abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 september 2019 @ 19:20:13 #201
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188961175
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 19:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Juist wel, ze maken heel duidelijk wat je krijgt als je op hen stemt, dat is het toppunt van democratie. Ik zou willen dat de andere partijen allemaal net zo duidelijk waren, dan was er duidelijkheid na verkiezingen.
Je begrijpt toch wel dat je maar 1 keer stemt over iets? Is ook idioot dat we hier steeds weer verkiezingen hebben, Gewoon mensen op hun 18e het recht geven om 1 keer te stemmen op een partij en die stem blijft je hele leven staan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 15 september 2019 @ 19:26:56 #202
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_188961280
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 18:52 schreef wdn het volgende:

[..]

Alleen dan zijn er gevolgen: dat is het einde van het VK.
Nou ja, op zich bestond het Verenigd Koninkrijk ook al voordat ze Ierland inlijfden. Als Schotland er nog bij blijft, zou ik dat niet direct het eind van het Verenigd Koninkrijk noemen.

Als Schotland uiteindelijk ook opstapt, wordt het wel een beetje sneu, ja :+
pi_188961404
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Schotland zie ik niet zo maar afscheiden, die zijn veel en veel meer verweven met Engeland dan Noord-Ierland en ook veel meer verweven met Engeland dan met de EU.
Een (kleine) meerderheid lijkt de EU boven de UK te prefereren. https://www.theguardian.c(...)ce-referendum-brexit
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_188961891
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 19:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een (kleine) meerderheid lijkt de EU boven de UK te prefereren. https://www.theguardian.c(...)ce-referendum-brexit
Ja, maar dat lijkt mij meer sentiment van nu, misschien om druk te zetten op de brexit. Maar ik vraag me af of mensen dat echt willen, de import en ook het woon-werkverkeer tussen het VK en Engeland is gigantisch, Schotland zou een piepklein landje worden met een GDP van 180 miljard, grotendeels verdiend met aardolie en aardgas (dat lijkt dus een aflopende zaak). In de EU zullen ze dus weinig in te brengen hebben en ze zijn wel hun belangrijkste handelspartner kwijt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188962647
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 19:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Want? Als je pro-brexit bent moet je dus niet op die partij stemmen. Das hoe een representatieve democratie werkt.
Fuck het referendum en het volk dat tegen ons heeft gestemd. Het volk is te dom om te stemmen dus stem op ons en dan draaien wij het resultaat van het referendum terug.
Zonder natuurlijk ooit Brexit te leveren.
En dan jezelf democraat noemen, je moet het gore lef maar hebben. Ze doen mij ook wel sterk denken aan D’66 ook zo’n partij die een broertje dood heeft aan democratie.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 15 september 2019 @ 20:33:12 #206
408813 crew  trein2000
pi_188962667
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Fuck het referendum en het volk dat tegen ons heeft gestemd. Het volk is te dom om te stemmen dus stem op ons en dan draaien wij het resultaat van het referendum terug.
Zonder natuurlijk ooit Brexit te leveren.
En dan jezelf democraat noemen, je moet het gore lef maar hebben. Ze doen mij ook wel sterk denken aan D’66 ook zo’n partij die een broertje dood heeft aan democratie.
De GE zijn prima te beschouwen als de facto referendum.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188962729
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De GE zijn prima te beschouwen als de facto referendum.
Nee niet echt daar het bij GE om meer gaat dan alleen maar Brexit
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188962759
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 19:20 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel dat je maar 1 keer stemt over iets? Is ook idioot dat we hier steeds weer verkiezingen hebben, Gewoon mensen op hun 18e het recht geven om 1 keer te stemmen op een partij en die stem blijft je hele leven staan.
Dat zou inderdaad een goede oplossing zijn. Maar misschien zou het een betere oplossing zijn om mensen te laten stemmen en ze dan de illusie van macht te geven en dan juist het tegenovergestelde te doen maar het wel zo uitleggen in de media dat we het doen in het belang van het land.
Zo kun je die domme burgers elke keer weer laten stemmen op een partij maar verandert er nagenoeg niets.
pi_188962778
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Fuck het referendum en het volk dat tegen ons heeft gestemd. Het volk is te dom om te stemmen dus stem op ons en dan draaien wij het resultaat van het referendum terug.
Zonder natuurlijk ooit Brexit te leveren.
En dan jezelf democraat noemen, je moet het gore lef maar hebben. Ze doen mij ook wel sterk denken aan D’66 ook zo’n partij die een broertje dood heeft aan democratie.
Zucht... Als 51% van het VK op de LibDems stemt en daarmee Brexit van de baan is, dan is dat geen democratie?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 15 september 2019 @ 20:38:13 #210
408813 crew  trein2000
pi_188962809
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee niet echt daar het bij GE om meer gaat dan alleen maar Brexit
Echt niet. Niet in dit politieke klimaat
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188962881
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zucht... Als 51% van het VK op de LibDems stemt en daarmee Brexit van de baan is, dan is dat geen democratie?
Volgend de logica van de democraten hier kan artikel 50 dan niet ingetrokken worden. 49% heeft immers tegen gestemd en we weten natuurlijk niet in wat voor vorm de UK terug moet gaan in de EU.
  zondag 15 september 2019 @ 21:34:30 #212
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188964215
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 09:37 schreef Breekfast het volgende:
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat Boris dit gaat proberen en dat het parlement hiermee instemt. In feite zou dat het begin zijn van het opbreken van het Verenigd Koninkrijk.
Mijn idee. ik kan mij niet voorstellen dat dit het doel is van de conservatieven. of het moet de beste deal zijn wat dan nog rest van wat eens een eenheid was.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 15 september 2019 @ 21:37:39 #213
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188964315
quote:
14s.gif Op zondag 15 september 2019 18:49 schreef Tijn het volgende:
Niks mis met een verenigd Ierland, hoor. Uiteindelijk gaat dat toch wel gebeuren.
Ik zag in de omstandigheden, liever een verenigd europa en dat het VK die nationalistische keutel introk als een sprookje. Zonder uitstel is nergens tijd meer voor en gebeurd wat BoJo wil (exit)

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 15-09-2019 21:42:51 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 15 september 2019 @ 21:41:56 #214
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188964430
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De GE zijn prima te beschouwen als de facto referendum.
Dat is dan toch een misplaatste en moreel verwerpelijke reden.

Verkiezingen gaat imo meer dan een lid maatschap aan of van een unie. Veerder wee tje niet met verkiezingen of jouw partij wel gaat doen dat zij zei te doen (iets met compromissen).

Maar goed, dat is sws de neergang die we zien.... strategisch stemmen van de gladiolen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 15 september 2019 @ 21:45:38 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188964519
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zucht... Als 51% van het VK op de LibDems stemt en daarmee Brexit van de baan is, dan is dat geen democratie?
Het is alleen democratisch als het resultaat Alt-Right is.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 15 september 2019 @ 21:58:20 #216
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_188964800
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:20 schreef svann het volgende:

[..]

En dacht zeker te zijn van een remain-meerderheid, zodat het gezeur om een Brexit gesmoord zou worden.
Jammer dat een hoop (vooral jonge) kiezers het referendum niet serieus namen en thuis bleven.
nee hoor https://www.theguardian.c(...)brexit-twice-as-high
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 15 september 2019 @ 23:21:57 #217
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_188966500
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Volgend de logica van de democraten hier kan artikel 50 dan niet ingetrokken worden. 49% heeft immers tegen gestemd en we weten natuurlijk niet in wat voor vorm de UK terug moet gaan in de EU.
Het is niet duidelijk wat 'brexit' of 'leave' betekent, maar dat maakt niet het onduidelijk is wat 'remain' betekent. Remain is heel duidelijk: laat alles zoals het nu is. Simpel zat. De UK gaat niet "terug" bij het intrekken van A50, want ze zijn feitelijk nooit vertrokken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 16-09-2019 02:20:42 ]
pi_188966611
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is alleen democratisch als het resultaat Alt-Right is.
Ah shoot vergeten
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188966632
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Echt niet. Niet in dit politieke klimaat
Denk je werkelijk dat een Engelse bijstandsmoeder zich daarmee bezighoudt?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 15 september 2019 @ 23:30:28 #220
408813 crew  trein2000
pi_188966639
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Denk je werkelijk dat een Engelse bijstandsmoeder zich daarmee bezighoudt?
Ja
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:56:31 #221
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188967161
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Fuck het referendum en het volk dat tegen ons heeft gestemd. Het volk is te dom om te stemmen dus stem op ons en dan draaien wij het resultaat van het referendum terug.
Zonder natuurlijk ooit Brexit te leveren.
En dan jezelf democraat noemen, je moet het gore lef maar hebben. Ze doen mij ook wel sterk denken aan D’66 ook zo’n partij die een broertje dood heeft aan democratie.
Loop je nu te beweren dat je in een democratie niet tegen de mening van de meerderheid mag ingaan?

Raar aangezien jij dat constant zelf doet. Mischien moet jij dan voortaan stil in een hoekje gaan zitten en geen kritiek meer leveren op partijen die een meerderheid hebben?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_188969167
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja
Dan kom je bedrogen uit ben ik bang
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188969390
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Volgend de logica van de democraten hier kan artikel 50 dan niet ingetrokken worden. 49% heeft immers tegen gestemd en we weten natuurlijk niet in wat voor vorm de UK terug moet gaan in de EU.
Inderdaad ja.

Het is altijd goed om standpunten om te draaien en te kijken of je het er dan nog steeds mee eens bent. Stel dat 'remain' had gewonnen en Farage om een nieuw referendum was blijven zeuren, waren de bovenstaande users dat dan met hem eens geweest?
pi_188969402
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar dat lijkt mij meer sentiment van nu, misschien om druk te zetten op de brexit. Maar ik vraag me af of mensen dat echt willen, de import en ook het woon-werkverkeer tussen het VK en Engeland is gigantisch, Schotland zou een piepklein landje worden met een GDP van 180 miljard, grotendeels verdiend met aardolie en aardgas (dat lijkt dus een aflopende zaak). In de EU zullen ze dus weinig in te brengen hebben en ze zijn wel hun belangrijkste handelspartner kwijt.
Is elke stem via een referendum zoals brexit niet het sentiment van 'nu'? Een week later had uitslag 60-40 leave kunnen zijn of remain. Alles in deze discussie is sentiment. Maakt het ook zo lastig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Korenfok op 16-09-2019 09:33:03 ]
pi_188969428
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:59 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Inderdaad ja.

Het is altijd goed om standpunten om te draaien en te kijken of je het er dan nog steeds mee eens bent. Stel dat 'remain' had gewonnen en Farage om een nieuw referendum was blijven zeuren, waren de bovenstaande users dat dan met hem eens geweest?
Farage had direct een nieuw referendum aangevraagd. Had ie ook gezegd he dat ie het er niet bij zou laten. Alleen verschil is: bij een remain uitslag veranderd er feitelijk niets en kun je heel makkelijk nog een keer stemmen. Farage zijn baan is uk uit eu lozen.

Als uk uit eu gaat komen ze nooit meer makkelijk terug en krijgt de eu een gigantische klap. En dat weet de brexit groep en de remain groep
pi_188969450
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Farage had direct een nieuw referendum aangevraagd. Had ie ook gezegd he dat ie het er niet bij zou laten. Alleen verschil is: bij een remain uitslag veranderd er feitelijk niets en kun je heel makkelijk nog een keer stemmen. Farage zijn baan is uk uit eu lozen.

Als uk uit eu gaat komen ze nooit meer makkelijk terug en krijgt de eu een gigantische klap. En dat weet de brexit groep en de remain groep
Het punt is dat users als @Hexagon of @Tijger_m Farage in zo'n geval hadden weggehoond.
pi_188969554
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:04 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het punt is dat users als @:hexagon of @:tijger_m Farage in zo'n geval hadden weggehoond.
Nu een nieuw referendum betekent niet automatisch een referendum voor leave of remain. Je kunt ook een referendum houden voor deal of no-deal.

Belangrijkste punt wmb is dat er nu een point of no-return is. Er ligt nu een deal. Je kunt nu nog kiezen voor die deal, geen deal of blijven*. Bij alle drie is dat het ook voor de komende jaren, waarbij leave overigens wel weer betekent dat je daarna handelsovereenkomsten moet sluiten, ook met de EU.

Toen het referendum werd gehouden, was absoluut niet duidelijk wat leave zou betekenen.

* Daarom zou ik ook een referendum houden met als keuzen:
1) leave
2) remain
Waarbij je meteen moet aangeven wat je keuze is als de uitkomst van het referendum leave is:
1a) deal (May-deal)
1b) no deal

En dat is niet "een referendum houden tot de goede keuze gemaakt is", dat is gewoon de keuze weer terugleggen. Wat er dan nu uitkomt, dat is het ook, want als je voor leave kiest, kun je niet zomaar weer terug in de EU. Kies je remain, dan kun je niet na een paar jaar opnieuw art. 50 in werking stellen.

Persoonlijk vind ik overigens dat de Britten zsm uit de EU moeten, want de relatie UK-EU begint behoorlijk toxisch te worden. Het is een zooitje ongeregeld in de Britse politiek. Daar kun je maar beter vanaf zijn. Anders gaan ze namelijk binnen de EU alles frustreren.
in a crowd you lose humanity
pi_188969743
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Is elke stem via een referendum zoals brexit niet het sentiment van 'nu'. Een week later bad uitslag 60-40 leave kunnen maken of remain. Alles in deze discussie is sentiment. Maakt het ook zo lastig.
Dat klopt, maar ik bedoel bij Schotland dat het met name het sentiment is uit angst voor de (no deal) brexit.

Verder zou ik toch hopen dat er voor een Schotse exit uit het VK wel eerst betrouwbare cijfers e.d. over de effecten komen, die zijn er nu natuurlijk ook nog niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188969759
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Loop je nu te beweren dat je in een democratie niet tegen de mening van de meerderheid mag ingaan?

Raar aangezien jij dat constant zelf doet. Mischien moet jij dan voortaan stil in een hoekje gaan zitten en geen kritiek meer leveren op partijen die een meerderheid hebben?
Ik loop te verkondigen dat de referendum uitslag gerespecteerd moet worden. Vooral als je partij de Liberal Democrats heet, of is dat net zo’n loze term als de DPRK?
pi_188969901
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik loop te verkondigen dat de referendum uitslag gerespecteerd moet worden. Vooral als je partij de Liberal Democrats heet, of is dat net zo’n loze term als de DPRK?
Het referendum is inmiddels jaren terug. Als er ooit in Nederland bijvoorbeeld een meerderheid voor de doodstraf was, houden we ons ook niet eeuwig daar aan vast. Als de LibDems (of andere partijen die tegen de brexit zijn) nu een meerderheid halen, is toch duidelijk geworden dat de Britten de brexit niet meer willen?

En wat de LibDems heel goed doen is duidelijk maken waar ze staan, zodat de burger straks werkelijk wat kan kiezen zoals in een democratie hoort. Ik hoop dat bijvoorbeeld Labour al voor de verkiezingen ook zo duidelijk is.

Daarbij zou het onzin zijn als partijen alleen maar standpunten mogen hebben waar een meerderheid voor is. En dat is wel wat jij eigenlijk beweert. Je mag tegen de brexit zijn. En in dit geval zeker omdat het een slecht uitgevoerd raadgevend referendum was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188970315
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:04 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het punt is dat users als @:hexagon of @:tijger_m Farage in zo'n geval hadden weggehoond.
En wat wil dit zeggen? Punt is dat iedereen die pro leave is, in de omgekeerde situatie had geëist dat er binnen x aantal tijd nieuw referendum zou komen, onder het mom we zijn er bijna.
pi_188970441
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het referendum is inmiddels jaren terug. Als er ooit in Nederland bijvoorbeeld een meerderheid voor de doodstraf was, houden we ons ook niet eeuwig daar aan vast. Als de LibDems (of andere partijen die tegen de brexit zijn) nu een meerderheid halen, is toch duidelijk geworden dat de Britten de brexit niet meer willen?

En wat de LibDems heel goed doen is duidelijk maken waar ze staan, zodat de burger straks werkelijk wat kan kiezen zoals in een democratie hoort. Ik hoop dat bijvoorbeeld Labour al voor de verkiezingen ook zo duidelijk is.

Daarbij zou het onzin zijn als partijen alleen maar standpunten mogen hebben waar een meerderheid voor is. En dat is wel wat jij eigenlijk beweert. Je mag tegen de brexit zijn. En in dit geval zeker omdat het een slecht uitgevoerd raadgevend referendum was.
Zoals ik al eerder vertelde is stemmen niets meer dan een illusie.
Eerst beloof je een referendum en beloof je de uitslag te respecteren. Vervolgens doe je er alles aan om het geen waar voor is gestemd te traineren en minimaliseren om vervolgens de optie op tafel te leggen dat het allemaal terug gedraaid kan worden zonder de eerste stemming te respecteren.

Geef mij maar eens een goede reden om niet elke 2 jaar een referendum te houden, misschien breekt over 2 jaar weer een crisis uit.
Kunnen de Britten dan weer stemmen om toch echt de Brexit door te laten gaan of is het dan afgelopen met het stemmen?

En hoe verklaar je de besluitvorming in bijvoorbeeld Nederland?
Eerst stemmen we tegen de grondwet, word gewoon geïmplementeerd.
Oekraïne referendum was ook een negatieve uitslag en jawel ook dat werd gewoon genegeerd.
En uiteindelijk word het referendum hier de nek om gedraaid want de burger is te dom om de gevolgen van zijn stem in te zien.
Maar gek genoeg mogen we elke wel weer stemmen op partijen die claimen ons te vertegenwoordigen, waarom zijn we daar dan niet te dom voor?

Kan het misschien zo zijn dat de politiek maling heeft aan de mening van de burger en dat het enige wat een politicus echt moet beheersen is het goed uitleggen van bepaalde maatregelen zodat de burger denkt dat hij daar wat over te vertellen had?
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 10:42:45 #233
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188970724
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:04 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het punt is dat users als @:hexagon of @:tijger_m Farage in zo'n geval hadden weggehoond.
Sorry? Wat is dit voor onzin?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_188970726
@Chivaz Nee, de politiek heeft geen maling aan de mening van de burger. Zeer zeker niet. Maar er is wel sprake van compromissen. En zeker in de EU, waar je met 27 andere landen (die bestaan uit regeringen die veelal ook weer uit een coalitie bestaan) moet overleggen, is het heel lastig om te zeggen dat Nederland ergens voor/tegen heeft gestemd en dat het dus moet worden uitgevoerd. Ik stemde tegen de grondwet en ook tegen het Oekraïne verdrag, maar ik ben best tevreden hoe de Nederlandse regering na die referenda zijn best heeft gedaan die uitslag te respecteren zonder ons kansloos te maken in de EU. Een keiharde nee was er gewoon niet door gekomen.

Zo had May het mijns inziens ook met dit referendum moeten doen. De anderen wilden een machtige partner als het VK helemaal niet kwijt, dus volgens mij had ze met deze uitslag in de hand best nog meer privileges dan het VK al had binnen kunnen halen. Misschien was er op één of andere manier toch een mouw te passen aan de instroom van Poolse medewerkers, bijvoorbeeld. Dan had ze de uitslag gerespecteerd, wat aan de achterliggende klachten gedaan, zonder haar land in de problemen te storten.

Maar nu, nu het eenmaal zo ver is, denk ik dat het mogelijk moet zijn om tegen de brexit te zijn en daar stemmen mee binnen te halen. Waarom mogen mensen die geen brexit willen geen partij hebben waar ze op kunnen stemmen? Dat gaat nog altijd om grofweg de helft van het land.

En het belangrijkste: Een partij moet zijn standpunten ook helemaal niet aanpassen aan de mening van de meerderheid. Een partij heeft standpunten uit overtuiging. Een partij die met alle winden mee waait noem ik pas niet democratisch. De LibDems zijn altijd tegen brexit geweest, het zou zeer ondemocratisch zijn als ze dat standpunt waarmee ze verkozen zijn plots zouden verlaten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188970746
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 10:42 schreef Hanca het volgende:
Nee, de politiek heeft geen maling aan de mening van de burger. Zeer zeker niet. Maar er is wel sprake van compromissen. En zeker in de EU, waar je met 27 andere landen (die bestaan uit regeringen die veelal ook weer uit een coalitie bestaan) moet overleggen, is het heel lastig om te zeggen dat Nederland ergens voor/tegen heeft gestemd en dat het dus moet worden uitgevoerd. Ik stemde tegen de grondwet en ook tegen het Oekraïne verdrag, maar ik ben best tevreden hoe de Nederlandse regering na die referenda zijn best heeft gedaan die uitslag te respecteren zonder ons kansloos te maken in de EU. Een keiharde nee was er gewoon niet door gekomen.

Zo had May het mijns inziens ook met dit referendum moeten doen. De anderen wilden een machtige partner als het VK helemaal niet kwijt, dus volgens mij had ze met deze uitslag in de hand best nog meer privileges dan het VK al had binnen kunnen halen. Misschien was er op één of andere manier toch een mouw te passen aan de instroom van Poolse medewerkers, bijvoorbeeld. Dan had ze de uitslag gerespecteerd, wat aan de achterliggende klachten gedaan, zonder haar land in de problemen te storten.

Maar nu, nu het eenmaal zo ver is, denk ik dat het mogelijk moet zijn om tegen de brexit te zijn en daar stemmen mee binnen te halen. Waarom mogen mensen diegeen brexit willen geen partij hebben waar ze op kunnen stemmen? Dat gaat nog altijd om grofweg de helft van het land.

Een partij moet zijn standpunten ook helemaal niet aanpassen aan de mening van de meerderheid. Een partij heeft standpunten uit overtuiging. Een partij die met alle winden mee waait noem ik pas niet democratisch. De LibDems zijn altijd tegen brexit geweest, het zou zeer ondemocratisch zijn als ze dat standpunt waarmee ze verkozen zijn plots zouden verlaten.
https://twitter.com/rupertlowe10/status/1173511713188134912?s=21

Nick Clegg is het niet met je eens, its a once in a generation vote.
Kortom Nick Clegg is of verraden door zijn eigen partij of hij is een enorme leugenaar.
pi_188970768
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 10:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

https://twitter.com/rupertlowe10/status/1173511713188134912?s=21

Nick Clegg is het niet met je eens, its a once in a generation vote.
Kortom Nick Clegg is of verraden door zijn eigen partij of hij is een enorme leugenaar.
Nee, wat ik zeg gaat helemaal niet in tegen het standpunt dat je zo'n stemming niet te vaak moet houden.

Maar jij vindt dus dat alle politieke partijen altijd en in alles hetzelfde standpunt als de meerderheid van de bevolking moeten hebben? Dat is pas ondemocratisch...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 10:48:59 #237
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188970784
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 10:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

https://twitter.com/rupertlowe10/status/1173511713188134912?s=21

Nick Clegg is het niet met je eens, its a once in a generation vote.
Kortom Nick Clegg is of verraden door zijn eigen partij of hij is een enorme leugenaar.
Goh, mensen van een partij hebben verschillende meningen over een onderwerp. Ja, dat komt in jouw wereld niet voor.

Maar dan is Farage ook een verrader, tenslotte stelde hij een 52/48 uitslag niet te accepteren en nu die uitslag er is roept hij om het hardst dat er geen nieuw referendum mag komen en in tegenstelling tot Clegg is Farage wel politiek actief vandaag.

Kortom, je lult een beetje uit je nek en je doet hetzelfde met de LD's als je met de Democraten in de VS doet, je hebt een vijand gevonden en verder negeer je alles.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_188970849
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 10:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, wat ik zeg gaat helemaal niet in tegen het standpunt dat je zo'n stemming niet te vaak moet houden.

Maar jij vindt dus dat alle politieke partijen altijd en in alles hetzelfde standpunt als de meerderheid van de bevolking moeten hebben? Dat is pas ondemocratisch...
Ik zeg dat je de uitslag van het referendum moet respecteren.
Dus eerst implementeer je het referendum uitslag en dan na 20 jaar kun je eens kijken of je misschien weer lid wilt worden.
Wat je als een partij als de libdems kan doen is natuurlijk de uitslag respecteren en pushen voor een zo nauw mogelijke samenwerking met de EU.
pi_188970856
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik loop te verkondigen dat de referendum uitslag gerespecteerd moet worden. Vooral als je partij de Liberal Democrats heet, of is dat net zo’n loze term als de DPRK?
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet als ze van te voren zeggen dat hun standpunt sowieso remain is.

Overigens is het parlement een volksvertegenwoordiging, dus als 48% van de bevolking bij een referendum remain stemt, is het helemaal niet raar dat een deel van het parlement remain stemt.
in a crowd you lose humanity
pi_188970871
Ik vind lipdems trouwens een betere benaming dan libdems.
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 10:56:51 #241
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188970889
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 10:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik zeg dat je de uitslag van het referendum moet respecteren.
Dus eerst implementeer je het referendum uitslag en dan na 20 jaar kun je eens kijken of je misschien weer lid wilt worden.
Wat je als een partij als de libdems kan doen is natuurlijk de uitslag respecteren en pushen voor een zo nauw mogelijke samenwerking met de EU.
Wat heb jij daarmee te maken, eigenlijk? Wie ben jij om dat te bepalen? Waarom mag een partij zich niet sterk maken voor de wensen van 48 (inmiddels meer) procent van de bevolking?

Wat een dom gelul allemaal.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 11:00:40 #242
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188970934
Anyways...

De EU moet volgens Raab aka the Turnip, flexibel zijn terwijl het VK niet in staat is om behoorlijk bestuur te voeren. Lijkt mij een winnende strategie voor het VK. Toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_188970972
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 10:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik zeg dat je de uitslag van het referendum moet respecteren.
Dus eerst implementeer je het referendum uitslag en dan na 20 jaar kun je eens kijken of je misschien weer lid wilt worden.
Wat je als een partij als de libdems kan doen is natuurlijk de uitslag respecteren en pushen voor een zo nauw mogelijke samenwerking met de EU.
Onzin, de LibDems waren tegen brexit voor het referendum, maar ook daarna (en dat zeiden ze al voor het referendum, dat ze dat zouden blijven). Met dat standpunt zijn ze verkozen, het zou puur ondemocratisch zijn dat standpunt waarmee ze verkozen zijn nu los te laten. Mag alleen de (kleine) meerderheid vertegenwoordigt worden in een parlement?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188971224
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 11:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin, de LibDems waren tegen brexit voor het referendum, maar ook daarna (en dat zeiden ze al voor het referendum, dat ze dat zouden blijven). Met dat standpunt zijn ze verkozen, het zou puur ondemocratisch zijn dat standpunt waarmee ze verkozen zijn nu los te laten. Mag alleen de (kleine) meerderheid vertegenwoordigt worden in een parlement?
https://twitter.com/leave(...)516584629035008?s=21

Hmm dus ze waren tegen Brexit maar ze waren wel voor een referendum?
Maar wat nu als dat referendum tegen zou vallen? Zou het dan logisch zijn om er alles aan te doen om de uitslag niet te respecteren?

De logica van de libdems ontgaat mij een beetje.
pi_188971322
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]

https://twitter.com/leave(...)516584629035008?s=21

Hmm dus ze waren tegen Brexit maar ze waren wel voor een referendum?
Maar wat nu als dat referendum tegen zou vallen? Zou het dan logisch zijn om er alles aan te doen om de uitslag niet te respecteren?

De logica van de libdems ontgaat mij een beetje.
Je kunt toch voor een referendum zijn omdat je denkt dat je iedereen kunt overtuigen van jouw standpunt? Daarbij waren ze voor een raadgevend referendum, nooit voor een bindend referendum.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 september 2019 @ 11:36:51 #246
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188971327
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]

https://twitter.com/leave(...)516584629035008?s=21

Hmm dus ze waren tegen Brexit maar ze waren wel voor een referendum?
Maar wat nu als dat referendum tegen zou vallen? Zou het dan logisch zijn om er alles aan te doen om de uitslag niet te respecteren?

De logica van de libdems ontgaat mij een beetje.
Het is vrij simpel.

Libdems zegt. Wij vinden het eigenlijk maar een kutbesluit. Stem op ons en we draaien het terug. En als je dat niet wilt stem maar op Farage

Volkomen democratisch en duidelijk.
pi_188971436
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je kunt toch voor een referendum zijn omdat je denkt dat je iedereen kunt overtuigen van jouw standpunt? Daarbij waren ze voor een raadgevend referendum, nooit voor een bindend referendum.
Waarom zou je voor een raadgevend referendum zijn als je bij voorbaat weet niets te zullen doen met de uitslag?
Komen we dan uiteindelijk weer terug op mijn punt dat het stemmen niets meer is dan een middel om de burger een illusie van macht te geven?
Wees dan gewoon duidelijk en zeg gewoon geen referendum we willen gewoon een provincie worden van een Europese superstaat.
pi_188971442
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is vrij simpel.

Libdems zegt. Wij vinden het eigenlijk maar een kutbesluit. Stem op ons en we draaien het terug. En als je dat niet wilt stem maar op Farage

Volkomen democratisch en duidelijk.
Op een perverse manier is dat inderdaad volkomen democratisch. Al is het fatsoen natuurlijk ver te zoeken.
  maandag 16 september 2019 @ 11:47:21 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188971484
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Op een perverse manier is dat inderdaad volkomen democratisch. Al is het fatsoen natuurlijk ver te zoeken.
Nee hoor. Ze zijn toch duidelijk? Als je per se een Brexit wilt stem je gewoon niet op de Libdems

Het is juist volkomen ondemocratisch van jou dat je de Libdems wilt verbieden om bepaalde standpunten in te nemen. Democratie enkel als je het juiste partijprogramma hebt.
pi_188971511
https://twitter.com/jackn(...)171377286856705?s=21

Liberal Democrats on the night of the EU referendum, before they knew the result:

"Whether its 1% or 20%,I will forgive no one who doesn't accept the sovereign voice of the British People once it has spoken!
Either you believe in democracy or you don't"

Dat is nog eens klare taal, zou deze man uit principe zijn lidmaatschap van de libdems al hebben opgezegd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')