.

wie weet is dit jongetje net bij de bios geweest met zijn zus naar een prinsessem film, of is hij door meisjes uitgenodigd bij een prinsessen feestje.

heel misschiem, die kans is klein, wil dit ventje het liefst meisje zijn en mag hij op zaterdagmiddag even los dit in overleg met de psycholoog.
wie zijn wij om te oordelen, met deze oordelen van volwassenen leren we de kinderen hun onbevangenheid af, terwijl dat het allerleukste is aan kind zijn.
pi_188973894
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:28 schreef Brybry het volgende:
Laatst liep ik met mijn dochter door een drukke binnenstad toen ons oog ineens viel op een jongetje van een jaar of 6....
Gekleed in een prachtige jurk, inclusief tiara en toverstaf.

Dochter moest lachen en vroeg aan mij wat die ouders bezielde om dat kind zo te laten rondlopen..
Gevolgd door de vraag 'Zou jij mijn broertje ook zo meenemen naar de stad'
Nee! Zoonlief mag van mij best een jurk aan, ik lak z'n nagels af en toe maar en public? Nee.

Fok!,Zou jij je zoon meenemen naar een drukke binnenstad in bovenstaande outfit?
Waarom niet?
pi_188973969
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 19:58 schreef LeSage het volgende:
Ik heb ooit een kleutertje lesgegeven die regelmatig in een jurk naar school kwam. Hij had 2 oudere zussen en die vonden het leuk om hem te verkleden :')
Het mooiste is dat kleuters daar dus niet om geven. Als een bovenbouwer er dan iets van zei zeiden de kleuters: ‘Dat is niet raar, dat is gewoon K., die draagt heel vaak jurken.’ En later werd ie een cultheld en vonden alle grotere kinderen hem zo stoer met zijn jurk O+
Ahhhh wat tof!
pi_189019435
Dat moet toch kunnen?

Zelf vind ik het niets. Ja, je mag best wel apart zijn - we zijn ten slotte allemaal individuen - maar op die leeftijd kun je de gevolgen van je eigen keuzes nog niet overzien.

Ons mannelijke Lyrekuiken wil ook wel eens nagellak, en dat kan hij krijgen. En als hij binnen verkleed als Elsa rond wil lopen, prima.

Maar totdat hij 18 is, gaat hij in jongenskleren over straat. Wat hij daarna doet, moet hij vooral zelf weten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189020098
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:27 schreef Lyrebird het volgende:
Dat moet toch kunnen?

Zelf vind ik het niets. Ja, je mag best wel apart zijn - we zijn ten slotte allemaal individuen - maar op die leeftijd kun je de gevolgen van je eigen keuzes nog niet overzien.

Ons mannelijke Lyrekuiken wil ook wel eens nagellak, en dat kan hij krijgen. En als hij binnen verkleed als Elsa rond wil lopen, prima.

Maar totdat hij 18 is, gaat hij in jongenskleren over straat. Wat hij daarna doet, moet hij vooral zelf weten.
18?!? Dus voor die tijd dwing je hem in jongenskleding?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189022406
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:32 schreef Brybry het volgende:

[..]

Gezicht,kapsel, spijkerbroek onder jurk en sportschoenen...het was echt duidelijk een jongen.
mijn dochter van 9 heeft er zelf voor gekozen om haar prachtige lange haar kort te knippen, draagt het liefste jeans en sneakers... wordt heel soms ook wel eens voor een jongetje aangezien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_189022425
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:41 schreef Brybry het volgende:

[..]

Oh mijn dochter ook, die draagt het liefst trainingspakken. En toch vind ik dat iets anders dan in je glitterjurk over straat...
neh, ik zou mijn kinderen dan weer nooit in trainingspakken laten lopen... toch een beetje tokkie, net als die kinderen die in compleet voetbaltenue naar school gaan :{w

[ Bericht 2% gewijzigd door Nielsch op 19-09-2019 15:31:13 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_189022458
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:04 schreef Brybry het volgende:

[..]

Poeh.. moeilijk hoor. Ik zou het wel in overweging nemen, zijn vader zou het never nooit toelaten.
en als jullie zoon op jongens valt zou zijn vader dat zeker ook niet toelaten
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_189022491
Mijn jongste zoon loopt geregeld in meisjes kleding. Ook buitenshuis en in de stad. Het is begonnen toen hij drie jaar oud was, hij speelde toen graag met "meisjesdingen" En dat kwam uit hemzelf, want hij heeft drie grote broers dus wij hadden daar niets van in huis. Op zijn vierde verjaardag vroeg hij om een Frozen prinsessenjurkje voor zijn verjaardag. Die heeft hij gekregen ook. Vanaf het moment dat hij dat jurkje aan trok, straalde hij.

Zo is het langzaam verder gegroeid eigenlijk. Hij is nu net 9 jaar. We hebben net een gesprek gehad op school omdat hij zelf heeft besloten nu ook naar school graag eens meisjeskleding aan te willen doen. Hij laat zijn haar groeien. Hij weet niet wat hij later wil, hij heeft geen hekel aan zichzelf als jongen. Hij wil gewoon beide kunnen zijn denk ik. En waarom niet?

Wij laten hem vrij in zijn keuzes. Hij mag dragen wat hij wil. Soms is dat een broek, soms is dat een jurk. Net zoals ik zelf ook niet elke dag een jurk draag, of een broek.

Ik heb geen idee of we het goed doen als ouders. We volgen ons gevoel, het kind is gelukkig. Ik denk dat je nooit weet of je het als ouders allemaal goed aanpakt. We zullen zien.
pi_189022590
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:28 schreef MQBM het volgende:
Mijn jongste zoon loopt geregeld in meisjes kleding. Ook buitenshuis en in de stad. Het is begonnen toen hij drie jaar oud was, hij speelde toen graag met "meisjesdingen" En dat kwam uit hemzelf, want hij heeft drie grote broers dus wij hadden daar niets van in huis. Op zijn vierde verjaardag vroeg hij om een Frozen prinsessenjurkje voor zijn verjaardag. Die heeft hij gekregen ook. Vanaf het moment dat hij dat jurkje aan trok, straalde hij.

Zo is het langzaam verder gegroeid eigenlijk. Hij is nu net 9 jaar. We hebben net een gesprek gehad op school omdat hij zelf heeft besloten nu ook naar school graag eens meisjeskleding aan te willen doen. Hij laat zijn haar groeien. Hij weet niet wat hij later wil, hij heeft geen hekel aan zichzelf als jongen. Hij wil gewoon beide kunnen zijn denk ik. En waarom niet?

Wij laten hem vrij in zijn keuzes. Hij mag dragen wat hij wil. Soms is dat een broek, soms is dat een jurk. Net zoals ik zelf ook niet elke dag een jurk draag, of een broek.

Ik heb geen idee of we het goed doen als ouders. We volgen ons gevoel, het kind is gelukkig. Ik denk dat je nooit weet of je het als ouders allemaal goed aanpakt. We zullen zien.
Mijn oudste dochter van 9 kiest haar kleding steevast op de jongensafdeling. Shirts met typische jongensdingen erop en het liefst jeans eronder + sneakers. Sinds deze zomer heeft ze er ook voor gekozen om haar lange haar kort te knippen. Buiten speelt ze voetbal met de jongens, verzamelt ze insecten, klimt ze in bomen en ander "jongens"gedrag.

Heb ook niet het idee dat ze een hekel heeft aan meisje zijn. Zo kan ze ook enorm genieten van nieuwe oorbellen uitzoeken en kan ze ook verliefd worden op hele mooie jurken die ze dan in de zomer draagt. Soms heb ik ook het idee dat ze beide zou willen zijn. Of van dag tot dag kan verkiezen waar ze zich goed bij voelt.

We zien wel hoe het zich gaat ontwikkelen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_189022656
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mijn oudste dochter van 9 kiest haar kleding steevast op de jongensafdeling. Shirts met typische jongensdingen erop en het liefst jeans eronder + sneakers. Sinds deze zomer heeft ze er ook voor gekozen om haar lange haar kort te knippen. Buiten speelt ze voetbal met de jongens, verzamelt ze insecten, klimt ze in bomen en ander "jongens"gedrag.

Heb ook niet het idee dat ze een hekel heeft aan meisje zijn. Zo kan ze ook enorm genieten van nieuwe oorbellen uitzoeken en kan ze ook verliefd worden op hele mooie jurken die ze dan in de zomer draagt. Soms heb ik ook het idee dat ze beide zou willen zijn. Of van dag tot dag kan verkiezen waar ze zich goed bij voelt.

We zien wel hoe het zich gaat ontwikkelen.
Wij staan er echt precies zo in als jij. Fijn om te lezen! Ik vind het soms best wel eens lastig namelijk. Maar dat zal je misschien ook wel herkennen. Niet dat ik het lastig vind dat hij meisjeskleding draagt, maar meer de zorgen over hoe het verder zal gaan, en hoe hij zich gaat redden de komende jaren in de maatschappij ;)
pi_189022695
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:28 schreef MQBM het volgende:
Mijn jongste zoon loopt geregeld in meisjes kleding. Ook buitenshuis en in de stad. Het is begonnen toen hij drie jaar oud was, hij speelde toen graag met "meisjesdingen" En dat kwam uit hemzelf, want hij heeft drie grote broers dus wij hadden daar niets van in huis. Op zijn vierde verjaardag vroeg hij om een Frozen prinsessenjurkje voor zijn verjaardag. Die heeft hij gekregen ook. Vanaf het moment dat hij dat jurkje aan trok, straalde hij.

Zo is het langzaam verder gegroeid eigenlijk. Hij is nu net 9 jaar. We hebben net een gesprek gehad op school omdat hij zelf heeft besloten nu ook naar school graag eens meisjeskleding aan te willen doen. Hij laat zijn haar groeien. Hij weet niet wat hij later wil, hij heeft geen hekel aan zichzelf als jongen. Hij wil gewoon beide kunnen zijn denk ik. En waarom niet?

Wij laten hem vrij in zijn keuzes. Hij mag dragen wat hij wil. Soms is dat een broek, soms is dat een jurk. Net zoals ik zelf ook niet elke dag een jurk draag, of een broek.

Ik heb geen idee of we het goed doen als ouders. We volgen ons gevoel, het kind is gelukkig. Ik denk dat je nooit weet of je het als ouders allemaal goed aanpakt. We zullen zien.
Je weet nooit of je het goed doet, maar wat ontzettend fijn dat hij bij jullie gewoon zichzelf kan zijn, hoe dat ook is! Mijn boerenverstand zegt me dat dat in ieder geval nooit verkeerd kan zijn O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189022714
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mijn oudste dochter van 9 kiest haar kleding steevast op de jongensafdeling. Shirts met typische jongensdingen erop en het liefst jeans eronder + sneakers. Sinds deze zomer heeft ze er ook voor gekozen om haar lange haar kort te knippen. Buiten speelt ze voetbal met de jongens, verzamelt ze insecten, klimt ze in bomen en ander "jongens"gedrag.

Heb ook niet het idee dat ze een hekel heeft aan meisje zijn. Zo kan ze ook enorm genieten van nieuwe oorbellen uitzoeken en kan ze ook verliefd worden op hele mooie jurken die ze dan in de zomer draagt. Soms heb ik ook het idee dat ze beide zou willen zijn. Of van dag tot dag kan verkiezen waar ze zich goed bij voelt.

We zien wel hoe het zich gaat ontwikkelen.
Klinkt alsof het over onze dochter gaat. Het verschilt van dag tot dag waar ze zich fijn bij voelt. Ik zie daar geen enkele probleem in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189022854
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je weet nooit of je het goed doet, maar wat ontzettend fijn dat hij bij jullie gewoon zichzelf kan zijn, hoe dat ook is! Mijn boerenverstand zegt me dat dat in ieder geval nooit verkeerd kan zijn O+
Dankjewel O+ Ons boerenverstand zegt ook dat het niet verkeerd is, we kijken puur naar hem en hoe hij zich voelt ;)
pi_189023923
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:28 schreef MQBM het volgende:
Mijn jongste zoon loopt geregeld in meisjes kleding. Ook buitenshuis en in de stad. Het is begonnen toen hij drie jaar oud was, hij speelde toen graag met "meisjesdingen" En dat kwam uit hemzelf, want hij heeft drie grote broers dus wij hadden daar niets van in huis. Op zijn vierde verjaardag vroeg hij om een Frozen prinsessenjurkje voor zijn verjaardag. Die heeft hij gekregen ook. Vanaf het moment dat hij dat jurkje aan trok, straalde hij.

Zo is het langzaam verder gegroeid eigenlijk. Hij is nu net 9 jaar. We hebben net een gesprek gehad op school omdat hij zelf heeft besloten nu ook naar school graag eens meisjeskleding aan te willen doen. Hij laat zijn haar groeien. Hij weet niet wat hij later wil, hij heeft geen hekel aan zichzelf als jongen. Hij wil gewoon beide kunnen zijn denk ik. En waarom niet?

Wij laten hem vrij in zijn keuzes. Hij mag dragen wat hij wil. Soms is dat een broek, soms is dat een jurk. Net zoals ik zelf ook niet elke dag een jurk draag, of een broek.

Ik heb geen idee of we het goed doen als ouders. We volgen ons gevoel, het kind is gelukkig. Ik denk dat je nooit weet of je het als ouders allemaal goed aanpakt. We zullen zien.
Wat fijn dat hij jullie als ouders heeft!

Fouten maak je altijd, maar je kan weinig fout doen aan een kind zichzelf te laten zijn. Zolang jij hem accepteert in elke vorm, ben je in mijn ogen de beste ouder die je kan zijn.

_O_
pi_189026479
quote:
17s.gif Op donderdag 19 september 2019 17:08 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Wat fijn dat hij jullie als ouders heeft!

Fouten maak je altijd, maar je kan weinig fout doen aan een kind zichzelf te laten zijn. Zolang jij hem accepteert in elke vorm, ben je in mijn ogen de beste ouder die je kan zijn.

_O_
Dankjewel, dat is ook wel eens fijn om te horen moet ik zeggen, naast de negatieve commentaren die we soms krijgen :*
pi_189027527
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 19:27 schreef MQBM het volgende:

[..]

Dankjewel, dat is ook wel eens fijn om te horen moet ik zeggen, naast de negatieve commentaren die we soms krijgen :*
Het leven zal hem vanzelf wel op een spoor zetten. Maar waarom nu al zn hart breken!?

Moeten het dan kleine kopietjes van de angsten en pijn van hun ouders worden.. Respect dat je over je eigen schaamte en afwijzing heen kan stappen. Echt!
pi_189029123
quote:
17s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:02 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Het leven zal hem vanzelf wel op een spoor zetten. Maar waarom nu al zn hart breken!?

Moeten het dan kleine kopietjes van de angsten en pijn van hun ouders worden.. Respect dat je over je eigen schaamte en afwijzing heen kan stappen. Echt!
Ik heb er zelf eigenlijk nooit moeite mee gehad, het is gewoon van nature zo gegaan. Het is een heerlijk kind, hij is gewoon compleet zichzelf. Ook als ik met hem buiten loop, schaam ik me niet. Ook zijn broers en vader gaan er compleet natuurlijk mee om, wat echt heel fijn is.

Soms doen "buitenstaanders" wel eens wat moeilijk. Van die opmerkingen dat ik hem wel in die richting geduwd zal hebben omdat ik na drie jongens vast graag een meisje had willen hebben :X Geloof me, er is geen grotere jongensmoeder dan ik, ik kan nog niet eens een vlecht in haartjes maken en ik hou totaal niet van "meisjesdingen" :D

Ik vind dat kinderen gewoon hun eigen pad lopen. Wij mogen hun hand een tijd vast houden en ze begeleiden, maar verder is het mee lopen met ze en ze niet duwen en pushen in de richting die jij ze wil zien gaan (of die de maatschappij ze wil zien gaan!) :)
pi_189029475




M'n kroost O+ ;)
  donderdag 19 september 2019 @ 21:37:18 #119
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189030029
Mooie foto's, mooi verhaal!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189030130
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klinkt alsof het over onze dochter gaat. Het verschilt van dag tot dag waar ze zich fijn bij voelt. Ik zie daar geen enkele probleem in.
Ja maar meisjes in een spijkerbroek en T-shirt en gympen worden sneller geaccepteerd dan een jongen in een jurk.
pi_189034330
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:18 schreef pinquit het volgende:

[..]

18?!? Dus voor die tijd dwing je hem in jongenskleding?
Ja.

Er zijn wel meer dingen die ze willen maar die ze niet mogen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189034337
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 03:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ja.

Er zijn wel meer dingen die ze willen maar die ze niet mogen.
Vreemd ook dat ouders dit soort fratsen toestaan.
pi_189034438
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:40 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja maar meisjes in een spijkerbroek en T-shirt en gympen worden sneller geaccepteerd dan een jongen in een jurk.
Daar kunnen die kinderen ook niks aan doen. Een heterostel wordt ook nog steeds meer geaccepteerd dan een homostel. Moeten ze dan ook maar niet meer samen over straat gaan?! Ik vind het voor die jongens die graag een jurk aan willen heel sneu dat er zo veel mensen in bekrompte hokjes denken.

MQBM, wat gaan jullie mooi met de situatie om, petje af! Toffe foto’s, grappig om te zien dat hij ook een heel andere haarkleur heeft dan z’n broers!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189034453
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 07:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Daar kunnen die kinderen ook niks aan doen. Een heterostel wordt ook nog steeds meer geaccepteerd dan een homostel. Moeten ze dan ook maar niet meer samen over straat gaan?! Ik vind het voor die jongens die graag een jurk aan willen heel sneu dat er zo veel mensen in bekrompte hokjes denken.

MQBM, wat gaan jullie mooi met de situatie om, petje af! Toffe foto’s, grappig om te zien dat hij ook een heel andere haarkleur heeft dan z’n broers!
Maar het is gewoon waar. De wereld verandert niet. Zou je het ook accepteren als je man of vriend in het openbaar in dameskleding zou lopen?
pi_189034468
Onze jongste van 4 is een enorme paardenfan (zit toch ook vaak een meisjessausje overheen) en zegt wel eens dat hij later een meisje zou willen zijn. Maar over jurken heb ik hem nog niet gehoord. Nagellak, kettingen en armbanden zijn wel favoriet. Hij zei laatst ook dat hij zijn haar wil laten groeien omdat hij graag een staartje wil. Maar zijn haar groeit megalangzaam, bedekt met 4 net zijn hele hoofd :'). Dus het duurt nog wel 2-3 jaar voor het echt lang genoeg is. Er zijn nog een paar jongens met lang haar op school, dus als hij het tegen die tijd nog steeds wil, lijkt het me geen enkel punt. En verder zien we wel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189034484
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 07:04 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar het is gewoon waar. De wereld verandert niet. Zou je het ook accepteren als je man of vriend in het openbaar in dameskleding zou lopen?
Zo niet nee.

En eerlijk, ik zou het best lastig vinden. Maar als hij dam gelukkig is, ga ik dat dus echt niet verbieden. Zijn leven, zijn keuze.

Maar bij kinderen hoeft zo’n fase heus niet te betekenen dat ze voor eeuwig als een meisje gekleed willen gaan. Ze vinden het mooi en that’s it. In veel gevallen gewoon een fase die vanzelf weer overgaat. En zo niet, zien we dan wel weer. In dat geval zullen ze geen gemakkelijk leven hebben misschien, maar geluk is meer waard dan een keurslijf van de samenleving imho.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189034517
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 07:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zo niet nee.

En eerlijk, ik zou het best lastig vinden. Maar als hij dam gelukkig is, ga ik dat dus echt niet verbieden. Zijn leven, zijn keuze.

Maar bij kinderen hoeft zo’n fase heus niet te betekenen dat ze voor eeuwig als een meisje gekleed willen gaan. Ze vinden het mooi en that’s it. In veel gevallen gewoon een fase die vanzelf weer overgaat. En zo niet, zien we dan wel weer. In dat geval zullen ze geen gemakkelijk leven hebben misschien, maar geluk is meer waard dan een keurslijf van de samenleving imho.
Dat is niet mijn fout.
En ik bescherm m'n kind liever voor harde reacties van de buitenwereld. In een broek kan ie ook gewoon gelukkig zijn lijkt me. Meisjes dragen ook niet dagelijks een jurk.
pi_189034535
MQBQ mooi stel zo! En wat fijn voor hen dat hij helemaal zichzelf kan zijn.

En waarom zou je ook moeilijk doen ook. Die hele kledingindustrie praat zo erg op die gender in, dat het ziekelijk wordt.

Zo stond er laatst een vrouw bij blauwe joggingbroeken te kijken, maat 116 ongeveer. Toen vroeg ze: zijn deze voor jongens of voor meisjes?
Echt - HOE zou zo’n broek anders zijn voor een jongen dan voor een meisje in die leeftijd?! Als je die broek leuk vindt, koop m dan gewoon?!

Vervolgens heb ik de broeken voor mn dochter op de «jongens»afdeling gekocht. Dat skinny gedoe altijd bij de meisjes is niets voor mijn dochter. Toen bleek dat meisjes mt 116 3! cm smaller was in buikomvang dan jongens mt 116 werd ik helemaal kriegel.

Anyway - kleding is maar kleding. Als een jobgen een jurk aan wil of een meisje een trui met dino’s dan heeft dat echt nulkommaniks met hun geslacht te maken.

Deze is ook op kleding van toepassing:
pi_189034739
De wereld verandert overigens wel. Veel dingen die vroeger normaal of juist niet normaal waren (vrouwen die stemmen bijvoorbeeld) kunnen vandaag gelukkig wel.
Omdat er mensen waren die hiervoor vochten.

En ik geloof oprecht niet dat je een kind beschermt door hem/haar zulke dingen te verbieden. Je leert je kind dan dat jezelf zijn fout is.
pi_189034812
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:06 schreef Omentielvo het volgende:
De wereld verandert overigens wel. Veel dingen die vroeger normaal of juist niet normaal waren (vrouwen die stemmen bijvoorbeeld) kunnen vandaag gelukkig wel.
Omdat er mensen waren die hiervoor vochten.

En ik geloof oprecht niet dat je een kind beschermt door hem/haar zulke dingen te verbieden. Je leert je kind dan dat jezelf zijn fout is.
De wereld is ook veranderd naar waar we nu zijn ;)

Je hoeft nog geen 100 jaar terug en de jongens hadden jurken aan en roze was lng de kleur voor jongens. En zelfs in deze tijd zijn er veel kulturen waar mannen jurken dragen.
pi_189034823
MQBM O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189035014
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 07:14 schreef Phaidra het volgende:

Zijn leven, zijn keuze.
Nee, dit is veel te gemakkelijk.

Hij heeft er niet voor gekozen om op de wereld te worden gezet, dat is jouw keuze.

Als ouder heb je bepaalde verantwoordelijkheden. Een kind heeft geen flauw benul wat de consequenties van een keuze kunnen zijn. Je laat ze toch ook niet met een pistool spelen?

Een van de verantwoordelijkheden van een ouder is om een kind in en warme veilige omgeving groot te brengen, waar een kind geaccepteerd wordt. Waar een kind de liefde en warmte krijgt die nodig is om de toekomst met zelfvertrouwen tegemoet te gaan.

In veel Westerse landen heerst een dat moet toch kunnen mentaliteit van heb ik jou daar, waardoor bijvoorbeeld kinderen gehaat worden - ik denk dan aan hangjongeren of boefjes (over het falen van ouders gesproken), of waardoor kinderen met scheve ogen worden aangekeken. Daarbij denk ik aan zesjarige jongetjes in jurken.

Ik als ouder bepaal niet dat de wereld met scheve ogen naar zesjarige jongens in jurken kijkt, het is een gegeven. Als ouder moet ik omgaan met dat gegeven. Dat is mijn verantwoordelijkheid. Ik schat daarbij in dat het voor de geestelijke gesteldheid van mijn kroost niet goed is om jezelf zo bloot te stellen aan een vijandige samenleving. Als ie 18 jaar is? Prima. Moet hij zelf weten. Maar niet als 6 jarige.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189035144
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, dit is veel te gemakkelijk.

Hij heeft er niet voor gekozen om op de wereld te worden gezet, dat is jouw keuze.

Als ouder heb je bepaalde verantwoordelijkheden. Een kind heeft geen flauw benul wat de consequenties van een keuze kunnen zijn. Je laat ze toch ook niet met een pistool spelen?

Een van de verantwoordelijkheden van een ouder is om een kind in en warme veilige omgeving groot te brengen, waar een kind geaccepteerd wordt. Waar een kind de liefde en warmte krijgt die nodig is om de toekomst met zelfvertrouwen tegemoet te gaan.

In veel Westerse landen heerst een dat moet toch kunnen mentaliteit van heb ik jou daar, waardoor bijvoorbeeld kinderen gehaat worden - ik denk dan aan hangjongeren of boefjes (over het falen van ouders gesproken), of waardoor kinderen met scheve ogen worden aangekeken. Daarbij denk ik aan zesjarige jongetjes in jurken.

Ik als ouder bepaal niet dat de wereld met scheve ogen naar zesjarige jongens in jurken kijkt, het is een gegeven. Als ouder moet ik omgaan met dat gegeven. Dat is mijn verantwoordelijkheid. Ik schat daarbij in dat het voor de geestelijke gesteldheid van mijn kroost niet goed is om jezelf zo bloot te stellen aan een vijandige samenleving. Als ie 18 jaar is? Prima. Moet hij zelf weten. Maar niet als 6 jarige.
Ho ho! Dit specifieke deel wat je quote ging over de mogelijkheid dat mijn man in jurken wilde lopen. Daar heb ik misschien een mening over, maar geen zeggenschap.

Jong kind: dat zou ik gewoon laten gaan. Kan geen kwaad en opmerkingen erover doet ze meestal niks (eigen ervaring! toen oudste opmerkingen kreeg dat nagellak voor meisjes was, zei hij gewoon dat hij dat onzin vond en daarmee was de kous af). Over het algemeen gaan ze zich na de kleuterklas vanzelf conformeren aan ‘de standaard’.

Ouder kind: daarmee zou ik in gesprek gaan. Waarom wil hij dat en wat als hij opmerkingen krijgt? Zijn er alternatieven? Als hij echt een bewuste afweging maakt en het echt wil, ga ik niks verbieden. Dat maakt hem alleen maar ongelukkig. Dan krijgt hij de boodschap dat hij niet mag zijn wie hij wil en dat zelfs zijn eigen ouders hem niet steunen. Het lijkt me voor zijn vertrouwen en positief zelfbeeld belangrijker dat we hem daar goed bij begeleiden, eventueel met hulp van een psycholoog oid.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189035193
En het gaat hier om een kledingstuk he? Een lap stof die toevallig van onder open is ipv dicht. Een jongen van 6 met een jurk is niet meteen een dragqueen hoor. Ik snap werkelijk die felle houding niet van sommigen. Niemand gaat een kleuter met een jurk in elkaar slaan hoor. En in 99% vinden ze het na 3x wel mooi geweest. Dat is alle conservatieve drama toch niet waard?

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 20-09-2019 09:13:41 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 20 september 2019 @ 09:21:03 #135
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189035317
Je kinds schoolcarrière op het spel zetten omdat je lekker recalcitrant 'niet conservatief' wil zijn. Lekker bezig joh.
And so is the past
  vrijdag 20 september 2019 @ 09:21:59 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189035325
Een kindje van zes jaar oud (een kleuter dus) in een jurk een probleem, waar hébben we het over. Laat ze lekker in hun fantasiewereld spelenderwijs de wereld ontdekken. Niks mis mee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189035470
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, dit is veel te gemakkelijk.

Hij heeft er niet voor gekozen om op de wereld te worden gezet, dat is jouw keuze.

Als ouder heb je bepaalde verantwoordelijkheden. Een kind heeft geen flauw benul wat de consequenties van een keuze kunnen zijn. Je laat ze toch ook niet met een pistool spelen?

Een van de verantwoordelijkheden van een ouder is om een kind in en warme veilige omgeving groot te brengen, waar een kind geaccepteerd wordt. Waar een kind de liefde en warmte krijgt die nodig is om de toekomst met zelfvertrouwen tegemoet te gaan.

In veel Westerse landen heerst een dat moet toch kunnen mentaliteit van heb ik jou daar, waardoor bijvoorbeeld kinderen gehaat worden - ik denk dan aan hangjongeren of boefjes (over het falen van ouders gesproken), of waardoor kinderen met scheve ogen worden aangekeken. Daarbij denk ik aan zesjarige jongetjes in jurken.

Ik als ouder bepaal niet dat de wereld met scheve ogen naar zesjarige jongens in jurken kijkt, het is een gegeven. Als ouder moet ik omgaan met dat gegeven. Dat is mijn verantwoordelijkheid. Ik schat daarbij in dat het voor de geestelijke gesteldheid van mijn kroost niet goed is om jezelf zo bloot te stellen aan een vijandige samenleving. Als ie 18 jaar is? Prima. Moet hij zelf weten. Maar niet als 6 jarige.
Een zesjarige kan al heel aardig zaken overzien, maar inderdaad nog niet alles. Dat hoeft ook niet, want een zesjarige kan nog prima in jurk en met nagellak zonder veel problemen. Als mensen daar raar over willen kijken, moeten ze dat zelf weten. Daar trekt die zesjarige zich nog niets van aan.

Er is alleen een hele grote periode tussen 6 en 18 jaar, waarin jij dus van plan bent een heleboel te bepalen voor je kind vanuit het oogpunt dat hij zaken niet kan overzien. Maar hoe denk je dat hij zaken leert overzien als jij hem dat niet leert? Dus in het geval van een jurk willen dragen als hij bijvoorbeeld 10 is niet met hem in gesprek gaan over waarom, hoe hij denkt dat anderen zullen reageren, wat hij zal voelen als anderen naar reageren of hem uitlachen, of hij het belangrijk genoeg vindt om toch die jurk te willen dragen ondanks wat hij misschien kan verwachten, maar hem verbieden om die jurk te dragen. Wat leert hij daarvan, van zo'n verbod?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189035560
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Je kinds schoolcarrière op het spel zetten omdat je lekker recalcitrant 'niet conservatief' wil zijn. Lekker bezig joh.
Que? Schoolcarrière op het spel zetten? Echt zwaar overdreven.

En het gaat niet om ‘lekker recalcitrant willen zijn’, het gaat om jezelf kunnen zijn. En als dat anders is dan mainstream, wil ik daar niet per definitie voor gaan liggen als ouder. Ik zie mijn rol daarin anders.

Iets heel anders. Mijn oudste van 7 kreeg het aanbod om in de selectie te gaan van turnen. Consequentie is wel dat hij 9 uur per week moest gaan trainen en dus keuzes maken hoe hij vrije tijd kan besteden. Ook kan je niet ‘zomaar’ niet gaan als je een partijtje hebt oid. Hij twijfelde of hij het wilde doen. We hebben hier heel uitgebreid over gepraat, want een tweede kans om dit te doen krijg je niet meer. Na lang overleg over voors en tegens is hij het toch gaan doen en vooralsnog dolgelukkig met zijn keuze O+. Maar ik heb wel gemerkt hoe onwijs moeilijk het is voor een kind van 7 om gevolgen te overzien van iets. Begeleiding is essentieel. Maar uiteindelijk lag de keuze bij hem.

[ Bericht 32% gewijzigd door Phaidra op 20-09-2019 09:50:51 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189035606
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Que? Schoolcarrière op het spel zetten? Echt zwaar overdreven.

En het gaat niet om ‘lekker recalcitrant willen zijn’, het gaat om jezelf kunnen zijn. En als dat anders is dan mainstream, wil ik daar niet per definitie voor gaan liggen als ouder. Ik zie mijn rol daarin anders.
Ik zou hem gewoon negeren, verder :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189035661
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou hem gewoon negeren, verder :)
Zolang de discussie netjes is, vind ik het geen probleem om nog even door te gaan :+. Het verbaast me echt dat dit blijkbaar zo’n enorm issue is voor sommigen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189035715
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zolang de discussie netjes is, vind ik het geen probleem om nog even door te gaan :+. Het verbaast me echt dat dit blijkbaar zo’n enorm issue is voor sommigen.
O nee, ik zou de discussie ook zeker niet staken! Maar die user komt echt alleen trollen, dus die kun je beter negeren, denk ik :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189036157
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 07:04 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar het is gewoon waar. De wereld verandert niet. Zou je het ook accepteren als je man of vriend in het openbaar in dameskleding zou lopen?
Ja, dat zou ik accepteren. Ik houd van mijn man om de persoon die hij is, niet om de kleding die hij draagt. Ik zou absoluut moeten wennen, maar ik vind het veel belangrijker dat hij gelukkig is.

Veel mensen vonden het honderd jaar geleden ondenkbaar dat vrouwen in broeken zouden lopen, dat is nu behoorlijk normaal geworden.
pi_189036424
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Er is alleen een hele grote periode tussen 6 en 18 jaar, waarin jij dus van plan bent een heleboel te bepalen voor je kind vanuit het oogpunt dat hij zaken niet kan overzien. Maar hoe denk je dat hij zaken leert overzien als jij hem dat niet leert? Dus in het geval van een jurk willen dragen als hij bijvoorbeeld 10 is niet met hem in gesprek gaan over waarom, hoe hij denkt dat anderen zullen reageren, wat hij zal voelen als anderen naar reageren of hem uitlachen, of hij het belangrijk genoeg vindt om toch die jurk te willen dragen ondanks wat hij misschien kan verwachten, maar hem verbieden om die jurk te dragen. Wat leert hij daarvan, van zo'n verbod?
Uiteindelijk hebben wij de verantwoordelijkheid, en zullen wij dat verbod afdwingen. Maar - moderne ouders dat wij zijn - gaat dat wel met uitleg.

Want als ze 18 zijn en het huis uit gaan, dan willen wij wel dat het mondige zelfstandige mensen zijn, die de consequenties van hun keuzes kunnen overzien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189036436
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ho ho! Dit specifieke deel wat je quote ging over de mogelijkheid dat mijn man in jurken wilde lopen. Daar heb ik misschien een mening over, maar geen zeggenschap.
Excuus - ik had over de quote heengelezen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189036477
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Uiteindelijk hebben wij de verantwoordelijkheid, en zullen wij dat verbod afdwingen. Maar - moderne ouders dat wij zijn - gaat dat wel met uitleg.

Want als ze 18 zijn en het huis uit gaan, dan willen wij wel dat het mondige zelfstandige mensen zijn, die de consequenties van hun keuzes kunnen overzien.
Een kind wordt niet mondig en zelfstandig als het niet kan oefenen met die vaardigheden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189036510
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een kind wordt niet mondig en zelfstandig als het niet kan oefenen met die vaardigheden.
Er is meer in het leven dan in jurkjes rondlopen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189036554
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Er is meer in het leven dan in jurkjes rondlopen.
Klopt. Je kinderen zullen je nog verbazen met wat er allemaal nog is en hoe je daarmee om moet/kunt gaan :)

Het gaat wat betreft de mondige, zelfstandige volwassenen ook over alle andere dingen waarmee ze moeten kunnen oefenen. Ik zie alleen echt niet waarom je je kind ongelukkig zou maken mbt een kledingstuk omdat JIJ vindt dat het niet mag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189036580
Ik zou als ik een zoon had ook huiverig zijn om dit toe te laten. Context is wel belangrijk, evenals het karakter van mijn kind natuurlijk. Als hij een gevoelig type zou zijn die gauw overstuur raakt, zou ik hem niet graag over straat laten gaan, ik ben van mening dat in de sociale kringen van Nederlandse kinderen dit toch te vaak vijandigheid oproept. In elk geval de kringen waar ik opgroeide.
-nee-
pi_189036639
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt. Je kinderen zullen je nog verbazen met wat er allemaal nog is en hoe je daarmee om moet/kunt gaan :)

Het gaat wat betreft de mondige, zelfstandige volwassenen ook over alle andere dingen waarmee ze moeten kunnen oefenen. Ik zie alleen echt niet waarom je je kind ongelukkig zou maken mbt een kledingstuk omdat JIJ vindt dat het niet mag.
Omdat ik verantwoordelijk ben voor een veilige leefomgeving. Een leefomgeving waarin ze geaccepteerd worden.

Laten we eens een voorbeeldje nemen.

Stel dat mijn kinderen het heerlijk vinden om midden in de woonkamer te poepen. Of op straat. Dan zal ik er voor zorgen dat ze dat niet meer doen, omdat dit praktijken zijn die we als maatschappij niet accepteren. Ja, dan ga ik tegen ze in. En dat betekent huilende kinderen. Is dat erg? Nee, natuurlijk niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189036691
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Omdat ik verantwoordelijk ben voor een veilige leefomgeving. Een leefomgeving waarin ze geaccepteerd worden.

Laten we eens een voorbeeldje nemen.

Stel dat mijn kinderen het heerlijk vinden om midden in de woonkamer te poepen. Of op straat. Dan zal ik er voor zorgen dat ze dat niet meer doen, omdat dit praktijken zijn die we als maatschappij niet accepteren. Ja, dan ga ik tegen ze in. En dat betekent huilende kinderen. Is dat erg? Nee, natuurlijk niet.
Nee, maar de vergelijking gaat mank. Poep is onhygienisch, het is dus ook ongezond om dat zomaar overal te doen en andere mensen hebben daar last van. Dus het is heel logisch dat je ze leert dat ze dat anders oplossen.

Het gaat er ook niet om dat je huilende kinderen met vermijden. Huilen is niet erg. Ongelukkige kinderen, dat is een ander verhaal. Huilen is niet gelijk aan ongelukkig; huilen is een wens die niet vervuld wordt. Ongelukkig word je van een behoefte die niet vervuld wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189036692
Waar hebben we het precies over als je je kind ‘ongelukkig’ maakt?

Mijn dochter van vier is iedere dag wel even verdrietig over dingen die niet mogen, maar dat maakt haar niet ongelukkig. Ze mag niet altijd naar school met die shitload aan oude makeup die ze opeens op dr gezicht smeert. Ze mag niet altijd in die prinsessenjurk naar school want ik heb niet allemaal jurkjes met d’r gekocht zodat ze altijd maar dezelfde hysterische dingen aan kan doen. Ze mag geen slippers in de winter, en ik wil ook niet altijd dat ze maillots over d’r broek aantrekt, hoe leuk ze het ook vind.

Als een jongetje van onder de 10 diep ongelukkig wordt als hij geen jurk aan mag, dan vind ik dat een beetje gek, dan is het bijna een obsessie. Kinderen moeten zich niet zo druk maken over hoe ze er uitzien, en het is aan de ouders om dat te begeleiden en te normaliseren.

Als je kind een jurk aan wil trekken omdat hij het wel eens leuk vind, prima. Maar als hij ‘ongelukkig’ wordt als het niet mag, dan zijn je problemen groter dan dat, dan vind hij het wel net iets te belangrijk.
-nee-
pi_189036850
Weet je, ik ben ook wel eens ongelukkig.

Dat is het leven.

Hoe eerder je dat inziet, hoe beter het is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189036881
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een zesjarige kan al heel aardig zaken overzien, maar inderdaad nog niet alles. Dat hoeft ook niet, want een zesjarige kan nog prima in jurk en met nagellak zonder veel problemen. Als mensen daar raar over willen kijken, moeten ze dat zelf weten. Daar trekt die zesjarige zich nog niets van aan.

Er is alleen een hele grote periode tussen 6 en 18 jaar, waarin jij dus van plan bent een heleboel te bepalen voor je kind vanuit het oogpunt dat hij zaken niet kan overzien. Maar hoe denk je dat hij zaken leert overzien als jij hem dat niet leert? Dus in het geval van een jurk willen dragen als hij bijvoorbeeld 10 is niet met hem in gesprek gaan over waarom, hoe hij denkt dat anderen zullen reageren, wat hij zal voelen als anderen naar reageren of hem uitlachen, of hij het belangrijk genoeg vindt om toch die jurk te willen dragen ondanks wat hij misschien kan verwachten, maar hem verbieden om die jurk te dragen. Wat leert hij daarvan, van zo'n verbod?
Gewoon nee zeggen is ook nog een optie hè. Niet alles hoeft tot in den treure uitgelegd te worden.
pi_189037034
Kinderen moeten zich niet druk maken om hoe ze eruit zien?? Volgens mij zijn er hier legio ouders die zich met name druk maken over hoe een kleuter eruitziet...

En plaatje bij het praatje:

https://imgur.com/a/kfzsAvS
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189037050
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:50 schreef Phaidra het volgende:
Kinderen moeten zich niet druk maken om hoe ze eruit zien?? Volgens mij zijn er hier legio ouders die zich met name druk maken over hoe een kleuter eruitziet...

En plaatje bij het praatje:

https://imgur.com/a/kfzsAvS
Ja, die zin vond ik ook echt heel erg hilarisch gezien hoe druk sommige ouders zich maken om hoe hun kind eruit ziet :')

En plaatje O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189037398
Ik wil nog wel even iets toevoegen. Omdat het nu een beetje lijkt alsof wij onze jongste maar gewoon zijn gang laten gaan zonder enige begeleiding. Dat is niet aan de orde. We praten heel erg veel met hem, leggen hem ook de consequenties uit van de dingen die hij doet.

Hij wil al een paar jaar graag in meisjeskleding naar school, maar heeft er zelf voor gekozen dat niet te doen omdat hij zich heel goed bewust was en is, dat dat consequenties kan hebben. Dat hij gepest kan worden. Nu is hij 9, en hij overziet dat goed. En hij heeft zelf aangegeven, dat hij die consequenties nu kan hanteren. Uiteraard gaat dit onder begeleiding van ons, school, en maatschappelijk werk.

We zijn ook bezig om nog meer begeleiding te krijgen voor hem en ons, in de vorm van een psycholoog met expertise op het gender-vlak. Juist omdat hij straks richting de puberteit gaat, en dat hoe dan ook al een lastige fase is.

Ik ben me er van bewust dat mijn kind meer risico loopt op ongewenste situaties. Maar het is niet zo simpel als zeggen: in jongenskleding kan hij ook wel gewoon gelukkig zijn. Want nee, dat is hij dan simpelweg niet. Daarnaast is hij in zijn hele doen en laten al veel meer "meisjesachtig" dus uit de toon valt hij al heel lang. Dan heb ik liever dat hij zich ook gelukkig en zichzelf voelt, terwijl hij uit de toon valt.

Als het om pesten gaat denk ik wel eens, als een kind gepest wordt vanwege uiterlijkheden, moet je dan die uiterlijkheden veranderen om het pesten te stoppen? (rood haar bruin verven, geen bril maar contactlenzen, merkkleding in plaats van gewone kleding, geen beugel naar school, enz enz) Of moet je je kind leren dat het pesten aan de pesters zelf ligt en hij/zij goed is zoals hij/zij is?

Maar nogmaals, misschien pakken wij het wel helemaal verkeerd aan. Voor nu volgens we ons, en zijn gevoel.
pi_189037433
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 07:31 schreef Roomsnoes het volgende:
MQBQ mooi stel zo! En wat fijn voor hen dat hij helemaal zichzelf kan zijn.

En waarom zou je ook moeilijk doen ook. Die hele kledingindustrie praat zo erg op die gender in, dat het ziekelijk wordt.

Zo stond er laatst een vrouw bij blauwe joggingbroeken te kijken, maat 116 ongeveer. Toen vroeg ze: zijn deze voor jongens of voor meisjes?
Echt - HOE zou zo’n broek anders zijn voor een jongen dan voor een meisje in die leeftijd?! Als je die broek leuk vindt, koop m dan gewoon?!

Vervolgens heb ik de broeken voor mn dochter op de «jongens»afdeling gekocht. Dat skinny gedoe altijd bij de meisjes is niets voor mijn dochter. Toen bleek dat meisjes mt 116 3! cm smaller was in buikomvang dan jongens mt 116 werd ik helemaal kriegel.

Anyway - kleding is maar kleding. Als een jobgen een jurk aan wil of een meisje een trui met dino’s dan heeft dat echt nulkommaniks met hun geslacht te maken.

Deze is ook op kleding van toepassing:
[ afbeelding ]
Wat een geweldig plaatje! Die kende ik nog niet, bedankt voor het delen! O+
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:45:24 #158
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_189037781
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:20 schreef MQBM het volgende:
Als het om pesten gaat denk ik wel eens, als een kind gepest wordt vanwege uiterlijkheden, moet je dan die uiterlijkheden veranderen om het pesten te stoppen? (rood haar bruin verven, geen bril maar contactlenzen, merkkleding in plaats van gewone kleding, geen beugel naar school, enz enz) Of moet je je kind leren dat het pesten aan de pesters zelf ligt en hij/zij goed is zoals hij/zij is?

Deze wil ik er nog even uitpikken als illustratie dat pesten groepscontextgerelateerd is. Mijn kinderen (pubers) vertelden me dat merkkleding of duurdere kleding een reden is voor pesterijtjes op school....... Dus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_189037902
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:45 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Deze wil ik er nog even uitpikken als illustratie dat pesten groepscontextgerelateerd is. Mijn kinderen (pubers) vertelden me dat merkkleding of duurdere kleding een reden is voor pesterijtjes op school....... Dus.
Die kinderen zijn dus even erg als de kinderen die een jongen in een jurk pesten. Geen haar beter.
  vrijdag 20 september 2019 @ 13:13:50 #160
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_189038156
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:53 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Die kinderen zijn dus even erg als de kinderen die een jongen in een jurk pesten. Geen haar beter.
Inderdaad. Waarbij er dus geen verschil is of je nu een jurk aan hebt of merkkleding. Voor mij dus geen reden om een bepaald kledingstuk te verbieden omdat er mogelijk wordt gepest.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_189038351
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:45 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Deze wil ik er nog even uitpikken als illustratie dat pesten groepscontextgerelateerd is. Mijn kinderen (pubers) vertelden me dat merkkleding of duurdere kleding een reden is voor pesterijtjes op school....... Dus.
Exact, dat is ook wat ik van mijn pubers hoor. En wat ik daarnaast ook zelf aan den lijve heb ondervonden, want ik ben echt hartgrondig gepest mijn hele middelbare schooltijd. Terwijl ik in niets uit de toon viel, op het feit na dat ik een beetje verlegen was. Als ze willen pesten, vinden ze altijd wel een reden.
pi_189038371
Interessante invalshoek.

Hier speelt dat probleem minder, omdat ze een uniform dragen.

Ja, ook in mijn tijd werden er in Tokkiekringen opmerkingen gemaakt als je geen dure sportschoenen droeg. Sorry, maar daar heb ik geen boodschap aan. En waar hebben we het over? Dat je jezelf niet als een Tokkie kleedt is een reden om te pesten?

Maar met een jurk kom je in een ander gebied. Dat je anders bent. Nogmaals, ik ben er voor dat iedereen zichzelf is, maar voorop staat het idee dat kinderen in een veilige omgeving op kunnen groeien.

En verder ben ik er niet blind voor dat mensen in een lichaam geboren zijn dat ze moeilijk kunnen accepteren. Iets wat meer dan de helft van de pubers ws wel kan beamen. Aanmoedigen, ontmoedigen? Lastig.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189038459
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:32 schreef Lyrebird het volgende:
Interessante invalshoek.

Hier speelt dat probleem minder, omdat ze een uniform dragen.

Ja, ook in mijn tijd werden er in Tokkiekringen opmerkingen gemaakt als je geen broek droeg. Sorry, maar daar heb ik geen boodschap aan. En waar hebben we het over? Dat je jezelf niet als een jongen kleedt is een reden om te pesten?

Maar met een dure schoenen kom je in een ander gebied. Dat je anders bent. Nogmaals, ik ben er voor dat iedereen zichzelf is, maar voorop staat het idee dat kinderen in een veilige omgeving op kunnen groeien.

En verder ben ik er niet blind voor dat mensen in een sociale klasse geboren zijn dat ze moeilijk kunnen accepteren. Iets wat meer dan de helft van de pubers ws wel kan beamen. Aanmoedigen, ontmoedigen? Lastig.
Heb even wat aangepast. Zie je waarom mensen dit vreselijk problematisch vinden? ;)
  vrijdag 20 september 2019 @ 13:42:52 #164
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_189038479
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:32 schreef Lyrebird het volgende:
Interessante invalshoek.

Hier speelt dat probleem minder, omdat ze een uniform dragen.

Ja, ook in mijn tijd werden er in Tokkiekringen opmerkingen gemaakt als je geen dure sportschoenen droeg. Sorry, maar daar heb ik geen boodschap aan. En waar hebben we het over? Dat je jezelf niet als een Tokkie kleedt is een reden om te pesten?

Maar met een jurk kom je in een ander gebied. Dat je anders bent. Nogmaals, ik ben er voor dat iedereen zichzelf is, maar voorop staat het idee dat kinderen in een veilige omgeving op kunnen groeien.

En verder ben ik er niet blind voor dat mensen in een lichaam geboren zijn dat ze moeilijk kunnen accepteren. Iets wat meer dan de helft van de pubers ws wel kan beamen. Aanmoedigen, ontmoedigen? Lastig.
Maar dit is precies de kern. Mijn kinderen zijn op hun school bijvoorbeeld al anders omdat ze een Nederlandse moeder hebben of vaak naar Amerika gaan. Ik was anders omdat ik vroeger een bril droeg en schijnbaar intelligenter was dan de rest. Nu ben ik “anders” omdat ik als vrouw in een mannenwereld werk en valt mijn intelligentie niet meer op. Het “anders” zijn wordt per groep anders ingevuld en verschilt van groep
tot groep. M.i. dus geen reden om je er aan te committeren als je dat ongelukkig maakt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_189039147
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:40 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Heb even wat aangepast. Zie je waarom mensen dit vreselijk problematisch vinden? ;)
Ik zie het verschil tussen mensen die worden gepest vanwege iets idioots (geen dure sportschoenen) en vanwege iets dat heel natuurlijk is: dat mensen met hun gedrag uit de toon vallen.

Ik hoop mijn kinderen te kunnen wapenen tegen het eerste (sta daar boven), en hoop ze te leren in te zien dat ze een hele lange weg te gaan hebben, om boven de tweede vorm van pesten te staan.

Dat zeg ik als een conservatief in een afgrijselijk politiek correcte en linkse academische wereld. Ik weet wanneer ik het beste mijn mond kan houden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189039427
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Inderdaad. Waarbij er dus geen verschil is of je nu een jurk aan hebt of merkkleding. Voor mij dus geen reden om een bepaald kledingstuk te verbieden omdat er mogelijk wordt gepest.
Jawel, daar zit een groot verschil tussen! Een jongen met een jurk is iets heel anders dan bijv merkkleding
pi_189039437
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik zie het verschil tussen mensen die worden gepest vanwege iets idioots (geen dure sportschoenen) en vanwege iets dat heel natuurlijk is: dat mensen met hun gedrag uit de toon vallen.

Ik hoop mijn kinderen te kunnen wapenen tegen het eerste (sta daar boven), en hoop ze te leren in te zien dat ze een hele lange weg te gaan hebben, om boven de tweede vorm van pesten te staan.

Dat zeg ik als een conservatief in een afgrijselijk politiek correcte en linkse academische wereld. Ik weet wanneer ik het beste mijn mond kan houden.
Jij vindt het natuurlijk dat iemand die met zijn gedrag uit de toon valt gepest wordt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage vrijdag 20 september 2019 @ 15:10:09 #168
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189039572
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij vindt het natuurlijk dat iemand die met zijn gedrag uit de toon valt gepest wordt?
Zo lees ik zijn opmerking niet. Volgens mij bedoelt hij meer dat het voor kinderen veel moeilijker is het verschil te zien tussen pesten om merkkleding en pesten om afwijkende kleding tov het gender dat ze voor zich zien.

Daarbij zou elk kind vanuit huis moeten meekrijgen dat pesten not-done is en dat het ook thuis zware consequenties zal hebben, mochten de ouders het kind betrappen op pestgedrag. Mocht ik er ooit achter komen dat mijn dochter een ander kind pest dan gaat dat minimaal een paar weken consequenties hebben in wat ze wel en niet mag doen thuis.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189043055
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij vindt het natuurlijk dat iemand die met zijn gedrag uit de toon valt gepest wordt?
Dat is gewoon natuurlijk. Opvallend gedrag wordt vrijwel nergens op prijs gesteld.
pi_189043110
Dus als ieman
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:56 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat is gewoon natuurlijk. Opvallend gedrag wordt vrijwel nergens op prijs gesteld.
Dus als iemand afwijkt van de norm is het goed dat er gepest wordt?
pi_189044424
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:01 schreef Omentielvo het volgende:
Dus als ieman
[..]

Dus als iemand afwijkt van de norm is het goed dat er gepest wordt?
Nee, zeg ik dat dan? Ik zeg alleen maar dat afwijkend gedrag wordt afgestraft door de maatschappij. Daar kun je over vallen of gewoon accepteren dat afwijkend gedrag buiten de norm van normaal valt, of het nou gaat om een kind of een volwassen persoon, dat maakt niet zoveel uit.
pi_189044956
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:34 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Nee, zeg ik dat dan? Ik zeg alleen maar dat afwijkend gedrag wordt afgestraft door de maatschappij. Daar kun je over vallen of gewoon accepteren dat afwijkend gedrag buiten de norm van normaal valt, of het nou gaat om een kind of een volwassen persoon, dat maakt niet zoveel uit.
Maar hoe komt het dat het afgestraft wordt door de maatschappij?

Mijn inziens zorg je ervoor dat het probleem blijft bestaan, zolang mensen het idee hebben dat bepaalde dingen (waar je een ander geen kwaad mee doet) afgestraft kunnen (mogen) worden, omdat het afwijkt van de norm als “normaal” gezien wordt.

Ik leer mijn dochter dat jurkjes gedragen mogen worden door zowel jongens als meisjes. Want ik geloof oprecht dat je bij jezelf moet beginnen als je sowieso wil dat er iets gaat veranderen.
pi_189045077
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 21:01 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Maar hoe komt het dat het afgestraft wordt door de maatschappij?

Mijn inziens zorg je ervoor dat het probleem blijft bestaan, zolang mensen het idee hebben dat bepaalde dingen (waar je een ander geen kwaad mee doet) afgestraft kunnen (mogen) worden, omdat het afwijkt van de norm als “normaal” gezien wordt.

Ik leer mijn dochter dat jurkjes gedragen mogen worden door zowel jongens als meisjes. Want ik geloof oprecht dat je bij jezelf moet beginnen als je sowieso wil dat er iets gaat veranderen.
Geen idee. Hier op dit forum is het afstraffen van mensen ook gewoon aanwezig, kijk maar even in het kindernamentopic. De moeders van Djelisa en dergelijke namen worden genadeloos afgeslacht online. En dan zou een jongen in jurk gespaard moeten worden? Waarom?
pi_189045373
Maar moet iedereen die zijn of haar kind Djelisa wil noemen daar dan maar mee stoppen, omdat iemand anders daar een mening over heeft? Als jij je kind zo wil noemen, dan geef je haar die naam. Omdat jij hem mooi vindt. En dan maakt het je niet uit wat een ander van die naam vindt.

Hetzelfde met een jongen in een jurk. Je praat met je kindje erover wat de maatschappij eventueel kan vinden. Maar verbieden als ze het echt willen doe je niet.

Je kan het gewoon nooit iedereen naar zijn/haar zin maken. Zorg dan in ieder geval ervoor dat jij tevreden bent over jezelf. Of je nou Djelissa als naam kiest of als jongetje een jurk draagt.
pi_189045585
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 21:27 schreef Omentielvo het volgende:
Maar moet iedereen die zijn of haar kind Djelisa wil noemen daar dan maar mee stoppen, omdat iemand anders daar een mening over heeft? Als jij je kind zo wil noemen, dan geef je haar die naam. Omdat jij hem mooi vindt. En dan maakt het je niet uit wat een ander van die naam vindt.

Hetzelfde met een jongen in een jurk. Je praat met je kindje erover wat de maatschappij eventueel kan vinden. Maar verbieden als ze het echt willen doe je niet.

Je kan het gewoon nooit iedereen naar zijn/haar zin maken. Zorg dan in ieder geval ervoor dat jij tevreden bent over jezelf. Of je nou Djelissa als naam kiest of als jongetje een jurk draagt.
Nope, maar dan ook niet vreemd opkijken als mensen negatief over je zoon zijn jurk spreken lijkt mij dan. En dat gebeurt ook gewoon, dan kan je net doen alsof het maar meteen geaccepteerd dient te worden zonder dat mensen hun gedachten erover uitspreken maar helaas heeft iedereen een mening over iedereen. Negatief commentaar is dan ook niet te voorkomen, laat staan dat je begrip kunt verwachten. En daar moet het kind en zijn ouders maar net tegen bestand zijn. Zo niet is het jammer maar koppen en maïsvelden gaan niet goed samen. Dat is hoe de wereld draait.
Wie niet goed genoeg aangepast is wordt direct met 1 punt achter gezet.
pi_189045775
Dat vind ik ook. Er zijn ook genoeg ouders die totaal niet kunnen handelen als hun kind gepest wordt. Die kunnen ze maar buiten niet als Elsa naar buiten laten gaan. :P
-nee-
pi_189045999
Er zit voor mij wel een verschil tussen pesten en starende blikken of een tactloze opmerking van een voorbijganger. (In de trant van “Huh een jongen in een jurk?)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')